مبلغین عزیز در راستای حفظ سلامتی در مدارس با گفتن حدیث و روایت دانش آموزان را تشویق به شستن صحیح دستها بکنید
در صورت امکان هنگام نماز حین وضو گرفتن طریقه شستن صحیح دستها را یاد بدهید و چند تا عکس گرفته و به شماره ۰۹۰۱۱۶۸۷۰۴۲ بفرستید
♻️پیام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان فارس به مناسبت شهادت طلبه بسیجی و مبلغ امین ، شهید هادی عرفانی نیا
✍بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
بار دیگر دست جنایتکار ضدانقلاب جنایتی دیگر رقم زد و خون مظلومانی از تبار عاشورائیان اسلام را بر زمین ریخت.
شهادت طلبه بسیجی و مبلغ امین ، شهید هادی عرفانی نیا و پاسدار در شهر بیرم استان فارس به دست عوامل استکبار به همگان ثابت کرد که طراحان پشت پرده اغتشاشات اخیر برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند و هیچ حد و مرزی در این توطئه ها برای خود قائل نیستند.
جماعتی که هنری جز وطن فروشی، فحاشی، قتل عام، تخریب و غارت اموال مردم ندارند و در پشت نقاب آزادی خواهی با وحشیانه ترین روش ها در خدمت اهداف دشمنان قرار گرفته اند.
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان فارس ضمن محکوم نمودن اغتشاشات اخیر، شهادت این عزیزان که در راه امنیت مردم و دفاع از آرمان های والای انقلاب جان خویش را تقدیم کردند را به جامعه روحانیت، مبلغان مدارس امین ، مردم شریف شهرستان لار و شهر بیرم و به خصوص خانواده های آنان تبریک و تسلیت عرض می کند و از مسئولان امنیتی تقاضا دارد اکنون که ماهیت ضد دینی و ضدملی اغتشاشگران مشخص شده، با قاطعیت و سرعت عاملان این جنایت را شناسایی و به سزای اعمال خائنانه خود برسانند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان فارس
۱۴۰۱/۷/۲۲
@howzehfars
یکی از آگاهی ها که به مبلغ کمک میکند تا در عرصه تبلیغ موفق شود آشنایی با مزاج ها و ویژگی های آن است کانال طب اسلامی و سنتی می تواند در این عرصه کمک کننده خوبی باشد
در کانال می خوانید 👇
#درمان انواع #عصبانیت ها (صفراوی،دموی،بلغمی)
#درمان بیماری ها به روش طب اسلامی و طب سنتی
#درمان کرونا و سرماخوردگی و ....
#انواع مزاج ها و ویژگی های آنها
✔️برای دسترسی پیدا کردنبه مطالب در کانال طب اسلامی و طب سنتی عضو شوید 👇👇👇
🔹@tebeeslami0 🔹
#تربیت_دینی
جلسه اول
از نظر شما تربیت یعنی چه؟
من کلمه تربیت را از نظر مفهوم دین نفی میکنم. البته اصطلاحات ارزشمندی است و گاهی هم در معانی خوبی استفاده میشود. این کلمه در قرآن کریم به این معنی بکار نرفته است. ما تعبیری نداریم که پیامبران ما، مربی هستند. برخی از شقوق تربیت را در مفاهیم دینی داریم: آنجایی که از کلمه ی رب و ربوبیت الهی استفاده میشود. چون کلمه ی رب که تربیت هم از آن گرفته شده، یک نوع جبر و سلطه ای در آن وجود دارد که بین انسانها در متون اصلی ما این کلمه استفاده نشده است. از کلمه هدایت استفاده شده است. از کلمه ی رشد استفاده شده است. حتی از کلمه تزکیه و تعلیم استفاده شده است. این ها همه کلمات خوب و قشنگی هستند اما کم کم رایج شده است.
کلمه تربیت اگر بخواهیم به لغتش مراجعه کنیم، کلمه ای است که زیاد برای این مفهومی که ما بکار می بریم مناسب نیست. مثلاً کلمه تربیت درباره ی گل و گیاه درست است. چون بی اختیار و بی اراده هستند و آنها را تربیت میکنیم. تربیت درباره کودک شیرخوار درست است. چون هنوز اراده و آگاهی و استقلال ندارد. شما با او تعاملی ندارید و حالت یکطرفه است. تربیت درمورد خداوند متعال هم درست است. او اداره کننده ی عالم است. مقدرات عالم را او تعیین می فرماید. ولی درباره ی انسان و روابط انسانی تاثیر گذاری هایی که نامش تربیت قرار گرفته، یک غلط مصطلح است. در عین حال ما می پذیریم. حالا چرا این را مطرح کردیم؟ برای اینکه رشد دادن یک انسان یا کمک کردن به رشد یک انسان، باید همراه نوعی آزادی باشد، همراه نوعی توجه، نوعی توجه او و متربی باشد که من هم از این غلط رایج استفاده میکنم. اینجا دیگر نمی شود کلمه تربیت را استفاده کرد. هدایت کردن که معنای سوق دادن بیشتر دارد، نشان دادن، معنا دارد و حتی در هدایت آنجایی که انسان می خواهد دست کسی را بگیرد و به مقصد برساند چون این دستگیری بدون جبر است، باز کلمه تربیت را بطور دقیق نمی شود استفاده کرد. به این دلیل من این نکته را درباره تربیت عرض کردم. حالا ما می توانیم به همان معنایی که خودمان از تربیت منظورمان هست و بر اساس روایت دینی برداشت می کنیم به آن بپردازیم.
تربیت در قاموس دین، نوعی هدایت، نوعی کمک به رشد افراد و حتی رشد دادن افراد شاید کلمه دقیقی نباشد زیرا من چه کاره هستم که شخصی را رشد بدهم؟ در قرآن داریم: هرکس را که دوست داری نمی توانی هدایت بکنی. کمک به رشد انسانهاست. خودشان باید بخواهند. این خود، خیلی نقش دارد. من هر وقت کلمه تربیت را می شنوم، پشتم می لرزد و میگویم این خود، دارد حذف میشود. در علوم تربیتی می بینیم که این خود فرد حذف میشود. در آموزش و پرورش در کلمه پرورش خود، دارد حذف میشود. کلمه پرورش اندام کلمه درستی است. چون اندام در اختیار شماست. شما این قدر دستور می دهی که رفت و برگشت بازو را انجام میدهی تا پرورش بخشی از بدن شما محقق بشود. درباره انسانها نمی توان این جوری گفت. لذا کلمه تربیت را می خواهیم استفاده بکنیم و ترجمه خوب هم برای آن بکار ببریم. از همین اول باید مواظب آسیب آن باشیم.
آسیب آن این است که نقش فرد در آن حذف میشود و حتی کسی که می خواهد تربیت بشود، دانش آموز یا کودک ما یا افرادی که در اطراف ما هستند ممکن است برای خودشان هم اشکال پیش بیاید که بگویند: شما ما را خوب تربیت نکردید. فکر می کنند خُم رنگرزی است ما باید با اراده برویم و آنها را تربیت کنیم. تربیت با توجه به اراده، آزادی، آگاهی و استقلال فرد، کمک به رشد اوست. این را می توانیم برای معنای تربیت در نظر بگیریم. به اجمالی که در ابتدا عرض کردم.
از این به بعد هر موقع خواستیم از این کلمه استفاده بکنیم با تحفظ از آن استفاده می کنیم. بخاطر اینکه غلط رایج، غلط نیست. اگر ما الان می خواستیم اصطلاح چینی بکنیم، از این کلمه استفاده نمی کردیم. چرا اسم پیامبر اسلام هادی و بشیر و نذیر نام گرفت؟ معلم هستند. تزکیه کننده هستند. کلمه تربیت هم عربی است و خداوند می توانست بگوید: تو مربی هستی ولی استفاده نکرده است. البته ما سر لفظ دعوا نداریم. از تربیت یک جورهایی معنای هدایت فهمیده بشود کفایت می کند و ما استفاده می کنیم. ولی وقتی تربیت در علوم تربیتی می رود گاهی اوقات آزادی و استقلال و این شان انسانی در برنامه های تربیتی ملاحظه نمی شود.
چرا بعضی مواقع تربیت را نمی پذیریم؟
اگر کسی تربیت را نپذیرفت، شاید روش مان در تربیت درست نبوده است. ما اول باید روش ها را متهم کنیم. اهداف تربیتی را باید متهم کنیم. شاید اول باید مربی را متهم کنیم که با انگیزه های قشنگ جلو نیامده است. این بخاطر طرفداری از آدمهایی که تربیت را نمی پذیرند نیست، این بخاطر طرفداری کردن از فطرت است. فطرت انسان ربایش دارد. اگر آن حرف را نگرفت، شاید بجا نبوده است. شاید قشنگ گفته نشده و یا از راهش وارد نشده است. اگر ما برای رشد بخواهیم دیگری را