eitaa logo
محمدامین نخعی
13.5هزار دنبال‌کننده
286 عکس
194 ویدیو
7 فایل
یک طلبۀ معمولی استاد دوره «روایت انسان» علاقه مند به «تربیت تمدنی» راه ارتباطی و تعامل با کانال👇 @Na_Pasokhgoo 📎آدرس کانال تلگرام https://t.me/maminnakhaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🖍 ای کاش این حرف ها به گوش هیأت‌دارها، مداح ها و تریبون دارها برسد... همانطور که توی پیام قبلی گفتیم ادبیات و هنر هر منطقه ای برخواسته از فرهنگ عمیق آن منطقه بوده، سبک و سیاق مداحی و عزاداری هم از زیست بوم و فرهنگ و تاریخ آن منطقه متأثر است. ▫️حتما سبک عزاداری مناطق نزدیک به دریا را دیده اید؛ در این مناطق، حلقه های عزاداری بازتابی از امواج به هم پیوسته دریاست که بالا و پایین می شود. ▫️یا مثلا در برخی مناطق، فرهنگ همبستگی و اتحاد و برادری چنان موج می زده که مردم در عزاداری شان دور هم حلقه می زده اند و دست به کمربند یکدیگر میگرفته و عزاداری می کردند. شور و حماسه ای که توی این نوع عزاداری ها موج می زد حتی مخاطب و بیننده را هم به وجد می آورد تا چه رسد به عزادارانی که درون حلقه بودند!! 🔴 امروزه اما به سمتی پیش می رویم که فقط یک سبک مداحی و عزاداری و حتی یک سبک خاص هیأت داری، به عنوان سبک طراز معرفی می شود و در همه جا سعی می کنند که فقط همان سبک را اجرا کنند، آن هم سبکی که از مرکز و پایتخت برای دیگر مناطق بسته بندی می‌شود و رسانه ها هم فقط همان را منعکس می‌کنند.😞 وقتی در جامعه، سنت ها و فرهنگ های بومی مناطق مختلفش دیده نشود، خلاقیت ها و زایش های بعدی هم عقیم می ماند‼️ چون عملا فقط یک دیسیپلین خاص به عنوان هیأت و مجلس عزا معرفی می‌شود و هیچ کس هم حق ندارد که از آن چهارچوب معرفی شده تخطی کند❗️ ✅ خلاقیت و نو آوری در سنت های بومی و محلی به طور طبیعی اتفاق می افتد؛ این خیلی واضح است! چیزی که این روزها داریم درباره اش صحبت می‌کنیم تحمیل کردن سبک عزاداری یک منطقه به تمام مناطق دیگر و سبک عزاداری است. مثلا فرض کنید یکی از اهالی محترم یزد بخواهد سبک عزاداری سنتی شان را به بندرعباس و بوشهر هم تحمیل کند. خب نمیشود دیگر!! بابا، ذائقه ها و فرهنگ ها و اقلیم ها باهم فرق دارند!! و اساسا تحمیل با هر منطقی ناکارآمد است! 🚫چرا امروزه باید فقط یک سبک عزاداری که مختص به مرکز و‌ پایتخت است به عنوان معیار هیأت ها شناخته شود و تنوع فرمی و قالبی در سبک هیأت داری و عزاداری وجود نداشته باشد⁉️ چیزی که عملا دارد اتفاق می افتد، قطع شدن ارتباط نسل جدید با برخی از میراث کهن مذهبی و فرهنگی شان است. اصلا منظورم اجبار کردن نیست ها! نه! کسی جوان ها را مجبور نمی کند که فقط به این سبک علاقه مند بشوید و لا غیر!! اما وقتی شاعران و نویسنده ها و مداحان و هنرمندان، هیچ «روایتی از میراث اصیل مذهبی شان» نکنند و فرم متداول را به جای میراث اصیل فرهنگی شان به نسل بعدی منتقل کنند، خب در نتیجه نسل بعدی هم خبری از میراث گذشته اش نخواهد داشت؛ از آن بدتر یعنی مسیر بازتولید سنت عزاداری محلی و بومی متوقف و متروک می شود. و این یعنی قطع شدن خط انتقال معارف! قطع کردن ارتباط یک نسل با تراث و آثار فرهنگی کهنش، موجب از بین رفتن هویت فرهنگی، هویت ملّی و حتی هویت مذهبی اش می شود. ⚠️ یکی از راه های بی هویت کردن یک تمدن، قطع ارتباط نسل های جدید با میراث آن تمدن است؛میراث مذهبی و فرهنگی ای که برخواسته از باورهای معنوی آن تمدن است. 🗂پرونده هیأت های سنتی و جدید ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
‌ 🔴سوال مهم یکی از اعضا👆 جواب: سلام خدمت شما ممنون بابت سوال خوبتون توی متن هم تاکید کردیم که ما با رشد قالب ها و یا حتی تغییر قالب ها اصلا مخالف نیستیم... چیزی که باهاش مخالفت کردیم این بود که چرا باید این تغییر قالب ها منجر به یکسان سازی و حذف تمام تنوع های قالبی دیگه در عزاداری بشه؟ خب میشه این قالب جدید هم به عنوان یکی از نمونه های عزاداری مطرح کرد که برخی از ذائقه ها اون رو می پسندند، در این صورت بعداً شما یک منوی کامل از تنوعات فرمی اصیل عزاداری دارین که مخاطب شما میتونه طبق ذائقه خودش هرکدوم رو خواست «انتخاب» کنه. باید به مخاطبین مون حق انتخاب و تصمیم گیری بدیم... اما متاسفانه امروزه از طرف مسئولین هیأت ها، مداح ها و رسانه ها فقط و فقط یک سبک به عنوان سبک طراز معرفی میشه یا رسما گزارش جذابی توی رسانه ها از تنوع های فرمی دیگه نشون داده نمیشه! (البته امسال کمی در حسینه معلا به آن پرداختند اما خیلی دیر و خیلی کم بود) اینجوری به صورت آرام، تمام ذائقه ها داره فقط به سمت یک نوع فرم و قالب سوق داده میشه و بعد از گذشت چند دهه دیگه هیچ خبری از قالب های دیگه عزاداری نخواهد بود. البته منم به اندازه خودم از برنامه حسینه معلا که امسال از رسانه ملی پخش شد و قدری این تنوع ها رو به تصویر کشید و این حرکت رو شروع کرد واقعا تشکر می‌کنم🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ما در دوره ای زندگی میکنیم که در متن یک جنگ روایت های تمام عیار قرار گرفته ایم! صدها خُرده روایت دور و بر ما قرار گرفته اند تا برای مان ذهنیت بسازند، معشوق و محبوب درست کنند. روایت زیبایی، روایت شغل خوب، روایت یک ازدواج موفق، روایت رشته با کلاس، روایت زن، و... در این صحنه نبرد زرهی کارآمدتر از روایت انسان و سلاحی قدرتمند از روایت انسان سراغ ندارم ... https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
ما متحجّر نیستیم...‼️ تصور کنید شما معلم یک کلاس ۲۰ نفره هستید و می‌خواهید بهترین برنامه را در طول سال تحصیلی به آن ها ارائه دهید. سوال: اگر این ۲۰ نفر روحیات و سلیقه های یکدست و مشابهی داشته باشند کار شما راحت تر است؟ یا اینکه هرکدامشان یک شخصیت متفاوت با نظرات و سلیقه های متفاوت داشته باشند؟؟ در کدام حالت شما برای برنامه ریزی و اثرگذاری روی دانش آموزانتان راحت تر هستید؟ ❇️خب معلوم است دیگر؛ اگر بچه های کلاس یکدست نباشند شما نمیتوانید برای همه یک دست فرمان تربیتی واحد داشته باشید و برای اثرگذاری روی آنها از یک فرمول استفاده کنید! بلکه باید برای تک تک آن ها یک نقشه و برنامه ریزی مجزا طراحی کنید. ▪️حالا چرا این مثال را زدم؟! ▫️برای اینکه بگویم برنامه ریزی کردن برای تاثیر گذاری روی یک عده از افراد هم شکل و هم عقیده خیلی راحتتر است و برعکسش کمی سخت و زمانبر! 🔴 خب لطفا از اینجا به بعد رو کمی بیشتر دقت کنید؛🙏 حالا تصور کنید دشمن تمدنی شما می‌خواهد یک عملیات ویژه فرهنگی علیه هیأت ها و مجالس عزاداری شما طراحی کند! اگر دشمن فقط با یک نوع سبک اصیل عزاداری مواجه باشد کارش سخت تر است یا زمانی که با چند نوع متفاوت از آنها؟!🤔 کدامیک پیروزی دشمن را سختتر می‌کند؟! ✅ تنوع فرم ها و قالب های عزاداری اصیل، مقاومت فرهنگی را در مقابل هجمه دشمن بالا می‌برد. چون اگر فقط یک نوع سبک عزاداری داشته باشیم دشمن می‌تواند با یک فرمول واحد همه‌ی آن ها را مورد هجوم قرار دهد؛ اما داشتن تنوع در فرم مجالس عزا، تهاجم فرهنگی را در چند نقطه متفاوت درگیر می کند و همین، کار را برای طرف مقابل سخت می‌کند‼️ ⚠️از بین بردن تنوع های فرهنگی در یک تمدن و یکسان سازی آن‌ها، عملا موجب تضعیف بُعد فرهنگی آن تمدن در مقابل هجمه های رقبای تمدنی اش می شود. این حرف من اصلا به معنای سنت گرایی یا تحجّر یا سَلَفی مآبی نیست؛ لطفا دقت کنید! قطعا برخی از سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی دارای ضعف های جدی بوده و هستند؛ باید اصلاح شوند نه اینکه از ریشه حذف شوند! 📌حرف من فقط و فقط این بوده و هست که سنت های اصیلی داشته ایم که ریشه در باورهای عمیق و فرهنگ اصیل آن دیار داشته اند؛ یکسان سازی فرهنگی علاوه بر اینکه خلاقیت‌های جدید را در حوزه های فرهنگی از بین می برد، موجب تضعیف مقاومت فرهنگی در مقابل حمله رقبای تمدنی مان هم می شود. 🗂 پایان پرونده هیأت های سنتی و جدید قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم قسمت چهارم https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
aud-20170930-wa00001.mp3
5.02M
🎙 این نوا شما رو یاد چه چیزی می‌اندازد؟؟ 🔴لطفا اول گوش کنید و بعدش ادامه متن را بخوانید🙏🙏 . . . . . 🔺اگر حتی ابتدای فایل صوتی بالا را هم گوش داده باشید تا الان حدس زدید که این همان نوای مداحی معروف «ممّد نبودی...» است. جالب است بدانید که این نوای اصیل را مرحوم «جهانبخش کردی زداه» معروف به «بخشو» در دهه ۴۰ شمسی برای حضرت علی اکبر خوانده! و حدودا ۲۰ سال بعد همان نوا بعد از آزادسازی خرمشهر خوانده می‌شود. 🔸تلفیقی از آن نوای قدیمی و محتوای حماسی جدیدش این را برای مخاطب تداعی می کند که انگار این اتفاقات، امتداد همان عاشورا و کربلایی ست که بخشو در دهه ۴۰ به تصویر کشیده بود! 🔹این یک نوع خلاقیت و بر طرف کردن نقاط ضعف سنت هاست! https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ دوتا پسرش ناشنوا هستن پدرشون روضه ها رو با اشاره براشون توضیح میده😭 ای که به عشقت اسیر، خیل بنی آدمند...❤️ https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
‌ 🗓به بهانه مناسبت امروز انصافا گاهی اوقات آدم خیال می کند این مناسبت هایی که توی تقویم های رسمی جمهوری اسلامی ثبت شده، صرفا جنبه تزیینی و نمایشی دارد‼️ مثلا همین امروز یعنی ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی است؛ خب این یعنی چی؟!🤔🤔 اینکه امروز صدا و سیما چند تا کلیپ تبلیغاتی پخش کند که «امروز چه روزیه» و مسئولین در نطق هایشان این روز را فقط گرامی بدارند، دقیقا نمایشی بودنش را می رساند! گاهی هم ایام انتخابات که می رسد بازار کلید واژه مشارکت های مردمی خیلی داغ می شود اما بعد از تمام شدن همه این مناسبت ها،«مشارکت مردمی» آنقدر که توی تبلیغات و صحبت ها پر رنگ بود، در میدان تحققش اصلا پر رنگ نیست! 🔺اما به نظرم رهبر انقلاب از این کلیدواژهٔ مشارکت مردم چیزی بیش از نمایشی بودن آن را اراده کرده باشد؛ مثلا یک نمونه اش خطاب به دولت مردان می گوید👇 شما [دولتتان را] میگویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است امّا کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخش‌های گوناگون جلب کنید. من قبلاً هم یک وقتی گفته‌ام این را، ظاهراً در جمع شما شاید گفتم که بنشینید کیفیّت جلب مشارکت مردم را برنامه‌ریزی کنید، تعریف کنید که چه جور میشود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی، چه در زمینه‌های سیاسی، چگونه می‌شود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد در بخشهای مختلف؟ این برنامه‌ریزی میخواهد. (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۱/۰۶/۰۸) https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلبٍ ینقلبون 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حُسین، همه جوره بهت بدهکارم... آخرین ماه محرم🖤 فرقی نمی کند کجا هستی؛ از همینجا هم میتوانی زائرش باشی! ❤️ سلام میدهم و دلخوشم که فرمودید: هرآنکه در دلِ خود یادِ ماست، زائرِ ماست😢 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ ص تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَيْنِ ع فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ. امام صادق(ع) فرمود: فاطمه دختر محمد (ص) نزد زائران قبر پسرش حسین حاضر می شود و برای گناهان آنها طلب آمرزش می کند. «کامل الزیارات» زیارت قبول! https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
🔔
ایستگاه تفکر
✓ [ آینده نگری ] آیت الله خامنه ای حدود ۵۰ سال پیش : 🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع). 🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند. 🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ⚫ ام مزهر، مثل خیلی از ما یک آدم معمولی بود. هر سال می آمد زیارت اربعین و برمیگشت. توجه به حسین علیه السلام کم کم با او کاری کرد که مدت 18 سال وقتی پیاده روی می آمد نه آب و غذا می خورد و نه سوار ماشین میشد. همه اش هم شرمنده زینب بود https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطق دنیای امروز، منطق سود وطمع است، منفعت بیشتر!💰 در این منطق آدم ها تلاش میکنند توی معاملات و بیزینس هایشان حتی به اندازه یک ریال هم که شده بیشتر سود کنند و اگر سود کمتری عایدشان شد همه اش غصه و حسرت می خورند. اصلا بعضی هایشان به جایی رسیده اند که همممه چیز را به شکل پول می‌بینند🤑 و بجز پول و سود هیچ چیز دیگری نمی فهمند!😑 مقایسه شدن و مقایسه کردن، طبیعت اینجور زندگی هاست؛ هر روز باید ببینی چقدر سرمایه انباشته ات بزرگتر شده و چقدر جیبت پر پول تر! و مدام با همه اطرافیانتان در رقابت برای پول دارشدن هستی! ارزش آدم ها به سرمایه های انباشته شان است؛ نشنیدید که می گویند فلانی پولدارترین آدم جهان است؛ بَهمانی دومین ثروتمند جهان و ازینجور حرفا؟ توی این مدل همه در حال دویدن هستند تا از همدیگر عقب نمانند؛ «داراها» حرص و طمع بیشتری دارند و «ندارها» هم حسرت و آه بیشتر. آرزوها و رویاهای بچه ها و بزرگترها توی چنین جامعه ای طبیعتا یک زندگی لوکس و یک شغل پردرآمد، یک ماشین و خانه لاکچری و یک شأن اجتماعی و یک رابطه باحال و یک دست لباس شیک و اینجور چیزاست! اما توی رویاها و آرزوها فرق دارد؛❤️ همه فقط یک رویا و آرزو دارند: اینکه به چشم حسین بیاییم،اینکه حسین کم ما رو هم قبول کنه! ❤️‍🔥اتفاقا اینجا ندارها خیلی به چشم می آیند چون بیشتر دست و پا می زنند برای نوکری😢 و هرکی بیشتر نوکر باشه عزیزتره! می‌دوند تا در مسابقه خیرات عقب نمانند! اینجا مسابقه و رقابت بر روی برادری و مواسات است؛ این نبرد بین دو است. https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اربعین و جنگ روایت ها.mp3
9.6M
روایتگر اربعین باشیم‼️ اربعین امروز وسط یک جنگ اراده ها قرار دارد؛ اراده ای برای تحریف این حادثه بزرگ و اراده های مومنان برای روایت اربعین! در این نبرد باید به سمت یک جنگ نامتقارن و پارتیزانی فرهنگی حرکت کنیم. «روایت تحریف آلود بنگاه های خبر پراکنی» در مقابل انبوه «خُرده روایت هایی که مومنین از اربعین خواهند ساخت». 🔺در زیارت اربعین میخوانید نصرتی لکم مُعَدّة (یاری من برای شما آماده است پس زائران عزیز اربعین؛ این گوی و این میدان... https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اربعین کلید ظهور.mp3
12.01M
🔑 جامعه اخوت، بازگشت به عهد چه انتظاری از زیارت اربعین داری⁉️ اینکه صرفا حال کنی؟ اینکه ثوابی ببری؟! اینکه جالبه همه میرن، پس ما هم بریم؟! 📌بیایید کمی درباره اربعین عمیق تر فکر کنیم... عمیق تر که ببینی بعدش بیشتر بهره خواهی برد! ما به این سبک از زندگی محتاجیم! https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
ان شاءالله نیمه شب و فردا در کربلا نایب الزیاره همه اهالی کانال خصوصا جاماندگان عزیزی هستم که واقعا دل و جانشان زائر کربلا بود. باور کنید این باب زیارت و توسلی که در زمان ما باز شده است در گذشته فقط مخصوص انبیاء و اولیای خاص بوده است و مردم معمولی امکان این توفیق عظیم را نداشتند این منتی است که اهل بیت برما نهاده اند و تا ابد شرمنده آنها هستیم 🙏 ابد ولله ما ننسی حسینا
📺 دو قسمت میهمان دوستان خوب مغناطیس بودم، به نظرم برنامه کپسولی و نسبتا خوبی بود هر چند میشد کارشناسانه تر هم به مسئله پرداخت ⚡برنامه تلویزیونی مغناطیس 💠 اولین ویژه برنامه آموزشی سفر اربعین 🔸 هر شب | شبکه دو سیما نشانی مغناطیس در صفحات مجازی: @meghnatis_tv2 https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
قصه ما به اربعین رسید.mp3
17.17M
◼️◾ اربعین چه‌ بود و چه شد⁉️ هر چه هست این جنگ بزرگِ عزت در برابر ذلت، یک قهرمان دارد و آن دختر امیرالمومنین است... و حالا زینب بعد از روزهای زیادی به کربلا رسیده است . بشنوید و منتشر کنید🙏🙏 https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
📝پیامی از امام صادق خطاب به زائرین قبر پدرش 🔻خدایا من و زائران قبر پدرم حسین(ع) را بیامرز؛ آنان که اموالشان را انفاق کردند و بدن های‌شان را به سختی انداختند، بخاطر اشتیاق در نیکى به ما و امید به پاداش‏ هایى بودکه در دوستى و پیوند با ما نزد توست.آنها برای رسیدن به ما و براى شادمان نمودن پیامبر تو و پذیرفتن فرمان ما و خشمگین ساختن دشمنان ما به زیارت کربلا رفتند. 🔻اینان اراده و نیتشان از این ایثار کسب خشنودى توست پس تو هم از طرف ما این ایثار را جبران کن و با بهشت رضوان، احسان‌شان را پاسخ ده و در شب و روز حافظ و نگاهدارشان باش. 🔻ایشان را از شر شیاطین انسى و جنّى محفوظ فرما و برترین چیزى را که در دور بودنشان از اوطان خویش از تو آرزو کرده‏اند را به ایشان عطا کن و نیز به ایشان برتر و بالاتر از آنچه را که بواسطه اش ما را بر فرزندان و اهل و نزدیکانشان اختیار کردند ببخش. 🔻خدایا دشمنان ما بواسطه خروج بر ایشان آنان را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند ولی این حرکت اعداء، ایشان را از تمایل به ما باز نداشت و این ثبات آنان از باب مخالفت‌شان است با مخالفین ما 🔻پس تو این صورت‏هایى که حرارت آفتاب آن‌ها را در راه محبّت ما تغییر داده مورد ترحّم خودت قرار بده، و نیز صورت‏ هایى را که روى قبر ابى عبد الله الحسین علیه السلام مى‏ گذارند و برمى ‏دارند مشمول لطف و رحمتت قراربده،خدایا! به چشم‏هایى که از باب ترحم بر ما اشک ریخته‌اند نظر عنایت فرما و دلهایى که‏ براى ما به جزع آمده و بخاطر ما سوخته‏اند را ترحم فرما امضا:جعفر ابن محمد ثواب الاعمال وعقاب الأعمال،ج۲ https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
صلوات خاصه حضرت امام رضا عليه السلام اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاخام اسرائیلی: 📍امیدوارم ایران ویران شود و در شعله‌های آتش بسوزد... 🆔 @Kavoshmedia
فتنه ای که ریشه مالی داشت فتنه ای توسط یکی از مهمترین گروه های انحرافی خطرناکی که به شدت با علی ابن موسی الرضا درگیر شد. موسسان این حزب انحرافی از شاگردان و اصحاب درجه یک امام صادق و کاظم علیهما السلام بودند و این فتنه در واقع یک فتنه داخلی بود که ریشه آن انحراف اقتصادی و مالی اصحاب به حساب می آمد ... این سخنرانی در آخر صفر سال ۱۳۹۶ ایراد شده است. اما با شرایط امروزمان خیلی مناسبت دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. در حال نوشتن ماجراهای حضرت عیسی در روایت انسان هستم. امروز جمعه است و متعلق به بقیه الله الاعظم. چقدر مسیح بوی موعود ما را میدهد💚 در بهشت که همه جمعند مهدی(عجل الله فرجه الشریف) طاووس اهالی بهشت است. زیبا و دوست داشتنی. ناغافل این کلیپ که مربوط به یک خانواده ارمنیِ متواضع و با معرفت است به تورم می افتد. دوباره با دقت نگاهش میکنم. چه مناسبت جالبی دارد : مسیح، جمکران، شهادت، مادری که منتظر است و بالاخره عشق یک خانواده مسیحی به یک رهبر شیعی! وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند: «ما نصاری هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی‌ورزند. https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171