eitaa logo
طلبه انقلابی
218 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
615 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
« غدیر تا ظهور»قسمت دوم: در روایت دیگری که از امام رضا (ع) نقل شده است، خداوند متعال می‌فرماید: وِلایَةُ عَلِیِ بْنِ أَبِیطالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ نارِی. (معانب الاخبار. ص ۳۷۰ و ۳۷۱) که به روشنی نقش محوری امامان (ع) در توحید و یگانگی خدا را نشان می‌دهد و روشن می‌سازد که وارد شدن در حصن ولایت امامان (ع)؛ یعنی داخل شدن در حصن ولایت خدا و پذیرش توحید و یگانگی او. بدین ترتیب است که روایات اسلامی، تأکید و نشناختن امام را برابر با مرگ در حال کفر و شرک دانسته‏‬ اند. از این‏‬ رو بود که امام حسین (ع) هنگام سخن گفتن از فلسفه آفرینش، معرفت خدا را غایت خلقت معرفی می‌کند و در پاسخ این پرسش که معرفت خدا چیست، می‌فرماید: «معرفت امامی که اطاعت او واجب است» (بحارالانوار ج۸ ص۳۶۸). اینگونه است که امامان معصوم (ع)، ارکان و پایه‌های توحید هستند. (هدایه ص۳۴) و بین خداوند و حجتش هیچ حجاب و پوششی نیست و ایشان دروازه‌های خدا، صراط مستقیم، مخزن علم او، ترجمان وحی او، پایه ‏های‏ توحید او و جایگاه سرّ او هستند (معانی اخبار ص۳۵). ادامه دارد.
آشنایی با گروهک تروریستی تندر 🔹گروهک تروریستی تندر در سال ۱۳۸۳ توسط فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد. 🔹این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد. 🔹شبکۀ تلویزیونی معاند «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک می‌باشد. 🔹پس از ناپدید شدن «فرود فولادوند» فرد دیگری به‌نام «جمشید شارمهد» به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی گردید. 🔹این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است.
« از غدیر تا ظهور» قسمت سوم: باید این حقیقت را درک کنیم که اکمال همه زحمات و رنج‌های پیامبر اسلام (ص) در طول ۲۳ سال رسالتش در نقطه ای از تاریخ به ابلاغ ماموریتی الهی گره خورده است... با فرا رسیدن عید غدیر، این واقعه بزرگ تاریخی، دل‌ها متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌شود که آن «ولایت و رهبری جامعه دینی» است. در تاریخ اسلام دو حادثه مهم و بزرگ خودنمایی می‌کند که از یکی رسالت (نزول وحی بر قلب پیامبر) و از دیگری امامت (حادثه غدیر) به‌وجود آمد. در جهان امروز، زمینه و عطش فراوان برای فهم دقیق پیام غدیر و باز تعریف آن فراهم شده است و انقلاب اسلامی ما و ثمرات بی‌شمار آن در داخل و خارج نگاه‌ها را متوجه مذهب تشیع که برگرفته از پیام غدیر است نموده است؛ پیام ولایتمداری که به معنای حکومت و سیاست است. (صحیفه؛ امام خمینی (ره) ج ۲۰ ص ۱۱۵-۱۱۳)
قسمت چهارم: تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت حکومت در این حادثه معین شده است. حرفی نیست که بر طبق توصیه پیامبر ص در غدیر عمل نشد و پیغمبر ص هم طبق بعضی روایات خبر داده بود که عمل نخواهد شد اما مساله غدیر، مساله ایجاد یک شاخص است. یک معیار و میزان است که تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. (سخنرانی رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۸۸/۰۹/۱۵) خصوصیت غدیر در مساله ولایت است، آن عاملی که ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت قران است و الا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند, لیکن حاکمیت چه در مرحله قانون‌گذاری و چه در مرحله اجرا در دست دیگران باشد، تحقق اسلام در آن جامعه به انصاف دیگران بستگی دارد (همان؛۱۳۷۸/۰۱/۱۶)
آل اسحاق: بخش اعظم «ارز گم شده صادراتی» دست دولتی‌هاست وزیر اسبق بازرگانی: از ۲۷ میلیارد دلاری که بانک مرکزی در این زمینه اعلام کرده حدود ۶ میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی است و ۲۱ میلیارد دلار آن مربوط به بخش دولتی است و بانک مرکزی در این حوزه هنوز اعلام نکرده که این ۲۱ میلیارد دلار در اختیار چه بخش هایی است. 🔺در واقع عمده عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی مربوط به واحدهای دولتی از جمله پتروشیمی‌ها است.
⭕️چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص)؛ زمینه ها و پیام ها. سپاه پاسداران مرحله نهایی چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را در خلیج فارس و تنگه هرمز به اتمام رساند. هر چند برگزاری چنین رزمایش هایی بر اساس جداول پیش بینی شده صورت می گیرد و به طور مستمر در حال برگزاری است، اما برخی دلائل و زمینه ها این رزمایش را متمایز از پیش کرده است: ۱- دو محاسبه مخاطره آمیز در دشمن ایجاد شده که شهادت سردار سلیمانی و برخی رخدادهای محیطی و منطقه ای، ایران را در موقعیت دشواری از حیث «تصمیم گیری» و «اقدام» در عرصه مدیریت بحران قرار داده است؛ و نیز در سطح داخلی شیوع ویروس کرونا در کشور و تراکم مشکلات اقتصادی، جمهوری اسلامی را در موقعیت شکننده ای نشانده است. این محاسبه، برخی را در آمریکا به این نظر و تحلیل رسانده بود، که با لحاظ چنین وضعیتی هم اینک زمان مناسبی برای اقدام نظامی هدفمند و محدود علیه ایران است. خاصه آن که بر اساس تجربیات پیشین، برخی روسای جمهور آمریکا وقتی موقعیت اجتماعی خود را در خطر می بینند برای پیروزی در دوره دوم چهارساله انتخابات آمریکا، امنیتی کردن فضای ذهنی مردم آمریکا را از طریق طراحی و اجراء یک تهاجم نظامی محدود در منطقه غرب آسیا دنبال کرده اند. بر اساس قرائن قطعی چنین محاسباتی در ذهن تیم جنگ طلب کنونی آمریکا نیز پدید آمده بود. با این توضیح شاید بتوان گفت که نقطه کانونی چهاردهمین رزمایش مهم پیامبر اعظم(ص) اختلال و منهدم کردن چنین طراحی هایی است که این روزها در ذهن برخی مقامات آمریکایی و سرسپرده های منطقه ای اش وجود دارد. ۲- ایران از اردیبهشت سال۱۳۹۸ و در سالگرد خروج آمریکایی ها از برجام و معطوف به تحولات خلیج فارس، معادله «امنیت در برابر پایان تروریسم و جنگ اقتصادی» و سیاست «افزایش هزینه، در مقابل با افزایش هزینه» را اعلام و اعمال کرده است. بر این اساس، نتیجه طبیعی این راهبرد آن است که جنگ، جنگ است؛ جنگ اقتصادی نیز چون جنگ نظامی آثار و پیامدهای خود را به اشکال مختلف آشکار می سازد. در پی آن ایران رسما اعلام کرد، تنگه هرمز نقطه ای است که یا نفت همه صادر می شود، یا نفت هیچ کس. در بخش دفاعی و امنیتی ایران اسلامی که در راس آن یک رهبر حکیم و مدبر قرار دارد، آن چه موضوعیت دارد سیاست ها و راهبردهای اعلام شده ایشان است و با شهادت حاج قاسم سلیمانی، قطعا این مسیر متوقف نمی شود. مضاف بر این، «ضربت متقابل»که رهبر معظم انقلاب در خصوص انتقام از آمریکایی ها فرمودند بر شدت عمل و انگیزه های تحقق این راهبرد افزوده است. بنابراین پیام این رزمایش یعنی اینکه امنیت یک امر یکپارچه و مرتبط به هم و تفکیک ناشده است. دشمن اگر در دریای کارائیب برای نفت کش های ایرانی ایجاد مزاحمت کند، امکانات او در خلیج فارس با اقدام قاطعانه مواجه می شود. آن چه که آمریکایی ها را از اختلال در مسیر حرکت نفت کش های ایرانی به ونزوئلا بازداشت، آماده سازی و طراحی یک اقدام هوشمندانه علیه یک شناور آمریکایی در منطقه خلیج فارس بود، که در صورت بروز هرگونه خطا از سوی ارتش تروریستی آمریکا عملیاتی می شد. ۳- در طی دوره اخیر، فضای عمل نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با وجود اینکه در سطح راهبردی بر مبنای دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی کشور طراحی شده، اما در سطح تاکتیکی و عملیاتی به فاز تهاجم تغییر یافته است؛ تاکتیک های هجومی سپاه بر اساس الگوهای نامتقارن، معادلات و ترتیبات سیاسی و امنیتی منطقه را به شکل بنیادین تغییر داده است. بر پایه این رویکرد اولا؛ ایران با ابتکار عمل و هوشمندی، تصور هر نوع تهدید را در محاسبات دشمن منتفی می سازد. ثانیا؛ ایران ابتدا به ساکن به هیچ نقطه ای چشم طمع نمی دوزد، اما در عین حال ایران ممکن است برای حفظ منافع خود اقدامات و عملیات آفندی را ترتیب دهد. ثالثا محیط اقدامات هجومی ایران نیز منحصر به آبها و مناطق سرزمینی ایران نیست و هر نقطه ای که احتمال تهدید از آن برود امکان تهاجم به آن وجود دارد. حضور نیروی هوافضای سپاه و نیروی دریایی سپاه در کنار یکدیگر در چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) این پیام آشکار را به همراه داشت، که در صورت تهدید علیه جمهوری اسلامی، فقط خلیج فارس عرصه عمل ایران نخواهد بود، بلکه کشورهای ضلع جنوبی خلیج فارس که سرزمین خود را در اختیار پایگاه های ارتش تروریستی آمریکا قرار داده اند باید حساب کار دستشان بیاید.
# اندر احوالات چهار نمونه مردان سیاست در ایران 🔶(بررسی یک نمونه عبرت آموز ) ✅در تاریخ زندگی روی کار آمدن مردان سیاست از ابتدا تا انتها می توان به چند گروه و یا به چند نوع به اصطلاح تیپ شناسی در ارتباط با قبول خاطر مردم اشاره نمود : 🔴اول : شروع در قدرت با شادی و وداع از قدرت با سوز و گداز مردمی : نمونه عالی این دسته از رجال بزرگ سیاست مرحوم امام خمینی ره است که ورودش به ایران با جشن و سرور و در روز رحلت،نیز یکی از بزرگترین سوگواریهای تاریخ شکل گرفت ۰ 🔵دوم : افرادی که با ناله و اندوه یک ملت می آیند ولی رفتن شان روز شادی و هلهله و جشن و سرور مردم است ؛ نمونه این دسته اشخاص ، رضاشاه پهلوی است ۰ با کودتا و قلدری روی کار آمد و بیست سال بعد هم وقتی بوسیله خارجی ها برداشته شد مردم علیرغم اشغال کشور از رفتنش مسرور گشتند ۰ نمونه دیگر این جانوران درنده در عالم سیاست صدام است که روز فرارش روز جشن ملی عراقی ها شد ۰ 🔵 مورد سومی هم می توان متصور شد؛ سیاستمدارانی که نه آمدنشان برای مردم مهم است و نه رفتن شان؛ لذا تاریخ وقتی کارنامه آنها را بررسی می کند رندانه می نویسد : نه خانی آمد و نه خانی رفت 🔴چهارم : اما این گروه جای شگفتی بسیار دارند مردانی در سیاست که روز آمدن شان در قدرت حالا اگر نگوییم همه مردم ، لااقل طیفی از هوادارنشان در خیابانها به جشن و پایکوبی می نشینند و شگفتا که همان جمعیت لحظه شماری می کنند کی دوره مثلا چهار ساله تمام شود تا برای رفتن شان جشنی بزرگتر بر پا کنند ۰ نمیدانم از این گروه چند نفر را می شناسید؟
« از غدیر تا ظهور» قسمت پنجم: انقلاب اسلامی ایران به عنوان جلوه‌ای از عینیت و تحقق آرمان پیامبر ص در غدیر خم و نیز با اجرایی کردن نظریه حاکمیت ولایت فقیه به‌عنوان استمرار امامت کارآمدی دین را برای اداره بشر اثبات نمود. غدیر مرکز ثقل تاریخی اندیشه سیاسی در اسلام و سند تاریخی تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست است. راهبرد پیوسته دین در عرصه روابط اجتماعی ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان دعوت به اصول و مبانی مشترک است. اگر پیام غدیر در صدر اسلام عملی می‌شد امامت امام معصوم و حاکمیت آن باعث ایجاد وحدت در امت پیامبر ص می‌شد و ثمره این وحدت رسیدن به آرمان‌شهری که خداوند متعال با حاکمیت دین وعده داده بود می‌شد. ما در زمان خود ثمره حاکمیت امامت را دیده‌‌ایم که جامعه‌ی ما از میان این همه طوفان ها، بحران‌ها و چالش‌های متفاوت که هر یک می‌توانست باعث گسیختگی ملت ما شود به سلامت عبور کرد و تمام تهدیدها با مدیریت ولایت فقیه به فرصت تبدیل و ما امروز زمینه‌ساز باز تولید تمدن اسلامی با مرکزیت ایران اسلامی هستیم.
قسمت ششم: نظریه ولایت فقیه تضمین‌کننده حضور پیوسته دین در قلمرو زندگی بشر است و لذا ما دفاع نظری و عملی از ضرورت حضور انسان کامل در قلمرو زندگی انسان اثبات کننده حقانیت «غدیر» است. رسالت اصلی انقلاب اسلامی ایران به عنوان پیش‌درآمد انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) استقرار عدالت است زیرا که عدالت علت تامه، معنویت در جامعه می‌باشد در صورت استقرار نسبی عدالت، جمهوری اسلامی مدل موفق از مدیریت دینی به شایستگی معرفت اسلام علوی و مبشر اسلام مهدوی خواهد بود. استقرار عدالت جوهره اصلی پیام غدیر است در سایه حاکمیت انسان کامل. پیام غدیر به نسل ما این است؛ سعادت و رستگاری جامعه انسانی تنها در گرو جاری شدن احکام الهی در تمامی زمینه های فردی و اجتماعی تحت زعامت و مدیریت انسان کامل و الهی می باشد.
🚫مولوی عبدالحمید خواستار حذف شرط شیعه بودن برای رئیس جمهور در قانون اساسی شد‼ ♦️مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبه های نماز عید قربان مورخ ۹۹/۵/۱۰ با انتقاد از اصل ۱۱۵ قانون اساسی گفت: "اگرچه یکی از بندهای قانون اساسی این است که رئیس‌جمهور باید از مذهب رسمی کشور باشد؛ یعنی اهل‌سنت نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد، که البته ما بر این اصل انتقاد داریم و معتقدیم این از مواردی است که جواب نداده و باید تغییر کند." 🔺️وی در حالی که طی هفت سال گذشته بیشترین امتیازات را از دولت اعتدال گرفته اظهار داشت دولت نتوانسته است رضایت اهل‌سنت را جلب کند. عبدالحمید با ادعای تاثیر قابل توجه رای اهل سنت در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت جامعۀ اهل‌سنت گلایه‌‌هایی از دولت آقای روحانی دارند. رای‌شان هم تاثیرگذار بود به طوری که برای همه آشکار شد که اهل‌سنت رأی برنده جناب دکتر روحانی در انتخابات بوده است، اما در دوره‌های دهم و یازدهم ریاست‌جمهوری اتفاق خاصی نیفتاد و حتی پست مشاور رئیس‌جمهوری که در گذشته وجود داشت نیز حذف شد. 🔸️عبدالحمید در حالی تاثیر خود در سبد رای رئیس جمهور را به رخ می‌کشد که علی رغم حمایت وی از کاندیداهای خاص در انتخابات مجلس یازدهم، هیچ یک از کاندیداهای مورد حمایت وی موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی نشده و بعد از سالها هر دو نماینده منتخب از حوزه انتخابیه زاهدان شیعه هستند.
🔴 اینترنشنال| همگام با دار و دسته جلاد ها‼️ 🔻 هفته گذشته بود که پخش زنده گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس از سوی تلویزیون ایران‌اینترنشنال بار دیگر نام این شبکه و جهت‌گیری‌های آن را بر سر زبان‌ها انداخت و اعتراضات زیادی به همراه شد. به همین بهانه مناسب دیدیم سوابق کاری برخی از کارکنان این تلویزیون فارسی‌زبان نگاهی بیندازیم. 1⃣ : علی اصغر رمضان پور در دولت اصلاحات، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد (۷۹_۸۲ ) و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران(۸۰ _ ۸۲) بود. او همچنین مدتی سردبیری روزنامه آفتاب امروز را به‌عهده داشت هم‌اکنون سردبیر و مدیر اجرایی خبر و امور جاری ایران تلویزیون ایران‌اینترنشنال است. 2⃣ : احمد صمدی خبرنگار اعزامی صداوسیما به برلین بود. او که برای ماموریتی سه‌ساله به برلین آلمان اعزام شده بود، درنهایت عطای بازگشت به ایران و مثل مزدک میرزایی گزارشگر ورزشی ادامه فعالیت در سازمانی که در آن رشد کرده بود را به لقایش بخشید و مهاجرت و مزدوری در ایران اینترنشنال را به بازگشت به ایران ترجیح داد. 3⃣ : حسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس در تهران بود که در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ به اتهام جاسوسی و تحریک مردم به ناآرامی بازداشت و زندانی شد، با آغاز کار ایران اینترنشنال رسام نیز مانند بسیاری دیگر از نیروهای رسانه‌ای خارج از کشور همچون صادق صبا، نوشابه امیری، محمد منظرپور، علی‌اصغر رمضان‌پور و... به استخدام این شبکه درآمد. 4⃣ بازرگان: لیلی بازرگان، نوه مرحوم مهدی بازرگان نخست‌وزیر دولت موقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از کسانی بود که بعد از آغاز به کار تلویزیون ماهواره‌ای ایران اینترنشنال (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) به‌عنوان مجری در آن فعالیت داشت و مدتی ارتباطش با شاهین نجفی (خواننده هتاک به یکی از ائمه‌معصومین ع) خبرساز شده بود.
دکترین خاص مقام معظم رهبری برای نیروهای نظامی: " دوران بزن در رو تمام شده است" همه امکانات و توانمندی‌های نیروهای مسلح به گونه‌ای جهت‌دهی می‌شود که هر دشمن متخاصمی بداند هرگونه اقدامی علیه منافع ملی ایران، نه‌تنها بی‌پاسخ نمی‌ماند، بلکه از سوی جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود. 
🔵 غدیر رانشناختیم کربلا رقم خورد. خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (ص) به معنای دوست آمده است! ❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( ص) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر ص - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.
باسمه تعالی بیانیه شورای هیئات مذهبی شهرستان شهرضا در خصوص برگزاری مراسم محرم قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص): « اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ (ع) حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً». پیامبر اکرم (ص) فرمود: «براى شهادت حسین (ع) ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع الاحادیث شیعه ، ج 12، ص 556) در آستانه فرارسیدن ماه محرم و برپایی مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارشان قرار داریم. هم چنین در شرایطی که در چند ماه اخیر همه ی ما در معرض ابتلا و شیوع بیماری ناشناخته ای که ناتوانی بشر را آشکار و روال روزمره ی حیات فردی و اجتماعی را در سراسر جهان دچار اختلال کرده است، به سر می بریم. در این شرایط، بسیار سخت و غم انگیز است که نتوانیم تمام رسومات و آئین های ارادت، ولایت و محبت مان را به ساحت خاندان پاک پیامبر (ص) در قالب سوگواری و عزاداری ابراز نماییم. با این حال با توجه به رعایت شایسته ی دستورالعمل های بهداشتی توسط مجموعه های دینی، مساجد، هیئت های مذهبی و مردم متدین و ولایتمدار شهرمان در جلسات و مراسم های گوناگون چند ماه گذشته (نمازهای جماعت، شبهای قدر، جلسات قرآنی، عزاداری وفیات و جشنهای ولادت ائمه معصومین (ع) که رضایت و تقدیر مسئولین بهداشتی و دولتی را در پی داشته است، همچنین قدرت فهم، بلوغ معنوی، و عملکرد شایسته ی ایشان در شرایط خاص، امسال نیز ضمن اعلام تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مبنی بر ضرورت معیار قرار دادن ضوابط و مصوبات ستاد ملی کرونا، مراسم عزاداری هیئات، مجالس حسینی و جلسات روضه های خانگی با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد. اطمینان داریم هیئت های مذهبی و دین مداران عاشق و پیرو اهل بیت (ع) همچون گذشته، با فهم این که در شرایط خاص چگونه عمل کنند، مجالس محرّم را با توکل بر خدا و توسل به ذوات مقدس اهل بیت (ع) همراه با رعایت کامل دستورات بهداشتی ابلاغ شده برگزار خواهند کرد. از عموم همشهریان عزیزمان استدعا داریم که بر طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونای شهرستان، جلسات عزاداری را مطابق با دستورالعمل های بهداشتی همراه با رعایت فاصله ی اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برگزار کنند. امید که مجموعه های دیگر شهری نیز بنابر رعایت حقوق شهروندی مانند مجموعه های دینی پایبند به قانون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده، تا با کمک همدیگر سلامت شهر و شهروندان را از هر نظر تامین نماییم. در پایان خاطر نشان می سازیم مرجع تصمیم گیری و اطلاع رسانی در مورد مراسم مذهبی و آئین های دینی شهرستان، سازمان تبلیغات اسلامی است و انتشار هر خبر و اطلاعیه ای در این خصوص با تائید این ارگان معتبر می باشد. آن روز دیده ها همه گریان بود ز هول جز چشم گریه کرده به سوگ و عزای تو شورای هیئات مذهبی شهرستان شهرضا
قسمت هفتم: انسان کاملی که پیامبر اعظم در فرازی از خطبه غدیر وعده داده اند اینگونه توصیف شده است: آگاه باشید! که او نیکو و برگزیده خداوند است، آگاه باشید! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست، بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می‌گوید و آیات و نشانه‌های او را برپا کند. همانا اوست بالیده و استوار، هموست که [امور جهانیان] به او واگذار شده است، که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده‎اند، آگاه باشید! که اوست حجّت پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست، کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده او یاری نخواهد گشت، آگاه باشید که او ولیّ خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است. أَلا إِنَّهُ خِیَرَةُالله وَ مُخْتارُه، أَلا إِنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ، أَلا إِنَّهُ الْمخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمُشَیِّدُ لاِمْرِ آیاتِهِ، أَلا إِنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ، أَلا إِنَّهُ الْمُفَوَّضُ إِلَیْهِ، أَلا إِنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرونِ بَیْنَ یَدَیْهِ، أَلا إِنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَلاحُجَّةَ بَعْدَهُ
قسمت هشتم:  _ای پیامبر، ما و همه مسلمانان این پیام را شنیدیم و تمام کسانی که تاریخ و لغت و تفسیر و حدیث را مطالعه میکنند، این ندای پیامبر در گوششان طنین‌انداز می‌شود که «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ.» _مقام و منصبی که پیامبر به فرمان خداوند در روز غدیر به علی عطا کرد،‌‌ همان مقام و منصبی است که خود ایشان به حکم آیۀ «النَّبِیُّ أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» در طول زندگی داشت و معنایی که از آیۀ شریفۀ «النَّبِیُّ أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» می‌فهمیم،‌‌ همان معنایی است که از حدیث «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ» می‌فهمیم. پس ای رسول خدا فهمیدیم که منظور شما این است که اطاعت از امام، مانند اطاعت از پیامبر، واجب است و همان‌گونه که شما به ما از خودمان سزاوارترید، علی (ع) نیز به ما از خودمان سزاوار‌تر است.
🌸 میلاد خجسته پیشوای دهم شیعیان امام هادی(ع) فرخنده و مبارک باد .
🚀 موشکی| غافلگیری و موازنه ی وحشت در شلیک های رویشی‼️ 🔻 در روز آخر رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ ، اتفاقی مهم رخ داد که بدیع، غیر منتظره، معنادار و مقتدرانه بود. 1⃣ عدم استفاده از موشک های دوربرد خانواده شهاب و در مقابل شلیک انبوه بالستیک های نقطه زن تاکتیکی که برای اهداف کوتاه برد مورد استفاده قرار می گیرند. این موشک ها بسیار دقیق بوده و به سرجنگی شدید الانفجار مجهز هستند. 🔹 نکته گیرا اینست که بدانیم با توجه به تکنولوژی بومی و تولید انبوه ، قیمت این تجهیزات در مقایسه با نمونه های خارجی اصلا قابل مقایسه نیست . برای مثال موشک های بالستیک خانواده فاتح ۱۱۰ مانند هرمز ، خلیج فارس ( زمین به دریا ) و فاتح ۳۱۳ که دقت اصابتشان زیر ۵ متر اعلام شده برای ایران حدود ۱۵۰ هزار دلار تمام می شود و این در حالی ست که بالستیک اسکندر روسی با مشخصات مشابه ۳ و کروز توماهاوک آمریکایی ۱/۵ میلیون دلار قیمت دارند. 🔹 استراتژی جمهوری اسلامی در سالهای اخیر برای تحدید ، تهدید و در نتیجه ایجاد موازنه وحشت در برابر دشمن اصلی خود در منطقه یعنی اسرائیل است. 2⃣ نکته دوم نحوه پرتاب بی سابقه از زیر زمین بود که شلیک رویشی نام گرفت. در این تاکتیک ، موشکی که مشابه خانواده فاتح بود بدون لانچر مرسوم ، ناگهان از زیر خاک لانچ شد . 🔹 از مزایای این روش غافلگیری بالای آن ارزیابی می گردد چرا که هر گونه تحرکی روی زمین توسط دیده بان ، پهپادهای شناسایی و ماهواره ها رصد می شود اما با بهره گیری از این شیوه احتمال لو رفتن بیش از پیش کم خواهد شد. همچنین با توجه به سوخت جامد این نوع موشک ، کاربر دیگر نگران فاسد شدن و تعویض سوخت نیز نخواهد بود و مدت زمان زیادی میتواند این جنگ افزار را زیر زمین مخفی کند.
🔴 اهداف آمریکا از تحریم ایران 🔻 اهداف تحریم در بیان رهبر انقلاب: 🦋 کوتاه مدت: هدف کوتاه‌مدّت تحریم این است که ملّت ایران به ستوه بیایند، خسته بشوند و در مقابل دستگاه حکومت بِایستند. لذا می‌بینید که هم پارسال گفتند، هم پیرارسال گفتند، هم امسال گفتند «تابستان داغ»؛ «داغ» یعنی مردم بیایند در مقابل نظام ایستادگی کنند. حالا [البتّه] خودشان مبتلا به «تابستان داغ» شده‌اند. 🦋 میان مدت: هدف میان‌مدّت آنها این است که با این تحریم از پیشرفت کشور مانع بشوند، مخصوصاً پیشرفت علمی. اینها را گفته‌اند؛ اینها حدسیّات من و تحلیل من نیست. 🦋 بلند مدت : هدف بلندمدّت‌شان هم به ورشکستگی کشاندن کشور است، به ورشکستگی کشاندن دولت است؛ یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد کشور که طبعاً اگر اقتصاد یک کشوری بکلّی از هم فرو پاشید و متلاشی شد، ادامه‌ی حیات برایش ممکن نیست. 🦋 جانبی: هدف جنبی‌ای هم دارند که میخواهند رابطه‌ی جمهوری اسلامی را به این وسیله با دستگاه‌ها و نیروهای مقاومت در منطقه قطع کنند؛ چون میدانند جمهوری اسلامی هر چه بتواند به اینها کمک میکند و حمایت میکند، اینها میخواهند این رابطه را قطع کنند.
💢جریان تحریف چگونه شکست می خورد؟ 🔻میدان و عرصه اصلی جریان تحریف، رسانه است. تحریف به معنی گردانیدن سخن؛ تغییر هر چیز به گونه‌ای است که آن را در گوشه‌ای از احتمال قرار دهی که بتوان به دو وجه حمل کرد. 🔻هدف از «تحریف واقعیت»، تحریک احساسات مخاطب و دادن اطلاعات جایگزین به مخاطب است. 🔻جریان تحریف از طریق «جنگ رسانه‌ای»، «جنگ روایت‌ها»، «جنگ هشتگ ها» و «نبرد نمادها و نشانه ها» و... پیگیری میشود. در این نبرد، هر طرف به دنبال شکل‌دهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسین‌های غربی این جنگ‌ها معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم. آن‌ها به این منظور غول‌های رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند. 🔻برای غلبه بر جریان تحریف، نیازمند سازماندهی رسانه‌ای، مهارت افزایی و ارتقا دانش سواد رسانه‌ای همه گروه های جامعه، شناسایی و‌ کور کردن حفره های زمینه ساز تحریف، تاکید بر واقعیات و توانمندی ها و مطالبه گری جهت رفع اشکالات و نواقص هستیم. جریان تحریف درصدد کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ و بزرگنمایی اشکالات کوچک است. رسانه‌های هوشمند و دقیق، مخاطبان آگاه و مسوولانی که دغدغه حرکت به سوی پیشرفت ملی را دارند، می‌تواند جریان تحریف را در نبرد اراده ها، شکست دهند.
« از غدیر تا ظهور» قسمت نهم: پذیرفتن ولایت خدا و پیامبر و علی علیه السلام، یعنی اینکه باید کار‌ها و حرکت‌ها و گام‌های ما برخاسته از ولایت و الهام‌گرفته از آن باشد. در این صورت است که زندگی ما با زندگی دیگران متفاوت خواهد بود. اشهد ان علیا ولی الله یعنی غیر از زبان، دست و پا و قلب و تمام جوارح ما شهادت به این ولایت میدهد.  پیام و محتوای درست دین آن است که زندگی شما را دین رهبری کند؛ آیندۀ شما را دین تأمین کند؛ آبرو و ناموس شما را دین حفظ کند؛ جامعۀ شما بر پایۀ دین تشکیل شود؛ خط مشی شما را دین رقم زند. از همین امروز تلاش کنیم و چند قدم راه برویم و حس کنیم که در ورای این گام‌ها، خدا و رسول خدا و ولیّ خدا هستند. باید خدا را ولیّ خود قرار دهیم، به گونه‌ای که محرک و انگیزۀ ما در زندگی باشد؛ یعنی او ما را برانگیزد و باز دارد. در این صورت است که می‌توانیم خود را مسلمان بخوانیم. ما باید در کارخانۀ اسلامی ساخته شویم. باید هر یک از ما به انسان جدیدی تبدیل شود، یعنی انسان مسلمان؛ انسانی که از خدا و پیامبر و اولوالامر اطاعت می‌کند؛
قسمت آخر: بیایید به اسلام خود عمق دهیم تا قلب اسلام ما قویتر بزند... هرگاه علی ع وارد قلب‌هایمان شود و همۀ وجود ما و دست‌ها و پاهای ما را به حرکت درآورد. آن‌گاه به عزت و سربلندی می‌رسیم. نگوییم نمی‌توانیم. هر یک ازما بر خودش تسلط دارد. از خودمان شروع کنیم و پس از آن، خداوند گشایش می‌رساند و کمک می‌کند. پس هر یک از ما ابتدا خود به عمل بپردازد و سپس فرزندانش را فراخواند و سپس یقین داشته باشد که پیروز است: «کَم مِّن فِئَـةٍ قَلِیلَـةٍ غَلَبَتْ فِئَـةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ.» خداوند به ما توفیق دهد و از ما بپذیرد. امام علیه السلام میفرمایند: «هر کس روز غدیر را درک کند، در حالی که آن را شناخته و به آن ایمان پیدا کرده باشد، گویا فرشتگان با او دست داده‌اند.» منابع: ۱) انسان آسمان، ص۷۷-۹۵،مؤلف: امام موسی صدر ۲) معرفت امام زمان ع, ابراهیم شفیعی سروستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غدیر در قرآن 🔸چه آیاتی از قرآن در روز غدیر و به مناسبت آن نازل شده است؟