eitaa logo
طلبه انقلابی
217 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
615 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 غدیر رانشناختیم کربلا رقم خورد. خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (ص) به معنای دوست آمده است! ❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( ص) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر ص - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.
باسمه تعالی بیانیه شورای هیئات مذهبی شهرستان شهرضا در خصوص برگزاری مراسم محرم قالَ رَسُولُ اللّهِ (ص): « اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ (ع) حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً». پیامبر اکرم (ص) فرمود: «براى شهادت حسین (ع) ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع الاحادیث شیعه ، ج 12، ص 556) در آستانه فرارسیدن ماه محرم و برپایی مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارشان قرار داریم. هم چنین در شرایطی که در چند ماه اخیر همه ی ما در معرض ابتلا و شیوع بیماری ناشناخته ای که ناتوانی بشر را آشکار و روال روزمره ی حیات فردی و اجتماعی را در سراسر جهان دچار اختلال کرده است، به سر می بریم. در این شرایط، بسیار سخت و غم انگیز است که نتوانیم تمام رسومات و آئین های ارادت، ولایت و محبت مان را به ساحت خاندان پاک پیامبر (ص) در قالب سوگواری و عزاداری ابراز نماییم. با این حال با توجه به رعایت شایسته ی دستورالعمل های بهداشتی توسط مجموعه های دینی، مساجد، هیئت های مذهبی و مردم متدین و ولایتمدار شهرمان در جلسات و مراسم های گوناگون چند ماه گذشته (نمازهای جماعت، شبهای قدر، جلسات قرآنی، عزاداری وفیات و جشنهای ولادت ائمه معصومین (ع) که رضایت و تقدیر مسئولین بهداشتی و دولتی را در پی داشته است، همچنین قدرت فهم، بلوغ معنوی، و عملکرد شایسته ی ایشان در شرایط خاص، امسال نیز ضمن اعلام تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مبنی بر ضرورت معیار قرار دادن ضوابط و مصوبات ستاد ملی کرونا، مراسم عزاداری هیئات، مجالس حسینی و جلسات روضه های خانگی با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد. اطمینان داریم هیئت های مذهبی و دین مداران عاشق و پیرو اهل بیت (ع) همچون گذشته، با فهم این که در شرایط خاص چگونه عمل کنند، مجالس محرّم را با توکل بر خدا و توسل به ذوات مقدس اهل بیت (ع) همراه با رعایت کامل دستورات بهداشتی ابلاغ شده برگزار خواهند کرد. از عموم همشهریان عزیزمان استدعا داریم که بر طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونای شهرستان، جلسات عزاداری را مطابق با دستورالعمل های بهداشتی همراه با رعایت فاصله ی اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برگزار کنند. امید که مجموعه های دیگر شهری نیز بنابر رعایت حقوق شهروندی مانند مجموعه های دینی پایبند به قانون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده، تا با کمک همدیگر سلامت شهر و شهروندان را از هر نظر تامین نماییم. در پایان خاطر نشان می سازیم مرجع تصمیم گیری و اطلاع رسانی در مورد مراسم مذهبی و آئین های دینی شهرستان، سازمان تبلیغات اسلامی است و انتشار هر خبر و اطلاعیه ای در این خصوص با تائید این ارگان معتبر می باشد. آن روز دیده ها همه گریان بود ز هول جز چشم گریه کرده به سوگ و عزای تو شورای هیئات مذهبی شهرستان شهرضا
قسمت هفتم: انسان کاملی که پیامبر اعظم در فرازی از خطبه غدیر وعده داده اند اینگونه توصیف شده است: آگاه باشید! که او نیکو و برگزیده خداوند است، آگاه باشید! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست، بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می‌گوید و آیات و نشانه‌های او را برپا کند. همانا اوست بالیده و استوار، هموست که [امور جهانیان] به او واگذار شده است، که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده‎اند، آگاه باشید! که اوست حجّت پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست، کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده او یاری نخواهد گشت، آگاه باشید که او ولیّ خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است. أَلا إِنَّهُ خِیَرَةُالله وَ مُخْتارُه، أَلا إِنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ، أَلا إِنَّهُ الْمخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمُشَیِّدُ لاِمْرِ آیاتِهِ، أَلا إِنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ، أَلا إِنَّهُ الْمُفَوَّضُ إِلَیْهِ، أَلا إِنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرونِ بَیْنَ یَدَیْهِ، أَلا إِنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَلاحُجَّةَ بَعْدَهُ
قسمت هشتم:  _ای پیامبر، ما و همه مسلمانان این پیام را شنیدیم و تمام کسانی که تاریخ و لغت و تفسیر و حدیث را مطالعه میکنند، این ندای پیامبر در گوششان طنین‌انداز می‌شود که «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ.» _مقام و منصبی که پیامبر به فرمان خداوند در روز غدیر به علی عطا کرد،‌‌ همان مقام و منصبی است که خود ایشان به حکم آیۀ «النَّبِیُّ أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» در طول زندگی داشت و معنایی که از آیۀ شریفۀ «النَّبِیُّ أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ» می‌فهمیم،‌‌ همان معنایی است که از حدیث «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ» می‌فهمیم. پس ای رسول خدا فهمیدیم که منظور شما این است که اطاعت از امام، مانند اطاعت از پیامبر، واجب است و همان‌گونه که شما به ما از خودمان سزاوارترید، علی (ع) نیز به ما از خودمان سزاوار‌تر است.
🌸 میلاد خجسته پیشوای دهم شیعیان امام هادی(ع) فرخنده و مبارک باد .
🚀 موشکی| غافلگیری و موازنه ی وحشت در شلیک های رویشی‼️ 🔻 در روز آخر رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ ، اتفاقی مهم رخ داد که بدیع، غیر منتظره، معنادار و مقتدرانه بود. 1⃣ عدم استفاده از موشک های دوربرد خانواده شهاب و در مقابل شلیک انبوه بالستیک های نقطه زن تاکتیکی که برای اهداف کوتاه برد مورد استفاده قرار می گیرند. این موشک ها بسیار دقیق بوده و به سرجنگی شدید الانفجار مجهز هستند. 🔹 نکته گیرا اینست که بدانیم با توجه به تکنولوژی بومی و تولید انبوه ، قیمت این تجهیزات در مقایسه با نمونه های خارجی اصلا قابل مقایسه نیست . برای مثال موشک های بالستیک خانواده فاتح ۱۱۰ مانند هرمز ، خلیج فارس ( زمین به دریا ) و فاتح ۳۱۳ که دقت اصابتشان زیر ۵ متر اعلام شده برای ایران حدود ۱۵۰ هزار دلار تمام می شود و این در حالی ست که بالستیک اسکندر روسی با مشخصات مشابه ۳ و کروز توماهاوک آمریکایی ۱/۵ میلیون دلار قیمت دارند. 🔹 استراتژی جمهوری اسلامی در سالهای اخیر برای تحدید ، تهدید و در نتیجه ایجاد موازنه وحشت در برابر دشمن اصلی خود در منطقه یعنی اسرائیل است. 2⃣ نکته دوم نحوه پرتاب بی سابقه از زیر زمین بود که شلیک رویشی نام گرفت. در این تاکتیک ، موشکی که مشابه خانواده فاتح بود بدون لانچر مرسوم ، ناگهان از زیر خاک لانچ شد . 🔹 از مزایای این روش غافلگیری بالای آن ارزیابی می گردد چرا که هر گونه تحرکی روی زمین توسط دیده بان ، پهپادهای شناسایی و ماهواره ها رصد می شود اما با بهره گیری از این شیوه احتمال لو رفتن بیش از پیش کم خواهد شد. همچنین با توجه به سوخت جامد این نوع موشک ، کاربر دیگر نگران فاسد شدن و تعویض سوخت نیز نخواهد بود و مدت زمان زیادی میتواند این جنگ افزار را زیر زمین مخفی کند.
🔴 اهداف آمریکا از تحریم ایران 🔻 اهداف تحریم در بیان رهبر انقلاب: 🦋 کوتاه مدت: هدف کوتاه‌مدّت تحریم این است که ملّت ایران به ستوه بیایند، خسته بشوند و در مقابل دستگاه حکومت بِایستند. لذا می‌بینید که هم پارسال گفتند، هم پیرارسال گفتند، هم امسال گفتند «تابستان داغ»؛ «داغ» یعنی مردم بیایند در مقابل نظام ایستادگی کنند. حالا [البتّه] خودشان مبتلا به «تابستان داغ» شده‌اند. 🦋 میان مدت: هدف میان‌مدّت آنها این است که با این تحریم از پیشرفت کشور مانع بشوند، مخصوصاً پیشرفت علمی. اینها را گفته‌اند؛ اینها حدسیّات من و تحلیل من نیست. 🦋 بلند مدت : هدف بلندمدّت‌شان هم به ورشکستگی کشاندن کشور است، به ورشکستگی کشاندن دولت است؛ یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد کشور که طبعاً اگر اقتصاد یک کشوری بکلّی از هم فرو پاشید و متلاشی شد، ادامه‌ی حیات برایش ممکن نیست. 🦋 جانبی: هدف جنبی‌ای هم دارند که میخواهند رابطه‌ی جمهوری اسلامی را به این وسیله با دستگاه‌ها و نیروهای مقاومت در منطقه قطع کنند؛ چون میدانند جمهوری اسلامی هر چه بتواند به اینها کمک میکند و حمایت میکند، اینها میخواهند این رابطه را قطع کنند.
💢جریان تحریف چگونه شکست می خورد؟ 🔻میدان و عرصه اصلی جریان تحریف، رسانه است. تحریف به معنی گردانیدن سخن؛ تغییر هر چیز به گونه‌ای است که آن را در گوشه‌ای از احتمال قرار دهی که بتوان به دو وجه حمل کرد. 🔻هدف از «تحریف واقعیت»، تحریک احساسات مخاطب و دادن اطلاعات جایگزین به مخاطب است. 🔻جریان تحریف از طریق «جنگ رسانه‌ای»، «جنگ روایت‌ها»، «جنگ هشتگ ها» و «نبرد نمادها و نشانه ها» و... پیگیری میشود. در این نبرد، هر طرف به دنبال شکل‌دهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسین‌های غربی این جنگ‌ها معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم. آن‌ها به این منظور غول‌های رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند. 🔻برای غلبه بر جریان تحریف، نیازمند سازماندهی رسانه‌ای، مهارت افزایی و ارتقا دانش سواد رسانه‌ای همه گروه های جامعه، شناسایی و‌ کور کردن حفره های زمینه ساز تحریف، تاکید بر واقعیات و توانمندی ها و مطالبه گری جهت رفع اشکالات و نواقص هستیم. جریان تحریف درصدد کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ و بزرگنمایی اشکالات کوچک است. رسانه‌های هوشمند و دقیق، مخاطبان آگاه و مسوولانی که دغدغه حرکت به سوی پیشرفت ملی را دارند، می‌تواند جریان تحریف را در نبرد اراده ها، شکست دهند.
« از غدیر تا ظهور» قسمت نهم: پذیرفتن ولایت خدا و پیامبر و علی علیه السلام، یعنی اینکه باید کار‌ها و حرکت‌ها و گام‌های ما برخاسته از ولایت و الهام‌گرفته از آن باشد. در این صورت است که زندگی ما با زندگی دیگران متفاوت خواهد بود. اشهد ان علیا ولی الله یعنی غیر از زبان، دست و پا و قلب و تمام جوارح ما شهادت به این ولایت میدهد.  پیام و محتوای درست دین آن است که زندگی شما را دین رهبری کند؛ آیندۀ شما را دین تأمین کند؛ آبرو و ناموس شما را دین حفظ کند؛ جامعۀ شما بر پایۀ دین تشکیل شود؛ خط مشی شما را دین رقم زند. از همین امروز تلاش کنیم و چند قدم راه برویم و حس کنیم که در ورای این گام‌ها، خدا و رسول خدا و ولیّ خدا هستند. باید خدا را ولیّ خود قرار دهیم، به گونه‌ای که محرک و انگیزۀ ما در زندگی باشد؛ یعنی او ما را برانگیزد و باز دارد. در این صورت است که می‌توانیم خود را مسلمان بخوانیم. ما باید در کارخانۀ اسلامی ساخته شویم. باید هر یک از ما به انسان جدیدی تبدیل شود، یعنی انسان مسلمان؛ انسانی که از خدا و پیامبر و اولوالامر اطاعت می‌کند؛
قسمت آخر: بیایید به اسلام خود عمق دهیم تا قلب اسلام ما قویتر بزند... هرگاه علی ع وارد قلب‌هایمان شود و همۀ وجود ما و دست‌ها و پاهای ما را به حرکت درآورد. آن‌گاه به عزت و سربلندی می‌رسیم. نگوییم نمی‌توانیم. هر یک ازما بر خودش تسلط دارد. از خودمان شروع کنیم و پس از آن، خداوند گشایش می‌رساند و کمک می‌کند. پس هر یک از ما ابتدا خود به عمل بپردازد و سپس فرزندانش را فراخواند و سپس یقین داشته باشد که پیروز است: «کَم مِّن فِئَـةٍ قَلِیلَـةٍ غَلَبَتْ فِئَـةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ.» خداوند به ما توفیق دهد و از ما بپذیرد. امام علیه السلام میفرمایند: «هر کس روز غدیر را درک کند، در حالی که آن را شناخته و به آن ایمان پیدا کرده باشد، گویا فرشتگان با او دست داده‌اند.» منابع: ۱) انسان آسمان، ص۷۷-۹۵،مؤلف: امام موسی صدر ۲) معرفت امام زمان ع, ابراهیم شفیعی سروستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غدیر در قرآن 🔸چه آیاتی از قرآن در روز غدیر و به مناسبت آن نازل شده است؟
⭕️ |‍ پرواز کرکسهای سعودی در آسمان غم زده بیروت‼️ 🔘انفجاربعد از ظهر روز سه شنبه در بیروت پایتخت لبنان که بنا به اعلام مقامات رسمی این کشور ناشی از انفجار اولیه انبار مواد محترقه آتش بازی و سرایت آن به یک انبار محل نگهداری ماده منفجره نیترات آمونیوم بوده است، موجب شکل گیری فاجعه ای بهت آور و بسیار تاسف بار در این کشور شد. 🌀موضوع قابل توجه در این رخداد تلخ موضع گیری حیرت آور شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی است که با انتشار اخبار کذب در خصوص این حادثه اعلام نمود که انفجار انبارهای مهمات حزب الله عامل بروز این رخداد بوده است. 🌀بدون شک انتشار اخبار جعلی از این دست که با مواضع رسمی اعلام شده از سوی دولت لبنان نیز مغایرت دارد ضمن آن که رفتاری منزجر کننده و مصداق لاشخوری سیاسی است،هدفی بغیر از ایجاد انشقاق در انسجام مردم لبنان را دنبال نمی کند. 🌀رفتار تاسف آور عربستان سعودی به عنوان یک کشور عربی مدعی رهبری در جهان اسلام در این حادثه تلخ نشان داد که حکام این کشور حتی از فرصتی که حزن و اندوه ودرد مردم لبنان برای این رژیم فراهم کرده نیز برای تسویه حساب با جبهه سرافراز مقاومت نمی گذرند.
قالَ رَسُولُ اللّه ِ ص: يا عَلىُّ! شيعَتُكَ اَلَّذينَ يَخافُونَ اللّه َ فِى السِّرِ وَالْعَلانيَةِ. يـا عَلىُّ! شيعَتُكَ اَلَّذينَ يَتَنافَسُونَ فِى الدَّرَجاتِ، وَيَلْقَونَ اللّه َ وَ لاحِسابَ عَلَيْهِمْ. پيامبر اكرم ص فرمودند: اى على! شيعه تو، كسانى هستند كه در آشكار و نهان، از خدا مى ترسند. اى على! شيعه تو، كسانى هستند كه [در قيامت] در طىّ درجات، از هم سبقت مى گيرند، و خدا را ملاقات مى كنند در حالى كه حسابى ندارند [و چيزى بدهكار نيستند] بحارالانوار ۴۱:۶۸
1_423832269.pdf
233.5K
50 پیشنهاد برای بزرگداشت عید غدیر در ایام کرونا
🔰این علی است؛ امیر و فرمانروای مومنان!!! رسول خدا(ص) به امّ سلمه فرمود: "ای امّ سلمه! این علی (ع) است: امیر و فرمانروای مومنان؛ سرور و مهتر مسلمانان؛ وصیّ من؛ ظرف و امانت دار دانشم؛ درب ورودی من؛ برادرم در دنیا و آخرت؛ همراه من در بالاترین درجه بهشت و کسی که با ستمکاران (حزب معاویه)، پیمان شکنان (در جنگ جمل) و خارج شدگان از دین (در نهروان) می جنگد." ⬅️ابن عبّاس (صحابی) *قال رسول الله(ص) لاُمّ سلمه: "...یا امّ سلمه! هذا علیّ(ع) امیر المؤمنین و سیّد المسلمین وصیّی و وعاء و عیبه علمی و بابی الذی اوتی منه اَخی فی الدنیا و الآخره و معی فی السنام الاَعلی یقتل القاسطین و الناکثین و المارقین" 📌 افضلیة امیرالمؤمنین(ع)، ص۷۲۵
🔰کجاست همانند تو ای اباالحسن... 🔹پیامبر(ص) در جمع اصحابش فرمود: "آدم(ع) را در علمش، نوح(ع) را در فهمش و ابراهیم(ع) را در حکمتش به شما نشان خواهم داد." زمانی نگذشت که علی(ع) نمایان شد. ابوبکر گفت: ای رسول خدا(ص)! آیا یک مرد را با سه پیامبر مقایسه کردی؟! خوشا و آفرین بر این مرد! او کیست؟ ای رسول خدا! پیامبر(ص) فرمود:"آیا او را نمی شناسی؟ ای ابوبکر!" گفت:خدا و رسولش داناترند. پیامبر(ص) فرمود : "او ابوالحسن علیّ بن ابیطالب (ع) است" ابوبکر گفت:خوشا و آفرین بر تو! ای اباالحسن! و کجاست همانند تو؟! ای ابالحسن(ع)! 🔻حارث اعور (تابعی) *اَنّ النبیّ(ص) کان فی جمع من اصحابه فقال: "اُریکم آدم فی علمه و نوحًا فی فهمه و ابراهیم فی حکمته" فلم یکن باَسرع من اَن طلع علیّ(ع). فقال ابوبکر: یا رسول الله(ص)!اَقستَ رجلًا بثلاثه من الرسل؟ بخّ بخّ لهذا الرجل!من هو یا رسول الله؟ قال النبیّ(ص):"اَلاتعرفه یا ابابکر؟" قال:الله و رسوله اعلم. قال(ص):"ابوالحسن علیّ بن ابیطالب(ع)." فقال ابوبکر:بَخّ بَخّ لک یا اباالحسن(ع)! و اَین مثلُکَ یا اباالحسن؟! 📌افضلیة (ع)، ص۸۵۵
🔰در غدیر کوتاهی کردیم، تحریف شد... 🔹حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد : غدیر روز به ثمر نشستن زحمات انبیاء است. غدیر را مثل عاشورا احیاء می‌کنیم. در احیای عاشورا کوشیدیم مصون ماند؛ در غدیر کوتاهی کردیم تحریف شد! غدیر بالاتر از عاشورا است چون سرچشمه ولایت و امامت از آن شروع می‌شود... با احیاء غدیر مشمول دعای خیر پیامبر خدا شویم؛ کاروان غدیر نشانگر احیای امر غدیر و احیای امر امامت و ولایت که مهمترین برنامه پیامبر اکرم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ « نتیجه فراموشی غدیر» 🌖◁عمق راهبردی صلح امام حسن علیه السلام و ندانستن معنای ولایت و نفهمیدن حقیقت غدیر توسط اصحاب امام ع ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌸🍃༅═┅─ 📖✍در کتاب امام حسن علیه السلام، شیخ راضی آل یس که مقام معظم رهبری به زیبایی ترجمه کرده اند، این عبارت یکی از واژگان کلیدی کتاب است که امام حسن ع باید بین دو راهی « یاعقیده» یکی را انتخاب میکردند. 🔖 تعبیر جالبی است که نشان از واقعیتی تلخ دارد که شیرینی کار امام مجتبی ع را بیشتر نمایان میسازد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ 🌀◁سوالاتی در تاریخ مطرح است: ☄(1) چرا از یاران خاص امیرالمومنین ع، خلف صالح ایشان ،امام حسن ع را مذل المؤمنین خطاب کردند؟ ☄(2) چرا از فرماندهان پا به رکاب و مستقیم حضرت، تمرد از فرمان ایشان داشته و سپاه را بعد از صلح مخیر به پذیرفتن صلح و یا جنگیدن و خروج از بیعت حسن بن علی ع کردند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ☄(3) چرا آخر باری که حضرت خطبه خوانده و مردم را به جنگ با شجرة خبیثه فراخواندند کسی طبق نقل ها جواب نداد؟ 🍁کجا بودند یاران صفین و جمل و نهروان؟ همه مرده بودند؟ پس این گرد مرگ چیست که بر سر زندگان ریخته شده است؟ ‎
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ 🌗◁ پاسخ کوتاه است و آن ندانستن معنای ولایت و نفهمیدن حقیقت غدیر است. 🍁(1) تا حال، برایتان سوال نشده که چرا امیرالمومنین ع هنگام اصرار مردم برای پذیرش خلافت، دلیل پذیرش خود را عهدی که خداوند بر عالمان گذاشته بود بیان فرمودند؟ 🍁(2)مگر یا علی! تو امام بر حق نیستی؟ 🍁(3)و حال آنکه «عهد امام» با «عهد عالم» فرق دارد. پس چرا از حق امام دم نزدی و شخصیت حقوقی که این منصب را قبول کرده را عالم دانستی نه امام؟ 🌗◁(4)جواب همان است که گفتیم. مردم در آن زمان هم، بیعتشان با علی مرتضی بیعت با سابق در دین، شوهر دخت یگانه رسول، مرد روز های جنگ و صاحب ذوالفقار بود نه امام بر حق و خلیفه خداوند بر روی زمین! 🍁(5) آنچه بسیاری از مردم آن روزگار و حتی خواص یاران و اصحاب امیرالمومنین ع با او به این نگاه بیعت کردند و حتی شمشیر زده و حتی به شهادت رسیدند، امام سیاسی بود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ . 🍁(6) آن کسانی که بعد از امیرالمومنین ع با امام حسن ع بیعت کردند نیز بیعتشان بیعت با یک امام سیاسی بود لذا کار به صلح کشید. لذا وقتی اینچنین شد، قدم ها لغزید و دل ها پراکنده گشت. 🍁(7)چرا که امام حسن ع را حاکمی می دانستند مدیر و مدبر و انسانی والا و شخصیتی بزرگ و نوه رسول خدا، نه حجت معصوم خداوند روی زمین. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‎‌‎‎‌‌‎‌ 🍁(8)اینجا هنر کار سبط رسول خدا ص مشخص میشود. صلح امام حسن در واقع، گذار از «امام سیاسی» به «امام مکتبی» بود. صلحی که باعث شد شیعه کم کم جان بگیرد، صلحی که باعث شد، شیعه، شیعه شدنش را آغاز کند. 🍁(9) اگر امام حسن ع صلح نمیکرد، شیعه، صرف شیعه سیاسی میماند و گروهکی میشد مخالف دولت وقت، آواره در دشت ها و بیابان ها که هر از گاهی عملیاتی انجام داده و مخالفت و وجود خود را ابراز می کردند.
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ 🍁(10) و مثل بسیاری از فرقه های دیگر، صِرفِ جمعیتی مبارز تلقی میشدند که عاقبتی جز تفرقه و اضمحلال برایشان نبود. چرا که عمق معرفتی نداشتند. 🍁(11)در واقع امام مجتبی ع در شیعه، رشدی شگرف به وجود آورد که ایشان را از «بیعت حکومتی» به «بیعت عقیدتی» رساند.‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‎‌‎‌‌ ‎‌‌‎‌ 🍁(12)به عبارت دیگر امام حسن ع با این کار باعث شد که زین پس شیعیان، نه فقط به خاطر حکومت، بلکه به خاطر اعتقادشان به نظام ولایت و امامت با أئمه هدی علیهم السلام بیعت کنند. 🍁(13)از این پس شیعه نه به عنوان یک «گروه حاکمیتی» بلکه به عنوان یک «جمعیت مکتبی» شناخته شد که حتی اگر حکومت دستشان نباشد نیز دارای امام و ساختارند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‎‌‎‌‌‎
🛑 حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «این رد پاها را دنبال کنید»، نوشت: ابتدا، این چند خبر مستند را مرور کنید و سپس درباره نتیجه‌ای که از مجموع آنها گرفته شده است، قضاوت کنید: - انفجار مهیب عصر سه‌شنبه بیروت در انبار شماره ۱۲ این شهر بندری اتفاق افتاده و تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۵۰۰۰ مجروح برجای گذاشته و این درحالی است که هنوز تعداد قابل توجهی از قربانیان زیر آوار هستند و جست‌وجو برای یافتن کشته شده‌ها و مجروحان ادامه دارد. - در سال ۲۰۱۴ میلادی -۶ سال قبل- کشتی روسوس که با پرچم مولداوی از باتومی گرجستان به سوی موزامبیک می‌رفت در آب‌های مدیترانه و در نزدیکی سواحل بیروت دچار نقص فنی می‌شود و در بندر بیروت پهلو می‌گیرد. این کشتی حامل ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود. - مقامات لبنانی بعد از بازرسی کشتی و پی‌بردن به محموله آن، کشتی را متوقف می‌کنند و سپس کاپیتان و ۴ خدمه آن را بازداشت و به بقیه اجازه بازگشت به کشورهایشان را می‌دهند. - مقامات لبنانی برای پیشگیری از خطر احتمالی تصمیم می‌گیرند محموله را به یکی از انبارهای بندر بیروت منتقل کنند تا برای فروش و یا انتقال آن به کشور مبدأ اقدام شود و در پی این تصمیم ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم به انبار بزرگ شماره ۱۲ بندر بیروت منتقل شده و دپو می‌شود. - در فاصله زمانی میان توقف کشتی روسوس در بندر بیروت و انتقال محموله نیترات آمونیوم به انبار شماره ۱۲ تا زمان انفجار هولناک عصر سه‌شنبه‌، بارها مقامات بندر بیروت با اشاره به مخاطره‌آمیز بودن محموله دپو شده، خواستار انتقال و یا اتخاذ تدبیر دیگری برای پیشگیری از خطر احتمالی آن شده بودند که ظاهراً به این درخواست‌ها توجه چندانی نشده است!. - بندر بیروت که اکنون به ویرانه تبدیل شده است اصلی‌ترین بندر تجاری لبنان بود و سالانه بیش از ۳ هزار کشتی در آن پهلو می‌گرفته و عمده‌ترین مرکز واردات و صادرات لبنان بوده است. بیشترین و تقریباً نزدیک به تمامی ذخایر گندم‌، دارو‌، مواد غذایی و مایحتاج روزانه مردم لبنان در انبارهای این بندر نگاهداری می‌شد که در اثر انفجار از بین رفته است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم بیروت خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند. بیمارستان‌ها تخریب شده و چند بیمارستان باقی مانده نیز به بیماران کرونایی اختصاص دارد که به ناچار تعداد فراوانی از آنها را برای مداوای مجروحان تخلیه کرده‌اند. بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد اولیه خسارات است که با توجه به شرایط کنونی لبنان، تحریم‌ها و کاهش ارزش پول این کشور، بر ابعاد فاجعه می‌افزاید. - دولت لبنان مدتی بعد از پهلو گرفتن کشتی روسوس با توجه به مخاطره‌آمیز بودن محموله کشتی که قابلیت اشتعال و انفجار زیادی داشت به صاحبان و وکلای این کشتی اعلام می‌کند که می‌توانند کشتی و محموله آن را به مقصد و یا مبدأ بارگیری بازگردانند، ولی نه صاحبان کشتی روسوس و نه وکلای آنها به این دستور توجهی نمی‌کنند و کشتی در بندر بیروت رها شده باقی می‌ماند! این درخواست بیش از ۳بار به صاحبان کشتی و وکلای آنها ابلاغ می‌شود و نتیجه‌ای به دست نمی‌آید و آنها همواره از تحویل کشتی و محموله آن خودداری می‌ورزند! و این سؤال در میان است که چرا اصرار داشته‌اند این محموله خطرناک و قابل انفجار در بیروت باقی بماند؟! و اگر موضوع در چارچوب تجارت بوده است چرا صاحبان کشتی از تحویل گرفتن کشتی و حمل محموله ۲۷۵۰ تنی آن که به مقصد موزامبیک بارگیری شده و در اسناد این محموله نیز آمده است، خودداری ورزیده‌اند؟! - در گزارش‌های بندر بیروت از پهلو گرفتن کشتی روسوس که اعلام شده به علت نقص فنی در آب‌های ساحلی لبنان بوده است، اشاره‌ای به نوع نقص فنی نشده است. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که بندر بیروت در مسیر تجاری گرجستان به موزامبیک نبوده است و این احتمال را قوت می‌بخشد که نقص فنی روسوس بهانه‌ای برای پهلو گرفتن در بندر بیروت بوده است! مخصوصاً آنکه کشتی یاد شده حتی بعد از برطرف شدن نقص فنی نیز حاضر به ترک بیروت نشده و این تاخیر سؤال‌بر‌انگیز را تا تخلیه کامل محموله مخاطره‌آمیز ۲۷۵۰ تنی نیترات آمونیوم و دپوی آن در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت ادامه داده است! - سندی که از وزارت دفاع (بخوانید وزارت جنگ) رژیم صهیونیستی منتشر شده و به صورت عکس هوایی است نشان می‌دهد که محل انبار شماره ۱۲ بندر بیروت یعنی انباری که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در آن دپو شده بود، در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از اهداف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علامت‌گذاری شده است! - در فرهنگ سیاسی و نظامی از عملیاتی یاد می‌شود که دشمن علیه حریف به کار می‌گیرد ولی بنا به دلایلی، از جمله ترس از انتقام و عملیات مقابله به مثل، ترجیح می‌دهد اولاً سند مشخصی باقی نگذارد که از انتساب عملیات به او حکایت کند و ثانیاً؛ به طور ضمنی و از زبان دیگران احتمال انجام آن عملیات به خود و هدف از آ
ن را تبلیغ کند. به عنوان مثال بعد از خرابکاری اخیر در سایت نطنز که توسط عوامل نفوذی وابسته به رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، درحالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی از وحشت انتقام ایران اسلامی درباره ارتباط آن با اسرائیل ساکت بودند‌، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم که مسئولیت رسمی نداشت اعلام کرد از یک مقام اطلاعاتی شنیده است که انفجار سایت نطنز کار اسرائیل بوده است! (بگذریم که چه پاسخی در انتظار این جرثومه‌های فساد و تباهی خواهد بود‎). - ساعاتی بعد از انفجار مهیب سه‌شنبه بیروت، دو رسانه رسمی رژیم میهمان و کودک‌کش آل‌سعود، العربیه و ایندیپندنت، اعلام کردند که انفجار کار اسرائیل بوده است و این هزینه‌ای است که مردم لبنان به‌خاطر حضور حزب‌الله در این کشور متحمل شده‌اند! حکومت وحشی عربستان نه فقط نزدیک‌ترین کشور عربی بلکه یکی از نزدیک‌ترین کشورهای دنیا به رژیم صهیونیستی است و نمی‌توان پذیرفت که این رژیم را به جنایت هولناک انفجار بیروت متهم کند! ولی چرا چنین می‌کند؟! مخصوصاً آنکه بعد از انتساب انفجار به اسرائیل علت این جنایت را همراه با آدرس پیشگیری از آن را نیز گوشزد می‌کند! باید حزب‌الله لبنان از دایره سیاسی و امنیتی این کشور حذف شود تا‌جنایت مشابه دیگری در پی نباشد! - همین حرکت را از جانب آمریکا نیز شاهد هستیم. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با سعد‌حریری، نخست‌وزیر برکنار شده و مهره‌اسرائیلی- آمریکایی شناخته شده تماس می‌گیرد و با وی درباره انفجار بیروت گفت‌و‌گو می‌کند. دقت کنید، بر اساس عرف شناخته‌شده سیاسی، رئیس‌جمهور آمریکا باید با آقای«حسن دیاب» که همتای اوست تماس بگیرد ولی چرا با سعد حریری؟! پاسخ هرگز نمی‌تواند غیر از این باشد که ترامپ در پی آن بوده است که نارضایتی در حد و ‌اندازه عصبانیت آمریکا از برکناری سعد حریری -مهره وابسته آمریکایی اسرائیلی- را به مردم لبنان نشان بدهد. نکته درخور توجه اینکه سعد حریری نیز بلافاصله بعد از تماس ترامپ، در مصاحبه‌ای، دولت لبنان را مقصر معرفی می‌کند! یعنی همان دولتی که آمریکا و اسرائیل به شدت از روی کار آمدن آن و تن ندادنش به باج‌خواهی آنها نگران و عصبانی هستند. - همان‌گونه که ملاحظه می‌کنید بسیاری از اسناد و شواهد موجود از دست‌های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار جنایتکارانه عصر سه‌شنبه بیروت حکایت می‌کنند. مخصوصاً آنکه این دو رژیم صدها جنایت مشابه دیگر را نیز در کارنامه سیاه خود دارند و بارها نشان داده‌اند که برای رسیدن به اهداف پلید خود از انجام هیچ جنایتی روی‌گردان نیستند.
فوق العاده خوندنی... شیخ احمد جامى، عالم اهل سنت بر بالاى منبر گفت: مردم هر چه مىخواهید از من بپرسید. زنى فریاد زد: اى مرد! ادعاى بیهوده نكن! خداوند رسوایت خواهد كرد.هیچ كس جز على (ع) نمى تواند بگوید كه پاسخ تمام سؤالات را میداند. شیخ گفت: اگر سؤالى دارى بپرس ! زن گفت: مورچه اى كه بر سر راه سلیمان نبى آمد، نر بود یا ماده ؟ شیخ گفت: سؤ ال دیگرى نداشتى؟ این دیگر چه سؤالى است؟ من كه نبوده ام ببینم نر بوده یا ماده. زن گفت: نیازى نبود آنجا باشى. اگر با قرآن آشنایى داشتى مىدانستى. در سوره نمل آمده كه "قالت نمله" مشخص میشود مورچه ماده بوده. مردم به جهل شیخ و زیركى زن خندیدند. شیخ(از روی عصبانیت) گفت: اى زن آیا با اجازه شوهرت در اینجا هستی یا بدون اجازه؟ اگر با اجازه آمده اى كه خدا شوهرت را لعن كند و اگر بى اجازه آمده ای، خدا خودت را لعن كند. زن گفت: ای شیخ بگو بدانیم آیا عایشه با اجازه پیامبر به جنگ امام زمان خود، على (ع) رفته بود و یا بدون اجازه؟ شیخ بیچاره نتوانست جواب گوید. الغدیر علامه امینی. ج 11 فقط حیدر امیرالمؤمنین است.... لبیک یا علی...🌹🌹🌹
أحاديث فضائل يوم الغدير: 1⃣ عَنِ النَّبِي صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَمَّ: يَوْمُ غَدِيرِ خُمٍ، أَفْضَلُ أعيادِ أُمَتي وَ هُوَ اليَوْمُ الذَّي أَمَرَني اللّٰهُ تَعٰالىٰ ذكرَه فيٖه بِنَصْبِ أخِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طٰالِبٍ عَلَمًا لِأمّتِي. (امالی صدوق ۱۲۵، ح۸)؛ روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و روزی است که خداوند مرا امر کرده تا برادرم علی بن ابی طالب علیه السلام را به عنوان پرچم دار امتم منصوب کنم. 2⃣ عَنِ الصّٰادِقِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: هُوَ عِيْدُ اللّٰهِ الأَكْبَرُ وَ مَا بَعَثَ اللّٰهُ نَبِيَّا اِلّا وَ تُعِيدُ فِي هٰذا اليَوْمِ (وسائل الشيعة ٢٢٤_٥ ح١)؛ روز غدير هم روز بزرگ خداوند است و خواد هیچ پیامبری را مبعوث نکرده مگر اینکه او این روز را عید گرفته. 3⃣ عَنِ الصٰادِقِ عَلَيْهِ السَّلامُ: هٰذا يوْمٌ عَظِيمٌ عَظَّمَ اللّٰه حُرْمَتَه عَلَى الْمُؤْمِنينَ و أكْمَلَ لَهُمْ فِيهِ الدِّينَ. (مصباح المتهجد٧٣٢)؛ اين روز عظيمی است که خداوند آنرا برای مومنین عظمت داده و در این روز دینشان را کامل ساخت. 4⃣ عَنِ الرِّضا عَلَيهِ السَّلامُ: إنَّ يَوْمَ الغَدِيرِ فِي السَّماءِ أَشْهَرُ مِنْهُ فِي الأَرْضِ (مصباح المتهجد۷۳۳)؛روز غدير در آسمان مشهور تر از زمین است. 5⃣ وَاللّهِ لَوْ عَرَفَ النّاسُ فَضْلَ هٰذا اليَوْمَ بِحَقِيقَتِهِ لَصَافَحَتْهُمُ المَلائكةُ فِي كُلِّ يَوْمٍ عَشْرَ مَرّاتٍ. (مصباح المتهجد٧٣٨)؛ بخدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی این روز را می‌شناختند فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می کرد. 6⃣ عَنِ الصادقِ عَلَيهِ السَلامُ: يَوْمُ الغَدِيرِ بَيْنَ الفِطْرِ وَ الأضحٰى و يَوْمِ الجُمُعَةِ كَالقَمَرِ بَيْنَ الكَواكِبِ. (اقبال ابن طاووس)؛ روز عید غدیر در میان عید فطر و قربان و جمعه مثل ماه در میان ستارگان است. 7⃣ عَنِ الصادِقِ علَيْهِ السَّلامُ: وَ أَنَّهُ لَيَوْمُ صِيامٍ و إِطْعامٍ وَ صِلَةِ الإخْوانِ وَ فيهِ مَرْضاةُ الرَّحْمٰنِ وَ مَرْغَمَةُ الشَّيْطانِ. (وسائل الشيعة ٣٣٨_٧ ح١٢) روز غديرخم، روز روزه داری، طعام دادن و صله برادران است و در آن روز، خشنودی خداوند رحمان و بخاک مالی بینی شیطان است. 8⃣ عَنْ أمِيرِ المُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلامُ:إذا تلاقِيتُم فَتَصافَحُوا بِالتَسْلِيمِ و تَهابُوا النِّعْمَةَفِي هٰذا اليَوْمِ. (وسائل الشيعة ٣٢٧_٧)؛ وقتی به یکدیگر رسیدید با سلام مصافحه کنید و به یکدیگر هدیه دهید در این روز. 9⃣ عَنِ الصادقِ عَلَيهِ السَّلامُ: وَ لَدِرْهَمٌ فِيهِ بِأَلْفِ دِرْهَمٍ لِإِخْوانِكَ العارِفٖينَ. (مصباح المتهجد٧٣٧)؛ يک درهم دادن به برادران با ایمان و معرفت، برابر با هزار درهم است. 🔟 عَنِ الصادقِ عَلَيهِ السَّلامُ: إنَّهُ لَيَوْمُ عِيدٍ وَ فَرَحٍ وَ سُرُورٍ و يَوْمُ صَوْمٍ شُكْرًا لِلّٰه تَعَالٰى. (وسائل الشيعة ٣٢٧_٧ ح١٠) اين روز روز عید و خوشی و شادی است و روز روزه گرفتن برای شکرگزاری از خداوند است. 1⃣1⃣ عَنِ الصادقِ عَلَيهِ السَّلامُ: وَ العَمَلُ فِيهِ يَعْدِلُ ثَمَانِينَ شَهْرًا؛ ارزش عمل نیک در این روز برابر با هشتاد ماه است. 2⃣1⃣ عَنِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلامُ: مَنْ زَارَ فِيهِ مُؤْمِنًا أَدْخَلَ اللّٰهُ قَبْرَهُ سَبْعِينَ نُورًا وَ وَسِعَ فِي قَبْرِهِ وَ يَزُورُ قَبْرَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ وَ يُبَشِّرُونَهُ بِالجَنَّةِ. (اقبال الأعمال ٧٧٨) عرض کسی در این روز مؤمنی را زیارت کند خداوند در قبر او هفتاد نور داخل کند وقبرش را وسیع گرداند و روزی هفتاد هزار ملک قبرش را زیارت کند و برایش بشارت بهشت دهد. 3⃣1⃣ عَنِ الرِّضَا عَلَيهِ السَّلامُ: وَ هُوَ يَوْمُ التَّهْنِئَةِ يُهَنِّئُ بَعْضُُكُمْ بَعْضًا فَإِذا ألْقَى المُؤْمِنُ أخَاه يَقُولُ: ألْحَمْدُ للّٰهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ المُتَمَسِّكِينَ بِوِلايَةِ أمِيرِ المُؤْمِنِينَ و الْأئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ. (اقبال ٤٢٦) روز غدیر روز تبریک و تهنیت است و به یکدیگر تبریک می‌گویید پس هر زمان مؤمن برادرش را دیدار کرد بگوید: حمد و سپاس خدایی را سزاست که ما را متمسک به ولایت امیرالمومنین و ائمه ع قرار داد. 4⃣1⃣ عَنِ الرِّضا عَلَيهِ السَّلامُ:وَ هُوَ يَوْمُ التَّبَسُّمِ فِي وُجُوهِ النّٰاسِ مِنْ أهْلِ الإيمانِ. (اقبال٤٢٦)؛ امروز روز تبسم به چهره مومنین است. 5⃣1⃣ عَنِ الصّٰادِقِ عَلَيْهِ السَّلامُ: إنَّ إبْلِيسَ عَدُوَّ اللّٰهِ رَنَّ أَرْبَعَ رَنّاتٍ يَوْمُ لَعْنٍ وَ يَوْمٌ أُهْبِطَ إِلَى الْأَرْضِ وَ يَوْمُ بَعْثِ النَّبِيِ صَ وَ يَوْمُ الْغَدِيرِ. (قرب الاسناد١٠)؛ همانا ابلیس که دشمن خدا است چهار بار ناله زد: روزی که مورد اعتماد خدا واقع شد و روزی که به زمین فرود آمد و روزی که پیامبر ص مبعوث شد و روز غدیر خم.