eitaa logo
طلبه انقلابی
210 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
645 ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در اغتشاشات اخیر فضای چند مدرسه ملتهب شده بود؟  براساس اطلاعات بدست آمده در کل فضای کشور در مجموع ۱۴ هزار مدرسه وجود دارد که در جریان اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، در برخی از این مدارس، التهاباتی گزارش شد. مطابق این گزارشات طی دو ماه گذشته در مجموع کل کشور، هزار و ۷۷۶ مدرسه – شامل ۱۱۳ مدرسه ابتدایی، ۴۲۹ مدرسه متوسطه اول، ۸۹۵ مدرسه متوسطه دوم و ۳۳۹ هنرستان-  با آشوبگران همراهی کرده اند.   در خصوص تفکیک جنسیتی این مدارس نیز گفته شده است که از مجموع ۱ هزار و ۷۷۶ مدرسه، ۱ هزار و ۱۸۶ مدرسه دخترانه و ۵۹۰ مدرسه پسرانه بوده است. همچنین در رابطه با پراکندگی جغرافیایی مدارس ملتهب نیز طبق گزارشات بیشترین مدارس در همراهی با آشوبگران به ترتیب در استان های کردستان، خراسان رضوی، خوزستان و تهران بوده اند.100 هزارمدرسه درکشورفعال است ┈┈••✾•🌿🌺ح•✾••┈┈
🛑بیلبوردهای معنادار در خیابان‌های تهران خطاب به نمایندگان مجلس 🔹در این بیلبوردها به نقل آیت الله مدرس، نوشته شده است: من هر حرف حقی را بدون ترس می‌گویم چون از کسی چیزی نمی‌خواهم! تعبیه شده است
جادوی رسانه‌ها! اگر یکی از خصلت‌های روزگار و عصر جدید را دوره تسلط و یکه‌تازی رسانه‌ها بدانیم و بنامیم سخن بیراهی نگفته‌ایم. رسانه‌ها بخواهند شب را روز و روز را شب معرفی می‌کنند؛ عجیب‌تر اما آن است که مخاطب نیز با جادوگری که رسانه‌ها از خود به خرج می‌دهند به سمت باورپذیری روی می‌آورند. مثلا در حالی‌که در همین شرایط کنونی که ایران برای حدود ۹میلیون مشترک برق را به‌صورت رایگان داده، در انگلیس در روزهای گذشته برق سهمیه‌بندی شد؛ اما چقدر این خبر در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد؟ در حالی‌که در انگلیس بحران انرژی و مخصوصا گاز برای خانواده‌ها مشکلات اساسی ایجاد کرده و در برخی جاها به خرید هیزم روی آورده‌اند، در ایران برای یک میلیون مشترک گاز به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده شده است.‌ در ایرانِ ما در برخی شهرهای بزرگ مشکل کم آبی داریم، اما باز در همین روزهای گذشته در منچستر آب با تانکر توزیع شد. طبیعی است که مشکلات مربوط به بخش انرژی و به‌خصوص آب در دنیا کم و یا زیاد فراگیر شده است. اما رسانه‌ها با فضاسازی و بزرگ‌نمایی آن چنان این مسائل را در ایران برجسته می‌کنند، که مخاطب عمومی تصور می‌کند همه جای دنیا گلستان است و این کم و کسری‌ها فقط در ایران هست. به تازگی اکونومیست اعلام کرد که تلفات زمستان سخت اروپا بیش از جنگ اوکراین است. بر اساس این تحلیل جدید، تعداد افرادی که در زمستان امسال در اروپا به دلیل کمبود انرژی جان خود را از دست خواهند داد، احتمالاً ۱۴۷ هزار مرگ خواهد شد. در صورت شدت بیشتر زمستان، این عدد می‌تواند به ۱۸۵ هزار تن برسد. این در حالی است که تلفات میدان جنگ در جنگ اوکراین را تا کنون حدود ۶۰ هزار نفر تخمین زده شده است. شما در نظر بیاورید که در یکی از شهرهای مهم ایران آبی در کار نباشد و آب با تانکر در اختیار ساکنان آنجا قرار گیرد؛ در این‌صورت رسانه‌های مغرض دمار از روزگار مسئولان در می آورند و افکار عمومی را به سمت شدیدترین خشونت‌ها تحریک و تهییج می کنند. کاری که در این دوره اخیر ۲۴ ساعته به آن مشغول بوده و هستند. درباره نقش رسانه‌ها موضوع شوخی بردار نیست؛ در این عرصه باید گام هایی اساسی و تحول خواهانه برداشته شود. نکته مهم و پایانی آن که استمرار و پایداری ایران قوی به ابتکار عمل حاکمیت در فضای مجازی و رسانه‌ای گره خورده است.
سفری مهم در زمانی حساس!! اقدامات نخست وزیر جدید عراق برای حل مسائل اقلیم با ایران وارد بخش مهم خود شده است. ظاهرا السودانی و نچیروان بارزانی بر تشکیل یگان‌های مشترک از ارتش، مرزبانی و پیشمرگه و همچنین بر آغاز عملیات استقرار یگانها در مرز در اسرع وقت علاوه بر ایجاد ده‌ها نقطه کنترل مرزی نیز توافق کردند. به نظر می آید ‏این توافق شامل توقف هر گونه حمایت دولتی یا حزبی در اقلیم از گروه‌های کُرد مخالف ایران و بستن مقرهای سیاسی آنها در سلیمانیه و اربیل علاوه بر بازرسی اردوگاه‌های پناهندگان کُرد ایرانی و نظارت مستقیم بر مدیریت این اردوگاه‌ها تنها از سوی سازمان ملل است. ‏السودانی جزئیات این توافق را در سفر امروز خود به تهران اطلاع خواهد داد و بغداد امیدوار است با این اقدامات، احتمال مداخله زمینی ایران در مناطق مرزی عراق را دور کند. از همه این ها که بگذریم طبق شنیده ها نخست وزیر جدید عراق حامل یک پیام مهم از جانب یکی از دولت های فرامنطقه ای نیز است. در این باره بعدا توضیحاتی خواهم داد.
💢مواجهه با شرایط فتنه‌گون! 🔸عبور از شرایط خاص این روزها نیاز به الزاماتی دارد که متفاوت از شرایط عادی اعتراضی و حتی بی‌نظمی مقطعی است. تأمل پیرامون این سؤال اساسی که چگونه می‌شود جامعه‌ای که در فتنه گرفتار شده است را به سمت آرامش رهنمون کرد؟ نیاز امروز ماست و لازم است همگان به آن بیاندیشند. 🔹بیشترین کاربرد واژه فتنه در متون دینی در سه مورد است: 🔻اول: امتحان و آزمون 🔻دوم: آمیختگی حق و باطل 🔻سوم: آشوب و بلوا اگر با سنجه‌ همین مفاهیم به سنجش شرایط امروز بپردازیم، درمی‌یابیم که ما امروز درگیر امتحانی سخت و دشوار در سطح فردی و ملی شده‌ايم که در آن فضا به شدت گرگ و میش است و حق و باطل به هم درآمیخته یا بوق‌هایی می‌خواهند این گونه آن را تصویر و ترسیم نمایند. 🔸لذا آشوبی به راه انداخته‌اند تا راه گریز از این شرایط را سخت و برای برخی افراد و جریان‌ها حتی محال نمایند! با ابزارهای نوین در جامعه و بین مؤمنان فتنه‌گری می‌کنند تا در پرتو این معصیت و از طریق ترکیب چندین گناه چون غیبت، تهمت، تعارض شناختی، دروغ‌بافی، تولید شبهات تردیدافزا، تهمت ‌زدن و وارونه‌نمایی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و حتی وقایع روز، زمین ذهن مردم به ویژه جوانان را شخم بزنند و بذر نفرت، خشم، کینه، دروغ و تهمت در آن بکارند تا نافرمانی و سلب امنیت از سطح وسیعی از اجتماع را از آن برداشت نمایند! 🔹در چنین هنگامه‌ای باید کسانی باشند که این فضای فتنه‌زده را بشناسند و به دیگران بشناسانند. اینها خواص اهل حق و اصحاب تبیین و تنویر افکار عمومی هستند؛ همان‌ها که تبار فکری‌شان به عمار و نقش‌آفرینی‌اش در جنگ صفین می‌رسد. عمار با صبوری و حوصله به مردی که در وسط معرکه صفین به حقانیت جبهه علی تردید کرده بود راه را نشان داد. البته امروز عرصه عملکرد عمارهای زمانه بس پیچیده‌تر شده است. 🔸امام علی(ع) در خطبه ۱۵۱ درباره نحوه مواجهه مردم با فتنه و این که مردم در عبور از فتنه‌ها چه وظیفه‌ای دارند می‌فرمایند: «با سردمداران فتنه‌ها و بدعت‌ها همكارى نكنيد و به آنچه ضامن بقاى جامعه اسلامى و اطاعت پروردگار است پایبند باشید. اگر بر سر دو راهى ظلم کردن و مظلوم ماندن قرار گرفتيد ظلم نکنید و از نزدیک شدن به گناه، ظلم و فساد دوری کنید و لقمه‌هاى حرام را هر چند اندک باشد وارد شكم خود نسازيد؛ چرا كه شما در منظر كسى هستيد كه گناه را بر شما حرام كرده و راه‌های اطاعت را براى شما آسان ساخته است».
⭕️انتقام شهید فخری‌زاده چگونه گرفته شد؟ 🔹برای انتقام دانشمند شهید محسن فخری زاده (دانشمند هسته‌ای دفاعی ایران) آوی هار ایون پدر و مغز متفکر موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید. این دانشمند اسرائیلی در یک هتل هدف قرار گرفت و برای رژیم اسرائیل غافلگیرانه و گران تمام شد. وی مجروح شده بود و بعد از چند روز کشته شد. 🔻بخشی از سوابق وی به این شرح است: 🔹دانشمند صنعت موشکی رژیم صهیونیستی 🔹رئیس پروژه ماهواره ای 🔹رئیس آژانس فضایی اسرائیل 🔹رئیس سابق صنایع نظامی رافائل
💢مزایای همگرایی با شرق 🗣اصغر ابراهیمی‌اصل، معاون قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 🔹ابتدای امسال معاون نخست‌وزیر روسیه، سفیر ایران در این کشور را به جلسه‌ای دعوت کرد و به او گفت: «به ما در این تحریم‌ها کمک کنید، او لیست ۹۳ قلم کالا به سفیر ایران داد و به او گفت: می‌خواهیم این لیست را از شما تهیه کنیم.» 🔸از حدود ۲۸۷ میلیارد دلار واردات روس‌ها، آنها می‌خواهند ۸۰ میلیارد دلارش را، ایران برای‌شان تأمین کند.
💢باختیم ولی... 🔹فوتبال فراتر از ورزش یک پدیده اجتماعی و از اختراعات شگفت بشر است. می‌تواند برای جوامع غم و شادی بیافریند. روح جمعی آنان را متجلی و متبلور کند و داشته‌های ولو پنهان یک ملت را آشکار کند و لحظات تعیین‌کننده و خطیر زندگی جمعی ملت‌ها را، تدبیر کند. به همین دلیل ورزش ملی مانند فوتبال را نباید صرفا یک پدیده ورزشی بلکه باید یک مؤلفه ملت‌ساز دانست. 🔸شاید کسی فکر نمی‌کرد فوتبال با همه شگفتی‌هایش برای ملتی مانند ملت ایران به شاخص و به مرز و خط‌کشی تبدیل شود که وطن‌دوستان را از خصم وطن، ایرانگرایان را از ویرانی‌خواهان ایران جدا و تفکیک کند. اما فوتبال برای ملت ایران در سال ۲۰۲۲ و در صحنه جهانی این کار را کرد. ویرانی‌طلبان همه کار کردند که ایران و ایرانی در همه صحنه‌ها از جمله فوتبال بازنده باشند و همه صحنه‌های زندگی‌اش را با شکست رو‌به‌رو کنند. همه کار کردند تا تیم فوتبال ایران را تحریم کنند و راه ورودش به جام جهانی را ببندند یا در این روزها حضورش را منتفی کنند و در جریان بازی‌ها به نماینده تحقیر ملت ایران تبدیل کنند تا جایی‌که شکست تیم ملی را جشن بگیرند و احساس افتخار کنند. 🔹تلاش برای ایجاد شکاف میان مردم ایران و اعضای تیم ملی فوتبال ایران و نیز تولید دوگانه‌های دروغین و کاذبی نظیر «مردم‌ـ حاکمیت» از تاکتیک‌هایی بود که در این مدت از سوی رسانه‌های تجزیه‌طلب پیگیری شد. این جریان با هدف تداوم اغتشاشات‌، همه ظرفیت خود را روی خط آشوب در ایران متمرکز کرده‌ بودند و با بهره‌گیری از عناصر تکنیک برجسته‌‌‌سازی تلاش داشتند جام‌ جهانی و حضور تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها را از اولویت نخست ذهنی ملت ایران خارج کنند و به عبارتی تلاش داشتند افکار عمومی را از هر اتفاق یا رویدادی که از آن احتمال خوشحالی مردم ایران می‌رفت پرهیز دهند. این امر به این دلیل است که کارکرد فوتبال یعنی ایجاد وحدت و نشاط دقیقا در مقابل کارکرد تجزیه‌طلبان یعنی سیاه‌نمایی و تجزیه‌طلبی قرار دارد. 🔸ما شب گذشته در زمین فوتبال باختیم ولی سرفراز از جام بیرون آمدیم از آن جهت که نگذاشتیم رسانه بنسلمان و دیگر تجزیه‌طلبان برای ما تعیین تکلیف کنند. ما باختیم ولی فوتبال همچنان وحدت‌ساز بود نه دیگرساز، کرد و ترک و بلوچ و فارس و... همه با هم دعا کردیم، حرص خوردیم و شاید گریه کردیم و این معجزه فوتبال برای یک ملت غیور است.
🔻 عدالت و حجاب؛ معیشت یا سبک زندگی؟! 1️⃣ در طول دهه‌های اخیر، آنچنان بر روی «عدالت اقتصادی» تکیه شده است که «عدالت»، منحصر به قلمرو اقتصاد شده است و چنانچه کسی از «عدالت فرهنگی» سخن به میان آورد، گویا نسبت ناموجّهی میان «عدالت» و «فرهنگ» برقرار کرده است. این در حالی است که عدالت، قلمروهای مختلفی را در بر می‌گیرد و از این جمله، فرهنگ است. انحصار عدالت به اقتصاد، خودش مصداق بی‌عدالتی و حاکی از «مظلومیّت فرهنگ» است. 2️⃣ نه‌فقط عدالت، منحصر به اقتصاد نیست، بلکه «مهم‌ترین» و «اساسی‌ترین» قلمرو عدالت، قلمرو فرهنگ است؛ چراکه بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ»، این فرهنگ است که باید «کانون» و «مدار» جامعۀ اسلامی شمرده شود و امر «زیرساختی» و «بنیادین» قلمداد شود. سیاست و اقتصاد و حوزه‌های دیگر، همگی در حکم روبنا هستند و متأثّر از فرهنگ. ازاین‌رو، گشودگی در حوزۀ فرهنگ و استقرار عدالت در آن، موجبات گشایش در حوزه‌های دیگر را نیز فراهم خواهد ساخت. 3️⃣ روشن است که در دورۀ پساانقلاب با وجود گشایش‌های بزرگ در زمینۀ عدالت اقتصادی، همچنان گرفتار «تبعیض» و «بی‌عدالتی» هستیم و سیاست‌های دولت‌های تکنوکرات و لیبرال نیز بر این عقب‌ماندگی افزودند، بلکه علّت اصلی آن هستند. اگر در تفکّر نیروها و جریان‌های سیاسی‌ای که دولت‌ها را در اختیار خویش گرفتند، عدالت همچون نقطۀ کانونی و امر صدرنشین بود و سیاست‌ها بر اساس آن سنجیده می‌شدند، امروز بسیار پیشتر بودیم و شکاف‌ها و فاصله‌های طبقاتی، کمتر بودند. ازاین‌رو، جامعۀ ما درگیر تبعیض و بی‌عدالتی است. براین‌اساس، برخی تحلیل‌گران نیز معتقدند که «نقطۀ شروعِ» اصلاح فرهنگی و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، استقرار عدالت در اقتصاد است و اگر معضل بی‌عدالتیِ معیشتی برطرف شود، خودبه‌خود، بخش عمده‌ای از مسیر اصلاح و بازسازی فرهنگی پیموده خواهد شد و جامعه با ارزش‌های اسلامی و انقلابی، بیش از گذشته، همراه و همدل خواهد شد. 4️⃣ گفته شد که برخی تصوّر می‌کنند که کجی‌ها و انحراف‌های فرهنگی، برآمده از فقدان عدالت در حوزۀ اقتصاد هستند. این نظر، اگر «عام» و «کلّی» باشد، خطاست؛ زیرا بسیاری از لغزش‌ها و خطاهای فرهنگی، برآمده از فقر و تبعیض اقتصادی نیست، بلکه حتّی شاید بتوان گفت که کج‌روی‌های فرهنگی در میان «طبقۀ مرفه و اشرافی»، بسیار بیشتر از سایر طبقه‌های اجتماعی است. امّا چنانچه گفته شود که معضلات اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز انحراف فرهنگی شود، ربط علّیِ معتبری برقرار شده است. چون ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی انسان بر یکدیگر اثر می‌گذارند و تنها «استقلال نسبی» از یکدیگر دارند، روشن است که تنگناهای اقتصادی و معیشتی می‌توانند فرد را از ارزش‌های رسمی گریزان کنند و از او یک هنجارشکن و جامعه‌ستیز بسازند. دراین‌حال، باید بخشی از راه‌حلِ حوزۀ فرهنگ را در حوزۀ اقتصاد جُست و با «علاج معیشت»، ارزش‌های فرهنگی را حاکم گردانید. 5️⃣ در لایۀ نهفتۀ تحلیل اقتصاداندیش، این پیش‌فرض وجود دارد که هنجارشکنی‌های فرهنگی، برخاسته از نوعی «لجاجتِ معیشتی» و «دهن‌کجی اقتصادی» هستند و آنان که به ارزش‌ها پایبند نیستند، در حقیقت از «زبان فرهنگ»، در حال بازگوکردن «اعتراضِ اقتصادیِ» خویش هستند. امّا در این تحلیل‌ها، رد پایی از «نفوذ سبک زندگیِ غربی در جامعۀ ایران» به چشم نمی‌خورد و این امر در نظر گرفته نمی‌شود که بخش‌های از جامعۀ ایران، گرفتار «سبک زندگیِ تجدّدی» شده‌اند و پاره‌ای از ارزش‌ها را برنمی‌تابند. این افراد، چه‌بسا نه‌فقط گرفتار «معضلات اقتصادی» نیستند، بلکه حتّی از نظر سیاسی نیز با نظام جمهوری اسلامی، موافق هستند و در پی «مخالفت سیاسی» نیستند؛ بلکه مسأله این است که از «لحاظ فرهنگی»، ارزش‌های دیگری را پذیرفته‌اند و تا حدّی و از جنبه‌هایی، در جبهۀ مقابلِ ارزش‌های فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. بنابراین، مسأله را باید در «سبک زندگی» نیز جستجو کرد و از این زاویه هم به واقعیّت اجتماعی نگریست. تحلیل‌های رقیب، نمی‌توانند خلاء‌ها و تناقض‌های پیش‌گفته را توضیح بدهند و «معنای موجّه» برای کنش‌های هنجارشکنانه بیافرینند. 6️⃣ درعین‌حال، روشن است که اصلاح و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، در شرایط «ثبات اقتصادی» و «گشایش معیشتی»، بهتر و بیشتر به سرانجام می‌رسد و از حجم «مقاومت‌ها» و «مخالفت‌ها» می‌کاهد. ازاین‌رو، باید هرچه در توان داریم را برای عبور از تلاطم‌ها و نوسان‌های اقتصادی به میدان بیاوریم و از این طریق، «زمینۀ بیرونی» و «بستر غیرفرهنگی» را برای بازسازیِ فرهنگی، فراهم گردانیم. البتّه نباید در انتظار آیندۀ آرمانی نشست و تصوّر کرد که باید شرایط معیشتی، بسیار مساعد و هموار باشند، بلکه باید نسبی نگاه کرد و در چهارچوب سطح و حدی از رونق و اطمینان معیشتی، دردهای فرهنگی را نیز علاج کرد.
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس شبکه 14 رژیم صهیونیستی: 📍شلوغی هایی که الان در ایران وجود دارد بزرگترین فرصت است/وقتی می‌گوییم حمله به ایران، منظور این نیست که 400 هواپیما به ایران بروند و حمله کنند/این بخشی از آن است، دست‌کم 7 تا 10 پارامتر مختلف هست که می‌شود با آنها به ایران حمله کرد/پارامترهایی مثل سایبری، روانی، فروپاشی نظام، حمایت از اپوزیسیون ایران، حمایت از شلوغی ها، ضربه به اقتصاد و....