eitaa logo
mansurevatani.ir
58 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
524 ویدیو
123 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
راهکار انتظار واقعی
🌷شعری زیبا به نام توبه نامه از محسن چاوشی دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من به ما درد دل افشا کن، مداوا کردنش با من اگر گم کرده ای ای دل کلید استجاب بیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با من بیفشان قطره اشکی، که من هستم خریدارش بیاور قطره ای ، دریا کردنش با من اگر درها به رویت بسته شد، دل بر مکن از ما در خانه دق الباب کن، وا کردنش با من به من گو حاجت خود را، اجابت می کنم، آنی طلب کن آنچه می خواهی، مهیا کردنش با من بیا قبل از وقوع مرگ، روشن کن حسابت را بیاور نیک و بد را ، جمع و منها کردنش با من چو خوردی روزی امروز ما را، شکر نعمت کن غم فردا مخور، تأمین فردا کردنش با من به ، آیه رحمت فراوان است، ای انسان بخوان این آیه را، تفسیر و معنا کردنش با من اگر عمری گنه کردی، مشو نومید از رحمت تو نام را بنویس، امضا کردنش با من
🌷حریم در وجود ما وقتی به دنیا می آییم؛ قلب مان همچون آب صاف و زلال هست. پاکی و صداقت کودک هم از همین نعمت خدادادی است. خدا زلال را به ما امانت داده؛ وقت مردن چگونه خدا را برمی گردانیم! تاکنون فکر کردیم چه شد؛ زلالی قلب مان به خودخواهی؛ خودبرتربینی؛ عناد و لجاجت؛کینه؛ حسادت؛ دشمنی؛ نفاق؛ حیله گری؛ سیّاسی؛ حرص دنیا و فراموشی آخرت و ... آلوده شد؟ روز جزا جواب این سوال را از ما خواهند خواست. تا زنده ایم فرصت زلال کردن اب گل آلود را داریم. کافی است هرلحظه را غنیمت شمرده و تصور کنیم آخرین لحظه عمرمان هست و مجبوریم امانت را برگردانیم. شستن گل و لای از دل سیاه شده؛ ارتباط مستقیم با خدا و پشیمانی از خیانت در امانت می خواهد تا توفیق توبه؛ یار شده و سیاهی را به سفیدی زلالی تبدیل کند. 🌷به هوش باشیم ممکن است فرصتی باقی نمانده باشد. اولین شاهراه و کلید اصلی بازگشت به اصل خود مان صداقت و یکرنگی است. اگر تحت هر شرائطی راه هردروغی را ببندیم؛ اعمال مان هم در مسیر اصلاح و عمل صالح قرار می گیرد. عمل صالح فقط از و برمی خیزد؛ چون ریشه تمام دل و زبان و فکر و چشم و گوش و سایر اعضا دروغ هست. بدون دروغ انجام هرنوع گناهی میسّر نیست؛ چون برای پنهان کردن اعمال بد و خود را جزو خوبان جا زدن؛ زبان دروغگو می طلبد. از این روست که دروغگو دشمن خداست و گرامی فرمودند" اگر یک دروغ از کسی شنیدی به او اعتماد نکن" تأثير دروغ در امام باقر علیه السلام فرمودند : " إنّ الْکِذْبَ هُوَ خَرابُ الإیمانِ. دروغ ویرانگر ایمان است." کافی، ج2 ، ص 339, ح 4
🍀حاکمیّت سالاری در دوران جنگ تحمیلی در ها کدام یک از مسئولان و مدیران کلان و خرد نظام جمهوری اسلامی در دهه گذشته تاکنون، به ویژه سران و فعّالان احزاب و گروه ها و شخصیّت های سیاسی و مدعیّان خدمت با نام اصلاحات و اصولگرا و... توان اخلاقی و اعتقادی در حدّ این شهید که از تحصیلات دنیوی دیپلم ناتمام به دلیل حضور در جبهه را داشت، ولی از عشق به خدا و معصوم و معرفت و غیرت دینی و بصیرت و ولایتمداری و حقّ مداری و تکلیف نگری و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و یار مظلوم و مدیریّت مدبرّانه و خالصانه و مدافع اسلام و انقلاب با تمام توان و جهاد فی سبیل الله تا بذل جان بسیار غنی بود، داشته و دارند؟ 🍀آیا حاکمیّت شایسته سالاری در دفاع مقدّس موجب تربیت و شکوفایی چنین رادمردانی نشد؟ آیا گرایی صرف بدون توان مدیریّت در سطح کلان، معضل لاینحل انقلاب اسلامی نشده است؟ 🌷نمونه ای از هزاران اوج بی اعتنایی به دنیا و اعتقاد عملی به شایسته سالاری در مقدس "پس از عملیّات کربلای 5 بود که فرماندهی لشکر تصمیم گرفت آقای صادقی ( فرمانده گردان یا زهراء) را به فرماندهی تیپ (محور) ارتقاء دهد و آقای را جایگزین ایشان کند. با آقای تورجی به مقرّ رفتیم( با حسن عزیراللهی) آقای تورجی به فرمانده لشکر گفت که با وجود فرد با تجربه و خوبی مثل آقای اسدی ( سردار شهید محمود اسدی فرمانده دلاور گردان یا زهراء شهید در پاتک فاو) اصلا جایز نیست که من فرمانده گردان شوم و آنقدر از محاسن آقای اسدی گفت تا نظر فرماندهی را تغیر داد و قرار شد برای آقای اسدی حکم بزنند. فردای آن روز وقتی خبر به آقای اسدی رسید، ایشان هم به نزد فرماندهی لشکر رفته و خیلی از محاسن آقای تورجی گفته بود و سرانجام هم مجروحیّت خود را بهانه کرده بود که تیری که به شکم خورده، جراحتش هنوز خوب نشده و به خاطر ضعف بدنی قادر به انجام این مسئولیّت نیستم. لذا، حکم فرماندهی را برای آقای تورجی زدند." (نقل از کتاب خاطرات و زندگینامه شهید محمد رضا تورجی زاده صص 180-181، نشر دارخوین) 🍀چرا مسئولان و منصوب کنندگان، اصل شایسته سالاری را رها و به میزان فعّالیت در حزب و گروه مورد نظر و بله قربان گویی و شخصیّت گوسفندوار و پرهیز از حقّ مداری و ادای حقوق مردم و اجرای عدالت و ... را ملاک انتخاب افراد نموده و با تمام توان مانع ورود افرادی با اعتقاد عملی به احکام شرعی و رسم مسلمانی و قانون مشغولند و فرار از مغزها نقش تعیین کننده در انتصاب ها پیدا کرده است؟ 🌷چرا وجود کپی مدرک تحصیلی دکتری بدون توجه توان علمی مشهود در حدّ رشته تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد و آیت الله ملاک اصلی و غیرقابل تغییر در کلیدی کشور و مجوز ورود به مناصب ریاست جمهوری و وزارت و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیریّت ارشد وزارتخانه ها و قوه قضائیه ومناصب حوزوی و... شده است؟ متأسفانه مدرک گرایی و بازی در کسب شغل و مناصب کلان در سه سال گذشته در دولت اصلاحات به قدری پیش رفته که حتّی بنیاد نخبگان نیز تغییر مسیر داده و صرفا کپی مدرک تحصیلی و جایزه های جشنواره و... می طلبد و دارندگان را نام می نهد و فاقدان را علیرغم نبوغ مشهود و توان علمی در چند رشته و با قدرت و ابتکار و توان و... ردّ می نماید! 🍀یعنی احراز نخبگی هم بر اساس دوری یا نزدیکی به جریان اصلاحات تعیین می شود!
🌷 مردم مشروط به عمل به وعده ها و الناس و معلم اخلاق بشریّت؛ حضرت محمّدصلّی الله علیه وآله دروجوب پای بندی به عهد و پیمان؛ که عهد با خدا و انسان را شامل می شود؛ فرمودند: "وعده هم نوعی هست؛ وای برکسی که وعده دهد و وعده کند؛ وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند." کنزالعمال ح ۶۸۶۵ فرمایش پیامبراسلام؛ برگرفته از آیه یک سوره مائده " یا ایها الذین امنوا اوفوا بالعقود" بوده که عذاب خدا را به کسی که خلف وعده کند؛ ثابت می کند. بنابراین؛ طبق آیه قرآن و روایات متعدد؛ عمل به وعده؛ وظیفه شرعی و امری واجب بر وعده دهنده هست؛ لذا؛ مشروعیّت کلیه اعتبار و امکانات مادی و معنوی و... رئیس جمهور و وزراء و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر؛ مشروط به ادای وعده ها و قول ها به عنوان دیِن و حقّ الناس به مردم می باشد. 🌷رأی مردم مشروط به عمل به وعده ها هست، لذا، رأی مردم الناس و موجب دین بر منتخب مردم و وعده بدون عمل در پای میزان و روز نسبت به همه رأی دهندگان احقاق حقّ خواهد شد، چون، رأی دهنده بر اساس وعده ها رفع مشکلاتی از زندگی و کشور خود را مطمئن و در آینده و کشور خود ریزی می نماید، در صورت های خلاف واقع منتخب، شکستی را متوجه رأی دهنده نموده، ولی خود به اهداف خود که ریاست و مقام و ثروت و... بوده رسیده است، لذا، در روز جزا، میزان خسارت و شکست رأی دهندگان به عنوان حقّ الناس جبران خواهد شد.
آفت و سمّ پنهان مدیریّت خرد و کلان در ایران "ازهمنشینی با صاحب منصبان و دنیا پرستان بپرهیزید که این همنشینی دین شما را برده و نفاق می آورد." بحارالانوارج72 ص367 "آن کسانی که مسئولیّتی دارند و با خون شهداء و ایثار و استقامت و کار و تلاش سربازان گمنام، نام و عنوانی پیدا کرده اند، مواظب خود باشند." دو روز قبل از شهادت شهید مصطفی ردانی پور62/5/13 فرازی از وصیّت نامه اسوه روحانیّت حجت الاسلام مصطفی ردانی پور فرمانده سپاه سوم متشکل از سه لشکر و چند تیپ مستقل و مبلّغ و معلّم اخلاق در جبهه و مدّاح: "امروز مسئولیّت شما بزرگ و بارتان سنگین است، و باید رسالت خود را که پاسداری از خون شهداست انجام دهید." سیر صعودی افزایش معضلات کسب درآمد مشروع در ایران در سه دهه اخیر http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=98889
🌷علت و گرایی در در سوره بقره آیه ۲۱۳ علت اصلی و ریشه تمام اختلاف ها را در اختلاف در حکم و کتاب خدا بعد از آگاهی از دلایل و بیّنه بر وجود خدا و پیامبر و کتاب خدا عنوان نموده و می فرماید: " کانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِيَحْکُمَ بَيْنَ النَّاسِ فيمَا اخْتَلَفُوا فيهِ وَ مَا اخْتَلَفَ فيهِ إِلاَّ الَّذينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّناتُ بَغْياً بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ اللَّهُ يَهْدي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ " ترجمه آیه : " مردم [در ابتداي تشکيل اجتماع] گروهي واحد و يک دست بودند [و اختلاف و تضادي در امور زندگي نداشتند]، پس [از پديد آمدن اختلاف و تضاد] خدا پيامبراني را مژده دهنده و بيم رسان برانگيخت، و با آنان به درستي و راستي کتاب را نازل کرد، تا ميان مردم در آنچه با هم اختلاف داشتند، داوري کند. [آن گاه در خود کتاب اختلاف پديد شد] و اختلاف را در آن پديد نياوردند؛ مگر کساني که به آنان کتاب داده شد، [اين اختلاف] بعد از دلايل و برهان هاي روشن و آشکاري بود که براي آنان آمد، [و سبب آن] برتري جويي و حسد در ميان خودشان بود.پس خدا اهل ايمان را به توفيق خود، به حقّي که در آن اختلاف کردند، راهنمايي کرد. و خدا هر که را بخواهد به راهي راست هدايت مي کند " 🍀بنابراین؛ مردم واحده و توحیدی بودند و اختلاف میان این امّتّ؛ بر اثر بغی و ظلم و فساد، وعدول از حقّ،‌ تجاوز و سرکشی، طغیان، و حسادت به وجود آمد. 🍁آیا این آیات شریفه در نظام سازی سیاسی و اجتماعی؛ ازسوی خداوند مدیر و مدبّر و قهّار و جبّار به آخرین جانشین خود؛ حضرت محمّد صلّی الله علیه و اله نازل نشده است؛ تا چارچوب نظام اسلامی برای مردم مشخص شده؛ و مانع هرگونه زورگویی و قدرت طلبی و سهم خواهی و ویژه خواری و... تحت عنوان هر حزب و گروه و دسته ای در حکومت مشروع دینی گردد? 💐آیا ردّ صریح هرگونه گرایی و گروه بندی در آیات متعدد؛که منجر به تفرقه و حذف وحدت در بین مردم می شود؛ اقدام به تشکیل حزب و گروه و دسته بندی مردم و حاکمان؛ از نظر خلاف نص صریح آیات قرآن نیست؟ آیا دلیل اصلی و عینی و تأکید مؤکّد قرآن به حفظ وحدت و یکپارچگی و و اتحاد بین مردم؛ و پرهیز از هرگونه اختلاف در دستور خدا و کتاب اسلام به خاطر ممانعت از قطعه قطعه شدن امّت اسلامی نیست که در تمام اعصارو قرون؛ شاهد فجایای ناشی از حزب گرایی و قدرت طلبی و حکومت های فاسد بوده ا یم؟ 🍀اگر اسلام را قبول داریم؛ باید کلمه به کلمه ایات قرآن را پذیرفته و عمل نمائیم . هر فردی در هر سطحی؛ با تشکیل هرحزب و گروهی؛ علاوه بر نقض آشکار آیات خدا؛ سازی سیاسی خدا را نیزدر قرآن ردّ نموده و ادعای تکمیل و یا ابداع نظامی جدید دارد؛ که تفرقه و گرایی نقشه دشمنان اسلام برای از بین بردن ؛ و چپاول بی دغدغه ثروت ملیّ آنهاست. 💐نظام سیاسی اسلام کاملا مشخص بوده و فقط غیرمؤمنان از آن گریزانند.
🌷"... گران درابتدامی کوشند"شخصیّت" یاحتیّ "شخص"کسانی را که ازپشت پرده افکار و اندیشه ها و نقشه های آنان آگاه ترنداز سر راه خود بردارند. به همین دلیل کسانی که از ها دارندو درباره آنها هشدارمی دهند مورد غضب ارباب فتنه قرار می گیرند. شایدمعنای این سخن که مؤمنان درآتش می سوزند و غیرمؤمنان ازآن به سلامت عبور می کنند همین باشد." موج فتنه ص54 احمدحسین شریفی
قال الصادق علیه السلام: الشّیعَةُ ثَلاثَةُ أصْنافٍ؛ صِنْفٌ یَتَزَیَّنونَ بِنا وِصِنْفٌ یَسْتَأکَلُونَ بِنا وَصِنْفٌ مِنّا وَإلَیْنا، یأمَنُون بِأمْنِنا ویَخافُونَ بِخَوْفِنا وَلَیْسوا بِالبُذُرِ المُذَیِّعینَ وَلا بالْجُفاةِ الْمُرائینَ، إنْ غابُوا لم یُفْقَدُوا وَإنْ شَهِدُوا لَمْ یُؤبَه بِهِمْ أولئکَ مَصابیحُ الهُدی؛(2) شیعه سه دسته اند؛ گروهی به وسیله ما زینت می یابند [و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می دهند] و گروهی به وسیله ما می خورند [و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار می دهند] و گروهی از ما و به سوی ما هستند، با امنیّت ما آرامش می یابند و با ترس ما ترسانند، بذر [های کاشته شده اسرار را] پخش نمی کنند و در برابر جفاکاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند کسی سراغ آنها را نمی گیرد و اگر آشکار باشند به آنها اعتنا نمی شود [یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند.[ آنها چراغهای هدایتند.» 2. محسن فیض کاشانی، المحجّة البیضاء، ج4، ص356. مَعاشِرَ الشیعةِ! کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا، قولوا لِلنّاسِ حُسْنا، واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ(5)؛ ای گروه شیعه! زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیکو سخن بگویید، و زبانتان را حفظ کنید و آن را از زیاده روی و زشت گویی بازدارید.» 5. امالی صدوق، ص 327، ح17؛ مشکوة الانوار، ص 173؛ منتخب میزان الحکمة، ص239.
🌷کدام ساز منجی عالم بشریّت هست؟ دو نوع انتظار هست؛ یکی در ذهن و احساس و خیال، و دیگری در قلب و فکر و تمام جوارح بدن و کلیه اعمال فرد. اوّلی؛ صرف احساس هست و سکون، و بی تأثیر در سایر اعضا و جوارح انسان؛ دوّمی؛ ایمان و تعقّل وعقیده و باور هست و محرّک حرکت اعضاء بدن و تمام اعمال مشهود و غیر مشهود انسان. مثال اوّلی به مانند فردی است که مصرّانه و به کرّات میهمان دعوت می کند، ولی هیچ تلاشی برای پذیرایی از میمهان نکرده و دست خالی و بدون تهیه اسباب پذیرایی و آمادگی حداقلی برای استقبال و پذیرایی در منزل منتظر صدای دق الباب منزل می نشیند و در خیال با خود سیر می کند و خوشحال از این که میهمان دعوت کرده است. مثال دوّمی به مانند فردی است که قبل از دعوت میهمان تمام لوازم پذیرایی را در حدّ توان مالی از چند روز قبل تهیّه کرده و منزل را پاکیزه نموده و سپس با احترام توأم با شرمندگی از جهت امکان عدم شایستگی در پذیرایی، میهمان را دعوت می کند و در حدّ توان در پذیرایی وی می کوشد و خود و لباسش را کاملا پاکیزه می کند؛ تا هیچ چیز بدی موجب ناراحتی میهمانش نشود. او برای اطمینان از پذیرش دعوت؛ خود و منزل را مطابق نظر میهمان تنظیم می کند. در مدت پذیرایی نیز تمام فکر خود را مشغول این می کند که مبادا میهمان از وی رنجیده خاطر شده و زودتر برود و دعوت وی را در دفعات بعد نپذیرد. قلب و دل و زبان و فکرش، هم صدا و هماهنگ در عشق و محبّت به میهمان موج زده؛ و همچون پروانه دور میمان می چرخد تا راضی و خوشحال از خانه وی برود. نایت اسکین 🌷وضع انتظار ظهور الامر و منجی عالم بشریّت مانند دو میزبان در مثال بالاست. عده ای، که کثرت زیادی دارند؛ فقط در کلام و خیال خود و برخی با دعا در انتظار ظهورند و هیچ تلاشی پشت این کلام وجود ندارد؛ طبق فرهنگ مرسوم عمل می کنند و در میلاد جشن می گیرند و خوشحالی می کنند و خود را منتظر ظهور حساب می کنند؛ بی آنکه به لوازم و اقتضائات و دلایل غیبت و علل ظهور فکر کرده باشند. زندگی معمول خود را می کنند و تصوّر می کنند، روزی ندای انا بقیه الله را شنیده و ظهور واقع خواهد شد و هیچ وظیفه ای در نزدیک کردن ظهور و یاری امام زمانشان ندارند. در دعا کردن نیز به اقتضائات اجابت توجه نداشته جهت کسب ثواب دعا می کنند. 🌷وضعیّت واقعی حضرت اما؛ منتظران واقعی ظهور و یاران صادق؛ اندکند ولی پرتوان. همچون میزبان دومی در مثال بالا؛ هرچه در توان دارد برای نزدیک کردن ظهور خرج می کند؛ از زندگی و آبرو گرفته تا جان خود؛ و در جهت رفع موانع ظهور هر تلاش ممکنی را می کند و باز اعمال خود را کافی ندانسته و نگران رضایت خود هست. او، هم در فکر و ایمان منتظر هست؛ هم در عمل؛ ظاهر اوهم، نشانی از انتظار دارد و همواره در تکاپوی رهایی یار از دیار غربت و پرده غیبت شب و روز نمی شناسد. زیرا؛ او به یقین رسیده؛ بدون آماده سازی و رفع موانع ظهور در جهان؛ امکان ظهور وجود ندارد و باید، برای یاری امام زمانش هر زمین را کربلا و هر روز را ببیند. با این فرق که روحانی بیش از شهادت جسمانی نصیب یاران مهدی زهرا می شود. 💐از این روست، که یاران اندکند و همه، تاب تحمّل تهمّت و بهتان و حیله گری ها و چینی ها و... را برای ساکت کردن وی و زندگی و آبرو برکف را ندارند؛ چون هنوز هم معاویه وعمر وعاص و یزید و شمر و... هستند با ظاهری متفاوت ولی اعمالی یکسان متناسب با زمان. 🍁بنابراین؛ باید صف خود را مشخص کنیم؛ تا عملکرد متناسب با آن معلوم گردد. باید مشخص کنیم؛ امام زمان را برای تأمین دنیای خود و کسب مقام و اعتبار و شهرت ارادت به امام زمان می خواهیم؛ یا؛ خود را برای امام زمان خواسته و کسب رضایت وی محرّک و منشاء تمام اعمال و افکار مشهود و غیرمشهود هست. 🍁این طرز فکر؛ نتایج کاملا متفاوت و متضادی را ایجاد می کند که هرگز در کنار هم و موازی با هم عمل نکرده و همواره دسته اول؛ پیاده نظام و ابزار دشمنان امام و مانع ظهور در تخریب مهدویّت و یاران صادق آن امام همام بوده؛ و عرصه را بر دسته دوم تنگ تر کرده اند. همواره؛ برخی دستاوردهای دسته دوم؛ از سوی دسته اوّل ناخواسته خنثی شده و یاران امام را در اقلیّت و غربت و تنهایی؛ درگیر رفع موانع از مسیر فعالیّت خود کرده و منجر به فرصت سوزی و مشغولیّت سربازان شده است. امروز صف خود را تعیین کنیم؛ در کنار امام ایستادیم یا مقابل یوسف زهرا که فردا خیلی دیر است و همه پیامبران و ۱۲ خدا؛ منتظر جواب و عمل ما هستند. زهرا و قهرمان منتظر انتقام سیلی و اسارت و ... هستند؛ پس از درون برخیز و به یاری امام خود را برای امام بخواه تا زمینه ساز ظهور شوی. 🍀برخیز و غریب تنها را در میان آتش و خون کربلا یاری کن.