eitaa logo
「 منتظران ظهور」
521 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
6.2هزار ویدیو
187 فایل
﮼بسم رب المهدی اومدیم یه کاری کنیم که یک سنگ از جلوی راه ظهور برداریم. به امید کارایی برای مهدی عج.. ادمین👇👇👇 @ya_mahdii_zahra
مشاهده در ایتا
دانلود
انتخاب : آدمی شرایط و موقعیت ها نیست که فرزند خویش و زادهٔ موضع گیری های خود است . حرکت ، علی صفایی حائری. @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۶) ⭕️ ایراد دوم : حجاب و ركود فعاليتها ♦️مخالفین حجاب اسلامی می گویند : عامل انسانى بزرگترين سرمايه اجتماع است. زن نيز انسان است و اجتماع بايد از كار و فعاليت اين عامل و نيروى‏ توليد او بهره ‏مند گردد. فلج كردن اين عامل و تضييع نيروى نيمى از افراد اجتماع، هم برخلاف حق طبيعى فردى زن است و هم برخلاف حق اجتماع، و سبب مى‏شود كه زن هميشه به صورت سربار و كل بر مرد زندگى كند. 🔸پاسخ تفصیلی : -پاسخ به ایراد مذکور ، مبتنی بر دقت در نکات ذیل است : - 1️⃣ ايراد مذكور بر آن شكلى از حجاب كه در ميان هنديها يا ايرانيان قديم يا يهوديان متداول بوده است وارد است. ولى حجاب اسلام نمى ‏گويد كه بايد زن را در خانه محبوس كرد و جلوى بروز استعدادهاى او را گرفت. 🔽 مبناى حجاب در اسلام اين است كه التذاذات جنسى بايد به محيط خانوادگى و به همسر مشروع اختصاص يابد و محيط اجتماع، خالص براى كار و فعاليت باشد. به همين جهت به زن اجازه نمى ‏دهد كه وقتى از خانه بيرون مى ‏رود موجبات تحريك مردان را فراهم كند و به مرد هم اجازه نمى ‏دهد كه چشم ‏چرانى كند. چنين حجابى نه تنها نيروى كار زن را فلج نمى ‏كند، موجب تقويت نيروى كار اجتماع نيز مى ‏باشد. 2️⃣اگر مرد تمتعات جنسى را منحصر به همسر قانونى خود كند و تصميم بگيرد همين كه از كنار همسر خود بيرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت، ديگر درباره اين مسائل نينديشد، قطعا در اين صورت بهتر مى‏تواند فعال باشد یا اينكه همه فكرش متوجه اين زن و آن دختر و اين قد و بالا و اين طنازى و آن عشوه ‏گرى باشد و دائما نقشه طرح كند كه چگونه با فلان خانم آشنا شود. 3️⃣ آيا اگر زن، ساده و سنگين به دنبال كار خود برود براى اجتماع بهتر است يا آنكه براى يك بيرون رفتن چند ساعت پاى آئينه و ميز توالت وقت خود را تلف كند و زمانى هم كه بيرون رفت تمام سعيش اين باشد كه افكار مردان را متوجه خود سازد و جوانان را كه بايد مظهر اراده و فعاليت و تصميم اجتماع باشند به موجوداتى هوسباز و چشم چران و بى ‏اراده تبديل كند؟ ادامه دارد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 452- 451- با تلخیص و ویرایش-
۲۷_01.mp3
4.88M
🔺 نسل نو به ، در خانه، مدرسه یا دانشگاه2⃣2⃣ 💥 اصلاح سبک زندگی 🎤 ابوالفضل ساجدی 🔹راديو معارف، برنامه اذانگاهی، 1403 @mantazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اصلا سواد نداریم❗️ 🔻سی چهل تا کتاب می‌خونیم مدرک میگیریم فکر میکنیم کسی هستیم❗️ ⬅️ کسانی که تاریخ علم رو ساختند، سی سال! شبانه‌روز کار کردند... استاد @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۷) ⭕️ ایراد دوم : حجاب و ركود فعاليتها ادامه پاسخ تفصیلی 4️⃣ اسلام نمى ‏خواهد زن به صورت موجود مهملى درآيد كه كارش فقط استهلاك ثروت و فاسد كردن اخلاق اجتماع و خراب كردن بنيان خانواده باشد. اسلام با فعاليت واقعى اجتماعى و اقتصادى و فرهنگى زنان هرگز مخالف نيست. متون اسلام و تاريخ اسلام گواه اين مطلب است. 5️⃣ آرى يك نوع فعاليت اقتصادى رايج شده است كه بايد آن را ثمره بى ‏حجابى دانست و آن اين است كه : بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده مى ‏آورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مى ‏كند و وسيله پول در آوردن و خالى كردن جيب ها قرار مى ‏دهد. يك فروشنده بايد كالا را همان طورى كه هست به مشترى ارائه دهد ولى يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قرار دادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب مى ‏كند. بسيارى از افراد كه اصلا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم مى ‏خرند. آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟ ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 454- 452- با تلخیص و ویرایش-
۲۸_01.mp3
4.1M
🔺 نسل نو به ، در خانه، مدرسه یا دانشگاه3⃣2⃣ 🔺 همراه با نسل نو، رفت و آمد با اهل دل و مشاهده نمازهایشان 🎤 ابوالفضل ساجدی 🔹راديو معارف، برنامه اذانگاهی، 1403
نیاز داشتم الان دو دور آخر طوافم باشه, در حالی که بارون شدیدی قلبم رو به تلاطم کشونده.
‌ میرسد روزی که بی‌چون و چرا می‌بینمت میرسد روزی که ای شاه وفا می بینمت... میرسد روزی که تکیه میدهی بر کعبه و در کنار خانه ی امن خدا می بینمت.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۸) ⭕️ ایراد دوم : حجاب و ركود فعاليتها ادامه پاسخ تفصیلی 6️⃣ مى ‏گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد. ما نمى ‏گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى پستان هايش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن‏طور كه هست بهتر و جاذب‏تر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟ 7️⃣ اين مدها و لباسهاى تحريك ‏آميز براى چه به وجود آمده است؟ آيا براى اين است كه بانوان آن لباسها را براى همسرانشان بپوشند؟! اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ جز براى اين است كه حركات ماهيچه ‏هاى كفل را به ديگران نشان دهد؟ آيا لباسهايى كه نازك كارى ‏ها و برجستگيهاى بدن را نشان مى ‏دهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى ‏كنند تنها مردى را كه در نظر نمى ‏گيرند شوهران خودشان است. 8️⃣ زن مى ‏تواند در ميان زنان و در ميان محارم خود از هر نوع لباس و آرايشى استفاده كند اما متأسفانه تقليد از زنان غربى براى هدف و منظور ديگرى است. 9⃣ غريزه خودآرايى و شكارچى‏گرى در زن غريزه عجيبى است. واى اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص كار آنان را برطرف كنند و مصلحين اجتماع! هم تشويق كنند. 🔟 اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى ‏خوانند يا با وضعى كه مشاهده مى ‏كنيم؟ اصولا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ‏ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟ 🔸در پست های بعدی به نقد و بررسی ایراد سوم به حجاب اسلامی خواهیم پرداخت ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 454- 452- با تلخیص و ویرایش-
لباس: ما خواه ناخواه ، لباسی بر است، از کسی اطاعت می کنیم و برای کسی هستیم ولو برای دلمان، برای حرف ها، برای هیچ و پوچ. حال چه وقت لباس غیر او را از تنمان بیرون خواهیم آورد؟ وقتی که به عظمت او پی ببریم، هنگامی که بزرگتری را دیدیم، به کوچکترها تن نخواهیم داد. باید این لباس هایی را که پوشیده ایم، پاک کنیم. علی صفایی حائری ، حرکت ، ص ۲۵۸. @mantazeran
۲۹_01.mp3
5.17M
🔺 نسل نو به ، در خانه، مدرسه یا دانشگاه4⃣2⃣ 🔺 پایبندی والدین و مربیان به خواندن نمازهای با طمأنینه و‌ حضور قلب 🎤 ابوالفضل ساجدی 🔹راديو معارف، برنامه اذانگاهی، 1403
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ یا مهدی صاحب الزمان ادرکنی...✨💚 ✨️♥️‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌الهم عجل لولیک الفرج ♥️✨️ @mantazeran
4_5967488695626896406.mp3
8.13M
نوشتم از حالِ دلتنگی.. اباصالح یا اباصالح.. ☘بسیار شنیدنی عجل‌الله‌فرجه @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۹) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهاب های جنسی 🔸 مخالفین حجاب می گویند: ايجاد حريم ميان زن و مرد بر اشتياقها و التهابها مى ‏افزايد و طبق اصل «الْانْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ» حرص و ولع نسبت به اعمال جنسى را در زن و مرد بيشتر مى ‏كند. به علاوه، سركوب كردن غرايز موجب انواع اختلالهاى روانى و بيماريهاى روحى مى ‏گردد. 🔸تذکر : شماره گذاری ها در پاسخ اجمالی و تفصیلی طبق نظر شخصی بوده و در کتاب «مساله حجاب» شهید مطهری این شماره ها وجود ندارد. 🔸پاسخ اجمالی : 1️⃣ درست است كه ناكامى، بخصوص ناكامى جنسى، عوارض وخيم و ناگوارى دارد و مبارزه با اقتضاى غرايز در حدودى كه مورد نياز طبيعت است غلط است، ولى برداشتن قيود اجتماعى مشكل را حل نمى‏ كند بلكه بر آن مى‏ افزايد. 2️⃣ - ازاد گذاشتن - غريزه جنسى و برخى غرايز ديگر، ، عشق به مفهوم واقعى را مى‏ ميراند و طبيعت را هرزه و بى‏ بند و بار مى‏ كند. در اين مورد هرچه عرضه بيشتر گردد هوس و ميل به تنوع افزايش مى‏ يابد... بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى‏ كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى‏كند؛ و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست. 3️⃣ تجربه و آمار نشان داده است كه با برداشتن قيود اجتماعى، بيماريها و عوارض روانى ناشى از غريزه جنسى بيشتر شده است. 🔸در پست های بعدی پاسخ تفصیلی به تدریج ارسال خواهد شد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 462- 455- با تلخیص و ویرایش-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ درسی از مکتب امام هادی «علیه السلام» : از شر کسی که در روح خود ، احساس شخصیت اخلاقی و معنوی نمی کند ایمن مباش! ♦️به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام علی بن محمد النقی علیه السلام @mantazeran
AUD-20220204-WA0016.mp3
7.69M
📢 ای خدا غریب شهر سامرام 🎙 حسین سیب سرخی @mantazeran
4_5857176566617868759.mp3
6.28M
🌱 "غريب سامرا" به مناسبت شهادت امام علي النقي الهادي (عليه السلام) باصدا و تنظيم: مرآت محمدي كاور: ڪیوان بهبهانی توليد: سال ٩٩ @mantazeran
چند دقیقه برای تفکر - شبکه چهار - ۱۴ دی ماه ۱۴۰۳ .mp3
21.9M
🔻معنا شناسی "تکامل اخلاقی" (ارزشها چگونه معقول می شوند؟) بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح، فیلسوف اخلاق و "منطق اخلاقی زیستن" - ۱۳۹۹ استاد چند_دقیقه_برای_تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۰/۱۴ @mantazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ ✨ همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی... 🔅 اللهم عجل لولیک فرج @mantazeran
دعای عهد.mp3
10.11M
🔊 ؛ 👤 حسین ☀️ قرار صبحگاهی منتظران سرعت مناسب برای قرائت روزانه @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۰) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸پاسخ تفصیلی : 1️⃣ درست است كه ناكامى، بخصوص ناكامى جنسى، عوارض وخيم و ناگوارى دارد و مبارزه با اقتضاى غرايز در حدودى كه مورد نياز طبيعت است غلط است، ولى برداشتن قيود اجتماعى مشكل را حل نمى‏ كند بلكه بر آن مى‏ افزايد. 2️⃣در مورد غريزه جنسى و برخى غرايز ديگر ، برداشتن قيود، عشق به مفهوم واقعى را مى ‏ميراند ولى طبيعت را هرزه و بى‏بند و بار مى ‏كند. در اين مورد هرچه عرضه بيشتر گردد هوس و ميل به تنوع افزايش مى ‏يابد. 3️⃣ اينكه راسل مى ‏گويد: «اگر پخش عكسهاى منافى عفت مجاز بشود پس از مدتى مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند كرد» درباره يك عكس بالخصوص و يك نوع بى‏ عفتى بالخصوص صادق است، ولى در مورد مطلق بى‏ عفتى‏ ها صادق نيست يعنى از يك نوع خاص بى‏ عفتى خستگى پيدا مى ‏شود ولى نه بدين معنى كه تمايل به عفاف جانشين آن شود بلكه بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى‏ كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى ‏كند؛ و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست. 🔽 خود راسل در كتاب زناشويى و اخلاق اعتراف مى‏ كند كه عطش روحى در مسائل جنسى غير از حرارت جسمى است. آنچه با ارضاء تسكين مى ‏يابد حرارت جسمى‏ است نه عطش روحى ادامه دارد ▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(مسأله حجاب) ، ج‏19، ص 457- 456- با تلخیص و ویرایش-