eitaa logo
「 منتظران ظهور」
521 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
6.2هزار ویدیو
187 فایل
﮼بسم رب المهدی اومدیم یه کاری کنیم که یک سنگ از جلوی راه ظهور برداریم. به امید کارایی برای مهدی عج.. ادمین👇👇👇 @ya_mahdii_zahra
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ درسی از مکتب امام هادی «علیه السلام» : از شر کسی که در روح خود ، احساس شخصیت اخلاقی و معنوی نمی کند ایمن مباش! ♦️به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام علی بن محمد النقی علیه السلام @mantazeran
AUD-20220204-WA0016.mp3
7.69M
📢 ای خدا غریب شهر سامرام 🎙 حسین سیب سرخی @mantazeran
4_5857176566617868759.mp3
6.28M
🌱 "غريب سامرا" به مناسبت شهادت امام علي النقي الهادي (عليه السلام) باصدا و تنظيم: مرآت محمدي كاور: ڪیوان بهبهانی توليد: سال ٩٩ @mantazeran
چند دقیقه برای تفکر - شبکه چهار - ۱۴ دی ماه ۱۴۰۳ .mp3
21.9M
🔻معنا شناسی "تکامل اخلاقی" (ارزشها چگونه معقول می شوند؟) بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح، فیلسوف اخلاق و "منطق اخلاقی زیستن" - ۱۳۹۹ استاد چند_دقیقه_برای_تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۰/۱۴ @mantazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ ✨ همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی... 🔅 اللهم عجل لولیک فرج @mantazeran
دعای عهد.mp3
10.11M
🔊 ؛ 👤 حسین ☀️ قرار صبحگاهی منتظران سرعت مناسب برای قرائت روزانه @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۰) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸پاسخ تفصیلی : 1️⃣ درست است كه ناكامى، بخصوص ناكامى جنسى، عوارض وخيم و ناگوارى دارد و مبارزه با اقتضاى غرايز در حدودى كه مورد نياز طبيعت است غلط است، ولى برداشتن قيود اجتماعى مشكل را حل نمى‏ كند بلكه بر آن مى‏ افزايد. 2️⃣در مورد غريزه جنسى و برخى غرايز ديگر ، برداشتن قيود، عشق به مفهوم واقعى را مى ‏ميراند ولى طبيعت را هرزه و بى‏بند و بار مى ‏كند. در اين مورد هرچه عرضه بيشتر گردد هوس و ميل به تنوع افزايش مى ‏يابد. 3️⃣ اينكه راسل مى ‏گويد: «اگر پخش عكسهاى منافى عفت مجاز بشود پس از مدتى مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند كرد» درباره يك عكس بالخصوص و يك نوع بى‏ عفتى بالخصوص صادق است، ولى در مورد مطلق بى‏ عفتى‏ ها صادق نيست يعنى از يك نوع خاص بى‏ عفتى خستگى پيدا مى ‏شود ولى نه بدين معنى كه تمايل به عفاف جانشين آن شود بلكه بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى‏ كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى ‏كند؛ و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست. 🔽 خود راسل در كتاب زناشويى و اخلاق اعتراف مى‏ كند كه عطش روحى در مسائل جنسى غير از حرارت جسمى است. آنچه با ارضاء تسكين مى ‏يابد حرارت جسمى‏ است نه عطش روحى ادامه دارد ▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(مسأله حجاب) ، ج‏19، ص 457- 456- با تلخیص و ویرایش-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 شرحی کوتاه از برخی فرازهای دعای معروف ماه رجب از زبان استاد شهید مطهری @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۱) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸ادامه پاسخ تفصیلی : 4️⃣ غريزه جنسى دو جنبه دارد: جنبه جسمی و جنبه روحى. از جنبه جسمى محدود است. از اين نظر يك زن يا دو زن براى اشباع مرد كافى است، ولى از نظر تنوع طلبى و عطش روحى ‏اى كه در اين ناحيه ممكن است به وجود آيد شكل ديگرى دارد. 🔽 حالت روحى مربوط به اين موضوع دو نوع است: الف - يكى آن است كه به اصطلاح «عشق» ناميده مى ‏شود و همان چيزى است كه در ميان فلاسفه و مخصوصاً فلاسفه الهى مطرح است كه : آيا ريشه و هدف عشق واقعى، جسمى و جنسى است و يا ريشه و هدف ديگرى دارد... ؟ اين عطش روحى فعلًا محل بحث ما نيست. ب- نوع ديگر عطش روحى آن است كه به صورت حرص و آز درمى ‏آيد كه از شئون حس تملك است و يا آميخته ‏اى است از دو غريزه پايان ناپذير: شهوت جنسى و حس تملك آن همان است كه در صاحبان حرم‏سراهاى قديم و در اغلب پولداران و غير پولداران عصر ما وجود دارد. 🔽اين نوع از عطش تمايل به تنوع دارد. از يكى سير مى ‏شود و متوجه ديگرى مى ‏گردد. در عين اينكه دهها نفر در اختيار دارد در بند دهها نفر ديگر است و همين نوع از عطش است كه در زمينه بى ‏بندوبارى ‏ها و معاشرتهاى به اصطلاح آزاد به وجود مى ‏آيد. 🔽 اين نوع از عطش كه «هوس» ناميده مى‏شود ارضاء شدنى نيست. ...در اين گونه حالات، سير كردن و ارضاء از راه فراوانى امكان ندارد و اگر كسى بخواهد از اين راه وارد شود درست مثل آن است كه بخواهد آتش را با هيزم سير كند. ادامه دارد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 459- 458- با تلخیص و ویرایش-
YEKNET.IR - monajat 2 - fatemieh 2 - 1400 - mohammad reza taheri.mp3
2.04M
🌾عمری که بی تو رفت یقینا حرام شد 🌾بی تو دلم اسیر خیالات خام شد... 🎤حاج محمدرضا طاهری @mantazeran
✅👈 حركت معكوس‏ 💠 از پيش به من اعتراض مى‏كردند كه تو بچه‏ها را بى‏كار مى‏كنى و نمى‏گذارى كه به كارشان برسند. بچه‏هايى كه با رنج به دست آمده‏اند، در يك برخورد منزوى و سر در لاكشان مى‏كنى و بالاتر از اعتراض، حتى تهديد هم مى‏كردند. 💠 گفتم: داستان درست اين چنين است، كه تو دارى عبور مى‏كنى و مى‏بينى كه يك مشت آدم با شتاب آجرها را بالا مى‏اندازند و بارها را به دوش مى‏كشند و چيزى مى‏سازند. 💠 سلام مى‏كنى و مى‏پرسى: چه مى‏كنيد؟ جواب مى‏شنوى: نمى‏دانيم. آيا بايد اينجا ديوار كشيد؟ نمى‏دانيم. پس چه مى‏كنيد؟ 💠 جواب: تو راه بيفت، راه به تو مى‏گويد چه بكن. تو شروع بكن تا بفهمى چگونه بايد ادامه بدهى. 💠 و تو با خنده مى‏گويى: پس حركت معكوس داريد؟! اول مصالح جمع مى‏كنيد، سپس مى‏سازيد، سپس نقشه مى‏كشيد، سپس معلوم مى‏كنيد كه چه مى‏خواستيد؟ اول، عمل؛ بعد، طرح؛ بعد، هدف؟! 💠 و بچه‏ها به فكر فرو مى‏روند كه راستى اول هدف و سپس طرح و سپس عمل، يا بر عكس⁉️ 💠 و به خود مى‏گويند اينكه همان سنت گرايى و تقليد كوركورانه است. همان عمل‏زدگى جد و آبايى است. حركت بكن، راه به تو مى‏گويد يعنى چه؟ اين چرندها يعنى چه؟ آيا اين هم يك نوع برده پرورى و آدم‏كشى نيست؟ 💠 از يك طرف مى‏گوييد بايد از تقليد جدا شد و از يك طرف شعار مى‏دهيد؛ راه بيفت تا ره گويدت چون؟ 💠 بايد به جاى تفتن و تظاهر با شهادت و تقدير همراه شد. بايد ديد و آمد. شهادت يعنى اين حضور. و يك شب تقدير از هزار ماه، از يك عمر بى‏حساب، بهتر است. 💠 و نكته اينكه شب قدر مى‏گويند نه روز قدر. در متن تاريكى و بحران بايد طرح بريزى و در طلوع فجر بايد گام برداى. 💠 آيا اين شهادت و تقدير، درون گرايى است؟ و اين بى‏حساب به راه افتادن، واقع گرايى است؟ پس به هزار بار بهتر ز هزار پخته خامى. لعنت بر اين حماقت و بر اين حركت معكوس. 📚 صراط، ص ۲٠ @mantazeran
🔰استاد شهید مطهری(ره): یکی از آثار ، جلوگیری از گناه است. البته نمی‌گویم صددرصد این‌طور است، ولی بسیاری از منشأش بیکاری است. 📗تعلیم و تربیت در اسلام، ص۲۸۱‌ @mantazeran
۳۱_01.mp3
4.94M
🔺 نسل نو به ، در خانه، مدرسه یا دانشگاه6⃣2⃣ 🔺 تشویق فرزندان به اذان زیبا گفتن و توجه به معانی آن (۱) 💥 واکنش مسیحیان به اذان چیست؟ 🎤 ابوالفضل ساجدی 🔹راديو معارف، برنامه اذانگاهی، 1403 @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۲) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸ادامه پاسخ تفصیلی 5️⃣ آزادى در مسائل جنسى سبب شعله ‏ور شدن شهوات به صورت حرص و آز مى ‏گردد، از نوع حرص و آزهايى كه در صاحبان حرم‏سراهاى رومى و ايرانى و عرب سراغ داريم. ولى ممنوعيت و حريم، نيروى عشق و تغزل و تخيل را به صورت يك احساس عالى و رقيق و لطيف و انسانى تحريك مى ‏كند و رشد مى ‏دهد و تنها در اين هنگام است كه مبدأ و منشأ خلق هنرها و ابداع ها و فلسفه ‏ها مى ‏گردد. 6️⃣ ميان آنچه «عشق» ناميده مى ‏شود و به قول ابن سينا «عشق عفيف» و آنچه به صورت هوس و حرص و آز و حس تملك در مى‏آيد- با اينكه هر دو روحى و پايان ناپذير است- تفاوت بسيار است. عشق، عميق و متمركزكننده نيروها و يگانه پرست است و اما هوس، سطحى و پخش كننده نيرو و متمايل به تنوع و هرزه صفت است. ادامه دارد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 457- 456- با تلخیص و ویرایش-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ 💚 یک روز می‌رسد که در آغوش گیرمت... 🔅 اللهم عجل لولیک الفرج @mantazeran
🔰فهم جايگاه انسان در هستی 1⃣ درجۀ وجودى انسان از تمامى جمادها و حيات‌ها و حيوان‌ها جلوتر است. پس چطور مى‌تواند خودش را با اينها مبادله كند؟ يك عمر بدهد و يك مشت طلا و يا سنگ‌هاى گران‌قيمت و آجرها و خانه‌ها را بپذيرد. 2⃣انسان با تمامى هستى رابطه دارد و در محدودۀ خانه و جامعه محبوس نيست. چگونه مى‌تواند خودش را از اين‌همه رابطه كنار بكشد و با ابزارش پيوند بزند؟ 3⃣و انسان بيشتر از آگاهى و تكامل نياز دارد و با رسيدن به شكوفايى استعدادهايش، تازه آغاز طغيان‌ها و عصيان‌ها و مصيبت‌هايش مى‌شود. انسان هنگامى كه بى‌نيازى و استغناى خودش را مى‌بيند و شكوفايى خودش را احساس مى‌كند تازه طغيان مى‌كند و سر بر مى‌دارد، كه: (كَلاّ إِنَّ اَلْإِنْسانَ لَيَطْغى أَنْ رَآهُ اِسْتَغْنى‌). و اين است كه اين انسان بايد ادامه‌اى بيابد و جهتى نامحدود بگيرد، تا آنجا كه بهشت هم مقصد او نباشد، كه بهشتمنزل اوست نه مقصد او: (إِنَّ إِلى رَبِّكَ اَلرُّجْعى‌) ادامه دارد... وقتی که از خودت می سوزی، صفحه 19 @mantazeran
ادامه قبل... من خودم منقلب شده بودم و او هم در برابر هر كدام از اين سؤال‌ها به جرقه‌اى مى‌رسيد و آتش مى‌گرفت كه چگونه از دوست بريده و در برابر محبت‌هايى كه او داشته و ضربه‌هايى كه او زده و بت‌هايى كه او شكسته، به جاى تشكر، فرياد راه انداخته و خود را باخته است. آن گاه به او گفتم: من نمى‌گويم رنج را تحمل كن و با درد بساز، بلكه مى‌گويم اين رنج‌ها را تحليل كن كه از كجا برخاسته‌اند. آيا خودت به وجود آورده‌اى‌؟ پس بگذار. آيا ديگران برايت ساخته‌اند؟ پس خراب كن و اگر از اين هر دو نيست، پس بكوش كه بهره‌اش را بگيرى و درسش را بخوانى. آن وقت گفتم: من هنگامى كه خودم عامل بدبختى‌ام نباشم، باكم نيست كه در كجا هستم؛ چون در هر كلاس درسى هست و با هر پايى مى‌توان راه رفت. بيشتر از آن چه كه دارم، از من طلب‌كار نيستند. گفت: نيشخند مردم‌؟ گفتم: من اسير آن‌ها نيستم. من آمپر دهان آن‌ها نيستم كه هميشه بلرزم. هنگامى كه من حسابم صاف بود، خنده‌هاى آن‌ها مرا به خودم نزديك‌تر مى‌كنند و در من قدرت و اعتماد به نفس را بارور مى‌نمايند.١ آیه‌های سبز، صفحه 31 @mantazeran
4_5769164672313855028.mp3
9.99M
می شود فرصت دیدار مهیا حتما غم به دل راه نده می‌رسد آقا حتما @mantazeran