eitaa logo
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
434 دنبال‌کننده
231 عکس
456 ویدیو
16 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . آیت الله العظمی شبیری زنجانی: 🔺آقای خمینی دل قوی داشت و در شجاعت جزء نوادر قرون و در این جهت مشابه مرحوم مدرّس بود که در شجاعت نادره‌ای بود. 🔺انسان‌های شجاع طرز فکرشان با انسان‌های معمولی متفاوت است. لذا فکر انقلاب در دیگران وجود نداشت. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۳ ص ۶۶۳ رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
عده‌ای به‌اصطلاح اصول‌گرا از سال ۱۳۸۴ تا الان برا رئیس جمهورشدن فردی خاص فشار آوردند که باید اصلح را کنار بذارین تا صالح مقبول بالا بیاد.احساس نمی‌کنید در این ۱۹ سال جامعه آنقدر تعالی یافته که لایق روی کار آمدن اصلح شده؟! از همان موقع گفتیم همه بریم زیر علم اصلح،تا ایشون مقبول بشه. 📥 کانال بنیان https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 جواد الأوصیاء ✏️ رهبر انقلاب: زندگی امام جواد علیه‌السّلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السّلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت... 🗓 ۲۹ ذی‌القعده، سالروز شهادت امام جواد(علیه‌السلام) 💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «همیشه انتخاب اصلح ؛ عمل به تکلیف شرعی سیاسی» ــــــــــــــــــــــــــــ اگر تشخیصتان این بود که یک شخصی برای ریاست جمهوری اصلح است ، بدون هیچ تذبذب و هراس و نگرانی ، - نه گول القائات و تلقین ها و روایات غلط را بخورید که برای مثال بدون هیچ اساس و مبنای علمی و آماری بگویند و روایت کنند : «فلانی رأی و مقبولیت نزد مردم ندارد ...» - و نه فریب مبانی غلط و من در آوردی و انحرافات از اصول را بخورید نظیر «صالح مقبول و اصلح نا مقبول» و ... . به «تکلیف شرعی» تان عمل کنید و از ملامت هیچ ملامتگری نترسید . و حتی اگر مطابق با واقعیت گفته باشند که فلانی اصلح است ولی طرفداران قلیلی دارد ، باز هم به فرموده ی مولا امیر المومنین علیه السلام : «لا تَستَوحِشوا فی طریق الهُدیٰ لِقلَّة اهلهِ» . اگر انتخاب خودتان را صواب ترین و نامزد مورد نظرتان را با تحقیق اصلح موجودین شناختید ، حتی اگر تعدادتان کم هم باشد از کمی عدد روندگان مسیر درست ، وحشت نکنید و نهراسید و اگر برای خدا کار میکنید ، از زخم زبان های در مسیر انجام تکلیف تان هم نهراسید . تازه این در صورتی ست که نامزد مورد حمایتتان نزد مردم در «عالَم واقعیت» مقبولیت نداشته باشد ! چه برسد به اینکه در واقعیت مقبول بوده باشد و در «عالم روایت» ، مخالفینشان آنها را نامقبول روایت کنند و تلقین کنند و علیه مقبولیت او عملیات شناختی و ادراکی به راه بیاندازند . از چپ و راست نهراسید . از اصلاح طلب و اصولگرا فریب نخورید . اصلا این تقسیم بندی ها برای امام و رهبر جامعه ی ما مطرح نیست . به قول حاج آقای قرائتی : «نه اینها شمر لعین هستند و نه آنها امام حسین علیه السلام !» آنچه اصل است : اسلام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه . والسلام . یک فرد انقلابی اصیل ، هر فردی را که توسط شورای محترم نگهبان تأیید صلاحیت شده باشد را صالح میداند . و با این پیشفرض که همه ی تایید شدگان صلاحیت نسبی را دارا هستند ، صورت بندی او از مساله این است که : من اکنون بین صالح و اصلح انتخاب میکنم ؛ نه بین صالح و اصلح و فاسد ! مواظب باشید غیر از این برای شما صورت بندی نکنند و مخرج غلط از مساله هم نگیرند و در یک کلام مواظب باشیم که : نه «صورت» و نه «مخرج» مشترک با دشمن پیدا نکنیم . و خیلی مواظب باشید که نه اصلاح طلبان شما را با ترساندن از لولوی غیر از خودشان مردد کنند ، و نه اصولگرا ها . عده ای از این افراد که مقبولیت را یکی از مهمترین مؤلفه های اصلح بودن میدانند در سال ۱۴۰۰ به مردم میگفتند : طبعاً جلیلی رأیش از همتی کمتر است ! همان همتی که بعد از شمارش آرا معلوم شد آرای سفید و باطله تعدادش بیشتر از او بود ! آیا واقعا جلیلی که مخالف سر سختش برای رای نیاوردنش تخریبش میکرد ، رایش از رضایی و باطله و همتی به مراتب کمتر بود ؟! هم موافقین و هم مخالفینش میدانستند که اگر بماند رأی قابل توجه هم (نه در حد باطله !) اتفاقا دارد . و اگر رای نداشت و آرایش از همتی (که از باطله کمتر بود!) بیشتر نبود ،دوست و دشمن چرا باید نگرانی می داشتند؟ کسی که رای چشمگیری نداره واقعا چه ترسی داره ؟! اما واقعیت اینگونه نبود . و اینان فقط در روایت و عملیات شناختی و ادراکی اینگونه وانمود میکردند . واقعیت این بود که هم اصلاح طلبان و مخالفین جدی او میدانستند محبوب است ؛ و هم دوستان اصولگرای ایشان میدانستند که اتفاقا ایشان آن اندازه رأی و مقبولیت را نزد مردم دارا هست که نگرانی از انشقاق و متکثر شدن آرا را داشتند . پس خود میدانستند که نزد مردم مقبولیت دارد ، ولی در روایت میگفتند ، ندارد ! مواظب و محقق و بینا باشیم ان شاء اللّه تا بتوانیم اصلح را بشناسیم و به او رای بدهیم و به تکلیف شرعی خود عمل کرده باشیم تا خداوند یک عزیز دیگری که استمرار راه شهید جمهورمان باشد را به ما هدیه کند .🙏 | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سوال یک طلبه از شهید صدر رحمه الله : «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم ؟» پاسخ شهید صدر : «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند!؟» 📚السيرة والمسيرة، ج‏٢، ص٢٨٩. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
تصویر یکی از 4 اسیر اسرائیلی پس از 8 ماه اسارت و مقایسه با یکی از اسرای فلسطینی که بعد 3 ماه آزاد شد @Thirdintifada
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . در این روز های پر تب و تاب سیاسی خوب است حدیثی را نقل کنیم که کاربردی ست و میتواند قابل تأمل باشد : الإمامُ زينَ العابدينُ عليه السلام ـ لَمّا سُئلَ عَنِ العَصَبِيَّةِ ـ : العَصَبِيَّةُ الّتي يَأثَمُ عَلَيها صاحِبُها أن يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَومِهِ خَيرا مِن خِيارِ قَومٍ آخَرينَ ، و لَيسَ مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُحِبَّ الرَّجُلُ قَومَهُ، و لكِن مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُعينَ قَومَهُ عَلَى الظُّلمِ . امام زين العابدين عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از تعصّب ورزى ـ فرمود : تعصّبى كه صاحبش به سبب آن گنهكار مى باشد، اين است كه آدمى بَدانِ قوم خود را از نيكانِ قومى ديگر بهتر بداند . اين از عصبيّت نيست كه كسى قوم و مردم خود را دوست داشته باشد، بلكه كمك كردن قوم خود بر ستم از عصبيت است. 📚 الكافي : 2/308/7 . علیه‌السلام | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کش
سروران من ؛ به این نقطه نظرات مهم مقام معظم رهبری(❤️) عنایت بفرمایید : این بیانات مربوط به ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ است . یعنی چند سال قبل از این انتخابات ؟!👆🙄 «...هیچ دولتی هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ ..‌. نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه‌ی دو کم‌کم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش‌های دیگر هم خیلی مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگی، ارزش آزادی و مردم‌سالاری. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معنای نفی اینها نیست؛ اما وقتی ما این ارزش‌ها را عمده میکنیم و مسأله‌ی عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ میشود، خطر بزرگی است؛ اما با عدالت‌محور بودن یک دولت، این خطر از بین میرود یا ضعیف میشود. ... این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضیها میگویند عدالت یعنی توزیع فقر. نخیر، کسانیکه بحث عدالت را میکنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ی امکانات موجود است. آنهایی که میگویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم میشود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی میشود که امروز در کشورهای سرمایه‌داری مشاهده میکنیم. » ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عزیزان . بحث بر سر «اولویت» عدالت است بر هر ارزش دیگر ؛ اولویت ! نه معیّت و همراهی ! اینکه عدالت در درجه ی اول قرار بگیرد و دیگر ارزش ها در درجه ی دو به بعد . یعنی عدالت باید اولویت و محوریت داشته باشد . وگرنه به فرموده ی حضرت آقا هیچ دولتی از اول که نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم و پیشرفت و توسعه را بدون عدالت میخواهم ! این که بدیهی و أظهرُ من الشّمس است ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این شما و این متر و معیار های گفتمانی اساسی . بگیرید به دست و اندازه و نمره ی نامزد ها را به دست بیاورید و اصلح را انتخاب بفرمایید و به او رای بدهید [ و به قول مرحوم آیت الله مصباح یزدی حتی اگر او را میان اصلاح طلبان بیابید ! ] . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ.ن : به حدیثی که قبل از این پیام ارسال شد ، و این نکته ی مهم علامه مصباح رحمه الله عنایت بفرمایید .
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قدرت یا حقیقت ؟» (۱) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در جریان انقلاب اسلامی، این بحث مطرح شد که آیا می‌توان بر سر "براندازی حکومت پهلوی" با نیروهای مبارزِ "مسلمانِ التقاطی" و "غیرمسلمان"، ائتلاف کرد و وحدت داشت یا خیر؟ این پرسش، آنچنان "بنیادی" بود که یک "شکاف بزرگ" در میان نیروهای انقلابیِ مسلمان ایجاد کرد و فضا، دوپاره شد. در یک سو، "مطهری" بود که از "خلوص" دفاع می‌کرد و در سوی دیگر، "بهشتی" (ِ در آن مقطع) که از "وحدت" سخن می‌گفت. این مناقشه به "امام خمینی" رحمه الله که در نجف بودند، توسط مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عرضه شد. حضرت امام (ره) به طور قاطع پاسخ دادند که باید جانب "خلوص" را گرفت. در نگاه عمل‌گرایانه، "هدف"، "وسیله" را توجیه می‌کند. ازاین‌رو، "هدف مشترک"، هر نوع ائتلافی را برمی‌تابد. البتّه در اینجا مقصود از هدف، "مقاصد سلبی" است، وگرنه جریان‌های متنوّعِ فکری و ایدئولوژیک، "هدف واحدِ ایجابی" ندارند. - شهید مطهری بر این باور بود که ائتلاف با نیروهای مبارز التقاطی، چند اشکال دارد: الف. "ایدئولوژی" بر "مبارزه" ترجیح دارد و فرع بر آن نیست که به‌خاطر آن، به حاشیه برود. ب. آنها نیروهای ما را "جذب" تفکّر خود می‌کنند. ج. پس از پیروزی، "سهم‌خواه" خواهند شد و "بخشی از قدرت" را طلب خواهند کرد. متأسفانه هر سه اتّفاق نیز در عمل رخ داد، از جمله دربارۀ سازمان مجاهدین خلق. یک "جنبش/ جریان/ حرکت اجتماعی" - در قلمرو درونی جامعۀ اسلامی - اگر بخواهد بر مدار "حقیقت" و "ایدئولوژی" سیر کند، چاره‌ای جز "مرزبندی" و "ترجیح تکلیف بر نتیجه" و "اصالت مکتب نسبت به عمل" و "حسّاسیّت وسیله در نسبت با هدف" ندارد. ( البتّه این سخن به معنی "نگاه صفر و صدی" نیست؛ چنان‌که آیت الله مصباح نظریۀ "الگوی دوایر متحدالمرکز" را در مناسبات سیاسی مطرح کرد و بر اساس آن گفت همکاری و همگرایی ما با دیگران، حالت "پیوستاری" و "طیفی" دارد و هرچه نزدیکیِ فکری، بیشتر باشد، تعامل نیز بیشتر خواهد بود. پس می‌توان حداقل‌ها و حدنصاب‌هایی را در نظر گرفت.) ----------------- پ.ن ۱ : جریان انقلابیِ اصیل، هم در "صورت‌مسأله" و هم در "راه‌حل"، شکاف‌های جدّی با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و عدالت‌خواهان دارد. پ.ن ۲ : ضمنا کسی این جریانات سیاسی درون نظام اسلامی را همچون رژیم طاغوتی و فاسد بزرگترین شرّ بود ، ندانسته است ؛ اما اینجا وجه استدلال «طریق اولویت» است . به این صورت که : یک مسلمان انقلابی خالص و غیر التقاطی همچون امام و مطهری و رهروان راستین شان ، برای بر اندازی و مبارزه با رژیم طاغوت که فساد اعظم و شرّ بزرگتر محسوب می شود ، حاضر نمیشود به هر قیمتی و با هر کسی ائتلاف و حدت داشته باشد و از اصول خود کوتاه بیاید ، اتفاقا انقلابیون اصیل هم کوتاه نیامدند در مبارزه با فساد و شرّ اعظم . خب حالا که معتقد است ضعف ها و بدی های اینها به حد فساد طاغوت و منافقین نمیرسد ، پس «به طریق اولی» در رقابت با جریاناتی که تفکر اسلام ناب و گفتمان خالص انقلاب اسلامی ندارند ، از اصول خود چشم پوشی نمیکند و به تکلیف خود که «رای دادن به اصلح» و «ائتلاف در صورتی که وحدت در مکتب باشد نه منفعت » عمل می کند . رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «معیار های انقلابی» را ملاک برای انتخاب فرد اصلح قرار دهید ؛ نه «خطکش های سیاسی» را . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . به نامزدی رأی دهید که علم اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را بلند کند و ارزش ها آرمان های انقلاب اسلامی را زنده کند و مدافع و مبلغش باشد . حتی اگر «به ظاهر» پیروز انتخابات نشود و رأی هم نیاورد . مهم پیروزی در «واقعیت» است برای انقلاب اسلامی .... امام(ره) فرمود : تکلیف ما را سید الشهداعلیه السلام روشن کرده است ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1