eitaa logo
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
435 دنبال‌کننده
231 عکس
456 ویدیو
16 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سوال یک طلبه از شهید صدر رحمه الله : «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم ؟» پاسخ شهید صدر : «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند!؟» 📚السيرة والمسيرة، ج‏٢، ص٢٨٩. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
تصویر یکی از 4 اسیر اسرائیلی پس از 8 ماه اسارت و مقایسه با یکی از اسرای فلسطینی که بعد 3 ماه آزاد شد @Thirdintifada
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . در این روز های پر تب و تاب سیاسی خوب است حدیثی را نقل کنیم که کاربردی ست و میتواند قابل تأمل باشد : الإمامُ زينَ العابدينُ عليه السلام ـ لَمّا سُئلَ عَنِ العَصَبِيَّةِ ـ : العَصَبِيَّةُ الّتي يَأثَمُ عَلَيها صاحِبُها أن يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَومِهِ خَيرا مِن خِيارِ قَومٍ آخَرينَ ، و لَيسَ مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُحِبَّ الرَّجُلُ قَومَهُ، و لكِن مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُعينَ قَومَهُ عَلَى الظُّلمِ . امام زين العابدين عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از تعصّب ورزى ـ فرمود : تعصّبى كه صاحبش به سبب آن گنهكار مى باشد، اين است كه آدمى بَدانِ قوم خود را از نيكانِ قومى ديگر بهتر بداند . اين از عصبيّت نيست كه كسى قوم و مردم خود را دوست داشته باشد، بلكه كمك كردن قوم خود بر ستم از عصبيت است. 📚 الكافي : 2/308/7 . علیه‌السلام | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
🔺️اولویت عدالت یا پیشرفت؟! مسئله این است از جلیلی تا قالیباف + نظر مهم رهبر انقلاب حتما ببینید کش
سروران من ؛ به این نقطه نظرات مهم مقام معظم رهبری(❤️) عنایت بفرمایید : این بیانات مربوط به ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ است . یعنی چند سال قبل از این انتخابات ؟!👆🙄 «...هیچ دولتی هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ ..‌. نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه‌ی دو کم‌کم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزش‌های دیگر هم خیلی مهم است؛ مثلاً ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگی، ارزش آزادی و مردم‌سالاری. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقاً به معنای نفی اینها نیست؛ اما وقتی ما این ارزش‌ها را عمده میکنیم و مسأله‌ی عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ میشود، خطر بزرگی است؛ اما با عدالت‌محور بودن یک دولت، این خطر از بین میرود یا ضعیف میشود. ... این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضیها میگویند عدالت یعنی توزیع فقر. نخیر، کسانیکه بحث عدالت را میکنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ی امکانات موجود است. آنهایی که میگویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم میشود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی میشود که امروز در کشورهای سرمایه‌داری مشاهده میکنیم. » ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عزیزان . بحث بر سر «اولویت» عدالت است بر هر ارزش دیگر ؛ اولویت ! نه معیّت و همراهی ! اینکه عدالت در درجه ی اول قرار بگیرد و دیگر ارزش ها در درجه ی دو به بعد . یعنی عدالت باید اولویت و محوریت داشته باشد . وگرنه به فرموده ی حضرت آقا هیچ دولتی از اول که نیامده صریحاً بگوید من نمیخواهم طبق عدالت رفتار کنم و پیشرفت و توسعه را بدون عدالت میخواهم ! این که بدیهی و أظهرُ من الشّمس است ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این شما و این متر و معیار های گفتمانی اساسی . بگیرید به دست و اندازه و نمره ی نامزد ها را به دست بیاورید و اصلح را انتخاب بفرمایید و به او رای بدهید [ و به قول مرحوم آیت الله مصباح یزدی حتی اگر او را میان اصلاح طلبان بیابید ! ] . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ.ن : به حدیثی که قبل از این پیام ارسال شد ، و این نکته ی مهم علامه مصباح رحمه الله عنایت بفرمایید .
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قدرت یا حقیقت ؟» (۱) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در جریان انقلاب اسلامی، این بحث مطرح شد که آیا می‌توان بر سر "براندازی حکومت پهلوی" با نیروهای مبارزِ "مسلمانِ التقاطی" و "غیرمسلمان"، ائتلاف کرد و وحدت داشت یا خیر؟ این پرسش، آنچنان "بنیادی" بود که یک "شکاف بزرگ" در میان نیروهای انقلابیِ مسلمان ایجاد کرد و فضا، دوپاره شد. در یک سو، "مطهری" بود که از "خلوص" دفاع می‌کرد و در سوی دیگر، "بهشتی" (ِ در آن مقطع) که از "وحدت" سخن می‌گفت. این مناقشه به "امام خمینی" رحمه الله که در نجف بودند، توسط مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی عرضه شد. حضرت امام (ره) به طور قاطع پاسخ دادند که باید جانب "خلوص" را گرفت. در نگاه عمل‌گرایانه، "هدف"، "وسیله" را توجیه می‌کند. ازاین‌رو، "هدف مشترک"، هر نوع ائتلافی را برمی‌تابد. البتّه در اینجا مقصود از هدف، "مقاصد سلبی" است، وگرنه جریان‌های متنوّعِ فکری و ایدئولوژیک، "هدف واحدِ ایجابی" ندارند. - شهید مطهری بر این باور بود که ائتلاف با نیروهای مبارز التقاطی، چند اشکال دارد: الف. "ایدئولوژی" بر "مبارزه" ترجیح دارد و فرع بر آن نیست که به‌خاطر آن، به حاشیه برود. ب. آنها نیروهای ما را "جذب" تفکّر خود می‌کنند. ج. پس از پیروزی، "سهم‌خواه" خواهند شد و "بخشی از قدرت" را طلب خواهند کرد. متأسفانه هر سه اتّفاق نیز در عمل رخ داد، از جمله دربارۀ سازمان مجاهدین خلق. یک "جنبش/ جریان/ حرکت اجتماعی" - در قلمرو درونی جامعۀ اسلامی - اگر بخواهد بر مدار "حقیقت" و "ایدئولوژی" سیر کند، چاره‌ای جز "مرزبندی" و "ترجیح تکلیف بر نتیجه" و "اصالت مکتب نسبت به عمل" و "حسّاسیّت وسیله در نسبت با هدف" ندارد. ( البتّه این سخن به معنی "نگاه صفر و صدی" نیست؛ چنان‌که آیت الله مصباح نظریۀ "الگوی دوایر متحدالمرکز" را در مناسبات سیاسی مطرح کرد و بر اساس آن گفت همکاری و همگرایی ما با دیگران، حالت "پیوستاری" و "طیفی" دارد و هرچه نزدیکیِ فکری، بیشتر باشد، تعامل نیز بیشتر خواهد بود. پس می‌توان حداقل‌ها و حدنصاب‌هایی را در نظر گرفت.) ----------------- پ.ن ۱ : جریان انقلابیِ اصیل، هم در "صورت‌مسأله" و هم در "راه‌حل"، شکاف‌های جدّی با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و عدالت‌خواهان دارد. پ.ن ۲ : ضمنا کسی این جریانات سیاسی درون نظام اسلامی را همچون رژیم طاغوتی و فاسد بزرگترین شرّ بود ، ندانسته است ؛ اما اینجا وجه استدلال «طریق اولویت» است . به این صورت که : یک مسلمان انقلابی خالص و غیر التقاطی همچون امام و مطهری و رهروان راستین شان ، برای بر اندازی و مبارزه با رژیم طاغوت که فساد اعظم و شرّ بزرگتر محسوب می شود ، حاضر نمیشود به هر قیمتی و با هر کسی ائتلاف و حدت داشته باشد و از اصول خود کوتاه بیاید ، اتفاقا انقلابیون اصیل هم کوتاه نیامدند در مبارزه با فساد و شرّ اعظم . خب حالا که معتقد است ضعف ها و بدی های اینها به حد فساد طاغوت و منافقین نمیرسد ، پس «به طریق اولی» در رقابت با جریاناتی که تفکر اسلام ناب و گفتمان خالص انقلاب اسلامی ندارند ، از اصول خود چشم پوشی نمیکند و به تکلیف خود که «رای دادن به اصلح» و «ائتلاف در صورتی که وحدت در مکتب باشد نه منفعت » عمل می کند . رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «معیار های انقلابی» را ملاک برای انتخاب فرد اصلح قرار دهید ؛ نه «خطکش های سیاسی» را . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . به نامزدی رأی دهید که علم اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را بلند کند و ارزش ها آرمان های انقلاب اسلامی را زنده کند و مدافع و مبلغش باشد . حتی اگر «به ظاهر» پیروز انتخابات نشود و رأی هم نیاورد . مهم پیروزی در «واقعیت» است برای انقلاب اسلامی .... امام(ره) فرمود : تکلیف ما را سید الشهداعلیه السلام روشن کرده است ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢انتخاب رئيس جمهور: برنامه‌ یا کارنامه؟! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدتی است در بدنه‌ی نخبگانی کشور مسأله اولویت داشتن هر کدام از «برنامه» یا «کارنامه» برای انتخاب رئیس جمهور، به یکی از مسائل و مباحث داغ تبدیل شده است. این بنده پیشتر گفته‌ام و به این گفته خود نیز معتقدم که در انتخاب رئيس جمهور چهار عنصر کلیدی را به طور ویژه باید مورد مداقه و مطالعه قرار داد: «برنامه»، «اراده»، «کارنامه» و «هم‌خانه»‌ها(یعنی همکاران و اطرافیان و طرفداران). اما در وزن‌دهی به این امور معتقدم «برنامه» و «اراده» مهم‌تر و مقدم‌تر بر «کارنامه»‌اند؛ همانطور که «هم‌خانه»‌ها نیز مقدم بر «کارنامه‌»‌اند. زیرا: اولاً، افراد بدون برنامه ممکن است اقدامات اجرایی و عمرانی فراوانی انجام دهند، اما چون فرض این است که فاقد یک برنامه جامع، سنجیده و کارشناسی‌شده و بدون در نظر گرفتن همه جوانب زیست اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی‌اند، آن خدمات، ممکن است ناخواسته فجایع فرهنگی و اخلاقی جبران‌ناپذیری را برای افراد و خانواده‌ها و جامعه پدید بیاورد. ثانیاً، تجربه نشان داده است که افراد بدون برنامه، وقتی در مسند اجرا قرار می‌گیرند، به دلیل رویکرد عمل‌گرایانه‌ای که دارند، «منفعلانه» یا «دلبخواهانه» در هر موقعیتی هر نکته خوشایندی را که بشنوند، به صورت سلیقه‌ای موافقت می‌کنند و هر نکته ناخوشایندی را مخالفت می‌کنند و این مسأله موجب یأس و سرخوردگی و کناره‌گیری و خانه‌نشینی جامعه نخبگانی و مدیران کاردان و خیرخواه نسبت به مدیریت کشور می‌شود. ثالثاً، افراد بدون برنامه جامع و سنجیده، به دلیل ضرورت‌های اجرایی و اداری نهایتاً به افرادی «دهن‌بین» و مدیرانی «مذبذب» تبدیل خواهند شد که موجب نوعی «سردرگمی» لاینحل در اداره کشور خواهند شد. رابعاً، همانطور که قبلا گفته‌ام، انتخاب رئیس جمهور، فی الواقع انتخاب یک شخص نیست؛ بلکه انتخاب همه مدیران و مجریان اداره امور کشور است. به همین دلیل باید هم‌خانه‌ها و هم‌کاران و همراهان و مدافعان او را هم سنجید. بی‌طرفانه قضاوت کرد. خیرخواهی و مردم‌دوستی و پایبندی آنها را به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ملاحظه کرد. عزت‌طلبی و استقلال‌خواهی و عدالت‌محوری آنان را مطمئن شد. و الا روشن است که یک شخص به تنهایی، هر اندازه هم که کامل باشد، نمی‌تواند کشور را اداره کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قدرت یا حقیقت ؟ » (۲) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به راستی : - می شود اسیر «سوابق آدم ها» و «مرزسازی های سیاسی» نشد و «مستقل» فکر کرد . - فرد انقلابی «معیار های معرفتی» را در نظر می گیرد و نه «خط کش های سیاسی» را . -می شود از دریچه ی «فکر» و «هویت» تحلیل کرد و نگفت هر کس جزو جبهه ی اصلاحات نبود ، مطلوب است . -ماهیت انقلاب اسلامی تعارف بردار نیست و نمی شود التقاط را ندید و حمل بر صحت کرد . -باید بر اساس «مکتب» و «هویت» و «اصالت» قضاوت کرد و نه «جناح» و «قدرت» و «منفعت» . -باید از تقسیم بندی های سیاسی همچون حضرت آقا خارج شد و نگاه کرد که چه کسی به بنیان های انقلاب اسلامی وفادار تر است ؟ - ما از منطق سیاسی علامه مصباح آموختیم که وحدت «ارزش عَرَضی» دارد نه «ارزش ذاتی» . یعنی وحدت اصل و اساس نیست ، بلکه باید تابع تفکر و هویت باشد . وحدت لغیره است نه لنفسه ‌ . به قول شهید بهشتی ما موافق «وحدت مکتبی» هستیم نه «وحدت منفعتی» . - وحدت مشروع «وحدت معطوف به حقیقت» است نه «وحدت معطوف به قدرت» . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ضمنا : کسی این جریانات سیاسی درون نظام اسلامی را همچون رژیم طاغوتی و فاسد بزرگترین شرّ بود ، ندانسته است ؛ اما اینجا وجه استدلال «طریق اولویت» است . به این صورت که : یک مسلمان انقلابی خالص و غیر التقاطی همچون امام و مطهری و رهروان راستین شان ، برای بر اندازی و مبارزه با رژیم طاغوت که فساد اعظم و شرّ بزرگتر محسوب می شود ، حاضر نمیشود به هر قیمتی و با هر کسی ائتلاف و حدت داشته باشد و از اصول خود کوتاه بیاید ، اتفاقا انقلابیون اصیل هم کوتاه نیامدند در مبارزه با فساد اعظم . خب حالا که معتقد است بدی و فساد اینها به حد فساد طاغوت و منافقین نمیرسد ، پس «به طریق اولی» در رقابت با جریاناتی که تفکر اسلام ناب و گفتمان خالص انقلاب اسلامی ندارند ، از اصول خود چشم پوشی نمیکند و به تکلیف خود که «رای دادن به اصلح» و «ائتلاف در صورتی که وحدت در مکتب باشد نه منفعت » عمل می کند . رحمه الله | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه میکنم سروران برای به نتیجه رسیدن مناظرات سال ٩٢ رو مجددا نگاه کنند . سپس با بیانات رهبر انقلاب و متفکرین انقلاب اسلامی بسنجند تا اهل مبنا و اهل فکر و فرهنگ ناب انقلاب اسلامی رو از میان تشخیص دهند و ببینند در بین این طیف تایید صلاحیت شدگان و صلحا ، کدامینشان به و نزدیک تر و کدامینشان به و نزدیک تر و ناب ترند ؟ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1