بسماللهالرحمنالرحیم۳۶
📚رسالتانقلابیون
در فصل انتخابات که عموم مردم هیجانزده و احساساتی میشوند، این است که داوطلبان را در مورد پیچیدگی مسئولیتی که می خواهند به عهده بگیرند، هشدار دهند و (مثلاً)
«سختی کار ریاست جمهوری» را به داوطلبان و حامیان آنها یادآوری کنند‼️
🇮🇷مسئولیتهای بسیار سنگین و اختیارات بسیار وسیع «ریاست جمهوری» (بودجه عمومی، برنامه ریزی و مدیریت خرد و کلان در گستره ملی و در روابط خارجی ...) برای اداره کشور بزرگ ایران، با توجه به ساختار درهم تنیده «قانون اساسی»، برای «هر رئیس جمهوری» چالشهای جدی به همراه دارد که بعضاً به دلیل عدم آشنایی یا عدم آمادگی او، منجر به کشمش فرسایند در درون ساختار نظام میشود...
به عنوان نمونه:
👈عدم شناخت عینی ظرفیت های فراوان ملی؛
👈عدم آشنایی با نیازهای واقعی و اصلی در گستره کشور؛
👈عدم تجربه مدیریتی در سطوح مختلف اداری گسترده و پیچیده نظام؛
👈عدم اشراف و ناتوانی در تطبیق اولویت های حقیقی جامعه و حکومت؛
👈 عدم شناخت حقیقی ماهیت دشمن و فریبندگی شگردهای خصمانه باند استکبارصهیونی علیه ملل جهان؛
👈 عدم آشنایی با ضعف های واقعی دشمنان جهانی و عدم اعتماد به نفس ملی در مقابله با مکاران سلطه طلب بین الملل؛
👈 عدم توجه به رسالت جهانی انقلاب اسلامی و بی ارادگی در پیگیری مأموریت های فراملی نظام اسلامی «امت_امامت»؛
👈نداشتن برنامه های اجرایی برای پیگیری و تحقق سیاست های کلان حکومت؛
👈نداشتن نیروهای انسانی آماده و مهیا که با مجموعه دولت منتخب همسو بوده و معتقد به هماهنگی با مجموعه ساختار اداری نظام باشند، بخش های عمده مشکلات اجرایی و واقعی امور مدیریتی کلان دولت ها هستند؛
👈نداشتن افق نگاه همطراز با برنامه های مدون بالادستی (چشم انداز و سیاست های کلان نظام و برنامه های پنج ساله و اهمیت بیانیه گام دوم ...) که چارچوب های مشخصی برای اداره و پیشبرد کشور را جهتگیری و معین می کنند؛
👈عدم تجربه زیرمجموعه های دولت و نیز عدم آمادگی شخص رئیس جمهور برای پذیرش هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط درونِ نظام؛
👈موانع موجود در خارج از اراده دولت ها (مانند: مانع تراشی معارضان خارجی و عدم تمکین نیروهای داخلی منتقد دولت ها) و مهم تر از همه ناتوانی رئیس جمهور منتخب برای بهره برداری از توان رقبای سیاسی خود تحت تأثیر کدورت های انتخاباتی که پدیده ای ضداسلامی و تقلیدی از غرب است...
🔰چالش های واقعی و عمده در مسیر اداره مدبرانه کشور توسط ریاست جمهوری ماست.
🌷برای رفع این موانع، کدامین راه حل های منطقی و کم هزینه پیش روی نظام و جامعه اسلامی ما قرار دارند؟🌷
✍️ ادامه دارد...
محمدعلی رامین
چهاردهم فروردین۱۴۰۰
☘️❤️🇮🇷❤️☘️
بسماللهالرحمنالرحیم۳۸
📚رسالت انقلابیون،
تبیین و تفهیم این نکته به همگان است که
❤️«روح فرهنگ و اندیشهی اسلامی، همدلی، همکاری و همافزایی است»❤️
📌و دوقطبی یا چندقطبیهای رایج در صحنه هر انتخاباتی، معارضهای خلاف رسم مسلمانی است و تقلیدی «کورکورانه و جاهلانه» از غرب میباشد که نهایت آن در فضاحت رقابت انتخاباتی ترامپ و بایدن دیده شد و ما هم از انتخابات۸۸ کم و بیش آن سرگشتگی را آزموده و تجربه کردهایم...
🇮🇷براساس پیشنهاد اول،
اگر رئیس جمهور منتخب، افراد اصلی تیم کاری دولت خودش را پیشاپیش به مردم معرفی کند، همکاری بعدی آنها با دولت منتخب تثبیت میشود و رئیس جمهور (چه مستقلاً و چه با ارادهی حزب و پدرخواندههای پشت صحنهاش)، نمیتواند به سادگی رأی اعتماد ملت را به هر کسی که «دلش خواست» به عنوان دوست و رفیق و خویشاوند، واگذار کند.
📚در تکمیل آن پیشنهاد باید توجه کرد که:
🎯وقتی یک داوطلب ریاست جمهوری، همکاران اصلی خود را در تبلیغات انتخاباتی به مردم و نظام معرفی میکند، پس از موفقیت در انتخابات نیز، تعامل مجموعه همکارانش با سایر نهادهای حکومتی بهتر شکل میگیرد، زیرا این همکاران، دیگر خود را صرفاً در اختیار مطلق رئیس جمهور منتخب نمیدانند، بلکه خودشان را نیز به نوعی منتخب مردم و مورد تأیید حکومت میبینند و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مردم و نظام خواهند داشت.
✍️در آن پیشنهاد، نکات مهمی تعبیه شده است:
✅یک= اصرار بر تحقق مفهوم کار جمعی و مدیریت مشترک بر اساس آیه شریفه «وامرهم شوری بینهم» که غالباً در درون هیأت دولتها نیز مراعات نمیشود و بخاطر استبداد رأی رؤسای دولتها، آشفتگی و چالشهای بسیاری رخ میدهد؛ از جمله این که «اعضای تحت امر رئیس جمهور»، ناخواسته «مستبدپرور» میشوند.
✅دو= تشخیص و تصمیم خواص جامعه در پذیرش مصادیق «کارگزاران اصلح» که از سوی داوطلب به جامعه عرضه شدهاند، همگرایی نخبگان جامعه را با دولت منتخب تسهیل میکند؛
✅سه= پدیدار شدن یک نوع وحدت عمل مصداقی که ضرورت وحدت نظر تئوریک در هر مجموعه سیاسی است، کارآمدی دولت و نیز رابطه «دولت-ملت» را بخاطر قدرت تشخیص و نقش انتخاب عموم مردم افزایش میدهد.
‼️و اما پیشنهاد دوم...
✍️ادامه دارد...
محمدعلی رامین
۱۶فروردین۱۴۰۰
📚🇮🇷📚🇮🇷📚
بسماللهالرحمنالرحیم۳۹
🇮🇷برگزاری انتخاباتی در تراز تمدننویناسلامی🇮🇷،
📚رسالت انقلابیون در گام دوم انقلاب اسلامی است📚
✍️شیوه رایج در انتخابات دول غربی و کشورهای اقماری آنها، ایجاد دوقطبی یا چندقطبیهای سیاسی، به مثابه صحنهآرایی هر انتخاباتی است که باعث جلب آراء و جذب نظرات گوناگون جامعه میشود و معمولاً رقابت سیاسی در عرصه تبلیغاتی در روز انتخابات خاتمه مییابد و صندوق آراء فصل الخطاب کشمکشهای سیاسی میشود و آسیبهای اجتماعی آن عموماً قابل اغماض تلقی شده است؛
⁉️اما، فارغ از عوارض ناخواسته آن، این شیوه غربی چه نسبتی با الگوی «انتخابات اسلامی» مطلوب خودمان دارد‼️
🎯معمولاً فرایند انتخابات غربی، وقتی با افراطگرایی برخی از داوطلبان همراه شود، به معارضهای اجتماعی منجر می شود که در رقابت «ترامپ-بایدن» در آمریکا اوج گرفت و ما نیز با تقلید «کورکورانه و جاهلانه» از غرب، در انتخابات۸۸ آن را آزمودیم و دیدیم که چگونه رفتار ضداسلامی سیاسیون، شکاف اجتماعی پدید میآورد و چگونه سیاسیون از همان شکاف اجتماعی برای کسب مکرر و توسعه قدرت خویش سوءاستفاده میکنند...‼️
📚بر اساس فرمان الهی، هر نوع «همکاری میان مسلمانان»، به عنوان یک «اصل کلی» در تمام امور خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و حقوقی باید مبتنی بر «بِرّ و تقوا» باشد:
✅تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ (مائده/2)
✍️یعنی همواره در نیکىها و پرهیزگارىها یکدیگر را یاری کنید و هرگز در انجام گناه و ستمگری و کینه توزی، با همدیگر همکارى نکنید و از معصیت الهی بپرهیزید که مجازاتش شدید است.
✅در مورد انتخابات نیز، به مثابه یکی از مصادیق برجسته خیر و نیکی در تعیین سرنوشت عمومی جامعه، هر نوع همیاری و همکاری و حمایت و همراهی میان آحاد جامعه با سیاسیون، باید منطبق با این اصل کلى اسلامى باشد تا مسلمانان به شایستگی در سرنوشت مشترک مملکت خویش، هماهنگی و هم افزایی داشته باشند؛
✍️البته در هیچ شرایطی نباید با شرارت سیاسیون یا با کینه توزی حامیان متعصب و جاهل آنها همراه شد.
📚در الگوی «انتخابات اسلامی»، هر نوع تحریک احساسات و تشویش اذهان عمومی، با پرده دری و تضعیف شخصیت و تحقیر و تمسخر و تخریب رقبا، رفتاری نفسانی و کرداری شیطانی است.
🇮🇷کاندیدای شایسته و متقی که «عاقبت به خیر» میشود، کسی است که خودش و حامیانش، ضمن اثبات خویش، دیگر رقبا و حامیانشان را نیز تکریم کنند و سایرین را در مقام انسانی از خود بهتر و برتر بدانند.
📚تِلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الأَرْضِ وَلا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ (قصص/۸۳)
📌روحیه تکبرانگیز با گفتار تفرعن آمیز و کردار تغلبآلود، برای برتری جویی و سلطه طلبی نسبت به دیگران، انسان را از عاقبت نیکو و مواهب الهی دنیا و آخرت محروم می سازد.
📚نتیجه رفتار اسلامی در انتخابات، این است که به جای کدورت و کینه، محبت و الفت دیرینه در ملت تقویت شده و همدلی و هم افزایی سیاسی_اجتماعی را گسترش می دهد؛ آنچنان که در پایان انتخابات، عموم سیاسیون و خواص جامعه، وظیفه انسانی خود را در کمک به منتخب مردم می دانند...
✍️ادامه دارد...
محمدعلی رامین
۱۸فروردین۱۴۰۰
☘️🌹❤️🌹☘️
بسماللهالرحمنالرحیم۴۰
📚رسالتانقلابیون، شکستن بنبستهاست،
🎯وقتی که حکومت توحیدی با انحصارِ «ثنویتِ سیاسی» به بن بست تهدید میشود؛ آنگاه که پدرخوانده هایی، خودشان را یا «جانشین مردم» می دانند یا «جایگزین مردم» می شمارند‼️
✍️«ثنویتِ سیاسی»، جریان شومی علیه حاکمیتِ توحیدی است که در آن «مردم» و «ولایت» را از هم جدا کرده و هریک را ابزار نفسانیت خود ساخته و هر مانعی بر سر راه این تفکیک باطل را بیرحمانه با انواع تحریم و تحریف و تخریب، از پیشِ پای خود برمیدارد.
📌یکی بنام دفاع از «مردم»، ولایت گریزی را مسلک خود میسازد و هرجا بتواند، با خیانت به مردم، «ولایت ستیز» میشود؛ دیگری بنام حمایت از «ولایت»، مردم گریزی را مرام خود کرده و هرجا بتواند، با انحصار گراییِ مطلق، مردم را نادیده گرفته و با «مردم سالاری» ستیزه جویی میکند.
🎯این چالشِ مستمر، از هنگامی گریبانگیر مملکتِ اسلامی شد که جماعتی خودپرست، با «اصالتِ حقیقت» درافتادند و اصالت را منحصر در موجودیت خود پنداشتند و جماعتی دیگر، «حقیقتِ ملت» را نپذیرفتند و خود را عین حقیقت و جانشین ملت انگاشتند؛
🎯یعنی هردو جماعت، سود خود را ابتدا در تقابل میان «اسلام و مسلمانان» جستجو کردند و از دهه دوم انقلاب به بعد، در تقابل میان «مردم و ولایت»...
✅آغازِ این «بدعت» زمانی است که همراهان صدر انقلابِ اسلامی، گام به گام، مدعی اصل نهضت شدند و آرمانهای انقلاب و اهداف نظام را از هم تفکیک و میان خود تقسیم کردند؛ در نتیجه، انقلاب را تمام شده و نظام را «عرفی» دانسته و بجای گرایش توحیدی، نگرش مادی یافتند و اصالتِ دینِ حق و رسالتِ حکومتِ الهی را در تبعیت «مردم» و «ولایت» از خودشان پنداشتند.
✍️گروهی، با عبور از معنویتِ دینی و فضائل اخلاقی و معیارهایِ اسلامی، مردم را به عدول از ارزشهای متعالی توحیدی و هویتِ فرهنگِ ملی خودشان سوق دادند تا بتوانند با انواع دغلبازی تبلیغاتی و انگاره پردازی نفسانی، بیگانگان را به تسلط مجدد بر ایران و سیطره بر سرنوشت ایرانیان ترغیب کنند؛ شاید که به کمک دشمنان بر اقتدار معنوی رهبری فائق آیند و ارکان مملکت را مالِ خود سازند.
✅گروهی دیگر، با عدول یا تغافل از آرمانهای الهی انقلاب، مردم را به غفلت یا عبور از رسالت اسلامیِ نظام واداشتند تا محدودیتِ گروهی خود را «نهایتِ ظرفیتهایِ ملی و ارزشهای دینی» القاء کرده و با تلقین «ولایتِ انحصاری»خویش، انقلابیون «غیرِخودشان» را با شگرد تحریم یا تحریف یا تخریب، به سکوت و انزوا بکشانند؛
📌تا شاید با حذف انقلابیون مستقل، جناح رقیب را شکست بدهند و با کسب ارکانِ قدرت، اصالت لذَّت دنیا را گوارای خود کنند.
✍️از این دو جماعت، یعنی مدعیانِ انحصاریِ «مردم» و «ولایت»، یکی به منافعِ ملیِ مردم خیانت روا میدارد و دیگری به شأن امامتِ امت و مقامِ الهیِ ولایت، ظلمِ بی نهایت میکند.
🇮🇷در چنین شرایطی «وحدت حولِ مصالح عمومی و منافع ملی» بر اساس «عزت-حکمت-مصلحت» که در ارزشهای انسانی اسلام و آرمانهای انقلابیِ نظام متبلور و در رهنمودهای امام خامنهای متجلی هستند، ضرورت و بلکه اولویت دارد؛
📚زیرا نجات مملکت از انحصارِ مدعیانی که یا مردم را بدون آرمان و مملکت را بدون عزت و اقتدار میخواهند یا نظام را بدون رسالتِ انسانی و ولایت را بدون حکمتِ الهی میانگارند، یک تعهد انقلابی برای همه انقلابیون است.
✍️ادامه دارد...
محمدعلی رامین
۱۹فروردین۱۴۰۰
بسماللهالرحمنالرحیم۴۱
درباره
🔰«ثنویتسیاسی» و 📚«رسالتِانقلابیون»
⁉️ثنویت چیست؟
✍️در ساحت ادیان، منشاء ازلی خلقت را دو وجود اهورامزدا و اهریمن میدانند که اولی سرچشمه نور و خیر است و دومی سلسلهجنبان ظلمت و شرارت.
⁉️ثنویت سیاسی کدام است؟
✍️در عرصهی سیاست کشورمان نیز، دو جریان مدعیاند که صرفاً خودشان سرمنشاء انقلاب اسلامی بوده و وجودشان دلیل قوام و بقای نظام است؛
🔰هریک از این دو گروه، کم و بیش، خودش را نماد اهورامزدا یا جایگزین یا جانشین او میپندارد و رقیبش را نمود اهریمن به حساب میآورد.
✅البته در اینکه رویکرد دو جریان، کاملاً متفاوت و چه بسا در بسیاری موارد متعارض است، تردیدی نیست؛ مثلاً به عنوان نمونه:
🎯یکی مدعایش ولایتشناسی و ولایتمداری است؛ اما دیگری مظهر اعتماد و گرایش به طاغوتهای عهدشکن زمانه و بعضاً جلودار مخالفت با ولایت فقیه است.
✍️لیکن در ورای این واقعیت، حقیقت دیگری نیز وجود دارد، چنانکه مدعیان ولایتمداری، نه همه مواضع ولایت فقیه را پذیرفته و دنبال میکنند و نه تابتحمل همه انقلابیون جبهه ولایت را دارند.
📌این مدعیان انحصارطلب که گرفتار عارضه مزمن «خودمطلقپندار»ی شدهاند، حتی اساس جایگاه عقیدتی و مقام قانونی «امامتولیفقیه» را یا نمیفهمند، یا نمیپذیرند یا اظهار نمیکنند؛ و هرکسی را که بر اساس دیدگاه امام خمینی و اصول متعدد قانون اساسی، عنوان «امامخامنهای» را مطرح و پیگیری بکند، از جرگه خود حذف و طرد میکنند؛
🎯چون خودشان لفظ عرفی «آقا» یا «حضرتآقا» را بر عنوان قانونی و تعبیر قرآنی «امام» ترجیح میدهند، زیرا میدانند که واژه «امامخامنهای»، موجب خشم و تنفر استکبارصهیونی میشود.
✍️ از سوی دیگر، تمامیت جبهه متمایل به غرب، نه مخالف ولایتفقیهاند و نه سرسپرده استکبارصهیونی؛ لیکن همین شیفتگان مذاکره با شیطان بزرگ که هر تحقیر و ذلتی را از غرب تحمل میکنند، مطلقا حاضر به مفاهمه با جبهه رقیبِ داخلیِ خود نیستند و حداکثر اقداماتی که بعضاً انجام میدهند، برگزاری یک مناظره رسانهای یا دانشجویی است که در آن فقط هوچیگری و پردهدری و تخریب و تحقیر و تمسخر طرفدیگر را برای تحریک افکارعمومی هدفگذاری می کنند؛
👈باز همین تمامیتخواهانِ مطلقاندیش، با وجود بهره برداری فریبکارانه از عنوان «اصلاحات»، نه قصد اصلاح خود را دارند و نه انگیزهی اصلاح امور مردم را...
🔰در نهایت اشکال اصلی این دو گروه، در مطلقپنداری و توهم «حقانیتِ خویشتنِ خویش» و متهم کردن رقیب به «جلوهگاه» جهالت و رذالت و خیانت و ضلالت است.
✍️ و اما خطر آشکار این افراطگرایی سیاسی در مدعیان هردو جناح قدرتطلب، ایجاد شکاف احساسی و زخم روانی اجتماعی و سوءاستفاده از این زخمها در انتخابات است؛ زخمهایی که وحدت ملی را خدشهدار و تنافر و سوءظن و سوءتفاهم را در میان آحاد جامعه پراکنده میسازد و بستر امیدواری دشمنان و نفوذپذیری هموطنان را فراهم میآورد...
⁉️در چنین شرایط نامطلوبی که مطالبهی سرنوشتساز امام خامنهای برای تجلی همبستگی عمومی و مشارکت پرشور و حماسی مردم در انتخابات آینده بر زمین میماند،
📚رسالتانقلابیون چیست؟...
‼️این یک پرسش اساسی برای همه ولایتمداران بیادعاست‼️
✍️ادامه دارد...
محمدعلی رامین
۲۰فروردین۱۴۰۰
🌐پدیدارشناسی «دوآلیسم»سیاسی
⁉️آیا «دوگانهانگاریِسیاسی» که یک جامعهی پراکنده و متخاصم را مهار میکند، میتواند یک ملتِ متحد، با تمدنی هزاران ساله را متلاطم و متزلزل سازد؟... ⁉️چگونه؟
🔰نگرش «دوگانهگرایی» در مدیریت جوامع سرکش، به شیوه «دوئل سیاسی»، نخستین بار باعث شد تا فراریان و تبعیدیان جنگافروز اروپایی در سرزمینهای اشغالیِ بومیان در ایالات متحده امروز که همه مسلح بودند، نسبتاً آرام گیرند؛ یعنی پذیرش جمعی «اصل دوگانگی» از سوی قدرتپرستان، توانست «گروههای دشمنِ همیشگی» را باهم به رقابتی شبیه «دوئل سیاسی» وادار کند؛ تا بجای مبارزه با هفتتیرها، با برگ آراء نبرد کنند.
⭕️اما همین نگرش «دوگانهانگاری»سیاسی که اقوام پراکنده را جمع میکند، میتواند با مهندسی معکوس، جامعهای را که با پیشینهی فرهنگِ دیرینهی توحیدی و منسجمِ خویش، اصالتاً در پهنهی تاریخ و جغرافیای خود اتحادی بنیادین داشته و تمدنهایی باشکوه و کهنسال را بنانهاده است، به تدریج، ناپایدار و پراکنده و متلاشی سازد.
📌تا اواخر قرن هیجدهم میلادی، هر جماعتی از مهاجمان و اشغالگرانِ مللِ مختلفِ اروپایی که بخشی از سرزمین بومیان آمریکا را اشغال میکرد، مدتی بعد از قتل عام سرخپوستان منطقه خود، برای توسعه قلمرو اشغالی خویش، با اشغالگرانِ مناطقِ اطراف براساس منطق «بکُش تا زنده بمانی»، وارد ستیزهجویی میشد.
⚖️جنگ و گریزهای پایان ناپذیر میان مهاجمان و اشغالگران اروپایی در سرزمینهای اشغال شده بومیان، حدود دویست و هفتاد سال طول کشید تا این که پیوریتنهای فراری از انگلیس و یهودیان آواره از کشورهای مختلف اروپا، پس از دهها سال برنامهریزی مشترک، موفق شدند، بمنظور ایجاد همگرایی میان جنگجویان ملل اروپایی، نمایندگانی از مناطق اشغالی را که همزمان در حال جنگ با ارتش سلطنتی بریتانیا بودند، دورهم جمع کرده و قانونی برای همزیستی مسالمت آمیز میان خودشان را طی معاهده استقلال سال ۱۷۷۶ طراحی کنند.
🎯این تلاشها بالاخره در سال ۱۷۸۹ با حضور نمایندگان سیزده منطقه(ایالت) منجر به پذیرش قانون اساسی مشترکی شد تا هستهی اولیه ایالات متحده فدراتیو آمریکا شکل بگیرد و طی دهها سال جنگهای خونین پراکنده منطقهای و جنگ وحشیانه شمال/جنوب، در نهایت آمریکای کنونی از دل تفرقه و تنفر و کشتارهای سیصدو پنجاه ساله اشغالگران اروپایی متولد شود...
✍️بنابراین چیزی که امروزه بنام تبادل قدرت میان دوحزب جمهوریخواه و دموکرات مشاهده میشود، فرایند تجمیع جوامع متعدد اشغالگر و جنگجویی است که کمترین پیوند تاریخی، فرهنگی، ملی، مذهبی را باهم نداشته اند؛
✅لذا این دوگانهگرایی سیاسی، به نوعی تحمیل همزیستی مسالمت آمیز بر اقوام شرورِ مهاجر و قبائلِ متخاصمِ اروپایی است که با تشکیل یک ارتش مشترک قانونمند با فرماندهی واحد، حاکمیتی شکل گرفته و «جامعه مشترک المنافع»ی تأسیس شده که هرگز یک «ملت» نبوده و نخواهد بود.
🌍همین سیستم بعداً از طریق انقلاب خونبار فرانسه به اروپای جنگخیز منتقل شد؛ قارهای که فقط در قرن بیستم، خودش بیش از پنجاه میلیون «قربانی جنگ» داشته و با کمک آمریکا هم، بیش از این تعداد «قربانی جنگ» را بر سایر ملل مظلوم جهان تحمیل کرده است.
✅حالا هر ایرانی خردمندی، فارغ از هر دین و مذهب و قومیت و زبان و آداب و سننی، باید از خودش بپرسد که:
🇮🇷آیا این مدل حکومت بر جنگجویان وحشی و اشغالگران اروپایی در آمریکا که طی چهارصد سال، قریب یک صد میلیون از بومیان آن سرزمین را قتل عام کردهاند، میتواند الگوی ملتی با قدمت هزاران ساله و با فرهنگ و تمدن موحدانه و نجیبانه قرارگیرد که میخواهد با انقلاب اسلامی خود، بنیانگذار تمدنی نوین بر اساس دین رحمت و مودت، زمینه ساز طلوعِ حکومتِ عدلِ الهی برای بشریت باشد؟
⁉️ آیا مردمان نجیب ما، به تبع القاءآت سیاسیون جدالطلب و پرخاشگر، باید هربار در انتخابات احساس کنند که همه باهم سرِدعوا دارند و دلهای مهربان ملتی اصیل و ریشهدار، پُر از عقده و کینه و کدورت است؟🌓🌗
42=📚رسالت انقلابیون، کمک به پاسخگویی به اینگونه پرسشهاست...
✍️ادامه دارد...
۲۱فروردین۱۴۰۰ سالروز شهادت عارف و زاهد و مجاهد، سپهبد صیادشیرازی گرامی باد🌹
محمدعلی رامین
محمدعلی:
بعداز مدتها، درخواستِ ملاقاتِ سیدحسن خمینی پذیرفته شد و بالاخره او توانست حضوراً نظرِامام خامنه ای را درباره ورودخودش به انتخابات ریاست جمهوری جویا شود...
بعدازآن، سیدیاسر اعلام کردکه امامِ امت، این
ورود را خلافِ مصلحتِ سیدحسن دانسته اند...
حالانوبتِ دشمنانِ نام ومرامِ «خمینی_خامنه ای» بود تا موجی ازتهاجمِ تبلیغاتی را علیه رهبری آغازکنند...
اینک پرسشی منطقی مطرح است: آیاسیدحسن آقا، توانست از ورای این ماجرا، دغلبازان یا ساده لوحان را پیرامون خود شناسایی کند؟
چه بسا آنها دقیقتر می دانستندکه او قطعاً «واجدشرایط ریاست جمهوری نیست» و توان و برنامه ای هم برای اداره کشورندارد؛ اما می خواستند، با نام «خمینی»، افکارعمومی را علیه نظام و انتخابات تحریک کنند؛ لیکن در نهایت، سیدحسن دامِ مکاران را شناخت و مدیون نصیحت پدرانه امام خامنه ای شد...
✍️ سخنی با «خرابکارانِ دین و فرهنگِ ایرانیان»
📚گفتمان گمشده در انتخابات،
شریعت و عقلانیت و صداقت و عدالت و معنویتی است که نیست!
✅ مردم بر اساس همین «معیار»ها انقلاب کردند و میراث هزاران ساله نیاکان خویش، یعنی فرهنگِ «افکارنیک، گفتارنیک و کردارنیک» را که با مکتب محمدی و مذهب علوی، به اوج «اخلاق کریمه» انسانی رسیده و سرمایه جاودانه بشریت شده، به صحنه نبرد با طاغوتیان آوردند و برای تحقق آن ارزشها، هزاران جان دادند و تمامیت دین خود را به امانت نزد سیاستمداران سپرده اند.
🔰اما چه بسا در این میان عدهای پُرمدعای میانتهی که عاری از اخلاق کریمه هستند، اما به زور «تبلیغات» و رانتِ «پدرخواندگان» فَربِه شدهاند، با ایجاد فضای کاذب روانی و تحریکِ احساساتِ عاطفی، به پشتوانهی اعتبار و جاذبه چند «سلبریتی»، آراء مردم در انتخابات را جلب، مناصب حکومت اسلامی را غصب و به این «امانت»ها خیانت میکنند.
📚اخلاقِ کریمهی سیاسی یعنی ظهور «انگیزههای غیرنفسانی»، تجلی «افکار الهی»، اظهار گفتاری مبتنی بر «درستی و راستی»، عملکردی گویای «رفتاری انسانی» بر اساس «آداب اسلامی» که حاکی از شریعت و عقلانیت و صداقت و عدالت و معنویت است تا موجب شود، سیاسیون از غرور و تفرعن و خودپرستی دوری کنند و با مدارا و خردمندی، دلنگران معیشت رعیت باشند و برای آبادانی مملکت و پیشرفت و سعادت ملت، همگرایی جمعی را پیشه خود سازند.
⁉️اگر مردمی که تشنهی اجرای عدالت و مشتاق مشاهدهی معنویت علوی هستند، هربار دولتمردانِ منتخب را مجری خُلقیاتِ اُمَوی یا پیگیر نفسانیاتِ خودشان ببینند، چه اتفاقی میافتد؟
⁉️اگر مردم، هربار مبتنی بر باورهای دینی و هنجارهای اخلاقی خود و پدرانشان، به سیاستمداران اعتماد کنند و سرنوشت خود و کشورشان را به امانت به منتخبان بسپارند؛ لیکن افرادی بیشرمانه، سوءاستفاده کرده و مردم را فریب دهند تا بدون آمادگی و برنامه منسجم و شناخت کافی، بر مسند قدرت نشینند، چه خواهد شد؟
‼️آقایان داوطلب ریاست جمهوری،
لطفاً باورهای دینی و هنجارهای اخلاقی و مبادی فرهنگی جامعه ایرانی را ریشه کن نکنید❗️
⛔️سیاست «تفرقه بیفکن و ریاست کن» که از سوی دو (یا گاهی چند) جریان متداول سیاسی در غرب، متعارف شده است و شما هم بی تأمل از آنها تقلید میکنید، بخشهایی از جامعهی اسلامی ما را از منظرِ اخلاقِ معاشرت و رفتارِ اجتماعی و فرهنگِ عمومی به شدت آسیب زده است.
❌زندگی لاکچری و اشرافیگری سرمایه داران، نتیجه تجملپرستی و تشریفاتگرایی سیاستمداران است که آثار مخرب آن به صورت «فقر و فساد و تبعیض» بر زندگی عموم جامعه، فجایع دهشناکی را رقم زده و می زند.
⭕️ظهور دینگریزی، بیگانهگرایی و تحقیر هویت ملی خویش، در بخشهایی از جامعهی ایرانی، ناشی از سرسپردگی به سرکوبگراناسلامستیز و اعتماد نابخردانه به اشرار جهانی است که امتیازات ملی به پایشان ریخته می شود.
📛انواع بی اخلاقی، پرخاشگری، شیوه فرافکنی، شگرد دغلبازی و مغالطهگری، پرگویی، پرمدعایی، خودبرتربینی، خودشیفتگی، خودفریبی، پردهدری، افشاگری، بدبینی و بدگویی و سوءظن و سوءفهم و... از جانب برخی از سیاسیون، دارد بر سر جامعه سرریز می شود.
❌چرخه باطلی که این گونه سیاسیون و رسانهنگاران قلمفروش با تشویق و حمایت از یکدیگر در تخریب اخلاق و فرهنگ عمومی ایجاد کردهاند، بنیانهای فرهنگ غنی و هنجارهای دیرپای یک جامعه اصیل را متزلزل کرده است.
۴۴=📚 رسالت انقلابیون آن استکه به ایشان تفهیم کنند: «این بیراهه را بیش از این دیگر ادامه ندهید و به اخلاق مؤمنان صدر انقلاب برگردید»؛ به سیره و سنت شریفترین ایرانیان: به مطهری، مفتح، بهشتی، رجایی، باهنر، چمران و... برگردید!
✍️ ادامه دارد...
محمدعلی رامین
۲۸فروردین۱۴۰۰
🎯 اقلیتهای «اکثریتساز»
📚همیشه در همه جوامع بشری، اکثریتی خاموش و خنثی به روزمرهگی سرگرمند؛ بیصدا به دنیا میآیند و بیاثر از دنیا میروند.
✍️در کنار این اکثریت خنثی، همواره دو اقلیت مؤثر و مقاوم، پرانگیزه و پرتحرک در دوسوی جریان حق و باطل و خیر و شر، وجود دارد که هر کدام، جامعه را به سمت تمایلات خود مایل میکند.
✅هر دوی این دو اقلیت معتقدند که جنگ میان آنها برسر عامه مردم، «جنگ ارادهها»ست؛ هرکدام که خسته و مأیوس یا غافل شود، طرف مقابل پیروز خواهد شد و اکثریت خنثی یا خاکستری را به سوی خود جذب و جلب میکند.
✍️همین اکثریت خنثی و بیخیال و خاموش و غافل، عامل اصلی غیبت معصوم (عج) هستند و تا این اکثریت جوامع، بیدار و هشیار و آماده نشوند، خبری از قیام موعود و ظهور منجی نیست؛ همان طوری که در این ۱۲ قرن خونبار و مالامال از ظلم و فساد و تبعیض و کشتار ملتهای مظلوم جهان، با صدها جنگ خانمانسوز همراه با قتل عامهای وحشیانه در سراسر جهان، خبری از منجی موعود نبوده است.
.
✍️اگر از این منظر به انقلاب اسلامی نگاه کنیم، باید بپذیریم که:
👈اولاً این انقلاب عامل بیداری سیاسی جامعه و قیام عمومی مردم برای نفی ظلم و ظالم و در دفاع از مظلوم بوده است؛ پس دیگر هیچ ظالمی نمیتواند بر چنین ملتی مسلط شود؛
👈ثانیاً این بیداری در راستای نهضت فراگیر مطالبهگری برای عدالت بوده است؛ بنابراین مردم بیزار از تبعیض و اختلاس و رانت خواری، مهیای حکومت عدل مهدوی میشوند؛
👈ثالثاً این انقلاب به هدف اصلی خود، یعنی حرکت مردم در جهت مطالبه عمومی آزادی و عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، بسیار موفق بوده است؛ لذا هیچ نوع رژیم استبدادی ستمشاهی نمیتواند بر این ملت دوباره تحمیل شود؛ زیرا عموم مردم، تبدیل به روشنفکران و خواص زمانه خود شده اند.
✍️خلاصه اینکه وقتی کلیت ایرانیان به نیابت از امام زمان (عج) حکومت تشکیل داده و مدیران کشور را خودشان بر میگزینند و هروقت اشتباهات منتخبان را میبینند، بی مهابا با انتقاد صریح بر آنان میتازند؛
🔰این که امروز مردم ایران از منظر سیاسی، معترضترین و منتقدترین و آزادهترین ملت جهان هستند؛
🔰این که هیچکس نمیتواند مردم را به زور وادار به هیچ کاری بکند، حتی برای مشارکت در تعیین سرنوشت ملی خودشان؛
🔰این که نائب امام زمان، از مخالفان خود کریمانه درخواست میکند تا آنها هم در سرنوشت عمومی مملکت خویش فعالانه شرکت کنند تا در شکوفایی و پیشرفت و اقتدار و عزت ملی خود شریک باشند؛
🔰این که مردم به راحتی هرچه دلشان می خواهد، از فیمینیسم تا سکولاریسم، حتی علیه دین و نظام و رهبر حرف می زنند و بحث می کنند،...
✅ همه این گونه موارد به معنای آن است که فارغ از افت و خیزهای انتخابات مردمی و عملکرد غلط یا درست منتخبین، انقلاب اسلامی توانسته در بیداری عمومی ملت ایران و تأثیرگذاری بر بیداری سایر ملل جهان، بسیار موفق باشد...
۴۵=📚 رسالت انقلابیون در چنین شرایط ممتازی آن است که به مثابه یک «اقلیت هشیار و فداکار و مقاوم»، متواضعانه در کنار عموم مردم، مقابل اقلیت پرهیاهوی ضدارزشی بایستند و نگذارند تا اکثریت را با دغلبازی، به غفلت و خاموشی و خنثیگری بکشانند؛ عموم ملت ایران باید به نخبگان زمانه خود تبدیل شوند. یعنی انقلابیون باید، «تهدید اشتباهات در انتخابات» را به فرصتی برای بیداری و خودآگاهی عموم ملت سازند...
✍️ادامه دارد...
🌻۲۹ فروردین-روز پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران مبارک🌹
محمدعلی رامین