eitaa logo
محمدعلی رامین
2.9هزار دنبال‌کننده
477 عکس
1.1هزار ویدیو
4 فایل
یادداشت‌ها و اشعار خودم ارتباط با من @ma_ramin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۲ 📚رسالت‌انقلابیون📚 «بِرَندسازی» برای ترویج ارزش‌های فرهنگی و اسلامی_ایرانی و جلوگیری از «بِرَندکُشی با تحریم سلیقه‌ها»ست. 🌍امروزه در مباحث تولید و تجارت، «بِرَندسازی» بسیار پرزحمت و پرهزینه، اما فوق‌العاده سودآور است که هیچ تولیدکننده و تاجری از آن صرفنظر نمی‌کند. ✍️همچنین در مباحث فکری، فرهنگی، هنری و بویژه در بازار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ارزش «بِرَندها»، یک واقعیت پذیرفته شده است. 🇮🇷عنوان انسانی این بِرَندها، «سِلِبریتی» است که البته ما، به دلیل سوءاستفاده‌ی فریبکارانه از آنها علیه مصالح و منافع عمومی، خوشمان نمی‌آید، اما «کارویژه» مثبت و اثرگذاری آنها را برای مدیریت و هدایتِ افکار عمومی نمی‌توانیم و نباید انکار کنیم. 🇮🇷امام خامنه‌ای معتقدند که با روحیه‌ی بسیجی و حزب‌اللهی «می‌توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد»؛ 🔰حالا ما فرض کنیم: «سلبریتی‌ها، تهدیدی علیه منافع ملی و مصالح اسلامی ما هستند»! 🎯حتی با همین فرض غلط، انقلابیون باید بتوانند، با اصلاح نگرش‌ها و روش‌ها، این تهدید را به یک فرصت ممتاز تبدیل کنند: 🌎«سرمایه‌های اجتماعی»، فرصت‌های ملی و بین المللی هر جامعه و حکومتی هستند که نباید از آنها غفلت شود. 📌هرکس، در هر عرصه‌ای، علمی، هنری، ورزشی، رسانه‌ای، فرهنگی و غیره، یک وجاهت عمومی و محبوبیت مردمی کسب کرده، برای حکومت‌گران یک «سرمایه اجتماعی» محاسبه می‌شود که می‌بایست معقولانه صیانت و مدبرانه در جهت رشد و شکوفایی خودش، مدیریت شود و خردمندانه مورد بهره‌برداری ملی قرار گیرد. ✅همان طوری‌که در اقتصاد هر مملکتی دو نوع «سرمایه‌های دولتی» و «سرمایه‌های خصوصی» وجود دارد، در اعتباریات جوامع مدرن نیز دو نوع سرمایه اجتماعی «حکومتی و خصوصی» وجود دارد که در صورت هماهنگی هر دو باهم، «هم افزایی» ملی ایجاد می‌کنند. 🎯همه حکومت‌‌های مردمی معتقدند که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، موجب شکوفایی اقتصاد ملی جوامع آنها می‌شود. 🌍برای تحکیم انسجام ملی و تقویت جایگاه بین‌المللی کشورمان، مدیریت افکار عمومی یک ضرورت و بلکه یک اولویت است. برای مدیریت افکار عمومی باید از هر دو نوع «سرمایه های اجتماعی دولتی و خصوصی» استفاده کرد و این دو نوع سرمایه را به هم‌افزایی رساند تا بستر تعالی فکری، فرهنگی، عقیدتی و رشد سیاسی جامعه تثبیت و تقویت شود. ‼️مسئولان ذیربط، ان شاءالله دقت و مراقبت کافی دارند که اگر حتی سرمایه‌های خُردِ اجتماعی در جهت اقتدارملی بکار گرفته نشوند، موجب کاهش انسجام ملی و فرسایش اعتبارِملی در سطح فراملی خواهند شد...🌍 ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین دهم فروردین۱۴۰۰
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۳ 📚رسالت‌انقلابیون، خنثی کردن «ترس و تنفر» القاءشده توسط دشمن، نسبت به «ایثار و اخلاصِ» حافظانِ استقلال و امنیتِ ملی است📚 🇮🇷در حالی که دشمنان ایران و ایرانی، با طراحی انواع سوءظن‌ها، تفاهم و درک متقابل مردم و حاکمیت را برای «کم تجربگان» مشکل می‌سازند، شفاف‌سازی حسن نیت‌ها و تبیین خیرخواهی‌های «فداکاران بی‌نام و نشان» و تعیین مشوق‌های ضابطه مند برای «سرمایه‌های اجتماعی»، اقدامی مدبرانه و دوراندیشانه است. 🔰عدم مدیریت «سرمایه‌های اجتماعی» یا عدم بهره برداری صحیح از آنها در تقویت روابط آحاد جامعه و نیز در ارتباطات جهانی، کم و بیش به فرسایش سرمایه‌های اجتماعی حاکمیت منجر شده و در نتیجه امنیت و اعتبار ملی را مخدوش می‌سازد. 📌برخورد سلبی نیز باعث می‌شود تا دشمنان فرصت‌طلب، خود را در نقش «پناهگاه خیالی» هموطنان ما ظاهر سازند تا از سرمایه‌های انسانی خودمان علیه منافع و مصالح عمومی مملکت مان سوءاستفاده کنند. 🎯لذا نباید دافعه ناشیانه‌ی ما، جدول جاذبه‌ی پرشیطنت دشمنان مکار را کامل کند که خطای یک سلبریتی رنجیده خاطر را به خط انحراف و کدورت و کینه تبدیل سازد تا به تقابل و تعارض با منافع و مصالح مملکت خویش گرایش یابد؛ 📌در این جا بحثِ معاندانِ تحتِ امرِ بیگانگان جداست... ✅رسالت اصلی و اولیه تمام بخش های حکومت اسلامی، شکوفاکردن ظرفیت ها و «هدایت و نجات» انسان هاست. حوزه‌های علمیه، مراکز علمی پژوهشی، صداوسیما، سازمان تبلیغات، سازمان فرهنگ و ارتباطات، هلال احمر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وزارتخانه‌های «ارشاد»، «کشور»، «ورزش»، «علوم» و «خارجه» و سپاه مبارک قدس، هر کدام می‌توانند در راستای اهداف و برنامه‌های قانونی خود، از این «سرمایه‌های اجتماعی» بهره‌برداری صحیح انسانی، ملی و اسلامی داشته باشند؛ که همین امر باعث شکوفایی و رشد روزافزون «سرمایه انسانی_اجتماعی انقلاب اسلامی» در عرصه ملی و جهانی خواهد شد. 🇮🇷بسترسازی برای «ارتباطات فراملی سلبریتی‌ها»، بویژه در جهان اسلام و ایجاد پیوند میان «سرمایه‌های اجتماعی تمامی ملل اسلامی»، وقتی خیرخواهانه، هوشمندانه، هدایتگرانه و دوراندیشانه انجام گیرد، گامی ضروری در راستای «ایجاد تمدن نوین اسلامی» است که «دیپلماسی عمومی» جمهوری اسلامی را مقتدرانه و مبتکرانه در عرصه جهانی و در جهت دعوت جهانیان به «فرهنگ اسلام و انقلاب» دانا و توانا خواهد کرد. ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین یازدهم فروردین۱۴۰۰
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۴ 📚مطالعه دقیق و عمیق توافقنامه ۲۵ساله همکاری راهبردی ایران و چین، رسالت‌انقلابیون است؛ تا زودتر از استکبارصهیونی بفهمند که امام خامنه‌ای با داشتن دولتی مسئولیت گریز، چگونه هر تهدید دشمنانِ مملکت را به فرصتی ممتاز برای اقتدار روزافزون ملی و رفاه و پیشرفت ایرانیان تبدیل می‌کنند؟ 🇮🇷 فقط انقلابیون می‌توانند پاسخ بدهند که چگونه ممکن است، با وجود هماهنگی پیچیده میان آمریکای‌صهیونی و همکاران بومی برای «فشار از بیرون، وادادگی از درون»، اما ایران شکست ناپذیر شده و این همه تهدید و فشار فراگیر، به دریوزگی و استیصالِ مطلقِ ملتمان در برابر تحریم‌های اروپا و آمریکا، منتهی نمی‌شود؟ ⁉️چرا خلاف انتظار خارجی‌ها و ذهنیت داخلی‌ها، نه فقط نظام اسلامی، تسلیم زورگویان و وادادگان نمی‌شود، بلکه با مدیریت حیرت‌انگیز رهبری، گرانیگاه قدرت جهانی از غرب به شرق عالم در حال تغییر است؟!؟ ✍️دقت در متن و ضمائم سه گانه این توافقنامه که در اوج تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران، تحت نظر مستقیم امام خامنه‌ای تنظیم شده، شاهدی است بر دوراندیشی بی نظیر رهبری که در مهار توطئه‌هایِ دشمنانِ ملتش بی همتاست و در بلندمرتبه ساختن جایگاهِ تاریخیِ ایرانِ اسلامی، یگانه‌ای ماندگار در پایه گذاریِ تمدنِ نوینِ اسلامی است. 🌍تفاهم نامه همکاری دوجانبه «ایران-چین» که هنوز هیچ قراردادی از آن منعقد و اجرا نشده، در رسانه‌های فارسی زبان «غربی-عبری-عربی»، با سوءاستفاده از جهل عوام، وارونه سازی شده؛ آنچنان که آشکارترین «مخالفان عظمت ایران»، برای «نجات ایرانیان از همکاری با چین» شدیدتر از هر دایه مهربان‌تر از مادری دل می سوزانند، تا نگذارند این همکاری‌ها به سود ملت ایران رقم بخورد... ✅و اما برخی از تعهداتی که در این پیمان دوجانبه مقرر شده و ارکان و اجزای باند صهیونی حاکم بر آمریکا و اروپا را «نقره‌داغ» کرده و عوامل داخلی آنها را نیز سراسیمه نموده، از این قرار است: 🇮🇷الف= تمام تحریم‌های آمریکایی-اروپایی که بعد از فتنه۸۸، ظالمانه بر ملت ایران تحمیل شده را خنثی یا کم اثر می‌کند؛ بر اساس همین پیمان همکاری، ملت بزرگ ما از تیررس تحمیل هر نوع تحریم خارج شده و مهار قدرت روزافزون ایران در منطقه، برای اختاپوس زورگوی غرب، ناممکن می‌شود؛ 🎯و این امر آمریکا را از فشارهای ده ساله خود علیه ایران قطعاً پشیمان خواهد کرد‼️ 🌍ب= چین برای ابرقدرتی پایدار اقتصادی و برتری همه جانبه خود بر آمریکا در سراسر جهان، نیاز مبرم به تأمین انرژی مطمئن «نفت و گاز» دارد که خرید تضمینی نفت و گاز ایران را طی بیست و پنج سال آینده متعهد شده تا یکی از «متفقین جبهه مقاومت» در برابر آمریکا باشد. 🇮🇷پ= ایران برای اخراج آمریکا از خلیج فارس، طرح‌های جامعی تدارک دیده که در پروژه‌های مشترکی با چین، پیگیری خواهد کرد و نقش مذبدب آمریکا و اروپا را در روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی خود کاملاً به حاشیه خواهد برد. 🌍ت= چین تصمیم گرفته برای شکستن سلطه آمریکا بر تجارت جهانی، رهنمود امام خامنه‌ای را برای «شکستن آقایی دلار» با کمک ایران پیگیری کند؛ 🎯لذا پول ملی دو کشور، تنها ارزهای معتبر در تجارت میان ایران و چین خواهند بود. 🇮🇷ج= ایران برای شکستن سلطه مطلقه استکبارصهیونی بر ارکان سازمان‌های بین المللی، هیچگونه دخالت حقوقی یا نظارت مالی را از سوی مجامع غربی در تعاملات میان ایران و چین نپذیرفته و فقط قوانین و ضوابط حاکم بر دو کشور را ملاک قرار داده و هر اقدام و انعقاد قراردادی را صرفاً با رضایت طرفین معتبر دانسته است. 🌍چ= چین متعهد شده که نه فقط برای محرومیت زدایی از برخی مناطق ایران سرمایه گذاری کند، بلکه برای گسترش روابط منطقه‌ای و فرامنطقه کشورمان، با توسعه بنادر جنوب و ایجاد خطوط ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی و نیز بازسازی راه ابریشم، جایگاه ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک ایران را به مثابه قطب علمی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، دامپروری و شیلات در غرب آسیا، به نفع منافع دو کشور تقویت کند. ✍️ادامه دارد... ۱۲فروردین، سالروز تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارک❤️ محمدعلی رامین
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۵ 📚شناخت خویشتن خویش و آسیب شناسیِ «اخلاق و رفتار با دیگران»، رسالت اصلی انقلابیون است📚 ✍️هرچند انقلابیون و عموم برادران و خواهران ایمانی، سرخوش از باورهایِ زُلالِ الهی، بصیرت و عشقِ ولایی، عباداتِ واجب و طاعات استحبابی و انجام خدمات صادقانه و گاهی فداکاری نسبت به جامعه ایرانی، مستحق پاداش فراوان اخروی هستند، اما «انتظار متقابل آنها و عموم جامعه»، موضوعی است که باید جداً آسیب شناسی شود‼️ 🌻در آیه شریفه۱۲۵ سوره نحل، اولاً، دعوت انسان‌ها بسوی پروردگار، لازم شمرده شده، ثانیاً در شیوه دعوت مردم، به سه روش برای سه شرایط متفاوت اشاره شده است: ☘️در حالتی که فرد اهل منطق و استدلال و عقلانیت باشد، باید حکیمانه و منطقی با او سخن گفت؛ ☘️در صورتی که احساس و عواطف بر مخاطب غلبه داشته باشد، موعظه صمیمانه همراه با ملاطفت و ملایمت، پذیرفتنی‌تر است؛ ☘️و در موقعیتی که فردی اهل لجاجت و جدال و پرخاشگری باشد، باید برای مهار او، شایسته ترین نوع جدال را بکار گرفت: «ادْعُ إِلي‏ سَبيلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدينَ» 🎯پس اگر کسی به عنوان مذهبی یا انقلابی، در برخورد با دیگران، در ذهنش «امتیازی» برای خود قائل شود و از موضع برتری با کسی سخن بگوید؛ 📌در قضاوتِ افراد بی احتیاط و در سرزنش آنها بی انصاف باشد؛ 📌و کلامش، توأم با تهدید و تحقیر و بیانی تلخ گو و حالتی تندخو داشته باشد، ⛔نه تنها در دعوت دیگران به حق، موفق نمی‌شود، بلکه عاملی می گردد برای گریز از دیانت و بیزاری از حقیقت و مخالفت با انقلاب. 🔴نگارنده، بیش از خواننده، تجربیات شخصی ناخوشایندی دارد که مرور آنها، خارج از حوصله این یادداشت هاست. 🌻خلاصه، با فرض اینکه اندیشه ما در موضوعی درست‌تر و انگیزه ما برای هدایت دیگران خیرخواهانه‌تر است، اگر شیوه دعوت‌مان ناموفق باشد، افراد را به سمت مخالف سوق داده و عامه مخاطبین را تسلیم خوش‌گوها، خوش‌خوها، خوش‌بوها و خوش‌پوش‌ها خواهیم کرد؛ 🙏فارغ از این که آنها نیز حق باشند یا باطل... 💐گفتار نیکو و رفتارپسندیدهی اجتماعی، اهالی جهل و کفر و غفلت را نیز باهم پیوند می‌دهد؛ 📌اما خلاف آن، حتی صاحبان عقلانیت و حقانیت و عدالت را نسبت به هم متزلزل و پراکنده می‌سازد. ✅توجه به این نکات، ما را در تحلیل رویکرد انتخاباتی جامعه خودمان، کمک می‌کند که بفهمیم، چرا مردم گاهی، کسی را بر خود مسلط می‌کنند که احساسات‌شان را به بازی گرفته، محبت و حرمت و کرامت ظاهری آنها را شعار خود می‌کند و رقیبش را مظهر خشونت و سوءرفتار و بدگفتار نشان می‌دهد... 🌎 سطحی‌نگری و عدم مراعات اصول عقلی و اخلاق عملی، پیشینه‌ی تاریخی مکرری دارد... ✍️حکیم فردوسی، هزارسال پیش، در وصفِ مدیریتِ «بیگانهِ گرایِ ذلت پذیر» و رفتار نامناسب ایرانیان چنین سروده است: ☘️🌻☘️🌻☘️ در این خاکِ زرخیزِ ایران‌زمین نبودند جز مردمی پاک‌دین همه دینشان مردی و داد بود وز آن، کشور آزاد و آباد بود چو مهر و وفا بود در کیششان گُنه بود آزار کَس پیش‌شان بزرگی به مردی و فرهنگ بود گِدایی در این بوم و بَر ننگ بود کجا رفت آن دانش و هوش ما که شد مِهرِ میهن فراموش ما ؟ که انداخت آتش در این بوستان کزآن سوخت جان و دلِ دوستان؟ چه کردیم کین گونه گشتیم خوار؟ «خِرَد» را فکندیم این سان زِ کار گرانمایه بود آن‌که بودی دبیر گرامی بُد آن‌کس که بودی دلیر نه دشمن در این بوم و بر لانه داشت نه بیگانه جایی در این خانه داشت از آنروز دشمن بما چیره گشت که ما را «روان و خِرَد» تیره گشت از آنروز این خانه ویرانه شد که نان آورش مردِ بیگانه شد چو ناکَس به دِه کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند... ✍️ادامه دارد... 🔰گرامی باد یاد ۸۰.۰۰۰ نفر از اشراف و نخبگان ایرانی که در زمان خشایارشاه (روز ۱۳فروردین) با توطئه «استر و مردخای»صهیونی، قربانی شدند... محمدعلی رامین ۱۴۰۰/۱/۱۳
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۶ 📚رسالت‌انقلابیون در فصل انتخابات که عموم مردم هیجان‌زده و احساساتی می‌شوند، این است که داوطلبان را در مورد پیچیدگی مسئولیتی که می خواهند به عهده بگیرند، هشدار دهند و (مثلاً) «سختی کار ریاست جمهوری» را به داوطلبان و حامیان آنها یادآوری کنند‼️ 🇮🇷مسئولیت‌های بسیار سنگین و اختیارات بسیار وسیع «ریاست جمهوری» (بودجه عمومی، برنامه ریزی و مدیریت خرد و کلان در گستره ملی و در روابط خارجی ...) برای اداره کشور بزرگ ایران، با توجه به ساختار درهم تنیده «قانون اساسی»، برای «هر رئیس جمهوری» چالش‌های جدی به همراه دارد که بعضاً به دلیل عدم آشنایی یا عدم آمادگی او، منجر به کشمش فرسایند در درون ساختار نظام می‌شود... به عنوان نمونه: 👈عدم شناخت عینی ظرفیت های فراوان ملی؛ 👈عدم آشنایی با نیازهای واقعی و اصلی در گستره کشور؛ 👈عدم تجربه مدیریتی در سطوح مختلف اداری گسترده و پیچیده نظام؛ 👈عدم اشراف و ناتوانی در تطبیق اولویت های حقیقی جامعه و حکومت؛ 👈 عدم شناخت حقیقی ماهیت دشمن و فریبندگی شگردهای خصمانه باند استکبارصهیونی علیه ملل جهان؛ 👈 عدم آشنایی با ضعف های واقعی دشمنان جهانی و عدم اعتماد به نفس ملی در مقابله با مکاران سلطه طلب بین الملل؛ 👈 عدم توجه به رسالت جهانی انقلاب اسلامی و بی ارادگی در پیگیری مأموریت های فراملی نظام اسلامی «امت_امامت»؛ 👈نداشتن برنامه های اجرایی برای پیگیری و تحقق سیاست های کلان حکومت؛ 👈نداشتن نیروهای انسانی آماده و مهیا که با مجموعه دولت منتخب همسو بوده و معتقد به هماهنگی با مجموعه ساختار اداری نظام باشند، بخش های عمده مشکلات اجرایی و واقعی امور مدیریتی کلان دولت ها هستند؛ 👈نداشتن افق نگاه همطراز با برنامه های مدون بالادستی (چشم انداز و سیاست های کلان نظام و برنامه های پنج ساله و اهمیت بیانیه گام دوم ...) که چارچوب های مشخصی برای اداره و پیشبرد کشور را جهتگیری و معین می کنند؛ 👈عدم تجربه زیرمجموعه های دولت و نیز عدم آمادگی شخص رئیس جمهور برای پذیرش هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط درونِ نظام؛ 👈موانع موجود در خارج از اراده دولت ها (مانند: مانع تراشی معارضان خارجی و عدم تمکین نیروهای داخلی منتقد دولت ها) و مهم تر از همه ناتوانی رئیس جمهور منتخب برای بهره برداری از توان رقبای سیاسی خود تحت تأثیر کدورت های انتخاباتی که پدیده ای ضداسلامی و تقلیدی از غرب است... 🔰چالش های واقعی و عمده در مسیر اداره مدبرانه کشور توسط ریاست جمهوری ماست. 🌷برای رفع این موانع، کدامین راه حل های منطقی و کم هزینه پیش روی نظام و جامعه اسلامی ما قرار دارند؟🌷 ✍️ ادامه دارد... محمدعلی رامین چهاردهم فروردین۱۴۰۰
☘️❤️🇮🇷❤️☘️ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۸ 📚رسالت انقلابیون، تبیین و تفهیم این نکته به همگان است که ❤️«روح فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، همدلی، همکاری و هم‌افزایی است»❤️ 📌و دوقطبی یا چندقطبی‌های رایج در صحنه هر انتخاباتی، معارضه‌ای خلاف رسم مسلمانی است و تقلیدی «کورکورانه و جاهلانه» از غرب می‌باشد که نهایت آن در فضاحت رقابت انتخاباتی ترامپ و بایدن دیده شد و ما هم از انتخابات۸۸ کم و بیش آن سرگشتگی را آزموده و تجربه کرده‌ایم... 🇮🇷براساس پیشنهاد اول، اگر رئیس جمهور منتخب، افراد اصلی تیم کاری دولت خودش را پیشاپیش به مردم معرفی کند، همکاری بعدی آنها با دولت منتخب تثبیت می‌شود و رئیس جمهور (چه مستقلاً و چه با اراده‌ی حزب و پدرخوانده‌های پشت صحنه‌اش)، نمی‌تواند به سادگی رأی اعتماد ملت را به هر کسی که «دلش خواست» به عنوان دوست و رفیق و خویشاوند، واگذار کند. 📚در تکمیل آن پیشنهاد باید توجه کرد که: 🎯وقتی یک داوطلب ریاست جمهوری، همکاران اصلی خود را در تبلیغات انتخاباتی به مردم و نظام معرفی می‌کند، پس از موفقیت در انتخابات نیز، تعامل مجموعه همکارانش با سایر نهادهای حکومتی بهتر شکل می‌گیرد، زیرا این همکاران، دیگر خود را صرفاً در اختیار مطلق رئیس جمهور منتخب نمی‌دانند، بلکه خودشان را نیز به نوعی منتخب مردم و مورد تأیید حکومت می‌بینند و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مردم و نظام خواهند داشت. ✍️در آن پیشنهاد، نکات مهمی تعبیه شده است: ✅یک= اصرار بر تحقق مفهوم کار جمعی و مدیریت مشترک بر اساس آیه شریفه «وامرهم شوری بینهم» که غالباً در درون هیأت دولت‌ها نیز مراعات نمی‌شود و بخاطر استبداد رأی رؤسای دولت‌ها، آشفتگی و چالش‌های بسیاری رخ می‌دهد؛ از جمله این که «اعضای تحت امر رئیس جمهور»، ناخواسته «مستبدپرور» می‌شوند. ✅دو= تشخیص و تصمیم خواص جامعه در پذیرش مصادیق «کارگزاران اصلح» که از سوی داوطلب به جامعه عرضه شده‌اند، همگرایی نخبگان جامعه را با دولت منتخب تسهیل می‌کند؛ ✅سه= پدیدار شدن یک نوع وحدت عمل مصداقی که ضرورت وحدت نظر تئوریک در هر مجموعه سیاسی است، کارآمدی دولت و نیز رابطه «دولت-ملت» را بخاطر قدرت تشخیص و نقش انتخاب عموم مردم افزایش می‌دهد. ‼️و اما پیشنهاد دوم... ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین ۱۶فروردین۱۴۰۰
📚🇮🇷📚🇮🇷📚 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۳۹ 🇮🇷برگزاری انتخاباتی در تراز تمدن‌نوین‌اسلامی🇮🇷، 📚رسالت انقلابیون در گام دوم انقلاب اسلامی است📚 ✍️شیوه رایج در انتخابات دول غربی و کشورهای اقماری آنها، ایجاد دوقطبی یا چندقطبی‌های سیاسی، به مثابه صحنه‌آرایی هر انتخاباتی است که باعث جلب آراء و جذب نظرات گوناگون جامعه می‌شود و معمولاً رقابت سیاسی در عرصه تبلیغاتی در روز انتخابات خاتمه می‌یابد و صندوق آراء فصل الخطاب کشمکش‌های سیاسی می‌شود و آسیب‌های اجتماعی آن عموماً قابل اغماض تلقی شده است؛ ⁉️اما، فارغ از عوارض ناخواسته آن، این شیوه غربی چه نسبتی با الگوی «انتخابات اسلامی» مطلوب خودمان دارد‼️ 🎯معمولاً فرایند انتخابات غربی، وقتی با افراط‌گرایی برخی از داوطلبان همراه شود، به معارضه‌ای اجتماعی منجر می شود که در رقابت «ترامپ-بایدن» در آمریکا اوج گرفت و ما نیز با تقلید «کورکورانه و جاهلانه» از غرب، در انتخابات۸۸ آن را آزمودیم و دیدیم که چگونه رفتار ضداسلامی سیاسیون، شکاف اجتماعی پدید می‌آورد و چگونه سیاسیون از همان شکاف اجتماعی برای کسب مکرر و توسعه قدرت خویش سوءاستفاده می‌کنند...‼️ 📚بر اساس فرمان الهی، هر نوع «همکاری میان مسلمانان»، به عنوان یک «اصل کلی» در تمام امور خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و حقوقی باید مبتنی بر «بِرّ و تقوا» باشد: ✅تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ (مائده/2) ✍️یعنی همواره در نیکى‌ها و پرهیزگارى‌ها یکدیگر را یاری کنید و هرگز در انجام گناه و ستمگری و کینه توزی، با همدیگر همکارى نکنید و از معصیت الهی بپرهیزید که مجازاتش شدید است. ✅در مورد انتخابات نیز، به مثابه یکی از مصادیق برجسته خیر و نیکی در تعیین سرنوشت عمومی جامعه، هر نوع همیاری و همکاری و حمایت و همراهی میان آحاد جامعه با سیاسیون، باید منطبق با این اصل کلى اسلامى باشد تا مسلمانان به شایستگی در سرنوشت مشترک مملکت خویش، هماهنگی و هم افزایی داشته باشند؛ ✍️البته در هیچ شرایطی نباید با شرارت سیاسیون یا با کینه توزی حامیان متعصب و جاهل آنها همراه شد. 📚در الگوی «انتخابات اسلامی»، هر نوع تحریک احساسات و تشویش اذهان عمومی، با پرده دری و تضعیف شخصیت و تحقیر و تمسخر و تخریب رقبا، رفتاری نفسانی و کرداری شیطانی است. 🇮🇷کاندیدای شایسته و متقی که «عاقبت به خیر» می‌شود، کسی است که خودش و حامیانش، ضمن اثبات خویش، دیگر رقبا و حامیانشان را نیز تکریم کنند و سایرین را در مقام انسانی از خود بهتر و برتر بدانند. 📚تِلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الأَرْضِ وَلا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ (قصص/۸۳) 📌روحیه تکبرانگیز با گفتار تفرعن آمیز و کردار تغلب‌آلود، برای برتری جویی و سلطه طلبی نسبت به دیگران، انسان را از عاقبت نیکو و مواهب الهی دنیا و آخرت محروم می سازد. 📚نتیجه رفتار اسلامی در انتخابات، این است که به جای کدورت و کینه، محبت و الفت دیرینه در ملت تقویت شده و همدلی و هم افزایی سیاسی_اجتماعی را گسترش می دهد؛ آنچنان که در پایان انتخابات، عموم سیاسیون و خواص جامعه، وظیفه انسانی خود را در کمک به منتخب مردم می دانند... ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین ۱۸فروردین۱۴۰۰
☘️🌹❤️🌹☘️ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۴۰ 📚رسالت‌انقلابیون، شکستن بن‌بست‌هاست، 🎯وقتی که حکومت توحیدی با انحصارِ «ثنویتِ سیاسی» به بن بست تهدید می‌شود؛ آنگاه که پدرخوانده هایی، خودشان را یا «جانشین مردم» می دانند یا «جایگزین مردم» می شمارند‼️ ✍️«ثنویتِ سیاسی»، جریان شومی علیه حاکمیتِ توحیدی است که در آن «مردم» و «ولایت» را از هم جدا کرده و هریک را ابزار نفسانیت خود ساخته و هر مانعی بر سر راه این تفکیک باطل را بیرحمانه با انواع تحریم و تحریف و تخریب، از پیشِ پای خود برمی‌دارد. 📌یکی بنام دفاع از «مردم»، ولایت گریزی را مسلک خود می‌سازد و هرجا بتواند، با خیانت به مردم، «ولایت ستیز» می‌شود؛ دیگری بنام حمایت از «ولایت»، مردم گریزی را مرام خود کرده و هرجا بتواند، با انحصار گراییِ مطلق، مردم را نادیده گرفته و با «مردم سالاری» ستیزه جویی می‌کند. 🎯این چالشِ مستمر، از هنگامی گریبانگیر مملکتِ اسلامی شد که جماعتی خودپرست، با «اصالتِ حقیقت» درافتادند و اصالت را منحصر در موجودیت خود پنداشتند و جماعتی دیگر، «حقیقتِ ملت» را نپذیرفتند و خود را عین حقیقت و جانشین ملت انگاشتند؛ 🎯یعنی هردو جماعت، سود خود را ابتدا در تقابل میان «اسلام و مسلمانان» جستجو کردند و از دهه دوم انقلاب به بعد، در تقابل میان «مردم و ولایت»... ✅آغازِ این «بدعت» زمانی است که همراهان صدر انقلابِ اسلامی، گام به گام، مدعی اصل نهضت شدند و آرمان‌های انقلاب و اهداف نظام را از هم تفکیک و میان خود تقسیم کردند؛ در نتیجه، انقلاب را تمام شده و نظام را «عرفی» دانسته و بجای گرایش توحیدی، نگرش مادی یافتند و اصالتِ دینِ حق و رسالتِ حکومتِ الهی را در تبعیت «مردم» و «ولایت» از خودشان پنداشتند. ✍️گروهی، با عبور از معنویتِ دینی و فضائل اخلاقی و معیارهایِ اسلامی، مردم را به عدول از ارزش‌های متعالی توحیدی و هویتِ فرهنگِ ملی خودشان سوق دادند تا بتوانند با انواع دغلبازی تبلیغاتی و انگاره پردازی نفسانی، بیگانگان را به تسلط مجدد بر ایران و سیطره بر سرنوشت ایرانیان ترغیب کنند؛ شاید که به کمک دشمنان بر اقتدار معنوی رهبری فائق آیند و ارکان مملکت را مالِ خود سازند. ✅گروهی دیگر، با عدول یا تغافل از آرمان‌های الهی انقلاب، مردم را به غفلت یا عبور از رسالت اسلامیِ نظام واداشتند تا محدودیتِ گروهی خود را «نهایتِ ظرفیت‌هایِ ملی و ارزش‌های دینی» القاء کرده و با تلقین «ولایتِ انحصاری»خویش، انقلابیون «غیرِخودشان» را با شگرد تحریم یا تحریف یا تخریب، به سکوت و انزوا بکشانند؛ 📌تا شاید با حذف انقلابیون مستقل، جناح رقیب را شکست بدهند و با کسب ارکانِ قدرت، اصالت لذَّت دنیا را گوارای خود کنند. ✍️از این دو جماعت، یعنی مدعیانِ انحصاریِ «مردم» و «ولایت»، یکی به منافعِ ملیِ مردم خیانت روا می‌دارد و دیگری به شأن امامتِ امت و مقامِ الهیِ ولایت، ظلمِ بی نهایت می‌کند. 🇮🇷در چنین شرایطی «وحدت حولِ مصالح عمومی و منافع ملی» بر اساس «عزت-حکمت-مصلحت» که در ارزش‌های انسانی اسلام و آرمان‌های انقلابیِ نظام متبلور و در رهنمودهای امام خامنه‌ای متجلی هستند، ضرورت و بلکه اولویت دارد؛ 📚زیرا نجات مملکت از انحصارِ مدعیانی که یا مردم را بدون آرمان و مملکت را بدون عزت و اقتدار می‌خواهند یا نظام را بدون رسالتِ انسانی و ولایت را بدون حکمتِ الهی می‌انگارند، یک تعهد انقلابی برای همه انقلابیون است. ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین ۱۹فروردین۱۴۰۰
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم۴۱ درباره 🔰«ثنویت‌سیاسی» و 📚«رسالتِ‌انقلابیون» ⁉️ثنویت چیست؟ ✍️در ساحت ادیان، منشاء ازلی خلقت را دو وجود اهورامزدا و اهریمن می‌دانند که اولی سرچشمه نور و خیر است و دومی سلسله‌جنبان ظلمت و شرارت. ⁉️ثنویت سیاسی کدام است؟ ✍️در عرصه‌ی سیاست کشورمان نیز، دو جریان مدعی‌اند که صرفاً خودشان سرمنشاء انقلاب اسلامی بوده و وجودشان دلیل قوام و بقای نظام است؛ 🔰هریک از این دو گروه، کم و بیش، خودش را نماد اهورامزدا یا جایگزین یا جانشین او می‌پندارد و رقیبش را نمود اهریمن به حساب می‌آورد. ✅البته در اینکه رویکرد دو جریان، کاملاً متفاوت و چه بسا در بسیاری موارد متعارض است، تردیدی نیست؛ مثلاً به عنوان نمونه: 🎯یکی مدعایش ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری است؛ اما دیگری مظهر اعتماد و گرایش به طاغوت‌های عهدشکن زمانه و بعضاً جلودار مخالفت با ولایت فقیه است. ✍️لیکن در ورای این واقعیت، حقیقت دیگری نیز وجود دارد، چنان‌که مدعیان ولایت‌مداری، نه همه مواضع ولایت فقیه را پذیرفته و دنبال می‌کنند و نه تاب‌تحمل همه انقلابیون جبهه ولایت را دارند. 📌این مدعیان انحصارطلب که گرفتار عارضه مزمن «خودمطلق‌پندار»ی شده‌اند، حتی اساس جایگاه عقیدتی و مقام قانونی «امامت‌ولی‌فقیه» را یا نمی‌فهمند، یا نمی‌پذیرند یا اظهار نمی‌کنند؛ و هرکسی را که بر اساس دیدگاه امام خمینی و اصول متعدد قانون اساسی، عنوان «امام‌خامنه‌ای» را مطرح و پیگیری بکند، از جرگه خود حذف و طرد می‌کنند؛ 🎯چون خودشان لفظ عرفی «آقا» یا «حضرت‌آقا» را بر عنوان قانونی و تعبیر قرآنی «امام» ترجیح می‌دهند، زیرا می‌دانند که واژه «امام‌خامنه‌ای»، موجب خشم و تنفر استکبارصهیونی می‌شود. ✍️ از سوی دیگر، تمامیت جبهه متمایل به غرب، نه مخالف ولایت‌فقیه‌اند و نه سرسپرده استکبارصهیونی؛ لیکن همین شیفتگان مذاکره با شیطان بزرگ که هر تحقیر و ذلتی را از غرب تحمل می‌کنند، مطلقا حاضر به مفاهمه با جبهه رقیبِ داخلیِ خود نیستند و حداکثر اقداماتی که بعضاً انجام می‌دهند، برگزاری یک مناظره رسانه‌ای یا دانشجویی است که در آن فقط هوچی‌گری و پرده‌دری و تخریب و تحقیر و تمسخر طرف‌دیگر را برای تحریک افکارعمومی هدف‌گذاری می کنند؛ 👈باز همین تمامیت‌خواهانِ مطلق‌اندیش، با وجود بهره برداری فریبکارانه از عنوان «اصلاحات»، نه قصد اصلاح خود را دارند و نه انگیزه‌ی اصلاح امور مردم را... 🔰در نهایت اشکال اصلی این دو گروه، در مطلق‌پنداری و توهم «حقانیتِ خویشتنِ خویش» و متهم کردن رقیب به «جلوه‌گاه» جهالت و رذالت و خیانت و ضلالت است. ✍️ و اما خطر آشکار این افراط‌گرایی سیاسی در مدعیان هردو جناح قدرت‌طلب، ایجاد شکاف احساسی و زخم روانی اجتماعی و سوءاستفاده از این زخم‌ها در انتخابات است؛ زخم‌هایی که وحدت ملی را خدشه‌دار و تنافر و سوءظن و سوءتفاهم را در میان آحاد جامعه پراکنده می‌سازد و بستر امیدواری دشمنان و نفوذپذیری هموطنان را فراهم می‌آورد... ⁉️در چنین شرایط نامطلوبی که مطالبه‌ی سرنوشت‌ساز امام خامنه‌ای برای تجلی همبستگی عمومی و مشارکت پرشور و حماسی مردم در انتخابات آینده بر زمین می‌ماند، 📚رسالت‌انقلابیون چیست؟... ‼️این یک پرسش اساسی برای همه ولایت‌مداران بی‌ادعاست‼️ ✍️ادامه دارد... محمدعلی رامین ۲۰فروردین۱۴۰۰
🌐پدیدارشناسی «دوآلیسم»سیاسی ⁉️آیا «دوگانه‌انگاریِ‌سیاسی» که یک جامعه‌ی پراکنده و متخاصم را مهار می‌کند، می‌تواند یک ملتِ متحد، با تمدنی هزاران ساله را متلاطم و متزلزل سازد؟... ⁉️چگونه؟ 🔰نگرش «دوگانه‌گرایی» در مدیریت جوامع سرکش، به شیوه «دوئل سیاسی»، نخستین بار باعث شد تا فراریان و تبعیدیان جنگ‌افروز اروپایی در سرزمین‌های اشغالیِ بومیان در ایالات متحده امروز که همه مسلح بودند، نسبتاً آرام گیرند؛ یعنی پذیرش جمعی «اصل دوگانگی» از سوی قدرت‌پرستان، توانست «گروه‌های دشمنِ همیشگی» را باهم به رقابتی شبیه «دوئل سیاسی» وادار کند؛ تا بجای مبارزه با هفت‌تیرها، با برگ آراء نبرد کنند. ⭕️اما همین نگرش «دوگانه‌انگاری»سیاسی که اقوام پراکنده را جمع می‌کند، می‌تواند با مهندسی معکوس، جامعه‌ای را که با پیشینه‌ی فرهنگِ دیرینه‌ی توحیدی و منسجمِ خویش، اصالتاً در پهنه‌ی تاریخ و جغرافیای خود اتحادی بنیادین داشته و تمدن‌هایی باشکوه و کهنسال را بنانهاده است، به تدریج، ناپایدار و پراکنده و متلاشی سازد. 📌تا اواخر قرن هیجدهم میلادی، هر جماعتی از مهاجمان و اشغالگرانِ مللِ مختلفِ اروپایی که بخشی از سرزمین بومیان آمریکا را اشغال می‌کرد، مدتی بعد از قتل عام سرخپوستان منطقه خود، برای توسعه قلمرو اشغالی خویش، با اشغالگرانِ مناطقِ اطراف براساس منطق «بکُش تا زنده بمانی»، وارد ستیزه‌جویی می‌شد. ⚖️جنگ و گریزهای پایان ناپذیر میان مهاجمان و اشغالگران اروپایی در سرزمین‌های اشغال شده بومیان، حدود دویست و هفتاد سال طول کشید تا این که پیوریتن‌های فراری از انگلیس و یهودیان آواره از کشورهای مختلف اروپا، پس از ده‌ها سال برنامه‌ریزی مشترک، موفق شدند، بمنظور ایجاد همگرایی میان جنگجویان ملل اروپایی، نمایندگانی از مناطق اشغالی را که همزمان در حال جنگ با ارتش سلطنتی بریتانیا بودند، دورهم جمع کرده و قانونی برای همزیستی مسالمت آمیز میان خودشان را طی معاهده استقلال سال ۱۷۷۶ طراحی کنند. 🎯این تلاش‌ها بالاخره در سال ۱۷۸۹ با حضور نمایندگان سیزده منطقه(ایالت) منجر به پذیرش قانون اساسی مشترکی شد تا هسته‌ی اولیه ایالات متحده فدراتیو آمریکا شکل بگیرد و طی ده‌ها سال جنگ‌های خونین پراکنده منطقه‌ای و جنگ وحشیانه شمال/جنوب، در نهایت آمریکای کنونی از دل تفرقه و تنفر و کشتارهای سیصدو پنجاه ساله اشغالگران اروپایی متولد شود... ✍️بنابراین چیزی که امروزه بنام تبادل قدرت میان دوحزب جمهوری‌خواه و دموکرات مشاهده می‌شود، فرایند تجمیع جوامع متعدد اشغالگر و جنگجویی است که کمترین پیوند تاریخی، فرهنگی، ملی، مذهبی را باهم نداشته اند؛ ✅لذا این دوگانه‌گرایی سیاسی، به نوعی تحمیل همزیستی مسالمت آمیز بر اقوام شرورِ مهاجر و قبائلِ متخاصمِ اروپایی است که با تشکیل یک ارتش مشترک قانونمند با فرماندهی واحد، حاکمیتی شکل گرفته و «جامعه مشترک المنافع»ی تأسیس شده که هرگز یک «ملت» نبوده و نخواهد بود. 🌍همین سیستم بعداً از طریق انقلاب خونبار فرانسه به اروپای جنگ‌خیز منتقل شد؛ قاره‌ای که فقط در قرن بیستم، خودش بیش از پنجاه میلیون «قربانی جنگ» داشته و با کمک آمریکا هم، بیش از این تعداد «قربانی جنگ» را بر سایر ملل مظلوم جهان تحمیل کرده است. ✅حالا هر ایرانی خردمندی، فارغ از هر دین و مذهب و قومیت و زبان و آداب و سننی، باید از خودش بپرسد که: 🇮🇷آیا این مدل حکومت بر جنگجویان وحشی و اشغالگران اروپایی در آمریکا که طی چهارصد سال، قریب یک صد میلیون از بومیان آن سرزمین را قتل عام کرده‌اند، می‌تواند الگوی ملتی با قدمت هزاران ساله و با فرهنگ و تمدن موحدانه و نجیبانه قرارگیرد که می‌خواهد با انقلاب اسلامی خود، بنیانگذار تمدنی نوین بر اساس دین رحمت و مودت، زمینه ساز طلوعِ حکومتِ عدلِ الهی برای بشریت باشد؟ ⁉️ آیا مردمان نجیب ما، به تبع القاءآت سیاسیون جدال‌طلب و پرخاش‌گر، باید هربار در انتخابات احساس کنند که همه باهم سرِدعوا دارند و دل‌های مهربان ملتی اصیل و ریشه‌دار، پُر از عقده و کینه و کدورت است؟🌓🌗 42=📚رسالت انقلابیون، کمک به پاسخ‌گویی به این‌گونه پرسش‌هاست... ✍️ادامه دارد... ۲۱فروردین۱۴۰۰ سالروز شهادت عارف و زاهد و مجاهد، سپهبد صیادشیرازی گرامی باد🌹 محمدعلی رامین