🌴اربعین، باشکوهترین تجلی عصر ظهور و مقدمه فرایند دوران حضور معصوم؛ میعادگاه منتظران موعود است.
✍همانطور که مقدمات غیبت کبری، از سقیفه بنی ساعده با انزوای معصوم از محوریت امت و مدیریت حکومت تا پایان مأموریت نواب خاص، سه قرن به درازا کشید، فرایند ظهور نیز تا لحظه حضور حضرت حجت، مقدماتی دارد که برجستهترین آنها اقامه «اربعین» است.
🌴اربعین، مذهب توابین و رهیافتگان؛
آنانکه در خطرگاههای تاریخ، اگر لحظهای از جبهه حق غافل شدند، اما هرگز در کنار جنایات پیشگان قرار نگرفتند.
🌴اربعین، طریق همبستگی؛
برای همهی کسانی که در برابر جبهه گسترده ظلم و فساد و تبعیض و فحشای جهانی، تنها ماندهاند.
🌴اربعین، مکتب خیرخواهی؛
برای همهی دلسوزان آینده بشریت؛ آنانکه در مقابل تحمیل هرزگی بر نوع بشر، احساس بیپناهی میکنند.
🌴اربعین، راه اکرام و اطعام و احترام به تمام میهمانان کربلا، از هر قوم و قبیله و فرهنگ و آیینی.
🌴اربعین، مدرسه ایثار و اخلاص؛ در برابر غرور و تکبر و خودنمایی کسانی که خود را برتر از دیگران میپندارند.
🌴اربعین، مرام انسانیت؛
صفآرایی انسانهای پابرهنه و ستمکشیده در مقابل استکبار صهیونی و غارتگران بینالمللی.
🌴اربعین، مسلک سادگی و صداقت؛
🔹سلوک آدمیانی که بدون تشریفات و تجملات و بدون خدمات ویژه، حدود ۸۵ کیلومتر، در بینالحرمین دو امام شهید، پیادهروی میکنند.
🌴اربعین، سنت پاکان و سیره نیکان؛ بسیج عمومی نجیبزادگان از سراسر جهان برای اصلاح امور جهانیان.
🌴اربعین، روش بخشندگی و منش بخشندگان؛ آیین جوانمردان برای تحقق عدالت و مساوات و برابری انسانها، از فقیر تا غنی
🌴اربعین، میعادگاه مصلحان زمین؛ آنانکه از شرارت اشرار یهودی در سرتاسر گیتی به تنگ آمدهاند و برای نجات جوامع انسانی، هیچ راهی جز راه حسین بن علی (علیهماالسلام) نمیشناسند...
🌴اربعین، سنگ بنای تمدن نوین اسلامی، طریق القدس، طریق النجاة، طریق الحیاة، تجلی ظهور و طریق الحضور
🤲اربعین، و ما ادراک مااربعین🤲
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯اظهارنگرانی «حسن روحانی»، فرستاده ویژه انگلیس و سخنگوی شاخص کاخ سفید در جمهوری اسلامی ایران، بخاطر عدم واگذاری تسلیحات دفاعی و موشکی ایران به آمریکا و به دلیل اجتناب از تسلیم کردن مملکت مسلمان سوریه به ناتو...
📌از خیانت های بیشمارش به کشور شرمنده نیست
و مزدوری و سخنگویی و تحلیل به نفع اشرار جهانی از افتخارات سیاسی و مدیریتی حسن روحانی است
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
🌴 ما برای آن که ایران، خانه خوبان شود،
رنج دوران بردهایم
خون دلها خوردهایم
این همه جوانمرد مظلوم دادهایم...
💔🇮🇷❤️🇮🇷💔
♦️#یک_سال_از_خونریزی شورشیان زن_زندگی_آزادی گذشت...
🇮🇷این نامها، قهرمانان پاکی و نجابت و استقامت و قربانیان مظلوم هرزگان پاییز سال گذشتهاند که تا کنون در سکوت ما گمنام ماندهاند:
🌹آرمان علی وردی
🌷روح الله عجمیان
🌹سلمان امیراحمدی
🌷دانیال رضازاده
🌹حسین زینال زاده
🌷رسول دوست محمدی
🌹فرید کرم پور
🌷حسین تقی پور
🌹حمید پورنوروز
🌷پوریا احمدی
🌹اسماعیل چراغی
🌷تورج اردلان
🌹حسن براتی
🌷غلامرضا بامدی
🌹نورالدین جنگجو
🌷هادی عرفانی نیا
🌹حسین یوسفی
🌷محمد ولی کیاسی
🌹حسنعلی پورعیسی
🌷علیرضا سرایداران
🌹آرشام سرایداران
🌷علی اصغر لری گویینی
🌹مجتبی ندیمی
🌷احسان مرادی
🌹امید خوب
🌷هوشنگ خوب
🌹فریدالدین معصومی
🌷محمد رضا کشاورز
🌹بهادر آزادی
🌷محمد زارع مویدی
🌹رضا زارع مویدی
🌷مجید یوسفی
🌹عباس خالقی
🌷مهدی لطفی
🌹امیر کمندی
🌷محسن حمیدی
🌹مهدی زاهد لویی
🌷محمد حسین کریمی
🌹مهدی اثنی عشری
🌷رحیم سحابی
🌷رضا آذرتبار
🌹مسلم جاویدی مهر
🌷علی اصغر قورت بیگلو
🌹یزدان قجری
🌷رضا الماسی
🌹حمزه علی نژاد
🌷مجتبی امیری
🌹محسن رضایی
🌷علی نظری
🌹محمد حسین سروری راد
🌷عباس فاطمیه
🌹امیررضا اولادی
🌷حسین اوجاقی
🌹داوود عبداللهی
🌷مرتضی غلامیان
🌹وجیه الله آذرنگ
🌷مهدی لطفی پور
🌹سعید برهان زهی
🌷حمید رضا هاشمی
🌹محمد امین عارف
🌷محمد امین آب در شکر
🌹علی بیک وارازی
🌷ناصر براهویی
🌹محمد فلاح
🌷حسن مختارزاده
🌹هادی چاکسری
🌷علی فاضلی
🌹رضا خانی چگنی
🌷رسول حسینی
🌹نادر بیرامی
🌷سجاد شهرکی
🌹محمد عباسی
🌷مهدی ملاشاهی
🌹جواد کیخا جهانتیغی
💔🇮🇷❤️🇮🇷❤️🇮🇷💔
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️داستان «ساختن»ها...
♨️و قصه «فروپاشی»ها...
⁉️چگونه «دیوارعظیم چین»، سه بار در برابر دشمنان و مهاجمان فروریخت...؟
📚ارکان هر تمدنِ بشری، «جهان بینی»، «آرمان»، «ایدئولوژی» و «انسان»هایی هستند که حاملِ آن جهانبینی، جویای آن آرمان و عامل آن ایدئولوژی باشند...
✍️در جهان بینی اسلامی، مؤلفه های «ایمان و علم و اخلاق و عدالت و معنویت» که در نظام آموزشی و سبکِ زندگی خانوادگی رشد می یابند، با کمک الگوهای انسانی و نمونه های اجتماعی «رهبری صالح» و علمای ربانی و نخبگان اجتماعی، تقویت می شوند تا «انسان هایی متعهد و آگاه، با اراده و رسالت مدار»، بنیانگذار و نگهدارنده تمدن نوین اسلامی باشند🇮🇷
🎯اگر دشمن بتواند، عناصر انسانی نظام آموزش و پرورش را تخریبِ هویت و تحریفِ شخصیت کند و کانون خانواده را متزلزل سازد و الگوهای مفسد یا فاسد را جایگزین شایستگان نماید، عملاً هر تمدن پایا و پویایی را سرنگون خواهد ساخت و از ایجاد هر تمدن نوینی جلوگیری خواهد کرد...
‼️دشمنان بیدارند‼️
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
⁉️ آیا آقای خسروپناه مطمئن است که نقش «دبیرشورا» را درست متوجه شده‼️
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴کارشناس شبکه تلویزیونی عربستان:
📚ایران مرکز تمدن است!
و هرچه دانشمند و فقیه و شاعر و محدث در اسلام ظهور کرده، از ایرانیان بودهاند🇮🇷
✍ابن خلدون گفته: امکان ندارد عالمی در جهان اسلام پیدا کنید که ایرانی نباشد و اگر عالمی غیرایرانی یافتید، استاد او یک ایرانی بوده است...🇮🇷
☫خوشتر آن باشد که سِرِ دلبران
گفته آید در حدیث دیگران🇮🇷
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 «استادان» را اخراج نکنید!
📚«استاد»، عنوان انسان دانشمندی است که سخنی خارج از ضوابط علمی نگوید؛ شخصیت منضبطی است که خارج از حیطه دانش تخصصی، ضوابط قانونی، آداب اخلاقی، هنجارهای اجتماعی و آییننامههای دانشگاهی، گفتار و رفتاری از وی سر نزند؛ و نماد خردمندی و فرزانگی و ارزشهای فرهنگی برای دانشجویان و دانشآموزان کشور باشد.
✍حال در مقابل چنین ویژگیهای ارزشمند یک«استاد»، اگر کسی در گفتار و رفتار و نوشتارش، فاقد مبانی «عقل و علم و نظم و قانون و اخلاق» باشد، چرا باید بتواند حریم حرمت دانشگاه را آلوده و زمام ذهن و اندیشه و سرنوشت «آیندهسازان مملکت» را تخریب کند؟
‼️پس، هرج و مرج طلب، «استاد» نیست!
‼️سلبریتیمسلک، «استاد» نیست!
‼️هنجارشکن، قانونستیز، اخلاقگریز و تشویقکننده «آشوبطلبان»، در هیچ دانشگاهی، در هیچکجای جهان به عنوان «استاد» شناخته نمیشود.
📌البته ممکن است کسی که در مملکت خودش نقش «عنصر بیگانه» را به عهده گرفته و به «ناامیدسازی» جوانان از آینده کشورشان همت گماشته، بتواند در همان کشور متخاصم، رسماً استخدام شود؛ که امری متداول در روابط نهادهای امنیتی و جاسوسی جهان است.
✅لیکن به روال عادی امور در مراکز آموزشی جهان، هر «استاد» یا «معلم»ی که ضوابط و مقررات جاری همان کشور را نادیده بگیرد، بدون تعلل یا تعارف حذف میشود.
👆امام خامنهای:
من گفتم، افراد نامطمئن، یعنی آنهاییکه نظام را به چالش میکشند، در دانشگاه حضور پیدا نکنند.
🔹تصریح این قاعده بدیهی که نافی حق اعتراض قانونی استادان نیست، موجب شرمساری مسئولان ذیربط در وزارت علوم است!
✍محمدعلی رامین
eitaa.com/maramin
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆قصه پینوکیو،
یکی از حکیمانهترین تحلیلها در مورد رفتار تمدن غرب با آدمیان است...!
https://eitaa.com/kavoshe
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴با عرض تسلیت و تعزیت🏴
صفحات مجازی محمدعلی رامین👇
eitaa.com/maramin
splus.ir/mohammadali_ramin
ble.ir/join/ZDA1ODBlZD
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستیاش
✍مهدی جمشیدی:
۱. یکی از تصویرسازیهای تحریفآلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعیاند برخوردهای سخت در دورههای گذشته، حاصلی نداشته و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج ارادهشده، منتهی نگردیده است.
در این روایت، اینطور وانمود میشود که گویا نظام در دهههای گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوردی روبرو است.
در واقع، اینان میکوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجههای، بیفرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید.
۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهههای گذشته، هیچگاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی «فرهنگ» نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولتها و جریانهای رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارفهای سیاسی و تقابلهای انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچگاه به آن به عنوان امری مستقل و کلیدی، نگاه نشده است.
از طرف دیگر، مواجهههای انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بودهاند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانهای داشتهاند.
ازاینرو، میان واقعیت سیاستها و عملکردها از یک سو، و روایتهای رسانهای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد.
حتی گشت ارشاد نیز که اینهمه دربارۀ آن سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهههای بسیار ناچیز و حداقلیاش نمیتواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند.
بهاینترتیب، باید صریح گفت که در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امری «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است.
۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیمبند و رقیق است، نمیتوان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» میکاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» میشد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه اینکه وانمود شود، حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز، نتیجه نگرفت.
بهخصوص در دهۀ نود در اثر سیاستهای لیبرالیستی در دولت اعتدالگرا، نهفقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود، سرعت بیشتری پیدا کرد.
در واقع، سیاستهای دولت اعتدالگرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد.
این سیاستها، به لایههای تجددی جامعه نشان داد که امکان پیشروی دارند و میتوانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانهزنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند.
این دولت برای آنکه از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزشهای اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگریهای فرهنگی رسمیت بخشید.
۴. تنها در لحظههایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالفخوانی از درون حاکمیت میشنوند، جان تازه میگیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگیشان در عرصۀ عمومی میپردازند.
در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت میشوند و احساس انقباض و انسداد میکنند و به حداقلها رضایت میدهند.
پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمیخیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند.
اینان تابع سیاستهای فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمیخواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عدول کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دورهای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ میکنند، این خوداظهاریها و جسارتها و ساختارشکنی افزوده میشوند و اینان میتوانند، پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند.
https://irna.ir/xjNrp5 لینک
پ.ن: در تمام سالهای پس از انقلاب، نه فقط پرداختن اساسی به حجاب، هیچگاه اولویت نداشته و به تبلیغ حجاب و پوشش اسلامی در جهان غرب همتی دیده نشده، بلکه با مواضع انفعالی و پاسخگویی سیاسی سطحی مواجه بوده است؛ در حالیکه «حجاب زن مسلمان و ایرانی» چهل و چهار سال با اولویت و جدیت، مورد تهاجم و تخریب دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آنها قرار داشته است.
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بافتنی بافتن کمیسر اتحادیه اروپا همزمان با سخنرانی دیروز «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در مورد وضعیت این اتحادیه
🆔 @YjcNewsChannel