eitaa logo
مردان خدا 📿
373 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
891 ویدیو
60 فایل
مردان خدا کسانی که زندگی شان الگویی برای جویندگان حقیقت است. انبیاء ، علما ، شهدا ، صالحین و خوبان‌ عالم با ما همراه باشید 🥀🍀🌻🌹🌼 http://eitaa.com/joinchat/2035810317C9e86d81327
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از امین چهاردهی
✍✍✍✍قرآن✍✍✍✍ از نبی اکرم صلی‌الله علیه وآله روایت شده هنگامیکه فتنه ها و بلاها چون شب تار شما را گرفت ، به قرآن پناه ببرید وسائل الشیعه ج۶ ص۱۶۹📚📖📕📒 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
1⃣چاپلوسی کردن ممنوع!  تملق و چاپلوسی از منظر آیات و روایات و سیره پیشوایان دینی و همچنین در بسیاری از فرهنگ‌های ملل مختلف مورد نکوهش قرار گرفته است. از منظر این منابع می‌توان به این نتیجه رسید که وجود چنین صفت بدِ اخلاقی در نهایت باعث فساد افراد در ابعادی گوناگون شده و به تبع جامعه را نیز فاسد خواهد کرد. واژه ملق به معنای چاپلوسی است. این واژه در قرآن به شکل املاق برای بیان نداری و مشکل مالی آمده است؛ (مجمع البیان، ذیل آیه 151 سوره انعام) اما اینکه چرا در قرآن به انسان ندار، نسبت املاق می دهد از آن روست که انسان ندار برای کسب درآمد به چاپلوسی و تملق رو می آورد. هر انسان بی مایه ای برای رسیدن به مایه می کوشد تا با تملق به آن برسد. از این رو در توصیف این دسته از افراد ندار عنوان املاق را به کار می برد؛ زیرا کسانی که از روی املاق (نداری) یا خشیه املاق (ترس از نداری) کودکان خویش را می کشند، انسان های سست مایه از نظر مادی و معنوی هستند.(انعام، آیه 151؛ اسراء، آیه 31) به هر حال، در فرهنگ قرآنی، واژه ملق که به معنای چاپلوسی است به معنای نداری به کار رفته است؛ زیرا آدم ندار به چاپلوسی گرفتار می شود و تملق گو می شود. البته در قرآن همین مفهوم تملق و چاپلوسی، با واژه دیگری به کار رفته است. خداوند از افراط در حمد و ثنا به معنای چاپلوسی اشاره می کند و از مردم می خواهد تا از این کار پرهیز کنند. چنانکه می فرماید: لا تحسبن الذین یفرحون بما اتوا و یحبون أن یحمدو بما لم یفعلوا فلا تحسبنهم بمفازه من العذاب و لهم عذاب الیم؛ البته گمان مبر کسانی که بدانچه کرده اند شادمانی می کنند و دوست دارند به آنچه نکرده اند مورد ستایش قرار گیرند، قطعا گمان مبر که برای آنان نجاتی از عذاب است که عذابی دردناک خواهند داشت. (آل عمران، آیه 881)   بخشی از مفاهیم مرتبط با این آیه: مردم سه دسته‌اند: 1- گروهی که کار می‌کنند و انتظار پاداش یا تشکر از مردم ندارند. 2- گروهی که کار می‌کنند تا مردم بدانند و ستایش کنند. 3- گروهی که کار نکرده‌، انتظار ستایش از مردم دارند. اهل تملق، انسان های خودباخته ای هستند که تنها به یک رذیله اخلاقی دچار نیستند، بلکه تملق و چاپلوسی در بردارنده چندین رذیلت اخلاقی است. از جمله آنها می توان به رذیلت دروغ اشاره کرد. چاپلوسان اهل دروغ، ریاکاری، توجیه گری، عذر تراشی، نقدگریزی، غلو و چند رذیلت اخلاقی دیگر هستند و بدتر از آن که گناهی را مرتکب می شوند، تملق شده را به گناه ترغیب و تشویق می کنند و اجازه نمی دهند تا حقیقت خود را بشناسد و به بازسازی افکار و رفتار خویش بپردازد. چاپلوسی و تملق، غرور می آورد و مغرور به پند ناصحان گوش نمی دهد و اگر این حرکت او با قدرت همراه شود، مردم را به سختی و بدبختی می افکند. براین اساس، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله و علیه وآله) فرمود: «اذا مدحت اخاک فی وجهه امررت علی حلقه موسی؛ هرگاه برادرت را پیش رویش بستایی، چنان است که تیغ بر گلویش نهاده ای.» فرد چاپلوس، افزون بر اینکه مرتکب دروغ، نفاق و میدان دادن به ستمگران می شود، به نسبت موقعیت ستمگران و آثار ناگواری از تملق و چاپلوسی او پدید آمده، خود، یکی از عوامل فساد و شریک جرم زیان ها و خسارت های وارد شده از این ناحیه به شمار می رود. هر کس به مقدار دخالت، همکاری، تأیید و تشویق خود از دیگران، در پیدایش فساد و ارتکاب جرم ها و ظلم، سهیم و شریک است. قسمت دوم در 👇👇👇👇 📿 @mardane_khoda
2⃣چاپلوسی و‌تملق ، یک فساد اخلاقی روش برخورد با متملق یکی از بهترین و مناسب ترین روش های برطرف سازی رفتارهای تملق آمیز، اعتنا نکردن و پاسخ مثبت ندادن به رفتار چاپلوسان است که در حیطه روان شناسی، «خاموشی» نامیده می شود. بدین ترتیب، این گونه افراد، روش به ظاهر کارآمد خود را غیر مۆثر و تحقیرآمیز می یابند و به اجبار، با تجدیدنظر در شخصیت خود، سعی خواهند کرد رفتارهای مناسبی را جایگزین رفتار پیشین خود کنند. در مقابل، توجه و نیز پاسخ دهی مثبت به رفتارهای مناسب و اصلاح شده این گونه افراد، روش مکمل برای تکنیک خاموشی است و این تکنیک، در اصطلاح روان شناسان «تقویت مثبت» نام دارد. بدون تردید، رشد و ترویج فرهنگ چاپلوسی و چاپلوس پروری در هر سازمان و محیطی، سبب آلودگی فرهنگی و اخلاقی محیط کاری می شود و به مرور، افراد غیر کارآمد سرپرستی امور را به دست می گیرند که کاهش ارتباط افراد سالم و کاردان و نیز پایین آمدن بهره وری در نتیجه فروپاشی سازمان را منجر خواهدشد.هیچ فرد چاپلوسی جرئت تملق گویی و دگرفریبی به خود راه نخواهد داد، مگر آنکه اطرافیان ضعیف النفس و چاپلوس پرور، برای ارضای حقارت های ذاتی خود، از او حمایت کنند. پیامبراکرم(صلی الله و علیه وآله) می فرمایند: «لو مشی رجل الی رجل یسکین مرهف، کان خیراً له من ان یثنی علیه فی وجهه؛ اگر مردمی با کارد برنده و تیزی به سراغ مردی بروند، برای او بهتر است از اینکه در پیش رو، مدحش را بگوید. (محمدرضا پورفلاحتی، نشریه طوبی، شهریور 6831، شماره21، صفحه99) به هر حال، در فرهنگ قرآنی، واژه ملق که به معنای چاپلوسی است به معنای نداری به کار رفته است؛ زیرا آدم ندار به چاپلوسی گرفتار می شود و تملق گو می شود. حکایت (چاپلوسی) سلطان محمود را در حالت گرسنگی خوراک بادنجان بورانی پیش آوردند. خوشش آمد. گفت: «بادنجان طعامی است خوش.» ندیمی به تعریف از بادنجان پرداخت. سلطان چون سیر شد، گفت: «بادنجان سخت مضر چیزی است.» ندیم باز درباره مضرات بادنجان زیاده روی کرد. سلطان گفت: «ای مردک تا این زمان به تعریف از آن می پرداختی؟» گفت: «من ندیم توأم، نه ندیم بادنجان. مرا چیزی باید بگویم که تو را خوش آید، نه بادنجان را». عبید زاکانی ادیب توانا در این حکایت طنز به زیبایی، چهره نازیبای افراد چاپلوس را می نمایاند که می کوشند با چرب زبانی، ضدارزش ها را ارزش و بدی ها را نیکی، پلیدی ها را زیبا و یا برعکس اینها نشان دهند و مردم را بفریبند. نتیجه گیری بیشتر افراد ضعیف و فرومایه که چیزی بارشان نیست و بر اثر روابط و زد و بندها به مقام و موقعیتی دست یافته اند، از مدح و ستایش این گونه افراد لذت می برند و بساطشان را روز به روز گسترش می دهند، ولی افراد بالیاقت و شایسته که نیازی به تعریف و تمجید بی جا نمی بینند، به شدت با آنها مقابله می کنند.‌ امام علی علیه السلام می فرماید: «زنهار پرهیز کن از چاپلوسی و تملق که از خصلت ایمان نیست». ناگفته نماند تملق و چاپلوسی، شخصیت گوینده را تخریب و مخاطب را مغرور می سازد. فرآوری: زهرا اجلال               پایگاه تبیان 📿 @mardane_khoda  
بدون تردید، رشد و ترویج فرهنگ چاپلوسی و چاپلوس پروری در هر سازمان و محیطی، سبب آلودگی فرهنگی و اخلاقی محیط کاری می شود و به مرور، افراد غیر کارآمد سرپرستی امور را به دست می گیرند که کاهش ارتباط افراد سالم و کاردان و نیز پایین آمدن بهره وری در نتیجه فروپاشی سازمان را منجر خواهدشد. هیچ فرد چاپلوسی جرئت تملق گویی و دگرفریبی به خود راه نخواهد داد، مگر آنکه اطرافیان ضعیف النفس و چاپلوس پرور، برای ارضای حقارت های ذاتی خود، از او حمایت کنند. امام علی علیه السلام می فرماید: «زنهار پرهیز کن از چاپلوسی و تملق که از خصلت ایمان نیست». 📿 @mardane_khoda
هدایت شده از امین چهاردهی
📣📣📣چهل سالگی📣📣📣 از امام صادق علیه السلام روایت شده: عبد تا 40 سالگی از طرف خداوند متعال مورد تسامح قرار میگیرد. ولی بعد از 40سال خداوند متعال، به دو تا از ملائکه اش وحی میکند که من به بنده ام عمری داده ام پس با او غلیظ در وشدید باشید و حفظ کنید وبنویسید کم وزیاد و بزرگ وکوچک عملش را. أمالی الصدوق: ۲۳📒📝✏️📚 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌸 بنابر فرموده اهل معرفت برای دور ماندن از گناه این دو کار ضروری است : ۱-سکوت و کم حرف زدن. ۲-مشغول یکی از اذکار مانند صلوات یا استغفار شدن. آیت الله 📿 @mardane_khoda
کربلا از شیعه ها دل می برد ❤️ 📿 @mardane_khoda
هدایت شده از کاروان انقلاب
مداحی آنلاین - رفیقامو بردی کرببلا پس من چی - محمدرضا بذری.mp3
4.86M
🔳 🌴رفیقامو بردی کرببلا ، پس من چی 🌴قاطی زائرا پا برهنه ها، پس من چی 🎤 👊 @dolate_enghelabi
هدایت شده از کاروان انقلاب
واکنش خطیب جمعه تهران به سخنان علیه 🔴آیت‌الله امام جمعه موقت تهران با یادآوری این مطلب که 'مردم به قانون اساسی رای دادند و قانون اساسی گفته است که شورای نگهبان ناظر انتخابات است...' ، گفت: این سخن که بگوییم مردم خودشان خوب می‌فهمند و بگذارید رای بدهند و باید رای مردم را تمکین کرد به معنای آن نیست که نظارتی وجود نداشته باشد و هر کسی از راه رسید، بتواند در انتخابات شرکت کند. در انتخابات اول شورای نگهبان نبود اما امام خمینی (ره) هیأتی را تعیین کرد که آن هیئت نظارت استصوابی را اعمال کرد. اینکه می‌گویند نظارت استصوابی چیز جدیدی است، اشتباه است. در زمان امام به آن هیئت داده شد و قانون الان این نظارت را به داده است. برخی از اظهارات برخی از اقدامات و ابلاغات بوی دوقطبی سازی جامعه را می‌دهد که به وقتش برخی موارد را افشا می‌کنیم. 👊 @dolate_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هم‌اکنون |تردد در مرز مهران کاملا روان و مرز در آرامش #اربعین #الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_یجمعنا
هدایت شده از مداح گرام
🍃 سؤال: آیا در سجدۀ واجب قرآن، رعایت شرایط سجدۀ نماز لازم است؟ 🍃 جواب: در سجدۀ واجب بايد بر چيزهايی سجده کنید که در نماز سجده بر آن صحیح است، ولی رعایت بقیۀ شرايط سجدۀ نماز، مانند رو به قبله بودن، با وضو بودن و امثال آن لازم نيست. همچنین در سجدۀ واجب قرآن گفتن ذکر واجب نیست، ولی مستحب است، و بهتر است اين ذکر گفته شود: لااله الّا الله حقاً حقاً، لااله الّا الله ايماناً وتصديقاً، لااله الّا الله عبوديّتاً ورقّاً، سجدتُ لک يا ربّ تعبّداً و رِقّاً، لامستنکفاً ولامُستکبراً، بل أنا عبدٌ ذليلٌ ضعيفٌ خائفٌ مستجيرٌ. 📗کانال فقه و احکام رهبری
هدایت شده از امین چهاردهی
🔔🔔🔔اصول کفر🔔🔔🔔 از امام صادق علیه السلام روایت شده: اصول کفر سه چیز است: حرص و تکبر و حسد. اما حرص: وقتی حضرت آدم علیه السلام نهی شد از خوردن از آن درخت ولی حرص اورا وادار به خوردن کرد. اما تکبر: ابلیس وقتی امر شد که بر آدم سجده کند،تکبر کرد. اما حسد: وقتیکه یکی از پسران حضرت آدم علیه السلام به دیگری حسادت کرد و اورا به قتل رساند(هابیل و قابیل ). بحار ج69 ص104📝✏️📒📚 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از کاروان انقلاب
⭕️ فوری/ زائر اربعین پس از مرگ در سردخانه زنده شد! 🔻یکی از زائران نهاوندی اربعین پس از چند ساعت ماندن در سردخانه به هوش آمد. 🔻این خانم معلم نهاوندی که برای حضور در مراسم اربعین به کشور عراق سفر کرده و به علت برخورد با یک دستگاه تاکسی فوت کرده بود، دوباره به زندگی برگشت. 🔸معصومه کیانی ۳۴ ساله اهل شهر گیان نهاوند شامگاه جمعه در شهر شوملی عراق در تصادف با یک دستگاه خودرو تاکسی ون پس از جراحت شدید و انتقال به بیمارستان شهر شوملی، بعلت شدت جراحات وارده فوت کرد، اما پس از انتقال به سردخانه و پس از گذشت چند ساعت متوجه شدند که وی زنده است. یا امام حسین‌(ع) 👊 @dolate_enghelabi
متن و ترجمه +فایل صوتی و پاورپوینت 👇👇👇👇👇 Sokhann.blog.ir
عباس همیشه می‌گفت: "دوست دارم شهید بشم و عاشورا دفنم کنند و شبیه حضرت عباس(ع) باشم..." 😔💔 هفتم محرم سال ۱۳۷۵ عباس_صابری با دستان قلم شده، شهید و تشییع شد. 🌹 📿 @mardane_khoda
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریاد های سوزناک پناهیان برا شناخت 313 فرمانده امام زمان عج توسط مردم آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت و مدیران جامعه است/بعضی ها کارتونی و افسانه ای فکر میکنند! مردم جهان باید بفهمند چرا 313فرمانده امام مهدی (عج)شایسته اند به نکته پناهیان راجب کسانی که میخواستن پیامبر ص را به قتل برسانند دقت کنید! @khakestary_amar
توصیه آیت الله مجتهدی تهرانی #نماز_اول_وقت 💠💠کانال راهبردی مجمع جهانی مسجد طراز👇 @masjedetarazz
هدایت شده از 🍏طب شیعه🌿
✍آیت‌الله بهجت (ره) : وای بر ما اگر در خصوص خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از حرام اجتناب نکنیم، زیرا همین غذاهاست که منشأ علم و ایمان و یا کفر ما می‌شود، و یک وقت نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که به یزید ایمان آورده‌ایم! 📚در محضر بهجت، ج١، ص٣٣٧ ☜【طب شیعه】 🍏 @tebshia20🌿
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝اگر [به بلایی] مبتلا هستیم باید بدانیم استغفار برای همه بلیات [نافع] است، اما به‌شرطی که استغفار صادقانه باشد، قلبی باشد، نه اینکه فقط کلمه «استغفرالله» باشد. اگر [استغفار کننده] صادق باشد باید نگاه کند که کجای کار او خلل دارد. استغفارِ صادق با استغفارِ غیرصادق الی ماشاالله [تفاوت دارد]. [این] روایت، مُسلَّم است که استغفار، تمام بلیّات را رفع می‌کند، ولو [به این نحو] که در خواب به من بفرمایند تا یک سال باید صبر کنی، این [بلا]، اَمَد (پایان) دارد. ملاحظه فرمودید! بالاخره چیزی که هست در اینجا کذب خریدار ندارد، استغفار هر بلایی را [دفع می‌کند]، مگر [آنکه] استغفار کاذب باشد. 📚 درس خارج فقه، کتاب حج، جلسه ۴۵٠ 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135
💖 آيت‌الله بهجت (ره) : 🔸 اگر گرفتاری و حاجت داری ، پدر و مادرت را خوشنود کن 🔹 و اگر زنده نيستند برایشان صدقه بده چون مردگان زنده‌اند و ما توانایی ديدنشان را نداريم. 📿 @mardane_khoda
 در حدیث دیگرى علامه مجلسى از امام باقر علیه السلام نقل مى كند كه پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم)فرمود: «ان عن یمین الله عزوجل ـ او عن یمین العرش ـ قوما منا على منابر من نور وجوههم من نور, وثیابهم من نور, تغشى وجوههم إبصار الناظرین دونهم, قال إبوبكر: من هم یا رسول الله؟ فسكت, فقال الزبیر: من هم یا رسول الله؟ فسكت, فقال عبدالرحمن:من هم یا رسول الله؟ فسكت, فقال على علیه السلام من هم یا رسول الله؟ فقال: هم قوم تحابوا بروح الله على غیر انساب و لا اموال اولئك شیعتك و انت امامهم یا على.» «در طرف راست عرش خدا, قومى از ما بر منابرى از نور قرار دارند كه چهره هاى آنان از نور است لباسهایشان از نور است بگونه اى كه چهره هاى نورانى آنان, چشم ناظران را فرو مى پوشاند ابوبكر گفت: اى رسول خدا اینان چه كسانى هستند؟ پیامبر ساكت ماند آنگاه زبیر همان سوال را كرد و پیامبر خدا سكوت كرد سپس عبدالرحمن سوال را تكرار كرد و باز هم آن حضرت سخنى نگفت. پس على علیه السلام پرسید اى رسول خدا آنها كسیتند؟ پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم) فرمود: آنها قومى هستند كه به وسیله «روح الله» بین آنها پیوند محبت برقرار مى شود بدون آن كه نسبتهاى خانوادگى و منافع مادى و امور دنیوى در این محبت و پیوند نقشى داشته باشد اینان شیعیان تواند و تو امام آنها هستى اى على (علیه السلام).» در آغاز حدیث به تعبیر «قوما منا» توجه شود. از كلمه «منا», تداعى مى كند حدیثى را كه پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم) درباره سلمان فارسى فرمود: «السلمان منا اهل البیت» و همچنین از كلمه «قوما» چند حدیث دیگر تداعى مى شود كه یك نمونه از آنها را یادآورى مى كنیم. این حدیث را منابع متعدد و معتبر اهل سنت از پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم) نقل كرده اند كه آن حضرت این آیه را تلاوت كرد: «و ان تتولوا یستبدل قوما غیركم ثم لا یكونوا امثالكم» اگر شما از دین خدا روى گردان شوید خداوند قومى را غیر شما به جاى شما قرار مى دهد كه همانند شما ـ كه از انجام وظایف الهى سرباز مى زنید ـ نخواهند بود.(2) كسانى كه در محضر رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) بودند, پرسیدند: «یا رسول الله من هولإ الذین ان تولینا استبدلوا بنا؟» اى رسول خدا, آنهایى كه اگر ما رویگردان شدیم به جاى ما قرار مى گیرند, چه كسانى هستند؟ «فضرب رسول الله على منكب سلمان, ثم قال: هذا و قومه والذى نفسى بیده لوكان الایمان منوطا بالثریا لتناوله رجال من فارس» رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) با دست بر شانه سلمان زد و آنگاه فرمود: منظور آیه, این مرد ـ سلمان ـ و قوم او (ایرانیان) مى باشد و به خدائى كه جانم در اختیار او است, اگر ایمان در ثریا قرار داشته باشد مردانى از فارس به آن دست خواهند یافت. با ملاحظه این دو حدیث معنى «قوما منا» و رابطه آن با مردم ایران روشن تر مى شود اما ذیل حدیث با ارائه شناسنامه «قوما منا» مطلب روشن تر مى گردد: «اولئك شیعتك و انت امامهم یا على», آنان شیعیان تو اند و تو امام آنانى اى على (علیه السلام). روزگارانى سپرى مى شود و پیشگوئى پیغمبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم) به وقوع مى پیوندد و ایران پایگاه تشیع و ایرانى با اعتقاد به امامت على (علیه السلام) و اولاد معصومین اش ساخته مى گردد و بعد از قرنها این معجزه پیغمبر آشكار مى شود. اما نقطه اوج این پیشگوئى از آینده در این بخش از حدیث شریف است كه محوریت پیوند عاشقانه این قوم را «روح الله» معرفى مى كند: «هم قوم تحابوا بروح الله». آیا روح الله كنایه از رحمت خدا, دین خدا, علم خدا, خلفإ الهى است همانگونه كه علامه مجلسى در ذیل حدیث بیان كرده است یا تصریح از شخصى است به نام «روح الله»؟. البته تا زمانى كه شخصى به این نام پا به صحنه وجود نگذاشته بود و تا عصر علامه مجلسى و تا قبل از امام راحل در عصر حاضر كه اصولا در بین بزرگان و عالمان نقش آفرین دینى, چنین نامى شناخته نشده بود, اگر كسى مى خواست روح الله را معنى كند ناچار بود آن را كنایه از معانى دیگر بداند, اما آنگاه كه روح الله در میان «قوم منا» و از پایگاه تشیع و ایمان به امامت على (علیه السلام) محور وحدت و محبت الهى قرار مى گیرد و فراتر از مرزهاى ملى گرائى و مادیگرائى «من غیر انساب و لااموال», پرچمدار دین الهى شده و نقاب از چهره نورانى اسلام ناب محمدى مى گشاید, آیا معنى واضح تر و گویاترى از امام خمینى براى «روح الله» مى توان ارائه كرد؟ عالم بزرگ مرحوم آیه الله شیخ عباسعلى ادیب اصفهانى در توضیح این حدیث مى گوید: (كلمه روح الله, اینجا ، اسم است. روح الله نامى كه مردم مطیع او هستند و بدون هیچگونه چشمداشتى او را یارى مى كنند از ابتدإ تا حالا ما میان علمإ «روح الله» نداشتیم و اگر هم داشتیم با این خصوصیات نبوده است. مسلما مراد حضرت امام خمینی است. این روایت شأن مردم را هم مشخص مى كند. شإن شهدا و میدان دارها را
ادامه .... كسانى كه واقعا در این زمان جهت یارى خدا زحمت مى كشند و خدمت مى كنند, قرینه اى دیگر هست كه مى رساند مراد «روح الله» در این روایت اسم شخص است.   📿 @mardane_khoda
الف)  امام باقر می‌فرمایند: در یكی از روزها عمر و ابابكر و زبیر و ابن عوام و عبدالرحمن بن عوف در منزل رسول اكرم جمع شدند. رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در جمع آنان نشست، در حالی كه نعلین حضرت پاره شده بود. به علی ـ علیه السّلام ـ داد تا اصلاحش نماید، در این حالت حضرت فرمود گروهی از ما در طرف راست عرش خدا بر منبرهایی از نور قرار دارند كه صورتهایشان نورانی و لباسهایش نیز نورانی است و نور صورتشان چشم بینندگان را خیره می‌كند. ابوبكر و زبیر وعبدالرحمن سؤال كردند آنها چه كسانی هستند، ‌پیامبر سكوت كرد، ‌علی ـ علیه السّلام ـ پرسید پیامبر فرمودند: آنها كسانی هستند كه به واسطة روح الله دوست هم می‌گردند و متحد می‌شوند بدون آن كه اغراض مادی یا خویشاوندی داشته باشند و آنان شیعیان تو هستند یا علی و تو امام آنها می‌باشی». پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله صدوقی در ملاقاتی خدمت امام عرض كرده بودند. آقا این روح الله كه در حدیث (تحابوا بروح الله) شما هستید؟ زیرا امروز تمام اقشار مردم به واسطة رهبری دوستی شما متحد شدند،‌ امام با لبخندی گذشت. (منبع: آینده سازان، محمد دشتی، ص 70.) لینك اینترنتی این صفحه: http://www.rasekhoon.net/article/Show-21525.aspx به این نكته توجه داشته باشید كه حضرت امام (ره) از تعریف
: 1-خواندن زیارت اربعین 2-غسل اربعین وتوبه (قبل از نماز ظهر) 3-بعد از نماز صبح صد مرتبه(لاحول ولاقوة الا بالله علي العظيم) 4-هفتاد مرتبه تسببحات اربعه 5-بعد از نماز ظهر سوره والعصر بعد هفتاد مرتبه استغفار 6-غروب چهل مرتبه لا الة الا الله 7-بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا -را_به_شما-تسلیت-می گوییم التماس دعا