⚜صفحه استاد احسان عبادی در #اینستاگرام🔰
https://www.instagram.com/mahdaviat313.ir
✅آرشیو کلیپ های کوتاه استاد در پست
✅انتشار دست نوشته های استاد در استوری
🙏دوستانی که اینستاگرام دارند حتما فالو و حمایت کنند تا پست های پیج به افراد بیشتری منتقل بشه🙏
🔰صفحه #اپارات استاد🔰
https://www.aparat.com/ehsanhr
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
✅ این دعای پرمغز و زیبا ، وِرد همیشگی مرحوم سید علی قاضی بود و حتی در قنوت نمازهایش می خواند
🌺 اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي حُبَّك وَ حُبَّ ما تُحِبُّه وَ حُبَّ مَن یُحِبُّکَ وَ العَمَلَ َ الَّذِي ْ يُبَلِّغُنِي اِلی حُبِّکَ وَ اجْعَل حُبَّك اَحَبَّ الاَشیاءِ اِلیَّ
خداوندا محبت خود را و محبت کسانی را که دوست داری و محبت کسی که تو را دوست دارد و عملی که مرا بسوی محبتت برساند را ؛ روزی ما بفرما و محبت خود را محبوب ترین چیزها نزد ما قرار بده.🌺
@ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🌺هر وقت دیدی عبادتت، نمازت ، قرآن خواندنت ، به تو لذت نمی دهد، این دعا را زیاد بخوان....
اللهم الرزقنی حلاوت ذکرک...
@ma__va_o
#حدیث
🔸امام باقر (علیه السلام):
🔘«مَا مِنْ شَیْءٍ أَفْسَدَ لِلْقَلْبِ مِنْ خَطِیئَةٍ إِنَّ الْقَلْبَ لَیُوَاقِعُ الْخَطِیئَةَ فَمَا تَزَالُ بِهِ حَتَّی تَغْلِبَ عَلَیْهِ فَیُصَیِّرَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ».
🔘چیزی بیشتر از گناه، قلب را فاسد نمیکند؛ قلب گناه میکند و بر آن اصرار میورزد و در نتیجه سرنگون و وارونه میشود.
📔الکافی، ج ۲، ص ۲۶۸
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 0⃣4⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۱۱۷
🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان، ۱۳۸۴/۶/۲۹
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و هفتاد و هشتم (از فایل شماره 66)
⭕️ابوهریره
👤یکی از شخصیت های بسیار مرموز جریان یهودیت هست بعد از شهادت آقا رسول الله (ص). درباره شخصیتش از دو نگاه سیاسی و فرهنگی می شود حرف زد. ولی خُب جایگاه فرهنگی او بیشتر مورد توجه بود در 📚بحث های احادیثی که گفته ....
🔹ابوهریره یکی از افراد قبیله دوس در یمن، اهل آنجا بود. خود ابوهریره کنیه اش هست، اما نام و نسب اصلی او خیلی پیچیده است، جالب است بدانید در منابع چندین و چند، بالای ده پانزده اسم از خودش و پدرش در منابع نقل است.
☝️در منابع اهل سنت بیش از
هشتصد نفر از اصحاب آقا رسول الله و تابعین (کسانی هستند که پیامبر✨ را ندیدند اما صحابه را دیدند) از او روایت نقل کردند. محل سکونتش هم همیشه در دارالخلافه بود، یعنی پیش خلیفه و ..
از نکات خیلی عجیب زندگی او این است که همپیمان 🤝 برخی از سران حکومت هم بود.
📝یک مقدار روی قرائن یهودی بودن او بپردازیم؛
⬅️ یکی از قرائن ناشناخته بودن نسبش هست. نسب کسی در تاریخ ببینید مجهول نام شد یا چیزی باید به آن فرد مقداری مشکوک بود. یکی از شگردهای یهودی ها برای نفوذ در بین مسلمین نسب سازی و پیوند دادن خودشان با قبایل عرب است. این از ویژگی های آنهاست.
⬅️ قرینه دیگر ارتباط شک برانگیز ابوهریره با یهودی های سرشناس است. غیر از رسول الله (ص) ظاهرا از تعداد محدودی از صحابه از جمله عبدالله بن سلام و امثال اینها ابوهریره روایت دارد، او دارد از آنها روایت می کند.
↩️ جالب اینجاست خود ابوهریره
حدود دو سال مثلا می گوید من معارف را از پیامبر یاد گرفتم.. باز روایاتی از عبدالله بن سلام و کعب الاحبار نقل می کند.
❓خود این جای شک است که چرا از دو نفری که ثابت کردیم از نفوذی های یهودی است خبر نقل می کند؟ چه ارتباطی با این نفوذی های یهودی دارد؟
تا جایی که کعب الاحبار در توصیف ابوهریره میگوید 📚 تورات نخوانده ای را عالم تر از ابوهریره به تورات ندیدم. میگوید ابوهریره تورات را نخوانده اما عالم به تورات هست.
👌تازه وقتی از ابـوهریـره خواستنـد رسول الله (ص) را توصیف بکند عبارتی را آورد شبیه به آن چیزی که در بشارت انبیای قبلی آمده، یعنی انگار دارد متن یهودی ها را از رو می خواند، که بعدا یک کسی میآید و..
↩️ جالب اینجاست برخی موارد
را کعب از کتابهای یهودی نقل می کرد و همان مطلب را ابوهریره به رسول الله نسبت می داد. مثلا به عنوان مثال کعب می گوید در کتاب آمده است که قبرستانی در غرب مدینه🏜 و در کنار فلان جاست که هفتاد هزار نفر از آنجا بدون حساب وارد صحرای قیامت می شوند.
این را در ″تاریخ المدینه، ج1، ص92″ به نقل از کعب گفتن. اما ابوهریره شبیه به همین را از قول رسول الله (ص) به عنوان حدیث بین مردم پخش کرد.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 278
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
چطوری افرادی مثل حر و مثل زهیر که علاقه ای به حضرت علی و بچه هاش نداشت به اون درجه از معرفت رسیدند؟
و خدا مطمئنا عادل مطلقه مصداق همون آیه ست که خدا هر کسی رو بخواد هدایت میکنه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻یقینا حر و زهیر چیزی در وجودشان داشتند که باعث شد آخر عمری هدایت بشوند.
شما آن داستان را می دانید که حر به حضرت زهرا (س) جسارت نکرد چون گفت مادرت زهرا (س) است و برای مادرت احترام قائل هستم. این ادبی که داشت، این احترامی که داشت باعث شد هدایت بشود.
یا آن قضیه حضرت موسی (ع) و ساحران. ساحرها به حضرت موسی چه گفتند؟ گفتند که اول تو بینداز، ادب را رعایت کردند و این ادب آنها باعث شد که هدایت بشوند.
👈🏻پس امثال حر و زهیر هم چیزی در وجود خودشان داشتند که باعث شد آخر عمری هدایت بشوند. و الا کسی که کافر مطلق هست، کسی که دشمن مطلق هست، هیچ چیزی هم در چنته ندارد خدا برای چه چنین فردی را آخر عمری هدایت کند؟ اینکه هدایت خدا زیر سوال می رود.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد روایتی در غیبت نعمانی باب ۱۷ _صفحه ۳۰۹_حدیث ۶ هست که مردم 13 شهر به جنگ با امام زمان میرن که یکیش ری ! هست یعنی همون تهران و پایتخت ایران، این حدیث را چگونه تفسیر می کنید؟ آیا مصداق میتونه ایران باشه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻بله، روایتی در کتاب الغیبة نعمانی هست که در آن گفته شده سیزده شهر به جنگ با امام زمان (عج) می روند. مکه، مدینه، ری، نقطه ای در نزدیکی اهواز، کردها و برخی از شهرهای دیگر.. خُب، سه شهرش نزدیک اهواز و ری و کردها برای ایران تقریبا هست (حالا کردهای عراق هم داریم و کرد ایران هم داریم).
❓اینجا سوال پیش می آید این سه شهر ایران یعنی دشمن امام زمان (عج) میشوند؟.. بارها عرض کردم اگر روایتی در یک کتاب شیعه بود دلیل بر این نیست که آن روایت حتما درست باشد. باید بررسی سندی بشود، حتی در کتاب الغیبة نعمانی باشد. عزیزانی که در گروه هستند می دانند کتاب الغیبة نعمانی معتبرترین کتاب در عرصه مهدویت است ولی معتبرترین بودن دلیل بر صددرصدی بودن نیست! و در همین کتاب هم ممکن است احادیث ضعیفی باشد از جمله همین حدیث.
📄در این حدیث شش، هفت نفر راوی وجود دارد. من یکبار راویان حدیث را از لحاظ رجالی بررسی می کردم که آیا این راویان آدم های راستگو یا دروغگویی هستند، چه طوری هستند،.. از هفت نفر راوی شش نفر یا مجهول هستند یا اصلا اسمی از آنها در کتب رجالی نیامده یا اگر آمده هیچ تعریف و تمجیدی از آنها نشده یا کذاب و دروغگو هستند. مثل یکی از روایان این حدیث آقای به نام صیرفی معروف به ابو سمینه، این آقا اصلا به کذاب بودن و دروغگو بودن و جاعل حدیث معروف است.
👈🏻یک نفر از راویان این حدیث، فکر کنم که محمدبن سنان باشد،
آن هم روی همین محمد بن سنان بحث هست یک عده می گویند مثبت است. یک عده می گویند منفی است. برفرض بگیریم مثبت است، شش نفرش مجهول و کذاب هستند به همین خاطر روایت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست! و در مقابل روایاتی که در رابطه با مردم ایران و اهل قم (حالا قم فقط شما استان قم را منظور نگیرید کلیت ایران را در نظر بگیرید) داریم این روایت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و از لحاظ سندی هم مشکل دارد.
⚠️پس هم از لحاظ سند و هم از لحاظ متن این روایت قابل پذیرش نیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
•♥️ آرزو داریم فقط یک لحظه
دیدار تو را ..
#امام_زمان ✨•
@marefatemahdavi
📘 #حدیث_کساء
✍به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در حدیث شریف کسا آنچه که نقل شده است نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با وجود حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند این نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که در زمان غم و اندوه و گرفتاری پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دختر بزرگوارشان پناه می آورند.
👈وی افزود: اولین جمله ای که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان می فرماید این است که "اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً" یعنی من در بدنم احساس ضعف و سستی، حالت مریضی و خستگی می کنم. حال انسان تصور کند که پدر خود به منزل آمده و همین جمله را به ما عرضه می کند جای این سوال وجود دارد که ما در پاسخ چه خواهیم کرد؟
🔸حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: اما پاسخ توحیدی حضرت زهرا سلام الله علیها به پیامبر اکرم این چنین است "فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُک بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ" یعنی "خدایا پدرم را به تو میسپارم" در واقع حضرت زهرا سلام الله علیها صراحتاً پاسخ ندادند که اکنون خودم شما را درمان می کنم.
🔰وی افزود: همه باید از حدیث کسا و این نکته ظریفی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به همه ما آموختن درس بگیریم و در اوج مشکلات و سختی ها خدا یادمان نرود. در واقع دختر بزرگوار پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم به پدر خود فرمودند آن کسی که میتواند انسان را رشد بدهد و ضعف و گرفتاری را از بین ببرد خداوند متعال است و من حضرت زهرا سلام الله علیها نیز واسطه هستم.
👈حجت الاسلام کفیل ادامه داد: این بیان را در قرآن کریم توسط حضرت ابراهیم علیه السلام نیز تکرار شده است. حضرت ابراهیم وقتی خداوند متعال را معرفی می کند می فرماید: "یطعمنی و یسقینی ...." یعنی پروردگار عالم کسی است که مرا غذا می دهد و سیراب می کند می میراند و زنده میکند و زمانی که مریض میشوم شفا میدهد.
وی افزود: این ادب در گفتار است چرا که انسان توحیدی مریضی خود را به خداوند متعال نسبت نمیدهد. این ادبیات زیبا نیز در داستان حضرت خضر و موسی علیه السلام نیز یافت می شود جایی که نشان از سستی انسان است آن را به پروردگار عالم نسبت نمیدهد اما خیر و برکات را به طور کامل از جانب خدا می داند.
🔸حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: انسانی که موحد باشد درس آموخته خداوند، قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد هیچ ضعفی را به پروردگار عالم نسبت نمی دهد. بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نمی فرماید که خداوند من را مریض کرده یا در من احساس ضعف و سستی ایجاد کرده بلکه میفرماید من احساس مریضی می کنم. اما حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ به پدرشان می فرمایند درمان ضعف شما تنها از سوی خداوند متعال است.
🔰وی خاطرنشان کرد: لذا در نظام زندگی هیچ گاه ضعف و مشکلی را به خداوند متعال نسبت نمیدهیم و ادب گفتار توحیدی این است که انسان گرفتاری و مشکلات را از جانب خود ببیند و درمان را از پروردگار عالم طلب کند.
@marefatemahdavi