eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
970 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙شب جمعه ست و کمی بر دل زارم بنگر مرغ دل ، میل پریدن به حریمت دارد ...❣ @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و یکم 1⃣5⃣ (قسمت دوم) 🌍ادعای بیان حرکت زمین در قرآن 🔅وَيَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ وَكُلٌّ أَتَوْهُ دَاخِرِينَ✨وَتَرَي الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ✨مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَهُم مِّن فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ✨وَمَن جَاء بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ✨ (۸۷-۹۰،نمل)✨ و روزى که در صور دمیده شود، پس هر که در آسمانها و هر که در زمین است به هراس افتد، مگر آن کس که خدا بخواهد و جملگى با زبونى رو به سوی او آورند و کوه ها را می بینی و می پنداری که آنها بی حرکت اند و حال آنکه آنها ابر آسا در حرکت اند این صنع خدایى است که هر چیزى را در کمال استوارى پدید آورده است در حقیقت او به آنچه انجام می دهید آگاه است✨ هر کس نیکى به میان آورد پاداشى بهتر از آن خواهد داشت و آنان از هراس آن روز ایمن اند✨و هر کس بدى به میان آورد به رو در آتش دوزخ سرنگون شوند آیا جز آنچه می‌کردید سزا داده می شوید✨ آیات فوق وقایعی که در قیامت اتفاق می‌افتند، را ذکر می کند از جمله حرکت کوهها⛰ بعضی از معجزه تراشان این آیه را از قبل و بعدش جدا کرده اند و نتیجه گرفته اند که قرآن می گوید، همین الان نه در قیامت، كوهها مانند ابرها☁️ در حركت اند. در حالی كه همه ی مفسرين اين آيه را مربوط به قیامت دانسته اند و هر فرد عادی هم كه اين آيه را در ضمن آيات قبل و بعدش می خواند، متوجه می شود، كه مربوط به قیامت است. بعلاوه انتهای آيه نیز مؤيد اين است كه آيه مربوط به قیامت است چون گفته ″خدا به آنچه می كنید آگاه است". اگر ابتدای آيه مربوط به حركت زمین باشد، انتهای آيه ربطی به ابتدا نخواهد داشت، ولی چون ابتدا مربوط به قیامت است با انتها كاملا سازگار است. بعلاوه در كل قرآن و سنت كوچكترين اشاره ای به حركت زمین نشده است. 📝جواب شبهه: آيه (۸۸) به حركت زمین اشاره دارد نه وقايع روز قیامت، زيرا: 1⃣تشبیه كوه به ابر و حركت آرام آن كه در دنباله آيه هست متناسب با برقراری نظم جهان💫 و آرامش فعلی آن و نه حوادث قیامت است. 2⃣ديگر تعبیر اينكه "گمان می كنی كوهها جامدند" با حوادث قیامت كه آشكار است، ناسازگار است. زيرا اين دگرگونی را در قیامت💥 همه می بینند و ديگر گمان عدم، حركت ندارند، زيرا هنگام قیامت كوهها متلاشى می شود، همانند پشم حلاجی شده رنگین (يَوْمَ تَكُونُ السَّمَاءُ كَالْمُهْلِ وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ ) 👈 يا در آيه ديگری می گويد: نابودى كوه ها در آستانه قیامت، مثل سراب "وَسُيِّرَتِ الْجِبَالُ فَكَانَتْ سَرَابًا" 3⃣در ادامه بیان شده كه "اين صنع و آفرينش خداوندى است كه همه چیز را متقن آفريده" صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ" 👈تعبیر به اتقان که به معنی منظم ساختن و محكم نمودن است، نیز تناسب با زمان برقرارى نظام جهان دارد، نه زمانى كه اين نظام فرو می‌ريزد و متلاشى و ويران می‌گردد. 4⃣انتهای آيه كه جمله "إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ" قرار دارد و سها👤 آن را دلیل بر مرتبط داشتن با قیامت می داند، در حاليكه دال بر عدم قیامت می كند، زيرا "تَفْعَلُونَ" فعل مضارع است چرا كه می‌گويد: "او از اعمالى كه شما در حال و آينده انجام می‌دهید با خبر است" و اگر مربوط به پايان اين جهان بود می بايست گفته شود "ما فعلتم" كارى كه انجام داديد (دقت كنید)👉😌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۸۵ 🖇ادامه دارد ... ۱۰۴ @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
همه دغدغه رهبری.mp3
430.1K
👌 دغدغه رهبری که 28 سال قبل مطرح کرده اند و هنوز... 👈 صوتی تکان دهنده و مسئولیت آور از مقام معظم رهبری 🔰 همه رهبری چیست؟؟؟ 👌 با دقت گوش دهیم و تلنگری به خود بزنیم و عمل کنیم تا رهبری را کم کنیم 📅 بیانات رهبری در 21 مرداد 1371 👈 28 سال از این حرف رهبری گذشته است! رفتیم دنبال عمل به آن؟ @ma_va_o
🌷ای‌دل‌شیدای‌ما‌گرم‌تمنای‌تو 🌷کی‌شود‌آخر‌عیان‌طلعت‌زیبای‌تو ✨اَللّهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ.. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و دوم 📃..یک روایت دیگر هم داریم «لا یُرَدُّ الدُّعاءُ بَیْنَ الأذانِ و الإِقامَۀِ» یعنی اگر انسان اذان گفت بین اذان و اقامه دعایی بکند. مستحب هم است. شاید بارها دیدید پیش نمازها که اذان می‌گویند اول یکی دو ‌قدم جلو ‌می روند دعا🤲 می کنند و بعد عقب می آیند اقامه را می گویند. این همان چیزی است که پیامبر (ص)✨ اینجا اشاره کرده. یعنی بین اذان و اقامه هم محل استجابت دعاست. دارید نماز می خوانید حتما اذان را بگویید بسیار مستحب است. ♦️«الدُّعَاءُ بَینَ الأذانِ وَ الإقامۀِ مُسْتَجَابٌ فَادْعُوا» این یک روایت دیگر است، می‌گوید قطعا تأثیر دارد و عملتان را انجام بدهید، دعایتان را انجام بدهید، بین اذان و اقامه قطعا دعا مستجاب است. 👌حالا هر دعایی که شد، چه دعاهایی که اهل بیت گفتند، چه دعاهایی که از مشکلات خودت می خواهی بگویی، مشکل خاصی ندارد. این بهره مندی از فرصت ها چیزی است🕔 که باید حواسمان جمع باشد این فرصت ها را به خودی خود از دست ندهیم. 📘یک روایت دیگر هم هست راجع به اوقات زمانهای استجابت دعا، بحث ″نماز عشاست″، که بعد از نماز عشاء دعا اثر می‌گذارد. ✌️ما در روایات داریم دو چیز بعد از نماز عشاء مهم است؛👇 ⬅️خواندن آیه ″آمَنَ الرّسول″ دو آیه آخر سوره بقره [285 و 286]، «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لاَنُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَ قَالُواْ سَمِعْنَا وَ أَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَ إِلَيْكَ الْمَصِيرُ * لاَيُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَ عَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لاَتُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَطَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» بسیار ثواب دارد بعد از نماز عشاء‌. ⬅️یکی هم نماز وتیره است. آن دو رکعت نماز نشسته ای که بعد از عشاء می‌خوانند که بسیار ثواب دارد. 👌روایتی هست از پیامبر (ص) که می‌فرمایند حاجتی دارید بعد از نماز عشاء بگویید. چرا⁉️ چون امت های گذشته چیزی به اسم نماز عشاء نداشتند و این نماز عشاء ویژگی اسلام است و خدا هم به این برکت دعای شما را مستجاب می کند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (78) 🎤استاد احسان عبادی 262 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _____________________ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و سه) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و یکم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و سه) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و دوم 👤این فرد کی بود؟ فردی بود به اسم عبدالله از نوادگان امام حسن (ع)، این فرد یک فرزندی داشت به نام محمد بن عبدالله. می گفت این محمد که پسر من است همان محمدی است که پیامبر گفت قرار است ظهور کند، یعنی امام زمان. به همین خاطر آمدند ❌یکسری روایات هم جعل کردن که اسم پدر امام زمان، اسم پدر پیامبر هم هست. گفت من که عبدالله هستم پسر من هم که محمد است پس این دقیقا امام زمان است. 🔹امام صادق گفت این کسی که امروز دارد از طرف ما قیام می کند شهادت می‌دهیم «لَسْنَا نَرْضَى بِه» ما بهش رضایت نداریم، ما از این راضی نیستیم (از محمد بن عبدالله) دارد ادعای دروغ می کند، این از طرف ما نیست⛔️، حواستان جمع باشد، اصلا برای اهل بیت نمی خواهد قیام کند، برای خودش است. 👈امام می گوید این فرد الان از من نافرمانی می کند، الانی که آنچنان نیرو ندارد، هنوز به جایی نرسیده دارد از من نافرمانی می کند، وای به حال روزی که نیرو هم داشته باشد دیگر حرف من را گوش نمی کند. 👈در ادامه روایت امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ اگر کسی از ما قیام کرد ببینید آیا فرزندان حضرت فاطمه (س) دور او‌ اجتماع می کنند یا نه. اینی که الان ادعای امام زمانی می کند، این نیست. چرا ...⁉️ امام نشانه می آورد راجع به خروج سفیانی. می گوید خروج سفیانی برای شما یک نشانه است، وقتی سفیانی خروج نکرده پس امام زمانی هم نیست. 👆این کلیت روایت بود، الان حرف ما به افرادی که می گویند قیام قبل از ظهور باطل است این است شما از کجای این روایت فهمیدید می گوید قیام باطل است؟ 👈اتفاقا امام صادق اولش می گوید ببینید نیت قیام کننده چی هست؟ اگر نیتش خیر بود مثل نیت زید اینکه ایرادی ندارد، طرف نمی خواهد به خودش دعوت کند نمی خواهد بگوید مردم به سمت من بیایید، دارد به سمت اهل بیت دعوت می کند. ✌️امام دو مثال زد یک مثال حق یک مثال باطل. گفت اگر واقعا طرف دارد قیام می کند مثل زید به سمتش بروید، اما یک کسی مثل این محمد بن عبدالله قیام می کند نه این از طرف ما نیست، این دارد دروغ می‌گوید چون مردم را دارد سمت خودش می آورد. ⚠️پس معلوم است این روایت دارد قیام هایی که طرف ادعای امام زمانی می کند را رد می کند، چون سفیانی را به عنوان نشانه مطرح کرد. والا قیام زید را امام رد نکرد! اتفاقا از زید دفاع کرد گفت عالم بود صادق بود، قرار بود به وعده اش عمل کند. پس این روایت هیچ ربطی به این ندارد که بخواهد قیام قبل از ظهور را از بین ببرد یا باطل جلوه بدهد. 🎤استاد احسان عبادی ۲۲ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 7⃣6⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۶۵ 🗓دیدار مردم با رهبر انقلاب در سالروز ولادت امام زمان (عج) ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 49 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآن
سیری در تسنیم 50.MP3
6M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 50 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 50 ،( آیه 105 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و سوم 🌟آقا رسول الله (ص) می‌فرمایند خدای متعال فرموده است؛ «إِذَا فَرَغَ الْعَبْدُ مِنَ الصَّلَاةِ وَ لَمْ يَسْأَلِ اللَّهَ تَعَالَى حَاجَةً يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى لِمَلَائِكَتِهِ» هنگامی که بنده ای نماز می خواند و بعد از نماز از خدا✨ حاجت نمی خواهد، خدا به ملائکه می گوید؛ «اُنْظُرُوا إِلَى عَبْدِی» به این بنده من نگاه کنید «فَقَدْ أَدَّى فَرِيضَتِی» نماز واجبی که گفته بودم را خواند «وَ لَمْ يَسْأَلْ حَاجَتَهُ مِنِّی» اما از من ‼️درخواستی نکرد «كَأَنَّهُ قَدِ اسْتَغْنَى عَنِّی» مثل اینـکه انگار نسبت به من بی نیاز است. ☝️خُب ما نماز را می خوانیم برای اظهار عبودیت کردن محضر خدای متعال، اینکه نماز می خوانیم به محضر خدای متعال بگوییم ما هیچ هستیم، نیاز داریم به ربی مثل تو، نیاز داریم به خدایی💚 همانند تو که خالق ماست روزی دهنده ماست، حالا ما نماز بخوانیم و بعدش دعا نخوانیم انگار یک مقدار ❌بی احترامی هست. مثل این است شما وقت یک نفر را گرفتی بعد هیچ چیزی هم آخرش نگویی! گناه نیست ولی یک مقدار بی احترامی هست. 👈خدا می گوید نمازش را بگیرید «فَاضْرِبُوا بِهَا وَجْهَهُ» نمازش را به صورتش بزنید. کنایه از چی هست⁉️ کنایه از این است نمازش خیلی نمازی نیست که بخواهد به دردش بخورد. 👌بله بحث نماز به عنوان رفع تکلیف هست، یعنی فردای قیامت دیگر برای این قضیه عذاب نمی شود. کسی نگفت دعا نکنی بعد از نماز، خدا تو را جهنم🔥 می‌برد یا گناه نوشته یا نمازت باطل است، نه منظور ما این نیست! جایی ننوشته شما نماز بخوانی دعا نکنی نمازت باطل است، هیچ وقت کسی چنین حرفی نمی زند، منظور این است آن ثواب کامل را خدا به تو ‌نمی‌دهد🎁، ثواب کامل برای آن زمانی است که تو همه آن شرایط را بجا بگذاری؛ حضور قلب و ‌وضوی کامل، توجه به نماز و‌.. شما می آیی نماز می خوانی دعا بعدش نمی کنی، خدا اینجا می گوید ثوابش را کمتر می کنم.👉 📚در روایتی هم داریم، بعد از نماز واجب دعا بهتر است یا نماز مستحب؟ البته انسان می تواند هر دو را انجام بدهد، حالا آمد وقت نداشتی مثلا دو دقیقه وقت داشتی، می خواهی نافله مغرب بخوانی یا دعا بکنی، کدام بهتر است⁉️ روایت می‌گوید دعا. «الدُّعَاءُ بَعْدَ الْفَرِيضَةِ» یعنی دعا بعد از نماز واجب «أَفْضَلُ مِنَ الصَّلَاةِ تَنَفُّلاً» از نماز مستحبی (بعد از نماز واجب) بهتر است. 👈پس اگر انسان وقت ندارد دعا را بخواند، وقت دارد هر دو را انجام بدهد هیچ اشکالی ندارد. 🗣ما قبلا عرض کردیم هم نماز روی دعا اثر می گذارد، نماز بخوانی بعدش دعا بکنی استجابت دعایت 🤲 بالاتر می رود. هم دعا روی نماز اثر می گذارد، یعنی نماز بخوانی بعدش دعا بکنی آن نماز تو هم قابل قبول تر است. یعنی هر دو روی همدیگر اثر می‌گذارند. اصلا روایت داریم هر نماز که از آن برای مؤمنین و مؤمنات دعا نشود نماز ناقصی است ❌. یعنی خدا به عنوان یک نماز از تو می پذیرد ولی فکر نکن که بخواهد آنچنان ثوابی هم به تو بگذارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (78) 🎤استاد احسان عبادی 263 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و هشتاد ونهم (از فایل شماره 42) 2⃣. راه دومی که یهودی ها در جنگ روانی استفاده می کردند انگیزش خشم جاهلی بود. 🔹یهودی ها می دانستند که اتحاد یکسری قبایل مخصوصا قبایل داخلی مدینه مثل اوس، مثل خزرج در رشد و گسترش اسلام تأثیری بسزایی دارد. این را یهودی ها می‌دانستند هر جا پای وحدت در میان باشد وحدت مسلمین🤝 همان جا پیروزی مسلمین هم هست، پس ما باید بیاییم وحدت مسلمین را از بین ببریم، باید بیاییم تفرقه بین مسلمین بیندازیم. به همین خاطر یهودی ها یادآوری می‌کردند جنگ های⚔ داخلی اوس و خزرج را که در زمان جاهلیت با همدیگر انجام می دادند و با این کار خشم😤 آنها را زیاد می کردند خشم آنها را بر می‌انگیختند. ☑️دقیقا همان چیزی که امروز دارند بین ایران و عراق می کنند. بین ایران🇮🇷 و عراق امروز دوستی برقرار است اما سازمان جنگ روانی یهود با پادوهای عربستانی و منافق خودش دارد می گوید ایرانی ها شما می روید اربعین، همان عراقی🇮🇶 که هشت سال جوانهای شما را کشت! یا آن طرف به عراقی ها می‌گوید شما دارید از ایرانی ها پذیرایی می کنید همان ایرانی هایی که هشت سال جوانهای شما را کشتند. ❌دعوا راه می اندازد، نبش قبر می کند، دعواهایی که قبلا بوده، تمام شده، به آشتی تبدیل شده آنها را می آید دوباره نبش قبر می کند. سازمان یهود اینطور عمل می کند نبش قبر می کند. آشتی کردی دشمنی های قبلی را روی هم می آورد. 📢آهای قبیله اوس یادتان است قبیله خزرج شما را چطوری می کشت⁉️ قبیله خزرج یادتان هست قبیله اوس شما را چطوری می کشت؟ الان با هم رفیق شدید، شما با هم دشمن هستید..‌ 👈از آن طرف رسول خدا با یادآوری هدایت الهی و اینکه اسلام شما را از این کفر نجات داد و اینها.. بین آنها الفت و ‌دوستی💞 برقرار می کرد. 👌خداوند در قرآن یهودی ها و مسلمانهایی که اینطور فریب خوردند سرزنش می کند. هم یهودی ها که چرا این فریب ها را انجام می دهید، هم مسلمینی که اینطور فریب می خوردند. مثلا می توانید به تفسیر آیات [99] آل عمران📖 به بعد رجوع کنید. ⚠️پس ببینید این هم عملیات روانی های یهود است که امروز هم دارد اتفاق می‌افتد، هنوز هم دارد این را تکرار می‌کند، حتی به دروغ هم متوسل می شوند که آهای ایرانی ها 👥 می دانید یک روز اعراب آمدند به ایران حمله کردند پدر شما ایرانی ها را در آوردند الان شما با اعراب رفیق شدید؟ 📑این پیامک ها و این پیام ها و امثال اینها از گور چه کسی بیر‌ون می آید؟ از گور همین سازمان انحرافی و منحرف یهود. در حالی که دروغ بود❌، در حالی که حمله اعراب به ایران را توضیح دادیم فجایعی که می گویند دروغ محض بود، در تاریخ های معتبر هم اصلا نیامده. و به قول شهید مطهری 400 سال بعد از حمله تازه در کتاب ها آمد، چیزی که از همان اساس معلوم بود دروغ بود. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 189 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 50 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآن
سیری در تسنیم 51.MP3
4.67M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 51 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 51 ،( آیات 106 و 107 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
🌿🌼ديده در حسرت ديدار شما مانده هنوز... @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🇮🇷هیچ اتفاقی در تاریخ غیبت کبری همچون انقلاب اسلامی در تعجیل فرج موثر نبوده است..🇮🇷 👈قسمت 1⃣ از 2⃣ 🔸حجت الاسلام کفیل درباره دستاوردهای مهدوی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در بحث انقلاب، گام اول در مسئله مهدویت معرفی منجی و موعود شیعه در دنیا بوده است، همه به منجی اعتقاد دارند چه در ادیان و چه در مکاتب اما ما با انقلاب اسلامی موعود شیعی را معرفی کردیم، اگر آنها منتظر بازگشت مسیح، سوشیانت و .. هستند ما در پرتوی انقلاب بیان کردیم که منتظر مهدی موعود(عج) هستیم. 🔹این کارشناس مهدوی ادامه داد: از این رو، اکنون نظریه مهدویت با محور منجی شیعی در دنیا مطرح شده و این بسیار مهم است، پیش از پیروزی انقلاب چنین معرفی جهانی‌ای از منجی موعود شیعی وجود نداشت. 🔰انقلاب مفهوم انتظار به عنوان عمل را تبیین کرد 🔸وی تصریح کرد: به دنبال معرفی این منجی، اصل مفهوم انتظار نیز تبیین شد، یعنی تبیین شد اگر قرار است موعود بیاید ما چه نقشی داریم و چه باید بکنیم. در موضوع نقش نیز همه مکاتب و ادیان نظریه ها و برنامه هایی دارند ما نیز انتظار را تبیین کردیم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مفهوم انتظار حتی برای شیعه به خوبی جا نیفتاده بود، بعضا عزلت و کناره گیری و دعای صرف مطرح بود بدون اینکه کاری به کار جامعه داشته باشند اما امام خمینی(ره) مفهوم انتظار به عنوان یک عمل را تبیین کردند و اینکه انتظار افضل و احب الاعمال یعنی برترین و محبوب ترین اعمال است. 🔹حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: منتظر عین مجاهد است، یعنی پُرتلاش و مجاهدگونه گام برمی دارد. در پرتوی انقلاب اسلامی این روایات مهدوی(عج) تبیین شد که اگر ما منتظر ایجاد حکومت اسلامی هستیم، انتظار یعنی تشکیل حاکمیت دین و حرکت برای حاکمیت دین. 🔰ظهور بدون تشکیل حکومت دینی رخ نمی دهد 🔸این کارشناس مهدوی تاکید کرد: به عبارت بهتر، باید برای هر آنچه امام زمان(عج) درصد تحقق آن هستند، جهاد و تلاش کنیم از این رو، امام راحل پیوسته تاکید دارند که مسئولان و مدیران باید خوب عمل کنند با نظر به زمینه سازی برای ظهور یعنی مهمترین گام بسترسازی برای ظهور است. بدون تشکیل حکومت دینی نمی شود جامعه منتظر را ایجاد کرد، گاهی هر کسی انتظار را به گونه ای تعبیر می کرد و بعضاً جلساتی هم برگزار می شد اما این دغدغه وجود نداشت که برای تشکیل حکومت مهدوی باید حکومت دینی تشکیل شود. 🔹وی در ادامه ابراز کرد: گام بعدی که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه مهدویت برداشته شد، این بود که برنامه های امام زمان(عج) را اجرا کنیم یعنی ما برای آمدن ایشان باید برنامه هایشان را عملی کنیم، باید بین منتظِر و منتظَر، سنخیت، هماهنگی و پیوند باشد. یکی از مهمترین برنامه های امام عصر(عج) ایجاد عدالت است: «یمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً». 🔰با شور و حماسه به ظهور متصل شویم 🔸حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: ادبیات حضرت امام راحل این است که کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمان بگیرند تا زمینه ظهور فراهم شود. به عبارت دیگر، اگر شعار و برنامه امام مهدی(عج) عدالت خواهی است امام خمینی(ره) نیز تاکید دارند ما نباید منتظر باشیم ایشان بیایند و چنین کنند بلکه تاکید دارند که ما باید عدالت را اقامه و به مستضعفان توجه کنیم و شور و حماسه را در خود ایجاد کنیم تا به دولت موعود متصل شویم. 🔹این کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر حرکت مطابق با برنامه امام زمان(عج) تاکید دارند، گفت: برنامه امام زمان(عج) مقابله با طاغوت است چنان که پیامبر(ص) نیز چنین کردند و در آیه‌الکرسی می خوانیم: «...فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ ...». راه پیوند با ولایت مقابله با طاغوت و جریان کفر است، لذا امام راحل تاکید داشتند که باید با کفر و ظلم مقابله کرد. 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و چهارم 👌در ادامه بحث های مربوط به دعا داشتیم روی زمانهایی که بسیار در استجابت دعا تأثیر دارد صحبت می‌کردیم. ما یکسری🗓 ایام دیگر هم داریم به نام ایامی که اعیاد✨ هستند، در اینجا هم بسیار تأثیر دعا را ما می بینیم. یکی عید فطر است، هم ‌شب عید فطر، هم روز عید فطر که بسیار در استجابت دعا مؤثر است. 💠امیرالمؤمنین (ع)✨ در خطبه روز عید فطر می فرمایند: «إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ يَوْمٌ جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عِيداً وَ جَعَلَكُمْ لَهُ أَهْلًا فَاذْكُرُوا اللَّهَ يَذْكُرْكُمْ وَ كَبِّرُوهُ وَ عَظِّمُوهُ وَ سَبِّحُوهُ وَ مَجِّدُوهُ وَ ادْعُوهُ يَسْتَجِبْ لَكُمْ» روز عید فطر روز بزرگی است و این روز را ذکر خدا بکنید، این روز را بزرگ🌸 بشمارید، سبحان خدا را بگویید، حمد خدا را بگویید و بعد دعا بکنید که دعا مستجاب است. 🔸عید قربان هم همین است، به آن «عید اضحی» می گویند. امیرالمؤمنین (ع)✨ فرمودند: (بعد از ثنای خدا و فلان و فلان... ) قسم به موجودی یعنی خدایی که جان من در دست اوست کسی از اینجا نمی رود (مکانی که داشتند خطبه نماز عید را می خواندند) مگر اینکه مورد 🌸 مغفرت خدا قرار بگیرد. پس معلوم می شود دعا در روز عید قربان تأثیر دارد، هم بحث مغفرت، هم بحث دعا کردن. 👈یکی دیگر از اعیاد بزرگ ما عید مبعث است که امام صادق (ع) می فرمـایند؛ «يَوْمُ سَبْعَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ نُبِّئَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ مَنْ صَلَّى فِيهِ أَيَّ وَقْتٍ شَاءَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ رَكْعَةً» روز بیست و هفتم ماه رجب که در آن به پیامبر (ص)✨ اعلام نبوت می شود هر کس در آن روز دوازده رکعت نماز بخواند و بعد چهار دفعه 🗣بگوید «اللَّهُ اللَّهُ رَبِّی لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً» (خدا خدا پروردگار من است و به او شرکی نمی ورزم) سپس دعا بکند قطعا دعایش مستجاب است. ✅پس اعیاد هم ما می بینیم تأثیر دارد، شب نیمه شعبان هم تأثیر دارد در روایات ما توصیه شده🌛شب نیمه شعبان. اصولا شب اول هر ماهی بسیار اثر گذار هست شب ورود به ماه جدید است. شب اول ماه رمضان در دعاها تأثیر دارد، اینها موقع هایی هست که باید حواسمان را جمع بکنیم و فرصت طلب باشیم. 👈یکی دیگر روز عرفه است که پیغمبر (ص) فرمود؛ «أفْضَلُ الدُّعَاءِ دُعَاءُ یَومِ الْعَرَفَۀِ» افضل دعاها دعای روز عرفه است که بسیار ارزشمند است. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (79) 🎤استاد احسان عبادی 264 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🇮🇷هیچ اتفاقی در تاریخ غیبت کبری همچون انقلاب اسلامی در تعجیل فرج موثر نبوده است..🇮🇷 👈قسمت 1⃣ از 2⃣
👈قسمت 2⃣ از 2⃣ 🔰منتظر با طاغوت دست دوستی نمی‌دهد 🔸وی در ادامه بیان کرد: اگر در دعای ندبه می خوانیم: «أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ» یعنی ایشان می آیند و بنای شرک را از بین می برند ما نیز باید چنین کنیم و این ادبیات امروز مقام معظم رهبری نیز است، یعنی ایستادگی ما مقابل ظلم و استکبار، عین حرکت مهدوی است؛ انسان امام زمانی با ظلم و استکبار و طاغوت دست دوستی نمی دهد انسان مسلمان و سفره نشین قرآن با طاغون و کفار کنار نمی آید؛ در وصف یاران امام زمان(عج) آمده یاوران امام مهدی(عج) نسبت به کفار نفوذناپذیر هستند. 🔹حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: خداوند در آیه 29 سوره مبارکه «فتح» می فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در این آیه رسما تصریح شده، کسی که می گوید من مسلمان هستم نسبت به کفار محکم و شدیدالاعمل است و نسبت به دوستان مهربان. 🔰رمز موفقیت انقلاب 🔸این کارشناس مهدوی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی، برنامه های امام عصر(عج) را در عمل پیاده کردیم و به تعبیر واضح تر این برنامه ها را به دنیا سرایت داده ایم. رمز موفقیت ما در انقلاب این بود که دنیا را به سمت عدالت خواهی و ظلم ستیزی حرکت و پیشرفت دادیم. حقیقتاً در مبانی مهدوی انقلاب ما بسیار موفق و اثرگذار نه فقط در کشور بلکه در عرصه جهانی بوده است. اساساً در طول تاریخ غیبت کبری امام مهدی(عج)، هیچ اتفاقی همچون انقلاب اسلامی موثر در تعجیل فرج نبوده است. 🔹وی اظهار کرد: رسالت منتظران و اهل ندبه، انسان مهدوی و امام زمانی و منتظر آینده‌ی نجاتبخش و در انتظار ظهور این است که با همه وجود به رشد و پیشرفت انقلاب و توسعه برنامه های آن کمک کند. به عبارت بهتر، حرکت انقلاب،ی حرکت مهدوی و منتظرانه است و از آن سو آنها که با انقلاب در تقابل و تضاد هستند و سبب بدبینی مردم به نظام و انقلاب می‌شوند و کمکاری می کنند و به تعبیری باعث سست شدن اعتقاد مردم به انقلاب می‌شوند، نمی توانند منتظر و زمینه ساز ظهور نام بگیرند. 🔰شرط ظهور 🔸حجت الاسلام کفیل درباره تاثیر این اقدامات در گام اول انقلاب برای تمدن سازی مهدوی منتهی به ظهور در گام دوم انقلاب، گفت: تمدن اصیل اسلامی بر محور ظهور و اجرای حقیقی اسلام و حاکمیت دین و اعتلای کلمه توحید ظهور امام عصر(عج) متنبی است. به تعبیری در گام دوم انقلاب با ادبیاتی که مقام معظم رهبری به کار بردند، اگر سیرمان همین گونه باشد و فعالیت هایمان را بر اساس اعتلای کلمه توحید و اسلام در عرصه های مختلف اقتصاد، صنعت، آموزش و ... تعریف کنیم به آن تمدن زمینه ساز دست می یابیم. 🔹این کارشناس مهدوی در پایان خاطر نشان کرد: اگر همه کارهای ما بر همین محور یعنی اجرای مبانی دین باشد و این شعار پایه ای را در همه برنامه ها محور قرار دهیم در قوانین مجلس، لوایح دولت و ....، آنگاه شاهد کمرنگ شدن برخی دستورات اسلامی در برخی مواضع و مشاغل نمی شویم. اساس قانون و اجرای آن باید اسلام باشد هر چه اینچنی عمل کنیم پیوندمان با تمدن نوین اسلامی بیشتر شده و به ظهور نزدیک تر می شویم. شرط ظهور آمادگی جهانی است نه پر شدن دنیا از ظلم و جور! 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و نود (از فایل شماره 42) 3⃣. کار سوم در جنگ روانی یهود تحریف است. یهود می آید با استفاده از ابزار تحریف تغییر و ‌تفسیر می کند، تفسیر غلط، علائم پیامبر آخرالزمان✨ را در کتاب های خودش، تا جلوی رشد اسلام را بگیرد، تا جلوی حرکت پیروان خودش به سمت اسلام را بگیرد. 👀اینها دیدن آن ویژگیهایی که در پیامبر ما هست همان ویژگیهایی هست که در تورات بوده، در انجیل بوده📚. گفتند خُب اگر ویژگی ها همان باشد ما نمی توانیم آنچنان موفق عمل کنیم، مردم ما به سمت اسلام می روند.. پس بیاییم کتاب های آسمانی خودمان و نشانه های پیامبر اسلام را تحریف✖️ کنیم، حداقل مردم ما سمت اسلام نروند. 📖قرآن هم اشاره می کند در آیه [75، 76] سوره بقره:👇 👈👈«أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ *‌ وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَا بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ قَالُوا أَتُحَدِّثُونَهُمْ بِمَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ لِيُحَاجُّوكُمْ بِهِ عِنْدَ رَبِّكُمْ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» آيا طمع داريد كه [اينان‌] به شما ايمان بياورند؟ با آنكه گروهى از آنان سخنان خدا را مى‌شنيدند، سپس آن را بعد از فهميدنش تحريف مى‌كردند، و خودشان هم مى‌دانستند. * و [همين يهوديان‌] چون با كسانى كه ايمان آورده‌اند برخورد كنند، مى‌گويند: «ما ايمان آورده‌ايم.» و وقتى با همديگر خلوت مى‌كنند، مى‌گويند: «چرا از آنچه خداوند بر شما گشوده است، براى آنان حكايت مى‌كنيد تا آنان به [استناد] آن، پيش پروردگارتان بر ضد شما استدلال كنند؟ آيا فكر نمى‌كنيد؟»👉👉 🌀استاد مباحث تحریف هستند، همانطور که امروز هم تاریخ را به نفع خودشان تحریف می کنند. 4⃣. یکی دیگر از جنگ روانی های یهود ایجاد تردید بود، ایجاد شک در عقیده مسلمانها. 👥برای اینکار چکار می کردند؟ از راههای مختلفی وارد می شدند‌. مثلا تعدادی از آنها قرار گذاشتند اول صبح به اسلام ایمان بیاورند و اظهار اسلام🌟 بکنند، از آن طرف آخر روز به اسلام کافر بشوند‌. بگویند ما مسلمان شدیم اما رفتیم کتاب های خودمان را بررسی🔍 کردیم، با دانشمندان خودمان مشورت کردیم دیدیم حضرت محمد آن کسی نیست که ما فکر می کردیم پیامبر آخرالزمان است و دروغ می گوید و نادرستی حرفهایش آشکار شد‌. 👆اینطوری بین مسلمین هم ممکن بود تفرقه بیفتد. یهودی ها اول صبح به اسلام ایمان می آوردند اما آخرش کافر می شدند و می گفتند این اسلام همان اسلامی نیست که کتاب📗 ما گفته بود. پیش بینی می کردند که این کارشان باعث تشکیک مسلمین بشود. 🔹چرا...؟ چون بعضی از مسلمانها یهودی ها را اهل کتاب می‌ دانستند و عالم تر از خودشان می‌ دانستند. پیش خودشان می‌گفتند این یهودی ها که از ما عالم تر هستند 📚 وقتی از دین اسلام بیرون می‌آیند و می گویند اسلام به درد نمی‌خورد پس حتما اسلام به درد نمی خورد. ❌دقیقا همان شیوه را الان دارند. اینها ابتدا می آیند یک فردی را، یک فرد لامذهبی را، یک فرد بی اخلاقی را بزرگش می کنند، او را بالا می آورند به عنوان الگو و عالم مطرحش می کنند، بعد که برای جوانها او را الگو کردن، شروع می کنند از زبان این فرد انحراف⁉️ پخش کردند. 👤نمونه اش صادق هدایت، در سال 1381 شمسی به مناسب صدمین سال تولد صادق هدایت شبکه بی بی سی می آید او را بزرگ می کند او را نویسنده بزرگی می داند.‌. ما در سخنرانی هایمان توضیح دادیم صادق هدایت حتی در زمان خودش نویسنده 📇 مشهوری نبود و کتابهایش به زور فروش می رفت و حتی خود دوستانش هم می گفتند. 📡بی بی سی چنین فردی را بزرگ می کند برای جوان ما الگو می کند.. بعد می آید از زبان صادق هدایت مزخرفاتی می گوید و حتی جالب است بعضی از جملاتی که به او نسبت می دهند اصلا نگفته، ولی دشمن کار خودش را کرده و از زبان او دروغ پخش می کند. صادق هدایتی که آخرش خودکشی کرد. جلال آل احمد می گوید به خاطر مصرف بیش از حد مواد مخدر و 🍷شراب مُرد یا طبق بعضی ها خودکشی کرد.‌ 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 190 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🌱 |کلام‌‌مختصر‌‌بی‌‌قراری‌ام‌‌این‌است تو‌نیستی‌و‌جهانم‌چقدر‌غمگین‌است| 💔أَيْنَ بَقِيَّةُ اللَّهِ ..؟ @marefatemahdavi