🌼🌿
شعبانشــدوپیکعشقازراهآمد
عطـــرنفــسبقـــ♥️ـــيةاللهآمد
باجلوهسجاد،ابوالفضلوحسين
يكماهوسهخورشيددراينماهآمد
#ماه_شعبان
🌼🌿
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و هفتاد وششم
⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه استغفار می فرستادند) :
1⃣- گفتند اهل بیت بزرگوار برای ما گنهکاران استغفار می فرستادند، و این جنبه آموزشی داشته.
👈یعنی معصومین✨ می خواستند به گنهکاران بیاموزند که وقتی می خواستی دعا بکنی اول از خدا بخواه که از سر تقصیراتت😞 بگذرد بعدش بیا بقیه دعاهای خودت را مطرح بکن. که این را قبلا در بحث های استجابت دعا عرض کردیم که ما اول برای خودمان استغفار بفرستیم گنـاهانمـان پاک بشود، بعد دعا بکنیم.
2⃣- جواب دوم گفتند که بحث آموزش مطرح نیست یعنی ائمه این استغفارها را به نیت آموزش ما نگفتن بلکه کرنش و عبودیت نسبت به معبود خودشان بود، خدای متعال✨. تضرع، اظهار عجز کردن نسبت به خدا می کردند و با این کار لذت می بردند، یک لذت معنوی.
شما چطور یک انسانی💞 را دوست داری، دوست داری همیشه به او خدمت بکنی. اینها هم همین است. لذت می بردند از استغفار در محضر خدا. استغفار خودش نوعی دعاست. دعا اظهار کرنش است، اظهار عجز است، اظهار تضرع نسبت به خدای متعال است.
👥اولیای خدا که دنبال لذت های نفسانی نیستند، اینها دنبال لذت های معنوی بودند به همین خاطر با این استغفار📿 و امثال استغفار لذت معنوی خودشان را بالا میبردند. لذا این عزیزان هم در همین قالب ها اظهار عجز می کردند، اظهار ضعف میکردند، اظهار نقص میکردند، با آنکه نور مطلق بودند🌟 اما پیش خودشان در محضر خدای متعال اظهار عجز می کردند.
⚠️پس فقط تعلیم و آموزش به ما گنهکاران نبود، شما بیا استغفار بکن... نه قطعا ارزش بالاتری داشت، قطعا دعا و استغفار اهل بیت🌷 جنبه های بالاتری از آموزش به ما را داشت، خودشان میخواستند یک لذت معنوی را ببرند.
💢میخواستند یک اظهار نقص در محضر خدا بکنند که خدایا ما با آنکه معصوم هستیم فکر نمی کنیم که دیگر همه کارهایمان درست است و همه جوره داریم تو را عبادت می کنیم، ما هم نقص داریم.
👌حالا اهل بیت نقص خودشان را در عبادات خودشان می دانستند. از گناهان مطمئن بودن که گناه نمی کنند، در عباداتشان می گفتند این عبادات ما آن طوری نیست که مرضی رضای خدا باشد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (85)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 276
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi
🔐سه نقطه کلیدی در یک فقره کوتاه مناجات شریف شعبانیه:
🔶إِلَهی هَب لی قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ و لِساناً یُرفَعُ إِلَیکَ صِدقُهُ و نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّهُ✨
👌[خدای من] به من عطـا کن دلی که شـوق، او را به تـو نزدیک کند. آلودگی ما به مادیات وگناه این شـوق را در دل میمیراند، اُنس ما با قـرآن، دعـا، نوافـل و درست بهجا آوردن فرائـض این شـوق را در دل برمیانگیزد. زبانِ صادق، سخن باصداقت حرفی که در آن شائبهای از مادّیت و خودخواهی و هواپرستی نباشد، این سخنی است که به سمت خدا بالا میرود.
🔷نگاهِ حقیقتآمیز؛ نگاهِ حقانی به مسائل، نه نگاهِ جانبدارانه، هوسگرانه و کاسبکارانه. مسائل را با نگاه طرفداری از حق، دنبالهی حق بودن، با این نظر نگاه کنیم. آنوقت این نگاه به خدا نزدیک میشود.
🔖رهبر انقلاب ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
#مناجات_شعبانیه
@marefatemahdavi
4_6046515651491661473.mp3
4.4M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 55
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 55
🌀 موضوع : #دعا 31 🌀
❇️تاثیر قرب درونی و بیرونی بر استجابت دعا❇️
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست ویکم (از فایل شماره 45)
به بحث جنگ احد می رسیم،
✌️دومین جنگی که پیامبر خدا با مشرکین انجام دادن جنگ احد بود، در سال سوم هجری🗓.
یهودی ها دیگر خطر پیامبر و مسلمانها را حس کرده بودند، در جنگ بدر دیدن 313 تا مسلمان آن هم با ساده ترین ادوات نظامی، که خیلی هایشان شمشیر نداشتن، خیلی هایشان اسب🐎 نداشتند، چطور بر لشکر مشرکین پیروز شدند، با رشادت های امیرالمؤمنین (ع).✨
🔔احساس خطر کردند، گفتند باید کاری بکنیم که این مسلمین شرشان را بخوابانیم. یهودی ها از مدینه به مکه آمدند گفتگویی را با ابوسفیان🗣 داشتند، او را به جنگ تحریک کردند و قول دادن در صورت عملیات دوباره توسط مشرکین، قطعا یهودی ها با هماهنگی🤝 مشرکین وارد جنگ و وارد عمل می شوند.
یعنی اگر شما مشرکین بیایید ما هم به شما کمک خواهیم کرد.
👈👈خیلی از سرمایه داران و صاحب کاروان های تجاری مکه در جنگ بدر کشته شده بودند، این اموالشان بی صاحب شده بود، خیلی ها مجروح شدن🤕، تعدادی هم سر افکنده و مغبون و بسیار بی روحیه برگشتند، یک مقدار سخت بود مشرکین دوباره بخواهند اینها را تجدید قوا بکنند.
🔹اما سال بعد (یعنی همان سال سوم هجری) ابوسفیان حدود سه هزار نیرو فراهم کرد👳🏻♂ به همراه سه هزار نفر نیروی ذخیره و از آن طرف هم تعدادی زن. (یعنی سه هزار نفر نیروی خط مقدمی، سه هزار نفر نیروی ذخیره، به همراه تعدادی زن آوازه خوان👩🏻 و رقاصه و زنهای .. برای اینکه مثلا یک روحیه ای به افراد نیروی خودش بدهد) دوباره سپاه شرک را ابوسفیان راه اندازی کرد.
📃خبر این لشکرکشی به پیامبر رسید. ایشان به مشورت با یاران خودشان پرداختند. ابتدا حضرت پیشنهاد دادند در داخل مدینه جنگ می کنیم، جنگ را به جنگ شهری🏘 تبدیل می کنیم.
چرا؟ چون مشرکین زیاد هستند تجهیزات نظامی یشان بیشتر است و در میدانهای باز، فضا اگر باز باشد مثل کوه ها⛰، مثل دشت ها، می توانند ما را محاصره کنند. اما اگر در شهر بجنگیم چون ما محل عملیات را بهتر می شناسیم، ما اهل مدینه هستیم داخل شهر مدینه را بهتر می شناسیم، وقتی دشمن وارد کوچه های مدینه بشود می توانیم آن سازمان بندی و آن نظم صفوف دشمن👥 را بهم بزنیم و دشمن هم تضعیف بشود.
☝️از طرفی هم همه مردم شهر در جنگ درگیر می شوند و ما می توانیم با تمام قوا استفاده بهینه را بکنیم.
↩️مشرکین هم از آن طرف ادوات جنگی شهری، بعضی ادوات و تجهیزات مخصوص جنگ شهری است مثل منجنیق، مثل ابزار آتش🔥 زدن و خراب کردن قلعه ها، اینها را به همراه نداشتن. فقط ادوات جنگ رودر رو مثل شمشیر، نیزه و 🏹تیرو کمان به همراه داشتند.
👌به همین خاطر دلیل پیامبر (ص) یک دلیل کامل بود، با رعایت همه جانبه اصول و تاکتیک های نبرد. یک تصمیم کاملا درست.
❌اما جالب است بعضی از اصحاب نظر پیامبر را نپذیرفتند و گفتند جنگ شهری ننگ برای ماست، ما قبول نمی کنیم در جنگ شهری کار بکنیم، جنگ شهری برای ترسوهاست. در حالی که چنین چیزی نبود، اما اینها این توجیه را انجام دادند.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 201
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و هفتاد وششم ⭕️..دلیلش را با هم بررسی می کنیم (چرا ائمه
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و هفتاد وهفتم
3⃣- توجه اولیای خدا که دارای مقامات معنوی هستند، توجه این عزیزان به اعمال صالح و مقامات عالی معنوی. مثل مقام توکل..
🔸آقای خواجه عبدالله انصاری یک کتابی دارد به نام صد منزل، در دانشگاه میخواندیم در بحث عرفان. کتاب خیلی زیبایی است، منازل متعددی را در سیر و سلوک ذکر 📚 می کند، یکی از منازل توکل است که انسان به مقام توکل برسد، یکی مقام رضا، یکی مقام تسلیم..
☝️وقتی ما توجه می کنیم به این مقامات که از این مقام به مقام بعدی برسم، خود این یک حجاب است،⚠️
👈یعنی توجه من به این مقام است. اما این حجاب، حجاب ظلمانی و تاریک نیست بلکه حجاب نورانی است. ما یک حجاب ظلمانی داریم که از طریق گناهان برای ما حاصل می شود، اما این حجاب یک حجاب نورانی✨ است و باید همین هم برطرف بشود. همین توجه را اولیای خدا برای خودشان گناه حساب میکردند.
🗣لذا گاهی در این قالب می گویند یک جمله معروفی است؛ ″حسنات الابرار سیئات المقربین″ یعنی آن کارهای نیک انسانهای نیکوکار، برای افراد مقرب و درجه بالا گناه حساب می شود. در بحث امام خمینی گفته بودیم این نمازهایی که ما می خوانیم برای اولیاءالله اصلا گناه هست، این چه نمازی است خواندی؟؟! بی حال، بی توجه..‼️
👌این بزرگان و علما و مقربین درگاه خدا هم مقامشان می رود بالاتر مثل معصومین، از این نظر استغفار می کنند. پس این حجاب یک حجاب نورانی است که این را می آیند مطرح می کند.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (85)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 277
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________________
@marefatemahdavi
✨باز آی دلبرا که دلـــــم بی قرار
توست!
#یاصاحبالزمان✨
🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
@marefatemahdavi
4_6051074948254926959.mp3
4.11M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 56
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 56
🌀 موضوع : #دعا 32 🌀
❇️بحث دعاهای شخصی و عمومی ❇️
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🔘غزوه بنی المصطلق یا مریسع 💢بنی المصطلق طایفه ای از خزاعه اند و مریسع نام منطقه ای که سپاه اسلام ب
💥به سوی پیروزی بر حجاز
🔹پیمان حدیبیه
👈گذشت که پس از غزوه احزاب، رسول خدا (ص) فرمود: از این پس آنان به جنگ ما نخواهند آمد و این ما هستیم که به جنگ با ایشان خواهیم رفت. اعتقاد رسول خدا (ص)✨ چنین بود که قریش با توجه به شکستی که در احزاب متحمل شده و به علاوه همه تجربه های گذشته، در طی قریب بیست سال از آغاز بعثت🔆، فکر حمله به اسلام را از سر بیرون کرده، چرا که توان آن را از دست داده است. به علاوه، قریش همانند بدویان بیابانی نبود که تنها در اندیشه جنگ⚔ باشد، بلکه می توانست به صلح نیز بیندیشد. اگر قرار باشد جنگی بی حاصل برپا شود، آن هم با همه تبعات سخت آن که یکی از آنها قطع راه تجارتی قریش است، چه بهتر که درباره صلح نیز فکری شود.
☝️به هر روی سران قریش تا این اندازه پختگی سیاسی داشتند که بفهمند جنگ با مسلمانان آن هم با هدف براندازی، دیگر از توان آنان خارج شده است.
♦️رسول خدا (ص) با توجه به شناخت عمیقی که از روحیه دشمن داشت، در شوال سال ششم هجری، مصمم شد تا برای عمره راهی مکه🕋 شود.
آن حضرت دستور دادکه تنها با یک شمشیر غلاف شده حرکت کرده و از برداشتن هر نوع سلاح دیگر خودداری کنند. این بدان دلیل بود که بر همه اعراب و نیز قریشیان ثابت شود رسول خدا (ص) تنها قصد انجام عمره داشته و به هیچ روی سر جنگ ندارد.
رسول خدا (ص) همراه یک هزار و چهارصد تا ششصد نفر 👥 از اصحابشان عازم مکه شدند. پیامبر (ص) در مسجد شجره محرم شدند و در طول راه از بدویان خواستند تا وی را همراهی کنند. آنان از پذیرفتن دعوت پیامبر (ص) خودداری🚫 کردند. گویا ترس عمده آنان از این به ظاهر بی احتیاطی مسلمانان بود که سلاحی همراه نداشتند. اعراب بر این باور بودند که این سپاه بازگشت ندارد😣، زیرا به سوی مردم مسلحی می رود که هنوز خاطره بدر را در ذهن دارد.
📯زمانی که خبر نزدیک شدن مسلمانان به قریش رسید، آنان به رایزنی با یکدیگر پرداخته و مصمم🤝 شدند تا از ورود آن حضرت به مکه جلوگیری کنند. تصور آنان بر این بود که با توجه به وضعیت جنگی حاکم بر روابط آنان با رسول خدا (ص)، ورود آنان به مکه، حتی برای انجام عمره، لطمه ای بر حیثیت قریش خواهد بود.
به همین دلیل، همپیمانان خود مانند ثقیف و احابیش را به یاری طلبیده، دویست سوار🏇 را به فرماندهی خالد بن ولید به سوی منطقه غمیم فرستادند.
قریش به وفور شترانی🐪 را ذبح کرده و در چهار نقطه مکه اعراب را اطعام کردند. این خود در جذب اعراب در مکه تاثیر فراوانی داشت.
⭕️رسول خدا (ص) با شنیدن این خبر به مشاورت با اصحاب نشست. رایزنی در این بود که، آیا آنان باید با سواران دشمن رودررو می شدند یا آنکه آنها را رها کرده به سراغ کسانی می رفتند که در شهر بودند. عقیده عمومی آن بود که برای انجام عمره راهی شهر شوند🏡، هر کسی که در برابرشان ایستاد با وی بجنگند. آن حضرت پس از عبور از راههای سختی که به هدف دور شدن از سواران دشمن بود، در منطقه "حدیبیه" واقع در 22کیلومتری🚏 غرب شهر مکه فرود آمد. سواران دشمن نیز در نزدیکی آنان مستقر شدند.
در اینجا رسول خدا (ص) به دلیل نزدیکی دشمن، نماز خوف خواندند.
👈در محدوده مکه، رسول خدا (ص) همپیمانانی از قبیله خزاعه داشت که در طول جنگهایش با قریش، بهره فراوان اطلاعاتی از آنان گرفته بود. غلامی از خزاعه هدایایی🎁 را نزد رسول خدا (ص) آورد و پس از آن از حضرت خواست تا اجازه دهد دست وی را ببوسد. رسول خدا (ص) اجازه چنین کاری به او دادند و سپس، دستی به سر او کشیدند و فرمودند: خدا به تو خیر و برکت دهد. موارد "تبرک" به مانند آنچه گذشت، در سیره نبوی بسیار فراوان است. گفته اند که در همین ایام، آن حضرت بر سر چاه کم آبی فرود آمد و مسلمانان😩 از اندکی آب شکایت کردند. رسول خدا (ص) تیری از تیردانش را به یکی از اصحاب سپرد تا در ته چاه بگذارد پس از آن بود که چاه🌊 مملو از آب گردید.
رسول خدا (ص) برای رام کردن قریش و گرفتن اجازه برای انجام عمره، حاضر بود شرایطی را بپذیرد. در این هنگام، بدیل بن ورقاء نزد رسول خدا (ص)✨ آمد و از آمادگی قریش برای دفاع از مکه سخن گفت، و نیز این که برای ورود به مکه جز از بین بردن جماعت آنان راهی وجود ندارد. 💭حضرت فرمود: او و مسلمانان برای جنگ نیامده اند اما اگر کسی راه را بر آنان بست، آنان به جنگ⚔ با وی خواهند پرداخت.
⬇️⬇️⬇️
☑️در این وقت پیامبر (ص) پیشنهاد عاقلانه ای را مطرح کرد: جنگ برای قریش تاکنون جز ضرر چیزی نداشته و او میتواند قرارداد مدت داری📝 با آنان ببندد که در آن مدت، آنها از امنیت برخوردار باشند. در کنار آن میان او و مردم را آزاد گذارند، در حالی که اکثریت مردم از آنهایند. اگر کار من غلبه کرد، قریش در ملحق شدن به سایر مردم یا کارزار با من آزاد است. البته من تا رمقی دارم، برای کار خویش تلاش خواهم کرد.
〽️بدیل برای انتقال این پیشنهاد به مکه آمد. در آغاز قریش تمایلی به شنیدن اخبار او از سپاه مسلمانان 👥 نداشتند. اما به هر روی از وی خواستند تا آنچه را شنیده باز گوید. بدیل پیشنهاد صلح موقت را باز گفت.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص580-586"،
رسول جعفریان
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۴۷
@marefatemahdavi
✨شدتاینعشــــــقدرشعرم
نمیگنجدچـرا؟
بیخیالشعراصلادوستتدارم
حسین✨
💠[امام حسين عليه السلام :
«إنَّ شيعَتَنا مَنْ سَلِمَتْ قُلوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَغِلٍّ وَدَغَلٍ»؛ بى گمان شيعيان ما، دل هايشان از هر خيانت، كينه، و فريبكارى پاك است.
📘بحارالأنوار، ج۶۸، ص۱۵۶]
🍃🌸ولادت با سعادت
#امام_حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک باد.
@marefatemahdavi
4_5767342798726498575.mp3
3.2M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 57
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 57
🌀 موضوع : #دعا 33 🌀
❇️تاثیر نفس ولی خدا در دعا ❇️
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
🔰 مژده و خبر خوش
✅ برای اولین بار در فضای مجازی
✳️ به مناسبت #ميلاد_امام_حسين و اعیاد شعبانیه و ایام تولد قطب عالم امکان حضرت بقیت الله (عج) ، فایلهای مهم #نمایشگاه_مجازی_مهدویت که حاصل ساعت ها کار تیم تحقیقاتی و پژوهشی و طراحی زیر نظر #استاد_عبادی بود، به صورت کاملا رایگان در ایتا بارگزاری شد.
👈 شما می توانید با رجوع به آدرس https://eitaa.com/joinchat/214368366C461a78d41e این فایل ها را دریافت کنید و در کانال خودتان یا موسسه و شهر و اماکن فرهنگی خود، این پوسترها و فایلها را قرار دهید و به نوعی یک نمایشگاه مجازی مهدویت برگزار کنید.
❇️ خاصیت این عکس نوشت ها به گونه ای هست که اگر کسی از اول تا آخر آن ها را بخواند ، یک دوره معارف عمومی مهدویت را از تولد امام زمان (عج) تا جهان پس از ظهور و رجعت و... را یاد می گیرد.
🔰 برای راحتی کار شما عزیزان، فایلها به 3 فرمت عکسنوشت ، pdf و word قرار داده شده است تا هر تغییر و ویرایشی که دوست داشتید در ان اعمال کنید و اسم و لوگوی مجموعه خودتان را بزنید و...
👌 صاحب این اثر ، مجموعه تحت اشراف #استاد_عبادی می باشد اما نشر و تکثیر این فایلها به هر شکل و با هر اسم و نامی ، حلال می باشد .
@ma_va_o
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سی و نهم 🔗
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت چهلم
🔗روایت هشتم :
📜وعن حميد بن زياد، عن عبيدالله بن أحمد الدهقان، عن علي بن الحسن الطاطري، عن محمّد بن زياد، عن أبان، عن صباح بن سيابة، عن المعلى بن خنيس قال: ذهبت بكتاب عبدالسلام بن نعيم وسدير
وكتب غير واحد إلى أبي عبدالله (عليه السلام) حين ظهر المسودة قبل أن يظهر ولد العبّاس بأنّا قد قدرنا أن يؤول هذا الامر اليك، فما ترى؟ قال: فضرب بالكتب الأرض، قال: أُفّ أُفّ ما أنا لهؤلاء بامام، أما يعلمون أنّه إنّما يقتل السفياني.
👈روایت شماره هشت را ما قبلا بررسی کردیم.
🔗روایـت نهـم :
📜محمّد بن علي بن الحسين بإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد، عن أبيه، عن جعفر بن محمّد، عن آبائه (عليهم السلام) ـ في وصية النبي (صلّى الله عليه وآله) لعلي (عليه السلام) ـ قال: يا علي إن إزالة الجبال الرواسي أهون من إزالة ملك لم تنقض أيّامه.
➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰
👈روایت شماره نهم هم شبیه آن را گفتیم. وصیت پیامبر (ص) هست به حضرت علی (ع) که می فرمایند بخواهی کوهها را جابه جا کنی خیلی راحت تر هست از اینکه بخواهی یک حکومتی که هنوز مدتش، اجلش، تاریخ انقضایش سر نیامده، آن حکومت را از بین ببری. پس یعنی کار سختی هست، تقریبا نشد هست، محاله حکومتی که هنوز مدتش تمام نشده بخواهی از بین ببری.
💢بعضی ها همین را می گویند،
می گویند شما برای چی جمهوری اسلامی انجام دادید؟ پیامبر اینجا دارد می گوید یک حکومت ظالمی هست مثلا قرار هست صد سال دیگر از بین برود. شما سال سی ام این حکومت قیام نکن چون نمی توانی این حکومت را از بین ببری. برداشت اینها از روایت این هست.
👈ولی سوال ما این است یعنی ما بنشینیم دست روی دست بگذاریم آن پادشاه ظالم هر بلایی دلش می خواهد سر ما بیاورد که ما بگویم این حکومت مثلا مدتش نرسیده! کجای دین ما چنین چیزی گفته شما دست روی دست بگذار و هیچ کاری نکن⁉️
✅ اتفاقا برای جمهوری اسلامی که برعکس بود! جمهوری اسلامی حرکت کرد قیام کرد، حکومت پهلوی را سرنگون کرد که تمام شد. اگر این روایت را بخواهی حساب بکنی یعنی امام خمینی نباید پیروز می شد، چون هنوز حکومت پهلوی باید میبود مثلا، مدتش تمام نشده، فعلا صبر کنید.. ولی امام قیام کرد و حکومت را هم سرنگون کرد. پس این روایت ربطی به جمهوری اسلامی🇮🇷 و ولایت فقیه ندارد.
👈اینجا هم فقط دارد سختی کار را اشاره می کند. فقط دارد بیان مشکلات را میگوید، نه اینکه بگوید حرکت نکنید، قیام نکنید. والا خدا هم به اعمال ما نگاه میکند. ✨«إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»✨ اگر قومی حرکت بکند، تلاش بکند، خدا قطعا تلاش آنها را ببیند کمکشان می کند.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۴۰
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
🔰 مسابقه ویژه مباحث اعتقادی و اصول عقائد برای فرزندان و نوجوانان شما 🔰
👈 منبع مسابقه :
🎤 صوتهای تدریس کتاب #برترین_آرزو توسط #استاد_عبادی ، کتابی مناسب برای آشنایی فرزندان شما با مباحث مهم و اعتقادی و اصولی دین که مورد تحسین مقام معظم رهبری و بزرگان قرار گرفته است
🔰 این کتاب ها به صورت 7 جلدی می باشند که این مسابقه تا پایان تدریس کتاب شماره 5 انجام که جمعا 16 صوت می باشند برگزار می شود. ( 2 جلد دیگر در ایام ماه مبارک رمضان بارگزاری می شود و دوباره مسابقه برگزار می شود)
👌نحوه شرکت در مسابقه:
🔰 مسابقه در سه رده سنی برگزار می شود.
1️⃣ ویژه پایه سوم تا ششم ابتدایی
2️⃣ ویژه متوسطه اول
3️⃣ ویژه متوسطه دوم
👈 هر رده ، برنده مخصوص به خود را خواهد داشت و جداگانه مورد داوری قرار خواهند گرفت
🔰🔰 عزیزان هر رده باید 16 صوت تدریس را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1272 دریافت نمایند و گوش دهند و هر صوت را در یک نصف برگه A4 یا یک صفحه دفتر درسی ، به صورت خلاصه بنویسند.
یعنی 16 جلسه ، باید حداقل در 4 برگه پشت و روی A4 نوشته شود.
👈 خلاصه و نکته اصلی هر صورت را در برگه بنویسید.
👈 حتما خود بچه ها مطالب را بنویسند ، خانواده ها هم می توانند کمک کنند.
👈 برای داوری ، زیبا نویسی، مرتب نویسی ، نوشتن نکات اصلی هر درس و رساندن پیام هر درس، کفایت می کند.
📅 مهلت ارسال خلاصه درس ها:
تا پایان روز 20 فروردین ماه 1400 ،
👈 از برگه جوابیه ها عکس گرفته شود به آیدی @Zaaaa9 فرستاده شود.
@ma_va_o
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست ودوم (از فایل شماره 45)
☝️.. اینجا این نکته را ما باید توجه بکنیم مشورت های پیامبر (ص)✨ با هدف رشد دادن پیروانشان بود. آنها را رشد بدهد، آنها را بالا بیاورد. اگر آنها معرفت کاملی به شخصیت پیامبر می داشتند نه تنها نظر ایشان را رد نمی کردند بلکه در مواردی هم که آن حضرت نظری نمی داد سوال میکردند⁉️ آقا نظر شما چی هست؟ سکوت کردید نظرتان چی هست؟ این یعنی معرفت شناسی، این یعنی عمق معرفت.
❌که نمی فهمیدند یک عده از اصحاب!
👈ما جایی نداریم در این مواقع
کسانی مثل عمار یا کسانی مثل حضرت علی (ع)✨ بیایند و اظهار نظر بکنند یا نظری مخالف پیامبر (ص) بدهند، چون میفهمند نظر پیامبر چه نظری هست، میفهمند نظر پیامبر نظر حق است، نظر درست است.
«وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى»🌱 پیامبر از روی هوا و هوس حرف نمی زند ولی یک عده نفهمیدند.
👥اصحاب در برابر رأی مستحکم پیامبر باید یک دلیل واضح و منطقی می آوردند، که پیامبر ما به این دلیل منطقی نظر جنگی شما در شهر را نمی پذیریم.
اما در تاریخ📚 شما نگاه می کنید دلیل مخالفان این بود ننگ است همین! فقط یک نوع ننگ برای خودشان می دانستند. یا جوانها می گفتند ما در جنگ بدر نتوانستیم شرکت بکنیم🏇 حالا امروز میخواهیم جبران بکنیم و در بیرون از شهر با دشمنان بجنگیم.
👆می بینید هر دو دلیل، دلیل متعصبانه ای بود، بی اساس بود.
❌اصلا غیر منطقی بودن این حرف ها و سستی ادله اینکه ما حتما باید از مدینه خارج بشویم، نشان میدهد جریان سازی رخ داده بود تا یک واقعیتی را بپوشاند، یک جریانی شروع شد تا سرپوش بگذارد بر سر یک واقعیت!⚠️ آن واقعیت چی بود؟ تحمیل خروج از شهر بر پیامبر (ص). یعنی بر پیامبر تحمیل کنند به زور که باید بروی خارج از شهر بجنگی.
👈اگر جنگ در شهر اتفاق می افتاد قطعا بدون شک به سود پیامبر تمام می شد و ضربه سخت تری💥 به مشرکین وارد میشد و در حقیقت شرک و سران شرک از بین می رفتند. اما اینجا جریانی دست بکار شد تا پیامبر را از جنگ در داخل شهر منصرف بکند. وقتی اکثریت یک نظری میدهند، پیامبر دیگر چکار⁉️ می توانست بکند، اگر بخواهد روی نظر خودش پافشاری بکند آن اکثریت کنار می کشند و جنگ نمی کنند. پس پیامبر اینجا مجبور بود جنگ کند و حرف آنها را گوش بدهد، یعنی بیـرون از شهر بروند.
🌀وقتی ابوسفیان داشت به سمت مدینه می آمد، متوجه شد پیامبر یکسری افراد 👀دیدبان را قرار داده و از ماندن مسلمین در شهر یک مقدار نگران شد. ابوسفیان هم می دانست جنگ شهری به ضرر مشرکین است، به نفع پیامبر (ص)✨ است. اما به مسیر خودش ادامه داد.
👈یک مقدار بخواهیم با نگاه تحلیلی نگاه بکنیم نشان می دهد ابوسفیان قبل از جنگ از خروج سپاه پیامبر اطمینان داشت. ابوسفیان آدم زرنگی بود، امکان ندارد که بیاید سه هزار نفر نیروی نظامی، سه هزار نفر نیروی ذخیره، 👥👥 شش هزار نفر نیرو را به همراه تعدادی زن بیاورد سمت مدینه و اطمینان نداشته باشد از اینکه مسلمین می خواهند در داخل شهر بجنگند یا خارج شهر ⚔. این یک مقدار با واقعیات نمی خواند!
☝️قطعا می توانیم بگوییم، حالا قطعی صددرصد💯 هم نگوییم اما با درصد بالا میتوانیم بگوییم ابوسفیان می دانست که قرار است پیامبر خارج از شهر جنگ بکند. (حتی با آنکه نظر خود پیامبر داخل شهر بود) یعنی یهود مثل اینکه این اطمینان را به ابوسفیان داده بودند که ما با نفوذی های خودمان💥 داخل سپاه پیامبر، پیامبر را مجاب میکنیم به خروج از شهر. انگار این قضیه در تاریخ غافل مانده، والا امکان نداشت ابوسفیان شش هزار نیرو برای جنگ با پیامبر✨ بیاورد، پس یک اطمینانی داشت.
پس قطعا می توانیم بگوییم ابوسفیان با عده ای از مسلمانها در ارتباط🤝 بود. مسلمانهای نفوذی، نفوذ به تحریک کی؟ به تحریک یهود، سازمان یهود.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 202
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313