#امام_زمان
✨عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَلَا تُرىٰ..
🍁بر من سخت است که
🍁مردم را میبینم، ولی تو دیده
🍁نمیشوی..
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
1_74613612(1)_5942596439568812385.mp3
3.47M
#مناجات_با_امام_زمان
🎧آروم جونم،
میشه بدونم کی و کجا
به سر میاد چشم انتظاری؟
با حال زارم دلهره دارم
یه وقت صدات کنم،
منو به جا نیاری ..
🎤کربلایی جواد مقدم
@marefatemahdavi
#ندبه_انتظار
✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه -
فراز سی و پنجم (۱)
🔷«أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؛ کجاست کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟»🥀
📗در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می آوریم.
👈باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان عليهالسلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیر کشیدن و جنگی⚔ نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان عليهالسلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می تواند او را مهار کند⁉️ آیا آمریکا می تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟
این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی فهمد، وگرنه امام زمان عليهالسلام سر تا پا مهر و عطوفت است.
📖 آیه اول
⚜«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛ وهر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم».
📌 نکته ها ⤵️
1⃣. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی عليهالسلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین عليهالسلام را خواهد گرفت.
🔆امام محمد باقر عليهالسلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمود: منظور این آیه، امام حسین عليهالسلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خونخواه آن حضرت هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین عليهالسلام را طلب خواهد کرد.
2⃣. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است.
🔅رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او (مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت.
🔅همچنین امام صادق عليهالسلام فرمود: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛ وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت.
3⃣. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
4⃣. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
5⃣. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً».
6⃣. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه:
✨«فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند».
🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه -
👤محسن قرائتی
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سیزدهم (از فایل شماره 78) ⬅️..سوا
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و چهاردهم (از فایل شماره 78)
♨️.. حالا آیت الله طبسی سوالاتی را از عمر مطرح می کند، از عمر سوالاتی را میپرسد می گوید؛
⬅️آقای عمر شما که شاخصه قریشی بودن و فامیل پیامبر بودن را مطرح می کنی آیا اهل بیت پیامبر (ص) این شاخصه ها را نداشتند..⁉️ این حرف های شما فقط یک شعار بود! در جایی که به نفع تو بود از این شعار استفاده کردی، در جایی که قصد حذف اهل بیت را داشتید شعار خودتان را هم عوض کردید! گفتید نبوت و امامت در یک جا جمع نمی شود! این حرف شما بود علنا!❌
نبوت و امامت در یک جا جمع نمیشود یعنی نبوت از قریش بود پس امامت دیگر از قریش نیست. خُب شما الان برعکسش را عمل کردی، شما خودت از قریش هستی که؟!!
⬅️نکته بعدی شما که می گویید خلافت باید دست قریشی ها باشد، مگر بعد از شماها خلافت دست اموی ها نیفتاد، حالا اموی ها از قریشی ها بودند؟؟
☝️خود این مشاجره ای که بین حباب بن منذر و عمر در می افتد، (حباب از بین انصار، عمر از بین مهاجرین) نشان می دهد این حرفی را که آقایان ادعا می کنند اکثریت به عمر رأی دادن، به ابوبکر رأی دادن واقعا حرف غلطی بود. متأسفانه نمیدانیم 💭چطور شده یک حرف غلطی بین مردم باب شده همه به ابوبکر رأی دادند. اصلا اینطوری نبود.
⁉️چند سوال هم از حباب بن منذر پرسیده می شود؛
⬅️حباب به مردم مدینه گفته بود اگر اینها می خواهند برای خودشان خلیفه انتخاب بکنند، شما اینها را از مدینه بیرون بیندازید مدینه برای شما انصار است نه آقایان قریشی. حالا سوال از حباب بن منذر پیش میآید شما مسلمان های مهاجر را تهدید به تبعید می کنی و گفتی اگر قبول نکردن که خلیفه از انصار باشد آنها را از مدینه بیرون می کنی، خُب این با روحیه وحدت آیا سازگار است❓
⬅️سوال دوم شما به جبهه گیری انصار در برابر مهاجرین دامن زدید، اعلان جنگ کردید، این هم با وحدت سازگار نیست آقای حباب بن منذر!
⬅️سوم اینکه شما با افتخارات جاهلی که برگشتی گفتی من آدم خردمندی هستم و فلانم و.. سعی کردید انصار را بر مهاجرین برتری بدهید، خُب اینها هم چیز غلطی بود.
👆ما نمی خواهیم اینجا از انصار دفاع بکنیم، جلسات قبل بحث سعدبن عباده را مطرح کردیم و نقدهای به او را هم گفتیم، ما قصد نداریم اینجا بگوییم انصار کار خوبی کردند.
❌هر دو کار اشتباهی کردند! هر انصار کار اشتباهی کردند، هم قریش کار اشتباهی کردند. اگر انصار همان جا می آمدند و از امیرالمؤمنین (ع)✨دفاع می کردند کار به اینجاها نمی رسید!
📚البته آقای طبسی هم اینجا نظر طبری را می آورد که قبیله اوس آمدند، چون قبیله اوس با قبیله خزرج مشکلاتی داشتند به همین خاطر آمدند و به طرفداری از جناب ابوبکر و با ابوبکر بیعت کردند، این بحث را مطرح می کند.
👌باز روی این بحث تأکید دارم و واقعا جای سوال است.. به هرحال قبیله اوس درست است با قبیله خزرج مشکل داشت اما چی شد پشت سر مهاجرین مکه رفت؟ درست است بین اوس و خزرج دعوا بود ولی بالاخره عرق تعصب جاهلی خودشان را داشتند، بحث من سر این است اینها چطور آمدند به راحتی با ابوبکر و عمر و اینها بیعت کردند⁉️
این نکته ای است که ای کاش جوابی برایش پیدا بشود. اینکه بگوییم فقط با خزرجی ها مشکل داشتند این دلیل نمیشود! خُب خود اوسی ها می توانستند کسی از خودشان انتخاب بکنند چرا زیر بار اهل مکه رفتند با آن تعصب جاهلی که داشتند!
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 314
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
#حدیث
🌻پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
💠«بادِرْ بِأربَعٍ قَبلَ أربَعٍ : بِشَبابِكَ قَبلَ هَرَمِكَ ، و صِحَّتِكَ قَبلَ سُقمِكَ ، و غِناكَ قَبلَ فَقرِكَ ، و حَياتِكَ قَبلَ مَماتِكَ.»
👌چهار چيز را پيش از چهار چيز غنيمت شمار:
🔹جوانيت را پيش از پيرى خود،
🔹تندرستيت را پيش از بيماريت،
🔹توانگريت را پيش از نيازمنديت
🔹و زندگيت را پيش از مرگت.
📚الخصال، ج1، ص239
@marefatemahdavi
⭕️انتظار یعنی عدم یأس ملتها نسبت به گشایش در کارها
🔰رهبـــر انقــــــلاب :
🔸انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گستردهیی است.
یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی اینکه بشریت اگر میبیند که طواغیت عالم ترکتازی میکنند و چپاولگری میکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی میکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چارهیی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد.
🔷انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستمها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداقهای دیگر هم دارد. وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بنبستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش.
مسلمان با درسِ انتظار، فرج میآموزد و تعلیم میگیرد که هیچ بنبستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمیشود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابلهی با اینهمه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بنبستهای جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همهی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همهی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانستهاند؛
🔸معلوم میشود انتظار، یک عمل است، بیعملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آمادهسازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همهی زمینهها.
این، در واقع تفسیر این آیات کریمهی قرآنی است که: «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» یا «إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ». یعنی هیچوقت ملتها و امتها نباید از گشایش مأیوس شوند.
📍بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان، ۱۳۸۴/۰۶/۲۹
#امام_زمان
#انتظار
@marefatemahdavi
#ندبه_انتظار
✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه -
فراز سی و پنجم (۲)
📖آیه دوم
⚜«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ی ما».
📌 نکته ها ⤵️
1⃣.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است:
الف) سنّت فرستادن پیامبر؛
ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛
ج) کیفر مجرمان؛
د) نصرت مؤمنان.
2⃣. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله:
الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ».
ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا».
ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا».
د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ».
3⃣. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ».
4⃣. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا».
5⃣. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا».
6⃣. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ».
7⃣. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا».
8⃣. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا».
📖آیه سوم
⚜«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید».
📌 نکته ها ⤵️
1⃣. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح میشود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین میرود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است.
2⃣. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود.
3⃣. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان!
4⃣. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیـری از بروز قتل های دیگر است.
5⃣. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ».
6⃣. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ».
7⃣. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ».
8⃣. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ».
9⃣. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ».
🔟. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ».
🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه -
👤محسن قرائتی
@marefatemahdavi
🥀اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ..
🥀سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت #ام_البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گرامی باد.
@marefatemahdavi