eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
455 عکس
491 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
مرقومات/علی ریاحی پور
🎥 مبارزات شهید نواب صفوی علیه رژیم صهیونیستی 🎙 حاج محمدمهدی عبدخدایی 📆 یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ 🏴
🔺استاد عبدخدایی عزیز را به واقع می توان یک تاریخ زنده 90 ساله دانست. حضور ذهن دقیق و ریزبین استاد از ویژگی های منحصر به فرد ایشون است. پیشنهاد میکنم علاقه مندان به تاریخ سیاسی معاصر کتاب خاطرات ایشان را حتما مطالعه کنند. @marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آسیب شناسی جریان مسأله محوری! 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی دکتر محمد فدایی: 🔹اگر فلان اندیشکده و فلان نهاد فکری در پی آن است که تشکل دانشجویی را پیاده نظام کند و از دل آن بیانیه بکشد بیرون، بزنید در دهان آنان. 🔹حل مساله وظیفه تشکل دانشجویی نیست و قطعا آن را منحرف خواهد کرد. وظیفه تشکل دانشجویی طرح مساله است. 🔹عده‌ ای مساله محوری را امروز پروژه کرده اند. شما چرا بازی آنان را می خورید! ما باید این جریانات را بریزیم دور. علی ریاحی پور : 🔹مگر جنبش دانشجویی اندیشکده و پژوهشکده است! جنبش دانشجویی باید حرف دقیق بزند ،حرف دقیق زدن فرق دارد با ممحض شدن در یک موضوع. امین حیدرلو: 🔹 پاسخ مسأله محوری اساساً پاسخ جدیدی نبوده است! این پاسخ از اساس ایراد داشت. اساساً هر کاری چه در گذشته و چه در شرایط فعلی از یک مساله شروع می شود. در دهه نود گفتمان مسأله محوری جایگزین گفتمان فقر و غنا شد. 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
هدایت شده از کفِ دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مبارزه بی‌مردم! 👤علی عبدی، کارشناس مسئله فلسطین: 🔻ما نسبت به این موجودیت دچار چند ضعف و نقص اصلی بودیم و هستیم 📍مسئله اول مسئله شناختی است؛ ما از زمانی که مواجهه مستقیم‌تری با رژیم پیدا کردیم(چون در دهه شصت و هفتاد مواجهه مستقیم نبود و عمدتا مسئله لبنان و سوریه مطرح بود و مقاومت در فلسطین که اوایل دهه هفتاد شروع شد) اگرچه رژیم صهیونیستی از اوایل دهه هفتاد به مسئله ایران را جدی بهش پرداخت و ایران به عنوان تهدید اصلی و یک گفتمان جدی و فراگیر در رژیم مطرح شد. 🔻فقط پروپاگاندای اجتماعی، فقط تبلیغات، ولاغیر... 📍در رژیم صهیونیستی چه در سطح حاکمیت چه در سطح مردم هیچ تریدیدی نسبت به اینکه ایران تهدید اصلی این رژیم است وجود ندارد، تبدیل به یک گفتمانش کردند؛ لذا در مواجهه با این هیچ اختلافی وجود ندارد 📍دلیلش هم این است که ما مسئله رژیم صهیونیستی را به هیچ وجه تبدیل به گفتمان نکردیم و حتی برایش روایت‌هایی هم که تقویت کننده آن گفتمان باشد هم تولید نکردیم. 📍ما هر سال روز قدس ۴ تا جمله از حضرت آقا و حضرت امام کلیشه میگوییم بعد درب مسئله را می‌بندیم تا روز قدس سال بعد 🔺کفِ دانشگاه باش🔻 ✅ @kdnews_net 📍 @madrese_rah
⭕ ای تاریخ بنویس! 🔸ای تاریخ در صفحات قطور کتاب خود بنویس... بنویس از مظلومیت و غربت... بنویس از مدعیان بی هنری که اسیر تور شناختی جن و انس شدند.. 🔸بنویس از زمانه و دورانی که عزیزترین فرزندان این کشور بدست اشقی الاشقیا و در تاریخی ترین نبرد جهانی شربت سعادت را نوشیدند و در کشور خود غریبانه بدرقه شدند... 🔸بنویس از مصلحت پرستانی که مثل همیشه دنبال آن بودند و هستند که سریع تمومش کنید! جامعه تاب ندارد! ممکن است کار از دست ما خارج شود! اصلا چه نیازی به اجتماعی کردن امر مقاومت! مردم خسته اند! 🔸 ای تاریخ... بزرگتر بنویس... بنویس از کسانی که نه میدان را میدان مبارزه دیدند و نه خود را در قامت مبارز! 🔸 بنویس از کسانی که در مهم ترین برهه تاریخ و در زمانه ای که مسأله اول مستضعفین عالم فلسطین بود، مساله اول مجموعه های تحت امرشان هر چیزی بود جز فلسطین و شهدای طریق آن! 🔸 بنویس از کسانی که نمی خواهند مردم تقی زاده ها و عطایی ها و امیدوار ها و کریمی ها و... را بشناسند! 🔸 ای کاش آنقدری که حرف فلان کسک ذهن تان را مشغول کرد و قلمتان را به تراوش انداخت، این دست فرمان خطرناک آقایان هم روح و قلبتان را بهم می‌ریخت، مشغول سفربازی ها و اردوبازی هایتان باشید... @marghoomat
⭕ انفعال اجتماعی! 🔹شهدا بزرگترین دارایی ما برای خلق جریان اجتماعی‌اند. اما وقتی تشییع شهدا را صبح یک روز کاری در یک محله‌ای در گوشه‌ی شهر بدون تبلیغات انجام می‌دهی، یعنی می‌خواهی مانع آن شوی که اراده‌ای اجتماعی خلق شود. یعنی می‌خواهی با خون شهدا مقابله کنی و نگذاری خون ایشان جوشیده و جریان اجتماعی خلق کند. 🔺بلاشک مدافع حرم خواندن این شهدا یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌ها به جمهوری اسلامی و این بر و بچه هاست. 🔹وقتی صحبت از انفعال اجتماعی می کنیم یعنی بیگانه‌سازی صحنه‌ی اجتماع از نبرد حق و باطل، از نبض جهان اسلام، از مسئله‌ی اول جهان اسلام. انفعال یعنی خیانت به خون شهدا، انفعال یعنی پایمال کردن تمام مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی جان بر کفی که در میدان سنگ تمام می‌گذارند اما سیاسیون و تصمیم‌گیرانی که باید با پیوست‌های اجتماعی، مجاهدت‌های ایشان را مردمی می‌کردند، نه تنها چنین نمی‌کنند که مانع آن نیز می‌شوند. این از انفعال نیز فراتر است بلکه قریب به خیانت است. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اگر نتیجه کارهای ولو شبانه روزی مسئولان در ؛ این نشان می‌دهد آن کار واقعی نبوده و نمایشی بوده است. @marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ جنبش دانشجویی کجا ایستاده است؟ موقعیتی انتقادی یا انفعالی؟ 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی دکتر محمد فدایی: 🔹جنبش دانشجویی با رفتن در گارد انتقاد بهانه را به دیگران داد. در دیدار های دانشجویی با آقا مسابقه سر شاذگویی و انتقاد است. الان باکلاسی این است که ما دفتر رهبری یا صدا و سیما و یا نهاد نظامی را بزنیم! محمد اسکندری: 🔹موضع انتقادی معنایش شاذگویی نیست. معنای آن این است که جنبش دانشجویی از صحنه یک تحلیلی دارد و مبتنی بر یک فکر، تحلیل و درگیری اش با صحنه، موقعیت انتقادی را برای خود انتخاب می کند. علی ریاحی پور: بزرگواران طوری از جریان انتقادی حرف می زنند که من واقعا تعجب می‌کنم! کو؟ مگر امروز در جنبش دانشجویی اساسا جریان انتقادی وجود دارد؟ امروز بیشتر شاهد جریان مجیزگویی هستیم تا جریان انتقادی! اتفاقا در دیدار دانشجویی با آقا، دعوا سر حرف کلی و گرد زدن و انگشتر و عبا و جانماز گرفتن از آقا است. امروز اوج ذوق زدگی جنبش دانشجویی این شده است که آقا انگشتری را که به ایشان هدیه داده شده را دست کرده است! 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ آیا مطالبه گری امروز جواب می دهد! 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی دکتر محمد فدایی: 🔹با مطالبه گری هیچ مشکلی حل نمی شود! ما به جای اینکه به مصداق بپردازیم باید به سمت اصلاح ساختار ها برویم. شما نمی توانید ده دانشجو را بیاورید که پروژه هفت تپه را توضیح دهند! علی ریاحی پور: 🔹اتفاقا ما برای بچه ها مثال‌های موفق مطالبه گری مثل ماجرای هفت تپه را میزنیم. خود رهبر انقلاب از کنش دانشجویان در موضوع هفت تپه و ماشین سازی تقدیر کردند! ما میگوییم که باید از مصداق به ساختار برسیم. مساله هفت تپه را به دوتا بیانیه دادن تقلیل ندهید! ما حاضریم ساعتها درباره هفت تپه صحبت کنیم. حجت الاسلام وطن فدا: 🔹مگر می شود در کشور با فریاد زدن مشکلی حل بشود! نباید گفتمان سازی را به بسیج کردن افکار عمومی تقلیل داد! امیرحسین فیضی: 🔹در ماجرای ماشین سازی و هفت تپه و اصل خصوصی سازی اتفاقا کنش جریان دانشجویی در رفت و برگشت بین مردم و آرمان بود. نباید معیار درست بودن یا غلط بودن یک کنش دانشجویی را این بگذاریم که چند نفر درباره آن می توانند صحبت بکنند! 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
⭕️ عید بزرگ مستضعفین 🔶 زمانی که حکمرانان حجاز پی عیاشی خود بودند، هیچ گاه به فکر از بین رفتن دودمانشان نبودند؛ اما ناگهان دلشان خالی شد، طاق های در ایران فرو ریخت و تن سرمایه داران یهود، به لرزه افتاد. 🔷 سال ها بعد، تولدی دوباره، نه تنها برای این مولود، که برای ستمدیدگان تاریخ بود. که تا آن موقع یا زیر چرخ های اشرافیت فرعونیان و چکمه های رومیان بودند یا زیر بار کتک و تازیانه ی حکمرانان جاهل حجاز و ایران، به یک باره نور امیدی در پس آن ظلمت پیدا کردند. نوری که آغاز کار را با «لیقوم الناس »شروع کرد و پایان را چنین نشان داد که «و نجعلهم ». 🔶 و این چنین بود که سراسر عالم، به دنبال اسلام، این یگانه راه نجات بودند. اصلا انگار این دین برای آن ها نازل شده بود. این احساس را می کردند که این دین بویش با بوی صلیب ها و ستاره داوود هایی که ملعبه دست سرمایه داران گشته، فرق می کند. این صدای الله اکبر آنچنان برایشان آشنا بود که آن را فطرتا، با جان و دل پذیرفتند. 🔷علاوه بر این ها، دیگر علم دست موبدان و و # آخوندهای نبود که مدام به بهانه و به اسم دین، خود را در هاله ای از عصمت، برتری و آقایی قرار دهند که کسی جرأت نکند به آنان تشری بزند! 🔸علمدار کسی شده بود که دائم سر میداد: «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» یا چنین عالم را توصیف میکرد که « قامت السماوات و الارض». رهبر این نهضت کسی از میان خودشان بود، طعم تلخ را چشیده بود، کاری مانند کار خودشان داشت و دور و برش هم، افرادی مانند خودش بودند. تمام پابرهنگان تاریخ بودند. از ابوذر گرفته تا یک فراری از دیار پارس به نام سلمان تا اسوه مظلومیت و اقتدار تمام تاریخ، علی بن ابی طالب. 🔹اما یا رسول الله؛ هنوز کار ما با تمام نشده است. هنوز هم در حال قطع دستان سرمایه داران و متحجرین ملبس به لباس شرک و نفاق هستیم. هنوز هم فرزندان معنوی تان در راه اعتلای پرچم راستین اسلام خون می دهند. از فلسطین و لبنان تا عراق و ایران. 🔸هنوز هم با کسانی درگیریم که در بحبوحه ی به غارت رفتن حق محرومین، به گوشه ی عبادتگاهشان چسبیده اند و میگویند که ما را با سیاست چه کار؟ سیاست کثیف است. اصلا به نماز و روزه و حج و... چه که مستضعفین در گرسنگی و تبعیض و جنگ تلف شوند؟ به جای این ها و ها، بچسبید به نمازتان، فلان دعا را چندین بار بخوانید که شاید آمرزیده شوید! امروز پاسداری از سیرت حقیقی اسلام و مولود مبارکش یعنی انقلاب اسلامی را بر خود واجب می دانیم و شمشیر قیام علیه کسانی که با حفظ صورت اسلام و انقلاب می خواهند به جنگ سیرت آن بروند را کشیده ایم و از صدای چکاچک شمشیرها ترسی به دل راه نمی دهیم. 🔹و ای رسول الله؛ آخرین امیدمان، به کسی مانند شما یعنی فرزند عزیزتان روح الله بود که بعثتتان را چنین برایمان توصیف کرد: « بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرت های بزرگ کنند را به مردم بفهماند. بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمت ها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد، ظلمت را به کنار بزند و به جای او بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد» 🔸و ای رسول خدا، میدانم که تا آخرین قطره خونمان برای تشکیل نهضت جهانی مستضعفین، همراه ما خواهی بود. ما به وعده روح الله ایمان داریم، ما به وعده کسی که بعد از قرنها بعثتی دوباره در دلها ایجاد کرد باور داریم که قرن جدید قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران خواهد بود: « هان‌ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه بر و حق بر باطل است.» و این اسلام است که سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد: «من با اطمینان می‌گویم: ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و را فتح خواهد کرد.» @marghoomat
🔺 دیروز گفت و گوی مفصلی با موضوع انتخابات در برنامه « و اما امروز» شبکه آموزش داشتم. 🔸 سعی کردم به صورت خلاصه مروری بر مبانی جمهوریت، چرایی سرد بودن فضای انتخابات و راه حل های پیش رو داشته باشم. فیلم کامل گفت و گو 👇👇 http://www.telewebion.com/episode/0xb6fe159 @marghoomat
⭕ دیشب در برنامه « به اضافه یک» گفت و گویی صریح، چالشی و بی پرده داشتم. ای کاش دهها برنامه اینچنینی در صدا و سیما وجود داشت تا نگاه های متنوع سیاسی حتی کسانی که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند، بیایند و حرفهای خود را بی پرده بزنند. راهی جز گفت و گو نداریم. فیلم کامل مناظره 👇👇 http://www.telewebion.com/episode/0xb714e83 @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چون دیدم خیلی داره میچرخه گفتم منم بذارمش و یادگار بمونه. البته توصیه میکنم فیلم کامل گفت و گو رو ببینید تا متوجه بشید جنس مباحث و صحبت‌ها در چه فضای پرتنشی در مناظره مطرح شده است. این کلیپ البته کامل تر از کلیپی هست که داره دست به دست میشه. 🔸قبل از اینکه وارد استودیو بشم به خودم قول دادم صریح و صادقانه صحبت کنم. ان شاء الله که عامل بوده باشم. @marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۵۵ هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈 فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻 رقابت اصلی در تهران بین دو لیست 🔹 گمانه‌زنی ۹دی درباره فهرستهای انتخاباتی مطرح برای مجلس شورای اسلامی 🔸دوران رونق سینما در مدیریت دولت انقلابی 🔸تاکتیک خطرناک ترورهای هدفمند فرماندهان مقاومت 🔸عید بزرگ مستضعفین 🔸مردم‌سالاری دینی بدون اقتصاد مردمی نمی‌شود! 🔸رهبری که رسولانه کار کرد 🔸ابعاد مهم جنایت صهیونیستها در رفح ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 وقتی نتیجه استدلال مخالف رأی دادن، به نفع رأی دادن می‌شود 🔺اینجا دقیقا نمیدونم چرا رفیق مخالفمون چنین استدلالی رو کرد! آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ مرحبا به ناصرنا! 🔸 یکی از دلایل مهم جهت رای دادن دقیقا همین نکته ای است که ایشون گفت. رای دادن و یا ندادن من و شما و کلا اتفاقات مهم داخلی که ذیل نسبت یابی مردم و حاکمیت تعریف می شوند، در نظام محاسباتی و ادراکی دشمنان این کشور عمیقا موثر و مهم است و طرف مقابل بر اساس همین فهم و ذهنیت کنش های خود را تعریف می کند. 🔸تحریم های وضع شده بعد از فتنه 88، 96، 98 و 1401 را می توان نمونه هایی از بازتاب شرایط داخلی کشور در تصمیمات طرف مقابل دانست. این انگاره بارها توسط مقامات آمریکایی مطرح شده است و امر عجیبی هم نیست. این تغییر رفتار طرف غربی را مشخصا بعد از فتنه سال 88 سر میز مذاکرات هسته ای می توان دید. وقتی برداشت دشمنان این مرز و بوم از فضای داخلی کشور وجود شکاف عمیق میان مردم و حاکمیت باشد مطمئن باشید در وارد آوردن ضربات نظامی و تحریمی و... به نظام و مردم مسمم تر می شود. حتی می شود ترور شهید سلیمانی بعد از فتنه آبان 98 را بر مبنای همین پارادیم تحلیلی فهم کرد. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ سهم خواهی یعنی دنیاطلبی 🔸 وقتی برای ما پیروزی به هر قیمتی، نشستن بر اریکه قدرت و رسیدن به امیال نفسانی مان اولی باشد، حاضریم تن به هرگونه ساز و کار غیر توحیدی انتخاباتی بدهیم. 🔸 سهمیه خواهی یعنی نفی اصالت های توحیدی، یعنی آری به قبیله گرایی سیاسی، یعنی زیرپا له کردن گفتمان اصیل انتخاب اصلح، یعنی تن دادن به بازی کاسبان سیاسی، یعنی همنوایی با دوزیست واران سیاسی، یعنی قربانی کردن حقیقت به پای مصلحت، یعنی تقسیم کردن کیک قدرت، یعنی عدول از اصول و شاخص ها، یعنی تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل. 🔸 به علامه مصباح اعتراض می‌کردند که او در مقابل وحدت سیاسی، «حساسیت‌های خلوص‌طلبانه» به خرج می‌دهد. او معتقد بود بودند نسبت‌مان را با جریان‌های دیگر، فقط در چهارچوب «معیارهای مکتبی» تعریف می‌کنیم، نه «ملاحظه‌های عمل‌گرایانه» و «ائتلاف‌های سهم‌خواهانه». 🔸 امروز صحنه انتخابات بیش از همیشه لخت و عریان است. گفتمان توحیدی انتخاب اصلح، گفتمان اصیلی بود که استاد عزیزمان مصباح دوستان، آن را سالها سر دست گرفت و هزینه های آن را هم داد. امروز هم باذن الله شاگردان حقیقی و گفتمانی این علامه بصیر، تن به وحدت های سهمیه خواهانه، انانیت پرستانه، گعده ای و محفلی نخواهند داد. 🔸 مبنای برخی ائتلاف‌ها صرفا وصول به قدرت سیاسی است، در آنها معیارهای مکتبی به حاشیه‌ رفته‌اند. در این منطق سیاسی، «صالح مقبول» و حتی «ناصالح نامقبول» بر «اصلح» ترجیح دارد، چون اولی، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد و دومی نیز تحمیل اصحاب پنهان قدرت است. عمل‌گرایی یعنی ترجیح «قدرت» بر «حقیقت». @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ رای ندادن خودش نوعی رای دادن است! 🔺رای ندادن یعنی رای دادن به عاملین وضع موجود، قالتاق های سیاسی، دوزیست واران سیاسی، اهالی کوچه نفاق و درویی، اهالی زر و زور و تزویر، کسانی که آرمانهای 57 را به مسلخ خودپرستی و قدرت خواهی خویش بردند. 🔺رای ندادن یعنی رای دادن به کسانی که مبنای دعواهای سیاسی شان انانیت، نخوت و رذالت است. کسانی که حقیقت را قربانی مصلحت کردند، کسانی که مبنای کنشگری شان فقه ماکیاولی است و نه فقه جعفری، کسانی که دین و انقلاب و ارزش‌ها و تمامی مفاهیم مقدس همچون رفاقت با حاج قاسم و جهاد و شهادت و... را ملعبه امیال نفسانی خویش کرده اند. 🔺 رای ندادن یعنی رای دادن به کسانی که همیشه در بزنگاه ها و هنگامه های خطر سیاسی به گوشه ای خزیده اند و در هنگامه های ظفر و راحتی در صف اول نماز جماعت حاضرند. همان کسانی که صورت انقلاب اسلامی را دچار زخم هایی کردند که مگس های دندان تیز کرده به روی آنان بنشینند. باید آمد پای صندوق ها و این میز بازی را بهم زد. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ هفت تپه الگوی تراز اعتراضی! 🔸 جریان اصیل کارگری در ماجرای هفت تپه نمونه ای از مطالبه گری تراز را از خود به یادگار گذاشت که باید ماه‌ها و سالها ابعاد مختلف آن را تدریس کرد. کارگران هفت تپه در عین اینکه از مطالبات بحق خود کوتاه نمی آمدند و بر آن پافشاری می کردند، با دشمنان و کسانی که سعی در به انحراف کشاندن مسیر اعتراضات داشتند مرزبندی می کردند. اعتراضاتی کاملا مدنی و در چارچوب حفظ نظم، امنیت و طی کردن مسیر قانونی احقاق حق. 🔸کارگران هفت تپه در کنار دانشجویان انقلابی چندین سال بر مطالبات خویش استقامت ورزیدند. یکی از شروط اصلی رسیدن به نتیجه در مطالبه گری، استقامت است. یقینا در ابتدای این مسیر توسط برخی مسئولان بی مهری هایی با برخی کارگران شد و شاهد برخی برخورد های غیر قانونی با کارگران عزیز بودیم، اما چه چیزی مسیر پیش آمده را تغییر داد؟! تغییر کارگزاران. 🔸 با تغییر رئیس قوه قضائیه و روی کارآمدن مجلس جدید، مسیر پرونده هفت تپه تغییر کرد. دانشجویان انقلابی پای کار آمدند و چندین سال مساله هفت تپه تبدیل شد به یکی از پرونده های مهم و تاریخی جنبش دانشجویی که در نهایت با تقدیر رهبر انقلاب از دانشجویان همراه بود. 🔸آقای رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و به صورت مشخص رئیس دیوان محاسبات(بذرپاش) و سه تن از نمایندگان مجلس( علی خضریان،احمد نادری و سید نظام‌ الدین موسوی) نقش بسزایی در حل کردن ماجرا داشتند. ماجرایی که با برگزاری دادگاه های عوامل مدیریتی فاسد در هفت تپه و بازگشت شرکت به کارگران عزیز و مدیریت مورد تایید کارگران به نقطه نهایی رسید. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ دروغی به نام تدارکاتچی بودن روسای جمهور 🔸 یکی از نکاتی که معمولا روسای جمهور بعد از دوران ریاست خویش مطرح می کنند این است که ما کاره ای نبودیم و نمی ذاشتند ما کار بکنیم و رئیس جمهور اختیاراتی ندارد و قس علی هذا. 🔸کاری به لیست کردن اختیارات گسترده رئیس جمهور ندارم، فقط یک سوال کوتاه. اگر روسای جمهوری اختیاراتی ندارند چرا همگی آنان یا بعد از دوران ریاست جمهوری شان دوباره نامزد شدند یا از نامزدی حمایت کردند؟ مگر نمی گویند این جایگاه بسط ید ندارد و نمی گذارند کار کنیم! مرور کنیم. 🔸چرا آقایان خاتمی، هاشمی، احمدی نژاد و روحانی بعد از آنکه دیدند در دور اول ریاست جمهوری شان اختیاراتی ندارند، در دوم اسم نوشتند! می توان به این فهرست میرحسین موسوی را هم اضافه کرد که دو دوره نخست وزیری کشور را به عهده داشت. 🔸چرا هاشمی دوباره در سال 84 و 92 اسم نوشت و در همان سال 92 از روحانی حمایت کرد؟ چرا احمدی نژاد دوباره در سال 96 و 1400 اسم نوشت و در سال 92 هم از نامزدی مشایی حمایت کرد؟ چرا خاتمی در سال 88 رسما از موسوی حمایت کرد و در سال‌های 94 و 96 مقابل دوربین حاضر شد و گفت تکرار می‌کنم به فلانی ها رای بدهید! چرا موسوی در سال 88 دوباره اسم نوشت! چرا روحانی با وجودی که می دانست اختیاراتی ندارد در سال 96 دوباره اسم نوشت و امثال جهانگیری در سال 1400دوباره اسم نوشتند! 🔸این سوالات پاسخی ندارد جز آنکه تدارکاتچی بودن روسای جمهوری بزرگ ترین دروغی هست که برخی سیاسیون تحویل مردم داده اند! در موثر بودن این جایگاه همین بس که هر دولتی مسیر کلی کشور را به کلی تغییر داده است. @marghoomat
30.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕محل نزاع اصلی دقیقا همین‌جاست! 🔺با دو جریان تاریخی و اندیشه ای مواجه ایم. دو جریانی که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی و در آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد؛ مخالفین و موافقین حضور حداکثری مردم در امر سیاسی. احیای جمهوریت بزرگترین توفیق انقلاب اسلامی بود. باید مقابل دو جریان روشنفکری و تحجر سیاسی که دو سر یک قیچی در ذبح جمهوریت هستند ایستاد. ⬅️ بخش هایی از گفت و گو در برنامه « و اما امروز» @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اقدام، کنش و چیزی که باعث تضعیف نظام می شود وقوع خود حادثه و اون اتفاق و فساد است نه صحبت کردن و حرف زدن درباره آن. 🔺 اقدام ضد امنیتی، اقدامی که باعث تشویش اذهان عمومی میشه خود وقوع فساد است و نه مطرح کردن آن. 🔺 خلاصه اگر خواستید دنبال ضد انقلاب بگردید، برید یقه کسانی که رو بگیرید که با عملکرد ضد انقلابی خود و خانوادشون آبروی اسلام و انقلاب را به بازی گرفته اند نه چند جوان و رسانه ای که براساس تکلیف دینی و انقلابی خود اقدامات آقایان را نقد می کنند. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ذکر دو خاطره شخصی و تاریخی از اصولگرایان و هاشمی رفسنجانی! 🔺 خاطره اول به نقل از آقای موسوی خوئینی ها درباره هاشمی رفسنجانی و خاطره دوم خاطره ای شخصی از گفت و گویی خصوصی و چندساعته بنده و برخی دوستان با یکی از بزرگان لیست بند اصولگراست! اعتقاد به جمهوریت در اندیشه بخش خوبی از چپ و راست مدتهاست که خشکیده است! @marghoomat
⭕ نامه پانصد نفر از فعالان اجتماعی، اساتید دانشگاه، طلاب، دانشجویان و کارگران به رئیس جمهور در ارتباط با افزایش دستمزد کارگران بسمه تعالی مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة « هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل میسازد و بوی بهشت را بر وی حرام میگرداند» (أمالی صدوق، صفحه ۴۲۷) جناب آقای سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم؛ با سلام و احترام، همان‌طور که می‌دانید تورم افسارگیسخته، به ویژه در زمینه مواد خوراکی، تامین حداقل‌های زندگی را برای طبقات فرودست و کارگران و مزدبگیران دشوار کرده است. سرکوب دستمزد و کاهش ارزش سالانه آن، که نسبتی با تورم‌های سرسام‌آور نداشته، باعث شده دستمزد نه فقط کفایت «تامین زندگی»، که تکلیف ماده ۴۱ قانون کار است را نداشته باشد، بلکه حتی از تامین کالری مورد نیاز خانوارهای کارگری نیز عاجز باشد. علاوه بر قانون کار، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی نیز مقابل دیدگان ماست. آن جا که در ماده ۵، «حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران» را تکلیف می‌دارد. اکنون در آستانه تعیین مزد ۱۴۰۳، اظهارات غیرقابل قبول و غیرقانونی ریاست سازمان برنامه، اظهارات وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی و رفتار نمایندگان دولت در شورای عالی کار، این بیم را زنده می‌کند که اشتباه سال گذشته که منجر به افزایش دستمزد به میزان نصف تورم اعلامی بود تکرار شود. به روایت صدر نامه باز گردیم: ضایع ساختن مزد کارگر، همه اقدامات خوب دولت را نیز نابود می‌سازد. کارگرانی که ستون فقراتشان زیر بار زندگی در حال شکستن است، ستون فقرات تولید هستند. لذا از جنابعالی تقاضا داریم مکتبی بودن دولت و تعهد آن به قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم را با تاکید صریح بر لزوم افزایش دستمزد کارگران به میزان تامین سبد معیشت خانوار کارگری که معیار صریح ذکرشده در ماده ۴۱ قانون کار است اعلام کنید. پ.ن: مشروح اسامی امضا کننده در کانال تلگرامی @mozd1403 @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕افشای حقایق سدی در مقابل انحراف نظام اسلامی! 🔸 اونجاهایی که کتمان حقیقت علیه مصالح نظام اسلامی است اونجا بیان واجب است و . این تضمین واقعی بقای نظام بر خط اسلام است. 🔸 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد راه را عوضی بروند، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن و امر به معروف و نهی از منکر و و برای مردم واجب و لازم است. @marghoomat
⭕ یازدهم اسفند نقطه عطفی تاریخی و جریان ساز! 🔹در سالی که گذشت اگر بخواهیم در فضای سیاسی داخلی کشور مهم‌ترین اتفاق و رویداد سیاسی را نام ببریم که تبدیل به یک نقطه عطف تاریخی و گفتمانی شد، آن چیزی نبود جز رای معنادار مردم در یازدهم اسفند هزار و چهارصد و دو. در طول سال‌های مختلف، انتخابات های گوناگون و بسیاری برگزار شده، اما نمی توان عموم آنها را یک نقطه عطف تاریخی و سیاسی قلمداد کرد. اما به عنوان مثال همگان دوم خرداد 1376 و سوم تیر 1384 را یک بزنگاه، چرخشگاه و دگرشگاه مهم، گفتمانی و تاریخی می دانند که صحنه معادلات سیاسی کشور را تغییر داده است. 11 اسفند امسال هم از همین جنس بود. نقطه ای که در آن به معنای واقعی کلمه یک چرخشگاه گفتمانی را شاهد بودیم. 🔹مردم در انتخابات امسال تصمیم گرفتند. یک تصمیم عمیقا سیاسی. تصمیمی که شبیه آن را در سوم تیر 84 گرفتند. مردم خواستند و اراده ای عمومی را شکل دادند که این الیگارشی پُر قدرت اصحاب قدرت و ثروت را بهم بزنند. اراده ای عمومی که خاصتا در بدنه نیروهای اهل هزینه دادن حزب الله شکل گرفت تا با رای تنبیهی و تأدیبی خویش؛ خودچنارپندارها، خود بزرگ و پدر پندارها و خود قیم پندارهای عامل وضع موجود را حذف و یا تحقیر کنند. حزب الله چنان درسی به محافظه کاران انقلابی نما داد که هنوز که هنوز است صدای این سیلی سیاسی در گوش هایشان ویز ویز می کند! باشد که از خواب متفرعنانه و متکبرانه خویش بیدار شوند! 🔹حزب الله عزیز تصمیم گرفت منطق غیرتوحیدی و سقیفه مآبانه انتخاب غیر اصلح، تن دادن به ائتلاف های عمل گرایانه معطوف به قدرت، رای دادن به نورچشمی های پدرخوانده ها را به زیر پای خود لگدکوب کرده و یک ساخت شکنی سیاسی با هدف چرخش کارگزاری و بازسازی انقلابی را خلق و اراده کند. جریان انقلابی با عبور از مدعیان بی هنری که در طول این سال‌ها فقط خون دل عملکرد آنان را خورد و هیچ موقع آنان را صدای خویش در مواقع بحرانی و بزنگاهی ندید، تصمیم به خلق یک جبهه سوم سیاسی برآمده از عقلانیت عمومی حزب الله گرفت که خود را در نتایج انتخابات نشان داد. 🔹حزب الله خسته بود از سواری دادن های سیاسی. خسته بود از کسانی که به اسم رفاقت با حاج قاسم و جنگ و جبهه و شهادت و جهاد و شلوار شیش جیب و... با عملکرد خود، اطرافیان، دوستان و فرزندانشان تیشه به ریشه تمامی این مفاهیم مقدس زدند و توده های عمومی مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و نظام ناامید کردند. آری اگر امروز بخش کثیری از مردم ناامید و خسته اند، باید یقه کسانی را گرفت که با عملکرد خود، دورویی و نفاق سیاسی را به این مردم تحویل دادند و آنچه که نشان ندادند صداقت سیاسی بود. 🔹پیام یازدهم اسفند اتمام حجت بود. اتمام حجت حزب الله با برخی صحنه گردانان سیاسی کشور. اتمام حجت با کسانی که سالها در پی تئوریزه کردن صغارت پذیری سیاسی بودند. همان کسانی که حزب الله را برده و نوکر سیاسی خویش می پنداشتند، همان کسانی که با مهمل بافی های سیاسی شان بخشی از جریان انقلابی ساده دل را دچار یک خودتحمیفی مومنانه کرده بودند. اتمام حجت با کسانی که رای حزب الله را بگیرند و چهارسال به ریش حزب الله درد کشیده بخندند و حاضر نباشند برای بسط عدالت، حمایت از مستضعفین و پیگیری مطالبات بحق مؤمنین و رهبری، شمشیر بزنند. 🔹باید نظم سیاسی منحط و خودساخته مبتنی بر قدرت آقایان، بهم می خورد که خورد. امثال تکنوکرات ها و محافظه کاران مدعی جهاد و شهادت و دار و دسته سیاسی شان که هیچ! حزب الله با رای خود تکلیف خویش را با اینان مشخص کرد اما! اما امیدوارم برخی دوستان که هنوز هم حاضرند صرفا و صرفا مبتنی و بر اساس میل و رسیدن به قدرت در کنار آقایان تأدیب شده بایستند و کیک قدرت را بین خود تقسیم کنند؛ پیام یازدهم اسفند مردم و حزب الله را بشنوند و بگیرند که اگر نگیرند مطمئن باشند حزب الله از آنان هم عبور خواهد کرد و تکلیف خود را با این جماعت مذبذب و معامله گر سیاسی مشخص خواهد کرد. @marghoomat