eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
448 عکس
477 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ از حساب صد امام تا مسکن مهر و... 🔸مسأله ساخت مسکن، گرانی خرید خانه، اجاره بها و.. همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم بوده است. موضوعی که به تعبیر رهبر انقلاب با روح و روان آدمی گره خورده:«مسئله‌ مسکن‌ با توجه‌ به‌ مسایل‌ اقتصادی‌،اکنون‌ به‌ صورت‌ یک‌ مقوله‌ اثرگذار در مسایل‌ معیشتی‌،روحی‌ معنوی‌،اجتماعی‌ و اخلاقی‌ مردم‌ درآمده‌ که‌ باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح‌ و با جدیت‌،این‌ معضل‌ برطرف‌ گردد.» 🔸 اهمیت ماجرای مسکن هم در اصول قانون اساسی نمایان است و هم در بیانات امامین انقلاب. به صراحت در اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی به آن اشاره شده است. میزان اهتمام دولت ها در مقاطع زمانی گوناگون متفاوت بوده است. اوج این اهتمام را در دولت‌های نهم و دهم ذیل ایده مسکن مهر می ببینیم. طرحی که با همه نواقصش، میلیون ها نفر را صاحب خانه کرد و آرزوی دست نیافتنی بسیاری را تبدیل به واقعیت کرد.از طرف دیگر اوج این بی توجه ای را در دولت های یازدهم و دوازدهم می بینیم. دولتی که رئیسش مسکن مهر را مُزخرف و قوطی کبریت خواند و وزیرش اساسا منکر وظیفه دولت در قبال ساخت مسکن شد و روز آخر وزارتش با افتخار اعلام کرد یک خانه هم نساخته است. 🔸 امروز دولت سیزدهم از یک طرف با حجم زیادی از کم کاری های دولت سابق در حوزه مسکن مواجه است و از طرف دیگر به مردم وعده داده است که تا پایان دولت چهار میلیون مسکن را به متقاضیان تحویل دهد و قیمت سرسام آور حوزه مسکن را مدیریت کند. کاری که حداقل تا امروز دولت در آن توفیقی نداشته و امید آن می رود با تغییر و تحولات صورت گرفته در مدیریت وزارت مسکن، جهشی واقعی در این عرصه رقم بخورد و مطالبه رهبر انقلاب از دولت محقق شود:«ما در قضیه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعا در زحمتند. یکی از اولویت‌های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.» 🔸در میان نکات و دغدغه های مختلف امامین انقلاب در حوزه مسکن، پیام مشهور به حساب صد امام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. پیامی که توجه ویژه‌ای به نقش مردم در این عرصه دارد و حل این معضل را در دل مدل اقتصاد مردمی می جوید. مدلی که توسط تکنوکرات های وطنی همواره مورد حمله قرار گرفته است. بخوانید. 🔻«در رژیم منفور پهلوى مسئله مسکن یکى از مصیبت‏ بارترین مشکلات اجتماعى مردم ما بود.بسیارى از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند،و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک ها و سودجویان و غارتگران به سر میبردند تا بتوانند پناهگاهى را براى خود و فرزندانشان دست و پا کنند.قشر عظیمى از مستضعفان جامعه هم بکلى از داشتن خانه محروم بودند و در زوایاى بیغوله‏ها و اتاقکهاى تنگ و تاریک و خرابه‏ها به سر میبردند؛و چه بسا قسمت مهمى از درآمد ناچیزشان را بایستى براى‏ اجاره آن بپردازند؛و این میراث شوم براى ملت ما باقى مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتى دست به گریبان است.نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضى را تحمل نخواهد کرد؛و این از حداقل حقوق‏ هر فرد است که باید مسکن داشته باشد. 🔻همه محرومان باید خانه داشته باشند.هیچ کسى در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد.بر دولت اسلامى است که براى این مسئله مهم چاره‏ اى بیندیشد،و بر همه مردم است که در این مورد همکارى کنند. 🔻این جانب حسابى به شماره 100 در تمام شعب بانک ملى افتتاح کرده و از همه کسانى که توانایى دارند دعوت میکنم که براى کمک به خانه سازى براى محرومان به این حساب پول واریز کنند.و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد،گروهى حداقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازى و خانه سازى و یک نفر روحانى و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه‏ جویى و دقت کامل خانه‏ هاى ارزان قیمتى بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند،و در این طرح به هیچ وجه پولى در برابر خرید زمین پرداخت نشود. 🔻من امیدوارم همه کسانى که زمینهاى وسیعى در اختیار دارند به این امر مهم اسلامى- انسانى کمک کنند،و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند.و نیز هر کس که توانایى دارد،در تأمین انواع مصالح ساختمانى به این خدمت اسلامى کمک و نیروى کار و کارگرى به طور وسیع به کار افتد،و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهاى عمومى فراهم سازد. 🔻بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوى و اطرافیانش در این طرح استفاده شود. و نیز دولت باید در طرحهاى اساسى و دراز مدت خود براى حل این مشکل در سطح عموم طرحهایى تهیه کند؛و اکنون این‏ یک تجربه تازه از بسیج نیروى ایمان جامعه در راه تعاون اسلامى و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهى باید از آن نیز سرفراز درآید @marghoomat
⭕️شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام... ◼️گزیده ای از مثنوی خواندنی شیعه نامه مرحوم آقاسی خطاب به زراندوزان و نوکیسه گان وطنی! 🔺جان مولا حرف حق را گوش کن شمع را خاموش‌کن شیعگی آیا است؟ یا به‌روز جنگ عذر آوردن است؟ 🔺 شیعگی آیا فقط خوابیدن است؟ روی مولا را به رؤیا دیدن است؟ ای ، چنین وزر و وبال جمع کی می‌گردد از رزق حلال؟! 🔺از عدالت گر تو میخواهی دلیل یاد كن از آتش و دست این ها که برخوان شماست زنگ مرگ و قاتل جان شماست… 🔺زندگی‌ها صرف صرف و نحو شد راه حق در غربت حق محو شد هرکه دربند محصور شد دیدهٔ مولاشناسش کور شد 🔺ای خداوندان ملک عافیت والیان مسند ای خداوندان رنگین‌نامه‌ها صاحبان مرگ در هنگامه‌ها 🔺من یقین دارم نیستید چون ولی را تحت فرمان نیستید موج‌های خستهٔ سردرگمی! پس چه شد حال و هوای مردمی؟ 🔺 ای شرارت‌پیشگان هرزه‌گرد در کجا بودید هنگام نبرد؟ در کجا بودید وقتی جنگ بود؟ عرصه بر عالم تنگ بود؟ 🔺 گفت در کجا آید پدید؟ گفتمش در کوچه‌های بی شهید امربالمعروف نهی‌ازمنکر است شیعهٔ بی امر و بی نهی ابتر است… این سخن کوتاه کردم والسلام شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام @marghoomat
از کُدکشی تا بولتن نویسی 🔸خوب اگر بگردیم،فرهنگ سیاسی ما آسیب‌ها و معایب فراوانی دارد که اگر اصلاح نشوند روز به روز تحمیق،انحراف و تزویر در آن عمیق تر میشود.یکی از این فرهنگ های غلط سیاسی،فرهنگ کُدکشی و کُدبازی است. فرهنگی که معمولا از دل بولتن نویسی و بولتن خوانی و حرفهای درگوشی در می آید. 🔸 متاسفانه در سالیان اخیر این فرهنگ غلط تبدیل به رویه ای معمولی برای برخی خواص در جهت مقابله با تحلیل و کنش داشتن جریان انقلابی شده است. به نحوی که در مصادیق مهم سیاسی دیده ایم که صرفا با بیان یک خبر یا خاطره یا حرف درگوشی با فلان مسئول سعی بر آن کرده اند دهان منتقدین خود را ببندند و حامیان را قانع کنند و وجدانشان را راحت. 🔸مگر ندیدیم و نشنیدیم که در هر انتخاباتی که موعد آن می رسد جماعتی کدباز گوش حزب الله را به دروغ از این پُر می کنند که نظر رهبری روی فلان نامزد است؟از انتخابات سال 76 و ناطق نوری بر این طبل کوبیدند تا انتخابات 1400 و رئیسی.مگر انتخابات 98 مجلس را میتوان فراموش کرد که به دروغ و بر اساس خواب فلان آقا، قبولانند به همه که راهی جز وحدت نداریم و نظر آقا بر وحدت است و امر کرده اند که وحدت کنید؟ دروغی که جا انداختند و وحدت خوابکی را تئوریزه کردند و جوانان و شایستگانی چون صادق شهبازی و رسایی را حذف کردند. 🔸مگر خیانت خواص در ماجرای برجام و تهمت تایید برجام توسط رهبری را می توان فراموش کرد؟با همین استدلال دروغین دهان صدها جوان انقلابی منتقد برجام را بستند و نمایندگان شجاع مجلس همچون زارعی،حسینیان،رسایی و نبویان را آماج تهمت و توهین قرار دادند. 🔸همین بازی تکراری مگر در ماجرای تصویب fatf در مجلس تکرار نشد؟آنجا هم اصحاب سررسید و کدکشها و کدبازها به میدان آمدند و باز هم به دروغ رهبری را حامی کنوانسیون های استعماری دانستند.همین دست فرمان را در ماجرای درخواست استیضاح حسن روحانی آغاز کردند و هر روز نقل قولی را به آقا منتسب کردند که رهبری مخالف است و شماها بی بصیرت هستید و خوارج دوران و قس علی هذا. آقایی که بارها تذکر داده بود حرف درگوشی با کسی ندارد:«مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود،در خفا به بعضی از خواص و خلصین،آن نظر را منتقل می‌کند که اجرا کنند؛مطلقا چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند،تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد،گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحا اعلام می‌شود؛همینی است که من صریحا اعلام می‌کنم،نه جایز است،نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام می‌کند،وجود داشته باشد.» 🔸 این ماجرا قدمتی طولانی دارد. در زمانی که علی لاریجانی با حسنی مبارک خائن دیدار کرد،دانشجویان علیه این اقدام مذبوحانه اعتراضات و تجمعات فراوانی را کلید زدند. در حین و بعد از این اعتراضات همين جماعت کدباز بر سر دانشجویان فریاد زدند که شما ضدولایت هستید آقا با این دیدار موافق بوده اند. مدتی نگذشت که رهبری خلاف این قرائت را گفته و مخالفت خود را با آن دیدار بیان کردند.موضوعی که منجر به عذرخواهی فلاحت پیشه نماینده وقت کرمانشاه شد. هنوز مدت زیادی از عذرخواهی جناب طائب نگذشته است. عذرخواهی بابت دروغی که به رهبری بستند و گفتند آقا نظرش بر ریاست مجلسی قالیباف بوده و به مجلس گفته اند قالیباف را رئیس کنید. 🔸بولتن نویس ها به راحتی کسانی را که از آنان خوششان نیاید حذف می کنند. نگارنده با چشم و گوش خود شاهد آن بوده که نیروهای انقلابی پای کار را از لیست سخنرانان مورد قبول شان حذف می کنند.نیروهایی که به هر دلیلی سلیقه سیاسی متفاوتی دارند را از ساختار ساقط می کنند.به بهانه های واهی و بچگانه.جالب آن است که همان نیروها های طرد شده توسط‌ اصحاب بولتن و کُد، در بزنگاه ها پای کار انقلاب و رهبری هستند و بزرگان آن جماعت در گوشه ای عافیت طلبی را سیره خود می کنند. با همین عملکرد، چه ظرفیتهایی که سوخته نشد،چه بچه هایی را که از مسیر رفته پشیمان نکردند،چه نیروهایی را که فراری ندادند. 🔸 کدبازها از اهمیت تحلیل کم میکنند و عطش خبر را بالا می‌برند.مخاطب کم کم فکر میکند باید دائم دنبال خبر باشد و بجای فکر کردن وبه تحلیل رسیدن،هی سعی کند اخبار بیشتر و محرمانه تر پیدا کند.حتی خبر هرچه عجیبتر باشد ارزشمندتر است.کدبازها مخاطب را تحمیق میکنند.قدرت تفکر و تحلیل را از او میگیرند و بدتر آنکه به او میقبولانند اگر میخواهی درست بفهمی باید به پشت پرده ها دسترسی داشته باشی چراکه این اخبار و اطلاعاتی که عیان است قابل اتکا و تحلیل نیست.و خب وقتی دسترسی نداری چه باید بکنی؟پیروی از ما! برای نجات حزب الله از بی مایگی و تحمیق باید به جنگ کدکشها و کدبازها رفت.وگرنه تحلیل داشتن و اهل فکر بودن هرروز در بین ما غریبتر می‌شود. @marghoomat
hoviatsiasi hezbolah.pdf
5.21M
🔺 جزوه «هویت سیاسی حزب الله» 🔹 گفتاری از وحید جلیلی @marghoomat
مذهبی شرمنده.mp3
3.3M
⭕ مذهبی شرمنده نباشید 🔸حاجی اینجا فلان حرف رو بزنم ضایعس، میگن حزب اللهیه. حاجی اونجا اینطور لباس بپوشم تو چشم هستم، ولش کن. حاجی محاسن رو اینطور بذارم دیگه تمومه، تو کلاس سوژه میشم. حاجی نباید فلان کتابو دستم ببینن، بم میگن اُمل. حاجی اینجا دیگه نباید بگیم آقا، باید بگیم مقام معظم رهبری. حاجی بریم سینما و پارک و... یه طوری نگاهمون میکنن، ولش کن نمیریم. 🔸 از این تیپ مذهبی ها احتمالا زیاد دیدید. این جملات برای عموم حزب اللهی آشناست. مذهبی های همیشه شرمنده. مذهبی های همیشه ترسو و دو به شک. کسانی که مذبذبانه رفتار می کنند و با شرمندگی سخن می گویند. 🔸 رحمت و رضوان خدا بر مؤمنینی که در این صحنه آخرالزمانی که به تعبیر معصوم دین داری همچون نگه داشتن آتش در کف دست است، کالجبل الراسخ پای دین خدا ایستاده «المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ» و کالزبر الحدید ذره ای تردید در دل خود راه نمی دهند. «إنّ المؤمنَ أشدُّ مِن زُبَرِ الحديدِ ، إنّ زُبرَ الحديدِ إذا دَخلَ النّار تَغيّرَ ، وإنّ المؤمنَ لو قُتِلَ ثُمّ نُشِرَ ثُمّ قُتِلَ لم يَتغيّرْ قلبُهُ». @marghoomat
🔺بیشرمانه زیستن 🔹روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته به من گفت: آیا آن مرحوم را از نزدیک می‌شناختید؟ گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بوده و به اصرار خانواده آمده‌ام، تا متقابلا، در روز ختم من، خویشان خویش، به اصرار خانواده بیایند.حرفم را نشنید، چرا که می‌خواست حرفش را بزند. 🔹پس گفت:بله... خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت. آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی هم به هیچکس نزد. حرف تندی هم به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد. هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند و به او احترام می‌گذاشتند... حقیقتا چه خوب آمد و چه خوب رفت... 🔹گفتم: این، به راستی که بیشرمانه زیستن است و بیشرمانه مردن. با این صفات خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان برشمردید، نمی‌آمد و نمی‌رفت خیلی آسوده‌تر بود، چرا که هفتاد سال به ناحق و به حرام، نان کسانی را خورد که به خاطر حقیقت می‌جنگند و زخم می‌زنند و می‌سوزانند و می‌سوزند و می‌رنجانند و رنج می‌کشند... و این بیچاره‌ها که با دشمن، دشمنی می‌‌کنند و با دوست دوستی، دائما گرسنه‌اند و تشنه، چرا که آب و نان شان را همین کسانی خورده اند و می‌خورند که زندگی را "بیشرمانه مردن" تعریف می‌کنند. 🔹آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک مدیر کل دزد و منحرف و ناکارآمد، به آدم بدکار هرزه، به یک چاقوکش باج بگیر محله هم نرسیده، چه جور جانوری است؟ آدمی که در طول هفتاد سال، حتی یک مفسد اقتصادی و منافق صفت سیاسی را نرنجانده و توی گوش یک سرمایه دار زالو صفت و عالم بی عمل نزده است، با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته، پسِ گردن یک گران فروش متقلب نزده و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباخته‌ی وابسته به اجنبی نینداخته، با کدام تعریفِ آدمیت و انسانیت تطبیق می‌کند و به چه درد این دنیا می‌خورد؟ آقای محترم!ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. 🔹ما آمده‌ایم که با دشمنان آزادی، استقلال و جمهوریت و اسلامیت دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق، بجنگیم. ما آمده‌ایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامده‌ایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بی‌آزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران و شکم بارگان برود. ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند. 🔹گمان می‌کنم که آن آقا خیلی وقت بود که از کنارم رفته بود، و شاید من هم،فقط در دل خویش سخن می‌‌گفتم تا مبادا یکی از خویشاوندان خوب را چنانبرنجانم که در مجلس ختمم حضور به هم نرساند. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ یلدای خونین کرمانشاه 🔸تاریخ انقلاب اسلامی مناسبت ها و رویداد های متعددی را به خود دیده است که در آن جشن و شادی و سرور مردم، تبدیل به حزن و غم و اندوه شده است. صفحات کتاب تاریخ دفاع مقدس پُر است از کنار هم نشستن عشق و غم و شادی. 🔸بمباران شهرها همزمان با آغاز تهاجم رژیم بعث عراق به خاک ایران آغاز شد و تا پایان جنگ نیز ادامه داشت. بیشترین بمباران شهرهای کشور در سال 1365 صورت گرفت و بر اساس آمارهای موجود در مجموع بیش از16 هزار نفر از شهروندان غیرنظامی کشور در اثر بمباران‌ها و موشک‌باران شهرها به شهادت رسیدند و بیش از 59 هزار نفر زخمی و مجروح شدند. 🔸یکی از تلخ‌ترین حوادث دوران دفاع مقدس حادثه شب یلدای خونین شهر کرمانشاه است. زمانی که در 30 آذر 1365 مردم شهر بر اساس رسم دیرینه مشغول خرید و تهیه ملزومات شب یلدا بودند تا در جمع خانواده شب خاطره انگیزی را سپری کنند که سفاکان رژیم بعث با تهاجم بوسیله ده‌ها فروند هواپیما در دو نوبت و در ساعات 12:30 و 16:45دقیقه مراکز خرید مردم و مناطق مسکونی مختلفی از شهر کرمانشاه را مورد آماج بمب‌های خوشه‌ای قرار دادند. 🔸در اثر این بمباران‌ها بیش از 100تن از شهروندان کرمانشاهی به شهادت رسیده و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه نیز مجروح شدند و خاطره خوش شب یلدا برای مردم این دیار به اندوه تبدیل شد. 🔸یکشنبه خونین کرمانشاه در سی ام آذر ۶۵ علاوه بر سرخی دانه های انار با خون بیش از ۱۰۰ شهید و ۳۰۰ مجروح گره زده شده تا در بلندترین شب سال یکی از تلخ ترین خاطرات روزهای دفاع مقدس برای شهر کرمانشاه و ایران عزیز رقم خورد. @marghoomat
⭕ مشکل دقیقا همین است! 🔸 دیروز که خبر انتصاب استاندار جدید کرمانشاه را شنیدم، بدون انگیزه خاصی گفتم برم ببینم طرف کجاها بوده و چه کارهایی کرده که به جملات پایین برخوردم و انگشت به دهان ماندم که چه بگویم. بخوانید. 🔸محمدطیب صحرایی استاد دانشگاه دانشگاه امام صادق و از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مدارس امام صادق شهر تهران است(از مجموعه های وابسته به دانشگاه). صحرایی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در دو موسسه فرهنگی اندیشه روح‌الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق دارد، وی طراح طرح کشوری ایماوا(الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسان طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است. 🔸 احتمالا شما هم تعجب کرده اید که دقیقا ارتباط بین این سوابق با استانداری استانی مهم و استراتژیک مثل کرمانشاه چیست؟ محل بحث نگارنده در این وجیزه این مصداق جزئی نیست چرا که از این دست انتصابات در فضای سیاسی کشور به وفور یافت می شود و این مشتی نمونه خروار است. رویه ای غلط و انحرافی که متاسفانه امروز به امری عادی تبدیل شده است. این مشکل علاوه بر آنکه در سطوح میانی مدیریتی کشور دیده می شود متاسفانه در سطوح ارشد مدیریتی کشور هم یافت می شود. 🔸 مشکل اصلی کشور دقیقا همین نقطه است. افراد سر جای خود ننشسته اند. افراد از عالمی به عالمی دیگر کوچ می کنند. بدون اندکی تخصص و تجربه اون عرصه، جایگاه ها را اشغال می کنند. از وضعیتی سخن می گوییم که در آن استاندار یک استان آخرین تجربه مدیریتی اش مدیریت یک مدرسه بوده است، طرف از اجرایی ترین نهاد یعنی شهرداری به ریاست قوه قانون گذاری و نظارتی کشور کوچ می کند، آن یکی از پژوهشی ترین نهاد یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس به ریاست شهرداری می رسد، این یکی از ریاست قضایی ترین نهاد کشور به ریاست اجرایی ترین قوه کشور می رود، اون یکی از نهاد نظارتی دیوان محاسبات به اجرایی ترین وزارتخانه یعنی وزارت راه می رود و قس علی هذا. در این موضوع آنقدر مثال در سطوح میانی و ارشد مدیریتی کشور وجود دارد و در ذهنم مرور می شود که بیان آن تکرار مکررات است. برخی از این افراد اتفاقا از دوستان نگارنده هستند و از نزدیک این افراد را می شناسم و همیشه از خود می پرسم که به راستی چگونه و با چه عقبه ی تجربی و تخصصی، فلانی، آن مسئولیت را قبول کرده است! 🔸 این چرخه معیوب مدیریتی نتیجه ای جز ناامیدی نخبگان و نیروهای بومی آن دستگاه ها ندارد. خودتان را فقط یک لحظه جای آن فردی بگذارید که بیش از بیست سال است در فلان دستگاه دولتی مشغول خدمت است و کوله باری از تجربه را حمل کند، خودتان را بگذارید جای آن دانشجوی نخبه ای که سالها زحمت کشیده و بالاترین مدارک تحصیلی و تخصصی را اخذ کرده است، یکدفعه خبری را بشنوند که آقای فلانی بدون تخصص مرتبط، بدون یکساعت تجربه در اون دستگاه و صرفا به علت ارتباطات و لابی های سیاسی، قرار است سکان مدیریت آن را بدست بگیرد. چه حالی به شما دست می دهد؟ حس کار و انرژی گذاشتن و امیدواری یا حس بی خاصیتی و دلسردی و ناامیدی؟ 🔸برخی اوقات این احساس به مخاطب دست می دهد که انگار یکسری مناصب خالی مانده اند و چندنفر نشسته اند و با خود می گویند؛ خب فلانی را کجا بگذاریم؟ آها! اونجا خالی است بفرستیدش آنجا! یعنی اساسا مشخص نیست بر اساس چه متر و معیاری فلانی صلاحیت دارد و دیگری ندارد! 🔸نتیجه این رویکرد آن است که دولت بعد از نزدیک به دوسال به‌ این‌ جمع بندی می رسد که باید بخشی از منصوبینش را تغییر دهد. دو تن از این افراد کسانی هستند که بلانسبت به آنان لقب استاندار ویژه اطلاق می شد. استاندار خوزستان و سیستان. دو استانداری که از روز اول بسیاری از نخبگان و دلسوزان مخالفت خود را با انتصاب آنان اعلام کردند اما گوشی برای شنیدن نبود. دو استانداری که یکی از آنان از وزیران دولت حسن روحانی و امتحان پس داده بود و دیگری ام ناکارآمدی اش از روز اول بر همگان واضح و مبرهن. 🔸 امیدواریم دولت سیزدهم تا دیر نشده بسیاری از بانیان وضع موجود که هنوز هم در مصادر امر قرار دارند، کنار گذاشته و از طرف دیگر منصوبینی که ناکارآمدی شان در این مدت بر بسیاری از نیروهای انقلاب اثبات شده است را کنار بگذارد تا بیشترین از این دولت، از طرف دوستان نادان و دشمنان آگاه، ضربه نخورد و خدای ناکرده شامل روایت مهم و استراتژیک امیر المومنین علی(ع) قرار نگیرد. ایشان چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها معرفی کردند: یستدل علی ادبار الدول بااربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل» ضایع کردن اصول (مسائل مهم) سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)  به کار گماردن آدم‌های پست و نالایق   کنار گذاردن انسان‌های فاضل. @marghoomat
⭕ سنگ پای قزوین 🔸 یکی از تبعات دولت سهمیه ای ورود هر کس و ناکسی درآن است. ورودی که هیچ دلیلی ندارد جز آنکه باید یه حالی ام به فلانی بدهیم و از خجالتش در بیاییم. یکی از آن سهمیه ها جایگاه خطیر دبیری شورایعالی مناطق آزاد بود که به این بنده خدا داده شد. جایگاهی که خیلی زود از او گرفته شد و دوستان متوجه شدند چه انتصاب غلطی داشته اند. 🔸 حال کسی که خود از کاسبان سهمیه بوده است صدای جیغش بلند شده و حرف از تحول نخبگانی و وضعیت اسف بار تیم اقتصادی دولت می زند. خواهشا شما دیگر ساکت. حال که بازی تان نداده اند و احساس یک نمیکت نشین را دارید صدایتان بلند شده است؟ ای کاش به جای داد و بی داد های الکی و انتخاباتی آنهم از سر بغض و کینه نسبت به دولت، و کلید زدن پروژه عبور از رئیسی، راه حل های خود را به دولتی ها می دادید و دلسوزانه پیگیر حل مشکلات می شدید. آقای سعید محمد ای کاش کمی از هم اسمی تان، سعید جلیلی یاد می گرفتید. 🔸 طرف تا چندماه قبل از انتخابات، اساسا کسی او را نمی شناخت. با زیاده طلبی و کمک برخی حضرات بالانشین خواست بیاید رئیس جمهور شود، راهش ندادند. بعد با وقاحت سهمش را از دولت گرفت و شد رئیس مناطق آزاد. حالا که کنارش گذاشته اند دارد علیه سهم خواهان دولت موضع می گیرد. این فرارهای رو به جلو دیگر رنگی ندارد جناب محمد. بی خود دل خود را به انتخابات های آتی خوش نکنید. جریان انقلابی به هرکسی اعتماد کند به مذبذین و دمدمی مزاج های عالم سیاست اعتماد نخواهد کرد. واقعا پُررویی نجومی هم حدی دارد، رو که نیست سنگ پای قزوینه. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در روزهایی که آقایان پروژه عبور از رئیسی را کلید زده اند و سودای پیروزی در انتخابات های آتی را در سر دارند و برخی شان از و تغییر در سیستم اداره کشور می گویند و برخی دیگر هم دم از و نه به سهمیه خواهی می زنند؛ تو سعید جلیلی باش که متواضعانه هر چه داری را تقدیم کنی، هر چند که به هیچ کدامشان عمل نکنند. این مورد سیستان، مشتی نمونه خروار است از اینکه ببینیم چقدر به برنامه های جلیلی در این دولت عمل شده است! قضاوت با خودتان. 🔺پ.ن:پاسخ دکتر سعید جلیلی به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای که برای تبدیل کردن استان سیستان و بلوچستان به قطب اقتصادی جنوب شرق ایران داشتید را به دولت آقای رئیسی داده‌اید؟ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 این چند دقیقه را هم ببينيد و افراد را جامع قضاوت کنید. 🔸 بسياری از افراد نه با انقلاب نه با شهدا نه با رهبری و نه با نظام مشکلی دارند، فقط نسبت به وضع موجود ناراضی اند. همین. یکیش حمید علیمی. مثل بسیاری دیگر از مردم که ممکن است به هر دلیلی سلیقه سیاسی ما با آنان یکی نباشد. ⬅️ در یادداشت ذیل تفصیلی تر توضیح داده ام. @marghoomat
⭕ جذب حداکثری دفع حداقلی 🔸چرا اینقدر نگاهمان به افراد خطی و قالبی شده است؟ چرا نمی خواهیم تمایزات را ببینیم؟ چرا فکر می کنیم همه باید شبیه هم باشند؟ بخدا قرار نیست همه مهدی رسولی و سید رضا نریمانی و میثم مطیعی و حاج امیر عباسی باشند! قرار نیست همه کپی فلانی باشند؟ قرار نیست همه تو مداحی به ریزترین مسائل سیاسی بپردازند. از برجام و جهاد تبیین تا سند 2030 و فتنه 88. این یک سلیقه است. ممکن است کسی با این تیپ اشعار در دهه محرم و... موافق نباشد، باید او را مساوی با دشمن کنیم؟ باید او را ضد ولایت بنامیم؟ باید او را شیعه لندنی خطاب کنیم؟ قرار نیست همه آقای رئیسی را جهت روضه خواندن به هیات دعوت کنند! قرار نیست همه در هیات درباره انحراف مشایی و احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی اعلام موضع کنند! اینقدر معیار های قضاوت افراد را تنگ و مبتذل تعریف نکنید! 🔸 ظرف افراد متفاوت است. هر آدمی می تواند با ادبیات و روحیاتی متفاوت، همراه گفتمان انقلاب بشود. اینقدر دایره را تنگ نکنید. نگارنده به بسیاری از مطالب اخیر جناب علیمی نقد دارم اما آن را خارج دایره انقلاب تعریف نمی کنم. کمااینکه بزرگان هم نکرده اند. در اوج دورانی که او را منتسب به جریان شیرازی ها کردند، عکسش در دیدار هرساله مداحان در روز ولادت حضرت زهرا(س) با رهبری منتشر شد. این اقدام رهبری پیامی ندارد؟ تا قبل از کرونا، بارها همین آقای علیمی در دیدار مداحان با رهبر انقلاب دعوت شد و شرکت کرد و عکسهای آن موجود است. بسیاری از مداحان دیگری که احتمالا مورد نظر و تایید ما نباشند در این دیدار دعوت شده اند و حضور پیدا کرده اند. آیا رهبری ام منحرف شده است یا نه فکری بزرگتر دارد و سعی می کند افراد را با نگاه ها و سلایق مختلف در کشتی انقلاب حفظ کند؟ 🔸شخصا عُلقه خاصی به این بزرگوار ندارم. اما همان مداحان انقلابی که مورد تایید امثال ما هستند در این سال‌ها با علیمی چگونه برخورد کردند؟ مگر نبود که سید رضای نریمانی به هیات علیمی رفت و علیمی به هیات او. مگر نبود که علیمی به مجلس حاج محمد رضا طاهری رفت و مرثیه سرایی کرد و مستمعین گریستن؟ مگر نبود که اولین اجتماع مدافعان حرم را حاج عبدالرضا هلالی با دعوت از علیمی برگزار کرد؟ مگر دهها یادواره شهدا نبوده است که ایشان در آن مداحی و ذکر و نام شهدا را زنده کرده است؟ مگر همین چند ماه پیش نبود که در اوج دعوای مطیعی و علیمی در ارتباط با درست بودن یا نبودن ذکر گفتن در سینه زنی، هیات مشترک گذاشتند و با هم خواندند و عکس یادگاری ام گرفتند و منتشر کردند؟ (نگارنده خود در این جلسه بود)، در همان مراسم شبهای قبلی اش حاج محمود کریمی کنار علیمی خوانده بود و بارها به هیاتش (رایة‌العباس) دعوتش کرده بود.   🔸 چرا می خواهیم کسی را که در ماجرای کرونا و سیل ماهشهر و هزاران کار خیریه ای و مردمی، در کنار مردم و نظام بوده است را از کشتی انقلاب پیاده کنیم؟ به هرعلتی او به برخی موارد انتقاد دارد. مرزبندی با دشمن و رسانه های بیگانه ام که کرده است و اعلام برائت خود را نسبت به رسانه هایی چون من و تو و بی بی سی را علنی کرد و فریاد زد. چرا تمام توان خود را خرج آن می کنیم که افراد را با دستان خودمان هُل بدهیم به سمت جبهه مقابل؟ چرا بجای جذب حداکثری، دفع حداکثری و بجای دفع حداقلی، جذب حداقلی را پیشه خود کرده‌ایم؟ 🔸بله قطعا مداح تراز و مطلوب ما ویژگی هایی را دارد که احتمالا جناب علیمی نخواهند داشت. خود نگارنده اگر بخواهد هیاتی برود یا هیاتی را توصیه کند، قطعا آن هیات، هیات ایشان نخواهد بود. اما. بحث بر سر آن نیست که ایشان را باید به عنوان الگو و محور معرفی کرد یا نکرد، بحث اصلی آن است که قبول امام جماعتش نکنید، اما دیگر از مسجد هم بیرونش نکنید. هم مشی رهبری و هم مشی بزرگترایی چون حاج محمد رضا طاهری و حاج محمود کریمی و حاج مهدی رسولی و... این بوده است که تا جایی که ممکن است افراد را طرد نکرده و آنان را داخل جبهه انقلاب تعریف کنند و از ظرفیت های آنان استفاده حداکثری لازم را بکنند. همانند آنچه در ماجرای ماهشهر و کرونا و... پیش آمد. @marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۵ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈یکشنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻آنقدری که ابقای مدیران ناکارآمد و انتصابات غلط لطمه می‌زند اغتشاشات براندازان لطمه نمی‌زند 🔹توئیتیتر ۹دی پیرامون توصیه مهم رهبر انقلاب به دولت درباره عدم غفلت از کارهای مهم در جریان اغتشاش 🔻حکیم مبارز 🔹کتاب «عمار انقلاب» حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه مصباح یزدی منتشر شد 🔸 مسجدی که نمازخانه شد 🔸 آمریکاییها در زمان شاه واکسن تیفوس هم به ما ندادند! ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
🔴 فاطمه(س)، مذاکره گر انقلابی! 🔺گریه ها و سخنرانی های سیاسی فاطمه کار دستشان داده و از آن فاجعه بارتر ماجرای حمله به خانه او به آن نحو تراژدیک، سبب اعتراضات بسیاری گشته بود به حدی که زمزمه های پشیمانی از بیعت در میان صحابه پبامبر و آغاز شورش های عمومی و به خوبی شنیده می شد. 🔺با یکدیگر که مشورت کردند آن یکی به دیگری گفت: باید به عیادت فاطمه برویم و از او دلجویی کنیم. وگرنه حکومت نوپایمان نابود خواهد شد. دیگری گفت: باید از او رضایت بستانیم ... مردم باید ببینند ما با اهل بیت پیامبر مهربان هستیم. 🔺پس تقاضای ملاقات کردند. حضرت مخالفت کرد. باز اصرار کردند و باز مخالفت شنیدند. چند روز که روز معطل شدند و خبر درخواست مذاکره که گوش به گوش و دهان به دهان چرخید و بحث روز افکار عمومی شد، با وساطت شوهرش پذیرفت. 🔺در آن روز که تمام مدینه در عطش نتیجه مذاکره لحظه شماری می کرد، آن دو با چهره هایی محزون و مغموم به خانه نیم سوخته داخل شدند و دختر رسول خدا را دیدند که بر بستر بیماری نشسته است. 🔺خجالت زده سلام کردند. بانو پاسخ نداد. فکر کردند حضرت نشنیده است، پس دوباره بلندتر سلام دادند، حضرت باز پاسخ نداد و این بار روی خود را برگرداندند. به خوبی می دانستند که در اسلام پاسخ سلام واجب است، مگر آنکه سلام کننده ستمگر باشد. این پس از مکان مذاکره، دومین ضربه ای بود که بر آنان وارد شده بود. 🔺چند لحظه ای سکوتی دهشتناک بر سینه شان نشست. انگار دیواری بلند میانشان کشیده باشند. آخر مِن مِن کنان به سخن آمدند. عذر آوردند، دلیل تراشیدند، مسلمین را سند کردند و اینکه و منتظر تفرقه اند تا اسلام را نابود کنند. آخر امر هم دعوت به و کردند و اینکه مسلمین نباید به خطر بیفتد، پس به نیست بیش از این کردن. 🔺خوب که سخنانشان را گفتند و هرچه در مشت داشتند بر زمین ریختند، حضرت فرمود: آیا شما دو تن شهادت می دهید که من دختر رسول خدایم، آنکه پیامبر او را راستگوترین زن عالم و سرور زنان بهشت می دانست. گفتند بلی. ما شهادت می دهیم. 🔺فرمود آیا شهادت می دهید که پیامبر، خشم مرا خشم خداوند و رضایت مرا رضایت پروردگار دانسته است؟ گفتند بلی ما شهادت می دهیم که چنین است. فرمود آیا شهادت می دهید که مراد کتاب خدا در آنجا که فرمود:«اهدنا صراط المستقیم. صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و الضالین»، صراط مستقیم ما هستیم و مغضوبین خداوند، دشمنان ما هستند؟ گفتند، آری ما این را از پیامبر شنیدیم. حضرت لحظه ای مکث کرد و سپس دستانش را به آسمان برد و گفت: خدایا شاهد باش که من بر اینان و حکومتشان غضب کردم پس تو نیز بر آنان غضب کن و دشمنشان بدار. 🔺ضربه ای اساسی و مهلک بر آنان وارد آمد. فاطمه از آنان اعتراف مهیبی ستانده بود. اولی که شیخ پیری بود صیحه ای کشید، اشکش جاری شد و آمد از کاری که آغاز کرده عقب بکشد، که دومی، خشمگین و غضب آلود، دستش را گرفت از خانه خارجش کرد. خبر که در شهر منتشر شد، آشوبی به پا شد. ناچار شدند حکومت نظامی اعلام کنند. @marghoomat
⭕️ فاطمه(س) در حصار در و دیوار! 🔺 خیلی غصه‌آور است که هرگاه سالگرد شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) می‌شود، بحث‌ها می‌رود روی یک روز و کیفیت آن؛ و جنجال به پا می‌شود که بیت آن حضرت چگونه بود؟ 🔺 یکی می‌گوید اصلا آن خانه در نداشت؛ دیگری می‌گوید که خیر در هم داشت و می‌گردد در منابع کهن که کلمه درب و قفل را بیابد. جستجو می‌کنند که در فلان روز چگونه به خانه حضرت هجوم آورده شد؟ چند ضربه زدند؟ که زد؟ چطور زد؟ حکایت میخ چه بود؟ آیا میخ زنگار داشت و و و و... 🔺 یکی نیست بگوید فرض کنید تمام مکاتب اسلام، قرائت شما را با همه جزئیاتش پذیرفتند؛ خب، بعدش چه؟ حرفت چیست؟ مسئله‌ات چیست؟ 🔺 کسی از زندگی کوتاه و پر مغز او نمی‌گوید. از اینکه چطور زن که در عصر جاهلی نماد ننگ بود، تبدیل می‌شود به بانویی عمیقا انقلابی، یک جهادگر بی‌نظیر، یک فعال سیاسی اجتماعی که تاریخ از خانه‌اش به جهان صادر می‌شود. حسن و حسین و زینبش هر کدام اضلاعِ چه جهان باشکوهی را ساختند. 🔺 کسی‌که در خانه‌ی مردی چشم به جهان گشود که بزرگترین تحول تاریخی بعد از مسیح را رقم زده است؛ و او از نونهالی در جریان ذره ذره تحولات این وقایع بوده. 🔺 خانمی که در دوران کودکی، سختی‌های مبارزه ی دوران مکه را چشید؛ به شعب ابی طالب برده شد؛ گرسنگی و سختی و رعب و انواع و اقسام شدت‌های دوران مبارزه‌ی مکه را لمس نمود. 🔺 بعد هم که به مدینه هجرت کرد، همسر مردی شد که تمام زندگی‌اش جهاد فی‌ سبیل‌الله بود و در تمام قریب به یازده سال زندگی مشترک فاطمه‌ی زهرا و امیرالمؤمنین (علیهماالسلام)، هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فی سبیل‌الله نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسریِ شایسته‌ی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دایمی میدان جنگ را نکرده باشد. 🔺 زنی که تاریخ هر چند او را در خط مقدم جنگ‌ها ندیده اما در بستر تمام تحولات اجتماعی و سیاسی و حتی نظامیِ تولد اسلام، حضور پررنگ دارد. چنان‌که او را مادر پیامبر لقب می‌دهند. 🔺و این مجاهدت‌ها و وجوه عظیم شخصیتی این بانو، این‌طور در نحوه شهادتشان از این جهان رنگ می‌بازد. همان‌طور که روز عاشورا بزرگترین حجابِ شناختِ اباعبدالله است، و ۱۹ رمضان مانع شناخت علی (ع)، معرفت فاطمه (س) نیز در میان در و دیواری باقی گذاشته‌اند. 🔺فاطمیه می‌گذرد بدون آنکه نسبت امروز ما با فاطمه (س) روشن شود؛ بدون آنکه نحوه‌ی زندگی او سبب خودآگاهی اجتماعی و انسانی ما شود. و این اجحافی است که ما خواسته یا مرتکب شده‌ایم؛ با تبدیل حماسه او به یک شهادت تراژدیک، تخفیف جایگاه تاریخی ایشان به محل افتراق مذهبی. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ریشه بسیاری از مشکلات، کدورت‌ها، خشم و ناراحتی های عمومی را باید در فقدان و یا کم‌رنگ بودن عدالت در متن زندگی افراد جست. عدالت است که قلبها را بهم نزدیک می کند. عدالت است که صبر جمعی را آسان می کند. عدالت است که امید را ایجاد و بیشتر می کند. عدالت است که ذهن و قلب را جهت می دهد. عدالت است که تحمل را بالا می برد. عدالت است که باطل السحر تمامی خدعه ها، نیرنگ ها و به کار بردن زر و زور و تزویر جهت به اضمحلال کشاندن جبهه حق است. 🔻فَجَعَلَ اللّه ُ الْعَدْلَ تَنْسيقا لِلْقُلُوبِ وَ طاعَتَنا نِظاما لِلْمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا اَمانا لِلْفُرْقَةِ وَ الْجِهادَ عِزّا لِلاِْسْلامِ‌... خداوند «عدالت» را مایه هماهنگی دل ها و «اطاعت» ما را باعث نظام ملت اسلام و «امامت» ما را امان از تفرقه و پراکندگی و «جهاد» را موجب عزّت اسلام قرار داده است. @marghoomat
⭕ چرا هنوز شهید گمنام داریم؟ 🔺 یکی از سوالاتی که هر چند وقت یکبار خصوصا در ایام تشییع شهدای گمنام پرسیده می شود این است که چرا با وجود این همه پیشرفت علمی و پزشکی و تکنولوژیکی، هنوز بسیاری از شهدا را گمنام می نامیم و فرآیند شناسایی این عزیزان اینقدر طول می کشد! 🔺 قبل از پاسخ به نکته فوق، باید به این آمار اشاره کرد. مطابق گفته سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون بیش از ۴۷ هزار پیکر پاک شهید تا کنون تفحص شده است و تفحص پیکر پاک ۲ هزار و ۴۰۰ شهید دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. شهیدانی که احتمالا هر کدام از ما در اطراف خودمان خانواده ای منتظر را یافت می کنیم که چشم انتظار است‌ و منتظر. 🔺اما برگردیم به سوال اصلی. چرا هنوز شهید گمنام داریم؟ مطابق اون چیزی که نگارنده متوجه شده است؛ در سالهای ابتدایی شهدا را از روی صورت و عکس ها شناسایی می‌کرده اند و تحویل خانواده ها می داده اند و آنهایی که قابل شناسایی نبوده اند بنا به فتوای رهبری به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده می شدند.  🔺علم ژنتیک در سالهای اول و دهه ۷۰ به گفته سردار باقرزاده تنها در اختیار آمریکا بود و هزینه هر تحقیق ۱۰۰۰ دلار می شد‌. سال ۸۱ با پشیتیانی سردار باقرزاده و کلاس های دکتر تولایی ژنتیک وارد ایران شد. 🔺در این سالها بانک خون و نمونه استخوانی تکمیل شده و خیلی از شهدا از این طریق شناسایی شده اند. اما شناسایی استخوانی که بیش از ۳۰ سال زیر خاک با دمای ۶۰ درجه بوده با شناسایی بافت نرم ساده تفاوت دارد و گاه تا سالها طول می‌کشد. 🔺لذا طبق فتوای مقام معظم رهبری اگر از شناسایی شهدا مایوس شویم و بدانیم زمان طولانی برای شناسایی نیاز هست، اجازه نداریم شهدا را بعد از تفحص در معراج شهدا نگهداری کنیم و باید آنها را سریعا به خاک بسپاریم. 🔺هر زمانی که دستگاه تطبیق، تطابق دو نمونه را اعلام کند بلافاصله و طی مراحل خاص و تشریفات خاصی به خانواده شهید اعلام می شود که شهید شما شناسایی شده و در نقطه ای معلوم تدفین شده است. که نمونه این مدل را در سال‌های اخیر بارها دیده ایم. شهدایی که تدفین شده اند و بعد از چند سال به خانواده اعلام می شود اون شهید تدفین شده فرزند شما بوده. @marghoomat
⭕ روزگاری شهر ما هم مجنون بود! 🔸برگِ از درخت پایین افتاده ماییم. ما را له می کنند رهگذران دنیای مدرن زیر پای تفرعن و چه لذتی می برند از صدای خش خش سینه جانباز شیمیایی. 🔸مگر همین شهدا به داد ما برسند. کوچه پس کوچه های شهر ما را خزان گرفته اما چند پرستو به نیابت از همه شهدا بهار را با خود به ارمغان آورده اند. شهید رخت بهار است بر درخت روزگار و گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه های شهر ما باز هم بوی شهادت گرفته است. جبهه خرابات بود و این شهدا خراباتیان اند. 🔸 خون شهید افق معنوی انسانیت است. عاشق شمع به پروانه گمنامی می گویند که از خود جز بالی سوخته و سینه ای مضروب به یادگار نگذاشته است. به راز این عشق، تو را راهی نیست الا اینکه بدانی تابوت این ستاره ها چرا اینقدر سبک است. 🔸 هیچ نیست در این تابوت الا عطر عاشورا. خون سیدالشهدا ملاک راه ماست و پلاک این خانه را در آخرالزمان این زمین محزون باید درون همین تابوت ها جست و جو کنی. شب عملیات به خط زدند و حالا پس از سال ها اعتکاف در خاک جبهه، بوی کربلا و فاطمه(س) گرفته اند. 🔸قمقمه شان شعبه ای بود از نهر علقمه و اغلب چون عباس بن علی با لب تشنه به شهادت رسیدند. سنگرشان ساده بود و تمام قشنگی اش به زیارت عاشورای نیمه شب رزمندگان برمی گشت. حنجره ای که حسین را در حال نبرد زیارت کند، به سرنوشت آن گلوی مطهر دچار می شود. 🔸عشق یعنی همنشینی گلوله با گلویی که تشنه است. ای ابدان آغشته به خون، خوش آمدید. غریبانه مانده ایم در این دیار. پروانه ایم و ما هم عشق شمع داریم اما یارای سوختن مان نیست. ما بیشتر دل مان دارد می سوزد تا بال مان. 🔸 کوتاه شده دست مان از دامن بهار. خوب است که گاه گاهی به دیار ما سر می زنید و روزمرگی ما را تشییع می کنید روی شانه های خود. عقل ظاهربین گمان می کند؛ این ما هستیم که به مشایعت شهدا آمده ایم اما حقیقت این است که شهید را جز ثارالله مشایعت نمی کند. شانه های ما لیاقت تابوت شهدا را ندارد. 🔸 مرده ماییم و آنکه به تشییع ما آمده، در قهقهه مستانه اش عند ربهم یرزقون است. خوش آمدید ای شهدا. این شهر تا وقتی که قدمگاه شما بود، بوی بهار می داد. شما که رفتید، بهار هم از این دیار رفت و عشق هم و مردانگی هم و یک رنگی هم و خلوص هم. روزگاری شهر ما هم مجنون بود. ساده بود مثل تابوت شما. نگاه کنید؛ بار گناه چه کرده با شهر ما. آسمانی که شما پاک و مطهر تحویل ما دادید، این روزها پر از ذرات گرد و غبار گناه شده است. 🔸 تابوت شما شقایقی خون رنگ است که آمده عطر کربلا و کوچه های بنی‌هاشم را دوباره برگرداند به شهر ما. خوش آمدید. تمام راه های شهر ما را به آسمان مسدود کرده اند. در هیچ دانشگاهی وصیت نامه شما تدریس نمی شود. دل مان تنگ شده برای “بسم رب الشهدا و الصدیقین” شما. برای مطلع وصیت نامه شما. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 من یه چیزی تو ذهنم هست، ممکنه بگم مسخرم کنید! فردا ممکنه تو روزنامه ها یه چیزایی بنویسن! اما حالا رسیده اینجا معلوم نیست دیگه من زنده بمونم.. بذار اینو به شما بگم.. @marghoomat
39693_641.mp3
4.83M
⭕ 7دی اهواز.. 🔺 شاید بسیاری از افرادی که درک دقیقی از اتفاقات فتنه سال 88 ندارند و فقط تصاویر و فیلم های راهپیمایی تاریخی مردم در 9دی 88 را در سراسر کشور دیده باشند، فکر کنند همه واکنش های مردمی به هتک حرمت عاشورا در همین روز انجام شد. اما نه. 🔺 هتک حرمت عاشورا در 6دی صورت گرفت. مردم برخی از شهرها من جمله اهواز نتوانستند تا 9دی صبر کنند و 7دی به میدان آمدند و صحنه ای تاریخی را رقم زدند. 7دی اهواز، در تاریخ سیاسی این دیار ماندگار شد. روزی که مردم با بغضی فروخفته آماده بودند. بغضی که هشت ماه در گلو مانده بود. سخنران اون تجمع حجت الاسلام حاجتی بود. مثل همیشه حماسی و کوبنده. ای کاش تا دیر نشده نهادهای فرهنگی استان، حداقل تاریخ شفاهی این روز مهم را ثبت و ضبط کنند. @marghoomat