5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 آقای دکتر چرا در دولت آقای رئیسی ورود نکردید؟
⬅️ پاسخ جلیلی را بشنوید..
🔺پ.ن: چند نفر را در کشور می توانید نام ببرید که همچین نگاه تکلیف مدارانه ای داشته باشند.
سعید جلیلی نه از آن جنس افرادی است که از اصول و مبانی خود کوتاه می آیند و برای رسیدن به مناصب حاکمیتی دست به هر کاری می زنند، و نه از آن جنس افرادی است که لباس عافیت طلبی را به تن کند و بگوید به من چه! بگوید حال که در قدرت نیستم به گوشه ای می روم و کاری به هیچ کس و هیچ چیز ندارم.
این ویژگی هاست که امثال سعید جلیلی را نسبت به بسیاری از مدعیان بی هنر صحنه سیاسی کشور متمایز و متفاوت کرده است.
#علی_ریاحی_پور
#سعید_جلیلی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۳ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻اعدام محارب، دفاع از حق مردم
🔹مطالبه افکار عمومی برای اعمال عدالت و قاطعیت از سوی قوه قضائیه
🔻اعتصاب اجباری، اغتشاش دستوری
🔹شکست پروژه اعتصابات فیک به منزله پایان اغتشاشات هفتاد روزه بود
🔸 اعتصاب سراسری واقعی در انگلیس
🔸 فوتبال به وقت مغرب
🔸 درگذشت رستم و اسفندیار انقلاب
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
⭕ مبارزه بدون سیلی خوردن!
🔸حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه می دانید؟ انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد می کند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر می کند؟ مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی کند، آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟ این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟
این انسان را هر چیزی می توان نامید جز حی. او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد. او یک مُرده متحرک است. حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است. حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست، مُرداب است. آدمی بزرگ نمی شود مگر به آرمان هایش، مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها.
🔸 در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟ مبارزین یا قاعدین؟ مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟ اساسا انسان مسلمان و انسان انقلاب اسلامی بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمانها، تهی از معنا خواهد بود. انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد، خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند، رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه در کنج حُجره و کلاس درس، بلکه در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است.
🔸در طول تاریخ، از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان، از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش، از گاندی و عاشقانش تا خامنه ای و یارانش، در مسیر مبارزه، تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند. اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی ولی انتظار سیلی خوردن نداشته باشی؟ مبارزه است و تحقیر، تحریم، تهدید، هتک آبرو و ناموست، توهین به مقدسات و باورهایت، نامهربانی های دوست ها و دشمنانت، تمسخر کردن های اطرافیانت، سرزنش کردن های رفیقانت و تهدید کردن عزیزانت.
🔸 بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند. مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری، باید از مُحسنت بگذری، اگر حسین، نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی.
حال مگر چه رخ داده؟ عمامه ات را انداخته اند؟ دفتر بسیج تان را آتش زده اند؟ چادر از سر مادرت کشیده اند؟ در خیابان فحش و کنایه شنیده ای؟ در دانشگاه متلک های خبیثانه شان آزارت می دهد؟ پرچم کشورت را می سوزانند؟ عکس رهبر و معشوقت را آتش می زنند؟ رفیقانت را شهید می کنند؟ همین؟ تازه اول عشق است. باید با مبارزه عاشقی کرد. باید عاشقی کرد با آرمانها. عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد.
🔸خمینی، مُنادی مبارزه خواهی مومنانه چه زیبا توصیف می کند: «هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گلهای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده.
همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی میخوریم و این سیلیای است که به اسلام میخورد، به ما نیست. این سیلیای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند.»
🔸ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار، ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری، ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری، ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی، ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی، ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ما کجا و خون دل خوردن های خامنه ای، ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی. راه حل چیست؟ چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟ باید گرفتار آرمانها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم، باید در این معرکه شهره بازار شد و از مدرسه و مسجد بیزار. همانی که آن مجاهد نستوه، آن پير خراباتی، آن سالک الی الله سرود..
⬅️ من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
غم دلدار، فکنده است به جانم شرری
که به جان آمدم و، شهرهٔ بازار شدم
در میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
4_5875208647507706002.pdf
2.03M
📘جزوه «۱۳ نکته در باب مردمی کردن فعالیتها»
⬅️ گفتاری از محمد صادق شهبازی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ از طحانیان تا خضریان و زاکانی!
🔸بارها گفته ام و باز می گویم، برای تحلیل و قضاوت افکار و عملکرد خواص سیاسی، به داد و بی داد ها و رگ گردن نشان دادن هایشان توجه نکنید. خواص را در بزنگاه ها بسنجید.
از دل کنش های کلامی و رفتاری شان در آن لحظات حیاتی می توان عیار ارزشی و انقلابی افراد را سنجید.
🔸وقتی برخورد قاطعانه، اصولی و مکتبی علی خضریان را دیدم، ناخودآگاه ذهنم به دو قاب تصویر دیگر رفت. اولی مراسم 16 آذر دانشگاه شریف، جایی که فردی کشف حجاب کرده مقابل زاکانی با اقتدار می ایستد و طرح پرسش می کند و زاکانی ام انگار که انگار. امت حزب الله ام با افتخار کلیپ فوق را دست به دست می کنند.
دومی فیلم معروف و ماندگار مصاحبه نکردن مهدی طحانیان رزمنده دفاع مقدس با خبرنگار هندی.
🔸مهدی طحانیان، نوجوان سیزده ساله ای بود که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمد. مهدی همان نوجوانی است که یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگاری بی حجاب برای مصاحبه، خطاب به او شرط مصاحبه را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و خبرنگار هندی مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند و همرزمش علیرضا رحیمی شعر زیر را خواند:
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
🔸رسمیت دادن به حرام الهی و تساهل و تسامح مقابل این منکر الهی یقه همه مان را خواهد گرفت. این سه قاب تصویر را ببینید.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ تا دیر نشده این تصور را بشکنید!
🔹در ایام انتخابات ریاست جمهوری،بارها به همراه دوستانم،در قالب برگزاری تریبون های آزاد، به میان مردم رفتیم.تریبون آزادهایی که از بهمن آغاز شده بود و هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شد حرارت بیشتری می یافت.بعد از ظهر روزی که نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام شد، ما در منیریه تهران تریبون آزاد داشتیم.فضا کاملا امنیتی.چرا؟ چون اسامی نامزدهای برگزیده انتخابات اعلام شده بود! یعنی احتمال داده بودند برخی از مردم بریزند بیرون و اعتراض کنند، از همین جهت تریبون ما نیم ساعتی بیشتر دوام نیاورد و جمع مان کردند. در اون تریبون و تریبون آزاد های بعدی تا انتخابات،از میان مردمی که دغدغه انتخابات داشتند یک نکته بارها گفته شد؛«انتخابات نیست انتصاباته»،«رئیسی رئیس جمهوره دیگه»،«رئیسی گزینه خودشونه»،«چرا انتخابات برگزار می کنید؟ خب بگید رئیسی برندس دیگه». اینها کسانی بودند که توجه ای به صحنه و انتخابات داشتند، بقیه که کلا نمی خواستند رای بدهند و داد و بی داد می کردند و قس علی هذا.
🔸غرض از بیان این خاطره چیست؟ خوشبختانه یا متاسفانه باید بپذیریم دولت سیزدهم حداقل در بخش کثیری از افکار عمومی گزینه انتخاباتی نظام و حاکمیت تلقی می شود. گزینه ای که برای روی کار آمدنش حاکمیت بسیاری را رد صلاحیت کرد، نامزد پوششی فرستاد و در نهایت در رقابت با آرای باطله و در یک مشارکتی حداقلی پیروز شد.
🔸گزینه ای که آنقدر همچون سوپرمن تصویرش کرده ای که از ریاست یک قوه به ریاست قوه ای دیگر سوقش می دهی. یعنی قحط الرجال است و این آخرین تیر من است.
تلقی این بدنه عمومی آن است که از صدر تا ذیل حاکمیت بسیج شدند تا رئیسی رئیس جمهور شود. تلقی که اتفاقات، فعل و انفعالات، مواضع و اقدامات برخی مسئولین نظام، آن را در اذهان تقویت کرد.
🔸 خواسته یا ناخواسته امروز دولت سیزدهم معادل با بسیاری از مفاهیم و اشخاص تعریف می شود. معادل انقلاب اسلامی، معادل جمهوری اسلامی، معادل اسلام، معادل مذهب، معادل رهبری، معادل تمامی شعارها و آرمانهای انقلاب،معادل بسیجی ها و هیأتی ها و...
در این معادل سازی هم تلقی کننده های این گزاره بالا مقصر اند و به خطا تحلیل می کنند و هم نیروهای ذیل گفتمان انقلاب که در ایام انتخابات به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته این برداشت را جا انداختند و دولت سیزدهم و رئیس جمهورش را مساوی و معادل با کل ارزشها و شخصیت ها و مجموعه های نظام کردند.
🔸این معادل سازی آگاهانه یا ناآگاهانه منجر به فاجعه ای بزرگ خواهد شد. فاجعه ای که اگر جلوی آن گرفته نشود سرمایه اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز لاغرتر می گردد. این معادل سازی چند نتیجه را به همراه دارد.
1️⃣ این همانی صورت گرفته راه پرسش گری و نقد را می بندد و شخص رئیس جمهور و دولت سیزدهم را در هاله ای از قداست می برد. قداستی که خط قرمزساز است. خط قرمزی که اگر توسط نیروی انقلابی زیرپا گذاشته شود، کانه که گناهی بزرگ مرتکب شده است و باید بابت این انتقاد و پرسشگری اش توبه و انابه کند.
2️⃣ هرگونه خطا، ناکارآمدی، فساد، قصور و تقصیری توسط دولت مردان، به پای همه چیز نوشته خواهد شد. به پای نظام، رهبری، انقلاب، شهدا، بسیجی ها، مسجدی ها، مقدسات، اسلام و..
3️⃣ در این تلقی سازی دولت مردان آخرین شانش ها و داشته های جمهوری اسلامی معرفی می شوند. یعنی اگر اینها هم نتوانستند کاری کنند، پس مشکل از جای دیگر است. به قول ضد انقلاب؛«مشکل ریشه ای است و باید ریشه را قطع کرد». این یعنی شما هیچ حالت جایگزینی را برای نسخه موجود در چنته نگذاشته اید تا اگر روزی این دولت هم در اذهان عمومی ناکارآمد فهم شد، نسخه بدیل و جایگزین بدهید. با زبان بی زبانی به مردم می گویید تمام ما همین است. اگر شد که شد اگر نشد... اگر نشد چی؟ پاسخی دارید؟
🔺 چاره چیست؟
اولا جریان انقلابی باید تصورش را از رئیس جمهور و مسئولین دولت سیزدهم اصلاح کند. یعنی به آنان صرفا به چشم یک کارگزار معمولی جمهوری اسلامی نگاه کند و نه چیز دیگری. عینک جناحی، باندی، قبیله ای را باید برداشت. این افراد مسئولینی هستند که صرفا باید آنان را براساس خروجی و کارآمدی شان قضاوت کرد و نه اعتقادات و خلقیات و روحیات شخصی و شخصیتی شان.
🔺ثانیا اینکه جریان انقلابی باید علمدار پرسش گری، مطالبه گری و بیان مشکلات و معضلات مردم باشد. صدای گرونی ها، کم کاری ها، بی عُرضگی ها و بی تدبیری ها باید همان کسانی باشند که در ایام انتخابات با صدای بلند گفتند مردم به فلانی رای دهید. اگر مردم این سکوت کَر کننده را ببینند دیگر گوش شان برای هیچ، تاکید میکنم برای هیچ صدای دیگری شنوا نخواهد بود. کمااینکه بسیاری از آنان امروز هم به این بلیه گرفتار شدهاند.
🔺راهی نیست جز آنکه این تصور غلط را بشکنیم. که اگر نشکنیم قمار بزرگی را آغاز کرده ایم. قمار بر سر مجریان.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
aviny-18.mp3
340.7K
🔺شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها و ترس ها و عادات ما بنا کرده است..
🔺بگذار آمریکا با مانورهای ستاره دریایی و جنگ ستاره ها خوش باشد..
🔺ستاره ها نور از ایمان این بچه مسجدی ها می گیرند..
#سید_مرتضی
@marghoomat
خود آگاهی.mp3
2.92M
🔺آگاهی یا خود آگاهی!
🔸 امروز بیش از همیشه، گرفتار خلأ خودآگاهی هستیم. خودآگاهی تاریخی، خودآگاهی دینی، خودآگاهی وطنی، خودآگاهی هویتی و...
یکی از دلایل هویتی مشکلات نسل جدید دقیقا همین نقطه است. عدم خودآگاهی. کسانی که پُز آگاهی داشتن را می دهند اما دچار فقری عمیق در خودآگاهی هستند.
🔸 امروز باید دوباره امثال شریعتی سر از خاک برآرند و ما را دعوت کنند. به کجا؟ بازگشت به خویشتن. خویشتنی که امروز گُم شده است. خویشتنی که در هیاهوی فریادها مهجور گشته است. جای خالی خودآگاهی و بازگشت به خویشتن بیش از هر زمانی احساس می شود.
#علی_ریاحی_پور
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ناگهان باز دلم یاد تو افتاد شکست..
🔺 تا انتقاد میکنی یک عده میگویند دارید تضعیف میکنید... 🔺نظامی که هشدار دهنده نداشته باشد، منفجر خواهد شد...
🔺مگر نظام مساوی با دولت است؟ یا مساوی با چند وزیر یا کارمند است؟
🔺تخلف کارگزارن که به حساب نظام نیست!
🔺هر عیب که هست، از مسلمانی ماست!
متصدیان امر خیانت کردند، چه ربطی به اصل نظام دارد؟
⬅️ پ.ن: اگر یک چیز را از استاد مصباح یاد گرفته باشم همین برای من بس است که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ملاحظه این و آن را نکنم و فقط تکلیف شرعی و انقلابی ام را مبنای عمل بگذارم.
استادی که از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب توهین و تهمت و تمسخر شنید اما پا پس نکشید. ذره ای از اصول کوتاه نیامد. نه برای آنکه خوششان بیاید سخن گفت و نه برای اینکه بدشان بیاید قلم زد. معیار را تکلیف گذاشت. حرف حق را می زد حتی اگر تلخ باشد.«قُلِ الْحَقَّ وَ إِنْ كَانَ مُرّا»«ای اباذر! همواره حق را بگو، اگرچه تلخ باشد.»
🔺 شب جمعه است، ان شاء الله قرین رحمت الهی باشند و مهمان سفره ابی عبدالله. هدیه به روح استاد عزیز صلواتی نثار کنید.
#علی_ریاحی_پور
#استاد_مصباح
@marghoomat
⭕ از حساب صد امام تا مسکن مهر و...
🔸مسأله ساخت مسکن، گرانی خرید خانه، اجاره بها و.. همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم بوده است. موضوعی که به تعبیر رهبر انقلاب با روح و روان آدمی گره خورده:«مسئله مسکن با توجه به مسایل اقتصادی،اکنون به صورت یک مقوله اثرگذار در مسایل معیشتی،روحی معنوی،اجتماعی و اخلاقی مردم درآمده که باید با برنامهریزی صحیح و با جدیت،این معضل برطرف گردد.»
🔸 اهمیت ماجرای مسکن هم در اصول قانون اساسی نمایان است و هم در بیانات امامین انقلاب. به صراحت در اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی به آن اشاره شده است. میزان اهتمام دولت ها در مقاطع زمانی گوناگون متفاوت بوده است. اوج این اهتمام را در دولتهای نهم و دهم ذیل ایده مسکن مهر می ببینیم. طرحی که با همه نواقصش، میلیون ها نفر را صاحب خانه کرد و آرزوی دست نیافتنی بسیاری را تبدیل به واقعیت کرد.از طرف دیگر اوج این بی توجه ای را در دولت های یازدهم و دوازدهم می بینیم. دولتی که رئیسش مسکن مهر را مُزخرف و قوطی کبریت خواند و وزیرش اساسا منکر وظیفه دولت در قبال ساخت مسکن شد و روز آخر وزارتش با افتخار اعلام کرد یک خانه هم نساخته است.
🔸 امروز دولت سیزدهم از یک طرف با حجم زیادی از کم کاری های دولت سابق در حوزه مسکن مواجه است و از طرف دیگر به مردم وعده داده است که تا پایان دولت چهار میلیون مسکن را به متقاضیان تحویل دهد و قیمت سرسام آور حوزه مسکن را مدیریت کند. کاری که حداقل تا امروز دولت در آن توفیقی نداشته و امید آن می رود با تغییر و تحولات صورت گرفته در مدیریت وزارت مسکن، جهشی واقعی در این عرصه رقم بخورد و مطالبه رهبر انقلاب از دولت محقق شود:«ما در قضیهی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید میبینید: قیمت خانه و اجارهی خانه سرسامآور است، مردم واقعا در زحمتند. یکی از اولویتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.»
🔸در میان نکات و دغدغه های مختلف امامین انقلاب در حوزه مسکن، پیام مشهور به حساب صد امام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. پیامی که توجه ویژهای به نقش مردم در این عرصه دارد و حل این معضل را در دل مدل اقتصاد مردمی می جوید. مدلی که توسط تکنوکرات های وطنی همواره مورد حمله قرار گرفته است. بخوانید.
🔻«در رژیم منفور پهلوى مسئله مسکن یکى از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعى مردم ما بود.بسیارى از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند،و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک ها و سودجویان و غارتگران به سر میبردند تا بتوانند پناهگاهى را براى خود و فرزندانشان دست و پا کنند.قشر عظیمى از مستضعفان جامعه هم بکلى از داشتن خانه محروم بودند و در زوایاى بیغولهها و اتاقکهاى تنگ و تاریک و خرابهها به سر میبردند؛و چه بسا قسمت مهمى از درآمد ناچیزشان را بایستى براى اجاره آن بپردازند؛و این میراث شوم براى ملت ما باقى مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتى دست به گریبان است.نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضى را تحمل نخواهد کرد؛و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد.
🔻همه محرومان باید خانه داشته باشند.هیچ کسى در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد.بر دولت اسلامى است که براى این مسئله مهم چاره اى بیندیشد،و بر همه مردم است که در این مورد همکارى کنند.
🔻این جانب حسابى به شماره 100 در تمام شعب بانک ملى افتتاح کرده و از همه کسانى که توانایى دارند دعوت میکنم که براى کمک به خانه سازى براى محرومان به این حساب پول واریز کنند.و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد،گروهى حداقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازى و خانه سازى و یک نفر روحانى و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه جویى و دقت کامل خانه هاى ارزان قیمتى بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند،و در این طرح به هیچ وجه پولى در برابر خرید زمین پرداخت نشود.
🔻من امیدوارم همه کسانى که زمینهاى وسیعى در اختیار دارند به این امر مهم اسلامى- انسانى کمک کنند،و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند.و نیز هر کس که توانایى دارد،در تأمین انواع مصالح ساختمانى به این خدمت اسلامى کمک و نیروى کار و کارگرى به طور وسیع به کار افتد،و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهاى عمومى فراهم سازد.
🔻بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوى و اطرافیانش در این طرح استفاده شود. و نیز دولت باید در طرحهاى اساسى و دراز مدت خود براى حل این مشکل در سطح عموم طرحهایى تهیه کند؛و اکنون این یک تجربه تازه از بسیج نیروى ایمان جامعه در راه تعاون اسلامى و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهى باید از آن نیز سرفراز درآید.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕️شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام...
◼️گزیده ای از مثنوی خواندنی شیعه نامه مرحوم آقاسی خطاب به زراندوزان و نوکیسه گان وطنی!
🔺جان مولا حرف حق را گوش کن
شمع #بیت_المال را خاموشکن
شیعگی آیا #شکم_پروردن است؟
یا بهروز جنگ عذر آوردن است؟
🔺 شیعگی آیا فقط خوابیدن است؟
روی مولا را به رؤیا دیدن است؟
ای #زراندوزان ، چنین وزر و وبال
جمع کی میگردد از رزق حلال؟!
🔺از عدالت گر تو میخواهی دلیل
یاد كن از آتش و دست #عقیل
این #تجمل ها که برخوان شماست
زنگ مرگ و قاتل جان شماست…
🔺زندگیها صرف صرف و نحو شد
راه حق در غربت حق محو شد
هرکه دربند #شکم محصور شد
دیدهٔ مولاشناسش کور شد
🔺ای خداوندان ملک عافیت
والیان مسند #اشرافیت
ای خداوندان رنگیننامهها
صاحبان مرگ در هنگامهها
🔺من یقین دارم #مسلمان نیستید
چون ولی را تحت فرمان نیستید
موجهای خستهٔ سردرگمی!
پس چه شد حال و هوای مردمی؟
🔺 ای شرارتپیشگان هرزهگرد
در کجا بودید هنگام نبرد؟
در کجا بودید وقتی جنگ بود؟
عرصه بر #شیران عالم تنگ بود؟
🔺 گفت #فحشا در کجا آید پدید؟
گفتمش در کوچههای بی شهید
امربالمعروف نهیازمنکر است
شیعهٔ بی امر و بی نهی ابتر است…
این سخن کوتاه کردم والسلام
شیعه یعنی تیغ بیرون از نیام
#مرحوم_آقاسی
@marghoomat