eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.9هزار دنبال‌کننده
461 عکس
508 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۴۶ هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈 فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻مبارزه واقعی با فساد در برخورد با ارزدهندگان 🔹چند نکته درباره فساد ارزی چای و تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مقابله با فسادهای ارزی 🔻دود ترک فعل در حلق مردم 🔹آلودگی هوای تهران و قانونی که روی کاغذ مانده است 🔸موقعیت مهدی 🔸 ظهور یک بن‌شدّاد در قالب مهدی نصیری 🔸باطن جنگ غزه ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ استاد عزیز، تازه اول‌ عشق است! 🔸حیات آدمی به چیست؟ انسان حی را چگونه می دانید؟ انسانی که می خورد و می خوابد و زاد و ولد می کند؟ انسانی که صبح به نیت شب و شب را به نیت صبح سر می کند؟ مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی کند، آیا از دل ویژگی های فوق حیات واقعی انسان تصوير می شود؟ این حیات توصیف شده فرقش با حیات حیوانی چیست؟ 🔸این انسان را هر چیزی می توان نامید جز حی. او اساسا حیاتی ندارد چه برسد به آنکه بخواهد محیی باشد. او یک مُرده متحرک است. حیات در آرمان است. حیات در مبارزه است. حیات بی آرمان و بی مبارزه حیات نیست، مُرداب است. آدمی بزرگ نمی شود مگر به آرمان هایش، مگر به مبارزه اش جهت نیل به آرمان ها. 🔸در تاریخ بشریت نام چه کسانی به یادگار مانده است؟ مبارزین یا قاعدین؟ مجاهدین یا متهاونین؟ آرمانخواهان مبارزه جو یا عافیت طلبان منفعت جو؟ عارفان مجاهد یا عالمان متفرعن؟ اساسا انسان مسلمان و انسان انقلاب اسلامی بدون آرمانخواهی و مبارزه بی امان برای آرمان‌ها، تهی از معنا خواهد بود. انسان انقلاب اسلامی کمال را در مسیر مبارزه می فهمد، خودسازی را در طریق نبرد معنا می کند، رشد را در ستیزه و جدال متصور است و نه در کنج حُجره و کلاس درس، او در میدان کارزار دنبال سعادت و نیک بخت شدن است. 🔸در طول تاریخ، از انبیا و پیروانشان تا ائمه و شیعیانشان، از فیدل کاسترو و مریدانش تا خمینی و سربازانش، از گاندی و عاشقانش تا خامنه ای و یارانش، در مسیر مبارزه، تن به هرگونه هزینه و تعبی داده اند. اصلا مگر می شود دم از مبارزه و آرمانخواهی زد ولی فحش خوردن را تجربه نکرد؟ مگر می شود اهل مبارزه باشی ولی انتظار سیلی خوردن نداشته باشی؟ مبارزه است و تحقیر، تحریم، تهدید، هتک آبرو، توهین به مقدسات و باورهایت، نامهربانی های دوست ها و دشمنانت، تمسخر کردن های اطرافیانت، سرزنش کردن های رفیقانت و تهدید کردن عزیزانت. 🔸بسیاری را دیده ام که مبارزه را بدون لوازمش می خواهند. مگر می شود؟ در مسیر مبارزه اگر فاطمه زهرا هم باشی باید برای آرمانت سیلی بخوری، باید از مُحسنت بگذری، اگر حسین، نوه پیامبر هم باشی باید گودال قتلگاه را معراج عرفانی و محراب عبادتت بدانی و زن و بچه و هست و نیستت را هبه کنی. 🔸این روزها حال استاد عزیز، دکتر مهدی جمشیدی را خریدارم. سربازی تکلیف مدار که در کارزار تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از گفتمان امامین انقلاب همواره با قلم صریح و غیر محافظه کارانه و بیان عالمانه اش خار چشم جریانات مختلف انحرافی و التقاطی داخلی و خارجی بوده است. از مدعیان دروغین انقلابی گری شبه اصولگرا تا پیاده نظام گفتمانی دشمنان خارجی شبه اصلاح طلب در داخل. آری او حقیقتا شاگرد مکتب خمینی و خامنه ای است. او دلداده مصباح یزدی و مرتضی آوینی است. تازه شبیه اساتیدش شده است. مگر آوینی و مصباح عزیز در تیررس حملات شبه روشنفکر های داخلی و خارجی نبودند؟ مگر کوته فکران در لباس دوست، مصباح را متهم به افراطی گری سیاسی نمی کردند؟ مگر با آوینی به جرم حرف زدن از آرمان‌های انقلاب برخورد نکردند؟ دوستان جاهل و دشمنان خائن. 🔸 استاد بزرگوار، تازه اول عشق است. باید با مبارزه عاشقی کرد. باید عاشقی کرد با آرمان‌ها. عشقی که تاوان دارد، تاوانی که شیرین است و حیات بخش، تاوانی که باید برای قیام لله و حاکمیت قسط داد و از بذل جان و مال و آبرو دریغ نکرد. 🔸خمینی، مُنادی مبارزه خواهی مومنانه چه زیبا توصیف می کند: «هرکس قیام کردبرای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هرکس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گله‌ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده.همه سیلی خوردند، ما هم داریم سیلی می‌خوریم و این سیلی‌ای است که به اسلام می‌خورد، به ما نیست. این سیلی‌ای است که از صدر عالم تا حالا به مقدسات انبیا خورده است؛ به شخص نبوده. مسئله شخص نبوده، مسئله مکتب بوده؛ به مکتبشان سیلی زدند.» 🔸ما کجا و بر سر نخل آویختن میثم تمار، ما کجا و ربذه گردی ابوذر غفاری، ما کجا و به سر دار رفتن شیخ فضل الله نوری، ما کجا و تیرباران شدن نواب صفوی، ما کجا و تبعید های گاه و بی گاه خمینی، ما کجا و فحش درمانی های مصباح یزدی، ما کجا و خون دل خوردن های خامنه ای، ما کجا و دنبال شهادت دویدن های قاسم سلیمانی. راه حل چیست؟ چگونه مسیر را با آرامش طی کنیم؟ باید گرفتار آرمان‌ها شویم، باید بیمار شویم، باید خریدار سر دار شویم، باید در این معرکه شهره بازار شد. باز هم می گویم، استاد؛ تازه اول‌ عشق است. @marghoomat
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
46.29M
🔻مناظره با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب 🖇 با حضور: بیژن عبدالکریمی مهدی جمشیدی ۹ آذرماه ۱۴۰۲ (نسخه‌ی کامل صوتی) https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اگر هیچ دلیل و حجتی برای ارادت قلبی به استاد مصباح عزیز نداشتم، همین سخنان کوتاه کافی بود که به این دریای معرفت، بصیرت و حکمت ایمان بیاورم. 🔺شاگردان و دوستداران عقبه تئوریک نظام، مطهری زمان و به تعبیر شهید بهشتی مصباح دوستان همچون استاد خویش، در دفاع از ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلاب اسلامی سالهاست که به نیش و کنایه جاهلان متنسک و عالمان متهتک خو گرفته اند و با مرگ و درود باد های این و آن از صحنه و کارزار نبرد گفتمانی با جریانات انحرافی و التقاطی پا پس نمی کشند. @marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
🔴 فیلم کامل قسمت اول از برنامه اول فصل جدید کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امر سیاسی ✅ لینک ویدیو در کانال آپارات کنشگر: https://www.aparat.com/v/Xcd5F ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ نقطه ای عطف در تاریخچه جنبش دانشجویی! 🔸با اندک مطالعه ای که در باب تاریخچه جنبش های دانشجویی داشته ام عرض می کنم؛اتفاقی که در این چندهفته در سطح دانشگاه های دنیا رخ داد،تقریبا میتوانم بگویم در تاریخچه جنبش دانشجویی بی سابقه بوده است. هم به لحاظ گستردگی و کمیت و هم به لحاظ کیفیت و عمق معرفتی و گفتمانی! 🔸جلسه استیضاح و به معنای واقعی بازجویی از سه تن از روسای دانشگاه های آمریکا رو می بینید. به چه جرمی؟ به جرم اینکه در دانشگاه های تحت مدیریت شما علیه رژیم صهیونیستی تجمع و تظاهرات صورت گرفته! آنقدر حجم اعتراضات دانشجویی در آمریکا گسترده و عمیق بوده است که صدای مجلس نمایندگان آمریکا درآمده. این یقینا اتفاق کوچکی نیست و نمی شود به سادگی از آن عبور کنیم. 🔸این مهم نشان داد هنوز هم وجدان سیاسی جنبش دانشجویی در سرتاسر دنیا بیدار است هر چند اربابان زر و زور و تزویر بخواهند این وجدانها و فطرت های بیدار را خاموش کنند! 🔸در تاریخچه جنبش دانشجویی اروپا و آمریکا بغیر از حوادث دهه های 1960 و 1970 و در مقطعی کوتاه در ماجرای جنبش وال استریت،جنبش دانشجویی را اینقدر سرزنده و بیدار ندیده بودیم. 🔸آدمی وقتی این صحنه ها را می بیند عمیقا حسرت می خورد که چرا در زمانه ای که دانشجویان آمریکایی و اروپایی اینگونه فریاد مظلومیت فلسطین را سر می دهند هنوز هم هستند عناصر دانشجویی و غیر دانشجویی که در داخل ایران یا نسبت به ماجرای فلسطین و ظلم های رژیم سفاک صهیونیستی ساکت اند و یا تبدیل به پیاده نظام رژیم صهیونیستی شده و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دهند. @marghoomat
⭕ آنچه فاطمه در خشت خام می دید! 🔸مادر ما می‌دانست که اگر مردم از ولایت علی(ع) دور شوند بی‌تردید به پذیرش ولایت که بهتر است بگویم خلافت و سلطنت حاکمان جور، مجبور می‌شوند. فاطمه(س) در محرومیت جهان اسلام از امامت علی(ع)، «فتنه جمل» را می‌دید، نعره مستانه معاویه در فریب صفین را می‌شنید، در «نهروان»، جهالت خوارج را می‌نگریست و در سحرگاه خونین نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه بر فرق شکافته علی(ع) می‌گریست، اشرافیت بر باد رفته را می‌دید که بار دیگر به میدان آمده، حسن(ع) را که از محرومیت مردم گرفتار در چنگال معاویه خون دل می‌خورد و سر مطهر حسین(ع) را می‌دید که در هنگامه خون و فریب اشراف بر نیزه می‌رود. 🔸یزید را می‌دید که سر بریده فرزند رسول خدا(ص) را پیش روی نهاده، بر لب و دندان او می‌زند و اجداد به هلاکت رسیده خود در «بدر» و «حنین» را به تماشای انتقام می‌خواند! و... مردم مظلوم را که در چنگال خونریز «بنی امیه» و «بنی عباس» گرفتارند و جماعت مسلمانان را که انگشت پشیمانی به دندان می‌گزند و دست حسرت بر پیشانی می‌زنند که کاش ولایت علی(ع) آن دوستدار محرومان و حامی مظلومان را پاس می‌داشتند تا ولایت حجاج بن یوسف‌ها و منصور دوانقی‌ها که خونریز و انسان‌ستیزند را به زور بر گرده خویش نمی‌داشتند. 🔸فاطمه(س)، این همه را می‌دید که آن همه دلواپس بود، واقعه‌ای که آن روزها اتفاق افتاده بود انحرافی بزرگ بود و بیراهه‌ای که برخی از خواص به هر علت- و از جمله قدرت‌طلبی، و آلودگی به چرب و شیرین دنیا و مخصوصاً تلاش برای بازگشت به زندگی اشرافی- در آن گام نهاده بودند، زاویه‌ای ۱۸۰ درجه با صراط مستقیم الهی و نقشه راهی که رسول خدا(ص) به وضوح و با صراحت ترسیم کرده بودند، فاصله داشت... و این دلشوره واقعی مادر ما بود. غیر از این چه نگرانی دیگری می‌توانست مادر مظلوم اما مقتدر ما را تا آن اندازه به دلشوره اندازد؟ 🔸از نظر فاطمه(س) مهم‌ترین عامل در تغییر رفتار اهالی مدینه بویژه انصار که بیعت کردند تا از پیامبر(ص) و اهل بیت وی در همه حال حفاظت و حمایت کنند و با دشمنان ایشان بجنگند، همان روحیه رفاه طلبی و اشرافیت و دنیا پرستی بود که به خاطر اموال دنیا گرفتار آمده‌اند. ایشان می‌فرماید: «اما جز این نیست که به تن آسایی خو کرده‌اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور نموده‌اید و با رفاه و آسایش خلوت کرده‌اید و از سختی زندگی به راحتی و خوش‌گذرانی رسیده‌اید. به همین سبب آنچه را که حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید، استفراغ کردید. پس بدانید! «اگر شما و هر که در زمین است کافر شود، خدای تعالی بی‌نیاز از همگان است.» 🔸صدیقه طاهره(س) بر بالای منبر مسجدالنبی و در مقابل انظار مهاجر و انصار فریاد برآورد: «خس و خاشاک نفاق در شما پدیدار گشته،‌ لباس دین در میانتان کهنه شده... کبک باطل، خواندن آغاز کرده... شیطان از مخفیگاه خود به میان شما سرک کشیده و می‌بیند که ندایش را پاسخ می‌دهید و...» پاسخ خواص آن روزگار اما،جواب های چند پهلو بود... امروز اما، در عصر بعثت دوباره، بار دیگر شیطان بزرگ از درد جیغ بنفش می‌کشد و به عصبانیت، اعوان و انصارش را به یاری می‌طلبد... این روزها، در عصر خمینی و خامنه‌ای اما، فاطمیون زمان، به شیطان امان نمی‌دهند و به پای جان در این طریق ایستاده اند. همه جا، نام تو را بر زبان دارند و از ژرفای دل بر این باور که «بی‌همگان به سر شود، بی تو به سر نمی‌شود». 🔸 اگر دیروز فریادها و درد و دل های فاطمه(س) شنیده نشد، امروز اما لشکری سترگ از فرزندان انقلابی اش معادلات قدرت جهانی را بهم ریخته اند. امروز فاطمه مادری می کند. او برای تمامی بر و بچه های مقاومت مادری می کند. آری چه زیبا گفت آن مداح؛ اُم المقاومه یا فاطمه. هنوز فرزندان انقلابی فاطمه در پی انتقام سیلی مادر خویش هستند، مگر نبود که پُشت پیراهن هایشان می نوشتند می روم تا انتقام سیلی مادر بگیرم؟! امروز فرزندان مکتبی فاطمه از یهودیتی انحرافی انتقام می گیرند که به واقع اینان به صورت چون گُل فاطمه سیلی زدند، امروز صدای فاطمیون در عالم پیچیده است و فردا از آن آنان است، به اذن و مدد اُم المجاهدین فاطمه زهرا. زیبا گفت آن شاعر؛ ای تا به ابد پشت و پناه سپاه دین ای مظهر مجاهدت اُم المقاومه @marghoomat
586.mp3
32.52M
🎙️⭕ اگر فاطمه نبود... ⬅️ سخنرانی شنیدنی استاد رحیم پور ازغدی @marghoomat
هدایت شده از مجموعه گرا
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | کوخ‌نشینانِ پربرکت 📌 ‌شما صدای حضرت روح‌الله (ره) را می‌شنوید... 🌐 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از مجموعه گرا
🖇 🔻کوخ فاطمه! 🔸تاریخ را که ورق می زنیم، مبارزین عدالتخواه و ظلم ستیز را که می بینیم، صدای تظلم خواهی و فریاد بر سر مستکبرین و متفرعنین عالم را که می شنویم؛ همه یک خاستگاه دارد. کوخ. کوخ، مبارز پرور است. کوخ، حُر پرور است. کوخ، آدم ساز است. کوخ، فریاد ابوذر می آفریند، کوخ، به سرِ دار رفتن میثم را مشق می کند، کوخ، دستگاه تولید خمینی است. کوخ، ترس ستیز است. کوخ، نفسانیات را ذبح می کند. 🔹کوخ، به ما هو کوخ موضوعیت دارد. کوخ بزرگ است چون انسان بزرگ عَرضه می کند. کوخ بر سر کاخ و اهالی‌اش خراب می شود. ولو آنکه به ربذه تبعید شوی، ولو آنکه به دار نخل آویزان شوی، ولو آنکه به گودی قتلگاه خوانده شوی. 🔸همه‌ی کوخ‌ها یکطرف، کوخِ فاطمه طرفی دیگر. چه کوخی. کوخی که علی ساخته است و فاطمه مدیریتش می کند. کوخ زهرا عالمی را بهم ریخته است. همان کوخ سوخته. کوخ زهرا بساط کفر و شرک و نفاق را بهم زده است. کوخِ فاطمه، بازی یزید آن روز و امروز را بهم زده است. کوخی که زینب از دل آن می روید و کاخ یزید را بر سرش فرو می ریزد. نوادگان این کوخ امروز نظم جهانی را بهم ریخته اند. خامنه‌ای و خمینی را می گویم. کوخ فاطمه نور دارد، نورش امروز چشمان خودبزرگ پنداران جهانی را کور کرده است. 🔹سرنوشت عالم بدست اهالی کوخ است. کوخِ فاطمه. در این مسیر گاهی باید چون پدرِ کوخ صبری انقلابی و گاهی چون مادرِ کوخ، خروشی انقلابی پیشه کرد. از دل کوخِ فاطمه هر چه درآید؛ اشرافیت، عافیت طلبی، تساهل و تسامح، محافظه‌کاری، نشستن، خودخواهی و خودپرستی، تکاثر و سازش با التقاط و انحراف در نمی آید. 🌐 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
. 💠 شماره ۵۴۷ هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈 فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻گردن‌کلفتهای بانکی زیر تیغ نظارت 🔹ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی یک گام به سوی اصلاح نظام بانکی 🔻تبرئه شریک طبری با اسناد جعلی 🔹ادعای وکیل سابق طبری و لزوم شفاف‌سازی قوه قضائیه 🔸محو اسرائیل با الگوی فلسطینی 🔸 هویت‌سازی آمریکایی به سبک باربی و اوپنهایمر 🔸کودتای خزنده علیه عطاران ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1