🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
# توضیح طرح موسسه تخصصی احیا
✅ مقدمه دوم:
در جامعه کنونی و در زمانی که همه در تکاپوی رسیدن به مسائل شخصی خود هستند و دنیایی که غرب و طاغوت با تمام قوا و امکانات در برابر اسلام ناب محمدی در حال مبارزه و شبهه افکنی است، وظیفهی هر مسلمانی است که با تمام قوا با این هجمهها و مسائل، مقابله کند.
🔷 به عبارت دیگر اگر کسی بتواند کاری انجام دهد و کوتاهی کند، جایی برای توجیه در پیشگاه حضرت حق وجود ندارد.
🔶 با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به مسائل فرهنگی و مورد نیاز جامعه، شعار آتش به اختیار در اینجا به خود معنا میبخشد.
این حرف اتمام حجتی است که تمام راهها را برای دست روی دست گذاشتن و ایستادن و تماشا کردن میبندد.
🔷 طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید منتظر شخص یا گروه یا حزب یا دولت خاصی بود بلکه با در نظر گرفتن قانون، باید به فکر فرهنگ جامعه و دین بوده و خودجوش در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنیم؛ و این خود یک دستور به تمام جوامع و آحاد مردم است؛ خاصه برای حوزویها- که خود را متولی دین و دیانت مردم میدانند.
🔸 یکی از راههای نشر معارف حق مذهب تشیع و ایستادگی در مقابل این شبهات منبر وعظ و خطابه است و میشود گفت یکی از نیازها و مبتلائات تمام روحانیون همین منبر و محتوا است و این راه نتیجهای ندارد تا اینکه بشود مخاطب خود را به اغنای فکری و ارضای معنوی با مطالب خود برساند.
🔹 این اغنا و ارضا ملتزم محتوای مناسب و آموزش علوم دینی به صورت تخصصی و در شان تمام سلایق است.
لذا نیاز است تا خود را پا به پای جامعه جلو آورد؛ ولی متأسفانه با نگاهی اجمالی به حوزه و منبرها، شاهد این هستیم که آن نتیجه مطلوب و ایده آل را نمیتوان کسب کرد.
⚠️ علت آسیب آن است که نتوانستیم این اغنا و ارضای فکری را به مخاطب خود برسانیم و قسمت زیادی از این ناکام ماندن و عقبماندگی در این اغنا برمیگردد به نبود محتوا و آموزش تخصصی علوم دینی مناسب نزد خطیبان، حال آنکه جامعه دیگر دکتر عمومی علوم دینی نمیخواهد. از طرفی هر خطیب باید بر اساس استعدادهایش قدم بردارد.
لذا با توجه به این مسائل و کمبودها تصمیم گرفتیم تا قدمی در جهت ارتقای سطح جامعه اسلامی برداریم. ان شاء الله که بتوانیم این مشکل را با کمک امام زمان- ارواحنا فداه- برطرف کنیم تا شاهد ترویج هرچه بهتر معارف محمد وآل محمد - صلوات الله علیهم- اجمعین در جامعه خود باشیم.
♦️ ادامه دارد....
_________________________
🆔 @ehyaisfahan
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
🍃
#آیا_ایمان_دارم_یا_نه؟
آیـت اللـه دستـغیب (ره) :
🔹 ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﯾﺎ ﻧﻪ؟
🔸ﺍﮔﺮ ﻣﺮﮔﻢ ﺭﺳﯿﺪ ﻣﺆﻣﻨﻢ ﯾﺎ ﻧﻪ؟
✅ ﺳﺨﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ( علیه السلام ) ﻣﺤﮏ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﺍﺯ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﻧﻪ.
✅ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾند :
«ﻫﺮﮐﺲ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﮑﺶ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ ، ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ.»
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺛﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﻘﺎﺏ ﺭﺍ
📚 اصول کافی، ج ۲، ص ۲۳۲، ح ۶.
📚 قلب قرآن، آیت الله دستغیب، ص ۴
___________________
🆔 @ehyaisfahan
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍃🍀🍂
🍂🍃
🍃
🍂
🍃
نگاهی کوتاه بر زندگی بزرگان منبر
📌 مرحوم حجت الاسلام فلسفی
✳️ قسمت چهارم
🔹فعالیت ها و خدمات
✅ برگزاری جلسه تفسیر
آقای فلسفی با تشویق و درخواست آیت الله بروجردی، در تهران جلسه تفسیر قرآن برگزار کرد و سال های متمادی هر هفته صبح جمعه در منزل خود فاضلان حوزه و واعظان آن جا را با آموزههای وحیانی آشنا می کرد و به مناسبت نیز فنون سخنوری و اداره منبر و خطابه را به آنان تعلیم می داد.
آیت الله بروجردی در اواخر سال ۱۳۲۵ شمسی از طریق آقای فلسفی به شاه پیام داد که باید تعالیم دینی نیز مثل خواندن و نوشتن جزء تعلیمات ابتدایی قرار گیرد.
آقای فلسفی این پیام را رساند و جواب مساعد گرفت. به دنبال این امر کمیسیونی تشکیل شد تا در برنامه درسی مدارس تجدیدنظر شود و تعلیمات دینی نیز در آن لحاظ گردد. این کمیسیون مرکب بود از آقایان: فلسفی، راشد، شهابی، مشکوه، شعرانی، دکتر سحابی، محمدتقی سبزواری و مهندس بازرگان، که در ۲۷/ ۴ / ۱۳۳۰ تشکیل شد.
✅ مبارزه با بهائیت
فرقه ضاله بهائیت در آن دوران، در دربار و مراکز حکومتی نفوذ کرده و ایادی آنان در سراسر ایران به ظلم و تعدی به حقوق مردم مشغول بودند. مردم از شهرهای مختلف به آیت الله بروجردی نامه می نوشتند و ازا عمال بهائیان شکایت می کردند. این امر سبب ناراحتی مرجع عظیمالشأن شد به طوری که نامه ای به آقای فلسفی نوشت تا او شاه را ملاقات کند و اعتراض مرجع بزرگ را به او برساند.
اما آقای فلسفی مصلحت را در آن دانست که این قضیه را در سخنرانی های مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش می شد مطرح کند. با تأیید آیت الله بروجردی، این کار انجام شد و موجی بزرگ در سراسر کشور بر ضد بهائیت پدید آمد.
آقای فلسفی تصریح کرد که هدفش آشکار ساختن گمراهی بهایی هاست و نباید هیچ مسلمانی خودسرانه دست به قتل و خونریزی بزند. در ادامه حجت الاسلام فلسفي ميگويد که «روزي در نيمه ماه رمضان از طرف سرتيپ تيمور بختيار و سرلشگر علوی مقدم به من هشدار دادند که اعلی حضرت امر فرمودند که به شما ابلاغ کنيم از ضديت و سخنرانی عليه بهائيت دست برداريد...».
اما هیجان و احساسات مذهبی مردم در تمام کشور بر ضد بهائیان تحریک شد به طوری که شاه را واداشت تا دستور تعطیلی حظیره القدس را صادر کند.
البته در عمل، حظیره القدس به طور کامل تخریب نشد و تنها گنبد آن را خراب کردند. در نهايت آيت الله فلسفی می گويد:
«نتيجه مقاومت من تا پايان رمضان سال ۳۴ راجع به بهائی ها اين شد که شاه از من خشمگين شود ولذا نه تنها ملاقاتم با شاه جهت ابلاغ پيامهای آيتالله بروجردی قطع گرديد بلکه از سوی امام جمعه تهران ديگر براي سخنرانی دعوت نشدم و پخش سخنرانی هايم از راديو ممنوع شد».
ميتوان گفت با اين که بهائيت در طول اين سالها ضربه خورد ولی آنچه آنها را از بين برد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی بود.(۱۸)
از ديدگاه امام، فرقه بهائی يک گرايش مذهبی نبود بلکه يک حزب سياسی بود که در گذشته مزدور و جاسوس انگليس بوده است.(۱۹)
✅ سخنرانیهای او در درگذشت آیت الله بروجردی
بعد از رحلت آیت الله بروجردی، حجت الاسلام فلسفی حدود بیست بار در مجالس ترحیم و فاتحه در تهران و قم به ایراد خطابه پرداخت و خدمات دینی و فرهنگی آن مرجع بزرگ را تشریح کرد. این سخنرانیها در آشنایی مردم با آثار و برکات وجودی روحانیت و مرجعیت و آیت الله بروجردی تأثیری بسزا داشت.
✅ مبارزه باقانون انجمن های ایالتی و ولایتی
دولت علم در پاییز ۱۳۴۱ شمسی لایحهای از تصویب گذراند که هدف آن مسلط کردن بهایی ها بر حکومت بود و در قانون انجمن ایالتی و ولایتی، قید اسلام و ذکوریت را حذف کرد.
لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و در اعتراض عالمان دین از جمله امام خمینی و سایر روحانیون قرار گرفت و کمکم اعتراض عمومی مردم نیز شروع شد. آقای فلسفی نیز بالای منبر در سخنرانی های متعدد روشن و آشکار بیان کرد که مسأله رأی دادن زن ها نیست بلکه خطر در آن است که قید اسلام حذف شده است.
متعاقب آن مخالفت عمومی با این لایحه روزبروز بیشتر گردید و رژیم شاه احساس کرد که دیگر مقاومت بیش از این در برابر مردم ممکن است عواقب خطرناکی دربرداشته باشد؛ بنابراین هیأت دولت در جلسه چهارشنبه ۷ آذر آن لایحه را لغو کرد.
در زمستان ۱۳۴۱ ش آقای فلسفی توسط ساواک دستگیر شد تا به این وسیله ثابت کند که بزرگترین پشتیبان او (آیت الله بروجردی) از میان رفته است و باید به شدت مراقب اعمال و رفتار خود باشد...
🔸🔹ادامه دارد......🔹🔸
__________________________________
۱۸ _خاطرات و مبارزات حجتالاسلام فلسفی،
ص ۱۹۶، ۱۹۹.
۱۹ _ روزنامه جمهوری اسلامی، فروردين ۱۳۸۴، ش ۷۴۵۷ ، ص۱۲.
__________________________________
🆔@ehyaisfahan
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍂
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
#بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله
✅ امروز وظایف حوزههای علمیه با گذشته تفاوتهای زیادی کرده است.
📌 حوزهی علمیه فقط برای اقامهی جماعت نیست. منبر رفتن به صورت سنتی هم اگر محتوای عالی و پُر مغزی نداشته باشد، کافی نیست.
📌امروز شما ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرفِ دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک مینشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی - بلکه هر ناکسی - از آن طرفِ دنیا دریافت میکند.
📌امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا میرسد.
🔸میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصهی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکری قرار داریم. این کارزار فکری بههیچوجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.
🔺اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.
📌امروز حوزههای علمیه وظیفهی هدایت قشرهای گوناگون را در سطوح مختلف بر عهده دارند. البته من اعتقاد دارم که تبلیغ سنتی ما - که مسجد و منبر و سخنرانىِ روبهروست - بدیل ندارد؛ این را باید حفظ کنیم.
🔸 اینکه شما بنشینید بایک نفر روبهرو صحبت کنید؛ نگاه شما به او بیفتد، نگاه او به شما بیفتد و نفس گرم شما به او برسد، این چیز خیلی خوبی است؛ این را باید حفظ کنیم؛ لیکن این کافی نیست.
🔺 امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری بهقدری متنوع و زیاد است که اگر روحانیت دین از این قافله عقب بماند، قطعاً یک خسارت بزرگ تاریخی برای او پیش خواهد آمد.
__________________
✳️ بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۴
__________________
🆔 @ehyaisfahan
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
هر کس زیارتش کند خوب می فهمد که حال و هوای حریمش آشناست.
همان لذت راز و نیاز زائر رضا، همان امان و آرامش آستان علی، همان حرارت حرم حسین و...
عبدالعظیم حسنی یگانه روزگارش بود، در ادب و تقوا و علم.
محضر امام رئوف علی بن موسی الرضا را درک کرد، از نور جواد الائمه بهره ها برد. ایمانش را بر امام هادی(ع) عرضه داشته و...
او در پرتو ادب به مقام امامت آنقدر اوج گرفت که امام هادی(ع) وی را این گونه خطاب کرد:
«یا اباالقاسم! تو به حق ولی ما هستی... تو همان دینی را که پسندیده خداست، از ما گرفتهای... خداوند تو را با گفتار ثابت در دنیا و آخرت تثبیت کند»
و جایگاهی یافت که پیشوای دهم زیارتش را همسنگ زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا دانست و به مردی از اهالی ری فرمود:
«ثواب زیارت قبر عبدالعظیم که نزد شماست مانند کسی است که قبر حسین بن علی(ع) را زیارت کرده است»
ای اهل نظر، کعبه ی اهل نظر اینجاست
زیرا حرم زاده خیرالبشر اینجاست
این تربت فرزند کریم دو جهان است
ارباب کرم را به سر خاک سر اینجاست
زوّار حریمش همه زوّار حسین اند
بر اهل ولا کرب و بلای دگر اینجاست
اینجا حرم عبدالعظیم است عظیم است
این قبر کریم ابن کریم ابن کریم است
🌺سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی خدمت تمامی مسلمانان تبریک عرض می نماییم. 🌺
__________________
🆔 @ehyaisfahan
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
165-استاد انصاریان(1).mp3
2.48M
❣﷽❣
استاد شیخ حسین انصاریان
امام حسین علیه السلام واسطه نزول رحمت الهی
♥️ به مناسبت شب جمعه ، شب زیارتی امام حسین علیه السلام ♥️
🍂اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🍂
┏━━☘️🌸☘️━━
@ehyaisfahan
┗━━