🔺شهادت ۲ مامور پلیس در خراسان جنوبی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی:
🔹سروان «حسن طاهری» و استواریکم «سجاد زارع مقدم» هنگام انجام ماموریت و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در محور نهبندان به بیرجند دچار حادثه شدند و به شهادت رسیدند.
🔴 ایران گزارش داده که دو نفتکش را در خلیج فارس توقیف کرده است
یکی تحت پرچم تانزانیا و دیگری تحت پرچم پاناما. که 1.5 میلیون لیتر سوخت روی آنها کشف شد. 37 خدمه نیز بازداشت شدند.
آیا این، پاسخی به توقیف نفتکش ایرانی و دزدی نفت ایران توسط آمریکاست؟
#تایید_نشده
🔺سه ـ روش عمليات ادراكي
🔹اين روش به دنبال اثرگذاري بر نگرشها، باورها، عقايد، اهداف و ارزشهاي طرف مقابل با هدف ايجاد دگرگوني در مخاطب، تا سرحد همسو شدن آنان با اهداف و منافع عملكننده است. روش ادراكي بيشتر بر ترويج؛ يعني رواج دادن باورها، ارزشها و عقايد متناسب با خواستهها و اهداف خود، و نيز بر نوعي آموزش جهتدار مبتني است.
عمليات ادراكي با عمليات رواني تفاوت دارد؛ زيرا عمليات رواني به دنبال ايجاد دگرگونيهاي دفعي و فوري، آن هم در سطح افكار است. هدف اصلي عمليات رواني، تهييج و تحريك است و اين با هدف اصلي عمليات ادراكي تفاوت دارد. آماج اصلي روش ادراكي، نخبگان و سپس عموم قشر تحصيلكرده جامعه است.
🔺چهار ـ تصديق
🔸تصديق يعني اينكه شخصي كه مورد احترام يا منفور است، بگويد: فكر، برنامه، محصول يا شخص معيّني خوب يا بد است. تصديق، فني رايج در تبليغ، مبارزات سياسي و انتخاباتي است.
🔺پنج ـ شايعه
🔹شايعه در فضايي توليد ميشود كه امكان دسترسي به اخبار و اطلاعات موثّق ممكن نباشد.
🔺شش ـ كليگويي
🔸محتواي واقعي بسياري از مفاهيمي كه رسانههاي غربي مصادره و در جامعه منتشر ميكنند، بررسي نميشود. توليدات رسانههاي غربي در دو حوزه سياست داخلي و خارجي، سرشار از مفهومهايي چون جهاني شدن، مردمسالاري، آزادي، حقوق بشر و... است. اينها مفهومهايي است كه بدون تعريف و توجيه مشخص، براي اقناع مخاطبان در زمينهاي مشخص به كار گرفته ميشود.
هفت ـ گفتن بخش اندكي از حقيقت
گاه خبر يا سخني به گونهاي مطرح ميشود كه با دستكاري پيوستگي و نظم محتواي پيام، جهت و نتيجه پيام منحرف خواهد شد.
ادامه دارد...
#ایران_قوی #جنگ_روانی
1_6670482854.pdf
142.6K
🗓 تقویم پیمایشی فتنه ۱۴۰۱.
◀این تقويم بر اساس پيمايش زمانی حوادث از ۲۵ شهریور تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ تنظيم گرديده است.
✅ پیشنهاد دانلود برای استفاده پایگاه های بسیج، هیئات مذهبی، هنرمندان، فعالین فضای مجازی، موسسات فرهنگی هنری و کنشگران اجتماعی جهت یادواره سالگرد شهدای امنیت سال ۱۴۰۱ و جهاد و تبیین و روشنگری
#زن_زندگی_آزادی
#شهدای_امنیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کیفیت بالای پیامرسانهای داخلی در کوبا
🔹معاون دانشبنیان رئیسی که در اجلاس سران گروه ۷۷ به سر میبرد، با انتشار ویدیویی در صفحه ویراستی خود از کیفیت تماس تصویری پیامرسانهای داخلی حتی در کشور کوبا که زیرساخت اینترنتی ضعیفی دارد، تشکر کرد.
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افسار پاره کردن و وحشی بازی جماعت زن زندگی آزادی در استانبول
بعد از لغو کنسرت شادمهر (از دزدهای اعظمی که سایت شرط بندی داره) در ترکیه به علت نقص فنی، سالن برگزاری کنسرت به آشوب کشیده شد، برخی افراد صندلیها را شکستند و مامورین امنیتی سالن را کتک زدند. 😂
#یا_علےبن_موسےالرضا_ع❤️
دستی که خورده بر حرمت بال میشود
هر دل شکسته پیش تو خوشحال میشود
هر گاه میروم به حرم درد دل کنم
آنجا زبان حاجت من لال میشود
#شهادت_امام_رضا(ع)🖤🖤🖤🖤
#تسلیت_باد 🖤🖤🖤🖤
🏴امام رضا(ع): بدان كه هر كس مرا در غربتم زيارت كند خداوند ثواب صد هزار شهيد و صد هزار صديق و صد هزار حاجى و عمره گزار و صد هزار مجاهد مى دهد و با ما محشور مى شود و در درجات عالى بهشت رفيق ماست.
▪️5سال آخر امامت علی بن موسی الرضا (ع) در زمان خلافت عبدلله مامون گذشت.او که ارکان حکومت خویش را متزلزل می دید، با ارائه پیشنهاد مزورانه ولایت عهدی به امام رضا (ع)، در پی این بود که با این پیشنهاد و تهدید ایشان به قبول این پیشنهاد که به هیچ عنوان مورد قبول امام نبود، به 3هدف خویش دست یابد:
1- دورساختن وجود امام رضا از مدینه و خنثی سازی هرگونه قیام شیعیان و نیز بنی عباس بر علیه حکومت نامشروع خود
2- با آوردن امام به مرو و تحمیل ولایت عهدی به ایشان، مقداری از فشارها و تهدیدهای احتمالی از سوی علویان و ایرانیان را فرو نشاند.
3- مردم با دیدن حضور امام رضا علیه السلام در دستگاه خلافت مأمون، از شورش و مخالفت منصرف شوند.
▪️خادم امام رضا علیه السلام می گوید:پس از آن که ولایت عهدی امام رضا علیه السلام استقرار یافت، دیدم که امام علیه السلام دست هایش را به سوی آسمان بلند کرده، به خدا چنین عرض کرد: «خدایا، تو می دانی که من در مورد قبول ولایت عهدی ناگزیر شدم. پس مرا مورد بازخواست قرار نده، چنان که بنده و پیامبرت یوسف علیه السلام را هنگامی که حکومت مصر را به دست گرفت، بازخواست نکردی».
▪️امام رضا علیه السلام با قبول ولایت عهدی اجباری هم چون امام حسن علیه السلام که صلح تحمیلی معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند که سیاستش از سیاست مأمون کاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با کمال صراحت به مأمون فرمود:
«تو چکاره ای که خلافت را به من واگذاری؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمی توانی آن را به دیگری واگذاری، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّی داری که درباره آن تصمیم بگیری».
▪️مامون وقتی صراحت گفتار و رفتار امام رضا را دید، دریافت که گفتار و رفتار آن حضرت در نهایت موجب ضعف و تزلزل حکومت او می شود؛ لذا تصمیم گرفت که آن حضرت را به گونه ای از میان ببرد. ولی کاملاً مراقب بود که این عمل به طور کاملاً محرمانه انجام گیرد تا مسئله جدیدی برای حکومتش پیش نیاید. لذا با مسموم کردن آن حضرت به هدف خود رسید. امام علیه السلام در روز آخر صفر بر اثر زهر مسموم و دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد پاکش پیوست.
▪️مردم و دوستداران آن امام وقتی که خبر شهادت حضرت را شنیدند ازدحام کردند و گفتند که مأمون با نیرنگ امام علیه السلام را کشته است. مأمون شخصی را نزد مردم فرستاد و گفت تشییع جنازه به فرصتی دیگر موکول شده است. مأمون از ترس این که آشوبی برپا شود مردم را با این ترفند متفرق کرد و دستور داد جنازه آن حضرت را شبانه غسل دادند و به خاک سپردند.
▪️امام رضا علیه السلام هم چون اجداد پاکش، قبل از هر چیز، بنده خالص خدا بود و همه چیز را در خط بندگی خدا دنبال می کرد. زهد و عبادت و راز نیاز و مناجات و سجده های طولانی او، نشان می داد که دلداده خداست. رجاء بن ضحاک سرپرست مأموران مأمون که مسئولیت آوردن امام را از مدینه به خراسان برعهده داشت، در این باره می گوید: «سوگند به خدا، مردی را ندیدم که با تقواتر از امام رضا علیه السلام باشد و در همه ساعات زندگی یاد خدا کند و به اندازه او خوف از عقاب خدا را در دل داشته باشد».
🌹 امام رضا علیه السلام فرمودند: لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِى المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا؛
♦️هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمیکند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبت ها و بلاها.
📚بحار الانوار، ج 78، ص 339، ح1