eitaa logo
واحد معماری و شهرسازی مصاف
8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
110 فایل
وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ... درخواست طراحی @E_Masaf_Memari ارتباط با ما: my.masaf.ir/r/eitaa کتابخانه T.me/Masaf_ArchLibrary مدرسه معماری و شهرسازی مصاف @Masaf_Memari_School تلفن تماس: ۰۲۱۷۵۰۹۸۰۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ غارت آثار باستانی ایران توسط فرانسه و آمریکا (بخش اول) 🔺 کشورهای غربی از قرن هجدهم میلادی فعالیت‌هایی را در مناطق باستانی ایران ، مصر و عثمان شروع کردند. درمیان این کشورها، فرانسه توجه ویژه‌ای به ایران داشت و همین توجه ویژه موجب انعقاد قرادادی در سال 1900 بین ایران و فرانسه و اعطای حق انحصاری و دائمی کاوش‌های باستان شناسی در ایران به این کشور شد. 🔺 این پیمان عملاً حق کاوش‌های باستان شناسی را از دیگر دیگر کشورها سلب می‌کرد و از نفوذ انگستان و روسیه به حوزه‌ی باستان شناسی ایران جلوگیری می‌کرد. اما این امتیاز برای فرانسه همیشگی نبود و با ظهور حکومت پهلوی در سال 1925 درهای ایران به روی باستان شناسان خارجی باز شد. 🔺آمریکایی‌ها با کمک عده ای در داخل ایران تلاش‌های خود را برای لغو معاهده‌ی 1900 شروع کردند. کسی که نقش بسزایی در لغو انحصار فرانسه در آثار باستانی ایران داشت آرتور پوپِ آمریکایی بود. او که اطلاعات فراوانی از فرهنگ و هنر اسلامی داشت در سال 1304 وارد ایران شد و در پی رفت و آمدها و تلاش‌های فراوانش برای معرفی هنر ایران، به رضا شاه نزدیک شد و مورد حمایت او قرار گرفت. 🔺 آرتور اپهام پوپ مشاور موسسه‌ی هنر شیکاگو در زمینه هنر اسلامی به همراه عبدالحسن تیمور تاش، وزیر فواید عامه، محمد علی فروغی وزیر مالیه و حسین علایی سفیر سابق ایران در واشنگتن در این زمینه تلاش‌های فراوانی را انجام دادند. برای لغو این قرارداد، طرحی به مجلس فرستاده شد که به دلیل در خطر افتادن برخی امتیازات دیگر( من جمله قرارداد شرکت نفت ایران و انگلیس) ، تصویب نشد. 🔺 فشارهای دیپلماتیک آمریکا بر فرانسه در نهایت منجر به عقد قراردادی بین ایران و فرانسه در تاریخ 18 اکتبر 1927 شد، طبق این قرارداد فرانسویان متعهد شدند که از حقوق خود در معاهده‌ی 1900 دست بکشند. در عین حال ماده‌ی اول این معاهده ریاست آثار باستانی ایران را به مدت بیست سال در اختیار فرانسویان قرار می‌داد که برای این منظور هم آندره گدار فرانسوی انتخاب شد. 📚منبع: تاراج بزرگ؛ آمریکا و غارت میراث فرهنگی ایران 1320- 1304 خورشیدی، دکتر قلی مجد، ترجمه ی مصطفی امیری. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
⭕️ تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. ⬅️ عنوان اثر: مجتمع اقامتی_تفریحی تی تی سِره ⬅️ تیم طراحی: استودیو معماری و شهرسازی مصاف ⬅️ متراژ کل زمین: 2500 متر مربع ⬅️ متراژ هر واحد: سه واحد ویلایی هرکدام 174 متر مربع ⬅️ جزئیات طبقات و کاربری آنها: یک طبقه مسکونی ⬅️ موقعیت: آمل_شهرک امام زاده عبدالله ⬅️ وضعیت: در حال اجرا ⬅️ سال طراحی: 1401 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
🏡 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. 🔸 تی تی سره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. باغی که در آن عشق و آرامش پیوند می‌خورند تا در ایده، با جنبش و گردش قلم‌موی خیال، بر بوم جنگل، نقش بر هم زنند و الهام بخش این باشند که: باغ ما، جای گره خوردن احساس و گیاه است. 🔸 سرایی که سراسر سرور است. با نظامی چیره بر بی نظمی انبوه درختان و آسودن و رستن در سلسله‌ی طبیعت، تا همگام با آن فرجامی خوش پدید آورد. 🔸 کاربری اقامتی- مسکونی روح‌افزا، برای لذت بردن افرادی که از دیار خشک و نیمه بیابانی با تایپولوژی احتمالی D و C که پای بر این پهنه معتدل و مرطوب می‌نهند تا تجسم آرزوهای فضایی آدمی پذیرایشان باشد. 🔸 پس با بکر نگه داشتن طبیعت و وارد نکردن خدشه ای به هویت منطقه، با بی اعتنایی به تکلف عامدانه ویلاهای رایج وارداتی، موتیف‌های بومی را به این بستر فراخواندیم. با سقف شیبدار، ایوان، متریال و حوض آب که ارجاعی دوباره به تایپولوژی S است، روند زیست پذیر رصدکردنی را در بنا ایجاد کردیم. جدال امنیت و حریم و تایپولوژی S، در لنداسکیپ و بنا حضور داشت که لوورها محصول این جدال و تناقض شدند. با طرح‌های جذاب اسلیمی‌طور، همراه با بازی نور و سایه، که روایت تداوم زیبایی و حریم و امنیت مستتر در طرح را میسر می‌سازد. 🔸 نقطه عطف هویت ایرانی، بر خط این تفکر، بستری برای موسیقی فرم باشد و آن را به ارمغان آورد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تی‌تی‌سِره | بیوگرافی طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تی‌تی‌سِره | پروسه طراحی طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تی‌تی‌سِره | کانسپت ۱/۱ طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تی‌تی‌سِره | کانسپت ۱/۲ ✍️ تی تی سره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تی‌تی‌سِره | لند اسکیپ طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🏡 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. ⬅️ عنوان اثر: مجتمع اقامتی_تفریحی تی تی سِره ⬅️ تیم طراحی: استودیو معماری و شهرسازی مصاف ⬅️ متراژ کل زمین: 2500 متر مربع ⬅️ متراژ هر واحد: سه واحد ویلایی هرکدام 174 متر مربع ⬅️ جزئیات طبقات و کاربری آنها: یک طبقه مسکونی ⬅️ موقعیت: آمل_شهرک امام زاده عبدالله ⬅️ وضعیت: در حال اجرا ⬅️ سال طراحی: 1401 🔸 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. باغی که در آن عشق و آرامش پیوند می‌خورند تا در ایده، با جنبش و گردش قلم‌موی خیال، بر بوم جنگل، نقش بر هم زنند و الهام بخش این باشند که: باغ ما، جای گره خوردن احساس و گیاه است. 🔸 سرایی که سراسر سرور است. با نظامی چیره بر بی نظمی انبوه درختان و آسودن و رستن در سلسله‌ی طبیعت، تا همگام با آن فرجامی خوش پدید آورد. 🔸 کاربری اقامتی- مسکونی روح‌افزا، برای لذت بردن افرادی که از دیار خشک و نیمه بیابانی با تایپولوژی احتمالی D و C که پای بر این پهنه معتدل و مرطوب می‌نهند تا تجسم آرزوهای فضایی آدمی پذیرایشان باشد. 🔸 پس با بکر نگه داشتن طبیعت و وارد نکردن خدشه ای به هویت منطقه، با بی اعتنایی به تکلف عامدانه ویلاهای رایج وارداتی، موتیف‌های بومی را به این بستر فراخواندیم. با سقف شیبدار، ایوان، متریال و حوض آب که ارجاعی دوباره به تایپولوژی S است، روند زیست پذیر رصدکردنی را در بنا ایجاد کردیم. جدال امنیت و حریم و تایپولوژی S، در لنداسکیپ و بنا حضور داشت که لوورها محصول این جدال و تناقض شدند. با طرح‌های جذاب اسلیمی‌طور، همراه با بازی نور و سایه، که روایت تداوم زیبایی و حریم و امنیت مستتر در طرح را میسر می‌سازد. 🔸 نقطه عطف هویت ایرانی، بر خط این تفکر، بستری برای موسیقی فرم باشد و آن را به ارمغان آورد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶تأثیر محیط زیست بر رفتار انسان 🔸انسان ها با توجه به نیازها، ارزش ها و هدف های خود محیط را دگرگون می کند و به طور متقابل تحت تأثیر محیط دگرگون شده قرار می گیرند.(مرتضوی.1380) گیفورد معتقد است، فرد محیط را دگرگون می کند و هم زمان ، رفتار و تجارب وی توسط محیط دگرگون می شود(Gifford.1997) پس بنابراین محیط رفتارهای مناسب در هر فضا را برای افراد تعیین می کند و ارتباط انسانی را در آن محیط توسعه می دهد. 🔸افسردگی و افزایش بیماریهای روحی و روانی انسان امروز بدون ارتباط به آسیب رساندن به محیط زیست نیست. هیچ کس نمی تواند منکر بشود که تخریب محیط زیست تأثیر منفی بر شیوه رفتار آدمیان می نهد، و اثرات ویرانگری بر اخلاق فردی و جمعی جامعه بشری بر جای می گذارد. امام خمینی «ره» در مورد تأثیر محیط زندگی بر شخصیت آدمی می نویسد: «محیط تربیت، شخصیت مربی، رفیق همنشین، اثرات شگفت آوری دارند که همه آن را مشاهده می کنند.» 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری از فردا 🔸 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: سامانه معاملات املاک کشور به صورت ۲۴ ساعته در تمامی ایام هفته به موجران و مستأجران خدمات رایگان ثبت قرارداد اجاره به همراه اخذ کدرهگیری در سراسر کشور ارائه می‌دهد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔷 نصف ایران در فقر مسکن 🔹جمعیت دچار به «فقر مسکن» در ایران براساس جزئیات یک گزارش رسمی، رکورد معناداری زده است؛ به‌طوری‌که ۵۵درصد خانوارها از «مسکن مناسب و در استطاعت» محروم هستند. 🔹این جمعیت - فقرای مسکن- در ابتدای دهه۹۰ معادل ۳۳درصد کل خانوارها را دربرگرفته بود؛ اما مطابق آنچه مرکز پژوهش‌های مجلس بر آن مهر تایید زده، در پایان دهه۹۰، «تورم بالا، بی‌ثباتی متغیرهای اقتصادی و افت درآمد سرانه» در کنار جهش‌ تاریخی قیمت مسکن و البته پافشاری سیاستگذار بر «سیاست نادرست برای تامین مسکن» دست به دست هم دادند تا «دسترسی اقشار کم‌درآمد به مسکن مناسب، قطع شود» و رفاه ملکی کل خانوارها آسیب ببیند. 🔹فقر مسکن در دنیا با دو شاخص، تعریف (سنجش) می‌شود و نرخ طبیعی آن حداکثر معادل ۲۰درصد جمعیت یک کشور است؛ در ایران اما این نرخ تا ۲.۷ برابر نرم جهانی پیش رفته است. 🔹بازوی پژوهشی مجلس، نجات کشور از نرخ بالای فقر مسکن را در «مهار تورم» به عنوان گام اول و «توجه دولت به الگوی موفق تامین مسکن در جهان» به‌عنوان گام مکمل می‌داند./ دنیای اقتصاد 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه 🥰🌷 🔸 طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🏡 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه ◾طراحی شده استودیو معماری و شهرسازی مصاف 🔸 تی‌تی‌سِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی می‌رسند و تعادل را رجحان می‌نهند. باغی که در آن عشق و آرامش پیوند می‌خورند تا در ایده، با جنبش و گردش قلم‌موی خیال، بر بوم جنگل، نقش بر هم زنند و الهام بخش این باشند که: باغ ما، جای گره خوردن احساس و گیاه است. 🔸 سرایی که سراسر سرور است. با نظامی چیره بر بی نظمی انبوه درختان و آسودن و رستن در سلسله‌ی طبیعت، تا همگام با آن فرجامی خوش پدید آورد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🟠 اقشار کم‌درآمد در نهضت ملی مسکن، وام ۲ درصدی می‌گیرند 👤 معاون وزیر راه: دهک‌های ۱ تا ۴ علاوه بر تسهیلاتِ نهضت ملی مسکن، تسهیلات دیگری با سود ۲ درصد و اقساط ۱۵ ساله دریافت می‌کنند. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🌻 گل‌های مناسب اتاق خواب برای رفع استرس و بهبود کیفیت خواب 🪴 گاردنیا 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari