34.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 نمای زیبا از برج میلاد تهران
#ایران_نگین_زمین
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣️ گزارش مردمی
وضعیت مسکن ملی کرمانشاه رو مشاهده میفرمایید
مردم زیر بار فشار قیمت اجاره خانه له شدند
اینم از برنامهی دارای اولویت اول دولت
#حق_مسکن
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔶 قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان شد
🔸 در اولین فاز شروع بهکار سامانه املاک و اسکان کشور، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبتشده برای قرارداد اجاره مسکن در حالت یکبهیک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، بهصورت برخط فراهم شده و هر دو میتوانند قرارداد اجاره واحد مسکونی مورد معاملۀ خود را بدون نیاز مراجعه به بنگاه در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه الکترونیکی آن را دریافت کنند.
🔸 از طرفی، امکان استعلام کد رهگیری قراردادهای اجاره مسکن نیز در این سامانه وجود دارد.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔶 ضرورت حفظ هویت ایرانی اسلامی
🔸 هویت نه خواستی بر هوس است که یکی بخواهد و آن دیگری طلب نکند، بلکه هویت ضرورتی حیاتی است برای تمام بشر چرا که حافظ حیات آنان است.
🔸 همانگونه که نفس کشیدن، خوردن و آشامیدن حافظ حیات و تداومبخش آن است، احساس تعلق به گروهی و عدم تعلق به غیر آرامشی برمیانگیزند که ناشی از اطمینان به حمایت آن گروه در مقابل تهدیدات غیر است.
🔸 تهدیداتی است که حیات انسان را هدف قرار داده است، طبیعتاً مقابله با آن لذت بخش است. از این روی داشتن هویت همان لذتی را برمیانگیزد که لذتهای دیگر ارضای غرایز بشری است که همه برای حفظ حیات در کارند.
🔸 یکی از جنبههای هویتی یک ملت، معماری و شهرسازی آنان است که باید توجه ویژهای به این موضوع شود، هم مسئولین شهری و هم طراحان معماری و شهرسازی که متاسفانه امروز بی توجه به این موضوع درحال حل شدن در فرهنگ غالب جهانی هستند. که جز خیانت چیز دیگری نیست.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔰وزیر راه: راه ابریشم احیا میشود
🔹در نشست بینالمللی راهآهن خاورمیانه پیرامون صدور خدمات فنی و مهندسی، حضور شرکتهای ایرانی در پروژههای ریلی کشورهای منطقه و سرمایهگذاری موسسات مالی کشورهای همسایه در پروژههای ریلی و بندری ایران توافقات خوبی صورت گرفت.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🔶 تضعیف حریم خصوصی در خانههای جدید
🔸 یکی از کارکردهای مهم خانه، ایجاد حریم برای زنان خانه بود. اما نوع معماری آپارتمانها باعث شده است تا کارکرد پنهانسازی خانه بسیار کاهش یابد و کمتر نقش ایجاد فاصله بین خودی و غیر خودی را در فرهنگ معاصر ایفا کند.
🔸 برداشته شدن دیوارهای آشپزخانه، قابل رؤیت بودن اتاقها، افزایش پنجرهها و گشودگی به فضاهای بیرون، برخی از تغییراتی است که در آپارتمان نسبت به خانههایی با طراحی سنتی رخ داده است.
🔸 اکنون اکثرا فضاهای نشیمن آپارتمانها طوری طراحی میشوند که در آنها تفکیک خاصی بین فضای مهمان و اهالی خانه وجود نداشته باشد و برخلاف فضای معماری خانههای قدیمی، تمام فضاها عمومی شدهاند.
🔸 نوع طراحی آپارتمانها سبب شده است تا همه افراد حاضر در خانه، اعم از مهمانان و اهالی خانه، دور هم در یک فضا جمع شوند که این امر سبب میگردد حریمها کمرنگ شود.(سید امیرحسین متحملیان، مهدی میر، ص۱۶۱)
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
👤 زاکانی: ۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران برآورد میشود
شهردار تهران:
🔹حدود ۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران برآورد میشود که عمدتا مربوط به بالای شهر و با هدف سوداگری نگه داشته میشود.
🔹امیدواریم با قانون بر مالیات خانههای خالی، آنها وارد بازار مسکن شده و شرایط بهتر شود.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
⭕ غارت آثار باستانی ایران توسط فرانسه و آمریکا (بخش اول)
🔺 کشورهای غربی از قرن هجدهم میلادی فعالیتهایی را در مناطق باستانی ایران ، مصر و عثمان شروع کردند. درمیان این کشورها، فرانسه توجه ویژهای به ایران داشت و همین توجه ویژه موجب انعقاد قرادادی در سال 1900 بین ایران و فرانسه و اعطای حق انحصاری و دائمی کاوشهای باستان شناسی در ایران به این کشور شد.
🔺 این پیمان عملاً حق کاوشهای باستان شناسی را از دیگر دیگر کشورها سلب میکرد و از نفوذ انگستان و روسیه به حوزهی باستان شناسی ایران جلوگیری میکرد. اما این امتیاز برای فرانسه همیشگی نبود و با ظهور حکومت پهلوی در سال 1925 درهای ایران به روی باستان شناسان خارجی باز شد.
🔺آمریکاییها با کمک عده ای در داخل ایران تلاشهای خود را برای لغو معاهدهی 1900 شروع کردند. کسی که نقش بسزایی در لغو انحصار فرانسه در آثار باستانی ایران داشت آرتور پوپِ آمریکایی بود. او که اطلاعات فراوانی از فرهنگ و هنر اسلامی داشت در سال 1304 وارد ایران شد و در پی رفت و آمدها و تلاشهای فراوانش برای معرفی هنر ایران، به رضا شاه نزدیک شد و مورد حمایت او قرار گرفت.
🔺 آرتور اپهام پوپ مشاور موسسهی هنر شیکاگو در زمینه هنر اسلامی به همراه عبدالحسن تیمور تاش، وزیر فواید عامه، محمد علی فروغی وزیر مالیه و حسین علایی سفیر سابق ایران در واشنگتن در این زمینه تلاشهای فراوانی را انجام دادند. برای لغو این قرارداد، طرحی به مجلس فرستاده شد که به دلیل در خطر افتادن برخی امتیازات دیگر( من جمله قرارداد شرکت نفت ایران و انگلیس) ، تصویب نشد.
🔺 فشارهای دیپلماتیک آمریکا بر فرانسه در نهایت منجر به عقد قراردادی بین ایران و فرانسه در تاریخ 18 اکتبر 1927 شد، طبق این قرارداد فرانسویان متعهد شدند که از حقوق خود در معاهدهی 1900 دست بکشند. در عین حال مادهی اول این معاهده ریاست آثار باستانی ایران را به مدت بیست سال در اختیار فرانسویان قرار میداد که برای این منظور هم آندره گدار فرانسوی انتخاب شد.
📚منبع: تاراج بزرگ؛ آمریکا و غارت میراث فرهنگی ایران 1320- 1304 خورشیدی، دکتر قلی مجد، ترجمه ی مصطفی امیری.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
⭕️ تیتیسِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند.
⬅️ عنوان اثر: مجتمع اقامتی_تفریحی تی تی سِره
⬅️ تیم طراحی: استودیو معماری و شهرسازی مصاف
⬅️ متراژ کل زمین: 2500 متر مربع
⬅️ متراژ هر واحد: سه واحد ویلایی هرکدام 174 متر مربع
⬅️ جزئیات طبقات و کاربری آنها: یک طبقه مسکونی
⬅️ موقعیت: آمل_شهرک امام زاده عبدالله
⬅️ وضعیت: در حال اجرا
⬅️ سال طراحی: 1401
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
🏡 تیتیسِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند.
🔸 تی تی سره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند. باغی که در آن عشق و آرامش پیوند میخورند تا در ایده، با جنبش و گردش قلمموی خیال، بر بوم جنگل، نقش بر هم زنند و الهام بخش این باشند که: باغ ما، جای گره خوردن احساس و گیاه است.
🔸 سرایی که سراسر سرور است. با نظامی چیره بر بی نظمی انبوه درختان و آسودن و رستن در سلسلهی طبیعت، تا همگام با آن فرجامی خوش پدید آورد.
🔸 کاربری اقامتی- مسکونی روحافزا، برای لذت بردن افرادی که از دیار خشک و نیمه بیابانی با تایپولوژی احتمالی D و C که پای بر این پهنه معتدل و مرطوب مینهند تا تجسم آرزوهای فضایی آدمی پذیرایشان باشد.
🔸 پس با بکر نگه داشتن طبیعت و وارد نکردن خدشه ای به هویت منطقه، با بی اعتنایی به تکلف عامدانه ویلاهای رایج وارداتی، موتیفهای بومی را به این بستر فراخواندیم. با سقف شیبدار، ایوان، متریال و حوض آب که ارجاعی دوباره به تایپولوژی S است، روند زیست پذیر رصدکردنی را در بنا ایجاد کردیم.
جدال امنیت و حریم و تایپولوژی S، در لنداسکیپ و بنا حضور داشت که لوورها محصول این جدال و تناقض شدند. با طرحهای جذاب اسلیمیطور، همراه با بازی نور و سایه، که روایت تداوم زیبایی و حریم و امنیت مستتر در طرح را میسر میسازد.
🔸 نقطه عطف هویت ایرانی، بر خط این تفکر، بستری برای موسیقی فرم باشد و آن را به ارمغان آورد.
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تیتیسِره | بیوگرافی
طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تیتیسِره | پروسه طراحی
طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تیتیسِره | کانسپت ۱/۱
طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تیتیسِره | کانسپت ۱/۲
✍️ تی تی سره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند.
طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 پروژه تیتیسِره | لند اسکیپ
طراحی شده در استودیو معماری و شهرسازی مصاف
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
🏡 تیتیسِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند.
⬅️ عنوان اثر: مجتمع اقامتی_تفریحی تی تی سِره
⬅️ تیم طراحی: استودیو معماری و شهرسازی مصاف
⬅️ متراژ کل زمین: 2500 متر مربع
⬅️ متراژ هر واحد: سه واحد ویلایی هرکدام 174 متر مربع
⬅️ جزئیات طبقات و کاربری آنها: یک طبقه مسکونی
⬅️ موقعیت: آمل_شهرک امام زاده عبدالله
⬅️ وضعیت: در حال اجرا
⬅️ سال طراحی: 1401
🔸 تیتیسِره یا سرای شکوفه، سرایی که انسان و سرشت طبیعت، به اتحاد درونی میرسند و تعادل را رجحان مینهند. باغی که در آن عشق و آرامش پیوند میخورند تا در ایده، با جنبش و گردش قلمموی خیال، بر بوم جنگل، نقش بر هم زنند و الهام بخش این باشند که: باغ ما، جای گره خوردن احساس و گیاه است.
🔸 سرایی که سراسر سرور است. با نظامی چیره بر بی نظمی انبوه درختان و آسودن و رستن در سلسلهی طبیعت، تا همگام با آن فرجامی خوش پدید آورد.
🔸 کاربری اقامتی- مسکونی روحافزا، برای لذت بردن افرادی که از دیار خشک و نیمه بیابانی با تایپولوژی احتمالی D و C که پای بر این پهنه معتدل و مرطوب مینهند تا تجسم آرزوهای فضایی آدمی پذیرایشان باشد.
🔸 پس با بکر نگه داشتن طبیعت و وارد نکردن خدشه ای به هویت منطقه، با بی اعتنایی به تکلف عامدانه ویلاهای رایج وارداتی، موتیفهای بومی را به این بستر فراخواندیم. با سقف شیبدار، ایوان، متریال و حوض آب که ارجاعی دوباره به تایپولوژی S است، روند زیست پذیر رصدکردنی را در بنا ایجاد کردیم.
جدال امنیت و حریم و تایپولوژی S، در لنداسکیپ و بنا حضور داشت که لوورها محصول این جدال و تناقض شدند. با طرحهای جذاب اسلیمیطور، همراه با بازی نور و سایه، که روایت تداوم زیبایی و حریم و امنیت مستتر در طرح را میسر میسازد.
🔸 نقطه عطف هویت ایرانی، بر خط این تفکر، بستری برای موسیقی فرم باشد و آن را به ارمغان آورد.
#سرای_آرامش
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari