eitaa logo
افق
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
260 ویدیو
50 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تصریح عبد المعطی با کثیر مکی (عالم بزرگ اهل سنت) به ولادت و امامت عجل الله تعالی فرجه الشریف 👈 در کتاب «النور السافر» یکی از شعرهای این عالم اهل سنت در وصف ائمه ی اثنی عشر نقل شده که حاکی از اعتقاد وی به ولادت و امامت حضرت مهدی (عج) می باشد: 📝 بالمصطفى وعلی والبتول ... وبالسبطین ثمَّ عَلیّ والباقر الْعلم جَعْفَر ومُوسَى عَلیّ والجواد کَذَا ... عَلیّ الْحسن 👈 وکَذَا الْمهْدی ذِی الشیم ... 👉 📚 العیدوس، محی الدین عبد القادر بن شیخ بن عبد الله (المتوفى 1038 هـ)، النور السافر عن أخبار القرن العاشر،ص 481، تحقیق : أحمد حالو - محمود الأرناؤوط - أکرم البوشی، الناشر: دار صادر، الطبعة : الأولى، 2001 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (2/1) 🆔 @masaf_ofogh
📸 شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (2/2) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الش
📸 شریف انس الحسنی (نسب شناس معاصر اهل سنت) و تصریح به ولادت و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 📝 و محمد المهدی فرزند او [امام حسن عسکری علیه السلام] می باشد. 📚 الحسنی، شریف أنس یعقوب، الأصول فی ذریة البضعة البتول،ص 98، الناشر : دار المجتبى، الطبعة : الأولى، 1420 هـ - 1999 م. 📝 او محمد المهدی بن الحسن العسکری بن علی الهادی بن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین الشهید بن علی بن أبی طالب علیهما السلام می باشد. کنیه اش : ابو القاسم و ابو عبد الله می باشد. و القابش : حجت و خلف صالح و قائم و منتظر و تالی و صاحب الزمان می باشد و مشهور ترین لقبش مهدی می باشد. و صفت ظاهریش : جوان، بلند قامت، زیبا صورت و زیبا موی، موهایش به شانه اش می رسد، برجسته و باریک بینی و پیشانی بلند می باشد. 📚 الحسنی، شریف أنس یعقوب، الأصول فی ذریة البضعة البتول،ص 98، الناشر : دار المجتبى، الطبعة : الأولى، 1420 هـ - 1999 م. 📝 اما امام مهدی در سن پایین مخفی گشت و این مساله یعنی مخفی گشتن وی و خبر نداشتن از او و عدم ظهورش بین سنّی و شیعه مسلّم است. مهدی در سامراء و در شب نیمه ی شعبان سال 255 هجری به دنیا آمد و تنها فرزند پدرش بود و حسن عسکری فرزندی به غیر از او نداشت و در پایان حیاتش فرزنددار شد و مادرش ام ولد است و به او نرجس گفته می شود. 📚 الحسنی، شریف أنس یعقوب، الأصول فی ذریة البضعة البتول،ص 98، الناشر : دار المجتبى، الطبعة : الأولى، 1420 هـ - 1999 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح ابن طولون (عالم حنفی مذهب) به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (3/1) 🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح ابن طولون (عالم حنفی مذهب) به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (3/2) 🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح ابن طولون (عالم حنفی مذهب) به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (3/3) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 تصریح ابن طولون (عالم #اهل_سنت حنفی مذهب) به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (3/1) #مه
📸 تصریح ابن طولون (عالم حنفی مذهب) به ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 📝 و یازدهمین نفر از دوازده امام، پسر [امام] هادی یعنی حسن می باشد ... و او پدر منتظر صاحب السرداب می باشد ..... او و پسرش - که خداوند از آن دو راضی باد - به سامرا (سر من رای) نسبت داده شده اند. 📚 ابن طولون، شمس الدین (المتوفى 953 هـ)، الأئمة الإثنا عشر، ص 113، تحقیق : الدکتور صلاح الدین المنجد، الناشر : دار صادر - دار بیروت، 1377 هـ - 1958 م. 📝 و دوازدهمین نفر از دوازده امام محمد بن الحسن می باشد و او ابو القاسم محمد بن الحسن بن علی الهادی بن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسی الکاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین بن علی بن ابی طالب است.خداوند از ایشان راضی باد. 📚 ابن طولون، شمس الدین (المتوفى 953 هـ)، الأئمة الإثنا عشر، ص 117، تحقیق : الدکتور صلاح الدین المنجد، الناشر : دار صادر - دار بیروت، 1377 هـ - 1958 م. 📝 وی - که خداوند از او راضی باد - در روز جمعه، نیمه ی شعبان سال 255 هجری متولد شد.زمانی که پدرش - که در مورد او سابقا صحبت شد و خداوند از هر دوی آن ها راضی باد - از دنیا رفت، وی پنج سال داشت. و نام مادرش «خمط» می باشد و گفته شده که «نرجس» می باشد. 📚 ابن طولون، شمس الدین (المتوفى 953 هـ)، الأئمة الإثنا عشر، ص 117، تحقیق : الدکتور صلاح الدین المنجد، الناشر : دار صادر - دار بیروت، 1377 هـ - 1958 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 خیرالدین آلوسی (عالم بزرگ اهل سنت - سلفی العقیده): حضرت مهدی از نسل امام حسین است! 📝 در مورد نسب مهدی اختلاف شده است و گفته شده وی از فرزندان عباس بن عبدالمطلب است و گفته شده وی از فرزندان حسن است و سخن صحیح تر آن است که وی از فرزندان حسین می باشد. 📚 الآلوسی، أبو البرکات خیر الدین نعمان بن محمود بن عبد الله (المتوفى 1317 هـ)، غالیة المواعظ، ص77، الناشر: المطبعة المیریة، الطبعة: الأولى، 1301 هـ . 🆔 @masaf_ofogh
🔺اهانت (مدعی دروغین) به تمامی شهدای دوران معاصر! 🆔 @masaf_ofogh
افق
🔺اهانت #منصور_هاشمی (مدعی دروغین) به تمامی شهدای دوران معاصر! #مهدویت #مدعیان_دروغین 🆔 @masaf_ofog
🔺اهانت (مدعی دروغین) به تمامی شهدای دوران معاصر! 📝 ابو ابراهیم سمرقندی ما را خبر داد، گفت: شنیدم جناب منصور به یاران خود می فرماید: آیا از اینان به شگفت نمی آیید؟! کشته ی این را شهید می نامند و کشته ی آن را شهید می نامند، در حالی که آن دو جز مرداری که بادها بر آن می وزند نیستند! آگاه باشید که شهیدی جز من و یارانم نیست اگر چه بر بسترهای خود بمیریم. شرح گفتار: آری، بی گمان کسانی که با مال و جان خود در راه تحقق حاکمیت خداوند بر جهان می کوشند، شهیدان زنده اند و اگر در این راه کشته شوند بهترین شهیدان شمرده می شوند، بلکه در عصر کنونی شهیدی جز آنان وجود ندارد؛ چراکه کسی جز آنان در راه تحقق حاکمیت خداوند بر جهان نمی کوشد ... با این وصف، کسانی که در راه ایجاد یا حفظ حاکمیت پیشوایانی جز مهدی کشته می شوند، مردارند و شهید نامیدن آنان فریبی بیش نیست؛ زیرا شهید در اسلام کسی است که در راه ایجاد و حفظ حاکمیت خلیفه ی خدا در زمین کشته می شود، نه ایجاد و حفظ حاکمیت دیگران و چنین کسی در دوران کنونی جز منصور هاشمی خراسانی و یاران مخلص او که در راه ایجاد و حفظ حاکمیت مهدی می کوشند، نیست. 📚 هاشمی، منصور، مناهج الرسول صلی الله علیه و آله و سلم، ص 390و391. 🆔 @masaf_ofogh
🔺 جعل حدیث از سوی میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاء الله) در موضوع قیام قائم و مشهور خواندن آن! 📝 آیا روایت مشهور را نشنیده اند که می فرمایند اذا قام القائم قامت القیامه ... 📚 نوری، میرزا حسینعلی (ملقب به بهاء الله) (متوفای 1309 هـ)، امر و خلق، ج2، ص226. 👈 این در حالیست که اساسا چنین روایتی در مصادر و منابع حدیثی معتبر وجود خارجی ندارد و از جعلیات بهاء الله می باشد. 👈 لازم به ذکر است که انگیزه ی اصلی از جعل این حدیث را می توان اعتقاد بهائیان به ظهور باب در روز قیامت دانست. 🆔 @masaf_ofogh