💠 اگر #امیرالمومنین #خلیفه بلافصل #پیامبر صلی الله علیه و آله میشد، وضعیت معیشت و دنیای ما به همین صورت باقی میماند?!
◀️ خیر. بر اساس کلام #حضرت_زهرا سلام الله علیها در خطبه #فدکیه، اگر امیرالمومنین علیه السلام خلیفه میشد #برکات زمین و آسمان به مردم میرسید.
وما الذي نقموا من أبي الحسن ، نقموا والله منه نكير سيفه ، وشدة وطئه ، ونكال وقعته ، وتنمره في ذات الله عز وجل . والله لو تكافوا عن زمام نبذه رسول الله ( صلي الله عليه وآله ) إليه لاعتلقه ، ولسار بهم سيرا سجحا ، لا يكلم خشاشه ، ولا يتعتع راكبه ، ولأوردهم منهلا نميرا فضفاضا تطفح ضفتاه ولأصدرهم بطانا ، قد تخير بهم الري غير متحل منه بطائل إلا بغمر الماء وردعة شررة الساغب ، ولفتحت عليهم بركات من السماء والأرض ، وسيأخذهم الله بما كانوا يكسبون .
📚 بلاغات النساء باب كلام فاطمه بنت رسول الله صلي الله عليه و[آله] وسلم
#ترجمه: و چه چيزي را بر ابو الحسن عيب گرفته اند؟ قسم به خدا ترسناك بودن شمشيرش را و قدرت قدم هايش را و مصيبت ضربت شمشيرش را و دلاوري او را در راه خدا اشكال گرفته اند !! قسم به خدا اگر دست خود را از زمامي كه رسول خدا به او داده بود بر مي داشتند ، آن را با دست خود مي گرفت و ايشان را به راهي آرام مي برد كه مركبش آزار نبيند و سوارش اذيت نشود ؛ و ايشان را به نزد آبشخوري پر آب و جوشان مي برد كه هر دو سوي آن پر باشد (از آب) و ايشان را از آن سيراب بيرون مي آورد ؛ او سيرابي ايشان را خواسته بود و براي خود چيز زيادي نمي خواست مگر ظرف كوچكي آب و مقداري غذا كه تنها سختي گرسنگي را مانع شود . و براي ايشان بركاتي از آسمان و زمين گشوده مي شد . اما خداوند ايشان را به (گناهاني) كه كسب كرده اند خواهد گرفت (عذاب خواهد كرد).
👈 در اين خطبه كه #اهل_سنت نيز آن را نقل كرده اند فاطمه زهرا عليها السلام به خوبي وضعيت جامعه را در صورتي كه خلافت به امير مومنان علیه السلام مي رسيد بيان نموده اند .
❇️ خداوند متعال مي فرمايد :
وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَي آَمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ
( آيه 96 سوره اعراف)
#ترجمه: اگر اهل شهرها ايمان آورده و پرهيزكاري مي نمودند بر ايشان بركاتي از آسمان و زمين مي گشوديم ولي دروغ پنداشتند پس ما ايشان را به سبب آنچه كسب كردند گرفتيم (عذاب كرديم).
و فاطمه زهرا عليها السلام اين آيه را به عنوان نمونه اي از اثرات قبول همگاني خلافت امير مومنان مطرح نموده اند.
✅ @masaf_ofogh
1⃣ تصویر سمت راست روایت امام صادق علیه السلام است که فرمودند منظور از آیه شریفه ((إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ)) (#ترجمه: همانا انسان در خسارت است) دشمنان اهل بیت هستند.
2⃣ تصویر سمت چپ کتاب #مدعی_یمانی، #احمد_بصری یا همان #دجال_بصره است که میگوید منظور از این آیه امیرالمومنین علیه السلام است. (پناه بر خدا)
👈 حال ببینیم قرآن چه کسانی را در خسران معرفی کرده است:
◀️ بندگان شيطان: «وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا»[نساء119]
◀️ تکذیب کنندگان قيامت: «قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِلِقَاءِ اللَّهِ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ»[انعام:31]
◀️ كفار: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَالْخَاسِرِينَ»[آل عمران:85]
◀️ مرتدين: «وَمَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ»[مائده:5]
⭕️ با این کلام سخیف مدعی یمانی آیا میتوان این #دجال را نماینده امام زمان عجل الله تعالی فرجه دانست?!
#یمانی #احمد_الحسن
#دجال_بصره #ناصبی
✅ @masaf_ofogh
💠 بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 نکاتی پیرو ذبح #زکریای_شهید و توییت استاد رائفی پور
🔳 خبر تلخ کشته شدن کودک شش ساله در شهر مدینه توسط وهابیت و عدم پیگیری و اطلاع رسانی صحیح توسط آل سعود در مورد این جنایت، قلب بسیاری از آزاد اندیشان جهان از هر دین و روش فکری را به درد آورد.
بعد از انتشار این خبر، استاد علی اکبر رائفی پور با انتشار روایتی از کافی شریف، دعا کردند که منظور روایت همین اتفاق باشد. متن بخشی از آن روایت اینچنین است🔻
يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ ألَيْسَ يَقْتُلُه جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا ولَكِنْ يَقْتُلُه جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ ( 2 ) يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُه فَإِذَا قَتَلَه بَغْياً وعُدْوَاناً وظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّه
📚 الكافي - الشيخ الكليني - دار الكتب الإسلامية - ج 1 ص 337
#ترجمه:امام صادق علیه السلام: اى زراره به ناچار بايد در مدينه پسر بچهاى كشته شود،گفتم:قربانت،همان نيست كه قشون سفيانى او را بكشند؟فرمود:نه،ولى قشون آل بنى فلان او را بكشند،بيايد تا در مدينه در آيد و آن پسر بچه را بگيرد و بكشد،چون از راه خود سرى و عدوان و ستم او را بكشد ديگر مهلتشان به سر آيد،در اين هنگام توقع فرج داشته باش ان شاء الله.
◀️ در این خصوص باید به چند نکته مهم اشاره شود:
1⃣ این روایت علاوه بر کافی شریف، در کتبی روایی دیگر نیز آمده است
📚كمال الدين وتمام النعمة - الشيخ الصدوق - ص 343
📚 الغيبة - ابن أبي زينب النعماني - ص 171
📚 تاريخ آل زرارة - أبو غالب الزراري - ص 22
📚 إعلام الورى بأعلام الهدى - الشيخ الطبرسي - ج 2 ص 238
2⃣ ترجمه ای که از عبارت (غلام) در روایت آمده است، تعبیر (پسر بچه) است وممکن است سوال شود که آیا غلام لزوما به معنی پسر بچه است یا به معنی شخص جوان؟ در این مورد باید توجه داشت گاهی تعابیر در زمان ها و حتی متون مختلف ممکن است ترجمه ای متفاوت داشته باشد. برای مثال عبارت (الناس) در روایات شیعه در بسیاری از موارد به معنی مخالفین شیعه است اما ممکن است در قرآن چنین ادعایی صدق نکند. فلذا برای ترجمه کلمه (غلام) در این روایت، - هرچند ترجمه های دیگری نیز محتمل است - اما اگر به ترجمه کافی شریف اثر آیت الله کمره ای اعلی الله مقامه مراجعه کنیم میبینیم که ایشان دقیقا غلام را به (پسر بچه) ترجمه کرده است. فلذا چنین ترجمه ای مطابق یکی از برترین ترجمه های کتاب کافی است که در دست مسلمین موجود است.
3⃣ هیچکس حق تطبیق قطعی این روایت با اتفاقی خاص را ندارد و البته کسی هم چنین کاری را انجام نداده است اما صرفا دعا برای این که واقعه مذکور مطابق روایت باشد هیچ ایرادی ندارد.
4⃣ در طول تاریخ تنها یک مصداق برای این روایت اشاره شده است که آن کشته شدن نفس زکیه است در حالی که با ادله دیگر (مانند شهری که نفس زکیه در آن کشته می شود) احتمال مطابقت آن با روایت مذکور منتفی است فلذا احتمال دیگر مبنی بر این که شهادت این پسر بچه شش ساله در مدینه از نشانه هایی باشد که ما را به نزدیک بودن ظهور امیدوار کند محل توجه است هرچند باز هم تکرار می کنیم چنین مساله را به هیچ عنوان نمی توان مطابقتی قطعی دانست.
✅ به هر حال چه این روایت با اتفاقی که افتاده است مطابقت داشته باشد یا خیر، وظایف منتظران ظهور مشخص است.
💠اللهم عجل لولیک الفرج💠
🌐 واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف
✅ @masaf_ofogh