6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چطور لبنان و سوریه رو یه هفته ای جمع میکنن ، ولی #خوزستان و #کرمانشاه ❗️
🔸بلدن موشک نقطه زن بسازن بلد نیستن یه ماشین خوب بسازن❓
استاد #رائفی_پور
✂️آذر ۹۶ ،شهرکرد
@masaf_raefipour2
@masaf_raefipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ دنیا پر از چاله است، بلندی مال بهشته!
💢 هیچ لذتی در دنیا وجود نداره...!!
🎤 استاد #رائفی_پور
@masaf_raefipour2
@masaf_raefipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فرماندار ایالت ایلینویز آمریکا:
📍اینجا فضای غرب وحشی حاکم است...!
#کاوش_پلاس
@masaf_raefipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا خیابان امام رضا، یکی از شلوغ ترین خیابانهای شهر مشهد در روزهای نوروز را نشان میدهد.
تردد اندک مردم حکایت از فرهنگ بالا بدون اینکه قوهای بازدارندهای باشد، است
فقط عده قلیلی هستند که کرونا را جدی نگرفته و رعایت نمیکنند
@masaf_raefipour
🔅امام صادق عليه السلام:
🔸بدترين شما كسى است كه دوست دارد پشت سرش راه روند، چنين كسى ناچار، يا دروغ پرداز است يا سست رأى
@masaf_raefipour
♨️ اعمال مشترک ماه مبارک #شعبان
💠روزه گرفتن
💠صدقه دادن
💠صلوات فرستادن
💠خواندن مناجات شعبانیه
💠هر روز هفتاد مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود.
💠هر روز هفتاد مرتبه ذکر « اَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» گفته شود.
💠در کل این ماه هزار بار ذکر « لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ » گفته شود.
💠در هر پنج شنبه این ماه دو رکعت نماز اقامه شود؛ که در هر رکعت بعد از حمد، صد مرتبه سوره توحید و بعد از سلام صدبار صلوات فرستاده شود.
💠هنگام ظهر و نیمه شب، صلوات شعبانیه که از امام سجاد(ع) روایت شده، خوانده شود.
@masaf_raefipour2
@masaf_raefipour
هدایت شده از کانال جامع سخنرانی اساتید انقلابی
🔶پیگیری وضعیت معیشتی طلاب از مسئولین حوزه علمیه
🔶آیا بسته های حمایتی طلاب به طلبه ها تعلق میگیرد
🔸مصاحبه های اختصاصی کانال معیشت طلاب با مسئولین حوزه علمیه
و......
درکانال معیشت طلاب
👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2526347302C1a8e427e9e
هدایت شده از کانال جامع سخنرانی اساتید انقلابی
۲۰وام و ۲۰ پک غذایی برای طلاب
رو لینک بزن بیا تو کانال
👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2526347302C1a8e427e9e
4_5962880328862270342.mp3
20.69M
🎬#دانلود_سخنرانی استاد #رائفی_پور
موضوع : جاهلیت مدرن ( جلسه 1)
تاریخ : 1392.4.3
مکان : #شاهرود
@masaf_raefipour
@masaf_raefipour2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت یکی از شهرداران ایتالیایی از دست مردم شهر:
اینقدر به بهانه سگتان نیایید بیرون. سگتان از حال رفت بابا!
خانمها یواشکی میروید آرایشگاه؟! میخواهید تمیز و مرتب و با موی فر زده بمیرید؟!
چی شده همه ورزشکار شدند؟! شما آخرین بار که ورزش کردی در دبستان بود!
@masaf_raefipour
📎 #بازنشر به مناسبت پخش سریال پایتخت ۶
🔺صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔹خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
@masaf_raefipour