eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
417 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 💠 استعمار و تعطیلی تفکر 💠 استعمار کهنه، استعمار نظامی است. استعمار نو چه استعماری است؟ استعمار یعنی تعطیلی فکر، نه به آن معنی که اجازه ندهد شما فکر کنید، بلکه به این معنی که فرصت ندهد شما فکر کنید، آن هم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند. نه، بلکه اجازه ندهد نیازها، شما را به فکر وادارد. می خواهد به مجرد اینکه، نیازی پیدا کنید، از شما رفع نیاز کند. این یعنی تعطیلی فکر. استعمار به این روش جلو تفکر را می گیرد. استعمار می خواهد اصلا" تو نیازی به فکر کردن نداشته باشی. منبع: کتاب تفکر، محی الدین حائری شیرازی •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
⭕️ اینفوگرافی | باید ها و نباید های مداحی از کلام رهبری •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔸 |خواصِ بی خواص (شماره1) 🔸مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شخصیتهای منحرف در واقعه عاشورا •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
جنایت جنگی در عراق 🔹طبق اخبار رسیده از منابع آگاه در عراق، عمربن‌سعد، عمر‌بن‌حجاج را با ۵۰۰ سوار در کنار رود فرات مستقر کرده‌ و مانع دسترسی سپاه حسین‌بن‌علی به آب شده‌. 🔹ناظران و کارشناسان این عمل سپاه یزید را جنایت جنگی می‌دانند. در سپاه حسین‌بن‌علی زنان و کودکان غیرنظامی نیز حضور دارند که قربانی این جنایت خواهند شد. 🔹از دیگر سو خبر رسیده که حبیب‌بن‌مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه که از کوفه به سمت کربلا به‌صورت مخفیانه حرکت کرده‌ بودند، امروز به اردوگاه حسین‌ رسیدند. رایزنی‌ها از طرف حسین‌بن‌علی برای جلوگیری از جنگ و اتمام‌حجت با سپاه یزید همچنان ادامه دارد. •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| روش اربعین زیارت عاشورا طبق دستور استاد سیدعلی آقا قاضی طباطبایی(ره) از روز عاشورا تا اربعین استاد فیاض‌بخش 🔻 بدانید که زیارت عاشورا برای اهل سیر و سلوک، کبریت احمر است؛ چنانکه مرحوم حداد می‌فرمود: «درک من از مقام توحید، اثر زیارت عاشوراست.» ▫️دستور العمل مرحوم علامه -که از استادشان سید علی آقای قاضی دریافت کردند- در انجام زیارت عاشورا به مدت یک اربعین بدین ترتیب بود که شخص در صبح روز عاشورا و در مجلس واحد ابتدا نماز زیارت عاشورا را زیر آسمان بخواند و سپس زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام کامل به همان حال بخواند و زیارت را تمام کند. ▫️سپس از روز یازدهم محرم، هر صبح نماز و زیارت عاشورا را به همان نحو تا ابتدای صد لعن بخواند و یک بار هم لعن بخواند و سپس به سراغ امور روزانه‏‌اش برود و تا هنگام غروب و به تدریج ۹۹ لعن و ۱۰۰ سلام را بگوید و تا غروب آفتاب زیارت را تمام کند. ▫️بدین ترتیب گویی که شخص در تمام طول روز مشغول زیارت عاشورا بوده است. 🔺اگر انسان این کار را چهل روز، یعنی تا روز اربعین، ادامه دهد بسیار مطلوب است و اثرات بسیار عجیبی دارد. •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | ماجرای فردی که محبّ امام حسین(ع) بود، امّا در یاری ایشان تعلّل کرد‼️ 🔶 گفتاری قابل تأمل از حجت الاسلام والمسلمین عالی •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🌙 🔰 ضمن‌ اینکه است‌‌، پشتوانه‌‌ی سایر ایام‌الله‌ نیز است. ☑️ مصداق اول: 🔹 حسین‌بن‌علی در مسیر قیام به ایستگاه حج رسید، برخی از مناسک آن را انجام داد و برخی را به سرزمین دیگر موکول نمود. ⁉️ چرا چون جان عزیزش در خطر است!؟ ⁉️ مگر امام از مرگ می‌ترسد؟ترکِ حج به خاطر حفظِ حرمت کعبه🕋 بود. چون حفظ امنیت بلدالامین از انجام حج بالاتر است. 🐫 کاروان عاشورا قرار است به مصاف رذایله‌ای برود که در زشت‌ترین حالت خود به شمایل انسان درآمده است. ⬅️ از این‌رو امام در ، قربانگاهی ساخت و مجسمه‌ی انسانی رذایل را رسوا و منهدم نمود. ☑️ مصداق دوم: 🔸 پیامبراعظم در رسالتش را به تاخیر انداخت تا جاماندگان برسند و جلو افتادگان برگردند. بعد از اتمام کلامش فرمود دست بیعت 🤝 به دهید و آن را نسل به نسل انتقال دهید. 🔹 حسین‌بن‌علی در مسیر قیام خود از این تاخیرها ایجاد می‌کند تا افراد مدعی بروند و افراد بی‌ادعا برسند. آخرین تاخیر در قیام است. گویا امام در آن شب فرمود: فردا خون ما به دست به زمین ریخته می‌شود اما ولایت حضرت امیر علیه‌السلام را تا ابد تثبیت خواهد نمود. •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
4_6010332407448734760.mp3
10.19M
🎧سخنرانی علیرضا پناهیان شب هفتم - محرم ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام حسین رو با هیچی عوض نمی‌کنم •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تو آبی و به آب تو را احتیاج نیست پس این فرات بود که با تو وضو گرفت خیلی گران تمام شد این آب خواستن یک مشک از قبیله ما یک عمو گرفت 🔻 روضه‌خوانی حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت امام خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴ •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه حسینیه معلی با مداحی یک جانباز دو دست قطع، تبدیل به روضه‌ی مجسم شد و مداحان شروع به روضه خوانی کردند •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn