🔘 گناه یعنی «خلاف منافع خودمان، رفتارکردن»
🔸وقتی ما گناهی انجام میدهیم، بهطور طبیعی باید اثر آن کار را ببینیم، اما وقتی توبه میکنیم، خداوند جلوی اثرِ این گناه را میگیرد. کسی که گناه میکند، مثل کسی است که دارد با چاقو یا ساتور، دست یا انگشت خودش را میبُرد و به خودش لطمه میزند. توبه هم مثل این است که انگشت خودت را قطع کردهای و به خدا میگویی «خدایا درستش کن!»
🔸 خیلیها فکر میکنند که گناه، یعنی زیر پا گذاشتنِ مقدسات، خلاف اعتقادات عملکردن و یک رفتار غیرمؤمنانه انجامدادن! درحالیکه گناه، اولاً معنایش این نیست. گناه قبل از اینکه خلاف اعتقادات رفتار کردن باشد، «خلاف منافع خودمان رفتار کردن» است!
🔸شاید ما دین را از اساس، غلط معرفی کردهایم! اینکه بگوییم «دین برنامهای است بر اساس اعتقادات و ایمان!» تلقیِ دقیقی از دین نیست. دین برنامهای است اولاً بر اساس منافع انسان؛ منافع دنیایی و آخرتی.
🔸حضرت آدم، معصیت کرد و از بهشت و آن مقام و جایگاه بالا، پایین آمد. آدم، پروردگارش را معصیت کرد و فواید فراوانی را از دست داد، یعنی پاداشِ گوشکردن به آن حرف خداوند را از دست داد. بعد قرآن در سوره طه آیه ۲۱ میفرماید: سپس خدا او را به پیامبری برگزید و توبهاش را قبول کرد و او را هدایت نمود. چه شد که بعد از معصیت، خداوند حضرت آدم را برگزید؟ بهخاطر اینکه خیلی قشنگ توبه کرد و با گریه و نالههای خودش، زمین و آسمان را بههم ریخت!
📌 حجةالاسلام علیرضا پناهیان
#شاه_کلید
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان
@salehinzn
☘کاری کنید که به بهشت خدا بروید☘
اگر ما از ترس جهنم نماز بخوانیم، خیلی چنگی به دل نمی زند، اما اگر گفتند: "نماز صبح هم نخوانی به جهنم نمی روی" و در این صورت نماز صبح خواندی، این خوب است.
اگر عبادت برای بزرگی خدا باشد، إن شاء الله این خیلی قیمتی است و این فرد در روز قیامت هم به بهشت خدا می رود. «فَادخُلی في عِبادی وَادخُلی جَنّتی»
خداوند می فرماید: "برای من عبادت کن،من تو را در بهشت خودم می برم" لذا بعضی ها را ما در بهشت نمی بینیم، به خدا عرض می کنیم که "رفیقان چرا در بهشت نیست؟" خطاب می رسد: «فی مَقعَدِ صِدقٍ عِندَ مَلیک مُقتَدِرٍ»
آنها به حضور رسیده اند. آنهایی که عبادت برای خدا می کنند و نه از ترس جهنم، آنها به بهشت خدا می روند. آنجا خیلی عالی است، دعا کنیم که به آنجا برویم. اگر عبادتمان برای خدا باشد، إن شاءالله به آنجا می رویم.
˝آیت الله #مجتهدی_تهرانی(ره)˝
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان
@salehinzn
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مسابقه دوباره زندگی |خانواده و زن از دیدگاه قرآن کریم
🗓روز نوزدهم ماه مبارک👉
🔹آیة الله حاج ابوالقاسم دولابی استاد شبکه تربیتی صالحین استان
🎁💥روزانه ۵ کمک هزینه سفر خانوادگی به مشهد مقدس💥
🔰لطفا تا ساعت ۲۴ هر شب گزینه صحیح را فقط به صورت " الف ب جیم دال " به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۱۲۲ ارسال فرمایید.
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
🌐شبکه بسیج «صالحین» استان زنجان
@salehinzn
هدایت شده از دارالقرآن بسیج استان زنجان
💎 جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن»
🎊 ویژه مربیان قرآن فعال در مساجد و پایگاه های بسیج سراسر کشور
😍برای ثبت واحد قرآنی مسجد و شرکت در جشنواره به سایت quranbsj.ir سربزنید تا در قرعه کشی 🎁 ۲۰۰ جایزه دو میلیون ریالی شرکت کنید.
🔆 اطلاعات بیشتر:
💢 مطالعه کامل پوستر بالا
👌برای استفاده از حمایت ها و خدمات دارالقرآن بسیج واحد قرآنی خودتون رو ثبت کنید...
#مسجد_پایگاه_قرآن
#خواندنی_ترین_کتاب_دنیا
@dbzanjan
درباره شخصیت علی بن ابیطالب، از حقیقت ناشناخته او صحبت کنیم، یا با شناخت محجوب و مهجور خود؟ اصلاً علی - علیه السلام - یک بشر ملکی و دنیایی است که ملکیان از او سخن گویند یا یک موجود ملکوتی است که ملکوتیان او را اندازه گیری کنند؟ اهل عرفان درباره او جز با سطح عرفانی خود و فلاسفه و الهیون جز با علوم محدوده خود با چه ابزاری میخواهند به معرفی او بنشینند؟ تا چه حد او را شناختهاند تا ما مهجوران را آگاه کنند؟ دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و اهل فلسفه با همه فضایل و با همه دانش ارجمندشان آنچه از آن جلوه تام حق دریافت کردهاند، در حجاب وجود خود و در آینه محدود نفسانیت خویش است و مولا غیر از آن است. پس اولی آن است که از این وادی بگذریم و بگوییم علی بن ابیطالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست که میتوان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیت شده پیامبر عظیم الشأن است، و این از بزرگترین افتخارات اوست.
صحیفه امام؛ ج 14، ص 347
•┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈•
✅ با ما همراه باشید..
🌐شبکه تربیتی بسیج «صالحین» استان زنجان
@salehinzn