eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
421 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 تصوری نادرست درباره در و در 🔹 شاید خیلی از ما همین باشد که‏‌ ای مردم! یکی از دو بدبختی را اجمالًا باید بپذیرید، یا بدبختی در دنیا و یا بدبختی در آخرت. حاضر نیست که ببیند شما هر دو خوشبختی را دارید. 🔸این ضد تعلیمات انبیاست. نمی‌خواهم بگویم ضد تعلیمات فقط است؛ ضد تعلیمات انبیاست از جمله خود (ع). 🔹 (ع) در می‌فرماید: انَّ الْمُتَّقینَ ذَهَبوا بِعاجِلِ الدُّنْیا وَ آجِلِ الْاخِرَةِ؛ متقین، هم سعادت دنیا را می‌خواهند هم سعادت آخرت را. 🔸 اشتباه این است که ما خیال می‌کنیم گناهان به دلیل اینکه سعادت است است ولی سعادت دنیا، در صورتی که اساس این منطق در اسلام بر این است که گناه فقط به دلیل اینکه بدبختی است گناه است. البته میان خوشبختی در دنیا و تسلیم لذت‌های فوری شدن باید تفکیک کرد. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۱۶۸ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
بروید سراغ کارهاى نشدنى، تا بشود : بروید سراغ کارهاى نشدنى، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهاى سنگین، تا بردارید. "و لا یخشون احدا الا الله". خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟ جوابش این است که: "و کفى بالله حسیبا"؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهى، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصى که خوردى، زحمتى که کشیدى، کارى که کردى، خون دلى که خوردى، دندانى که روى جگر گذاشتى، اینها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ ه "و کفى بالله حسیبا". 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
✅ امام صادق عليه‌السلام: كمالُ الاَدَبِ و َالْمُروءَةِ سَبْعُ خِصالٍ : اَلْعَقلُ وَ الْحِلْمُ ، و َالصَّبْرُ ، وَ الرِّفْقُ ، و َالصَّمْتُ ، وَ حُسْنُ الْخُلْقِ وَ الْمُداراةُ؛ كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏ اخلاقى و مدارا. 📚 معدن الجواهر، ص۵۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت اول) آیا باید پوشش و شوخی‌ها و رفتارهای خاص نوجوان ها و جوان ها را در گروه کنترل کرد؟ کدام هایش را آری و کدام هایش را نه؟ چرا ؟ امضای یک رفتار توسط سرگروه به چه معناست؟ تفاوت اثر رفتار سرگروه با سایر مسوولین پایگاه و مسجد در قبال این رفتارها چیست؟ اگر سرگروه سکوت و بی توجهی کند، تایید کند یا برخورد کند در هر حالتی چه می شود؟ آیا تایید یک تیپ پوشش، به معنی تایید رفتارهای تبعی منطبق با آن تیپ هم هست؟ اساسا علت این رفتارها در نوجوان چیست؟ آیا اینها طبیعی‌اند یا غیرطبیعی ؟ این نشانه ها پایدارند یا موقتی؟ آیا هویت یابی نوجوان به معنای تمایزیابی از همین طریق صورت می گیرد؟ واکنش ما برای نوجوان چقدر اهمیت دارد؟ اگر این نشانه ها در سایر محیط های اجتماعی، باعث هویت یابی و کسب رضایت و مقبولیت نوجوان بوده و در محیط مسجد اینگونه نباشند چه می‌شود؟ این تاثیری در انتخاب گروه مرجع نوجوان دارد؟ ممکن است تضادی ایجاد کند؟ مطلب فوق از این جهت اهمیت دارد که نوجوانی ( مقطع راهنمایی و دبیرستان) سن هویت یابی در گروه همسالان و دوستان است. یعنی پیوندهای عاطفی فرد در گروه همسالان بسیار قوی است و همین منبع الهام‌گیری هویتی و الگویی وی قرار می‌گیرد. ...این مطلب ادامه دارد 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
راهکارهای امید آفرینی در قرآن کریم.pdf
4.19M
💢موضوع: راهکارهای امیدآفرینی در قرآن کریم 🔸🌺🔹 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔸امام جواد علیه السلام فرمودند: فَسادُ الأخلاقِ بِمُعاشَرَةِ السُّفَهاء، وَ صَلاحُ الأخلاقِ بِمُنافَسَةِ العُقَلاء؛ کشف الغمّه، ج2، ‌ص349 🔹شرح حدیث: روح و اخلاق انسان، رنگ پذیر است. اگر حضور در مکان متعفّن، ‌ما را بدبو می کند، حضور در گلستان و فضای معطّر هم ما را خوشبو می سازد. همچنان که از محیط پیرامون خود و اشیای آن رنگ و تأثیر می پذیریم، خلق و خوی نیک و بد دیگران هم در ما اثر می گذارد. این که گفته اند: تو اول بگو با کیان زیستی / پس آنگه بگویم که تو کیستی به یک حقیقت جاودان و فراگیر اشاره دارد. همنشینی با افراد بی خرد و نادان، ‌انسان را در سطح فکر، طرز گفتار، شیوه ی رفتار، نوع زندگی و ارتباط با مردم، با آنان هماهنگ می سازد. انس و همنشینی با عاقلان نیز، ‌رفتار و گفتار انسان را متین و سنگین می کند. همچنان که افراد علاقمند به سلامت و تندرستی، مراقب غذا و هوا و تنفّس و بدن خویش هستند، علاقه مندان به «سلامت روح»، «صلاح اخلاق» هم برای معاشرتهای خود حد و حریمی قایلند و با هر کس رفیق نمی شوند و با هر گروه، مجالست نمی کنند. هم باید نسبت به «دایره ی همنشینان خود» دقت و مراقبت داشت و هم نسبت به دوستان و رفقای فرزندان، حساسیّت نشان داد و بر آن نظارت نمود، ‌زیرا تغییر رفتار و گرایش به مفاسد و ضعیف شدن ایمان و اخلاق فرزندان، گاهی در اثر دوستان ناباب است. 📚منبع: حکمت های تقوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام جواد علیه السلام)، جواد محدثی 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
در آستانۀ تو کسی نا امید نیست آقا برای ما همه، باب الحوائجی بی شک شفیع ماست نگاه رئوف تو در رستخیز واهمه باب الحوائجی ⚫️ شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت دوم) بدیهی است برای نحوه برخورد و حوزه های برخورد؛ باید شاخص های مختلفی را (ایجابی و سلبی) مبنا قرار دهیم. مثل: -    حفظ کرامت انسانی (نفی شوخی های توهین آمیز با افراد، رعایت حریم خصوصی افراد) -    توجه به تنوع سلیقه ها (پذیرش مدگرایی در حد معقول و طبیعی اش) -    حفظ حیا (منع استفاده از کلمات جنسی، منع انجام شوخی های نامناسب بدنی و منع پوشش های بی حیا) -    توجه به معنویت حال می خواهیم دقت کنیم ببینیم که اثر رعایت این اصول در گروه چیست؟ رعایت یک سری اصول در گروه یعنی منع انجام برخی کنش های مطلوب نوجوان (که بواسطه آنها در سایر محیط ها پذیرش یافته است) در محیط مسجد و پایگاه (دقت کنید این منافی علاقه فطری نوجوان به فضاهای سالم و پاک نیست. او الزاما این علایقش را مصداق کار منکر و بد نمی داند و دارد با تمایز، تشخص می گیرد). این امر می تواند دو اثر بر نوجوان های گروه داشته باشد: 1.نفاق اعضا : این اثر غالبا در جایی است که نحوه برخورد سرگروه با کنش های فرد، غلیظ و تند باشد. و فرد مجبور باشد بیشتر ابعاد شخصیت خود را پنهان کند و کاملا حس شخصیت دوگانه را داشته باشد. طبیعتا در این شرایط فرد رفتارهایی را انجام می دهد که می داند مطلوب سرگروه است. که این می تواند تبعات بسیار بدی داشته باشد؛ هم سرگروه دیگر از مسائل واقعی اعضا مطلع نخواهد شد و هم افرادی ریاکار و متزلزل تربیت می شوند که یاد نگرفته اند خودشان باشند. 💥این مطلب ادامه دارد 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی،فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
منش تربیتی امام کاظم علیه السلام مردی از نوادگان در ، امام كاظم (علیه السلام) را آزار می داد و هرگاه ایشان را می دید، به امام دشنام می داد. برخی از اطرافیان به حضرت گفتند اجازه بفرمایید این مرد را به قتل برسانیم. امام كاظم (علیه السلام) آنان را از این كار به شدت منع كرد و سراغ نشانی مرد دشنام گو را گرفت. گفتند در فلان منطقه از مدینه می كند. امام، سوار بر مركب به سویش رفت و او را در مزرعه اش دید. با الاغش داخل شد. آن مرد فریاد زد ما را لگدمال نکن! امام با مرکب از داخل زراعت به سوی مرد رفت تا نزدیک او رسید. پیاده شد، در كنارش نشست، با او شوخی و مزاح كرد و به او فرمود چه مقدار خسارت بر زراعت تو وارد كردم؟ گفت صد . فرمود امید داری چقدر محصول به دست بیاوری؟ گفت ندارم. فرمود گفتم چقدر داری؟ گفت امید دارم دویست دینار محصول به دست آورم. امام كاظم (علیه السلام) كیسه ای به او داد كه در آن سیصد دینار بود و فرمود زراعت تو بر جایش باقی است و خداوند آنچه امید داری را به تو روزی می كند. مرد بلند شد و سر مبارک حضرت را بوسید و خواست تا از تقصیرش درگذرد. امام تبسمی كرد و بازگشت. امام كاظم (علیه السلام) به رفت و مرد دشنام گو را دید كه در مسجد نشسته است. وقتی نگاهش به امام افتاد، گفت خداوند می داند خود را كجا قرار دهد. یاران امام به سوی آن مرد رفتند و گفتند داستان چیست، تو تا به حال به گونه ای دیگر سخن می گفتی؟ مرد گفت شنیدید الآن چه گفتم و شروع به دعا كردن برای امام كاظم (علیه السلام) كرد. گفتگوها میان مرد و یاران امام ادامه یافت. وقتی امام كاظم (علیه السلام) به خانه اش بازمی گشت، به اطرافیانش كه پیش از آن می خواستند مرد را بكشند فرمود كاری كه شما می خواستید انجام دهید بهتر بود یا آنچه من انجام دادم؟ من با این مقدار پول، كارش را اصلاح كردم و از شرش در امان گشتم.  منابع: ۱. بحارالانوار، جلد ۴۸، صفحه ۱۰۲ ۲. مناقب ابن شهر آشوب، جلد ۴، صفحه ۳۱۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
💠▪️امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند: اِجْتَهِدُوا فِي أَنْ يكونَ زَمَانُكمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِينَ يعَرِّفُونَكمْ عُيوبَكمْ وَ يخْلِصُونَ لَكمْ فِي الْبَاطِنِ وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلَذَّاتِكمْ فِي غَيرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَة تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَاتٍ. ✨ تلاش کنید که وقت شما چهار ساعت باشد: 1⃣ساعتى براى مناجات با خدا 2⃣ساعتى براى کار زندگى 3⃣ساعتى براى معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتماد که شما را از عیب‏هایتان آگاه نمایند و از دل با شما خالص و یک رو باشند 4⃣ساعتى که در آن براى لذت‏هاى غیر حرام خویش خلوت کنید و با این ساعت، براى سه ساعت دیگر نیرو می یابید. 📚 تحف العقول، صفحه۴۰۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
|شھید ابراهیم هادے| بہ فڪر[مثل شھدا مُردن] نباش! بہ فڪر[مثل‌شھدا زندگےڪردن] باش! 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔰 «شاخص های » 🌐 ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی N313.ir 🗓 آزمون: 20 فروردین 1400 - اعلام نتایج و اهداء جوایز: 27 فروردین 1400 🔸جوایز: 5 سفر - 5 سفر معلی - 3 سکه تمام بهار آزادی 5 نیم سکه - 10 ربع سکه - 110 سفر مقدس و دهها جایزه ارزنده دیگر 📗تهیه کتاب: 09139825279 📥 دريافت فایل pdf و مسابقه از لینک زیر: serajnet.org/post/detail/Fa/2-1-19-1-6-0 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn