eitaa logo
عقل و عشق
131 دنبال‌کننده
440 عکس
387 ویدیو
8 فایل
♦کانال `عقل و عشق` و دیگر کانال های ما به صورت کشکول میباشد. @masir69 @masir110 @masir11012869 همچنین محصولات طب سنتی اسلامی در این کانال ها به فروش میرسد.🌸 √نسخه های مجرب طب سنتی اسلامی. #حکیم_خیراندیش سفارش محصولات: @Baran110128 ۰۹۳۸۳۲۸۱۷۰۸
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زنان طلایی 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما این طرف وآن طرفی را نشناسیم ما پشت سر عشــق ، طرفدار شماییم @masir110
14010204_42699_128k.mp3
3.4M
🎙 کلیپ صوتی | غرور، طلیعه شکست 🔺 رسانه KHAMENEI.IR براساس بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و اشاره به حوادث جنگ حنین، کلیپ صوتی «غرور، طلیعه شکست» را منتشر میکند. https://eitaa.com/joinchat/1761935378Ccb74ae0899
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ بیداری از خواب غفلت 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: پروردگارا ! به محمد و آل محمد، همه‌ی ما را از خواب غفلت بیدار کن. پروردگارا ! دست اشرار را، دست متجاوزان را از ملتهای اسلامی و کشورهای اسلامی کوتاه کن. پروردگارا ! به محمد و آل محمد، اسلام و مسلمین را در همه جا نصرت عطا فرما. 🎙 مجموعه 📥 دسترسی به نسخه پخش تلویزیونی👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظاتی از روضه خوانی در مراسم اقامه نماز بر پیکر همسر مکرمه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی. @masir11012869
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 [دمع السجوم:( در کربلا چه گذشت) ترجمه کتاب نفس المهموم - در ثواب گریستن بر مصیبت حسین و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباری که در شهادت آن حضرت وارد شده است - صفحه ۴۰]  اگر مردی سنگی را دوست بدارد خدا او را روز قیامت با آن سنگ محشور گرداند. @masir69
 [بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع زن و خانواده - اشاره - صفحه ۲۶]  از جمله ی مسائلی که مطرح می‌شود، مسئله ی اشتغال بانوان است. اشتغال بانوان از جمله ی چیزهائی است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکت‌های اجتماعی موافقم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادی باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسی و اجتماعی و فعالیت‌های خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینها هم خوب است. زن‌ها نصف جامعه اند و خیلی خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه ی اینگونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت. یک اصل این است که این کار اساسی را - که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانوئی و مادری است - تحت الشعاع قرار ندهد. می‌شود هم. به نظرم می‌رسد مواردی داشتیم که خانم هائی اینطور عمل می‌کردند. البته یک قدری به آنها سخت می‌گذرد؛ هم درس خواندند، هم درس دادند، هم خانه داری کردند، بچه آوردند، بزرگ کردند، تربیت کردند. پس ما با آن اشتغال و مشارکتی کاملاً موافق هستیم که به این قضیه ی اصلی ضربه و صدمه نزند؛ چون این جایگزین ندارد. شما اگر بچه ی خودتان را در خانه تربیت نکردید، یا اگر بچه نیاوردید، یا اگر تارهای فوق العاده ظریف عواطف او را - که از نخ‌های ابریشم ظریف تر است - با سرانگشتان خودتان باز نکردید تا دچار عقده ی [عاطفی] نشود، هیچ کس دیگر نمی تواند این کار را بکند؛ نه پدرش، و نه به طریق اولی دیگران؛ فقط کار مادر است. این کارها، کار مادر است؛ اما آن شغلی که شما بیرون دارید، اگر شما نکردید، ده نفر دیگر آنجا ایستاده اند و آن کار را انجام خواهند داد. بنابراین اولویت با این کاری است که بدیل ندارد؛ تعیّن با این است. آن وقت همین جا وظیفه ای بر دوش دولت است. باید به آن خانم هائی که حالا به هر دلیلی، به هر جهتی، با هر ضرورتی، کار تمام وقت یا نیمه وقت را قبول کرده اند، کمک بشود تا بتوانند به مسئله ی مادری برسند، به مسئله ی خانه داری برسند. با مرخصی ها، با زمان بازنشستگی، با مدت کار روزانه، به نحوی بایستی دولت کمک کند تا این خانمی که حالا به هر دلیلی آمده اینجا شاغل شده، بتواند به آن قضیه هم برسد. دومین مسئله، مسئله ی محرم و نامحرم است. مسئله ی محرم و نامحرم در اسلام جدی است. البته بخش عمده ای از این قضیه ی محرم و نامحرم باز برمی گردد به خانواده. یعنی چشم پاک و دل بی وسوسه و ریب برای هر یک از زوجین موجب می‌شود که محیط خانواده از طرف او تقویت و گرم شود؛ مثل یک کانون گرمابخشی، محیط را گرم می‌کند. اگر آن طرف مقابل هم همین چشم پاک و دل خالی از وسوسه را داشت، طبعاً این دوجانبه خواهد شد و محیط می‌شود محیط کانون خانوادگیِ گرم و بامحبت. اگر چنانچه نه، چشم خائن، دست خائن، زبان دو وجه، دل بی محبت و بی اعتقاد به همسر و همسری وجود داشت، ولو ظاهرسازی هائی هم باشد، محیط خانواده سرد می‌شود. در مقالات دوستان خواندم که همین بیرون رفتنها و همین اشتغالات و اینها موجب می‌شود که گاهی سوءظن‌های بیجا به وجود بیاید. لیکن فرقی نمی کند؛ بالاخره اگر سوءظن پیدا شد، چه سوءظن، مستند درستی داشته باشد، چه نداشته باشد، اثر خودش را می‌بخشد؛ مثل گلوله ای است که از این لوله بیرون می‌آید؛ اگر توی سینه ی کسی خورد، می‌کشد؛ چه این شخص عامد باشد، چه اشتباهاً دستش رفته باشد روی ماشه. گلوله فرقی نمی گذارد. گلوله نخواهد گفت چون کسی که من را شلیک کرد، عامد نبود، پس من سینه ی این طرف مقابل را نَدَرم؛ نه، گلوله می‌دَرد. این سوءظن کار خودش را می‌کند؛ چه منشأ درستی داشته باشد، چه ناشی از وسواس و مثلاً تصورات و توهماتِ بیجا باشد. یک نکته هم مسئله ی ازدواج است. ازدواج یک تقدسی دارد از نظر ادیانی که حالا من می‌شناسم. من در این خصوص، تفحص زیادی نکردم. بد هم نیست که بعضی از دوستانِ آماده ی به کار در این زمینه تفحص کنند. غالباً مراسم ازدواج، یک مراسم مذهبی است؛ مسیحی‌ها آن را توی کلیسا انجام می‌دهند، یهودی‌ها آن را در کنائسشان انجام می‌دهند؛ مسلمان‌ها هم اگرچه در مسجد انجام نمی دهند، اما اگر بتوانند، در مشاهد مشرفه، والّا در ایام متبرک دینی و عمدتاً به وسیله ی رجال دین، این را انجام می‌دهند. رجل دینی هم وقتی برای ازداوج نشست، مبالغی دین بیان می‌کند. بنابراین صبغه، کاملاً صبغه ی دینی است. ازدواج یک جنبه ی قدسی دارد؛ این جنبه ی قدسی را نباید از آن گرفت. گرفتن جنبه ی قدسی به همین کارهای زشتی است که متأسفانه در جامعه ی ما رائج شده. این مهریه‌های سنگین به خیال اینکه می‌تواند پشتوانه ی حفظ خانواده و حفظ زوجیت باشد، تعیین می‌شود؛ در حالی که اینجور نیست. حداکثر این است که شوهر از دادن امتناع می‌کند، میبرندش زندان؛ یک سال، دو سال زندان می‌ماند. در این اقدام، به زن چیزی نمی رسد؛ او بهره ای نمی بَرد، جز اینکه کانون خانواده اش هم متلاشی می‌شود. اینکه در اسلام از حضرت امام حسین نقل شده که
فرمود ما دخترانمان و خواهرانمان و همسرانمان را جز با مهرالسّنه عقد نکردیم، به خاطر این است؛ والّا می‌توانستند. اگر امام حسین علیه السلام می‌خواست مثلاً با هزار دینار هم عقد بکند، می‌توانست؛ لازم نبود مثلاً با پانصد درهم - دوازده و نیم اوقیه - مقید به این کار بشود. آنها می‌توانستند، اما کمش کردند. این کم کردن، با یک محاسبه است؛ این خیلی خوب است. یا همین تشریفات زائد ازدواج – خرج‌های زیاد، مجالس متعدد - که واقعاً انسان دلش می‌گیرد وقتی می‌شنود. اینها از آن مواردی است که گفتمان سازی می‌خواهد. خانم‌های مؤثر، آقایان مؤثر، اساتید دانشگاه، روحانیون، به خصوص صدا و سیما و رسانه‌ها باید در این زمینه‌ها کار کنند؛ این را از این حالت بیرون بیاورند. یک کلمه هم درباره ی نقش مردان عرض کنیم. در خانواده هی گفته می‌شود نقش زن. دلیلش هم واضح است؛ چون زن در خانواده عنصر محوری است. اما اینجور نیست که مرد در خانواده وظیفه و مسئولیت و نقشی نداشته باشد. مردهای بی خیال، مردهای بی عاطفه، مردهای عیاش، مردهای قدرنشناس زحمات زن خانه، اینها به محیط خانه لطمه می‌زنند. مرد باید قدردان باشد. جامعه باید قدردان باشد. حتماً بایستی بر روی کار زن‌های خانه دار ارزش گذاری ویژه بشود. بعضی می‌توانستند بروند کار بگیرند، بعضی می‌توانستند تحصیلات عالیه بکنند، بعضی تحصیلات عالیه هم داشتند - من دیدم زنانی را از این قبیل - گفتند ما می‌خواهیم این بچه را بزرگ کنیم، خوب تربیت کنیم، نرفتیم کار بگیریم. زن نرفته کار بگیرد، آن کار هم زمین نمانده؛ آن ده نفر دیگر رفتند آن کار را گرفتند. باید از اینجور زنی قدردانی شود. در بیاناتی که حضرات فرمودند، این بود که مثلاً بیمه هائی برای اینها در نظر گرفته شود. بله، تأمین اقتصادی شان، بیمه شان، بقیه ی چیزهائی که لازم است، باید در نظر گرفته شود. فرزندان هم نقش دارند. یکی از مهمترین بخشهای خانواده، فرزندانند؛ نقش آنها هم احترام به والدین است. که دیگر حالا این هم داستان مفصلی است. به هر حال از شما تشکر می‌کنیم. من از این جلسه راضی هستم. الحمدلله جلسه ی خوبی بود. ان شاءالله خداوند هم از همه ی ما راضی باشد و زحماتی که کشیدید، منظور نظر حضرت بقیةالله ارواحنا فداه باشد و کار هم ان شاءالله دنبال شود و دنبال می‌شود. @masir11012869
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️آیت الله العظمی جوادی آملی: شما همین جریان طبس را دیدید؛ دشمنان در آن محدوده زمین‌شناسی كردند، زمان‌شناسی كردند، دریاشناسی كردند، هواشناسی كردند همه كارها را كردند و آن تعداد نیرو را در طبس پیاده كردند ولی با یك مشت شن مسئله حل شد. مگر جریان طبس مثل جریان جنگ احزاب معجزه نبود؟ اگر خدای ناكرده كسی بگوید اینها تصادف است پس ـ معاذ الله ـ درباره جنگ احزاب هم باید بگوید تصادف است، منتها اینها عنایت الهی بود و معجزه قرآن و عترت. در این انقلاب معجزات فراوان بود، با یك مشت شن مسئله طبس حل شد، نه امام خبر داشت نه مسئولان می‌دانستند نه مسئولین درجه سوم و چهارم اطلاعی داشتند، در حالیکه همه در منزل خوابیده بودند شنهای صحرای طبس كه مأموران الهی‌ بودند مسئله را حل كردند!﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾ مگر این شنها فرق می‌كند با آن شن؟! مگر شن حجاز بنده خداست و شن طبس بنده خدا نیست؟! ﴿وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّماوَاتِ والأرْضِ﴾ ﴿وَمَا یعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاّ هُوَ﴾. اگر این راه را ادامه بدهیم همان خدا با همان قدرت، این کشور را حفظ می‌كند و این را ما آزمودیم، اینها را می‌گویند «آیات بینه». بعضی از معجزات است كه یك مقدار مستور است، اما شما می‌بینید وقتی كه ذات اقدس الهی از مكه و آیات مكه یاد می‌كند می‌گوید: ﴿فِیهِ آیاتٌ بَینَاتٌ﴾ نمونه دیگر در جریان حضرت موسی و آن دریاشكافی كه یك چیز بین الرشد و دیدنی است می‌فرماید: ما به موسی ﴿آیاتٍ بَینَاتٍ﴾ دادیم؛ این «بینات» را همه جا نمی‌گوید. این انقلاب آیات بین كم نداشت. @masir11012869