eitaa logo
عقل و عشق
131 دنبال‌کننده
440 عکس
387 ویدیو
8 فایل
♦کانال `عقل و عشق` و دیگر کانال های ما به صورت کشکول میباشد. @masir69 @masir110 @masir11012869 همچنین محصولات طب سنتی اسلامی در این کانال ها به فروش میرسد.🌸 √نسخه های مجرب طب سنتی اسلامی. #حکیم_خیراندیش سفارش محصولات: @Baran110128 ۰۹۳۸۳۲۸۱۷۰۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸جوان ها مثل پیرمردها عزاداری نکنند!🔸 جوان‌ها توجه کنند که اظهار علاقۀ جوان به امام حسین علیه السلام شکلی دارد و اظهار علاقۀ پیرمرد نیز شکلی دیگر؛ همان‌طور که وقتی شخصی از دنیا می‌رود، بستگان او هر کدام به شکلی شیون می‌کنند. شما جوان‌ها بدانید که هنوز وقت آن نشده که آرام آرام اشک بریزید. کار شما فعلاً این نیست. @masir11012869
🏴 امام حسین (ع) در کربلا هم اهل تبیین بود. رهبر انقلاب: در خود عرصه‌ی کربلا حضرت اهل بودند، میرفتند، صحبت میکردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده میکردند که بروند با آنها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آنها را بیدار کنند. 🏴 @masir11012869
و کسی که گناهی از او صادر شود و باکی از ظهور آن نداشته باشد،جمع میان گناهکاری و بی حیایی کرده و حال او بسیار بدتر است از گناهکار صاحب حیا. @masir11012869
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نگویید اول باید قلبم آماده باشد ...🔸 نگویید اول باید قلبم آماده باشد، بعد اشکم بیاید؛ اول باید قلبم آماده باشد، بعد سینه بزنم؛ نه، سینه بزن، قلبت آماده می‌شود، بعضی ماشین‌ها زود روشن می‌شوند و بعضی دیر. نفوس فرق می‌کنند. @masir11012869
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رباب هست و خروش و خسته حالی به دامن اشک و جای طفل خالی اگر گهواره را پس داده بودند دلش خوش بود با طفل خیالی
هدایت شده از 🩺علاجی‌‌نو
mehdi_rasouli_bayad_raft 128.mp3
6.1M
یه عده پای حق که میرسه فدایین.. @masir110
هدایت شده از 🩺علاجی‌‌نو
 [معراج السعاده - صفت پنجم: دنائت همت و مذمت آن - صفحه ۳۲۲]  بی غیرتی و بی حمیتی و آن، کوتاهی و اهمال کردن است درمحافظت آنچه نگاهبانی آن لازم است از دین و عرض و اولاد و اموال. و این مرض، از مهلکات عظیمه، و صفات خبیثه است. و بسا باشد که به «دیوثی» منجر شود. ---------- https://eitaa.com/joinchat/1761935378Ccb74ae0899
هدایت شده از 🩺علاجی‌‌نو
 [معراج السعاده - بی غیرتی و بی حمیتی - صفحه ۳۲۲]  حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند که: «دل مرد بی غیرت سرنگون است». [۴] ---------- [۴]: ۱۵. وسائل الشیعه، ج ۱۴، ص ۱۰۸، ح ۳. @masir11012869
هدایت شده از 🩺علاجی‌‌نو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | مشهور شد که قُتِلَ الْحُسين... ▪️مرثیه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زبان ترکی در مورد سيدالشهدا(ع) در اردبیل. 🏴 @masir128
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 استوری کلیپ 🕯 کای عنان گیر من آیا زینبی یا که آه دردمندان در شبی ◾️ اشاره رهبر انقلاب به شعر عمان سامانی از گفتگوی حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) 🏴 @masir11012869
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️می‌دانیم روایاتی را که دربارۀ زیارات سیدالشهدا در نیمۀ شعبان و در شب عاشورا و این‌ها هست، به کجاها رسیده؟! ▪️هیچ می‌توانیم بگوییم «کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِه‏» یعنی چه؟! ▪️ یا مثلاً [اینکه در احادیث دربارۀ] زیارت عاشورا آمده‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ»(۱) (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین (ع) محشور می‌شود). ▪️ سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ»(آغشته به خون حسین (ع)). 🔸چه عرض بکنیم؟! ما این‌ها را می‌فهمیم؟! ▪️چیست که ثوابش برای ما مذخور(۲)نیست؟ همین بکاء برای سیدالشهدا (ع) ثوابش چیست؟! می‌توانیم برایش حدی که دیگر از آن بالاتر نیست بگوییم؟! حدی نیست که! به حدی است بکاء که [در روایت] می‌گوید همین‌که اشک مختصری آمد، اذن دخول سیدالشهدا است و چه‌بسا جاهای دیگر هم [بنابه] الغاء خصوصیت، همین باشد؛ «الدَّمْعَةُ عَلامَةُ الْاِذْنِ»؛ داخل بشو. از چشم من اشک بیاید، چه ربطی دارد به اینکه آن‌ها اذن داده‌اند؟! هیچ معلوم است که چه هست قضایا؟! پی نوشت: ۱_«مَنْ بَاتَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (ع) لَیْلَةَ عَاشُورَاءَ لَقِیَ اللَّهَ تَعَالَی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَطَّخاً بِدَمِهِ کَأَنَّمَا قُتِلَ مَعَهُ فِی عَرْصَةِ کَرْبَلَاءَ؛ هرکس شب عاشورا نزد قبر حسین (ع) بیتوته کند، روز قیامت خدا را در حالی ملاقات می‏‌کند که به خون خود آغشته است. گویا با او در صحرای کربلا کشته شده است»؛ مصباح‌المتهجد، ج٢، ص٧٧١؛ اقبال‌الاعمال، ج۲، ص۵۵۸ و نیز نک: کامل‌الزیارات، ص۱۷۳؛ مزار کبیر، ص۳۵۱؛ بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۰۳و١٠۴. ۲_مذخور امری است که در دسترس همه نیست و ذخیره شده است برای افراد خاص یا وقت خاص یا مکان خاص؛ و مذخور بودن ثواب زیارت به یکی از این معانی است: ١. ذخیره‌شده برای وقت شدت نیاز؛ ٢. اصلاً بیان نمی‌شود که چقدر است؛ ٣. فقط برای خواص شیعه ذکر می‌شود. 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ @masir11012869
 [زیتون - مقصد پنجم: حسين و برزخ. ترجمه خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری]  حسين و برزخ جايگاه حسين در برزخش نيز خصوصيت ديگرى دارد ؛ در حديث آمده است كه حسين در يمين عرش قرار دارد و به قتلگاه، لشگرگاه و زائران خود مى نگرد. آن حضرت بهتر از هر كسى، آنها را مى شناسد و به مقام و منزلت زائران خود در نزد خداوند آگاه است. حسين گريه كنندگان بر خود را مى بيند و براى آنان طلب آمرزش مى كند و مى فرمايد: اى گريه كننده بر من، اگر بدانى كه خداوند چه چيزى را براى تو فراهم كرده، خوشحالى ات بيش از غم و غصه ات مى شود. @masir128
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نقش رفقای سلوکی در سیر و سلوک🔸 در شب های شام غریبان، همه می گیرند دستشان؛ درست است؟ وقتی باد می زند و شمع یکی را خاموش می کند، او شمعش را می گیرد به شمعی که روشن است و آن را روشن می کند. این جوری‌اند. اگر یکی غفلت بکند، دیگری غفلت او را برطرف می‌کند. بعد همه‌شان با شمع روشن جلو می روند. جزء آداب سلوکی، افراد به همدیگر است. همین که مأنوس بشوند، سیر می کنند. چطور وقتی انسان به تعلقات دنیا انس بگیرد، زمین‌گیر می شود، تعلق دوستان سلوکی به همدیگر نیز آنها را جاکَن می کند. @masir11012869
المرء مع من احب. تو را دوست دارم..
هدایت شده از هم نفس هم راز
آیت الله جوادی آملی .mp3
791.4K
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «دو تا طلبه يا دو تا دانشجو در اتاقی دارند با هم مباحثه مي‌کنند، يکی فهميد حق با اوست؛ اما مي‌خواهد حرف خودش را اثبات کند! اين همان غدّه بدخيم است که بعد يک وقت سر برمي‌آورد. ما اگر فهميديم حق با رفيق ماست در اوّلين فرصت او را تقويت کنيم ذات اقدس الهی بر اساس: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾يک مطلب علمی را که ما به حق بپذيريم، ده‌ها برابر به ما مرحمت مي‌کند. تنها مسئله مال که نيست. مسئله علم هست، شرف هست، عزت هست، آبرو هست. اگر کسی يک قدم در راه دين بردارد خدا ده برابر آبروی او را حفظ مي‌کند» @masir11012869
امام علی علیه‌السلام فرمود: اگر بردبار نیستی خود را به بردباری وادار کن (و در ظاهر خود را حلیم نشان بده) کم است کسی که خود را به گروهی شبیه کند و در زمره آنها در نیاید. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۶۸ @masir11012869
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: خداوند جواب اخلاص شهید همدانی را در همین دنیا داد ◽ فیلم حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید حاج حسین همدانی ◾ Farsi.Khamenei.ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸شهید همدانی؛ مجاهدی «بصیر» و «عاقل»🔸 اگر کسی که می رود برای جهاد، «» داشته باشد، می شود «». اما اگر بصیرت نداشته باشد، می شود «»! فرق بین داعش و شهید همدانی در «بصیرت» است. این بصیرت، نتیجه «» است؛ عدم بصیرت نتیجۀ «» است. به داعشی می گویی چرا این کارها را می‌کنی؟ می گوید «ملّا» گفته! خب تو ملا را شناخته‌ای که این طور می‌گویی؟!! این کسی که جانَت را بر سر حرف او می گذاری، چه کسی است؟ می‌گوید «ابوبکر بغدادی»! خب این آدم را شناخته ای که چطور آدمی است؟ ببینید، بصیرت ندارد! اینکه من همۀ درس اخلاقهایم را در جلسات پنجشنبه ها (1) روی موضوع «» گذاشته ام، برای این است که اگر رفتی و چلّه هایی انجام دادی و خدای تعالی جلوی چشمت را باز کرد و پرده از روی چشمت برداشت، «ظرفیت» داشته باشی که وقتی این حال را می بینی، مغرورت نکند. با عقلت ظرفیت پیدا می کنی. یعنی فکر کن، با فکر کار کن. به این که روی هر چیزی بررسی کنید، وقتی بصیر شدید آن وقت تصمیم بگیرید. ————————- 1. منظور مرحوم استاد، جلسات درس اخلاق ایشان برای طلاب در مدرسۀ فیضیه است. @masir11012869
 [معراج السعاده - سوء ظن و بد دلی به خدا و خلق - صفحه ۳۴۲]  و حضرت امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید که: «باید امر برادر مؤمن خود رابه بهترین محامل حمل کنی. و باید به سخنی که از برادر تو سرزند گمان بد نبری مادامی که محمل خوبی از برای آن بیابی». [۵] و مروی است که: «خدای - تعالی - حرام کرده است از هر مسلمی خون او را وعرض او را و ظن بد به او بردن را». [۶] و همین مذمت از برای ظن بد کافی است که آن را قرین کشتن مسلم و دست اندازی به حریم و عرض او نموده. و شکی نیست که هر که در باطن، بد به دیگری برد و اورا به شر و فساد نسبت دهد در ظاهر به نظر حقارت او را می‌بیند، و اکرام او را «کماینبغی» [۱] بجا نمی آورد. و در حقوق او کوتاهی می‌کند. بلکه مضایقه از غیبت، و اظهارآنچه گمان به او برده نمی کند. و همه این امور منشا هلاکت او می‌شود. و شبهه ای نیست در اینکه هر که ظن بد به مسلمانان می‌برد خبیث النفس و بدباطن است، و هر کسی را مثل خود می‌داند. و خباثت باطن او به ظاهرش نیز سرایت می‌کند. ودل هر مؤمن پاک طینتی نسبت به همه خلایق، پاک و صاف است و ظن بد به احدی نمی برد. آری، آری: از کوزه همان برون تراود که در اوست. ---------- [۵]: ۱۴. بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۱۹۶، ح ۱۱. [۶]: ۱۵. صحیح مسلم، ج ۸، ص ۱۱ [۱]: ۱۶. آنگونه که سزاوار است. @masir11012869
هدایت شده از 🩺علاجی‌‌نو
فرورفتگی محل جوش ها الف) مالیدن روغن بنفشه شبانگاه ب) روی خط روسری را ۱ الی ۲ مرحله زالو انداختن @masir128
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مهربانی فراگیر امام حسین (ع)🔸 اگر اسلام به صورت یک باشد، حسین بن علی (ع) یک است که از این قلعه سر بیرون کرده است. کسانی که قلعه را قبول ندارند، زیر سایۀ این درخت می نشینند! سایۀ این درخت، از قلعه بیرون زده است. دیوارهای قلعه، زیر آن است. بیرونی ها هم می توانند زیر سایۀ آن بنشینند. چه قدر کسانی هستند که از غیر اسلام می آیند و به این آقا پناه می برند و به او اعتقاد دارند! یک وقتی از کوچه های محلۀ کلیمی‌ها [در شیراز] عبور می کردم. خانم کلیمی ای آمد. گفت: بچۀ هجده ساله ای دارم. حال او بد است. بر روی یک پولی، حمدی بخوان که من با آن پول چیزی بخرم، نباتی بگیرم، بدهم به این برای شفا! گفتم: خانم شما کلیمی هستی. حمد مربوط به قرآن است. گفت: ما به حمد عقیده داریم! ما به امام حسین(ع) عقیده داریم! ما به حضرت عباس(ع) عقیده داریم! من هرچه گشتم، پول در جیب هایم نبود. خود او گشت و یک چیزی پیدا کرد. من بر آن حمد خواندم که او با آن برای بچه اش نبات بگیرد. این اعتقاد آنهاست. ما بعضی علما داشتیم که می رفتند در مسجد کلیمی ها روضه می خواندند! کلیمی ها زار زار گریه می کردند! کلیمی های آنوقت و کلیمی های حالا، چه تفاوتی دارند؟ نمی دانم! در اینها هم انسان های برجسته ای هستند؛ یعنی قوم پیچیده ای هستند. اگر خوب بشوند، در خوبی کم نظیر هستند. اگر هم بد بشوند، خیلی اعجوبه هائی هستند! @masir110
 [مفاتیح الجنان جدید (نگارش اسان) - مطلب چهارم: دعایی که بعد از زیارت هر امام خوانده می‌شود (دعای عالیه المضامین) - صفحه ۱۴۲۰]  ..و تَرْزُقَنِی مَالا کَثِیراً وَاسِعاً سَائِغاً هَنِیئاً نَامِیاً وَافِیاً وَ عِزّاً بَاقِیاً کَافِیاً وَ جَاهاً عَرِیضاً مَنِیعاً وَ نِعْمَةً سَابِغَةً عَامَّةً وَ تُغْنِیَنِی بِذَلِکَ عَنِ الْمَطَالِبِ الْمُنَکَّدَةِ وَ الْمَوَارِدِ الصَّعْبَةِ وَ تُخَلِّصَنِی مِنْهَا مُعَافًی فِی دِینِی وَ نَفْسِی وَ وَلَدِی... @masir11012869