eitaa logo
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
323 دنبال‌کننده
743 عکس
582 ویدیو
127 فایل
پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های واحد فرهنگی مسجد المهدی عجل الله کرمانشاه 💠 ارتباط با مدیر کانال:👇🏻 @M110nazari
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ امام صادق عليه السلام فرمود: 🔰 به درستى كه مومن كسى است كه در هنگام خشم، خشمش او را از حق بيرون نبرد و در هنگام خوشنودى، خوشنودى اش وى را به باطل داخل نكند و در هنگام قدرت و توانايى بيش ‍ از آنچه كه متعلق به خود اوست را نگيرد. کتاب حدیث ۵۲۰
هدایت شده از موسسه حکیم یار
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اگر این سخنان دکتر کوشکی و وقایع روزمره فلسطین را بشنوید، قطعا دیگر نخواهید پرسید چرا حماس دست به زد. 🔹️واقعاً ملت دربند و مظلوم چه باید بکند و آیا این مردم راه حلی غیر از و مُردن عزتمندانه دارد؟!
صدا ۱۷۱.m4a
4.7M
Attachment :۲۰۲۳۱۰۰۱_۱۲۳۱۵۱.mp3 💠 بیان احکام و احادیث (هر روز یک مسئله) 🎤 توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدامیرمحمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
»»» آیه ی روز : ********** يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَىَ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا احزاب-59 ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. ********** نکته ها: «جلابیب» جمع «جِلباب»، به معناى مقنعه اى است كه سر و گردن را بپوشاند،(439) و یا پارچه بلندى كه تمام بدن و سر و گردن را مى پوشاند.(440) در آیات گذشته سخن از اذیّت و آزار مؤمنان به دست منافقان بود. این آیه مى فرماید: براى آنكه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونه اى خود را بپوشانند كه زمینه اى براى بى حرمتى آنان فراهم نشود. بر اساس این آیه، نوعى روسرى مورد استفاده ى زنان آن زمان بوده، لیكن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقّت نمى كرده اند. لذا سفارش این آیه، نزدیك كردن جِلباب به خود است، نه اصل جلباب كه امرى مرسوم بوده است. این آیه كه فرمان حجاب مى دهد، با تهدید مطرح نشده بلكه فلسفه ى حجاب را چنین تبین مى كند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلك ها، تهمت ها، تهاجم ها و تهدیدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند. آفات بى حجابى 1. رونق گرفتن چشم چرانى و هوسبازى. 2. توسعه ى فساد و فحشا. 3. سوء قصد و تجاوز به عنف. 4. باردارى هاى نامشروع و سقط جنین. 5. پیدایش امراض روانى و مقاربتى. 6. خودكشى و فرار از خانه در اثر آبروریزى. 7. بى مهرى مردان چشم چران نسبت به همسران خود. 8. بالا رفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگى. 9. رقابت در تجمّلات. 10. ایجاد دلهره براى خانواده هاى پاكدامن. ----- 439) تفسیر مجمع البیان. 440) تفسیر المیزان. ********** پیام ها: - در امر به معروف، اوّل از خودى ها شروع كنیم سپس دیگران. «قل لازواجك و بناتك و نساء المؤمنین» - در احكام الهى، تفاوتى میان همسران و دختران پیامبر با دیگر زنان نیست. «لازواجك و بناتك و نساء المؤمنین» - پوشیدن لباسى كه معرّف شخصیّت زن براى تأمین عفّت و آبرو باشد، لازم است. «یعرفن فلا یؤذین» - بهانه به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهید. (در آیات قبل هشدار به اذیّت كنندگان بود، در این آیه تكلیف اذیّت شوندگان را مطرح مى كند.) «یعرفن فلا یؤذین» - رفت و آمد زنان در خارج از منزل، با حفظ عفّت عمومى مانعى ندارد. «یعرفن فلا یؤذین» - در امر به معروف و نهى از منكر، دلیل امر و نهى خود را بیان كنید. «فلا یُؤذین» - نوع لباس مردم در جامعه، مى تواند معرّف شخصیّت، مكتب و هدف آنها باشد. «یعرفن فلا یؤذین» - سرچشمه ى بسیارى از مزاحمت هاى هوسبازان نسبت به زنان و دختران، نوع لباس خود آنهاست. «یعرفن فلا یُؤذین» - زنان با حجاب باید با حضور خود در صحنه، جوّ عمومىِ عفاف و پاكدامنى را حفظ كنند و فرصت مانور را از هوسبازان بگیرند. «یعرفن فلا یؤذین» - بد حجابى هاى گذشته قابل عفو است. «غفوراً رحیماً» - مغفرت خداوند همراه با رحمت اوست. «كان اللّه غفوراً رحیماً»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روایت چگونگی حضور مجاهد جبهه فرهنگ، مرحوم حاج بهروز لرستانی در جبهه های دفاع مقدس 🎙 راوی: حاج بهزاد لرستانی 🎁 جهت شادی روحش هدیه فرمائید. @masjed_almahdi_kermanshah
📢 رهبر انقلاب، صبح امروز: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، رؤسای کشورهای ظالم و شرور [از قبیل] انگلیس، فرانسه و آلمان، پی‌درپی خودشان را میرسانند آنجا، برای چیست؟ چون می‌بینند دارد متلاشی و نابود میشود؛ این را میفهمند، [لذا] خودشان را میرسانند که از نابودی جلوگیری کنند... این نشان‌دهنده‌ی آن است که ضربه، ضربه‌ی بسیار محکم و تعیین‌کننده‌ای بوده. ۱۴۰۲/۸/۳ 🖼
⛔️ رهبر انقلاب، صبح امروز: آنچه که بنده تاکید میخواهم بکنم این است که دولتهای مسلمان باید در این قضیه قافیه را نبازند، اینجور نباشد که خیال کنند حالا بایستی چون یک غلطی آمریکاییها میکنند یا بعضی کشورهای غربی دیگر میکنند مدافعین از خانه و وطن را تروریست می‌نامند، اینها همان را تکرار کنند! کسی که از خانه‌ی خود، از میهن خود دفاع میکند در مقابل دشمن، این تروریست است؟! ✅ آن دولت جعلی و ظالمی که خانه‌ی او را غصب کرده تروریست آن است، دولتهای مسلمان مراقب باشند، سخنگویان سیاسی مراقب باشند حرف آنها را تکرار نکنند و بدانند که در این قضیه و در قضایای بعدی قطعا فلسطین پیروز خواهد بود. دنیای آینده دنیای فلسطین است، دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست و آینده متعلق به اینهاست. تلاشی که اینها دارند میکنند، بله ظلم میکنند، جنایت میکنند، فاجعه‌آفرینی میکنند لکن بیهوده است به جایی نخواهد رسید ان شالله باذن الله تعالی. ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ 🖼️
احکام۱۲۳.m4a
4.27M
Attachment :۲۰۲۳۱۰۰۱_۱۲۳۱۵۱.mp3 💠 بیان احکام و احادیث (هر روز یک مسئله) 🎤 توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدامیرمحمدی پور ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
»»» آیه ی روز : ********** يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ یونس-57 ای مردم! اندرزی از سوی پروردگارتان برای شما آمده است؛ و درمانی برای آنچه در سینه‌هاست؛ (درمانی برای دلهای شما؛) و هدایت و رحمتی است برای مؤمنان! ********** نکته ها: «موعظه»، بازداشتنِ آمیخته با هشدار و انذار است. [285] «شِفاء لما فى الصدور» یعنى مایه ى پاكى روح وقلب از آفات روحى است. زیرا امراض روحى سخت تر از امراض جسمى است و هنر قرآن نیز در همین شفابخشى به امراض روحى است. پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: «اذا التبسَتْ علیكم الفِتن كاللّیل المُظلم فعلیكم بالقرآن فانّه شافع مشفّع...» در هجوم فتنه هاى تیره و وحشتناك، به قرآن پناه برید كه هم موعظه است، هم شفا، هم نور و هم رحمت. [286] امام صادق علیه السلام فرمود: «شفاء لما فى الصدور من الامراض الخواطر و مشبّهات الامور» قرآن، براى تمام امراض روحى و شبهات و افكار شفاست. [287] گویا آیه اشاره به مراحل چهارگانه ى تربیت و تكامل دارد، یعنى: الف: مرحله ى موعظه، نسبت به كارهاى ظاهرى. «موعظة من ربّكم» ب: مرحله ى پاكسازى روح از رذایل. «شفاء لما فى الصدور» ج: مرحله ى راهیابى به سوى مقصود. «هدىً» د: مرحله ى دریافت رحمت الهى. «رحمة للمؤمنین» ----- 285) مفردات راغب. 286) بحار، ج 92، ص 17. 287) تفسیر نورالثقلین. ********** پیام ها: - نزول كتاب كه شامل موعظه و شفابخشى و هدایت و رحمت باشد، از شئون ربوبیّت الهى است. «من ربّكم» - قرآن، شفاى هر دردى است. درمان دردها را باید از مكتب قرآن گرفت، نه مكاتب شرق و غرب. «شفاء لما فى الصدور» - قرآن براى همه ى مردم موعظه است، ولى تنها گروه حقّ پذیر، مشمول هدایت و رحمت الهى مى شوند. «یا ایّها الناس... هدىً ورحمةً للمؤمنین» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ... زود فهمیدن، بوقت فهمیدن، بهنگام عمل کردن و پاسخ به نیاز دادن، آن نقطه‌ی برجسته‌ای است که نباید مغفول بماند. مقام معظم رهبری حفظه الله ۱۳۹۰/۰۷/۲۱ ۴ آبان سالگرد شهادت شهید پیشرو و پیشتاز 🎁 هدیه به روح امام و شهدا @masjed_almahdi_kermanshah
»»» آیه ی روز : ********** يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا نساء-1 ای مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید! همان کسی که همه شما را از یک انسان آفرید؛ و همسر او را (نیز) از جنس او خلق کرد؛ و از آن دو، مردان و زنان فراوانی (در روی زمین) منتشر ساخت. و از خدایی بپرهیزید که (همگی به عظمت او معترفید؛ و) هنگامی که چیزی از یکدیگر می‌خواهید، نام او را می‌برید! (و نیز) (از قطع رابطه با) خویشاوندان خود، پرهیز کنید! زیرا خداوند، مراقب شماست. ********** نکته ها: امیرالمؤمنین على علیه السلام فرمودند: صله ى رحم كنید، گرچه با سلام دادن باشد، خداوند فرمود: «و اتّقوا اللّه... و الارحام...»[225] ----- 225) كافى، ج 2، ص 150. ********** پیام ها: - آغاز سوره ى خانواده، با سفارش به تقوا شروع شده است، یعنى بنیان خانواده، بر تقواست و مراعات آن بر همه لازم است. «یا ایّها الناس اتّقوا» - خلقت و تربیت انسان، هر دو به دست خداست، پس پروا و اطاعت هم باید از او باشد. «اتّقوا ربكم الّذى خلقكم» - همه ى انسان ها از یك نوعند، پس هر نوع تبعیض نژادى، زبانى، اقلیمى و... ممنوع است. «خلقكم من نفس واحدة» - زن و مرد در آفرینش وحدت دارند و هیچكدام از نظر جنسیّت بر دیگرى برترى ندارند. «خلق منها زوجها» - همه ى انسان ها در طول تاریخ، از یك پدر ومادرند. «بثّ منهما رجالاً...»روایات درباره ى ازدواج فرزندان آدم دو نوع است، آنچه با قرآن هماهنگ است، روایاتى است كه مى گوید فرزندان آدم با یكدیگر ازدواج كردند.[226] - در مسائل تربیتى، تكرار یك اصل است. «اتّقوا ربّكم... اتّقوا اللّه» - رعایت حقوق خانواده و خویشاوندان، لازمه ى تقواست. «اتّقوا اللّه... والارحام» امام باقرعلیه السلام فرمود: قرابت دلبستگان پیامبرصلى الله علیه وآله را باید با موّدت مراعات كرد.[227] ----- 226) تفسیر المیزان. 227) بحار، ج 23، ص 257.