eitaa logo
واحدفرهنگی مسجدالمهدی (عج)کرمانشاه
324 دنبال‌کننده
729 عکس
577 ویدیو
127 فایل
پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های واحد فرهنگی مسجد المهدی عجل الله کرمانشاه 💠 ارتباط با مدیر کانال:👇🏻 @M110nazari
مشاهده در ایتا
دانلود
مراسم روز شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت رحمة الله علیهم اجمعین. ♦️زمان: چهارشنبه ۲ خرداد ساعت ۱۶ و تشیع پیکر شهید امنیت: مسعود کرمی 🕌مکان: مسجد جامع کرمانشاه. هماهنگی تبلیغات اسلامی استان . تنسيق الدعاية الإسلامية لمحافظة كرمانشاه ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ 💠https://eitaa.com/ensjam💠 ╰┅┅┅┅┅❀🔺❀┅┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق: 🔰ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود. @masjed_almahdi_kermanshah
مراسم گرامیداشت شهدای خدمت فردا پنجشنبه بعدازنماز مغرب وعشاء قاری:حاج وحید نظریان سخنران:حاج بهمن صحرائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دیدار صبح امروز خانواده شهید رئیسی با رهبر انقلاب در حاشیه مراسم نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان گرامی ➕ لحظاتی منتشرنشده از حضور شهید رئیسی در کنار رهبر انقلاب @masjed_almahdi_kermanshah
🔰مراسم گرامیداشت شهدای خدمت 🔸قرائت قرآن:حاج وحید نظریان 🔸سخنران:حاج بهمن صحرائی 📆 زمان: پنجشنبه ۱۴۰۳/۳/۳ پس از نماز مغرب وعشاء 🕌 مکان: مسجد المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف @masjed_almahdi_kermanshah
🔰 امام صادق علیه السلام: هرکس این سوره (سوره جمعه) را در هر شب جمعه بخواند، کفاره گناهان مابین دو جمعه خواهد بود. 📚 بحارالانوار جلد ۸۶ صفحه ۳۶۲ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
»»» آیه ی روز : ********** وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنتَقِمُونَ سجدة-22 چه کسی ستمکارتر است از آن کس که آیات پروردگارش به او یادآوری شده و او از آن اعراض کرده است؟! مسلّماً ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت! ********** نکته ها: در آیه ى 15 خواندیم كه هرگاه مؤمنان به آیات الهى تذكّر داده شوند، بى درنگ به سجده مى افتند؛ در برابر این گروه، كسانى هستند كه این آیه مى فرماید هنگام تذكّر نسبت به آیات خداوند بى توجّهى و اعراض مى نمایند. ********** پیام ها: - اعراض از تذكّرات الهى، بالاترین ظلم به خود و جامعه است. «و من اظلم» - خداوند، مؤمن و غیر مؤمن را هر كدام به نحوى تذكّر مى دهد. «ذُكِّروا بِایات رَبّهم خرّوا سُجداً»، « ذُكِّر بِآیات رَبّه ثم اعرض» - بى اعتنایى گنهكار به تذكّر، بدتر از گناه است. « ذكّروا - اعرض - اظلم» - رحمان و رحیم بودن خداوند، با قهر او منافاتى ندارد. «انّا من المجرمین منتقمون» - اعراض از آیات الهى جُرم است و مجرم در معرض انتقام الهى قرار دارد. «منتقمون» - تذكّر و محبّت كافى نیست، در مورد مجرمان، تنبیه و شدّت عمل لازم است. «منتقمون» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ امام صادق عليه السلام فرمود: در ضمن آنچه كه خداوند عزوجل به حضرت داود عليه السلام وحى نمود آمده است: ✅ اى داود! همچنانكه نزديكترين مردمان به خدا فروتنان هستند دورترين مردم از خدا متكبرانند. 📜 عن ابى عبدالله عليه السلام قال: فيما اوحى الله عزوجل الى داود عليه السلام يا داود: كما ان اقرب الناس من الله المتواضعون كذلك ابعد الناس من الله المتكبرون. 📚 کتاب حدیث ۲۸۶ @jahade_ba_nafs
»»» آیه ی روز : ********* وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ بقره-207 بعضی از مردم (با ایمان و فداکار، همچون علی (ع) در «لیلة المبیت» به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر ص)، جان خود را به خاطر خشنودی خدا می‌فروشند؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. ********** نکته ها: ابن ابى الحدید كه از علماى قرن هفتم اهل سنّت است، در شرح نهج البلاغه خود آورده است: تمام مفسّران گفته اند این آیه درباره على بن ابى طالب علیه السلام نازل شده است كه در لیلةالمبیت در بستر رسول خدا صلى الله علیه وآله خوابید. و این موضوع در حدى از تواتر است كه جز كافر یا دیوانه آنرا انكار نمى كند. [595] مشركانِ مكّه، قرار گذاشتند از هر قبیله اى یك نفر را براى كشتن پیامبر صلى الله علیه وآله انتخاب كنند و آن حضرت را دسته جمعى از بین ببرند تا بنى هاشم به خونخواهى او قیام نكنند و با این عمل از دعوت پیامبر راحت شوند. پیامبر صلى الله علیه وآله از نقشه ى آنان با خبر شد و على علیه السلام براى اینكه پیامبر به سلامت از مكّه خارج شود، در بستر ایشان خوابید و این آیه در شأن آن حضرت نازل گردید. [596] همین كه على علیه السلام در آن شب خطرناك به جاى پیامبر خوابید، خداوند به دو فرشته ى خود، جبرئیل و میكائیل فرمود: كدامیك از شما حاضرید فداى دیگرى شوید؟! هیچكدام از آنها حاضر نشدند. خداوند فرمود: اینك مشاهده كنید كه چگونه على بن ابى طالب علیهما السلام حاضر است جان خود را فداى رسول خدا كند. گاهى باید براى احیاى یك معروف ویا محو یك منكر، جان را تسلیم كرد. حضرت على علیه السلام فرمودند: كسى كه در راه امر به معروف و نهى از منكر كشته شود، یكى از مصادیق این آیه است. [597] ----- 595) شرح نهج البلاغه، ج 13، ص 262. 596) بسیارى از علماى اهل سنّت، به این فضیلت على علیه السلام اقرار كرده اند كه علاّمه امینى »ره« در الغدیر )ج 2، ص 48) آنان را نام برده است، از آن جمله امام احمدحنبل، در مسند خود )ج 1، ص 348) مى باشد. صاحب تفسیر اطیب البیان مى نویسد: در كتاب غایةالمرام، بیست حدیث آمده كه نُه حدیث از علماى اهل سنّت و یازده حدیث از علماى شیعه است و این آیه را درباره ى فداكارى حضرت على علیه السلام دانسته اند. در تاریخ طبرى، )ج 2، ص 373) نیز كه از نوشته هاى قرن سوم است، ماجراى خوابیدن حضرت على علیه السلام در بستر رسول خدا صلى الله علیه وآله نقل شده است. همچنان كه تاریخ یعقوبى )ج 2، ص 39) موضوع را به صراحت بازگو مى نماید. در شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید )ج 4، ص 73) آمده است: معاویه چهار هزار درهم پول داد تا بگویند این آیه در شأن ابن ملجم نازل شده است!. تفسیر نمونه، ج 2، ص 49. 597) تفسیر ص ********** پیام ها: - نااهل، حرفش زیباست وانسان را به تعجّب وامى دارد، ولى مؤمن، عملش دنیا را متعجّب مى كند. «من النّاس مَن یعجبك قوله»، «من النّاس مَن یشرى نفسه» - یاد ایثارگران را زنده بداریم. «من الناس من یشرى» - پیش مرگِ اولیاى خدا شدن، یك ارزش است. «من الناس من یشرى» - بزرگ ترین سود آن است كه انسان بهترین متاع را كه جان اوست به خالق خود بفروشد، آن هم نه براى بهشت و یا نجات از دوزخ، بلكه فقط براى كسب رضاى او. «ابتغاء مرضات اللّه» - در راه خدا، استقبال از خطر و آمادگى براى جانفشانى همچون دریافت خطر است. با توجّه به شأن نزول آیه، ستایش از كسى است كه جان خود را در معرض خطر قرار داد، هرچند حادثه اى اتفاق نیفتاد. «من یشرى نفسه...» - رأفت خداوند، بهترین پاداش است. خداوند براى هركارى پاداشى قرار داده است، امّا در این آیه مى فرماید: خداوند رئوف است. «اللّه رئوف بالعباد
🔰 امام صادق علیه السلام: هرکس این سوره (سوره جمعه) را در هر شب جمعه بخواند، کفاره گناهان مابین دو جمعه خواهد بود. 📚 بحارالانوار جلد ۸۶ صفحه ۳۶۲ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ پایگاه اطلاع رسانی واحد فرهنگی (عج) کرمانشاه https://eitaa.com/masjed_almahdi_kermanshah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای 🔰 رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم. @masjed_almahdi_kermanshah
🔴 تجربه تلخ انتخاباتی شهید مطهری؛ سبحان الله! بشر چه موجودی است! 🔸من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال ۱۳۲۵ که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. 🔹در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. 🔸گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترین عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. 🔹از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم. 📙 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۱، ص۱۸۰. @masjed_almahdi_kermanshah
»»» آیه ی روز : ********** وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُم بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ اعراف-9 و کسانی که میزانهای (عمل) آنها سبک است، افرادی هستند که سرمایه وجود خود را، بخاطر ظلم و ستمی که نسبت به آیات ما می‌کردند، از دست داده‌اند. ********** نکته ها: «خسارت»، به معناى از دست دادن سرمایه و سود است، ولى «ضرر»، از دست دادن سود مى باشد، نه سرمایه. ********** پیام ها: - براى یك انسان، چندین وسیله ى سنجش در كار است. «موازینه» - كم داشتن عمل صالح در روز قیامت خسارت است، تا چه رسد به نداشتن آن. «و مَن خَفّت... خسروا» - دنیا همانند بازارى است كه ایمان، «سود» آن و انكار و كفر، «خسارت» آن است. آرى، نادیده گرفتن استدلال و دعوت انبیا، در حقیقت محو كردن فطرت و جوهره ى انسانیّت و ظلم به خویشتن است. «خسروا أنفسهم» - بى اعتنایى و انكار آیات الهى، ظلم به آنها است. «كانوا بآیاتنا یظلمون» آرى به جا نیاوردن حقّ هر چیز و رعایت حقوق و حدود آن را نكردن، ظلم به آن است و نتیجه ى ظلم، خسارت و نابودى است. **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا