☫﷽☫ــ
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﺗﻘﻮﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻜّﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ
📖❀سوره الشعراء/ آیہ (۱۳ تا ۱۳۵)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُم بِمَا تَعْلَمُونَ
🔻ﻭﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ، ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ،(١٣٢)
🔺أَمَدَّكُم بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ
🔻ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻲ، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(١٣٣)
🔺وَجَنَّاتٍ وَعُيُونٍ
🔻ﻭ [ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ] ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭﻫﺎ ،(١٣٤)
🔺إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ
🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻢ .(١٣٥)
ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ، ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﺭﻭﺯ ﻋﻈﻴﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎَﺧﺬَﻫﻢ ﻋﺬﺍﺏ ﻳﻮم ﺍﻟﻈّﻠﺔ ﺍِﻧّﻪ ﻛﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﻳﻮم ﻋﻈﻴﻢ» ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯ ﺍﺑﺮِ ﺁﺗﺸﺒﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺑﻮﺩ.
📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺗﻘﻮﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻜّﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻭﺍﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟّﺬﻱ ﺍَﻣﺪّﻛﻢ»
٢- ﻫﺮ ﻛﺲ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﻣﺪّﻛﻢ ﺑﻤﺎﺗﻌﻠﻤﻮﻥ»
٣- ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ، ﺑﺎ ﺩﺍﻣﺪﺍﺭﻱ ﻭﺑﺎﻍ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩ. «ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ ﺁﻳﺔ... ﺍﻧﻌﺎم... ﺟﻨّﺎﺕ ﻭ ﻋﻴﻮﻥ»
٤- ﺍﮔﺮ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴّﺖ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﺍﺛﺮﻱ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﺳﻮﺍء ﻋﻠﻴﻨﺎ»
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀ #حدیث روز 🔹❀
🕋پيامبر صلي الله عليه و آله :
🔺يا فاطِمَةُ! كُلُّ عَينٍ باكِيَةٌ يَومَ القِيامَةِ إلاّ عَينٌ بَكَت عَلى مُصابِ الحُسَينِ ؛
🔻اى فاطمه! همه چشم ها در روز قيامت گريان است جز چشمى كه بر مصيبت هاى حسين بگريد .
📚✍🏻بحار الأنوار ، ج 44 ، ص ۲۹۳
۱۴۰۲/۰۴/۲۸
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_338.wma
11.6M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۳ قسمت ۱۰ از ۲۹
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم
• این مهدی نصیری است؛ در جنگ نخبگانی در دستهی ملامتیه دسته بندیاش میکنیم. ملامتیه به گروهی میگوییم که دائم در حال ملامت کردن جامعه و مسئولین و نظام و نهادها هستند بذر ناامیدی میکارند و فتنه درو میکنند!
• ملامتیهها اقسام گوناگونی دارند. نصیری در زیر دستهی روحانیتِ پشیمان دستهبندی میشود. گونهای خطرناک از روند نفوذ به حوزههای علمیه که خودخواسته خلع لباس میکنند خودشان را!
• کلا کسی که در سلک نخبگان دربیاید، قابل توجه میشود؛ در جبهه اسلام باشد خدمات ارزندهای ارائه میدهد. مثل امام و آقا و مطهری و ... و اگر در جبهه جهل قرار بگیرد ضرباتش دردناک است. مثل سروش و شبستری و ملکیان و ...
• این نخبگان فقط یک ادبیات متفاوتی دارند، میتوانند کمی پیچیدهتر پدیدهها را بیان کنند. خودشان هم طبقاتی دارند از سروش و ملکیان تا این پایینها نصیری.
• اما خب حوزهی عملشان کتاب و مجله و نوشته و علم است. البته به ظاهر
نصیری مدتی مدیر مسئول کیهان بود و رفت در حوزه و مجلهای منتشر کرد و از دو سرطيف مقاله انتقادی گرفت و این روحیه ملامتش از همانجا قابل دیدن بود. اهل اعتراض سیاه بود. بعدها دید آنجا چیزی عایدش نمیشود افتاد به خروج از حوزه و بیرون زد و ژست انتقادی گرفت، حالا هم روشنفکر بود هم حوزه خوانده. آمد در عرصه و از بالا تا پایین نظام را نقد کردن!
• میگویند کینهاش از آقا از جلسه عمار شروع شد و با آقا قهر کرد من میگویم این روحیه ناراحتش باعث شد حتی با ولایت قهر کند. اساسا هرجا هرکسی روحیه ناراحت داشته باشد، آخرش به انحراف میافتد. حالا شدت انحراف خودش پارامترهایی دارد.
• مسئله اینجاست. اینها سربازان قدیماند. جانشان گرفته شده دیگر توان کار سترگ علمی و شبهه معرفتی ندارند. لذا شما نه دیگر از سروش و ملکیان و شبستری و ... بروزی میبینید و نه وقتی مستضعفی مثل نصیری میخواهد عرض اندام کند.
• جنگ نخبگانی کشور اثرش در پایین دست جاری میشود به نوعی الناس على دين ملوكهم. اینها مالکان فکر مردماند که واکنشهایشان تودهها را جابجا میکند. اما شاهدیم که در این جنگ نه مالک بزرگی وجود دارد و نه تودهها با اینها جابجا میشوند؛ به قول معروف دست و پا زدن مرغ سر بریده است.
• اما خوب است بدانیم که اینها چه کردند تا به اینجا رسیدند.
مسئله این نوشتار مسئله عبرت است. این عبرتها را باید بدست آورد. اگر روحیه کسی خموده است. ناراحت است. اهل غرولند است مراقبش باشید اگر کسی ساکن دسته ملامتیه شد بدانید آخر سر اینجور زشت حضرت ژینا حضرت ژینا میکند آن هم بعد از یک سال که همه چیز مشخص شده و جلوی امام جماعه قد علم میکند و آخرش میشود این نقطه ترسناکی که میبینید بر سر گوریک بدکاره می ایستد و حاضر است با امام جامعه مخالفت کند.
• سرتان را درد نیاورم جنگ نخبگانی درست است دامنه کوچکی دارد و عموم جامعه درگیرش نیستند. اما اثر بخش است مردم را جهت میدهند. جنگ نخبگان در حوزه حق و باطل تا آنجا میرود که طرف پا به اعتقاداتش میزند.
• بنظرم سنت خدا این است که کسانی که با نقاب علم و اندیشه جلو بیایند را بی آبرو کند و کینه درونشان را بیرون بکشد و به مردم نشان بدهد. این جنگ جنگ پیچیده ایست و برای مردم حتی طرف دعوا هم گاهی معلوم نیست.
• خدای نکرده شاید روزی تشت بی آبرویی ما هم زمین بیافتد تا ناخالصی های درونمان را پاک نکنیم از این فرو افتادن از بلندی در امان نیستیم.
• نصیری تمام شده و سربازان جدید دارند به میدان میآیند ولی سنت خدا پابرجاست و سلاح در این جبهه "ایمان" و "امید" است. یادمان باشد در کوران حوادث برای خدا تکلیف تعیین نکنیم که متی نصر الله امیدتان را از دست ندهید ولو در ظهر عاشورا.
✍ محمدهادی مذهبجعفری
💡کانال تحلیلی محمدجوادخواجهوند
@mj_khajevand | لینک جامع
♦️ استاد شوشتری حفظه الله:
⚫️ در ایام محرم سعی کنید کسانی که کاری با امام حسین علیه السلام ندارند را به جلسات حسینی دعوت کنید انشاءالله امام حسین از آنها دستگیری خواهد کرد .
#محرم
#امام_حسین
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
12.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن بی #حجاب اومده در هیئت، داره به دم دستگاه #امام_حسین فحش میده!
خدایا چیکارش کنم؟!
#ولاء_طرفینی
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ــ
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ
📖❀سوره الشعراء/ آیہ (۱۳۶تا ١٤٠)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺قَالُوا سَوَاءٌ عَلَيْنَا أَوَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُن مِّنَ الْوَاعِظِينَ
🔻ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺗﻮ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﺩﻫﻲ ﻳﺎ ﻧﺪﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ! !(١٣٦)
🔺إِنْ هَٰذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ
🔻ﺍﻳﻦ [ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺣﻠﺎﻝ ﻭ ﺣﺮﺍم ] ﺟﺰ ﺷﻴﻮﻩ ﭘﻴﺸﻴﻨﻴﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻭﺍﭘﺲ ﮔﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ] ﻧﻴﺴﺖ ،(١٣٧)
🔺وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ
🔻ﻭ ﻣﺎ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻋﺬﺍﺑﻲ [ ﻛﻪ ﺗﻮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﻲ ] ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ .(١٣٨)
🔺فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ
🔻ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻫﻠﺎﻛﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ . ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ [ ﻗﻮم ﻫﻮﺩ ] ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ،(١٣٩)
🔺وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ
🔻ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(١٤٠)
•┈••✾▪️🍂🥀🍂▪️✾••┈•
✍🏻نکته ها🔹
ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﻛﺜﺮﻳّﺖ ﻣﺮﺩم ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﻴﺰ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺁﻳﻪ «ﻭ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ» ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﻘﻞ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ، ﺩﻟﻴﻞ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺎّ ﺧُﻠُﻖ ﺍﻟﺎﻭّﻟﻴﻦ» (ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻫﺬﺍ»، ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ)
٢- ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻧﺎﺑﺠﺎ ﻭ ﺗﻌﺼّﺐ، ﻣﺎﻧﻊ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺳﻮﺍء ﻋﻠﻴﻨﺎ ﺃ ﻭَﻋَﻈﺖَ... ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ...»
٣- ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻱ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻧﺴﻞ ﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺎّ ﺧُﻠُﻖ ﺍﻟﺎﻭّﻟﻴﻦ»
٤- ﮔﺎﻫﻲ ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ، ﺟﺰﻭ ﺟﻮﻫﺮﻩ ﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. (ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺧُﻠﻖ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ)
٥ - ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺗﻮﺟﻴﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺳﻠﺐ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ. «ﻭ ﻣﺎ ﻧﺤﻦ ﺑﻤُﻌﺬّﺑﻴﻦ»
٦- ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﻭﺳﺖ. «ﻓﻜﺬّﺑﻮﻩ ﻓﺎﻫﻠﻜﻨﺎﻫﻢ»
٧- ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. «ﻟﺂﻳﺔ»
٨ - ﺍﻛﺜﺮﻳّﺖ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﺐ ﻧﺪﻫﺪ. ﺣﻖّ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴّﺖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻣﻠﺎﻙ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺣﻖّ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ، ﻛﻤﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ»
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀ #حدیث روز 🔹
🏴پيامبر صلي الله عليه و آله :
🔺أحَبَّ اللّه ُ مَن اَحَبَّ حُسَينا ؛
🔻هر كه حسين را دوست بدارد ، خداوند دوستدار او است .
📚✍🏻بحار الأنوار ، ج 43 ، ص 261 .
۱۴۰۲/۰۴/۲۹
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_339.wma
14.07M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۴ قسمت ۱۱ از ۲۹
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar