eitaa logo
مسجد امام حسین علیه السلام کلاله
115 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
281 ویدیو
3 فایل
قرارگاه ثامن پایگاه امام حسین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 سومین شهید محراب 💠 آیت‌الله سید عبد‌الحسین دستغیب شیرازی، صاحب کتاب گناهان‌کبیره، قلب‌سلیم و داستان‌های شگفت می ‌باشد که عمر خود را در راه اسلام و نشر فضائل اخلاقی اسلامی صرف کرد. 🔶 ایشان قبل از انقلاب، از مبارزان انقلاب اسلامی بود و پس از انقلاب، به امامت جمعه شیراز منصوب شد و با برپایی مجالس سخنرانی، درس اخلاق و نگارش کتاب های اخلاقی به موعظه مردم پرداخت. 🔻 ایشان سرانجام در سال ۱۳۶۰ هجری شمسی در یک حمله تروریستی توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید.
✍اسب سواری، مرد چُلاقی را سر راه خود دید که از او کمک می خواست. مرد سوار دلش به حال او سوخت، از اسب پیاده شد و او را از جا بلند کرد و روی اسب گذاشت تا او را به مقصد برساند. مرد چُلاق وقتی بر اسب سوار شد، دهنه ی اسب را کشید و گفت: اسب را بردم، و با اسب گریخت! اما پیش از آنکه دور شود صاحب اسب داد زد: تو تنها اسب را نبردی، جوانمردی را هم بردی! اسب مال تو؛ اما گوش کن ببین چه می گویم!مرد چُلاق اسب را نگه داشت.مرد سوار گفت : هرگز به هیچ کس نگو چگونه اسب را به دست آوردی؛ زیرا می ترسم که دیگر «هیچ سواری» به پیاده‌ای رحم نکند.
دشمن فریبکار 💎امام علی علیه السلام فرمودند: بی شک دشمنان نیرنگ باز و فریبکارند. 📚غرر الحکم ص۴۹۲
💠 آیا اهل بیت (ع) مدیون لشکرکشی های عمر بن خطاب هستند⁉️ 🔰 از مولوی های اهل سنت می‌گوید: مادر امام زین العابدین (ع) دختر یزدگرد بود و عمر بن خطاب پس از فتح ایران او را به ازدواج امام حسین (ع) درآورد و 9 امام پس از آن نیز از همین نسل به وجود آمده‌اند. در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نپذیریم، اعتبار امامان [شیعه] و نسب آنان را زیر سؤال برده‌ایم! 👈 در پاسخ به این یاوه‌گویی‌ها باید گفت: 🔺 در بعضی از روایات شیعه آمده است، امیرالمؤمنین علی (ع) شخصی به نام حریث بن جابر را به جانب مشرق فرستادند تا شهربانو و خواهرانش را به دستور حضرت به مدینه آورد. علامه مجلسی در کتاب خود می‎نویسد: «امیرالمؤمنین علی (ع) حریث بن جابر را به جانب مشرق فرستادند تا حضرت شهربانو دختر یزدگرد را بیاورد. پس حضرت (ع) او را به ازدواج امام حسین (ع) درآوردند و خواهرش را نیز به ازدواج محمد، فرزند خلیفه‌ی اول اهل سنت درآوردند.» ♻️با بیان این نکات مشخص می‌شود، بر اساس شریعت مقدس و مذهب حقه شیعه، مالکیت و ملکیت حضرت شهربانو در اختیار امیرالمؤمنین علی(ع) بوده است.
رضا: ✳ ماجرای ازدواج مادر امام سجاد علیه السلام اخیرا فرد بیسواد و خبیث به نام مولوی گرگیج، با وقاحت و بیشرمی تمام اهانتی را نسبت به امامان معصوم و مظلوم شیعه بیان کرده که زبان و قلم از تکرار آن شرم دارد. تمام اراجیف وی بر اساس این ادعاست که خلیفه دوم، مادر مطهره و مکرمه امام سجاد را به عقد امام حسین درآورده است. براستی کدام عاقلی قبول میکند مثل امیرالمؤمنین، سلام الله علیه، باشد؛ ولی عقد سیدالشهداء و سید جوانان اهل بهشت را، مثل دومی جاری کند؟!! اما حقیقت ماجرا چیست؟ ▫▫▫ محمد بن جریر طبری، از علمای بزرگ شیعه است که در قرن پنجم (حدود هزار سال قبل) زندگی میکرده است. او کتابی دارد به نام "دلائل الامامه" که در این کتاب به اثبات حقانیت امامان شیعه پرداخته است‏. طبری در صفحه ۱۹۴ این کتاب، ضمن بیان احوالات بی بی شهربانو، مادر مکرمه امام سجاد علیه السلام، مینویسد: همين كه اسيران ايرانی وارد مدينه شدند عمر تصميم داشت زنان را بفروشد و مردان را بعنوان برده بگيرد و آنها را به کار بگیرد تا در هنگام طواف، افراد ناتوان و بیمار و پیر را روی دوش خود بگذارند و دور کعبه حمل کنند. امير المؤمنين عليه السلام فرمودند: پيغمبر فرموده است افراد برجسته هر قوم و ملت را گرامی بدارید. عمر اعتراف کرد بله، من هم اين مطلب را شنيده‏ ام كه ميفرمود هر گاه فرد با شخصيت يك طائفه‏ اى پيش شما آمد او را احترام كنيد؛ گر چه مخالف شما باشد. امير المؤمنين فرمودند: پس تو به چه حقی به خودت این اجازه را دادی که با این بزرگوران، اینگونه رفتار کنی؟ اينها گروهى هستند كه خودشان به میل خودشان تسليم شدند و علاقه به اسلام دارند و من از نژاد اينها فرزندانى خواهم داشت. من شما و خدا را گواه ميگيرم كه سهم خودم از اينها را در راه خدا آزاد نمودم. تمام بنى هاشم، و نیز سایر مسلمانان از مهاجر و انصار گفتند: یا امیرالمؤمنین، ما نيز حق خود را به شما بخشيديم. امیرالمؤمنین فرمود: خدايا شاهد باش من تمام آنچه را ایشان به من بخشیدند، در راه تو آزاد نمودم. عمر گفت: چرا با تصميم من در مورد اين اسيران فارس مخالفت کردی و چه باعث شد كه بر خلاف راى من عمل كنى؟ امیرالمؤمنین دومرتبه فرمايش پيغمبر درباره احترام افراد با شخصيت را به يادش آوردند و اینکه این افراد، به میل خودشان مسلمان شدن را پذیرفته اند. عمر دیگر اعتراض نکرد ...... گروهى از قريش علاقه به ازدواج با آن بانوان داشتند. امير المؤمنين فرمودند: نبايد آنها را بر ازدواج مجبور كرد. اختيار را بخودشان بدهيد هر كس را كه خواستند انتخاب كنند. گروهى به شهربانو، دختر کسری اشاره نمودند. اختيار انتخاب را به او دادند و در حالی که در پس پرده بود، از او خواستگارى كردند. در حضور جمع به ایشان گفتند: از ميان كسانى كه از تو خواستگارى كرده اند كدام را انتخاب ميكنى؟ آيا علاقه بداشتن شوهر دارى؟ ایشان سكوت كردند. امير المؤمنين فرمودند: بشوهر علاقه دارد ولى حالا بايد منتظر بود تا چه كسى را انتخاب كند. عمر گفت: از كجا فهميدى تصميم بشوهر گرفته است؟ حضرت فرمودند: هر گاه بانوى با شخصيت بدون سرپرستی از يك طائفه خدمت پيغمبر ميرسيد، وقتى از او خواستگارى ميشد، دستور ميدادند به او بگويند تو بشوهر دارى‏ مايلى؟ اگر خجالت ميكشيد و سكوت ميكرد، همين سكوتش را دليل اجازه اش قرار ميدادند و دستور ازدواجش را صادر ميكردند. اگر ميگفت نه، اجبار بر پذيرش نميكردند. خواستگاران را به شهربانو نشان دادند. ایشان با دست به امام حسين علیه السلام اشاره کردند. باز براى مرتبه دوم از او تقاضاى انتخاب كردند؛ اين مرتبه نيز به زبان فارسی گفت: اگر انتخاب با من است، او را انتخاب کردم. و امیرالمؤمنین را ولی (وکیل) خود انتخاب کردند تا خطبه عقد جاری شود. حذيفه نيز خطبه عقد را خواند. امير المؤمنين به او فرمودند: اسمت چيست؟ گفت شاه زنان دختر كسرى. امیرالمؤمنین به زبان فارسی فرمودند: "نه؛ شاه زنان نیست مگر دختر محمد" او سیدة النساء و شاه زنان است. تو شهربانو هستی و خواهرت نیز مروارید است، دختر کسری. عرض کرد: آرى صحيح است. شهربانو با امام حسین ازدواج کرد؛ و خواهرش مروارید، با امام مجتبی علیه السلام. ❗این مطلب را منتشر کنید تا سایر مومنین نیز از اصل ماجرا آگاه شده و شبهات شیاطین در آنان اثر نکند. این مطلب در منابع زیر نقل شده است: 📚 دلائل الامامه طبری، صفحه ۱۹۴ 📚 العدد القویه (تالیف برادر علامه حلی) صفحه ۵۷ 📚 بحارالانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۳۳ 📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۱۳۲
💢 اگر می‌خواهی دانسته‌هایت را فراموش نکنی... 💠 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «مَنْ أَكْثَرَ مُدَارَسَةَ الْعِلْمِ، لَمْ يَنْسَ مَا عَلِمَ وَ اسْتَفَادَ مَا لَمْ يَعْلَمْ.» ✍️ هر کس زیاد بحث علمى كند، آموخته‌هايش را از ياد نمى‌برد و آن‌چه كه نمى‌دانسته را فرا ‌گيرد. 📚 غررالحکم و دررالکلم / ص 647 / ح
🔰 🔶مراسم دهه اول فاطمیه شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰/به مدت ۲ شب شروع جلسه رأس ساعت ۱۸:۳۰/ بصرف شام شهرک امام حسین(ع)،مسجد امام حسین(ع)،حسینیه مسجد 🔴جلسه راس ساعت شروع خواهد شد🔴 🆔@heyat_moheban_333
⭕️ مناظره زیبای هشام بن حکم با عالم سنی جهت اثبات امامت 🔰 روزی «هشام بن حکم» از یاران خاص امام صادق(علیه‌السلام) خدمت حضرت رسید، حضرت از او درباره مناظره‌اش با «عمر بن عبید» عالم بزرگ اهل سنت در آن زمان، سوال کرد، هشام در پاسخ گفت: داستان «عمرو بن عبيد» و سخنرانی او در مسجد بصره را بارها شنیده بودم، براى ملاقات و مناظره با او حركت کردم. روز جمعه بود که به مسجد بصره رسیدم، ديدم بسیاری از مردم به دور او حلقه زده‌اند و «عمرو بن عبيد» در میان آنان مشغول سخن گفتن است. ✅ جلو رفته و گفتم: اى مرد دانش‌مند، اجازه مى‏‌دهى سوالى بپرسم؟ گفت: آری؛ گفتم آيا چشم دارى؟ گفت: اى فرزند اين چه سوالى است؟ تو که مى‏‌بينى من چشم دارم، گفتم: سوال من این‌گونه است، گفت: سوال كن، اگر چه سوال تو احمقانه است؛ گفتم: با چشمت چه مى‏‌كنى؟ گفت با آن رنگ‌ها و اشخاص را مى‏‌بينم. 🔶 گفتم: آيا بينى دارى؟ گفت: بلى، گفتم: با بينى‏‌ات چه مى‏‌كنى؟ گفت: بوها را استشمام می‌كنم. گفتم آيا دهان دارى؟ گفت: بلى، گفتم: با دهانت چه مى‏‌كنى؟ گفت: طعم و مزه غذاها را مى‏‌چشم. گفتم: آيا گوش دارى؟ گفت: بلى، با آن صداها را مى‏‌شنوم. گفتم: آيا قوه ادراك و مغز مفكر دارى؟ گفت: بلى، گفتم: با آن چه مى‏‌كنى؟ گفت: با آن، هر چه را كه از راه حواس درک کنم، صحیح را از نادرست آن تشخیص مى‏‌دهم. ❇️ گفتم: آيا اين حواس و اعضا بى‏‌نياز از مغز و عقل نيستند؟ گفت: نه؛ گفتم: چگونه؟ گفت: اى فرزند، اين جوارح و حواس چون چيزى را ببينند يا بو كنند يا بچشند يا بشنوند و شك کنند که آیا واقعیت دارد یا خیر، این‌جاست به عقل و قوه مفکره نیاز پیدا می‌کنند و عقل است كه صحيح را تشخيص مى‏‌دهد و بر آن تكيه مى‏‌كند و مشكوك را باطل نموده طرد مى‏‌کند. 🔺 به او گفتم: بنابراين خداوند، قلب و مغز را براى رفع اشتباه حواس آفريده است؟ گفت: آرى؛ گفتم: اى «ابا مروان»(کنیه عمرو بود) خداوند تبارك و تعالى جوارح و حواس انسان را مهمل نگذاشته است و براى آنان امامى قرار داده، چگونه ممکن است اين خلق را در حيرت و ضلالت باقى گذارده، تمامى افراد انسان را در شك و اختلاف نگاه‌ داشته و براى آنان امامى كه رافع شبهه و شك آنان باشد و آنان را از حيرت و سرگردانى خارج كند، معيّن نکرده باشد؟ ✳️ در این هنگام عمر بن عبيد گفت: تو هشام بن حكم هستى؟ گفتم: نه، گفت: آيا از هم‌نشينان او هستى؟ گفتم: نه‏، گفت: پس از كجا آمده‌‏اى و اهل كجا هستى؟ گفتم: من اهل كوفه هستم؛ گفت: پس يقينا «هشام» هستى، سپس برخاست و من‌را در آغوش خود گرفت و بر جاى خود نشانيد. 💠 در این هنگام هشام گفت: امام صادق(عليه‌السلام) از بيان اين مناظره من بسيار خشنود شده و خنديدند و گفتند: «اى هشام، چه كسى به تو یاد داده اين‌طور مناظره کنى؟» عرض كردم: اين‌طريق را از وجود مبارك شما ياد گرفته ام. _____________ 📎 📎 📎
💢 علّت وجوب نماز 🔻 حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌فرماید: «فَجَعَلَ اللَّهُ الإِيمَانَ تَطهِيراً لَكُم مِنَ الشِّركِ؛ وَ الصَّلاةَ تَنزِيهاً لَكُم عَنِ الكِبرِ.» ✍️ خداوند ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد و نماز را برای دور شدن از کبر و غرور قرار داد. 📚 عوالم العلوم / ج 11 / ص 652 / ح 63320 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎
مقام حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها 💠 «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» 🔸فاطمه پاره تن من است؛ هرکس او را بیازارد، مرا آزرده است. 📚 ارشاد القلوب، ج 2، ص 231، ح 293173 ◾️ شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎
💢 دوستی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) صد فایده دارد 🔻 رسول خدا (صلوات الله علیه): «حُبُّ فَاطِمَةَ ینْفَعُ فِی مِائَةٍ مِنَ الْمَوَاطِنِ أَیسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْحَشْرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ.» 💠 حضرت محمد (صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌‌آله) فرمودند: «دوستی فاطمه (علیها‌السّلام) در صد جا فایده دارد که آسان‌ترین آن مکان‌ها، هنگام مردن، قبر، میزان، از قبر بیرون شدن، صراط و حساب است.» ◾️ ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) بر شما تسلیت باد 📚 ارشاد القلوب / ج 2 / ص 294 / 📎 📎 📎 📎 📎 📎
⭕️ سوال ⁉️ ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع و در چه تاریخی تمام می‌شود؟ 🔰 درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) روایات مختلفی وجود دارد و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان شده است؛ اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان؛ بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اتفاق افتاده است و این ایام را فاطمیّه اوّل می‌‌خوانند؛ اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(سلام‌الله‌علیها) در سوم تا پنجم جمادی الثانی اتفاق افتاده و این ایام را فاطمیّه دوم می‌‌خوانند. 👈 بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا 6 روز است، 3 روز در ماه جمادی الاول و 3 روز در ماه جمادی الثانی؛ فاطمیه اول از 13 تا 15 جمادی الاول و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می‌باشد. ❇️ شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان ایام شهادت آن حضرت(سلام‌الله‌علیها) معرفی شده به این دلیل باشد که این احتمال وجود دارد ماه‌های قمری از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) تا شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) 29 روزه بوده باشند، حال آن‌که در صورت کامل بودن ماه‌های قبل، روز شهادت 13جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود؛ چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمری 30 روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند. 🔶 اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنا بر قول 75 روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول 95 روز، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در آن واقع شده است، دهه فاطمیّه دوم گفته می‌شود. 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎