هدایت شده از Aminikhaah
49.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #تصویری ؛ #کلیپ
🔹 ویژگیهای امام رضا علیه السلام
🌺 ویژه ایام ولادت امام رضا علیه السلام
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از محمد علیتبار
مداحی آنلاین - تو آیینه کبریایی علی ابن موسی - محمود کریمی.mp3
10.68M
🌸 #میلاد_امام_رضا(ع)
💐تو آیینه کبریایی علی ابن موسی
💐عجب نیست مثل خدایی علی ابن موسی
🎤 #محمود_کریمی
👏 #مدیحه_سرایی
👌بسیار دلنشین
🌷گلچین بهترین #مولودی های روز
♨️ @olama_roze 👈
هدایت شده از کانال رسمی حرم مطهر امام رضا علیه السلام
24.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #نماهنگ «آه نهان»
به شیشه های اتاقم دوباره ها کردم
و از نوشتن اسمت برآن حیا کردم
به روی شیشه کشیدم شبیه یک گنبد
به پای شیشه نشستم رضا رضا کردم
🎤با صدای محمد خادم
📨دوستانتان را به دیدن این نماهنگ میهمان کنید.
❣️ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع)
🆔 @razavi_aqr_ir
هدایت شده از پایگاه بسیج درزیکلاشیخ
گزارش تصویری ☝️
مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل (علیه السلام) درزیکلا شیخ...
🔻مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
♦️پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (علیه السلام) درزیکلا شیخ
🆔 : @basij_darzikola
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی جهادی کوثر (سلام الله علیها)
✨﷽✨
#عید_سعید_قربان
#طرح_نذر_مهدوی
♦️همشهریان عزیز♦️
بمناسبت #عید_سعید_قربان
🔆مرکز فرهنگی جهادی کوثر (سلام الله علیها) با همکاری پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل (علیه السلام) درزیکلا 🔆
در نظر دارد طرح توزیع گوشت قربانی را در بین نیازمندان به نیت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اجرا نماید.
🔸منتظر یاری سبزتان هستیم🌷
🔴 #نشر_دهید🙏
🚩روابط عمومی مرکز فرهنگی جهادی کوثر (سلام الله علیها)🚩
🆔 : @markaze_kosar
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️#شهادت_امام_باقر_علیه_السلام🔻
🎥مداح: میثم مطیعی
♦️ای بقیع گریه کن بر مزاری
♦️که منا در غم او بگرید
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از کانال رسمی گزیده مراسم حرم امام رضا علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که بود شکافنده تمام علوم
هزار حیف که از زهر کینه شد مسموم
🎙 همخوانی گروه ندبه به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام
🏴 کانال مراسم حرم امام رضا علیه السلام
🆔 @Razavi_Marasem
هدایت شده از پایگاه بسیج درزیکلاشیخ
✨﷽✨
اطلاعیه📜
🏴مراسم عزاداری محرم🏴
🔻حسینیه گلزار شهدا محله درزیکلا شیخ🔺
♦️پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (علیه السلام) درزیکلا شیخ
🆔 : @basij_darzikola
هدایت شده از تاملی دیگر
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️هشدارهای علیرضا پناهیان در خصوص کرونا:
🔸 وزارت بهداشت در خصوص [چرایی نبود] کرونا در کربلا پاسخِ علمی بدهد..
🔸اگر علت نبود کرونا در کربلا اینست که جوان هستند و نمیگیرند، خب بگذارید جوانان به کربلا بیایند...
🔸مختل کردن زندگی مردم بیدلیل، خودش ویروس است...
🔸در موضوع کرونا هنوز در رسانه، تک صدایی وجود دارد...
🔸احتیاطی که پشتوانهی علمی ندارد نمی تواند اربعین را تعطیل کند...
🔸 آمار روزانه فوتیِ هیچ بیماریای را اعلام نمیکنیم. این خودش اثر منفی دارد..
📽 برنامه تکیه، شبکه افق، دوشنبه ١۵ شهریور
#نشرحداکثری
#اربعین
هدایت شده از العالم بزمانه
محمد مهدی فاطمی صدر:
تبلیغ شریانی اربعین
شریانهای شیعی پیادهروی اربعین بزرگترین شبکهی اجتماعی عیان در عراق هستند. از ساحل خلیج فارس در فاو تا مرز ایران در عماره و بدره و خانقین تا محلههای بغداد و سامراء و موصل، واروندرخت انبوه مسیرهای پیادهروی به عتبات کلانشاکلههای همکناری سالانهی شیعیان و حتا سنیان در مناسک اربعین هستند.
چه در همگامی روزانه در جادهها و چه در شبمانی جمعی در خانهها، بدنهی بیاده ساعتها و روزها با هم هستند و خطای عمدهی مبلغان ایرانی و عراقی هماین است که جای همراه شدن در این مسیر در حاشیهی آن منتظر ایستادن زائرها و مطلب رساندن هستند.
زائران پیاده اما در دل این شبکهی کلان اجتماعی صحبت میکنند و صحبت میشنوند و رفاقت میکنند و حتا به وصلت و تجارت میرسند و هر سال این گردهمآیی سراسری در عراق شیعه و حتا بخشی از عراق سنی تکرار میشود.
در ایران هم مسیر بیاده خواهناخواه و دیریازود هماین هیأت را خواهد یافت. این سالها کاروانها و زائرهای اندکی از مشهد و قم و بوشهر و اهواز و آبادان پیاده به اربعین کربلاء میروند، اما اندک نخواهند ماند.
با عکس شدن بردار پیادهروی ایرانیها از اربعین از مقصد و بسنده به فاصلهی نجف-کربلاء به اربعین از مبدأ و توسعه به تمام فاصلهی خانه تا عتبه، شریانهای تمدنی اربعین در تمام پهنای ایران گسترده خواهند شد و حتا به بیرون از آن به ترکیه و آذربایجان و پاکستان و خراسان ادامه خواهند یافت.
این واروندرخت پیادهروی طی دو ماه محرم و صفر زیرساخت شبکهی تبلیغ پیادهیی در مسیر رسیدن به عتبات است که میتوان آن را تبلیغ شریانی اربعین خواند؛ تبلیغ پیاده در جادهها و موکبها از خانه تا عتبه.
نزدیکترین الگوی تبلیغ به این الگوی شیعی، الگوی جماعت تبلیغ سنیها است، با این تفاوت اساسی که در جماعت تبلیغ مبلغ پی مردم میرود و در پیادهروی اربعین مردم پی مبلغ میروند.
این شاید دلیل آن است که مبلغان پیادهی جماعت تبلیغ در مسجد میخوابند و از مردم چیزی نمیپذیرند و اما مبلغان پیادهی اربعین در خانههای مردم میخوابند و از سفرهی آنها میخورند و گاه حتا پس از جدا شدن از میزبان مبلغ بودنشان را کسی نمیداند و نیازی به دعوت کسی برای خروج در سالهای بعد ندارند.
تجربهی زیستهی نویسنده از پیادهروی اربعین از قم تا کاظمیه و کربلاء و از خرمشهر و فاو تا نجف و کربلاء این را میگوید که اقتضای راه و همراهی چه در مسیر و چه در مبیت پذیرش بالای زائرها و میزبانها از مبلغهای پیاده است.
فائدهی دیگر تبلیغ بیاده در شریانهای تمدنی اربعین در پهنای ایران و عراق درک عیان و عمیق از پیوستار مخاطبان امر تبلیغ است. این ادراک به ما کمک میکند که در باقی سال و دیگر اسلوبهای تبلیغ از جملهی محیط رایان مخاطب خود تا قلب قریههای دورافتاده را به دقت و درستی بشناسیم.
از طرف دیگر شاید توان اکنونی ما حضور دائم در تمام شهرها و روستاهای ایران نباشد یا همهی منبریها و مداحهای شاخص نتوانند در آنها حاضر شوند، اما پیادهروی در مسیر اربعین امکان حضور مختصر و مفید در آنها را فراهم میکند و این به تدریج به احیای معنوی این مسیر منتها میشود.
در نهایت حضور زندهی مبلغان مؤثر از کانونهای حوزوی در مسیر طولانی تا عتبات، زیرساخت کارآیی برای بسط دیگر گونههای کار جهادی در باقی روزهای سال را فراهم میکند...
چاووش کردن؛ شیوهنامهی اجمالی
یک؛ نقطهی چاووش روستا و شهر را بیابید. نقطهی چاووش جایی است که دیوار روستا و شهر تمام میشود و جادهی عتبات شروع میشود؛ جایی حوالی حد ترخص.
قدری به محلهها عقب بیایید یا در جاده پیش بروید تا نقطهی شاخص مناسبی بیابید؛ یک امامزاده، مزار شهید، مسجد، تکیه، بوستان، پل، تپه. جایی که بتوان در آن جمع شد و روضه خواند و پرچم کوبید و نهال کاشت و بعدها مسجد چاووش را ساخت.
برخی شهرها از پیش نقاط چاووش خود را داشتهاند و تنها باید تثبیتشان کرد: تپهی سلام در مشهد، حرم روحالله در طهران، امامزاده جمال در قم، امامزاده طاهر در کرج، حسینیهی اعظم در زنجان، مزار نعمانبنمقرن در نهاوند، معراج شهداء در اهواز، یادمان شلمچه در خرمشهر.
دو؛ پای شورای شهر و روستا را باز کنید تا نقطهی چاووش را تثبیت کنند؛ با نامیدن میدان و معبر و بوستان و دیگر محیطها به نام چاووش، با زدن تابلوی کیلومترشمار تا کربلاء و مکه و قدس، با زدن میل پرچم، با ساختن آبنما، با محوطهسازی و نقاشی محیطی، با آوردن زیرساخت آب و برق و گاز.
سه؛ جایی را برای بنای مسجد چاووش معین کنید و تا ساخت آن تکیه و خیمهی عزا را در آن بالا بیاورید و جای دیگری را به موکب چاووش بدهید، تا برسید به جانمایی مضیف چاووش.
شبکهیی از نقاط چاووش در شهرها و روستاهای ایران اسلامی از شرق تا غرب آن معبر و مبیت زائران پیادهی عتبات خواهد
هدایت شده از العالم بزمانه
بود.
چهار؛ در هر محلهی شهر و روستا یک نقطهی میانی معین کنید؛ این نقطهی میانی همآن نقاط چاووش محلهها است؛ جایی که زائران پیاده پس از خروج از خانهها در آن جا به هم میرسند و به نقطهی چاووش شهر و روستا میروند.
برخی شهرها نقاط میانی شاخصی دارند: حرم امیرالمؤمنین در نجف، حرم حضرت معصومه در قم، حرم حضرت عبدالعظیم در طهران.
پنج؛ فاصلهی نقطههای میانی تا نقطهی چاووش را ساماندهی کنید؛ در این فاصله پرچم بکوبید و کتیبه بزنید و موکبها بچینید و حتا عمودها را شماره بزنید و روی عمودها عکس علماء و شهدای شهر و روستا را بزنید.
شش؛ موقعیت نقطهی چاووش و مسیرهای میانی پیادهروی در شهر و روستا را روی نقشههای عیان و رایان ثبت کنید و برای زائران پیاده تابلو بزنید: به طرف کربلاء.
هفت: اگر پیاده کامل به کربلاء میروید صبح روز خروج از خانه به نقطهی میانی بروید و از آن جا به نقطهی چاووش بروید و در ضحا چاووش کنید و به جاده بزنید.
هر شهر روز خروج خود را برای رسیدن به اربعین کربلاء دارد؛ روز خروج مشهد عاشوراء است و روز خروج قم اول صفر و روز خروج خرمشهر هفتم صفر. هماین روز خروج بر اساس کندرو یا تندرو بودن زائرهای هر موکب پیاده پس و پیش میشود.
هشت؛ اگر جامانده هستید و پیادهرویتان قاصر است صبح روز اربعین پرچم بر دوش بگیرید و به نقطهی میانی بروید و از آن جا به نقطهی چاووش بروید.
در ضحای روز اربعین زیارت بخوانید و سلام بدهید و چاووش کنید و بیرقتان را بکوبید و به خانه برگردید. اگر موکبدار هستید در فاصلهی نقطههای میانی تا نقطهی چاووش خدمترسانی کنید.
نه؛ اگر جامانده هستید، در روز خروج با زائران کامل میتوانید تا نقطهی چاووش بروید و قصر کنید و چاووش کنید و آنها را بدرقه کنید و از همآن جا سلام بدهید و برگردید.
ده؛ هر زائری که کامل یا قاصر به نقطهی چاووش برود میتواند نهالی بکارد تا یادگار باشد و آن نقطه آباد شود؛ نهال سیب، زیتون، نخل.
یازده؛ در دیگر روزها و شبهای زیارتی حضرت حسین تا نقطهی چاووش پیادهروی قاصر کنید به قصد زیارت ایشان. در ولادت و شهادت دیگر امامان نیز به نیت رفتن تا عراق و حجاز نیز میتوان تا نقطهی چاووش رفت و سلام داد و بازگشت.
دوازده؛ آخرین نقطهی چاووش پس حرم حضرت عباس است که آخرین پارهی پیادهروی در میان نخلستان بینالحرمین پس از چاووش کردن در حرم ایشان است. پرچم سرخ حضرت عباس را در نخستین نقطهی چاووش که آستانهی خانه است بزنید تا نقطهی چاووش شهر و روستا بر فراز مسجد و تکیه و خیمهی چاووش...
هدایت شده از بینش راهبردی
انا لله و انا الیه راجعون
خواستم نکته ای راجع به علامه ذوفنون بنویسم
اما "ذره ای قطره گون" کی تواند راجع به "اقیانوسی پهن گون" سخن گوید
اعلی الله مقامه الشریف
هدایت شده از کانال رسمی حرم مطهر امام رضا علیه السلام
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️نشر برای اولین بار♨️
دلم خیلی پر از درده عزیزم
هوای کربلا کرده عزیزم
همهی زندگیمو جمع کنم
توی یک کولهپشتی جا میشه...
🎤با صدای حسین خلجی و صابر خراسانی
💌حداقل برای یک نفر ارسال کنید.
🖤 کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع)
🆔 @razavi_aqr_ir
هدایت شده از اشک
Ziarat_Arbaieen_Mirzamohamadi_1399.mp3
14.71M
🔊السَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ
▪️#زیارت_اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام
#پیشنهاد_دانلود
🎤حجت الاسلام #میرزامحمدی
☑️کانال اشک - پایگاه نشر روضه
Eitaa.com/Kanal_AshK
هدایت شده از اشک
متن زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام :
السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
Eitaa.com/Kanal_AshK
هدایت شده از 🍏طب شیعه🌿
✍خواص خواندن آیت الکرسی :
1️⃣ هنگام خارج شدن از منزل ؛ هفتاد هزار فرشته نگهبان شما خواهند بود...
2️⃣ هنگام ورود به منزل ؛ قطحے و فقر هرگز به منزل تان نرسد...
3️⃣ بعد از وضو ؛ هفتاد مرتبه درجه را بالا مے برد...
4️⃣ قبل از خواب ؛ فرشته ها تمام شب محافظ شما باشند...
5️⃣ بعد از نماز واجب ؛ فاصله بین شما و بهشت فقط مرگ مےشود...
📕 ثوابالاعمال و عقابالاعمال
☜【طب شیعه】
🍏 @tebshia20🌿
هدایت شده از حدیث آرزومندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 نخستین نماز در مسجد الحرام و مسجد النبی بدون فاصله اجتماعی، از ابتدای کرونا
✨ @jamarannews
هدایت شده از صریر
🔮 چه غریبانه و بیادعا، چارقدهای ما را، چاره میکنی و همچون صدفی مشکی، مرواریدهای نفیس ما را صیانت میکنی.
🔮 ای چادر مشکی! جنابت بهتر داند که اگر اسم مقدس «چادر» را بر تو خواندند؛ چون جادُر بود؛ یعنی جا دُرّ، جای دُرهای قیمتی ما مردها.
✔️ آنقدر مرواریدهای ما با تو زیبا میشوند که دوست داریم بعد از یک دل سیر نگاه، چشمانمان را ببندیم😌 و آرام او را ببوییم.
بَه! چه عطری! بیخود نیست که تو را منسوب به عطر مِشک میدانند و تو را چادر مِشکی میخوانند. تو با این حصنی که برای جواهر من ساختی، به من هیبت دادی، عزت دادی، غیرتم را جلا دادی؛
😞ولی خیلی شرمسارتیم...
😔 ببخش که حقّت را ادا نکردیم، قدردان تو نبودیم.
😔ببخش که طعم شیرین تو را در کام برخی دخترانمان، تلخ کردیم.
😔ناز ضخامتت را به زبری نازکت فروختیم.
😔گوشهایت را به کنایههای اهل فرنگ، خاکی کردیم.
🔮 خلاصه بگویم، از هر جهت، برایت کم گذاشتیم؛ چه از تاروپود یا عرض و طول و حتی در حد ساخت یک ایموجی، کنار ایموجیهای برهنه😒
و اکنون عفو خدا را خواهم🤲 که با آنکه دُرّ عالم، 🌷فاطمه خاتم🌷 صلوات الله علیها به تو دَمید و به قدر هستی قداستت داد ولی من روسیاه، هنوز برای تو خیلی کم نوشتم.
❤️ ای چادر مشکی! از تو خواهش دارم که از خان نعمتهای خانه ما بیرون نروی و در نسل ما باقی بمانی.
✍️علی فراهانی
#تربیت_دینی
#چادر_مشکی
@Fanus_AliFarahani
هدایت شده از شرح کتب علامه حسن زاده آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
❖ کلیپ ویژهی پیج عارفانه| ماجرای دردناک اهانتهای برخی از مخالفین عرفان به مادرِ علامه حسن زاده آملی به روایتِ استاد آیت الله رمضانی
•پن: فیلم حضور علامه حسن زاده رضوان الله تعالی علیه بر مزار والده مکرمه شان
#علامه_حسن_زاده #علامه_حسن_زاده_آملی
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
📸 #ارسالی_خادمان | استوری محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان از حضورش در مسجد مقدس جمکران
💠💠💠
✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@Jamkaran_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌸 نشست و برخاست با مردم و فقرا
🔻 رهبر انقلاب: پیامبر با غلامان نشستوبرخاست میکرد و با آنها غذا میخورد. او بر روی زمین نشسته بود و با عدهیی از مردمان فقیر غذا میخورد. زن بیاباننشینی عبور کرد و با تعجب پرسید: یا رسولالله! تو مثل بندگان غذا میخوری؟! پیامبر تبسمی کردند و فرمودند: «ویحک ای عبد اعبد منّی»؛ از من بندهتر کیست؟ ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
🎐 #اسوه_حسنه
🔍 مجموعه گزیده بیانات را بخوانید👇
https://khl.ink/f/48872
هدایت شده از لطائف سیاسی
#هفدهم_ربیعالاول
🔴اعمال شب و روز هفدهم ربیع الاول
🌻شب هفدهم:
شب ولادت حضرت خاتم انبيا صلّى اللّه و عليه و آله و شب بسيار مباركى است، و سيّد نقل كرده كه در چنين شبى يك سال پيش از هجرت، معراج آن حضرت واقع شد.
🌻روز هفدهم:
بنا بر مشهور بين علماى اماميّه، روز ولادت با سعادت حضرت خاتم انبيا محمّد بن عبد اللّه صلّى اللّه و عليه و آله است، و معروف است كه ولادت با سعادتش در مكّه معظمه، در خانه خود آن حضرت، در روز جمعه هنگام طلوع فجر در #عام_الفيل در ايام سلطنت انوشيروان واقع شد
و همچنين در اين روز شريف در سال هشتاد و سه ولادت حضرت صادق عليه السّلام اتفاق افتاد، و باعث فزونى فضل و شرافت اين روز گرديد.
📝 اين روز، روز بسيار شريفى است و براى آن چند عمل وارد است:
💐ا وّل: غسل.
💐 دوم: روزه گرفتن كه براى آن فضيلت بسيارى است، و روايت شده هركه اين روز را، روزه بدارد، خدا #ثواب_روزه يك سال را براى او بنويسد، و اين روز، يكى از چهار روزى است، كه در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است.
💐 سوّم: زيارت حضرت رسول صلّى اللّه و عليه و آله از نزديك و دور.
💐 چهارم: زيارت امير المؤمنين عليه السّلام به همان زيارتى كه حضرت صادق عليه السّلام زيارت كرده، و به محمّد بن مسلم تعليم دادند، باب زيارات (مفاتیح)
💐 پنجم: هنگامیكه روز بالا آمد، دو ركعت نماز بجا آورد كه در هر ركعت، پس از سوره حمد ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره توحيد بخواند
💐 ششم: لازم است مسلمانان اين روز را بزرگ بدارند، و تصدّق و خيرات بنمايند، و مؤمنان را مسرور كنند، و به زيارت مشاهد مشرّفه روند.
سيّد در «اقبال» شرحى از لزوم بزرگداشت اين روز ذكر نموده، و فرموده است:
من طايفه اى از نصارى و جمعى از مسلمانان را يافتم كه بزرگداشت فوق العاده اى از روز #ولادت_عيسى عليه السّلام داشتند، و تعجّب كردم كه مسلمانان روز ولادت پيامبرشان را كه بزرگترين همه انبياست، و به اين مرتبه از عظمت است، چگونه رضايت دهند كه آنرا بسيار بى مايه تر از بزرگداشت نصارى، نسبت به ولادت مسيح برگزار كنند!
📚مفاتیح الجنان
🆔 @lataefsiasi
هدایت شده از حکمت و حکومت
🔸دو دیدگاه بسیار مهم علامه طباطبایی ذیل یک آیه:
1- فقر و غنای مفرط عامل اکثر گناهان بشر
2- افساد بزرگی که از حاکمیت اهل کتاب و به خصوص یهود بر جامعه بشریت حاصل میشود
پس از آیه 33 سوره توبه " هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون" که غایت بسیار مهم غلبه و حاکمیت دین اسلام بر تمامی ادیان دیگر را بیان میکند آیه بعد در خصوص اهل کتاب است."يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَ الرُّهْبَانِ لَيَأْكلُُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَطِلِ وَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ"
علامه طباطبایی این آیه را در ارتباط با آیه قبل تفسیر میکند و معتقد است که آیه در این مقام است که اگر اهل کتاب بسط ید پیدا کنند جامعه انسانی را به افساد می کشند.
سپس به دیدگاه خود در باب ریشه اکثر گناهان بشر می پردازند که از دیدگاه ایشان فقر و غنای مفرط عامل اغلب معاصی در جامعه انسانی است و اهل کتاب از این طریق است که نظام انسانی را مختل کرده و گناهان را در جامعه انسانی گسترش می دهد:
«براى اهل كتاب و مخصوصا براى يهود جرائم و گناهان بسيار بطور مفصل برشمرده، و ليكن در اين آيه [آیه 34 سوره توبه] متعرض جرائم و تعديات مالى آنان شده، چون اولا تعدى به حقوق مالى مردم در ميان گناهان اهميت خاصى دارد، و ثانيا در مقامى كه گفتگو از تباهكارىهاى ايشان نسبت به مجتمع بشرى صالح است ذكر اينگونه جرائم از ايشان مناسبت دارد، زيرا با نشان دادن تعديات آنان به خوبى ثابت مىشود كه اگر زمام حكومت بشر به دست اهل كتاب بيفتد، چه بر سر بشر خواهد آمد آری، هيچ جرم و گناهى بقدر تعدى به حقوق مالی، جامعه را فاسد نمىسازد.
زيرا مهمترين چيزى كه جامعه انسانى را بر اساس خود پايدار مىدارد، اقتصاديات جامعه است كه خدا آن را مايه قوام اجتماعى قرار داده، و ما اگر انواع گناهان و جرائم و جنايات و تعديات و مظالم را دقيقا آمارگيرى كنيم و به جستجوى علت آن بپردازيم خواهيم ديد كه علت بروز اغلب آنها يكى از دو چيز است: يا فقر مفرطى است كه انسان را به اختلاس اموال مردم از راه سرقت، راهزنى، آدمكشى، گرانفروشى، كمفروشى، غصب و ساير تعديات وادار مىكند، و يا ثروت بى حساب است كه انسان را به اسراف و ول خرجى در خوردن، نوشيدن، پوشيدن، تهيه سكنى و همسر، و بى بند و بارى در شهوات، هتك حرمتها، شكستن قرقها و تجاوز در جان، مال و ناموس ديگران وامىدارد.»
ترجمه المیزان، ج 9، ص 330
#عدالتخواهی
@hekmatvahokumat
هدایت شده از نبی پور
*اسکان ۴۰۰۰ نفر در زائرشهر و زائرسرای رضوی*
*آدرس : مشهد شهرک طرق روبروی کارخانه قند شیرین نرسیده به عوارضی مشهد زائرسرای رضوی*
*جهت اسکان زائر؛ شبی ۵۰ هزار تومان هر سوئیت؛ و هر اتاق ۶ نفر ظرفیت دارد*
*سرویس رفت برگشت تا حرم رایگان می باشد*
*لطفا به دوستان تان ارسال کنید که مورد استفاده قرار بدهند*
*شماره تلفن های زائر شهر رضوی*
لطفا در شبکه های گروهی به اشتراک بگزارید تا زائرین از این مکان با قیمت مناسب استفاده کنند
جهت رزرو با این شماره ها تماس بگیرند
0513 39 26373
051339 26 372
0915 509 30 69
0915 119 90 19