هدایت شده از مکتب
چهل شبِ چشم انتظارم
چهل شبِ که خواب ندارم
چهل شبِ میخوام برادر
رو خاکِ قبرت سَر بزارم
آه .. چِلّه نشینِ داغَم ..
چِلِّه نشینِ دردَم ..
این همه راه رو اومَدم ، دورِت بگردم ..
ای کاش زانو هام رمق داشت، داداش .. ای کاش بدنم یه ذره جون داشت .. میدونید اینکه میگن ، از رویِ ناقه ها خودشونو انداختن نرسیده به قبر ... شاید دیده باشید زائرای اربعین ،۱۴۰۰تا عمود ... می آمدن ، می آمدن ... دیگه از عمود ۱۰۰ به بعد اونهایی پیاده رفتن میدونن، دیگه پاهات مالِ خودت نیست .. دیگه این ۱۰۰ تا عمودِ آخر پاهاتُ میکِشی رویِ زمین ... هی به رفیقت میگی : صبر کن ، بِشین یه ذرّه استراحت کن ، میگه دیگه طاقت ندارم ، بزار برسیم .. بهش میگی : ده دقیقه ..، یه ذرّه آب بخور ، یه ذرّه جون بگیر ... میگه نه ... تا نِگام به حرم نیوفته نمیشینم .. این هزار و چهارصد .. همچین که نگاهش به حرم میافته شاید دیده باشی تا میرسیدن از دور ، گنبد و گلدسته را میدیدن ، همه با صورت می افتادن .. همه داد میزدن .. حسین .. حسین .. هنوز صدایِ خواهرش میآد ...
ای تشنه لب ... جانِ زینب ... حسین ..
چِلّه نشینِ دردم
این همه راه رو اومدم ،دورِت بِگردَم
آه .. چِلّه نشینِ داغَم ..
چِلِّه نشینِ دردَم ..
این همه راه رو اومَدم ، که برنگردم ..
کاشکی همینجا سَرمو بزارم رو خاکِ تربتت، دیگه سَرَمو بلند نَکُنم.. داداش ، مدینه اَزَم بپرسهِ حسینتُ چرا نیاوردی ..؟ چی جواب بِدَم ..
افتادم از نَفَس اگر چه
با نامِ تو نَفَس گرفتم
هر جوری بود از دستِ نیزهِ
سَرِت رو آخر پس گرفتم ...
آه .. از سَفرِ اسارت ..
از سَفرِ جِسارت..
سوغات آوردم پیرهَنِ رفته به غارت ..
با اینکه هر چی بود تو خیمه ..
دشمنِ ما از کینه برده ..
راحت بخواب ، عزیزِ زینب
معجرِ خواهر ، دست نخورده
آه .. خواهرتُ توانِ
گفتَنِشُ نداره
خودت بِخون، حرفهامُو از چادرِ پاره
اینم داداش .. هرجا اومدن بچه ها تُ بزنن خودم یک نفری ، سِپَر شدم .. چادرم زیرِ دست و پا ، پاره شد .. امّا نگذاشتم لباسِ بچه هاتُ پاره کُنَن ..
از داغِ تو اگر خمیدم ..
از داغِ دخترت شِکستم ..
سَر پنجه هام اگر که زخمِ ..
قبرِشو کَندَم با دو دستم ....
داداش خیلی بهم سخت گذشت ، تو تجربه اش رو داری حسین ... تو برای علی اصغرت قبر کَندی ، امّا با غلافِ شمشیر قبرِ بچه تُ کَندی .. من تنهایی تو خرابه .. با دستهای زخمیم هی خاکها رو کَندَم ... حسین ... حسین ...
آه .. سَر پنجه هام اگر که زخمِ ..
قبرِشو کَندَم با دو دستم ....
آه .. از وقتی که اسیر شد ..
سه سالۀ تو پیر شد ...
از تازیانه ها تَنِش مثلِ کویر شد ..
فقط همینو بگم ... یه جای سالم تو بدن ِدخترت نموند ...
اِی ... حسین
زیارت دوم اربعین : زیارت دیگری است که شیخ مفید در کتاب «مزار» نقل کرده و از زیارات مخصوصه نیمه رجب است، نیمه رجبی که آن را «غفیله» میگویند، به سبب غفلت عموم مردم از فضیلت آن، چون در این وقت زیارت آن حضرت را قصد کردی، وارد حرم مطهّر شو و «سه مرتبه» بگو:
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خِيَرَةَ اللّٰهِ مِنْ خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا سادَةَ السَّاداتِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا لُيُوثَ الْغاباتِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا سُفُنَ النَّجاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ الْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ عِلْمِ الْأَنْبِياءِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ إِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ إِسْماعِيلَ ذَبِيحِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ مُوسىٰ كَلِيمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ عِيسىٰ رُوحِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللّٰهِ؛ ؛السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ خَدِيجَةَ الْكُبْرَىٰ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا شَهِيدُ ابْنَ الشَّهِيدِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلُ ابْنَ الْقَتِيلِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ عَلَىٰ خَلْقِهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَيْتَ الزَّكاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَرُزِئْتَ بِوالِدَيْكَ، وَجاهَدْتَ عَدُوَّكَ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ تَسْمَعُ الْكَلامَ، وَتَرُدُّ الْجَوابَ، وَأَنَّكَ حَبِيبُ اللّٰهِ وَخَلِيلُهُ وَنَجِيبُهُ وَ صَفِيُّهُ وَابْنُ صَفِيِّهِ؛ يَا مَوْلايَ وَابْنَ مَوْلايَ زُرْتُكَ مُشْتاقاً فَكُنْ لِي شَفِيعاً إِلَى اللّٰهِ يَا سَيِّدِي، وَأَسْتَشْفِعُ إِلَى اللّٰهِ بِجَدِّكَ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ، وَبِأَبِيكَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَبِأُمِّكَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِينَ، أَلا لَعَنَ اللّٰهُ قاتِلِيكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ ظالِمِيكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ سَالِبِيكَ وَمُبْغِضِيكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
سپس قبر مطهّر را ببوس و رو به جانب علی بن الحسین(علیهالسلام) کن و در زیارت آن جناب بگو:السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ وَابْنَ مَوْلايَ، لَعَنَ اللّٰهُ قاتِلِيكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ ظالِمِيكَ، إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ بِزِيارَتِكُمْ وَبِمَحَبَّتِكُمْ، وَأَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ، وَالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ.
بعد برو تا به قبور شهدا(رضوان الله علیهم) برسی، آنجا بایست و بگو:السَّلامُ عَلَى الْأَرْواحِ الْمُنِيخَةِ بِقَبْرِ أَبِي عَبْدِ اللّٰهِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاٰمُ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا طَاهِرِينَ مِنَ الدَّنَسِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا مَهْدِيُّونَ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَبْرارَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْحَافِّينَ بِقُبُورِكُمْ أَجْمَعِينَ، جَمَعَنَا اللّٰهُ وَ إِيَّاكُمْ فِي مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ وَتَحْتَ عَرْشِهِ إِنَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ، وَالسَّلامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ
بعد از آن به حرم عباس بن امیرالمؤمنین رفته و چون به آنجا رسیدی بر در بارگاه آن جانب بایست و بگو: «سَلامُ اللّهِ وَسَلامُ مَلائِکَتِهِ الْمُقَرَّبِینَ» تا آخر زیارت آن حضرت که پیش از این گذشت.
هدایت شده از مکتب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شیعیان ببینند و به حال شیعیان عربستان بگریند/لعنت به رژیم سفاک سعودی!
▪️شیعههای عربستان به این خاطر که رژیم #سعودی نگذاشت به مراسم #اربعین بیایند، خودشان سر به بیابانهای عربستان گذاشتهاند و به یاد زینب کبری (سلامالله علیها) در بیابان پیادهروی میکنند.
#از_تبیین_تا_قیام
#اربعین
eitaa.com/andishejo
https://t.me/andishejo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا گشت ارشاد جواب داده ؟!
پاسخ جالب استاد رحیم پور ازغدی👆
بله که جواب داده. اگر نبود، به شما میگفتم وضع چه میشد!
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
هدایت شده از مکتب
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳️سیدمحمدحسین شهریار
💠رهبرانقلاب
‼️او عاشق قرآن بود و قرآن مجسّم و زنده را در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مشاهده میکرد، از آنرو خود را در خدمت انقلاب گذاشت و به مردمی که جان در گرو آن نهاده بودند پاسخ داد. درخشانترین هنر شهریار آنستکه وظیفه تاریخی خود را شناخت و با همه وجود و به کمال خلوص به آن عمل کرد. ۶۷/۷/۳
‼️شهریار یک شاعر اسلامی و انقلابی بود. من خبر داشتم که از همان اوایل انقلاب که شهریار برای انقلاب میسرود، یک عده از روشنفکران وابسته به رژیم گذشته که با او سابقهی دوستی داشتند، مرتب فشار میآوردند، نامه برایش مینوشتند و شعر در هجوش میگفتند. حتی اطلاع داشتم که رفته بودند و او را ملامت کرده بودند که «تو چرا برای انقلاب اسلامی، اینطور دل میسوزانی!؟» و او مثل کوه ایستاده بود. من حقیقتاً تعجب میکردم. من بعضی از کسانی را که به ایشان فشار میآوردند، از نزدیک میشناختم و شعر و سابقه ذهنیشان را میدانستم. بعضی از آنها وابسته به رژیم سابق بودند. مستقیماً مربوط به آن جناح بودند، و جزو دربار پهلوی و آن دستگاه محسوب میشدند. بعضی دیگر هم تودهای و جیرهخور شوروی سابق بودند. همه اینها، با اینکه به لحاظ مبنا و منطق، به ظاهر بینشان فاصلهای وجود داشت، در وارد آوردن فشار روی شهریار شریک بودند، و شهریار، محکم و قرص ایستاده بود. ۷۱/۹/۱۱
@akhbarsiasirooz
⭕️دلسوزانه با گشت ارشاد
👈از حق نگذریم؛ در ماجرای دردناک مرگ مرحومه مهسا امینی، هوشیاری ناجا در اطلاع رسانی-ولو باتاخیر- باعث شد لاشخورهای اهریمنی ازین مویه های دروغین طرفی نبسته و دست خالی برگردند.
با این حال فرصتی مغتنم است، برای چند نکته دلسوزانه با گشت ارشاد....
1⃣یکم. گشت ارشاد یک ضرورت بیّن عقلانی است. مخالف ترین ها نیز اگر به عوارض و لوازم حرفشان پایبند باشند موافق می شوند. علت هم روشن است. فرض کنیم مردی برهنه به خیابان بیاید. باید برخورد کرد یا نه؟ حتما جواب مثبت است. همین یعنی ضرورت قهریه. ممکن است درباره حد و مرز اختلاف باشد که اینجا فقه پویا، به شرع و عرف توجه توامان دارد که بحث ما نیست. ممکن است عده ای منتقد حد و مرزها باشند، ولی مخالفت با اصل قهریه بی معنی است؛ مگر طرفداران اباحه گری و لاابالی گری که مخاطب ما نیستند.
به همین دلیل بزرگان نظام ما از جمله امام و رهبری تصریح دارند که حجاب الزامی یک ضرورت است. منطق ماجرا نیز روشن است. در سکولارترین کشورها نیز بر این ماجرا حد و مرز قائلند و محدودیت یعنی ضرورت قهریه.
البته اسم گشت ارشاد رهزنی دارد. به همین دلیل است که برخی مدام سوال می کند که مگر با گشت ارشاد کسی باحجاب میشود؟ پاسخ اینست که گشت ارشاد برای صیانت از قانون و دفاع از حقوق دیگران است نه باحجاب کردن. مثل مامور راهنمائی و رانندگی که جریمه می کند برای رعایت نظم و نه الزما منظم کردن فرد.
2⃣دوم. دو دسته ظاهرا مخاطبین گشت ارشادند. یک دسته زنان و دخترانی که عرفا شل حجابند. این گروه ممکن است به جهت شرعی حجاب شان کامل نباشد اما نکته بسیار مهم و ضروری اینست که همان شل حجابی را حجاب می دانند. این گروه اگر فردا بی حجابی هم آزاد شود قطعا همین حجاب را حفظ می کنند. این شل حجابی نیز ناشی از مدگرایی و عرفی شدن است نه خدای نکرده بی حیایی و بی عفتی. تذکر به این گروه به غایت اقدام فرهنگی و آموزشی طلب می کند.
اما دسته دوم گروهی اند در اقلیت. این گروه ساختار شکنند. همان برهنگی که در ابتدای متن آمده است. برخورد قهریه باید در این نقطه باشد؛ قاطع و بی اعتنا به هیاهو.
از طرفی برخورد با این جریان نباید تنها در نقطه کف خیابان باشد. با سوداگران و کاسبین بی حجابی نیز باید برخورد شود. یک نمونه همین سلبریتی های بی هنر رانتی که با پول نفت مردم بزرگ و امروز الگوی برهنگی شدند.
3⃣سوم. مامورین گشت ارشاد باید در سطح یک معلم دلسوز رفتار کنند که تنبیهش نیز مدبرانه است. رعایت اخلاق و ادب و حرمت افراد یک ضرورت اساسی است. ماموری که عصبانیت خود را در قبال هیاهوی دیگران نمی تواند کنترل کند نباید در این مسوولیت قرار گیرد. از همه مهمتر این ماموریت تنها از کسانی ساخته است که معتقد بکارشان باشند و از سر ناچاری و دستوری رفتار نکنند.
4⃣چهارم. ماجرای امروز حجاب، خارج از یک موضوع صرفا فرهنگی است. اینرا حتما مسئولین ناجا متوجه اند، اما ممکن است برای چنین جنگی خود را مهیا نساخته باشند. امروز با یک پدیده امنیتی در مساله حجاب مواجهیم. اینجاست که باید به همه جزئیات یک جنگ تمام عیار ذهنی و رسانه ای و البته امنیتی توجه کرد.
همان کسانی که افراد ساختار شکن را مجهز می کنند تا در خیابان مانور دهند؛ حالا به هر تقدیر یا با مزدوری و یا واردات لباس مبتذل، یک پروژه همه جانبه جنگ روانی را طراحی کرده اند. از فیلم برداری تا توزیع رسانه ای و تا روایت های دروغ و تا به خیابان ریختن و ....
اینجاست که گشت ارشاد باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه ای و امنیتی تمام عیار کند نه صرفا یک مواجهه اجتماعی و فرهنگی.
مجهز شدن به دوربین، آموزش کامل نیروی انسانی، حضور پلیس زن خبره، تجهیزات فناورانه ردگیری و غیره از ضروریات این عرصه است.
5⃣پنجم. مردم ما مسلمانند. متدین اند؛ ولو با حجاب رنگین کمانی. همین یک گزاره به مسوولین ما قوت قلب می دهد که با اقتدار به وظیفه قانونی وشرعی شان عمل کنند. نگران هیاهوهای هیجانی هم نباشند. مسیر حق یک طرفه است و بی بازگشت. هرکس مقابل "حقیقت" مقاومت کند بزودی مقابل "واقعیت" قرار می گیرد و جبرا اصلاح می شود؛ فرقی هم نمی کند برانداز اهریمنی یا خودی های منفعل و ظاهرگرا؛ این سنت خداست.
همشهری
@mahdian_mohsen
🔴اسم رمز
ماجرا حجاب نیست. اساسا مساله حجاب اولویت چندم کشور ما هم نیست. مساله گشت ارشاد هم نیست. نحوه برخورد گشت ارشاد خوب یا بد مساله ثانوی است. ماجرا حتی مرگ تاثربرانگیز مهسا هم نیست که باید تا انتها با قاطعیت بررسی و گزارش شود. این همه اسم رمز است. اسم رمز کسانی که شیادی برای شان راهبرد است نه نقطه ضعف. عجیب است که برخی متوجه نیستند. مخاطب این متن کسانی اند که در ظاهر این روزها متوقف شدند.
چشم باز کنیم و دقیق شویم که چه کسانی میداندار و معرکه گیر این ضایعه شدند. تریبون دار اصلی و مروج نامدار جریان فحشا رسما اعلام کرده است نام مهسا برای ما اسم رمز قیام است. چطور برخی هنوز متوجه مساله نیستند؟
زمان حل وفصل اختلاف سلیقه ها در مسائل داخلی امروز نیست. اگر حرفها و بحث های دلسوزانه، در این جنگ ذهنی برای دشمن فاکتور می شود، حواله دهیم به بعد. امروز همه داغداریم و البته نیازمند یک جبهه واحد روشنگری مقابل جریان فاسقی که کمترین کارش قلب حقیقت است. جریانی که امروز مویه کنان و نوحه خوان شده است همان هایی اند که سالها دریوزگی واشنگتن را کردند تا سفره مردم ایران را بیشتر خالی کنند. جریانی که برای تحریم بیشتر نان و داروی مردم ایران به پابوسی خزانه داری آمریکا رفتند. دقیق ببینیم صحنه را.
حوادث هرچند تلخ می گذرد، اما اجازه ندهیم که هیجان و احساسات و عصبانیت ها مانع دیدن حقایق شود. از درشت گویی جلادان اهریمنی تا نشخوار پادوهای سلطنت طلب و منافق و تا عملیات روانی فراعنه رسانه ای، همه و همه یک خط ممتد در مقابل چشمان ماست تا هوشمندانه آرایش جنگی بگیریم. نقطه عملیات دشمن را ببنیم و متناسب با همان رفتار کنیم. زمان زمانه روشنگری است. هرکس هرجا هست در هر سطحی از گروه های خانوادگی و دوستانه نقش دارد؛ از حرف زدن و نوشتن و کامنت گذاشتن و تا اشتراک مطالب تبیینی و غیره باید در این روشنگری نقش آفرینی کند. سراپا پیام شویم.
برخی در مسیر این غصه پای شان سست شد و نشستند. برخی از سر عصبانیت بر هویت تاریخی شان تاختند. برخی هیجان زده چشم بر حقیقت بستند. دلسوزانه کمک کنیم و همه بهوش شویم.
قرار اصلی مان افشاگری این اسم رمز است. افشای لاشخورهایی که صف کشیده اند برای کاسبی و سوداگری سر ذهن و هویت این مردم. این نگرانی از جنس امنیت نیست که جنجال ها کف روی آب است. اما برای ذهن و دل این مردم، باید دلسوز باشیم. هرچند روشن است به روشنایی خورشید که اینبار هم خناسان و راهزانان بی حیثیت شده و و با بی آبرویی عزلت نشین می شوند.
@mahdian_mohsen