eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗒معنای ایمان 🎞 آری ایمان، حضوری ماوراء باورهای ذهنی. ایمان به همان معنایی که جلوات حضرت رب العالمین می‌آیند و می‌روند تا با جلوه‌ای دیگر بیایند. به همان معنایی که جناب حافظ فرمودند شیدا از آن شدم که نگارم چون ماه نو ابرو نمود و جلوه‌گری کرد و رو ببست این است آن ایمانی که می‌توان امروز جامعه را نیز به سوی اهداف تعالی‌اش جلو برد @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
پدیده‌ای بنام اربعین زیارت و پیاده‌روی اربعین را نباید و نمی‌توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه نمود. اربعین یک مُدل است. اربعین یک متفاوت حیات انسان است. با نوشتن و ‌خواندن از اربعین این زیست را نمی‌توانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم. اربعین باید شود. در این زیستِ متفاوت، ملاکِ ارزش‌گذاری بین انسان‌ها برگ کاغذی بنام "پول" نیست. از ابتدای اگر جیب‌تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیچ‌گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند. ملاک روابط در زیستِ اربعین، ارزش‌های دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه‌ترین‌ها با یک "سلام" و یک "زائر الحسین" گفتن با یکدیگر آشنا و می‌شوند. هر چه غریب‌تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می‌دهند. نمی‌گذارند بلکه می‌خرند . زیستِ اربعین متفاوت است. در تمامی سفرهای عادی انسان‌ها از قبل هتل، هواپیما و ابزار سفر را مهیا می‌کنند. همه چیز را از قبل رزرو دارند تا در ازدحام جمعیت سرگردان نشوند. اما در اربعین که میلیون‌ها انسان آمده‌اند تو یقین داری بدون هتل، هواپیما و پارتی به همه چیز خواهی رسید زیستِ اربعین جداگانه‌ای دارد. در تمام مسیر باید در صف‌های طولانی بمانی اما هیچ‌گاه از صف عصبانی نخواهی شد. برعکس صف پمپ بنزین، ترافیک خسته کننده شهر خودت یا صف ادارات، در اربعین افراد در صف صبورند به یکدیگر می‌زنند. رقابتی وجود ندارد زیستِ پیاده‌روی باید در شهرهای بی‌روح و مادی محور ما در کل سال جریان داشته باشد که ندارد اگر آن و گذشت زیستِ اربعین در شهرها و روابط انسانی ما وجود داشت در سال میلیون‌ها و پرونده در قوه قضاییه شکل نمی‌گرفت. آیا سزاوار نیست که زیستِ اربعین را وارد شهر و روابط خانوادگی خودمان کنیم!؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
⁦👈برگرفته از کتاب چه نیازی به نبی https://lobolmizan.ir/media/887 ✅مشاهده مطالب مرتبط دسته بندی: رسول اکرم«صلوات الله علیه و آله السلام»↙️ https://lobolmizan.ir/ @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
چه نیازی به نبی ۸۴ صفحه استاد طاهرزاده 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
چه نیازی به نبی.pdf
538.3K
چه نیازی به نبی 🍀پی دی اف https://eitaa.com/kotobtaherzadeh 🌐 کانال مطالب ویژه: @matalebevijeh 🔹🍃 🍃🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عنوان: جایگاه خُدامِ اربعینی و بصیرت‌ تاریخی آن‌ها متن پرسش: 🌀سلام استاد عزیز با توجه به توجهی که شما همواره در صحبت‌های‌تان به بحث ایثار در اربعین داشته‌اید، متأسفانه من در تجربه‌های اخیر خودم این ایثار را فقط در خادمین مشاهده کردم و خیلی کم در زوار، و بالعکس به دلیل شاید خستگی‌ها و سختی سفر خودخواهی‌ها در نظر بنده از زوار کم نبود تا جایی که انگار هیچ کار فرهنگی در این زمینه نشده است. آیا نتایج مطلوب از اربعین متوقف در این رشد بین زوار هم هست؟ یا این‌که رسالت زوار و خادمین متفاوت است و همین که زوار رنج این سفر را می‌خرند کافی است؟ متن پاسخ: 🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: اصل حضور زائر در جای خود به عنوان کسانی که اراده کرده‌اند در آن صحنه‌ها حاضر شوند، ارزشمند است هرچند بعضاً در حرکاتِ عرفی و عادی از خود عادتاً ضعف‌هایی دارند ولی نباید اصلِ کار آن‌ها نادیده انگاشته شود و از آن طرف همان‌طور که می‌فرمایید حقیقتاً ما در آینه خُدام وارستگی‌ها و بصیرت‌هایی را می‌توانیم مشاهده کنیم حاکی از توجه به آینده این حرکت. گویا آنان به خوبی می‌دانند این حرکت چه آینده‌ای دارد و نسبت به آن آینده در هم اکنونِ خود آن آینده را به نحوی مدّ نظر می‌آورند. راستی را! خدام و موکب‌داران چه حضوری در نسبت با زوّار در خود یافته‌اند که چون کارشان تمام می‌شود، گریه سر می‌دهند؟!! https://ifilo.net/v/OoTZ6r1 در حالی‌که ملاحظه می‌کنید چه اندازه تلاش دارند تا کوچک‌ترین نیاز زائر را نیز فراهم کنند. موفق باشید 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسانه، اربعین و آینده‌ای که در پیش است نشست مستند‌سازان اصفهان با استاد-بخش اول رسالت تاریخی رسانه 1- در واقع جایگاه حقیقی رسانه، درک و گزارش از تاریخ و زمانه‌ای است که در آن قرار داریم و به یک معنا جایگاه حقیقی رسانه می‌تواند عقل زمانه و تبیین آن باشد، به همان معنایی که امام صادق ع می‌فرمایند: «عَلَى الْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ عَارِفاً بِزَمَانِهِ مُقْبِلًا عَلَى شَأْنِهِ حَافِظاً لِلِسَانِه‏» وظيفه‌ انسان خردمند است كه زمانه‌ خويش را بشناسد و مطابق تاریخی که در آن حاضر است با امور روبه‌رو شود و زبان‌اش نیز زبان زمانه‌اش باشد. این‌جا است که می‌توان رسالت رسانه را در مقابل با «توطئه سکوت» درک کرد که چگونه جریان‌های حفظ تاریخ خودبنیادی میل به نادیده‌گرفتن امور متعالی دارند که از مدیریت آنان بیرون است و نسبت به رخداد اربعینیِ این سال‌ها سکوت اختیار می‌کنند. معنای حضور تاریخی که همان شناخت زمان است 2- با توجه به نکات فوق اربعين؛ به عنوان «امکان حضور در تاريخي ديگر» موضوعی است که باید در آن برای عزیزان معناي «حضور تاريخي» تبيين شود و متوجه شویم با چه احساسي بايد حضور تاريخي خود را در رخدادي که در صورت اربعین در این سال‌ها ظهور کرده است، دريابیم، که البته اين از مشکل‌ترين قسمت‌های فهم است از آن جهت که بايد ماوراي عقل مدرن به موضوعي نظر کرد که فعلاً در حال تولد است و خود را در طي يک فرآيند مي‌نماياند و بدون آن‌که یک فکر حصولی باشد، در درون جان آدميان سر بر‌آورده و در قول و فعل‌شان سريان یافته، مانند آن‌که بدیهیات اولیه‌ انسان را در بر می‌گیرد. https://eitaa.com/matalebevijeh/17418
: خصومت‌های پشت سر هم، اسلام را آن‌چنان ضعیف نمود که ما در دهه‌های گذشته یک مرتبه با واقعه فلسطین روبرو شدیم. ریشه این ضعفی را که شما از جهان اسلام نسبت به می‌بینید باید در انحراف اولیه جستجو کنید، انحرافی که فاطمه زهرا آن را به همه گوش زد کرد. ✍️و از امروز، روز ، در تاریخ اسلام ، برای حضور حضرت زهرا سلام الله علیها رقم می خورد. آنگاه که با تمام وجود خویش به مسلمانان تذکر می‌داد که اسلامِ تا شهادتِ پیامبر، اسلامی نیمه کاره است و 🔹️سقیفه یعنی حاکمیت اقلیتی منحرف از حقیقت رسالت و شریعت بر جهان اسلام. 🔹️سقیفه یعنی تقسیم جامعه اسلامی به دو قسمت مجروح و ناتوان کوفی و شامی!!! 🔹️و سقیفه یعنی در آینده دامن اسلام با انقلاب‌های پی در پی به خون‌های بی‌ثمری مبتلا خواهد شد که در آن خبری از اخوت اسلامی و دشمنی با باطل نیست. 🔻و از امروز غم این امت دارد ... ... 💠@ziafat_andishe
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسانه، اربعین و آینده‌ای که در پیش است نشست مستند‌سازان اصفهان با استاد-– بخش دوم 6- باید ابتدا این موضوع روشن شود که آیا آن‌چه در این سال‌ها در سالگرد اربعین حضرت سیدالشهداء پیش آمده، یک اتفاق است یا یک ضرورت تاریخی؟ یک عمل عبادی است همانند پیاده به کربلارفتن‌های سال‌های گذشته و یا تغییر نگاه به اربعینی است که ظرفیت حضور در تاریخی را دارد که حضرت امام عسکری با توصیه به حفظ آن می‌خواهند شیعیان از سیطره‌ حاکمیت متوکل عباسیِ زمانه رهایی یابند؟ تفکر به این موضوع لازمه اندیشه‌ورزی است. چرا با پای پیاده؟ 7- در راستای ایفای نقش فعّال در تاریخی که امام حسین آن را فتح کردند، امام صادق به ما فرموده‌اند: «مَنْ أَتَی الْحُسَینَ«علیه‌السلام» مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ» کسی پیاده به زیارت قبر حسین برود، خداوند برای هر قدمی هزار حسنه نوشته و هزار گناه از او پاک می کند و رتبه اش هزار درجه بالا می‌رود. این یعنی در دل آن آغاز در آغاز دیگری حاضر باید شد که تفصیل آن اجمال است، آن هم با حضوری چشم گیر که با پیاده‌ رفتن پیش می‌آید. 8- رخداد تاریخی، یک نوع آشکارشدن است برای جان انسان، مثل فهمیدن‌های معمولی نیست، انسان در آن رخداد تاریخی واقع می‌شود و اگر نسبت به آن خودآگاهی پیدا کند می‌تواند از آن تغذیه کند و با آن هماهنگ گردد،https://eitaa.com/matalebevijeh/17418
33.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسانه، اربعین و آینده‌ای که در پیش است نشست مستند‌سازان اصفهان با استاد- – بخش سوم. معجزه تفکر تاریخی 11- در فهم تاریخیِ خود، باید متوجه باشیم، این ضرورت تاریخی است که ما را به سوی رخدادی جدید سوق داده است، به سوی تاریخی که در آن تاریخ در نظر به احساس بنیادین خود امثال شهید حججی‌ها و شهید قاسم سلیمانی‌ها فهمیده می‌شوند و آن‌ها از آنِ خودمان می‌گردند و می‌توان در آینه وجود آن‌ها آینده مردم خود را احساس کرد. این است معجزه تفکر تاریخی. نتایج درد مشترک 12- اگر از معنای تاریخیِ رخدادی که با اربعین ظهور کرده غفلت نشود، متوجه می‌شویم درد مشترکی است که این جمعیت را وارد این صحنه کرده، مثل درد مشترکی که اصحاب سیدالشهداء(ع) داشتند و متوجه حضور تاریخی خود کنار آن حضرت شدند. این درد مشترک و در کنار امام حسین(ع)قرارداشتن، چیزی است مافوق جلب بهشت و دوری از جهنم. در این‌جا آینه‌ای در مقابل ما قرار گرفته که می‌توان در راستای مقابله با دشمنان انسانیت با خدا مأنوس شد و با تجلیات خاص حضرت حق مرتبط گشت. حضور در فطرت تاریخی 13- در رخداد اربعینیِ این سال‌ها که شأنی است از حضورِ تاریخی انقلاب اسلامی، مواجه‌ای است نرم و آگاهانه با اراده‌ خاص الهی که می‌توان با گام‌نهادن ذیل آن اراده‌ خاص، آن را از آنِ خود کرد، به همان صورتی که با اعمال شرعی، پیام‌های فطرت خود را از آن خود می‌کنیم. فطرت تاریخی نیز به عنوان اراده‌ خاص حضرت حق، انسان‌های دوران را در برمی‌گیرد و آن‌ها با اقدامی خاص می‌توانند ندای بی‌صدای آن را بشنوند و آن تاریخ را از آنِ خود کنند، https://eitaa.com/matalebevijeh/17418