eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آینده دینداری.MP3
35.32M
🎙تأملی در کتاب؛ انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آینده دینداری ما اثر 🔸جلسه اول. استاد 📅 ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ ✍️: ☘️و باز تأمل در کتاب «انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آینده دینداری ما» و طرح نکات ظریفی که حاج آقا نجات‌بخش به میان آوردند. تذکر به عهدی پایدار که با حقیقت دوران در جلوه انقلاب اسلامی‌توان خود را ادامه داد و تذکر به درک تاریخی که آغاز شده و در گشودگی خود آینده‌ای را نوید می‌دهد که انسان بیش از پیش خود را تجربه کند. نکات ظریفی را به میان آورده‌اند تا ما را دعوت به اندیشیدن و باز اندیشیدن نمایند.☘️ @soha_sima
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙(🔺امام خامنه ای🧡) 🌷خطر غفلت خواص از شناخت زمانه🌷 ✍️: ☘️راستی را ما با چه شخصیت و با چه رهبری روبرو هستیم که این اندازه زمانشناس و قرآنی است! تا بفهمیم در این زمانه چگونه باید باشیم تا در کنار توابینِ غافل از تاریخ و روشنفکرانی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند نباشیم. فرمودند: «اگر امثال شهید سنوار پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر بجنگند یا اگر بزرگانی همچون شهید سیدحسن نصرالله نبودند که جهاد و عقل و شجاعت و فداکاری را با هم درآمیزند و به میدان بیاورند، سرنوشت منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.» و این امری است که خواص متوجه نبودند و نیستند که چگونه باید در وقت لازم تصمیم‌گیری کرد تا تاریخ را از سیطره مستکبران نجات دهیم. ☘️ @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📚کتاب: 🔹فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد اول 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1013 🔸فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد دوم 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1015 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ┅❅📀🖥📀❅┅ 📀@matalebevijeh📀 ┅❅📀🖥📀❅┅
💠 عنوان: نسبت شهادت و بصیرت تاریخی ⬅️سوال شماره۳۸۷۹۴ ✅ ⁉️متن پرسش: 🌀سلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز می‌دانم که از سال‌های دور انسی با مثنوی داشته‌اید و کم بیش از آثار شما هم مشخص است سال گذشته درست در آغاز جنایات اسرائیل در غزه با دوستان به داستان ان پادشاه یهود که نصارا را می‌کشت رسیدیم و باز جلوه‌ای از حقیقت را از جاری زلال مثنوی، از اصول اصول دین شنیدیم گویی این ابیات را مولوی برای کودکان غزه سروده: مولوی، دفتر اول مثنوی، بخش ۳۸ - به سخن آمدن طفل درمیان آتش و تحریض کردن خلق را در افتادن به آتش. یک زنی با طفل آورد آن جهود پیش آن بت و آتش اندر شعله بود طفل ازو بستد در آتش در فکند زن بترسید و دل از ایمان بکند خواست تا او سجده آرد پیش بت بانگ زد آن طفل انی لم امت اندر آ ای مادر اینجا من خوشم گر چه در صورت میان آتشم چشم‌بندست آتش از بهر حجاب رحمتست این سر برآورده ز جیب اندر آ مادر ببین برهان حق تا ببینی عشرت خاصان حق اندر آ و آب بین آتش‌مثال از جهانی کتشست آبش مثال اندر آ اسرار ابراهیم بین کو در آتش یافت سرو و یاسمین مرگ می‌دیدم گه زادن ز تو سخت خوفم بود افتادن ز تو چون بزادم رستم از زندان تنگ در جهان خوش‌هوای خوب‌رنگ من جهان را چون رحم دیدم کنون چون درین آتش بدیدم این سکون اندرین آتش بدیدم عالمی ذره ذره اندرو عیسی‌دمی نک جهان نیست‌شکل هست‌ذات و آن جهان هست شکل بی‌ثبات اندر آ مادر بحق مادری بین که این آذر ندارد آذری اندر آ مادر که اقبال آمدست اندر آ مادر مده دولت ز دست قدرت آن سگ بدیدی اندر آ تا ببینی قدرت و لطف خدا من ز رحمت می‌کشانم پای تو کز طرب خود نیستم پروای تو اندر آ و دیگران را هم بخوان کاندر آتش شاه بنهادست خوان اندر آیید ای مسلمانان همه غیر عذب دین عذابست آن همه اندر آیید ای همه پروانه‌وار اندرین بهره که دارد صد بهار بانگ می‌زد درمیان آن گروه پر همی شد جان خلقان از شکوه خلق خود را بعد از آن بی‌خویشتن می‌فکندند اندر آتش مرد و زن بی‌موکل بی‌کشش از عشق دوست زانک شیرین کردن هر تلخ ازوست تا چنان شد کان عوانان خلق منع می‌کردند کتش در میا آن یهودی شد سیه‌رو و خجل شد پشیمان زین سبب بیماردل کاندر ایمان خلق عاشق‌تر شدند در فنای جسم صادق‌تر شدند مکر شیطان هم درو پیچید شکر دیو هم خود را سیه‌رو دید شکر آنچ می‌مالید در روی کسان جمع شد در چهره‌ی آن ناکس آن آنک می‌درید جامه‌ی خلق چست شد دریده آن او ایشان درست ما از آتشی که در غزه افتاد هراسان بودیم و کودکان غزه با معصومیت و صبر بی‌نظیرشان تمام هیمنه پادشاه جهود را شکستند حال ملت‌ها صف گرفته‌اند که سهمی از اتش غزه برگیرند یهود همیشه از مرگ ترسیده و خواسته دیگران را از مرگ بترساند، درحالی که امت اسلام بدون انکه ادعای نحن ابناء الله احباؤه سردهد، مرگ را در آغوش می‌گیرد ما از ذلت گریزانیم انها از مرگ . . . مرگ اگر مرد است گو پیش من آی تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ. ⁉️متن پاسخ: 🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: حقیقتاً همین‌طور است. در این رابطه به بانک بلند قرآن باید گوش سپرد که در خطاب به یهود می‌فرماید: «قُلْ يا أَيُّهَا الَّذينَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِياءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ( 6/ جمعه) و این یعنی هر آن کس به اندازه‌ای که از مرگ هراس دارد در ادعای انس با حضرت معبود، فریب‌کاری می‌کند و کذّاب است و ملاحظه می‌کنید بحمدلله در بستر تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شد و «شهادت» وجهی از وجوه این تاریخ گشت، چه اندازه ملت ما در نسبت با حضور در آینده، خود را در آن شهادت‌ها جستجو می‌کنند و از این جهت چه گفتارها و چه زبان‌هایی در آینده در پیش است. آیا هنوز آن طور که در این تاریخ، شهادت طلوع کرده است، ما را توان درک آن هست؟ موفق باشید ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> @matalebevijeh
💠 عنوان: رهبر معظم انقلاب و زبانِ تاریخ امروزین ما ⬅️سوال شماره۳۸۸۰۳ ✅ ⁉️متن پرسش: 🌀با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی. گاهی نیست‌انگاری موجود در فضای زمانه آن‌چنان ما و افکارمان را احاطه می‌کند و تحت تأثیر قرار می‌دهد که ناخودآگاه و بدون اینکه خود متوجه باشیم پدیده‌ها را با نگاه مادی و محاسبات دنیوی می‌نگریم و این‌گونه همه چیز را از دست رفته می‌یابیم. در حالی که اگر برگردیم و به این‌گونه افکارمان از نگاه قرآن و سنت‌های الهی بنگریم در درون خود بیشتر شرک و بی‌ایمانی می‌بینیم تا ایمان. غزه را نابود شده و با خاک یکسان شده می یابیم بدون آنکه متوجه باشیم از یک سال پیش تا کنون از این باریکه چه تاریخی آغاز شد. تاریخی که پس از آن، فضای مه‌آلود «کدام حق و کدام باطل» برای بشر زمان ما هر چه بیشتر به کنار می‌رود به طوری که برای هر انسانی با هر سطح درک و فهمی تشخیص جبهه حق از باطل آسان شود تا شاهد صف‌آرایی هر چه شفاف‌تر و هر چه واضح‌تر جبهه حق و جبهه باطل باشیم که واقعاً هم هستیم. تاریخی که هر چه به جلوتر می‌رویم موضع گرفتن بی‌طرفانه بی‌معناتر می‌شود و همانند زمان عاشورا برای آن کسی که جبهه حق و باطل را از هم تشخیص داد بی‌طرفی مساوی می‌شود با بی‌شرفی و بی‌موضع بودن مساوی می‌شود با بی‌تفاوت بودن نسبت به ظلم ظالم و حق مظلوم. آیا این اتفاق مبارکی نیست؟ و اگر وارد تاریخ جدایی حق از باطل شده ایم بر اساس قرآن کدام جبهه باید نگران باشد؟ آیا چنین تاریخی بهتر از آن زمان نیست که حق در پشت پرده‌های جهل دیده نشود و باطل خود را ملبس به لباس حق گرداند و با الفاظ فریبنده‌ای چون حقوق بشر و آزادی مردمان و ملت ها را فریب دهد؟ آیا با طوفان الاقصی تاریخی شروع نشد که ما نه تنها صهیونیسم، که کل تمدن غرب و بینش مادی جهان غرب را هر چه عریان تر و آشکارتر ببینیم و ما را متوجه این امر کند که مشکل اصلی همین بینش مادی منفعت‌طلب و سودمحور غرب است که قائل به حقیقتی در عالم نیست و به گفته خودشان حتی اگر صهیونیسمی وجود نداشت آن را به دست خود در منطقه ایجاد می‌کرد تا ضامن استعمار و منافع مادی غرب باشد!؟ آیا این بی‌آبرویی و رسوایی تمدن غرب در قبال این ظلم بی‌حد و مرز و آشکار در غزه و لبنان ما را به این کلام اخیر رهبر حکیم انقلاب نمی‌رساند که دیگر کسی از تمدن غرب حرفی نزند! اسماعیل هنیه و سید مقاومت و یحیی سنوار را از دست رفته می بینیم بدون آنکه بنگریم این دلاور مردان جبهه حق در چه مقطعی از زندگی خود به شهادت رسیدند و بدون آن‌که متوجه باشیم شهادت این بزرگواران در بهترین زمان و در اوج سلوک‌شان رخ داد و در قله مبارزه و جهاد بوسیله شقی ترین اشقیاء زمان همان‌طور که خود همواره آرزو داشتند صورت گرفت تا شهادت‌شان حجتی باشد بر صداقت در مسیر متعالی‌شان و رسواگر بدگویان و فتنه گران و جهاد تا آخرین نفس مهر تأییدی باشد بر دلاوری و استواری و ثابت قدمی شان همچنان که شقاوت و ظلم بی‌حد و مرز دشمنان‌شان حجتی باشد بر حقانیت این راست قامتان تاریخ و بر باطل بودن جبهه مقابل آنان. آیا وقایع این دوران خط بطلانی نکشیده‌ست بر راه بیهوده و بی‌ثمر سازشکاران تاریخ در مواجهه با مستکبران زمانه در عالم؟ آیا بعد از این یک‌سال عبارات روشن فکرانه نمایی چون دین سکولار و جدایی دین از سیاست بی‌اعتبارتر از همیشه نشده و نمایندگان این نوع طرز تفکر را بیش از پیش دچار پوچی نکرده است؟ پس اگر عمیق تر بنگریم از یک‌سال پیش تاریخی شروع شده است که اعتبار و مشروعیت نظام‌های سکولار غربی مبتنی بر اومانیسم را نه فقط برای خواص‌ و فرهیختگان که برای عموم مردم جهان بیش از هر زمان دیگری زیر سؤال برده است و به تبع آن پایه نظام‌های استکباری جهان سلطه را متزلزل و در دل‌های ظالمان جهان لرزه‌ها انداخته است. به راستی در این تاریخ چه خوب است که به وعده و سنت‌های الهی ایمان واقعی داشته باشیم و نگرانی ما به عنوان یک فرد آزاده و ظلم ستیز این باشد که در کجای این معرکه و این صحنه جدا کننده حق از باطل ایستاده‌ایم و به عنوان یک فرد چه کاری از دستمان بر می‌آید تا در جبهه باطل و جبهه بی‌طرفان قرار نگیریم تا بدین این‌گونه در کربلای زمان خود ایفای نقش کرده باشیم و در فردای روزی بتوانیم پاسخ گوی خدای متعال باشیم. التماس دعا ⁉️متن پاسخ:
مطالب ویژه
💠 عنوان: رهبر معظم انقلاب و زبانِ تاریخ امروزین ما ⬅️سوال شماره۳۸۸۰۳ ✅#استاد_طاهرزاده ⁉️متن پرسش
🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: همان‌طور که ملاحظه کرده‌اید و رهبر معظم انقلاب نیز متذکر شده‌اند؛ ما در حال حضور در تاریخ دیگری هستیم؛ تاریخی که سرنوشت انسان‌ها را فرهنگ سکولار دنیای مدرن تعیین نمی‌کند. زیرا با رهبری حضرت روح الله «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» فرهنگ شهادت به همان معنای پایداری تا مرز فداکاریِ نهایی وارد این تاریخ شد و بی‌حساب نیست که رهبر معظم انقلاب که زبان گزارش توجه به این تاریخ هستند، می‌فرمایند: «اگر امثال شهید سنوار پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر بجنگند یا اگر بزرگانی همچون شهید سیدحسن نصرالله نبودند که جهاد و عقل و شجاعت و فداکاری را با هم درآمیزند و به میدان بیاورند، سرنوشت منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.» و بسیار باید به این نکته فکر کرد که چگونه سرنوشت منطقه طوری رقم خورده که در امروز و فردای منطقه، تصمیم نهایی از آن جبهه مقاومت است و البته معلوم است که درک چنین حضوری برای افراد و اذهانی که هنوز ظاهر صحنه را می‌بینند؛ کار مشکلی است. موفق باشید ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> @matalebevijeh
29.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره مبارکه نسبت ما با خدا از طریق انسانیت خویش و توجه به انسانیت متعالی پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
14030802_46321_1281k (1).mp3
10.41M
🌷صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره‌ی ملی شهدای استان فارس. ۱۴۰۳/۸/۲ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس: https://eitaa.com/khamenei_ir/29803 متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس منتشر شد. https://eitaa.com/khamenei_ir/30072
4_5850508531106584040.mp3
16.4M
✌صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان. ۱۴۰۳/۸/۱۲ 🎙از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: castbox | shenoto | سایت
نظر به نور وحدانیت و توکل و حضور در تاریخ توحیدی _ Tagabun-11.mp3
15.63M
📖سوره مبارکه و خطرکوتاهی‌ها بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم 🗓جلسه یازدهم 📆تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۱۲ 🔖عنوان:نظربه نور وحدانیت وتوکل وحضوردر تاریخ توحیدی 🕌سه راه سیمین مسجدالانبیاء https://nshn.ir/21_bZlKJQxl2Nb 🎥 👈فایل تصویری↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17945 📚متن موردبحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17942 ⏭ (جلسه دهم) https://eitaa.com/matalebevijeh/17905 https://eitaa.com/matalebevijeh/17894 اشارات جلسه↙️ 🎥خطرغفلت خواص ازشناخت زمانه https://eitaa.com/matalebevijeh/17927 🌷بیانات رهبرانقلاب دربزرگداشت شهدای استان کرمانشاه۱۴۰۳/۷/۱۵ https://eitaa.com/matalebevijeh/17886 ⬅️ رهبرانقلاب دردیداراعضای کنگره‌ی ملی شهدای استان فارس. ۱۴۰۳/۸/۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17934 🌹بیانات رهبر انقلاب در دیدارخانواده‌های شهدای امنیت.( ۱۴۰۳/۸/۶) https://eitaa.com/matalebevijeh/17900 ✌️بیانات رهبرانقلاب دیداردانش‌آموزان و دانشجویان.۱۴۰۳/۸/۱۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17940 ❤️مادری که فرزندش رابه توبه قبل ازاعدام توصیه می‌کند: https://eitaa.com/ziafat_andishe/143 🎥 گفت‎وگوی رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی ‎رفسنجانی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا https://eitaa.com/matalebevijeh/17219 🌿@matalebevijeh