eitaa logo
مطالب ویژه
4.7هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب ویژه
📖 #معرفی_کتاب 🍃 کتاب تَذْکِرَهُ الاَوْلیاء (به معنای یاد دوستانِ خدا)، کتابی به زبان فارسی از عطار
🔸ذکر ابوحازم مکی (رحمة الله علیه) درنگاه عطار نیشابوری🔸 💠 در کتاب تذکرة الاولیاء 💠 گفت: اندکی از دنیا تو را مشغول گرداند از بسیاری آخرت. گفت: اگر من از دعا محروم مانم بر من بسی دشوارتر از آن بُود که از اجابت. گفت: مال من رضای خدای تعالی است و بی نیازی است از خلق و لامحاله هر که به حق راضی بُود از خلق مستغنی بود. و فراغت او از خلق در او تا حدی بود که به قصابی بگذشت که گوشت فربه داشت. گفت: از این گوشت بستان. گفت: سیم ندارم. گفت: تو را زمان دهم. گفت: من خویشتن را زمان دهم نکوتر از آن که تو مرا زمان دهی، و من خود آراسته گردانم. قصاب گفت: لاجرم استخوانهای پهلوت پدید آمده است. گفت: کرمان گور را این بس بود؟ نقل است که عتبه العلام هیچ طعام و شراب خوشی نخوردی، مادر وی گفت: با خویشتن رفق کن گفت رفق او طلب می کنم که اندک روزی چند رنج کشد و جاوید در راحت و رفق می باشد. 📚 8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفقا راهی در میان است یا میبینیم یا نمی بینم إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا -پادکست () ✨آیه ی سوم https://eitaa.com/Tafsil https://t.me/Tafsiil 3️⃣
. ▪️پانزده نکته در جایگاه تاریخی "" 💎 با حضور https://eitaa.com/matalebevijeh/8637 📅 چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۶:۰۰ 🔰 جلسه چهارم = 24آذر ماه ۱۴۰۰ 🔰لینک جلسه قبلی (3) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8851 🔻 لینک ورود آنلاین به جلسه https://dialog.sohasima.ir/ch/elm-fanavari @soha_sima
✨امام باقر(ع) با هوای نفس خویش مبارزه کن؛🤺 همانگونه که با دشمنت مبارزه می کنی. @matalebevijeh
24- كارِ حقيقي ، تغيير خود است .MP3
19.81M
🎙 شرح خطبه (متقین) 83 💬 موضوع : کار حقیقی، تغییر خود است 💯 شماره 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم أَمْ هَذَا الَّذِي أَنْشَأَهُ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْحَامِ وَ شُغُفِ الْأَسْتَارِ نُطْفَةً دِهَاقاً وَ عَلَقَةً مِحَاقاً وَ جَنِيناً وَ رَاضِعاً وَ وَلِيداً وَ يَافِعاً ثُمَّ مَنَحَهُ قَلْباً حَافِظاً وَ لِسَاناً لَافِظاً وَ بَصَراً لَاحِظاً لِيَفْهَمَ مُعْتَبِراً وَ يُقَصِّرَ مُزْدَجِراً حَتَّى إِذَا قَامَ اعْتِدَالُهُ وَ اسْتَوَى مِثَالُهُ نَفَرَ مُسْتَکبِراً وَ خَبَطَ سَادِراً مَاتِحاً... يا اين انساني که خداوند او را در ظلمات رحم هاي مادران و غلافهاي پوشاننده بوجود آورد (آنگاه انسان مسير تکون خود را بدين ترتيب پيش گرفت): نطفه اي در حال افزايش و متراکم از ذرات علقه اي پوشيده جنين در رحم، شيرخوار، کودک، جوان، سپس براي او قلبي حافظ و زباني گويا و چشمي بيننده داد تا از روي تجربه و عبرت بفهمد و با جلوگيري خويشتن از معصيت، از ارتکاب آن خودداري نمايد تا آنگاه که به حد اعتدال خود رسيد و پيکرش راست شد استکبار، وجودش را احاطه نمود و از مسير حق رميدن گرفت و بي پروا به خبط و خطا افتاد ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 🖌خدا می‌داند که این سخنان، نه از سر احساسات عادی، بلکه متفکرانه‌ترین سخنانی است که تنها مجاهدانی می‌توانند به زبان بیاورند که همچون شهید عزیزی مثل مهدی زین‌الدین متوجه تاریخی شده‌اند که راه وسعت‌یافتنِ انسان تا بیکرانه‌ها در مقابل‌شان گشوده شده است و معنی حبیب خدابودن را در این تاریخ یافتند و در شهادت خود، در جستجوی وسعتی بودند که تا قیام قیامت در همه صحنه‌های حقّ در مقابل باطل، خود را احساس کنند. آیا می‌توان گفت زین‌الدین‌های عزیز تمام شده‌اند؟! و یا همچنان آغازی بعد از آغازی در پیش است؟! و اینان در هر آغازی در صحنه هستند. ای خردمندان که خردمندیِ تاریخی را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که قلم را و کلام را توان گفتن آن‌چه در پیش است، نیست. 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25- توجه به مرگ ، توجه به خود حقيقي.MP3
23.16M
🎙 شرح خطبه (متقین) 83 💬 موضوع : توجه به مرگ، توجه به خود حقیقی 💯 شماره 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم لِيَفْهَمَ مُعْتَبِراً وَ يُقَصِّرَ مُزْدَجِراً حَتَّى إِذَا قَامَ اعْتِدَالُهُ وَ اسْتَوَى مِثَالُهُ نَفَرَ مُسْتَکبِراً وَ خَبَطَ سَادِراً مَاتِحاً فِي غَرْبِ هَوَاهُ کادِحاً سَعْياً لِدُنْيَاهُ فِي لَذَّاتِ طَرَبِهِ وَ بَدَوَاتِ أَرَبِهِ ثُمَّ لَا يَحْتَسِبُ رَزِيَّةً وَ لَا يَخْشَعُ تَقِيَّةً فَمَاتَ فِي فِتْنَتِهِ غَرِيراً وَ عَاشَ فِي هَفْوَتِهِ يَسِيراً لَمْ يُفِدْ عِوَضاً وَ لَمْ يَقْضِ مُفْتَرَضاً دَهِمَتْهُ فَجَعَاتُ الْمَنِيَّةِ فِي غُبَّرِ جِمَاحِهِ وَ سَنَنِ مِرَاحِهِ فَظَلَّ سَادِراً وَ بَاتَ سَاهِراً فِي غَمَرَاتِ الْآلَامِ وَ طَوَارِقِ الْأَوْجَاعِ وَ الْأَسْقَامِ بَيْنَ أَخٍ شَقِيقٍ وَ وَالِدٍ شَفِيقٍ وَ دَاعِيَةٍ بِالْوَيْلِ جَزَعاً وَ لَادِمَةٍ لِلصَّدْرِ قَلَقاً وَ الْمَرْءُ فِي سَکرَةٍ مُلْهِثَةٍ وَ غَمْرَةٍ کارِثَةٍ وَ أَنَّةٍ مُوجِعَةٍ وَ جَذْبَةٍ مُکرِبَةٍ وَ سَوْقَةٍ مُتْعِبَةٍ ثُمَّ أُدْرِجَ فِي أَکفَانِهِ مُبْلِساً وَ جُذِبَ مُنْقَاداً سَلِساً ثُمَّ أُلْقِيَ عَلَى الْأَعْوَادِ... ✅ ترجمه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
از روي تجربه و عبرت بفهمد و با جلوگيري خويشتن از معصيت، از ارتکاب آن خودداري نمايد تا آنگاه که به حد اعتدال خود رسيد و پيکرش راست شد استکبار، وجودش را احاطه نمود و از مسير حق رميدن گرفت و بي پروا به خبط و خطا افتاد. با دل و هوي و هوس (براي زندگي خود) آب کشيد. کوشش و حرکات مشقت بار براي دنيايش صرف کرد. براي تحصيل لذايذ عيش و طربش با تفکر خام درباره نيازهايش. (اين غافل مست براي زندگي خود) مصيبتي را احتمال نمي دهد و محاسبه نمي کند و هيچ ترسي او را به خشوع وادار نمي سازد. (با اين غفلت تباه کننده) در فتنه و لغزش فريبنده خود ديده از اين جهان بربست. در حالي که زماني محدود و ناچيز در حيات لغزنده خود، زندگي کرد، نتيجه اي از نعمتهاي خدادادي نگرفت و فريضه لازم را به جاي نياورد. و ناگهان اندوه ها و ناگواريهاي مرگ با اينکه هنوز سوار مرکب سرکش خودکامگي بود و راه شادي و خوشي مي نورديد، بر سرش تاختن گرفت. در اين هنگام در حيرتي بي سابقه فرو مي رود و در امواج متلاطم درد و شکنجه ها شب بيداري مي کشد (از اين پس) انبوه دردها و بيماريها بر سرش فرود مي آيند و (او توانائي دفع آنها را از دست داده) در ميان برادري همتا و پدري مهربان و مادر و خواهري که واي مرگ آنان را به شيون درآورده و در اضطراب شديد به سينه هاي خود مي کوبند. در اين حال (اين انسان که زندگيش لحظات نهائي خود را سپري مي کند) فرو رفته در سکرات رنج آور، موت و شدائد موجب قطع اميد و ناله ضعيف و دردناک و کشش سخت نفسهاي حال احتضار و رانده شدن مشقت بار از اين دنيا سپس آن تازه چشم پوشيده را (پس از طي آن ناگواريها) با کمال ياس و انقطاع از اين دنيا در کفن هايش پيچيدند و بي آنکه مقاومتي از خود نشان دهد... ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسانی که در فکر تصرف و نابودی ایران بودند : آری! توحید یعنی همین. یعنی راهی که به سوی خداوند است و امیدوارِ این نکته مهم که توحیدیان با تمام وجود در مقابل نقشه‌های دشمنان‌شان موسی‌وار خواهند گفت: «كَلَّا ۖ إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» آری! در مقابل هر حیله‌ای، خداوند با ما است و باز هدایتی را آغاز می‌کند تا جهانی در دلِ جهان توحیدی ما در مقابل ما گشوده شود و تعیّن این حرکت توحیدی را در رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» می‌توان ملاحظه کرد. یک چشم‌زدن غافل از آن یار نباشید 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
مطالب ویژه
📖 #معرفی_کتاب 🍃 کتاب تَذْکِرَهُ الاَوْلیاء (به معنای یاد دوستانِ خدا)، کتابی به زبان فارسی از عطار
🔸ذکر مالک دینار (رحمة الله علیه) درنگاه عطار نیشابوری🔸 💠 در کتاب تذکرة الاولیاء 💠 گفت: ای تن ضعیف من این همه رنج که بر تو می‌نهم مپندار که از دشمنی می‌کنم تا فردای قیامت به آتش دوزخ نسوزی. روزی چند صبر کن، باشد که این محنت به سرآید و در نعمتی افتی که آن را زوال نباشد. چهل سال در بصره بود و رطب نخورد. آنگاه به اهل بصره گفت اینک شکم من از وی هیچ کاسته نشده است و شکم شما که هر روز رطب می‌خورید هیچ افزون نشده است. گفت: نان خدای می‌خورم و فرمان شیطان می‌برم. گفت: دوستی اهل این زمانه را چون طعام بازار یافتم، به بوی خوش، به طعم ناخوش. پس از مرگ در خواب از او پرسیدند خدای با تو چه کرد؟ گفت: خدای را دیدم جلّ جلاله با نگاه بسیارِ خود. اما به سبب حسن ظنیّ که بدو داشتم همه محو کرد. 📚
عقل تکنیک- جلسه چهارم.mp3
32.56M
🎙پانزده نکته در جایگاه تاریخی "" https://eitaa.com/matalebevijeh/8637 💎 📅 چهارشنبه‌ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ 🔰 جلسه چهارم 🔰لینک جلسه قبلی (3) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8851 👈 متن مورد بحث 👇🏽 5- تکنیک؛ ابزار نیست، روحی است جهت مواجهه‌ی پدیدارشناسانه با طبیعت تا انسان به صورت پدیدارشناسانه با طبیعت برخورد کند و این نوعی هویت تاریخیِ انسان در این تاریخ است که البته در روحیه‌ی غرب‌زدگی از این موضوع غفلت می‌شود. درک تفاوت بین «تکنیک» به عنوان یک روح و روحیه‌ی تاریخی که تقدیر اصیلی برای بشر جدید است با آن نوع تکنولوژی که علم را در اختیار گرفته تا امیالی را که بشر غرب‌زده تصور می‌کند به‌وجود آورد، نیاز به تفکر دارد و این نکته از نکاتی است که با خودآگاهی تاریخی فهم می‌شود وگرنه با نحوه‌ای افراط و تفریط در قبول و یا ردّ تکنیک روبه‌رو می‌شویم. 6- زمانی از سیطره‌ی روح غربی رها خواهیم شد که غرب را بشناسیم و گمان نکنیم بدون شناخت غرب می‌توانیم آزاد از غرب زندگی کنیم و شناخت غرب یعنی شناخت توسعه‌یافتگی، و تنها بعد از این شناخت، در صورتی که انقلابی در تفکر ما پدید آید، آن رهایی شروع می‌شود. انقلابی در فهم حضور تاریخیِ «گشتل» در افکار و توجه به این‌که راه عبور از گشتل چاره‌ی کار است و این کار آسانی نیست. ✅ ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
7- وقتی آدمی عملاً به لبه ی پرتگاه می رسد که به ماهیت انکشاف توجه نکند و گمان کند ماهیت انکشاف جز نظم بخشیدن به طبیعت، به عنوان منبع انرژی چیز دیگری نیست. زیرا از یک طرف خود انسان نیز در این گردونه به عنوان منبع است و از طرف دیگر خود را متکبرانه در مقام خداوند زمین می ستاند که هر کاری » گشتل « انرژی تلقی می شود و در سیطره ی می تواند انجام دهد. این نوع تصور که انسان از خود یافته است نه تنها او را از مواجهه ی صحیح نسبت به طبیعت و عطایی که طبیعت به ظهور می آورد، محروم می کند، بلکه او را به لبه ی پرتگاه غفلت از خود و غفلت از حوالت تاریخی اش می کشاند. ⬅️اشاره استاد درجلسه به موارد ذیل⬇️ 1-فیلم منصور(زندگی نامه شهید ستاری) 2-بحث جهاد حجه‌الاسلام نجات بخش https://eitaa.com/soha_sima/960 3-کلیپ شهید مهدی زین الدین https://eitaa.com/matalebevijeh/8926 @soha_sima 🔻🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از مطالب ویژه
☘️رفیق ... 🖊برگرفته از دل نوشته ی: 🔸️قصه های کوچک من🔸️
هدایت شده از مطالب ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌺🍃✨🌺🍃✨ ✨✨جمعه ها با دعای ندبه . قسمت سوم✨✨ 📚همراه با متن خوانی کتاب « » https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/681 🖋به قلم«استاد » إِلَیٰ أَنِ انْتَهَیْتَ بِالْأَمْرِ إِلیٰ حَبِیبِکَ وَنَجِیبِکَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللّٰهُ عَلَیْهِ وآلِهِ، فَکانَ کَمَا انْتَجَبْتَهُ سَیِّدَ مَنْ خَلَقْتَهُ، وَصَفْوَةَ مَنِ اصْطَفَیْتَهُ، وَأَفْضَلَ مَنِ اجْتَبَیْتَهُ، وَأَکْرَمَ مَنِ اعْتَمَدْتَهُ، قَدَّمْتَهُ عَلَیٰ أَنْبِیائِکَ، وَبَعَثْتَهُ إِلَی الثَّقَلَیْنِ مِنْ عِبادِکَ، وَأَوْطَأْتَهُ مَشارِقَکَ وَمَغارِبَکَ، وَسَخَّرْتَ لَهُ الْبُراقَ، وَعَرَجْتَ بِرُوحِهِ إِلَیٰ سَمائِکَ، وَأَوْدَعْتَهُ عِلْمَ مَا کانَ وَمَا یَکُونُ إِلَیٰ انْقِضاءِ خَلْقِکَ، ثُمَّ نَصَرْتَهُ بِالرُّعْبِ، وَحَفَفْتَهُ بِجَبْرَئِیلَ وَمِیکائِیلَ وَالْمُسَوِّمِینَ مِنْ مَلائِکَتِکَ، وَوَعَدْتَهُ أَنْ تُظْهِرَ دِینَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ، وَذٰلِکَ بَعْدَ أَنْ بَوَّأْتَهُ مُبَوَّأَ صِدْقٍ مِنْ أَهْلِهِ، وَجَعَلْتَ لَهُ وَلَهُمْ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنّٰاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبٰارَکاً وَ هُدیً لِلْعٰالَمِینَ فِیهِ آیٰاتٌ بَیِّنٰاتٌ مَقٰامُ إِبْرٰاهِیمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ کٰانَ آمِناً ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄⚜️ @matalebevijeh
26- مرگ، آينيه نمايش حقيقت انسان.MP3
22.3M
🎙 شرح خطبه (متقین) 83 💬 موضوع : مرگ، آیینه ی نمایش حقیقت انسان 💯 شماره 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم دَهِمَتْهُ فَجَعَاتُ الْمَنِيَّةِ فِي غُبَّرِ جِمَاحِهِ وَ سَنَنِ مِرَاحِهِ فَظَلَّ سَادِراً وَ بَاتَ سَاهِراً فِي غَمَرَاتِ الْآلَامِ وَ طَوَارِقِ الْأَوْجَاعِ وَ الْأَسْقَامِ بَيْنَ أَخٍ شَقِيقٍ وَ وَالِدٍ شَفِيقٍ وَ دَاعِيَةٍ بِالْوَيْلِ جَزَعاً وَ لَادِمَةٍ لِلصَّدْرِ قَلَقاً وَ الْمَرْءُ فِي سَکرَةٍ مُلْهِثَةٍ وَ غَمْرَةٍ کارِثَةٍ وَ أَنَّةٍ مُوجِعَةٍ وَ جَذْبَةٍ مُکرِبَةٍ وَ سَوْقَةٍ مُتْعِبَةٍ ثُمَّ أُدْرِجَ فِي أَکفَانِهِ مُبْلِساً وَ جُذِبَ مُنْقَاداً سَلِساً ثُمَّ أُلْقِيَ عَلَى الْأَعْوَادِ رَجِيعَ وَصَبٍ وَ نِضْوَ سَقَمٍ تَحْمِلُهُ حَفَدَةُ الْوِلْدَانِ وَ حَشَدَةُ الْإِخْوَانِ إِلَى دَارِ غُرْبَتِهِ وَ مُنْقَطَعِ زَوْرَتِهِ وَ مُفْرَدِ وَحْشَتِهِ حَتَّى إِذَا انْصَرَفَ الْمُشَيِّعُ وَ رَجَعَ الْمُتَفَجِّعُ أُقْعِدَ فِي حُفْرَتِهِ نَجِيّاً لِبَهْتَةِ السُّؤَالِ وَ عَثْرَةِ الِامْتِحَانِ... ✅ ترجمه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
و ناگهان اندوه ها و ناگواريهاي مرگ با اينکه هنوز سوار مرکب سرکش خودکامگي بود و راه شادي و خوشي مي نورديد، بر سرش تاختن گرفت. در اين هنگام در حيرتي بي سابقه فرو مي رود و در امواج متلاطم درد و شکنجه ها شب بيداي مي کشد (از اين پس) انبوه دردها و بيماريها بر سرش فرود مي آيند و (او توانائي دفع آنها را از دست داده) در ميان برادري همتا و پدري مهربان و مادر و خواهري که واي مرگ آنان را به شيون درآورده و در اضطراب شديد به سينه هاي خود مي کوبند. در اين حال (اين انسان که زندگيش لحظات نهائي خود را سپري مي کند) فرو رفته در سکرات رنج آور، موت و شدائد موجب قطع اميد و ناله ضعيف و دردناک و کشش سخت نفسهاي حال احتضار و رانده شدن مشقت بار از اين دنيا سپس آن تازه چشم پوشيده را (پس از طي آن ناگواريها) با کمال ياس و انقطاع از اين دنيا در کفن هايش پيچيدند و بي آنکه مقاومتي از خود نشان دهد با کمال تسليم و به آساني کشيده شد و خسته و کوفته (چونان چارپائي که از مسافرتي خسته و درمانده برگردد و بدون مهلت به سفري ديگر رهسپارش کنند) لاغراز بيماري، بر روي چوبهاي تابوت گذاشته شد. (اين مسافر ديار ابديت را) ياران و نزديکان فرزندان و انبوه شتاب زده برادران به سوي ديار غربت بر دوش کشيدند ديار غربتي که ديدارها در آنجا قطع مي شود- و تنهائي وحشت انگيز (که هيچ انساني ياراي همدمي با او را نخواهد داشت) بردند. تا آنگاه که تشييع کنندگانش برگشتند و آنان که در فراقش اندوه و ناله ها سر داده بودند، دنبال کار خود را گرفتند (در همان شب که وارد زير خاک تيره دفن گشته است) براي پاسخ از سئوال بهت انگيز و گوياي راز و آشکار ساختن لغزشهاي او در امتحان اعمالي که در زندگي دنيوي مرتکب شده نشانده مي شود. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️اجرای سرود تسبیحات حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» در میدان تجریش تهران : 🖌کدام دلی است که قبل از خلقت، عهد خود را با زهرای مرضیه«سلام‌الله‌علیها» که بنیانِ وجهِ یمینی انسان‌ها هستند، با آن حضرت نبسته باشد؟ و این‌که ملاحظه می‌کنید افراد با هر شکل و شمایلی در نسبت با حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» آن حضرت را آشنای جان خود می‌بینند، ریشه در آن عهد دارد. بکوشیم در فضای ارادت به آن حضرت، نسبت‌های خود را در جامعه و با همدیگر شکل دهیم تا اختلاف‌ها و نزاع‌ها و تکبّرها از میان برود. ملتی که فاطمی شد، دوستدارِ همدیگرند. 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
28.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
||•🎥⟩════ 📽 🔸🔻 ✳️ بدون تعارف با کاظم دارابی ✅مردی که برای تحصیل به آلمان رفت ولی سر از زندان این کشور درآورد. 🔹🔹🔹🔹 ✨@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔸🔹🔸💠 🎙: ◀️«برکات درک ابدیتی که در آن هستیم» ▶️ ⏳آری! مرگ از میان رفتن امکان‌هایی است که مقابل ما قرار دارد. هر اندازه که در آینده خود بهتر حاضر شویم، اکنونِ خود را بهتر می‌سازیم و معنای حضور در ابدیت، چنین است. عالَم، افقِ گشوده‌ای است که هستی ما را در بر گرفته و مرگ، ادامه هستی ما است برای توجه به کارهای بزرگی که فوق روزمرّه‌گی‌ها می‌باشد. اگر به امکان‌های بزرگ فکر کنیم، مرگ را هستیِ بزرگ‌ترِ خود می‌یابیم. عالَم ما با نظر به مرگ و فهمِ درستی که از آن می‌یابیم، وسعت می‌یابد و در این حالت، دنیا برای ما فرصتی است برای درک آن عالَم. آیا این اصیل‌ترین معرفت نسبت به انسان نیست که خود را در بیکرانه ابدی خود حسّ کند؟ 🆔@matalebevijeh