eitaa logo
دروس استاد موالی زاده
530 دنبال‌کننده
22 عکس
0 ویدیو
58 فایل
🔰دروس استاد سید فرید موالی زاده 📌استاد درس خارج حوزه علمیه قم 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @adminalmohkamat
مشاهده در ایتا
دانلود
مناهج باب ضد جلسه نهم.mp3
8.65M
🎙 درس مناهج الوصول الی علم الاصول جلد دوم باب ضد 📌نقد امام خمینی به دیدگاه محقق اصفهانی در باب ضد خاص ⁉️آیا عدم مضاف حظی از وجود پیدا می کند ؟ دیدگاه امام خمینی چیست ؟ ⁉️آیا عدم المانع می تواند از مقدمات وجودیه باشد ؟ آیا از اجزا علت تام بشمار می رود؟ 📅جلسه نهم 🔊 🆔@mavalyzade_ir
016.mp3
10.97M
🎙فایل صوتی درس سیری در فلسفه علامه 💢موضوع:« مساله تشکیک (3) » 🔰 📅جلسه شانزدهم /سه شنبه 1402.10.12 🆔@mavalyzade_ir
015.mp3
14.42M
🎙 درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره ⁉️آیا مالیت در بیع، شرط واقعی است یا شرط علمی ؟دیدگاه شیخ انصاری چیست؟ 📌دیدگاه محقق اصفهانی و آیت اله خویی در جایگاه رغبت اجتماعی در صدق مال 📌نسبت رغبت عقلایی و منفعت داشتن در صدق مالیت از نگاه امام خمینی 🔰 📅جلسه پانزدهم/سه شنبه 1402.10.12 🆔@mavalyzade_ir
هدایت شده از المحکمات
▪️ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ هراس دارند از زائرانت هم... @almohkamat
بدایه ج ۲ تبویب فلسفه . بداهت مفهوم وجود.mp3
7.95M
🎙 🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری 🗓جلسه دوم 🔰استاد موالی زاده 📌تبویب فلسفه، بداهت مفهوم وجود @mavalyzade_ir
فلسفه جلسه هفدهم.mp3
10.87M
🎙فایل صوتی درس سیری در فلسفه علامه 💢موضوع:« مساله تشکیک (4) » 🔰 📅جلسه هفدهم /چهارشنبه 1402.10.13 🆔@mavalyzade_ir
j47-98.10.07.mp3
6.97M
🎙 🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و هفتم 🔰استاد موالی زاده @mavalyzade_ir
فقه العقود ج 16.mp3
12.94M
🎙 درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره 🔹حل مساله نسبت ملک و مال با غرض از اعتبار هر یک بر اساس منطق اعتباریات 🔹بیان دیدگاه وحید بهبهانی در رابطه با تملک امور فاقد منفعت عقلایی و شرعی 🔹آیا سگ های خانگی از نظر شرعی قابلیت تملک دارند ؟ 🔰 📅جلسه شانزدهم/چهارشنبه 1402.10.13 🆔@mavalyzade_ir
بدایه ج ۳ اشتراک معنوی وجود.mp3
8.31M
🎙 🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری 🗓جلسه سوم 🔰استاد موالی زاده 📌اشتراک معنوی وجود @mavalyzade_ir
هدایت شده از المحکمات
🖊مطالعه کلان و مطالعه خرد 📗این دو گونه مطالعه و نگاه در همه پدیده ها هست مثلا بدن انسان یک بار عضوهای انسان را بررسی میکنید یکبار تک تک اعضا یکبار هم یک نگاه کلان به بدن انسان داریم اندام را میخواهید بررسی کنید این بدن انسان چه ویژگیهایی دارد چه خصوصیاتی دارد چه خطراتی دارد و چه آسیبهایی ممکن است شامل حالش بشود 🔺پس ما دو گونه نگاه به پدیده ها داریم طب قدیم کلان بدن انسان برایش مهم بود و جز به معالجه نمیپرداخت نگاهی کلان داشت ولی مثلا طب جدید خیلی ممکنه به این جهت کار نداشته باشد و نگاه کلان ضعیف باشد بیشتر متمرکز بشود سر آن جز و آن عضو خاص آن را حل کند و معالجه کند 🔹اگر بخواهیم جهان هستی را یعنی موجود را جهان هستی را مطالعه کنیم دو گونه میتوانیم جهان هستی را مطالعه کنیم یک بار ما جهان هستی را مطالعه میکنیم با نگاه پایین دستی نگاه خرد نگاه میکرویی یعنی میایم اجزا را بررسی می کنیم فرض کنید میایم گیاهان را بررسی میکنیم میشود علم گیاه شناسی ،عدد را بررسی میکنیم میشود علم ریاضی،شکل و اشکال را بررسی کنیم میشود علم هندسه ،انرژی را بررسی میکنیم یا اتم رو بررسی میکنیم می شود علم فیزیک که اینگونه علوم جزئی شکل میگیرد یعنی ماهیات و معقول اولی را بررسی میکنیم یعنی احکام یک ماهیت عدد یک ماهیت است شکل یک ماهیت است رنگ یک ماهیت است 🔸یک بار نه میآیم جهان هستی را از یک نگاه کلان مورد مطالعه قرار میدهیم یعنی از یک نگاه ماکرویی از یک نگاه کلان از یک نگاه بالادستی ببینم مثلا این جهان موجوداتی که دارد کار با خود تک تک ماهیات و موجودات ندارم این موجودات و ماهیاتی که در این جهان زندگی میکنند و جهان را ایجاد کردند آیا به هم پیوسته هستند یا از هم گسسته هستند؟ آیا این جهان متغیر است یا ثابت آیا این جهان قدیم است یا یا حادث آیا این جهان خالق دارد علت العلی دارد یا خیر تصادفی است آیا این جهان قابل شناخت هست یا نه یا قابل شناخت نیست این نوع سوالات آیا این جهان فقط ماده است یا مجرد؟ جنس این جهان از چیست ؟ ⁉️این نوع سوالها این نوع پرسشها یک نگاه کلان دارند به جهان وقتی که ما جهان هستی را از یک نگاه کلان نگاه میکنیم میشود موجود به ما هو موجود اما اگر بیاییم عدد را مورد مطالعه قرار دهیم شکل را مورد مطالعه قرار دهیم گیاه را مورد مطالعه قرار دهیم می شود مطالعه موجود به ما هو گیاه تعیین و تغیر موجود را متعین نگاه میکنیم یعنی موجود را متغیر نگاه میکنیم نه موجود به ما هو موجود (یعنی مطلق یعنی بدون قید بدون تعیین نگاه می کنیم) یعنی ماهیات خاص را کار نداریم 💢پس بنابراین یک بار موجود به ما هو مقید به یک قید نگاه میکنیم یعنی یک ماهیت خاص را در نظر میگیریم و اون ماهیت و آن طبیعت را بحث میکنیم در موردش از احکام و آثارش میشود علم مشخص جزئی علم ریاضی یک بار نه جهان را موجود به ما هو موجود مطالعه می کنم ببینم موجود به ما هو موجود چه آثاری دارد چه احکامی دارد چه احوالی دارد این نوع مطالعه مخصوص علم فلسفه است این نوع مطالعه حکمت الهی است علم اعلاست معروف به فلسفه است یعنی فیلسوف نگاهش به جهان یک نگاه کلان است اما دانشمندان علوم مختلف نگاه شون به یک ماهیت و پدیده خاص و جزیی است احکام آثار و احوال اون ماهیت است 🔰پس این تعبیر موجود به ما هو موجود تفاوتش با موجود به ما هو مقید به یک قید ریاضی طبیعی منطقی فیزیکی شیمی گیاهی الی آخر این تفاوتش فلسفه است که وظیفه اش بحث از موجود به ما هو موجود است . 📚برگرفته از جلسه درس بدایه الحکمه استاد موالی زاده @almohkamat