eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
266 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ ‍ ✅ «ناموس» داری به سبک خدا شنیده اید می گویند: «ناموس دهر»؟! می دانید منظور از ناموس دهر چیست؟ در روایات، حضرت زهرا(س)، "ناموس الله الاکبر" خوانده شده. اکنون ببینید خدا در سوره «دهر» چگونه هوای «ناموس»ش را دارد!! خدا از نور چشمی های خودش در قرآن تعبیر می کند به "مقرّبان"؛ یعنی کسانی که در عبودیت، تا قاف قله قرب حضرتش بالا رفته اند. بالادست این جماعت، کسی قرار نمی گیرد. از اینها که بگذریم، می رسیم به «ابرار» که خدا برایشان سنگ تمام گذاشته است حسابی! در سوره دهر، اول، ویژگی های "ابرار" را می شمرد و بعد وعده برخورداری از 18 نوع نعمت رشک برانگیز! را به آنها داده است؛ از شرب انواع شراب های معطر به عطر کافور و زنجبیل گرفته تا سقایت از دست ساقی اعلی، حضرت باریتعالی (و سقیهم ربّهم شرابًا طهورًا) اما... آدم آیات 5 تا 22 سوره دهر را که می خواند یک سوال بزرگ در ذهن و زبانش سبز می شود 🌱 ❓ چرا در میان انبوهی از نعمت های اخروی که چشم به راه ابرارند، از حوران بهشتی، سخنی در میان نیست! سرّ مساله چیست؟ ✔️ پاسخ، نکته لطیفی است که از ذهن زیبای علامه طباطبایی تراویده، و آن اینکه: در میان این ابرار که مخاطبان اصلی این آیاتند، عُلیا مخدّره و بانوی باکرامتی است که خدا به پاس حرمتش، از ذکر حوران بهشتی، چشم پوشیده است، و ان کسی نیست جز عصمت کبری و ناموس دهر، فاطمه زهرا (سلام الله علیها). 📚 ر.ک: المیزان، ج20، ص131 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ⁉️آیا آخر الزمان، همه مسلمان می شوند؟ از استاد پرسیدم: آیا روایتی که می گوید : (همه در زمان حضرت مهدی علیه السّلام مسلمان می شوند) درست است ؟ فرمودند: خداوند متعال می فرماید‌: اذ قال الله : یا عیسی ، انی متوفیک و رافعک الی و مطهرک من الذین کفروا ، و جاعل الذین اتبعوک فوق الذین کفروا الی یوم القیامه ، ثم الی مرجعکم فاحکم بینکم فیما کنتم فیه تختلفون (آل عمران : ۵۵) ✍(یاد کن ) هنگامی را که خدا گفت : ای عیسی ، من تو را بر گرفته ، و به سوی خویش بالا می برم ، و تو را از (آلایش ) کسانی که کفر ورزیده اند پاک می گردانم ، و تا روز رستاخیز کسانی را که از تو پیروی کرده اند فوق کسانی که کافر شده اند قرار خواهم داد . آنگاه فرجام شما به سوی من است ، پس در آنچه بر سر آن اختلاف می کردید میان شما داوری خواهم نمود . 🔶ظاهرا روایت فوق ،مخالف با این قسمت از آیه است که می فرماید : (و جاعل الذین اتبعوک فوق الذین کفروا الی یوم القیامه) زیرا این جمله می رساند که کفار تو روز قیامت وجود دارند . در روایتی نیز آمده است که : (حضرت از آنها جزیه می گیرد) 📚در محضر علامه طباطبایی، محمد حسین رخشاد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️اهمیت غدیر به نصب امیرالمؤمنین به منصب ولایت است و ولایت، هم شرط توحید است و هم دروازۀ علم نبوت. پس اگر کسی به امامت معتقد نباشد نه توحیدش، توحید اصیل است و نه علمش، علم سودمند. 📖مائده آیه ۳ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✳️ صراط مستقیم، راهِ علی است 🔻 علی علیه‌السلام پیشوای ماست و همهٔ ما، عالم و غیر عالم، رهبر و ملت، ثروتمند و فقیر، باید خود را با علی بسنجیم. صراط مستقیم، راهِ علی است. علی حق است. علی همان میزانی است که در تفسیر آیهٔ شریفهٔ «وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ» (و با ترازوی درست وزن کنید) (شعراء، ١٨٢) به آن اشاره شده است. میزان، علی است. مصداق کامل این میزان، علی است. ما نیز اگر می‌خواهیم بفهمیم که در هدایت و یا در گمراهی هستیم، نباید با میزان خویش این امر را بفهمیم. نباید منافع و عواطف و تمایلات خویش را میزان قرار دهیم. باید ببینیم چه مقدار شباهت میان ما و علی وجود دارد. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۶۰ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌷در غدير خم، بيا كامل شويم 🌷« ياعلی » گوييم و صاحبدل شويم 🌷 « ياعلی » گوييم تا بالا شويم 🌷قطره‌ها، ای قطره‌ها دريا شويم 🌸عید سعید غدیر خم بر همه ی شیعیان و محبین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک باد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mavarai سلام آقا سید وقت شما بخیر حاج آقا برخی ها ادعا دارن با عمل می توانند با علمای بزرگوار و عارفان فوت شده و همچین با مقرب الهی حرف بزنند و سوال جواب کنند ، میخواستم ببینم آیا این موضوع صحت داره یا نه ؟ حتی ادعای قرار دادن برای افراد دیگه از سوی همچین افرادی بیان میشه ، این موضوع چطور صحت داره یا نه؟ 🖋 : علیکم السلام عاقبت شما بخیر ان شاءالله خیر بلکه های اطراف هستند که حاضر می شوند و یکی درمیان حرف ها راست و دروغ می گویند، و در صورت عوارض بسیار وخیم خواهد داشت لذا اجتناب کنید. مانند این است که فروشگاه باشد که موکل خرید و فروش کنند، خیر چنین چیزی صحت ندارد و توهمی بیش نیست. ارتباط با ما ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی https://eitaa.com/joinchat/1053818938Cfbc88f9a55 کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb ✨﷽✨ 💠 هَجر جمیل 🔹 در بخش هایی از قرآن كریم فرمود به یاد ابراهیم باش، به یاد موسی باش: ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ مُوسی﴾، ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ إِبْراهیمَ﴾، ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ﴾ كذا و كذا؛ یعنی به یاد اینها باش كه اینها كردند. 🔹 در بخشی از آیات فرمود كه هرگز مثل یونس از آن جهت كه قوم خود را رها كرد نباش: ﴿وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ﴾؛ فرمود راه یونس را نرو كه قوم خودش را ترك كرد. ✍فرمود تو دو وظیفه داری: یكی با مردم باشی و دیگر اینکه با مردم نباشی؛ با مردم باش برای اتمام حجت که ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾، و با مردم نباش ﴿وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمیلاً﴾؛ اینها را به دل راه نده كه اگر ایمان نیاوردند، تو از غصه نتوانی زندگی كنی. 🔹 آن است كه نظیر كار یونس نباشد؛ در بین مردم باشد و با خدا؛ این كار، هَجر جمیل است. اگر آدم تمام هویتش را به مردم بدهد، گرفتار فراز و نشیبِ مردم است؛ ولی اگر وظیفه خود را در بین مردم انجام دهد و جان خود را با خدا مرتبط بداند، چنین انسانی نگران نیست، برای اینكه خود را انجام داد، تلاش و كوشش‌ خود را كرد. فرمود راهی كه انبیای قبلی داشتند شما هم ادامه بده؛ اما مثل یونس نباش كه قوم خودش را رها كرد. جمع بین این دو هم «هَجر جمیل» است؛ ﴿وَ اهْجُرْهُمْ﴾ اما ﴿هَجْراً جَمیلاً﴾؛ نه اینكه مردم را رها كنی. 🔹 وظیفه كسانی كه هستند هم مشخص می ‌شود كه آنها هم این دو وظیفه را دارند: 1️⃣ هم باید با مردم باشند و هم رابطه ‌شان با «الله» قطع نشود، تا زده نشوند، بریده نشوند، منقطع نشوند؛ 2️⃣ تا آنجایی كه ممكن است دعوت می ‌كنند، قبول و نكول مردم در او اثر نگذارد كه برنجد و گله كند. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 33 تاریخ: 1393/09/11 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ پیامبر صلی الله علیه و آله : کسب درآمد حلال، بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است. 📚 جامع الأخبار، ص 389، ح 1079 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍آیت الله مجتهدی تهرانی : کسی که هر روز حساب کار خودش را نکند که من امروز چه کار کرده ام، کار خوب انجام داده ام یا کار بد، اگر کار خوب انجام داده، الحمدلله بگوید و اگر کار بد انجام داده استغفار کند، اگر کسی این کار را نکند، حضرت امام کاظم(علیه السلام ) می فرماید: "این فرد از ما نیست" باید همانطور که بازاری ها شب به شب حساب کار خودشان را می کنند که امروز چقدر واردات جنسی، صادرات جنسی، واردات نقدی و صادرات نقدی داشتند و چرتکه می اندازند، ما هم باید دفتری داشته باشیم و از صبح تا غروب هر کاری کردیم، شب به شب در آن بنویسیم. خدای نکرده به نامحرم نگاه کردیم بنویسیم، غیبت کردیم بنویسیم، آواز حرام گوش کردیم بنویسیم بعد اگر دیدیم کار بد انجام داده ایم استغفار کنیم و اگر کارهای خوب انجام داده ایم خدا را شکر کنیم آیت الله مجتهدی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️اشک و لبخند هر دو ترجمان دل‌اند و خالق هر دو، یکی است. گناه انسان، گاه به قطره‌ای اشک آمرزیده می‌شود و گاه به لبخندی از سرِ مهر. 📖نجم آیه ۴۳ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ⛔️ گناه به ضرر انسان است؛ چه دین‌دار باشد چه بی‌دین! ✍️ دین‌داری باید طوری باشد که بتواند برای انسان، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد، اما موانعی وجود دارد که موجب می‌شود ما از دین‌داری لذتِ کافی نبریم؛ یکی از این موانع، تصورات غلط ما از دین است. مثلا خیلی‌ها تصور می‌کنند گناه فی‌نفسه کارِ بدی نیست و ضرری برایشان ندارد؛ فقط خدا را ناراحت می‌کند! این یک تلقیِ غلط از گناه است که باید تغییر کند. قدم اول، برای شناخت گناه این است که بدانیم: گناه یعنی خطای انسان که این خطا به ضرر خودش است؛ چه دین داشته باشد، چه نداشته باشد! آدم دین‌دار یا بی‌دین، اگر با ساتور، انگشت خودش را بزند، قطع می‌شود و این ربطی به دین و اعتقاد آدم ندارد! امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: اگر خدا از حرام نهی نکرده بود، عاقل باید خودش از حرام اجتناب می‌کرد (چون می‌دانست به ضرر خودش است) (غررالحکم/۷۵‌۹۵) 👤علیرضا پناهیان ۹۸‌.۲‌.۱۷ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝