eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
276 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ 🔸چند پیام زیبا از طرف خداوند🔸 🔸همیشه بزرگ ترها، بهترین حرف را نمی زنند و همیشه حرف گوش کنی و اطاعت از بزرگان، انسان را به سعادت نمی رساند . این پیام تربیتی قرآن است که حتی در اطاعت از بزرگان هم گوش و چشمت را باز کن که فردا فقط و فقط خودت پاسخ گوی اعمالت خواهی بود نه بزرگ ترهایت (احزاب/67) 🔸امانت داری یکی از ارزشمندترین ارزش های قرآنی است . حضرت موسی (ع) را به خاطر امانتداری و قدرتش، در خانه حضرت شعیب پناه دادند (قصص/26) و حضرت یوسف را به خاطر امانتداری وعلمش، بر خزانه مصر نشاندند (یوسف/55) و حتی رسول خدا (ص) که از سوی خداوند برگزیده شد، مشهور به امانتداری و به محمد امین معروف بود . 🔸اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا به خودتان بپردازید! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود . مهربانی، دلسوزی را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند(ال عمران/159) . 🔸آیا دوست دارید که دشمن خود را به یک دوست تبدیل کنید؟ به هر بدی که در حق شما کرد، با خوبی پاسخ گویید . این را قران تجویز می کند آیه 34 سوره فصلت را بخوانید! انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ حضرت امام جعفر صادق عليه السلام: جايگاه قبر امام حسين عليه السّلام درى از درهاى بهشت است. 📚 كامل الزّيارات، صفحه‌ی ۲۷۱، باب ۸۹، حدیث ۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🖤 در راه کوفه بود که حر با هزار سرباز راه را بر او بست. گفت: مأمور است و معذور. امام از دعوت‌نامه‌های کوفیان گفت و حر اظهار بی‌اطلاعی کرد. با اشارۀ امام، یکی از اصحاب، خورجین نامه‌ها را آورد و در مقابل چشم حر به روی زمین ریخت. سپس امام این آیه را تلاوت ‌کرد: «هر کس پیمان‌شکنی کند، دودش به چشم خودش می‌رود» 📖فتح: ۱۰ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🔻 شخصیت‌های جریان عاشورا مانند سوره‌های عجیب و غریبی هستند که به هر کدام باید جداگانه پرداخت. 🔸 هر کدام از اصحاب از حیثی قابل بررسی و دقت است ولی بیشتر توجه می‌خواهد، بیشتر پذیرش می‌خواهد، بیشتر نگاه اسطوره‌ای می‌خواهد، بیشتر نگاه پذیرش شخصیتی و توسلی می‌خواهد؛ 🔹 این‌ها افرادی بودند که «قبل» از جریان عاشورا ملتزم به همۀ مبانی بودند تا این مسیر برای آن‌ها این‌جا آماده می‌شود. 🔸 «قبل» از جریان کربلا این ها افراد زحمت کشیده بودند، این اتفاق، اتفاقی نیست که در یک ثانیه بیفتد، خیلی‌ افراد وجیه و نزدیک به امام حسین بودند ولی وارد جریان عاشورا نشدند. کد ۱۱۶۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امیرالمومنین علی علیه السلام: آفت خوبی، همنشین بد است. 📚 غرر الحکم: 3971. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 📝 نکات تفسیری " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّـهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ " ای مسلمانان، مراقب خود باشید. اگر هدایت شوید، کسی که گمراه شده، به شما زیانی نخواهد رساند. بازگشت همه‌ی شما، به پیشگاه خداست و او شما را از کارهایتان آگاه می‌‌کند. "مائده - ۱۰۵" 📍گمشده شما نزد خدای سبحان است. هر كس به درگاهش هدايت شود گمشده اش را پيدا كرده، و هر كس گمراه شود از آن محروم شده است. 📍پس طريق آدمی بسوی پروردگارش همان نفس اوست، و خدای سبحان غايت و هدف و منتهای سير اوست، و اين طريق مانند راههای ديگر اختياری نيست، و اصولا برای اين طريق، شبيه و نظيری نيست تا كسی يكی از آن دو را انتخاب و اختيار كند. علامه طباطبایی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ چهار اصطلاح غلطی که نیاز به اصلاح دارد: ۱- خدا بد نده: این کلام بی معرفتی به پروردگار است. زیرا خدای تعالی در قرآن فرموده: هیچ خوبی به شما نمیرسد مگر از ناحیه خدا و هیچ بدی به شما نمیرسد مگر از ناحیه خود شما (که بخاطر اعمال خودتان است) ۲- عیسی به دین خود، موسی به دین خود: این جمله معنای صحیحی ندارد. زیرا بین پیامبران خدا، کوچکترین اختلافی نبوده و همه آنها مردم را به توحید و یکتاپرستی دعوت میکردند و عقیدۂ یکسانی داشتند. ۳- ولش کردی به اَمان خدا: این حرف کفر آمیز است. زیرا اگر کسی مال یا فرزند خود را به امان خدا بسپارد که غمی نیست. بهتر است بجای این کلام گفته شود: "ولش کردی به حال خودش" ۴- انسان جایز الخطاست: این حرف نیز غلط است، زیرا انسان برای خطا کردن جایز نیست. بهتر است بگوییم انسان "ممکن الخطا" است. یعنی ممکن است خطا کند و بهترین خطا کنندگان، توبه کنندگان هستند. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@mazahb ▪️ای سند غربت آل علی ▪️آیینه جاه و جلال علی ▪️باب الحوائج علی اصغر ▪️الله اکبر الله اکبر انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام صادق (عليه‌السّلام) فرمودند: كسى كه خداوند خير را براى او اراده كرده باشد در قلبش محبّت امام حسين (عليه‌السّلام) را قرار داده و در دلش محبت زيارت آن جناب را مى‌اندازد. 📚 کامل الزيارات، ج ۱، ص ۱۴۲. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅آیت الله حائری شیرازی نیاز ندارم شما مرا ببینید ... زن وقتی دارد، یعنی من که شما مرا ببینید؛ من نیاز ندارم که شما به من دقت کنید. یعنی من از این مسائل مستغنی هستم. این، نوعی است. حال اگر انسان، حجاب نداشته باشد، این علامت چیست؟ باز بگذارد که چه بشود؟ منظورش چیست؟ آیا این یعنی من سیرم؟!! یعنی بی‌میلم؟!! یعنی مستغنی هستم؟!! یعنی کمبود ندارم؟!! این پوشش، است. مرد هم همین‌طور. این که می‌گویند با چشم خیره نشوید، این یعنی استغنا داشته باشید. اینکه مرد خیره نگاه نکند، یعنی سیری خودش را برساند، استغنای خودش را برساند، تسلّط بر خودش را برساند. دیدید آدمی که غذا خورده و سیر است، اگر سفره جلوی او بیاندازند، خیره نگاه نمی‌کند؟ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅آیت الله حائری شیرازی توکل و ظرفیتِ توکل حضرت علی (ع) دربارۀ نبی مکرّم ما (ص) نقل می‌کنند که ایشان در جنگ‌ها از همۀ ما به دشمن نزدیک‌تر بود. در جنگ احد، دشمن در چندقدمی ایشان بود، اما از جایشان تکان نخوردند. همه جز عدۀ کمی فرار کردند ولی ایشان جا خالی نکرد؛ زیرا به وعدۀ الهی مطمئن بود. این یک صحنه است. اما همین ایشان که همه چیز را به اذن خداوند می‌داند و در میان دشمن از جایش تکان نمی‌خورد، وقتی می‌خواهد به جنگ بیاید، دو تا زره روی هم می‌پوشد! مگر این نیست که تا تقدیر خدا نباشد هیچ تیری نمی‌آید؟ مگر ایشان معتقد نیست که تا مقدّر نباشد، چیزی به من کارگر نمی‌شود؟ پس چرا زره را جفت جفت می‌پوشد؟ این، نشانۀ «وسعت» ایشان است. این، «سعه» است. حضرت وقتی در عالم اسباب می‌آید، چنان معتقد به اسباب است که مادی‌ها از او عقب می‌مانند در ملاحظۀ اسباب و تهیۀ وسائل. وقتی هم که در مقام توکل است، حتی با وجود اینکه همۀ اسباب از کف رفته و همۀ رشته‌ها بریده شده، چنان خداوند را حاکم بر اسباب می‌بیند که می‌گوید: او همه چیز را می‌تواند فراهم کند. این شرح صدر می‌خواهد. انسان وقتی ظرفیت ندارد، با یک کشمش گرمی‌اش می‌شود و با یک غوره، سردی‌اش می‌شود. ظرفیتش، کم است. زمانی که معتقد به اسباب می‌شود، منکر مسبّب الأسباب است؛ و زمانی که معتقد به مسبّب الأسباب است، بی‌اهمیت نسبت به اسباب می‌شود. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🖤تقدیر خدا از آستین تدبیر او بیرون آمده بود تا جان چهارمین حجت خدا به وسیلۀ بیماری حفظ شود. زین‌العابدین در آخرین ملاقات با پدر از او پرسیده بود: کار منافقان امت پیامبر با پیامبرزاده‌شان به کجا کشید؟ و سیدالشهدا در جواب، این آیه را تلاوت کرده بود 📚مجادله: ۱۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝