eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
253 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ گنـاه کبیـره چیـست؟ ❶ هر گناهی که در قرآن و حدیث، به کبیـره بودن آن تصریح شده باشـد. این قسم متجـاوز از چهـل گنـاه است که در اخبـار اهل بیـت علیهم‌ُالسلام تصریـح شـده است. ❷ هـر معصیتـی که در قـرآن مجید یا سنت معتبره، وعده آتـش بر ارتکاب آن به طور صریح رسیـده باشد، یا اینکه ضمنا باشد. مثـل فرمایش پیغمبر صلےالله‌علیه‌وآله‌وسلم: « مَنْ تَرَکَ الصَّلاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ بَرِئَتْ مِنْهُ مِلَّةُ الْاِسْلام» هرکس نماز را بطور عمدی ترک کند. از اسلام به دور است. (جامع‌الاحادیث،ج۴،ص۷۴) که وعده عذاب در این روایت، به کنایه است نه به صراحت و دلیل این مطلب، روایات کثیره ای است که حضرت باقـر و حضرت صادق علیه السلام فرموده‌اند که: «گنـاه کببـره» ، هر گناهی است که خـدای متعـال وعـده‌ی آتش بر آن داده باشـد. ❸ هـر گناهی که در قرآن یا سنت معتبره، از گناهی که کبیـره بودنش مسلّم است، بزرگتر شمرده شود، آن هم کبیـره هست. مثلا «قتـل نفس» ، از جمله گناهانی است که کبیره بودنش، به هر دو راه گذشته ثابت گردیده است. حال اگر در قـرآن مجید یا سنتی که معتبر است تصریح شود که فلان گنـاه از «قتـل نفس» بزرگتر است، آن گناه هم کبیره مےشود؛ مانند «فتنه کردن» که در قرآن مجید مےفرماید از «قتـل» بزرگتر است. « وَالْفِتْنَةُ اَکْبَرُ مِنْ الْقَتْلِ » فتنه کردن از قتل بزرگتر است.(سوره بقره، آیه ۲۱۷). پس یقینا فتنه هم از گناهـان کبیـره اسـت. ❹ هـر گناهـی که نزد مُتدینین و متشرعین ، بزرگ شمـرده شود؛ بطوری که یقین حاصـل شود که بزرگی آن، منتهی به زمان معصوم مےگردد، مانند نجس نمودن مسجد از روی علم و عمد به قصد هتک احترام خانه ی خدا، یا پرتاب کردن و انداختن قرآن مجید به قصد هتک آن و غیره. 📚 بررسی گناهان کبیره در مواعظ و کلام حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) ص ۱۵ و ۱۶ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ دَیْن علامه طباطبایی به یک زن! فرض کنید دختر یک خانواده ثروتمندی هستید در تبریز. با یک طلبه ساده ازدواج می‌کنید و به‌خاطر ادامه تحصیل همین طلبه ساده راهی نجف میشوید. گرما و غربت شهر نجف را در نظر بگیرید، خدا به شما فرزندی میدهد. بعد این فرزند می میرد! بعد دوباره فرزند میدهد، دوباره در همان بچگی می میرد! دوباره فرزند میدهد دوباره…!! این درحالی ست که فقر گریبانتان را گرفته. در حدی که یکی یکی، اسباب خانه را می‌فروشید؛ حتی رختخواب… ! 🔸همسر همیشه مرا به فکر می‌برد. علامه درباره ایشان گفته بودن: «من نوشتن المیزان را مدیون ایشانم»!! یا: «اگر صبر حیرت انگیز همسرم نبود من نمی‌توانستم ادامه تحصیل بدم» صبر حیرت انگیز... نوشتن المیزان… علامه نه تعارف داشته و نه اغراق می‌کند. علامه در جایی فرموده بودن: «ایشان وقتی در قم رو به حضرت معصومه سلام می‌دادند من جواب خانوم را می‌شنیدم! و همچین هنگامی که زیارت عاشورا می‌خواندند من جواب سلام امام حسین(ع) را میشنیدم!» 🔸همیشه به جایگاه او حسرت میخورم! با خودم فکر می‌کنم وقتی که داشته خانه را جارو میزده، یا وقتی برای علامه چایی میریخته، می‌دانسته در آسمان ها انقدر معروف است؟! می‌دانسته در پرورش یک مرد بزرگ انقدر موثر است؟ کاش کتابی از زندگی نامه‌اش چاپ شده بود. کاش برای ما کلاس آموزشی میگذاشت... کلاس اخلاق، اخلاص، کلاس مدیریت زندگی در شرایط بحرانی، کلاس چگونه از همسر خود علامه طباطبایی بسازیم؟! کلاس چگونه بدون قلم بدست گرفتن تفسیر المیزان بنویسیم؟ کلاس چگونه باشیم اما نه؟ کلاس چگونه توانستم در اهداف والای همسرم او را در بدترین شرایط یاری دهم؟ث کلاس… همه ی این ها چند واحد میشود؟ چقدر واحد پاس نکرده دارم...! ★متن از: هادی حاج زاده... انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام صادق عليه السلام: شيعيان ما را در وقت‏هاى نماز بيازماييد كه مواظبت بر نمازشان چگونه است 📚وسائل الشیعة ج4 ص114 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mavarai ꧂ 🔰درخواست اَللهُمَّ ارْزُقْنى الْحَجَّ، الَّذى افْتَرَضْتَهُ عَلى مَنِ اسْتِطاعَ اِلَيْهِ سَبيلاً، وَاجْعَلْ لى فيهِ هادِياً، وَ اِلَيْهِ دَليلاً، وَ قَرِّبْ لى بُعْدَ الْمَسالِكِ، وَ اَعِنّى عَلى تَاْدِيَةِ الْمَناسِكِ، وَ حَرِّمْ بِاِحْرامى عَلَى النّارِ جَسَدى، وَ زِدْ لِلسَّفَرِ قُوَّتى وَ جَلَدى، وَارْزُقْنى رَبِّ الْوُقُوفَ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَالاِْفاضَةَ اِلَيْكَ، وَاَظْفِرْنى بِالنُّجْحِ بِوافِرِ الرِّبْحِ، وَاَصْدِرْنى رَبِّ مِنْ مَوْقِفِ الْحَجِّ الْاَكْبَرِ، اِلى مُزْدَلَفَةِ الْمَشْعَرِ، وَاجْعَلْها زُلْفَةً اِلى رَحْمَتِكَ، وَ طَريقاً اِلى جَنَّتِكَ، وَقِفْنى مَوْقِفَ الْمَشْعَرِ الْحَرامِ، وَ مَقامَ وُقُوفِ الْاِحْرامِ وَاَهِلَّنى لِتَاْدِيَةِ الْمَناسِكِ، وَنَحْرِ الْهَدىِ التَّوامِكِ، بِدَمٍ يَثُجُّ، وَ اَوْداجٍ تَمُجُّ، وَ اِراقَةِ الدِّماءِ الْمَسْفُوحَةِ، وَالْهَدايَا الْمَذْبُوحَةِ وَ فَرْىِ اَوْداجِها عَلى ما اَمَرْتَ وَ التَّنَفُّلُ بِها كَما وَسَمْتَ؛ خدایا حجّی که واجب کردی بر هرکه بتواند به‌سوی آن راه یابد، نصیب من کن و برایم در آن راهنما و به‌سوی آن دلیلی قرار ده و دوری راه‌ها را برایم نزدیک کن و بر انجام اعمال حجّ یاری‌ام ده و به احرام بستنم آتش را بر تنم حرام کن و نیرو و چابکی‌ام را برای سفر زیاد گردان و ایستادن در برابرت و کوچ کردن به سویت را پروردگارا روزی‌ام کن و با موفّق شدن، به سود کامل پیروزمندم نما و مرا پروردگارا از جایگاه حجّ اکبر به تقرّب گاه مشعر بازگردان و آن را مایه نزدیکی به رحمتت و راهی به‌سوی بهشتت قرار ده و مرا در موقف مشعرالحرام و مقام وقوف احرام متوقف کن و شایسته گردان مرا برای ادای مناسک و کشتن قربانی فربه، به خونی که می‌جهد و رگ‌هایی که خون می‌فشاند و ریختن خون‌های ریختنی و قربانی‌های سربریده و بریدن رگ‌های آنان بر پایه آنچه فرمودی و انجام بیشتر بر واجب بر آن‌ها چنان‌که مقرّر فرمودی؛ وَاَحْضِرْنىِ اللهُمَّ صَلوةَ الْعيدِ، راجِياً لِلْوَعْدِ، خآئِفاً مِنَ الْوَعيدِ، حالِقاً شَعْرَ رَاْسى وَ مُقَصِّراً، وَ مُجْتَهِداً فى طاعَتِكَ، مُشَمِّراً رامِياً لِلْجِمارِ، بِسَبْعٍ بَعْدَ سَبْعٍ مِنَ الْاَحْجارِ، وَ اَدْخِلْنىِ اللهُمَّ عَرْصَةَ بَيْتِكَ وَ عَقْوَتِكَ، وَ مَحَلَّ اَمْنِكَ وَ كَعْبَتِكَ، وَ مَساكينِكَ وَ سُؤالِكَ وَ مَحاويجِكَ، وَجُدْ عَلَىَّ اللهُمَّ بِوافِرِ الْاَجْرِ، مِنَ الْاِنْكِفاءِ وَالنَّفْرِ، وَاخْتِمِ اللهُمَّ مَناسِكَ حَجّى، وَانْقِضآءَ عَجّى بِقَبُولٍ مِنْكَ لى، وَ رَاْفَةٍ مِنْكَ بى يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. و حاضر کن خدایا مرا به نماز عید، امیدوار به وعده‌ات و هراسان از تهدیدت، با تراشیدن موی سرم و کوتاه کردن ناخنم، کوشا در طاعتت، آماده برای رمی جمرات به هفت سنگریزه، پس از هفت دیگر از همان سنگ‌ها، خدایا مرا به فضای خانه‌ات و کویت و جایگاه امنت و کعبه‌ات و خاک نشستگانت و درخواست‌کنندگانت و نیازمندانت وارد کن و خدایا در بازگشتن و کوچ کردن به مزد کامل به من سخاوت کن، خدایا و مناسک حجّم را و سپری شدن خروشم را، با پذیرش از سوی خود و رأفتت به من ختم کن، ای مهربان‌ترین مهربانان. ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی ꧁ @mavarai ꧂ کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb ✨﷽✨ ✅ انسان چگونگی خودش، خودش را به بردگی می‌گیرد؟ 🔹 بشر نسبت به مال و ثروت دنیا دو حال‏ می‌تواند داشته باشد: می‌تواند بنده و اسیر و در قید مال باشد، و می‌تواند آزاد باشد. بند بگسل، باش آزاد ای پسر چند باشی بند سیم و بند زر 🔸 ... در همین جاست که انسان به یک نکته عالی‌تری برمی‌خورد. اصلًا بندگی مال دنیا یعنی چه؟ مگر مال دنیا قدرت دارد که انسان را بنده خودش کند؟! مال دنیا یعنی ثروت. ثروت یعنی چه؟ یعنی طلا، نقره، خانه، ملک، زمین و این‏جور چیزها. مگر اینها قدرت دارند که برده‌گیری کنند؟! من انسانم، زنده‌‏ام، آن جماد است، مرده است. مگر جماد و مرده قدرت دارد که یک زنده را برده خودش کند؟! نه. پس حقیقت مطلب چیست؟ 🔹 حقیقت مطلب این است که آنجا هم که انسان فکر می‌کند بنده و برده دنیاست و بنده مال و ثروت است، واقعاً بنده مال و ثروت نیست، بنده خصایص روحی خودش است. بنده حیوانیت خودش است، بنده حرص است، یعنی خودش خودش را برده گرفته است و الّا پول که نمی‌تواند انسان را بنده کند، زمین که قدرت ندارد انسان را برده کند، ماشین که قدرت ندارد، جماد است. اصلًا جماد نمی‌تواند در وجود انسان تصرف کند. وقتی انسان خوب مسئله‌ را می‏‌شکافد، می‌بیند این خودش است که خودش را برده کرده است. 🔸می‌بیند یک قوّه‌ای است در خودش به نام حرص، قوّه‌ای است به نام طمع، به نام شهوت، به نام خشم؛ این شهوت است که او را برده کرده است، این خشم است که او را برده کرده است، این حرص است که او را برده کرده است، این هوای نفس است که او را برده کرده است. افَرَایتَ مَنِ اتَّخَذَ الهَهُ هَواهُ‏ (جاثیه/۲۳) قرآن می‌گوید: آیا دیدی آن کسی را که هوای نفس خودش را خدای خودش قرار داده است و بنده هوای نفس شده است؟ 📗 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۲۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✳ منشأ همۀ برکات و خیرات امام کاظم علیه السلام به هشام می‌فرمایند: «وَعَلَيكَ بِاليَأسِ مِمّا في أيدِي النّاسِ» یأس از آنچه که در دست مردم است. یعنی انسان باید طمعش را از همه قطع کند و به هیچ‌کسی طمع نداشته باشد؛ به‌ویژه در مسیر خودسازی، در مسیر تقوا. این قطع طمع از دیگران زمینه‌ای است برای رسیدن به حالت التجاء؛ اینکه انسان فقط و فقط متوجه به خدا بشود. این یک مقام بسیار بالایی است. اگرچه فی‌نفسه مقام نیست! یعنی تازه می‌رسد به آنجایی که جز خدا هیچ کسی را ندارد و فقط به او توکل و اطمینان دارد؛ ولی منشأ همۀ برکات و خیرات همین‌جاست؛ یعنی مقام التجا و اضطرار به خدا. ما در مورد امام زمان (عج) نیز در روایات بحث اضطرار و التجا به ایشان را داریم. یعنی انسان‌ها باید به جایی برسند که بفهمند به امام چه نیاز شدیدی دارند و جز امام هیچ چیز دیگری نمی‌تواند خودشان و جامعه‌شان را به اصلاح برساند. 👤 🎙 ۲۳ مهر ۱۴۰۳ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍امام صادق عليه السلام: هـر كس، وقتى خشـم مى گيـرد، يا به چيـزى رغبت پيـدا مى كند، يا مى ترسد و يا هوس چيـزى را مى كند خويشتندارى ورزد، خداوند پيكر او را بر آتش حـرام گرداند. 📚تحف العقول ص361 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ فغان استاد مطهری از روحیه تنگ‌نظری مذهبی که علیرغم انقراض خوارج باقی ماند خوارج مردمی تنگ‌نظر و کوته‌دید بودند. در افقی بسیار پست فکر می‌کردند. اسلام و مسلمانی را در چهاردیواری اندیشه‌های محدود خود محصور کرده بودند. مانند همه کوته‌نظران دیگر مدعی بودند که همه بد می‌فهمند و یا اصلاً  نمی‌فهمند و همگان راه خطا می‌روند و همه جهنمی هستند. این گونه کوته‌نظران اول کاری که می‌کنند این است که تنگ نظری خود را به صورت یک عقیده دینی درمی‌آورند، رحمت خدا را محدود می‌کنند، خداوند را همواره بر کرسی غضب می‌نشانند و منتظر اینکه از بنده‌اش لغزشی پیدا شود و به عذاب ابد کشیده شود... تنگ‌نظری مذهبی از خصیصه‌های خوارج است اما امروز آن را باز در جامعه اسلامی می‌بینیم. این همان است که گفتیم خوارج شعارشان از بین رفته و مرده است اما روح مذهبشان کم و بیش در میان بعضی افراد و طبقات همچنان زنده و باقی است. بعضی از خشک مغزان را می‌بینیم که جز خود و عده‌ای بسیار معدود مانند خود، همه مردم جهان را با دید کفر و الحاد می‌نگرند و دایره اسلام و مسلمانی را بسیار محدود خیال می‌کنند. 📒 استاد مطهری، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۱۳۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✳ هر گام به‌سوی نماز یک صدقه است! [پیامبر (ص) به ابوذر می‌فرمایند:] «یا اباذر! ...کلّ خطوة تخطوها إلی الصُّلاة صدقة.» هر گامی که به‌سوی نماز برمی‌داری این هم یک صدقه است. این، اهمیت نماز را نشان می‌دهد. چه حسابی در شرع مقدس برای نماز باز شده است؟! واقعاً مفتاح همۀ خیرات و پایۀ همۀ نیکی‌ها نماز است. هرچه انسان بیشتر در امر نماز تأمل کند، اهمیت آن را بیشتر درک می‌کند. نماز است که دل‌های ما را آباد نگه می‌دارد، نماز است که ما را در صراط مستقیم باقی می‌دارد، نماز است که ما را از غلتیدن در منجلاب غفلت محض باز می‌دارد، نماز است که به ما قدرت می‌دهد، نشاط می‌دهد، توکل می‌دهد، این اهمیتی که به اقامۀ نماز داده شده، به‌خاطر این است. مقام_معظم_رهبری از کتاب صفحات ۲۳۷ و ۲۳۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅همه رهگذریم... محبت‌هاى ما محدود است، غضب‌هاى ما محدود است. همت ما محدود است. دعاهاى ما محدود است. شادى‌هاى ما محدود است و تا اين حدود را نشكنيم به فضل عظيم حق راهى پيدا نمى‌كنيم. او براى شكستن اين ديوارها با ما كلنجار مى‌رود، مبتلامان مى‌كند، زير و رويمان مى‌كند تا مگر با اين زير و رو شدن‌ها همتى پيدا كنيم، دستى به دعا برداريم، لااقل بخواهيم كه خدايا! تو اين ديوارها را بشكن. ما خيلى محدوديم. نمى‌خواهم به دروغ، به شعار تحريكتان كنم، نه، واقعش اين است كه ما روزهايى را در پيش داريم، زندگى‌هايى را در پيش داريم، ما عابر و رهگذر از دنياهايى هستيم كه لحظه‌هايش از تمامى هستى‌اى كه در تصورمان مى‌گنجد بيشتر و عظيم‌تر است. براى آن روزها و لحظه‌ها، كِى مى‌خواهيم كارى بكنيم‌؟! گاهى كه با بعضى از دوستان دور هم جمع مى‌شويم و يكى از آنها استكان يا ظرفى را براى خودش مى‌شويد تا چاى يا غذايى بخورد. اين محدوديت است و درسِ محدوديت به ديگران دادن است، در حالى كه بعضى ديگر از همين رفقا را هم مى‌بينيم كه مى‌گويند اگر ظرفى داريد بدهيد تا بشويم. اينها درس توسعۀ همّت را به آدمى مى‌دهند. وقتى همّت‌ها توسه پيدا كنند، ديگر خواه و ناخواه، طرح تو، نقشۀ تو و عمل تو، محدود نمى‌ماند. دعاى تو هم محدود نمى‌ماند. 📚 خط انتقال معارف انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅«آزادی خود» یا «آزادی از خود»؟ درخت گردو را اول در «خزانه» می‌کارند. حدود یک متر می‌شود. اگر آن را همان جا بگذارند، دیگر چیزی نمی‌شود. باید از آن جا بردارند و در باغ بگذارند. آن جا میوه می‌دهد. «خودیت» انسان مثل خزانه است. «آزادی از خود»، اساس آزادی‌ها است. آنچه را که غرب برای بشر آورده، «آزادیِ خود» است. اسلام، آزادی از خود می‌آورد. اسلام، انسان را از داخل گلدان می‌آورد بیرون. بشر می‌خواهد مواظب باشد که گلدانش را نشکنند، اما اسلام می‌گوید از گلدان آزاد شو، تا رشد کنی. 📚 تمثیلات سیاسی اجتماعی، صفحه 71 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍کنار چای تلخ همیشه یا قند است یا شکر، به همین خاطر هم هست که گوارا میشود. یادت باشد بعضیها مثل چای اند؛ یعنی تلخ اند. پس با آنها شکر باش، یعنی شیرین حرف بزن، شیرین رفتار کن؛ به قول سعدی شیرین حرکات باش. این سفارش خداست : « ادفع بالتي هي أحسن » بدی را با نیکی دفع کن (سوره فصلت، آیه ۳۶) | یعنی اگر دیگران تلخ بودند، شیرین باش. وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ ﴿٣٤﴾ نیکی و بدی یکسان نیست. [بدی را] با بهترین شیوه دفع کن؛ [با این برخورد متین و نیک] ناگاه کسی که میان تو و او دشمنی است [چنان شود] که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. استاد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✳ شمر ناگهان شمر نشد خیانت، یک مسئله‌ی تدریجی است. هم ناگهان شمر نشد. شمر از خط مقدم جبهه‌ی علیه السلام به خط مقدم جبهه‌ی آمد. همه به تدریج شمر می‌شوند. همه‌ی ما این‌چنین هستیم و کم‌کم شمر می‌شویم؛ به‌طوری‌ که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنین آدمی خواهی بود، خودمان هم باور نمی‌کنیم. برخی از جلادهای قبلا سوابق خوبی در اسلام و حتی در جهاد داشتند و برخی اصلا رزمنده‌ی اسلام بودند، جبهه رفته بودند و در رکاب علی‌بن‌ابی‌طالب جنگیده بودند؛ چنان‌که اگر تیر مثلا به‌جای بازو به گلویش خورده بود، اکنون جزو شهدای اسلام بود اما اینک به کربلا آمده تا سر علیه السلام را از تن جدا کند. استاد_رحیم‌پور_ازغدی 📚 برگرفته از کتاب «حسین، عقل سرخ» صفحات ۲۷ و ۲۸ اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام علی علیه السلام: انديشيدن پيش از پرداختن به كار [آدمى را] از پشيمانى ايمن مى گرداند. 📚بحارالأنوار ج68ص338 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅لزوم تناسب مسئولیت و ایمان (آبگیره و طناب) هر کس مشکلاتش بیشتر است، باید ایمانش هم قوی‌تر باشد تا بتواند از عهدۀ مشکلات برآید. وقتی‌که از چاه آب می‌کشید، هرچه ظرفتان بزرگ‌تر باشد، باید طناب هم ضخیم‌تر، تابیده‌تر و محکم‌تر باشد. استقامتِ طناب، به‌منزلۀ ایمان انسان است و آبگیره، مانند مشکلات. آن‌کس که می‌خواهد مشکلات بیشتری تحمل کند، باید بند ایمانش هم محکم‌تر باشد تا بتواند مشکلات را بکِشد. کسی که فرمانده پانزده نفر است، باید قوی‌تر از کسی باشد که عضو این پانزده نفر است و آن‌کس که می‌خواهد فرمانده صد نفر باشد، باید ایمانش هم بیشتر از آن کسی باشد که فرمانده پانزده نفر است. 📚 کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد یک، صفحه ١۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ابو بصير می‌گوید بر امام باقر و امام صادق(سلام الله علیهما) وارد شدم و گفتم: آيا شما ورثه پيامبر اكرم(صلّی الله عليه وآله وسلّم) هستيد؟ امام(سلام الله علیه) فرمود: آری. پرسيدم: آيا رسول خدا(صلّی الله عليه وآله وسلّم) وارث انبيا بود و آنچه آنها می دانستند، رسول‌ اكرم(صلّی الله عليه وآله وسلّم) می‌دانست؟ فرمود: آری. گفتم: آيا شما می‌توانید مردگان را زنده كنيد و كورهای مادرزاد و مبتلايان به برص را بهبودی بخشيد؟ فرمود: آری به اذن الهی می‌توانیم. آنگاه فرمود: نزديك بيا! وقتی جلو رفتم، دستی بر چشم و صورتم كشيد، ديدگانم باز شد و خورشيد، آسمان، زمين، خانه‌ها و آنچه در خانه بود را ديدم. سپس فرمود: آيا دوست داری به همين صورت بينا باشی و در قيامت مانند ديگران حساب پس بدهی يا اينكه مثل سابق، نابينا باشی و بهشت از آن تو باشد؟ «أُدنُ منّی يا أبامحمد ـ فمسح يده علی عينی و وجهی و أبصرتُ الشمس و السماء و الأرض و البيوت و كلّ شي ءٍ في الدار قال: ـ أتحبّ أن تكون هكذا و لك ما للناس و عليك ما عليهم يوم القيامة أو تعود كما كنت و لك الجنّة خالصاً»؟گفتم: دوست دارم به حال سابقم برگردم؛ آنگاه دستی به چشمم كشيد و به حالت اوليه ام برگشتم. بصائرالدرجات ص۲۸۹ 📚ادب فنای مقربان ج۲ ص۹۰،۹۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅سود و سرمایه! داده ها ملاك نيست و سودها هم ملاك نيست! □داده‏ ها از خداست و سودها از سرمايه‏ ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. ○ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى كمك كرده است نمى‏ توان با ده ميليون تومان كمك تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‏ اش كارى نكرده است. □مهم مبلغ سرمايه‏ اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و كمك هم مربوط به سرمايه است.آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمایه دارد. ○اگر اين ملاك‏ ها روشن شود ديگر درس‏ها و علوم بت شاگرد نمى‏ شود و مراء و رياء بوجود نمى‏ آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‏ هايش نگاه مى‏ كنند و نه به كوشش‏ هايش، بلكه به‏نسبت اين دو با هم. □و مهم‏ تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است؟! ○راستى چه دين عميقى كه حتى به اعمال نگاه نمى‏ كند و به نسبت‏ ها قانع نمى‏ شود كه مهم، جهت عمل است و عامل و انگيزه‏ى عمل كه‏ «إِنَّما الْأَعمال بِالنيّات‏» 📚 استادودرس صرف_نحو ص ۶۷ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): با فراوانی عقل، حلم نیز افزایش می‌یابد. 📚تصنیف غرر / ۴۱۰ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mavarai ꧂ 🔰مناجات کشف ظلم و برطرف شدن ستم اَللهُمَّ اِنَّ ظُلْمَ عِبادِكَ قَدْ تَمَكَّنَ فى بِلادِكَ، حَتّى اَماتَ الْعَدْلَ، وَ قَطَعَ السُّبُلَ، وَ مَحَقَ الْحَقَّ، وَ اَبْطَلَ الصِّدْقَ، وَاَخْفَى الْبِرَّ، وَاَظْهَرَ الشَّرَّ، وَاَخْمَدَ التَّقْوى، وَ اَزالَ الْهُدى، وَ اَزاحَ الْخَيْرَ، وَ اَثْبَتَ الضَّيْرَ، وَ اَنْمَى الْفَسادَ، وَ قَوَّى الْعِنادَ، وَ بَسَطَ الْجَوْرَ، وَ عَدَى الطَّوْرَ. اَللّهُمَّ يا رَبِّ لا يَكْشِفُ ذلِكَ اِلاّ سُلْطانُكَ، وَ لايُجيرُ مِنْهُ اِلا امْتِنانُكَ. اَللّهُمَّ رَبِّ فَابْتُرِ الظُّلْمَ، وَ بُثَّ جِبالَ الْغَشْمِ، وَ اَخْمِدْ سُوقَ الْمُنْكَرِ، وَ اَعِزَّ مَنْ عَنْهُ يَنْزَجِرُ، وَاحْصُدْ شَاْفَةَ اَهْلِ الْجَوْرِ، وَ اَلْبِسْهُمُ الْحَوْرَ بَعْدَ الْكَوْرِ؛ خدایا، همانا ستم بندگانت در کشورهایت پایدار شده، تا جایی که عدالت را میرانده و راه‌ها را بریده و حق را محو ساخته و راستی را باطل نموده و نیکی را پنهان کرده و شرّ را پدیدار ساخته و پرهیزگاری را خاموش کرده و هدایت را از میان برده و خیر را از میان برداشته و زیان را پایدار نموده و فساد را رشد داده و لجبازی را تقویت کرده و ستم را گسترانده و از حد گذرانده، خدایا، پروردگارا، این حالت را جز قدرت سلطنت تو برطرف نمی‌کند و از آن جز احسان تو پناه نمی‌دهد، خدایا، پروردگارا، ستم را قطع کن و کوه‌های زورگویی را درهم کوب و رونق بازار زشتی را فرو نشان، کسی را که از زشتی جلوگیری می‌کند عزیز گردان و بیخ و بن اهل ستم را درو کن و به آنان لباس کاستی پس از فزونی بپوشان؛ وَ عَجِّلِ اللهُمَّ اِلَيْهِمْ الْبَياتَ، وَ اَنْزِلْ عَلَيْهِمُ الْمَثُلاتِ، وَاَمِتْ حَيوةَ الْمُنْكَرِ لِيُؤْمَنَ الْمَخُوفُ، وَ يَسْكُنَ الْمَلْهُوفُ، وَ يَشْبَعَ الْجايِعُ، وَ يُحْفَظَ الضّائعُ، وَ يَاْوَى الطَّريدُ، وَ يَعُودَ الشَّريدُ، وَ يُغْنَى الْفَقيرُ، وَ يُجارَ الْمُسْتَجيرُ، وَ يُوَقَّرَ الْكَبيرُ، وَ يُرْحَمَ الصَّغْيرُ، وَ يُعَزَّ الْمَظْلُومُ، وَ يُذَلَّ الظّالِمُ وَ يُفَرَّجَ الْمَغْمُومُ، وَ تَنْفَرِجَ الْغَمآءُ وَ تَسْكُنُ الدَّهْمآءُ، وَ يَمُوتَ الْاِخْتِلافُ، وَ يَعْلُوَ الْعِلْمُ، وَ يَشْمُلَ السِّلْمُ، وَ يُجْمَعَ الشَّتاتُ، وَ يَقْوىَ الاْيمانُ، وَ يُتْلَى الْقُرْآنُ، اِنَّكَ اَنْتَ الدَّيانُ الْمُنْعِمُ الْمَنّانُ. خدایا عذاب شبانه را نسبت به آنـان پرشتاب کن و بر آنان کیفرهای نمونه را فرود آر، زندگی زشتی را بمیران تا بیمناک ایمنی یابد و دل‌سوخته آرام گیرد و گرسنه سیر شود و تباه حفظ گردد و آواره جای گیرد و گریخته بازگردد و تهی‌دست بی‌نیاز گردد و پناه‌جو، پناهنده شود و بزرگ مورد احترام قرار گیرد و کوچک مورد رحمت واقع شود و ستمدیده عزیز گردد و ستمکار خوار شود و غم غمدیده برطرف گردد و غم‌ها گشوده شود و آشوب‌های تاریک و سیاه آرام گردد و اختلاف بمیرد و دانش برتری یابد و صلح فراگیر شود و پراکنده‌ها گرد آید و ایمان نیرومند گردد و قرآن تلاوت شود، به‌درستی که تویی جزا بخش، نعمت دهنده، بسیار احسان کننده. ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی ꧁ @mavarai ꧂ کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb ✨﷽✨ 🔴ثواب‌ عجیب‌ خواندن‌ ! حضرت باقر علیه‌االسلام از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وسلم نقل می‌کند: هر کس در یک شب ده آیه از قرآن بخواند، از غافلین نوشته نشود. و هرکس پنجاه آیه بخواند، در زمره ذاکرین نوشته شود. هر کس صد آیه بخواند، در زمره قانتین نوشته شود. هر که دویست آیه بخواند، از خاشعین نوشته شود. هر که سیصد آیه بخواند، از فائزین نوشته شود. و هر که پانصد آیه بخواند، از جمله مجتهدین نوشته شود. و هر که هزار آیه بخواند، برای او (ثواب انفاق) یک قنطار از طلا نوشته شود. قنطار، پانزده هزار مثقال طلا است که هر مثقالی، بیست و چهار قیراط است که کوچک‌ترین آن‌ها به اندازه کوه احد و بزرگ‌ترین آن‌ها به اندازه آن‌چه میان زمین و آسمان است، می‌باشد. 📚ثقه‌الاسلام کلینی، الکافی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✳️ ای کاش جوانی تو مال من بود! وقتی [علامه حسن‌زاده آملی] می‌دیدند جوانی فقط در اوهام زندگی می‌گذراند و به‌دنبال یک‌سری امور خیالی است، گریه‌اش می‌گرفت و می‌گفت: ای کاش آن چشم تو مال من بود! ای کاش آن سلامتی و جوانی‌ای که تو داری مال من بود! من همهٔ این‌ها را از دست داده‌ام. شما که داری و می‌توانی استفاده کنی چرا این‌طور بیهوده می‌گردی؟ 📚 از کتاب | نکات ناب و خاطرات شنیدنی از عارفان، حکیمان و اندیشمندان، در بیان 📖 ص ۲۹۷ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴بساط ریا مهیاست ✍️مقدس اردبیلی رفت حمام، دید حمامی دارد در خلوت خود می‌گوید: خدایا شکرت که شاه نشدیم، خدایا شکرت که وزیر نشدیم، خدایا شکرت که مقدس اردبیلی نشدیم! مقدس اردبیلی پرسید: آقا خب شاه و وزیر ظلم می‌کنند، شکر کردی که در آن جایگاه نبودی، چرا گفتی خدایا شکرت که مقدس اردبیلی نشدی؟ گفت: او هم بالاخره اخلاص ندارد! شما شنیدی می‌گویند مقدس اردبیلی، نیمه شب دلو انداخت آب از چاه بکشه دید طلا بالا آمد، دوباره انداخت دید طلا بالا آمد، به خدا گفت: خدایا من فقط یک مقدار آب می‌خواهم برای نماز شب، کمک کن! مقدس گفت: بله شنیدم. حمامی گفت: اونجا، نصفه شب، کسی بوده با مقدس؟ مقدس گفت: نه ظاهرا نبوده. حمامی گفت: پس چطور همه خبردار شدند؟ پس معلوم می‌شود خالص خالص نیست! و مقدس می‌گوید یک دفعه به خودم آمدم و فهمیدم یعنی چه این روایت که ریا در مردم، پنهان‌تر است از جنبیدن و حرکت مورچه بر روی سنگ سیاه در شب تاریک. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: از خشم بپرهيز كه آغاز آن، ديوانگى و پایان آن، پشيمانى است. 📚شرح غررالحکم، ح۲۶۳۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅ قل هو الله می خوانم! حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به نقل از آيت الله آسید عبدالکریم کشميری : در نجف حاج آقا شهید_سیدمصطفی_خمینی پيش من می‌آمدند، دائم ذکر می‌گفتند. به او گفتم: چه ذکری می‌گويید؟ گفتند: سوره_توحيد را می‌خوانم. پدرم گفته‌اند: روزی هزار مرتبه سوره «قُلْ هُوَ الله» بخوان و به حضرت_امام_علی(ع) هديه کن. چون که آقا اميرالمؤمنين اصلِ توحيد است! انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴 شیطانِ ساکت (السّاکت عن الحقّ شیطان اخرس)*. کسی که الآن باید این حق را بگوید، ولی ساکت است؛ این یک شیطان دهن بسته است. الآن بسیاری از این کشورهای غربی در برابر غزه " شیطان دهن بسته " هستند. اینکه ذات اقدس اله فرمود: یک عدّه از حیوانات پَست تر هستند، سر تا سر حقّ است؛ مگر ذات اقدس اله _ معاذ الله _ غیر از حق چیزی می گوید؟! طنز در او هست، مبالغه هست، شاعرانه سخن می گوید؟! یک عدّه از حیوانات پَست تر هستند. شما در این فیلم ها و امثال فیلم می بینید به اینکه وقتی یک گرگی یک گوسفندی را دَرید، وقتی می بیند این مادر هست، او را رها می کند! این صهیونیست از او به مراتب بَدتر است! اینکه فرمود: (اولئک کالانعام بل هم اضل)*. یک عدّه هم نگاه می کنند، به او اسلحه می دهند!! این که قرآن را می بوسیم، این که قرآن را بالای سر می گذاریم؛ این (قرآن) جهان را زنده کرده است! اگر این نباشد جنگ جهانی اوّل و دوّم یا الآن بدتر از جنگ جهانی اوّل و دوّم، کودک کشی روزانه است؛ و همه هم دارند نگاه می کنند! اینها چه کم دارند؟! ذات اقدس اله این یهود را معرفی کرد؛ پیغمبری که دیگر عقل اوّل است، در قرآن کریم فرمود: رسول من! این یهودی که در مدینه یک جا گوشه خیبر گرفته نشسته، این را خیلی ها نمی شناسند! درست است که ما در عالم ظالم زیاد داریم، ولی اینها مثل آنها نیستند! خائن در عالم زیاد داریم، ولی اینها مثل آنها نیستند! (لا تزال تطّلع علی خائنه منهم)*، فرمود: مواظب اینها باش، همواره اینها نقشه تازه می کشند! به پیغمبر که عقل کلّ است، فرمود: اینها کارشان این است! اینجور لبنانی های عزیز را، حزب الله عزیز را، مسلمانهای عزیز را به این صورت به خاک و خون کشیدند و جنایت جنگی کردند، کار این است! فرمود: (لا تزال _ یعنی همواره _ تطّلع علی خائنه منهم)؛ هر روز یک نقشه و نیرنگ جدید دارند! شرح نهج البلاغه مغنیه / جلد ۴ / صفحه ۲۲۷ سوره آل عمران / آیه ۱۷۹ سوره مائده / آیه ۱۳ ✍ درس خارج فقه مسجد اعظم قم ؛ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝