eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
267 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ❤️اسلام در تنظیم نظام خانواده، تهیۀ مسکن را بر عهدۀ مرد گذاشته‌ است و تأمین سکینت (آرامش) را بر عهدۀ زن. خدا این مأموریت خطیر را به زن سپرده چرا که آفرینش او سرشار از رأفت و مهربانی است. مردان هم می‌توانند مهربان باشند، اما این گوهر گرانبها در زنان، جلوۀ دیگری دارد. چرخ زندگی بر محور محبت می‌چرخد و زن‌ها، ملکه‌های این گنجینه‌اند. 📖اعراف آیه ۱۸۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅فیض بعثت مبعث وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء)، طبق دعایی که در شب بیست و هفتم رجب بود، تجلّی اعظم خداست. در دعای شب بیست و هفتم رجب خدا را سوگند دادیم «بِالتّجَلِّی الأَعْظَم»؛ از آن خدایی که به برترین تجلی، فیض خود را نشان داد و انسان کامل معصومی را به نبوت و رسالت برگزید، خواستیم که فیض و فوزش را به جامعه اسلامی عطا کند. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) که مبعوث شد، جامعه جاهلیت را به جامعه متمدّن تبدیل کرد که تمدن این جامعه، رهین تدین او بود. در جامعه جاهلی، دو غدّه بدخیم بود: 1️⃣ یکی اینکه در بخش اندیشه، با وهم و خیال و گمان و امثال آن کار می ‌کردند . 2️⃣ و یکی هم اینکه در بخش انگیزه، با هوس و میل و گرایش‌های جناحی و قبیلگی کار می‌ کردند. حضرت این هر دو را عوض کرد: آن وهم و خیال را به عقل و مظنه را به علم تبدیل کرد، فرمود: ﴿إِنَّ الظَّنَّ لا یغْنی‏ مِنَ الْحَقِّ شَیئاً﴾ و آن گرایش‌های قومی و قبیلگی و دنیا و غرور و خودخواهی را عوض کرد. فرمود من به اذن خدا، عدل را من به جای هوس می ‌نشانم و به اذن خدا، را به جای خیال و وهم می ‌نشانم. ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾؛ یعنی اینها در بخش ‌های اندیشه، گرفتار مظنه و گمان بودند، ما گفتیم علم پیدا کنید و در بخش ‌های انگیزه، گرفتار وهم و خیال و هوس بودند، ما گفتیم عدل را به جای هویٰ بنشانید. این با این ره ‌آوردش، توان آن را داشت که جاهلیت را به عقلانیت تبدیل کند، الآن هم همان وضع است منتها دنیا غافل است. 📚 سخنرانی در عید مبعث تاریخ: 1397/01/25 🌺مبعث النبی گرامی باد انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mavarai ꧂ عید مبعث خاتم الانبیا، حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه‌وآله وسلم مبارک باد ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله‌آموز صد مدرس شد ارتباط با استاد مشرف از طریق ایتا ꧁ @mosharraf ꧂ علوم غریبه مشرف و درمانهای ماورایی ꧁ eitaa.com/mavarai ꧂ اولین و معتبرترین کانال در این زمینه
@mazahb ✨﷽✨ ✳️ رمز محبوب خدا شدن مردی از اهل بادیه از پیامبر پرسید: رستاخیز چه زمانی فرا می‌رسد؟ همزمان با این پرسش هنگام نماز شد. حضرت پس از نماز به او فرمود: برای آن روز چه ذخیره‌ای فراهم کرده‌ای؟ عرض کرد: سوگند به خدا که نماز و روزهٔ فراوانی ذخیره نکرده‌ام، ولی خدا و پیامبرش را دوست می‌دارم. آنگاه پیامبر فرمودند: انسان با محبوبش محشور می‌شود. هیچ محبوبی به عظمت «حبیب الله» نیست. خدای سبحان رسولش را محور «محبت» قرار داده و فرمود: اگر می‌خواهید «محبوب» خدا باشید، پیرو حبیب او باشید. «ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله» محبت حبیب الله، انسان را محبوب خدا می‌کند زیرا کسی که «پیامبر» را دوست می‌دارد می‌کوشد مثل او باشد (مانند خود پیامبر که چون خدا را دوست می‌داشت، متخلق به اخلاق الهی شد) بدین جهت از او «اطاعت» می‌کند و این‌گونه اطاعت، انسان را متعالی و محبوب می‌کند. 🌺 مبعث النبی گرامی باد آیت_الله_جوادی_آملی 📚 از کتاب «سیره رسول اکرم در قرآن» صفحات ۱۱۴ و ۱۱۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️پیامبر، بشری از جنس خودمان بود؛ نه فرشته‌ای از آسمان، نه موجودی فرازمینی. از میان خود ما، با همین زبان، با همین دردها و آرزوها. این یعنی، می‌شود از همین جا، از همین نقطه شروع کرد. می‌شود انسان بود و به اوج رسید. بعثت، یادآوری همین «شدن» است. 📖آل عمران آیه ۱۶۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام باقر علیه السلام : بهشت در احاطه ناملایمات و بردباری است؛ پس، هر که در دنیا بر ناملایمات صبر کند به بهشت می‌رود؛ و دوزخ در احاطه لذّت‌ها و خواهش‌های نفس است؛ پس هر که لذّت و خواهش نفس را برآورده کند به دوزخ می‌رود. 📚 الکافی: 2/89/7. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍حاج اسماعیل_دولابی (ره) : از بلاها فرار نکن سفارشی مال خودته گاهی خدا یک کاری را مخصوص شما آفریده است. یک بچّه ی ناجوری به تو داده است،یک زن ناجور داده است،یک پدری داده است که خیلی خوش اخلاق نیست،یک چیز ناجور به تو داده است؛ با تو کار دارد. یا بر عکسش،یک چیز جور به تو داده است،باز با تو کار دارد. یک معصومی را در خانه ات گذاشته است. اگر حقّ او را ادا کنی کارَت بالا می گیرد. خلاصه اش در امتحان ها چیزهای ارزشمند خوابیده است.حواست را جمع کن تا ان شاءالله از عهده امتحان مافوق خودت برآیی. اینکه زیردست خودت را کمک می کنی خوب است،امّا فرمان بالادست هایتان را بردن است که سخت است.ان شاءالله آن ها را فرمان ببرید و از زیرکار در نروید، ضرر نمی کنید. 📚طوبای محبّت/کتاب ششم انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🔴 امنیت در مقاومت است، نه در تسلیم. آیت‌الله میرباقری: تنها راه برای رسیدن به امنیت، مقاومت است، نه تسلیم. اگر تسلیم ظلم و سلطه شویم، برای ما امنیت نخواهد آورد. حتی اگر در جهاز هاضمۀ غرب منحل شویم، بازهم آنها ما را «خودشان» نمی‌بینند! آنها «مَلَأ» و «مُتْرَفُون» [یعنی طبقات خودکامۀ سیاسی و اقتصادی] درست می‌کنند و ما را زیردست آنها می‌خواهند. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ يا مَعشَرَ التُّجّارِ! اِتّقُوا اللّه عزّ و جلّ... قَدِّمُوا الاستِخارَةَ ، و تَبَرَّكُوا بِالسُّهُولَةِ ، و اقتَرِبُوا مِنَ المُبتاعِينَ ، و تَزَيَّنُوا بِالحِلمِ ، و تَناهَوا عنِ اليَمِينِ ، و جانِبُوا الكَذِبَ ، و تَجافُوا عنِ الظُّلمِ ، و أنصِفُوا المَظلومينَ ، و لا تَقرَبُوا الرِّبا ، و أوفُوا الكَيلَ و الميزانَ ، و لا تَبخَسُوا الناسَ أشياءَهُم... امیر مؤمنان سلام الله علیه هر روز صبح در بازارهای کوفه می‌گشت...و در هر بازار می ایستاد و می‌فرمود:ای گروه تاجران! تقوای الهی پیشه کنید... در داد و ستد پیشاپیش [از خدا] طلب خیر کنید و با آسان گیری، از او برکت بطلبید و به خریداران نزدیک شوید [دوستانه برخورد کنید]، خود را با بردباری بیارایید، از سوگند و دروغ گویی و ستم کردن دوری کنید و با ستم شده ها[ی در معامله] به انصاف رفتار کنید و به ربا نزدیک نشوید و در سنجش متاع رعایت عدالت کنید و متاع مردم را کم ارزش نشمارید... الکافی ج۵ ص۱۵۱ 📚مفاتیح الحیاة ص ۶١١ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ پيامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله: بدترينِ مردم، كسى است كه آخرتش را به دنيايش بفروشد و بدتر از او، كسى است كه آخرت خود را براى دنياى ديگرانْ بفروشد 📚 مكارم الأخلاق، ج 2 ص 319 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ آیا مذهب، ضرورت دارد؟ در برابر اين سؤال، كه آيا مذهب ضرورت دارد و لزومى دارد، بايد پرسيد براى چه و در كجا و در چه زمينه‌اى‌؟ براى اين زندگى مرفه و منظم و حيوانى، نه فقط مذهب ضرورت ندارد كه عقل و فكر هم لازم نيست... اما براى زندگى انسانى و شكوفا شدن استعدادها هم به مذهب نياز هست و هم به انديشه و فکر. درست مثل اين كه بپرسى آيا جنين به دست و پا و چشم و گوش و زبان احتياج دارد؟ آيا اين‌ها براى او ضرورت دارد؟ جواب اين است كه براى چه و در كجا؟ در محدوده‌ى رَحِم، نه دست و پا و زبان مى‌خواهد و نه شش و شكم و معده. او در رحم به بيش‌تر از جفتش نياز ندارد، اما براى زندگى بيرون از اين محدوده، نه تنها به اين‌همه كه به ابزار و وسايل ديگرى هم نيازمند است و به نيروهاى عظيمى احتياج دارد. همان‌طور كه از سرمايه‌هاى عظيم جنين مى‌توانيم بفهميم كه زمينه‌ى ديگرى در پيش است، همان‌طور از سرمايه‌هاى عظيم انسان از عقل و فكر و وجدان و آزادى او كشف مى‌كنيم كه زندگى انسان، محدود به اين محدوده‌ها نيست. از آن جا كه انسان بى‌نهايت استعداد دارد ناچار بى‌نهايت ادامه دارد و براى اين زندگى گسترده است كه به مذهب و به رهبرى و قانون گذارى نياز مى‌افتد. برشی از کتاب 📚 اندیشه من انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ از هم فاصله نگیرید وجود مبارک (سلام الله علیه) به همه ما، مخصوصاً مسئولان بلند پایه نظام فرمود: دور هم باشید؛ (تزاوروا فانُ فی زیارتکم احیاءً لاحادیثنا و احادیثنا تعطف بعضکم علی بعض)*. فرمود: فاصله نگیرید، نگذارید این روزنامه های زنجیری و غیر زنجیری بین شما فاصله باشد. اوُلاً " حرف " را مواظب باشید که حرف در اختیار شماست؛ وقتی گفتید شما گرفتار حرفید، وقتی نگفتید حرف در اختیار شماست. نگفته ها را می شود گفت، ولی گفته را به این آسانی نمی شود ترمیم کرد! فرمود: دور هم باشید، این واسطه ها را کمتر کنید؛ (تزاوروا)، یکدیگر را زیارت کنید؛ (فانّ فی زیارتکم احیاءً لاحادیثنا). فرمود: شما بالاخره مائید، به کجا می روید؟ خیلی از شما هم سن تان یک مقداری بالا آمده، و بعد هم برای شما روشن است که این مردار است؛ حالا یا دور روز، یا دو سال! بالاخره (عاقبت باز ماند این مردار)*! شما در طی این سالهای متمادی دیدید که مرتب این قافله دارد می آید و می رود؛ یک کسی تارهً مسلوب الحیثیه است، یک وقتی مُستعار الحیثیه است. وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیّه و الثناء) فرمود: من مامورم که هر چه حرف می زنم، " یاد خدا " باشد، یک؛ اگر حرف نمی زنم، ساکتم، نگاهم نگاه عبرت آمیز باشد، دو. عالم که جای تماشا و نمایش نیست! آنکه سفره خلقت را پهن کرده، فرمود: ما اینجا نمایشگاه نداریم؛ نه بازیگریم، نه بازیگر را می پذیریم؛ (ما خلقنا السّماء و الارض و ما بینهما لاعبین)*؛ ما اینجا بساط بازی نداریم! نمایش هم نداریم، جای تماشا هم نداریم؛ اینجا مدرسه است، و شما باید " عبرت " بگیرید؛ (فاعتبروا یا اولی الابصار)*. فرمود: ما اینجا نه جای نمایش داریم، نه جای تماشا؛ من هم بازیگر نیستم. بالاخره " مدیر عامل نظام " ذات اقدس اله است. فرمود: (ما خلقنا السّماء و الارض و ما بینهما لاعبین). اگر کسی _ خدای ناکرده _ خود بازی کند یا دیگری را بازی بدهد، در همین چرخ ها لِه می شود! الکافی / جلد ۲ / صفحه ۱۸۶ دیوان اشعار حکیم سنایی غزنوی / قصیده شماره ۹۷ مستدرک الوسائل / جلد ۵ / صفحه ۲۹۲ سوره انبیاء / آیه ۱۶ سوره حشر / آیه ۲ ✍نماز جمعه قم مصلّی قدس ؛ ۱۳۸۰/۱۰/۲۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝