eitaa logo
کانال مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران
1.1هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
326 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📸گزارش تصویری از تجمع طلاب و اساتید خواهر و برادر در حوزه علمیه امام علی(ع) ساری 👇👇 @howzehnarjes @mazandaran_hozeh
شرکت در جلسه قرآنی یکی از پایگاه های بسیج محلات با حضور مبلغین مدرسه با بیان اهمیت تلاوت قرآن و پذیرش حوزه علمیه خواهران به همراه توزیع بسته های تبلیغی ثبت نام @mazandaran_hozeh
تفسیر آیه ۲ انفال از جزء نهم.aac
5.38M
🌙 شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ سلسله نشست های تفسیری_ اخلاقی ماه مبارک رمضان آیه دوم سوره انفال
حضور پرشور طلاب ، کادر و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) ساری در تجمع روحانیت انقلابی استان مازندران در محکومیت اقدام تروریستی تکفیری در حرم مطهر رضوی در حوزه علمیه امام علی علیه السلام ساری @mazandaran_hozeh
برپایی اقامه نماز در ماه مبارک رمضان توسط مبلغان در مدارس @mazandaran_hozeh‌
نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: ادبیات ما رنگ و بوی مذهب داشت و در سلام و احوال پرسی از نام خداوند استفاده می شد، اما امروز تفکرات سکولار در فرهنگ ما نفوذ کرده و واژه‌های مقدس کنار رفته است. به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خوهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در جلسه تفسیر سوره حمد که در ماه مبارک رمضان در سالن اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: همواره در عرف بشر اینطور بوده که کارهای خود را با نام بزرگان و کسانی که در نزد آنها محبوب و عزیز بود، آغاز می‌کردند و برای ادای احترام، نام آنها را روی فرزندان و بناهای خود می گذاشتند، اول برای اینکه از جانب این نام گذاری کارشان مبارک شود، دومین دلیل کسب احترام از آن نام برای کارهایشان و حیثیت پیدا کردن با این نام گذاری بوده و سوم زنده نگه داشتن یاد صاحب آن بوده، به همین دلیل اسم پدران خود را روی فرزندان می گذاشتند. وی ادامه داد: خداوند نیز همین روش را در کتاب خود دارد و کلام خود را با عزیزترین نام یعنی بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کرده و وحی را نیز با نام خود آغاز کرده اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، به تعبیر علامه طباطبایی، تمام قرآن در یک جمله یعنی هدایت، خلاصه شده است، پس هدایت من با نام خداوند آغاز شده است. نماینده ولی فقیه در استان مازندران تاکید کرد: این آرم و نشانی است که خداوند بر کار خود زده و این ادب را به بشر می آموزد که کار، گفتار و کردار خود را با نام خداوند آغاز کند و کارهایش رنگ و بوی خدایی بگیرد، اگر کسی به این عمل مقید باشد، خود به خود کاری که بر خلاف رضای اوست، انجام نمی‌دهد و کارهایی را در پیش می گیرد که مورد رضای باری تعالی باشد. اگر علم و کار در جهت خداوند باشد، صلاح کنار می رود و دیگر بشر به سراغ جنگ نمی رود و اگر اینطور نشود، علم ما مسلسل ساز می شود. وی تصریح کرد: مورخان و مفسران معتقدند که بسم الله الرحمن الرحیم اختصاص به اسلام ندارد و در قرآن از زبان چند پیامبر دیگر هم آمده، حضرت نوح(علیه السلام) به مردم گفت: به نام خدا سوار کشتی شوید که حرکت و ایستادن آن به نام خداست و حضرت سلیمان(علیه السلام) نیز در نامه اش آورده إِنَّهُ مِنْ سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ. حجت الاسلام والمسلمین لائینی خاطرنشان کرد: وقتی انسان کاری را با نام خداوند آغاز می کند، نشانه ای از فرهنگ و اعتقادات و هویت دینی خود را بیان می کند. زمانی که کاری با نام خدا اغاز شود، نشان می‌دهد که من خدا باور هستم و این آرم را روی محصول خود می زند. با آوردن نام خداوند، در واقع آدرس منبع را می دهد، در پژوهش می‌گویند سرقت علمی نکنید، یعنی از منبعی که استفاده کرده اید نام ببرید، همه چیز ما از خداوند است زبان، علم، نطق و ... پس با آوردن نام او منبع خود را معرفی می کنیم. وی اظهار کرد: ادبیات ما رنگ و بوی مذهب داشت و در سلام و احوال پرسی از نام خداوند استفاده می شد، اما امروز تفکرات سکولار در فرهنگ ما نفوذ کرده و واژه‌های مقدس کنار رفته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 🌸 1⃣.نوازش یتیمان 2⃣.اطعام فقرا 3⃣.سلام کردن آشکار 4⃣.دوستی وهم نشینی با کریمان 💠 نجات دهنده از آتش دوزخ 🔅امام صادق علیه السلام فرمود: 🌹 ✳️الْمُنْجِيَاتُ؛ إِطْعَامُ الطَّعَامِ وَ إِفْشَاءُ السَّلَامِ وَ الصَّلَاةُ بِاللَّيْلِ وَ النَّاسُ نِيَامٌ؛ ✅ سه چيز است که سبب نجات ،انسان از عذاب، مي‌شود: اطعامِ طعام کردن و بلند سلام کردن و نماز شب خواندن در زماني که مردم در خواب هستند.» 📚 وسائل الشيعه، ج ۹، ص ۴۶۹.🔸 🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به ----------🍃✨✨🍃----------- 🌺 باهمکاری @mazandaran_hozeh
پیام ها:👇👇👇 1- «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» در آغاز سوره،رمز آن است که مطالب سوره،از مبدأ حقّ و مظهر رحمت نازل شده است. 2- «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» در آغاز کتاب آسمانی،یعنی هدایت تنها با استعانت از او محقّق می شود. 3- «بِسْمِ اللّهِ» کلامی که سخن خداوند با مردم و سخن مردم با خدا،با آن شروع می شود. 4-رحمت الهی همچون ذات او ابدی و همیشگی است. «اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» 5-بیان رحمت الهی در قالب های گوناگون،نشانه ی اصرار بر رحمت است.(هم قالب«رحمن»،هم قالب«رحیم») «الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» 6-شاید آوردن کلمه رحمان و رحیم در آغاز کتاب،نشانه این باشد که قرآن جلوه ای از رحمت الهی است،همان گونه که اصل آفرینش و بعثت جلوه ای از رحمت الهی است. 📚 منبع: تفسیر سوره نور، آقای قرائتی @mazandaran_hozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅دعای روز نهم ماه مبارک رمضان🌸 ✨.درخواست بهره مندی از رحمت واسعه الهی ✨.راهنمایی بسوی براهین وادله روشن الهی ✨.سوق به سمت موجبات خشنودی خداوند ✨.دوستی ومحبت خدا نسبت به بندگان ✅امیرالمومنین حقیقت رحمت الهی را اینگونه توصیف فرمودند:🌹 ⏪هرگز خشم خدا بر رحمتش سبقت نمی گیرد ⏪هرگزرحمت خدا موجب غفلت از عذاب نمیشود ⏪رحمت خدا هرگز قطع نمیشود ⏪فضل و رحمت خداوسیله عفو وبخشش است ❓چه اعمالی سبب دستیابی به رضوان الهی می‌شود؟ 🔅حضرت جوادالائمه علیه السلام می فرمایند: 🌹 ✳️ثلَاثٌ‏ یَبْلُغْنَ‏ بِالْعَبْدِ رِضْوَانَ اللَّهِ کَثْرَةُ الِاسْتِغْفَارِ وَ خَفْضُ الْجَانِبِ وَ کَثْرَةُ الصَّدَقَة»؛🔸 ✅ سه چیز است که رضایت و خشنودی خداوند متعال را به بنده می‌رساند: زیاد ، و زیاد ».🔸 📚 كشف الغمه، ج۲، ص۳۴۹🔸 🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به ----------🍃✨✨🍃----------- 🌺🌺 🌺 باهمکاری تنکابن @mazandaran_hozeh ----------🍃✨✨🍃----------
📗 ۷ عادت کوچکی که شما رو جذاب‌تر می‌کنه: ۱. وقتی کسی بهت کمک می‌کنه حتماً ازش تشکر کن. ۲. نسبت به کوچک‌ترین چیزها و اتفاقات احساس خوشی و رضایت داشته باش. ۳. رفاقت‌ها و روابطت رو تو اولویت قرار بده. ۴. با آدم‌ها عمیقاً درارتباط باش و سر حرفت بمون و زیر قولت نزن. ۵. جسم و بدنت رو با غذای خوب و مفید تغذیه کن. ۶. ارزش و شأن خودت رو بدون و چیزی که لایقش هستی رو بپذیر. ۷. آدم‌ها رو به‌خاطر اشتباهاتشون ببخش و دسترسیشون به زندگیت رو محدود کن. 🌸اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به ----------🍃✨✨🍃----------- 🌺 🌺 🌺 باهمکاری @mazandaran_hozeh
یادداشت رسیده | خدیجه (س) الگوی زن مسلمان در تعالی تمدنی حوزه/دهم رمضان یادآور یکی از تلخ‌ترین روزهای حیات نبی رحمت(صلی الله علیه و آله)، در پی ارتحال همسری دلسوز یعنی حضرت خدیجه(سلام‌الله علیها) ‌است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی با عنوان خدیجه(سلام الله علیها) الگوی زیست ‌بوم زن مسلمان در تعالی تمدنی، آورده است: دهم رمضان یادآور یکی از تلخ‌ترین روزهای حیات نبی رحمت(صلی الله علیه و آله) است که شدت تاثر قلبی و روحی را برای آن رحمه للعالمین در پی ارتحال همسری دلسوز یعنی ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (سلام‌الله) در بر داشته‌است. بی‌شک به اعتراف اندیشمندان بزرگ دنیای بشریت و از جمله ویل دورانت، نمی‌توان از اسلام به‌عنوان یک تمدن موفق یاد نکرد، چراکه به‌ یقین باید از اسلام با توجه به شرایط زمانی و مکانی و نوع فرهنگ مردم زمان نزول و تحولات شکل‌ گرفته پس‌ از بیست و سه سال به‌عنوان نمونه موفق تمدنی یاد کرد. اما در کنار همه عوامل موفقیتی که برای توسعه تمدن اسلامی از آموزه‌های وحیانی تا زحمات دلسوزانه پیامبر اسلام، نمی‌توان از شخصیت زن مسلمان که تمام وجود مادی و اجتماعی خود را صرف تقویت و توسعه حیات دین تازه ارسال‌شده اسلام داشته‌است، یعنی حضرت خدیجه (سلام‌الله) نام و یادی به میان نیاورد، توجه به تاریخ حیات طیبه ایشان گواه خوبی برای این ادعا خواهد بود که در جهان امروز از حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) می‌توان به‌عنوان یک الگوی کامل برای زیست بوم زن مسلمان و در مسیر تعالی تمدنی یاد نمود. نقشی که هر زن مسلمان در جهان امروز می‌تواند عهده دار آن در کنار نقش‌های ذاتی خود به‌عنوان یک فرد در جامعه انسانی و عهده‌داری نقش مکمل در نظام خانواده باشد و آن وظیفه و نقش نمی‌باشد مگر "نقش ‌زن در مسیر تعالی تمدنی" به‌عنوان یک فرد در نظام اجتماعی خود که باید در کنار دیگر افراد عهده‌ دار نقشی در زنجیره نظام اجتماعی باشد. یکی از مهم‌ترین نیازمندی ها برای هر ایده و برنامه تمدنی و توسعه، بهره‌مندی از حمایت‌های مادی در کنار حمایت‌های اجتماعی و به تعبیری مصروف داشتن ثروت اجتماعی در پای آرمان‌های تعالی‌ جویانه است، نگاهی کوتاه به همه مدل‌ها و آرمان‌های ترقی‌خواه و تعالی جویانه در حیات بشر، گویای یک نکته‌ ی مهم و قابل ‌تأمل است و آن این‌ که همه آرمان‌ها و ایدئولوژی‌ ها قبل از اینکه نیازمند حمایت‌های مادی و مالی باشند، نیازمند حمایت‌های اجتماعی از سوی افرادی بهره‌مند از ثروت‌های اجتماعی است که در عین عدم محدودیت جغرافیایی و زمانی، دارای جنبه الگوسازی برای جامعه مخاطب است و خدیجه (علیها سلام) توانست با شخصیت و جایگاه اجتماعی و تاریخی خود به‌ عنوان یک بانوی مؤمنه عفیفه و عالمه این ثروت اجتماعی را در کنار ثروت مادی بخصوص در ایام پر خفقان مکه و شعب ‌ابی‌طالب به خدمت اسلام و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) درآورد و از این منظر می‌توان این تلاش پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) را نسبت‌ به زحمات ایشان که فرموده اند " ما قام و لا استقام الدین الا بسیف علی و مال خدیجه" تفسیر و تحلیل نمود. از این روی ضمن ضرورت گرامی‌داشت یاد تلاش‌های ایشان برای به ثمر نشستن شریعت اسلام جهت زدودن غبار غربت از چهره این بانوی کریمه اسلام، باید به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان از هویت فردی و دینی تا هویت اجتماعی در مسیر عینی سازی الگوی جهانی برای همه زنان آزادیخواه بخصوص زنان مسلمان ایرانی در مسیر تعالی تمدنی پرداخت. @mazandaran_hozeh