eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
827 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره شوری آیات 45 و 46 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَتَرَاهُمْ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا خَاشِعِينَ مِنَ الذُّلِّ يَنظُرُونَ مِن طَرْفٍ خَفِيٍّ وَقَالَ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا إِنَّ الظَّالِمِينَ فِي عَذَابٍ مُّقِيمٍ (45) وَمَا كَانَ لَهُم مِّنْ أَوْلِيَاء يَنصُرُونَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن سَبِيلٍ (46) ترجمه : و آنان را مى بينى كه بر آتش عرضه مى شوند در حالى كه از شدّت ذلّت خاشعند و از گوشه چشم پنهانى مى نگرند. و كسانى كه ايمان آورده اند گويند: همانا زيانكاران كسانى هستند كه خود و خانواده شان را در قيامت باخته اند. بدانيد كه همانا ستمگران در عذابى پايدارند. و براى آنان جز خداوند هيچ ياورى كه ياريشان كند نخواهد بود و هر كس را كه خداوند گمراه كند پس براى او هيچ راه (نجاتى) نيست. نکته ها: در دو آيه قبل، مطالبى راجع به گمراه شدن ظالمان توسط خداوند بيان شد، اين آيه داراى تهديدات بيشترى است، از جمله آنكه در آنجا فرمود: «فما له من ولىّ» هيچ فردى نيست كه او را يارى كند، در اين آيه مى فرمايد: «ما كان لهم من اولياء» هيچ گروهى نيست كه آنان يارى كند پیام‌ها : - مستكبرانِ امروز، ذليلان فردا هستند. «تراهم... خاشعين من الذّل» - وحشت قيامت، قدرت ديدن را از مجرم مى گيرد. «ينظرون من طرف خفىّ» - ممكن است انسان زيانكار باشد، ولى فرزندانش به خاطر آنكه به كمالات رسيده اند، او را نجات دهند. زيانكار حقيقى كسى است كه نه خودش نجات يافته و نه از فرزندانش خيرى ديده است. «الّذين خسروا انفسهم و اهليهم» - زيانكار واقعى كسى است كه هم سرمايه اش (هستى و عمرش) را از دست داده «خسروا انفسهم و اهليهم»، هم امكان جبران وبرگشت ندارد. «يوم القيامة» - اهل ايمان در روز قيامت، عزيز و سربلند هستند به گونه اى كه مى توانند ستمگران را سرزنش كنند. «قال الّذين آمنوا انّ الخاسرين...» (شايد مؤمنانى كه اين سخن را به ستمگران مى گويند، همان مظلومانى باشند كه در دنيا از دست آنان ستم كشيده اند.) - بيان اوضاع قيامت، براى بيدار شدن است. «ألا انّ الظالمين» (كلمه «ألا» براى آگاهى و تنبيه است) بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
هدایت شده از سراج۲
1_1591978773.mp3
11.98M
💠غربت و مظلومیتِ بزرگ ترین عید خدا... 💠حجت الاسلام دارستانی/ قسمت اول ┄┅─✵🍃🌺🍃✵─┅┄
‼️شیوه جبران خسارت در هنگام خجالت کشیدن 🔷س ۶۰۹۳: من قبلا به شخصی خسارتی وارد کردم و الان خجالت می کشم بروم و خسارت را جبران کنم آیا می توانم پول آن را از طرف صاحب حق، به فقیر صدقه بدهم؟ ✅ج: صدقه، کفایت نمی کند و باید مبلغ خسارت را به او بپردازید می توانید به گونه ای که مطلع نشود ـ مثلا از طریق واسطه یا واریز به حساب ـ آن را ادا کنید. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ با تبریک عید سعید غدیر عید ولایت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام هرشب بخشی از ترجمه فارسی خطبه غدیر را مطالعه کنیم بخش دوم: فرمان الهی برای مطلبی مهم و اکنون به عبودیت خویش و پروردگاری او گواهی می دهم. و وظیفه خود را در آن چه وحی شده انجام می دهم مباد که از سوی او عذابی فرود آید که کسی یاری دورساختن آن از من نباشد. هر چند توانش بسیار و دوستی اش (با من) خالص باشد.- معبودی جز او نیست - چرا که اعلام فرموده که اگر آن چه (درباره ی علی) نازل کرده به مردم نرسانم، وظیفه رسالتش را انجام نداده ام؛ و خداوند تبارک و تعالی امنیت از [آزار] مردم را برایم تضمین کرده و البته که او بسنده و بخشنده است. پس آنگاه خداوند چنین وحی ام فرستاد: «به نام خداوند همه مهرِ مهرورز. ای فرستادی ما! آن چه از سوی پروردگارت درباری علی و خلافت او بر تو فرود آمده بر مردم ابلاغ کن، وگرنه رسالت خداوندی را به انجام نرسانده ای؛ و او تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.» هان مردمان! آنچه بر من فرود آمده، در تبلیغ آن کوتاهی نکرده ام و حال برایتان سبب نزول آیه را بیان می کنم: همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد از سوی سلام، پروردگارم - که تنها او سلام است - فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر، وصی و جانشین من در میان امّت و امام پس از من بوده. جایگاه او نسبت به من به سان هارون نسبت به موسی است، لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود او (علی)، صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است؛ و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده که: «همانا ولی، صاحب اختیار و سرپرست شما، خدا و پیامبر او و ایمانیانی هستند که نماز به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند.» و هر آینه علی بن ابی طالب نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پیوسته خداخواه است. ادامه خطبه غدیر را فردا شب ببینیم بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره شوری آیات 47 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ اسْتَجِيبُوا لِرَبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ مَا لَكُم مِّن مَّلْجَأٍ يَوْمَئِذٍ وَمَا لَكُم مِّن نَّكِيرٍ (47) ترجمه : پيش از آنكه روزى فرا رسد كه از جانب خداوند بازگشتى برايش نباشد، پروردگارتان را اجابت كنيد. در آن روز براى شما هيچ پناهگاهى نيست و شما را هيچ قدرت انكار نيست. نکته ها: در اينكه مراد از «يوم لا مردّ له من اللّه» چيست؟ دو احتمال وجود دارد: الف: گناهكار بازگشتى به دنيا ندارد. ب: آن روز قطعى است و قابل تجديد نظر نيست. پیام‌ها : - آنچه انسان را از خسارت حفظ مى كند پيروى از انبياست. (در آيات قبل سخن از خاسرين بود، در اين آيه مى فرمايد: درمانش اطاعت خداوند است. «استجيبوا لربّكم» - اجابت دستورات خدا، سبب پرورش ماست پس سخن مربى را گوش كنيم. «استجيبوا لربّكم» - ربوبيّت خداوند نسبت به انسان، مقتضى پاسخگويى به دعوت اوست. «استجيبوا لربّكم» - علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد. (فرصت ها و امكانات را از دست ندهيم) «من قبل ان يأتى يوم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️شراکت در نذر 🔷س ۶۰۹۸: اگر شخصی توان پرداخت نذر خود را داشته و هیچ مشکلی در ادای انجام آن ندارد، آیا دیگران با رضایت خودشان می توانند در پرداخت مبلغ یا اقلام مورد نیاز مقداری را به عهده بگیرند، و در این نذر شریک شوند یا خیر؟ ✅ج: تابع چگونگی نذر است، و اگر نذر کرده که خودش انجام دهد، نباید کسی با او شریک شود. 📕منبع: khamenei.ir  🆔 @resale_ahkam
۰مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ با تبریک عید سعید غدیر عید ولایت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام هرشب بخشی از ترجمه فارسی خطبه غدیر را مطالعه کنیم ادامه بخش دوم: فرمان الهی برای مطلبی مهم و من از جبرئیل درخواستم که از خداوند سلام اجازه کند و مرا از این مأموریت معاف فرماید. زیرا کمی پرهیزگاران و فزونی منافقان و دسیسی ملامت گران و مکر مسخره کنندگان اسلام را می دانم؛ همانان که خداوند در کتاب خود در وصفشان فرموده: «به زبان آن را می گویند که در دل هایشان نیست و آن را اندک و آسان می شمارند حال آن که نزد خداوند بس بزرگ است.» و نیز از آن روی که منافقان بارها مرا آزار رسانیده تا بدانجا که مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ]نامیده اند، به خاطر همراهی افزون علی با من و رویکرد من به او و تمایل و پذیرش او از من، تا بدانجا که خداوند در این موضوع آیه ای فرو فرستاده: « و از آنانند کسانی که پیامبر خدا را می آزارند و می گویند: او سخن شنو و زودباور است. بگو: آری سخن شنو است. - بر علیه آنان که گمان می کنند او تنها سخن می شنود - لیکن به خیر شماست، او (پیامبر صلی الله علیه و آله) به خدا ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق می کند و راستگو می انگارد.» و اگر می خواستم نام گویندگان چنین سخنی را بر زبان آورم و یا به آنان اشارت کنم و یا مردمان را به سویشان هدایت کنم [که آنان را شناسایی کنند] می توانستم. لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده لب فروبستم. با این حال خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر این که آن چه در حق علی علیه السّلام فرو فرستاده به گوش شما برسانم. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله چنین خواند: «ای پیامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقّ علی - ابلاغ کن؛ وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. و البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.» ادامه خطبه غدیر را فردا شب ببینیم بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره شوری آیات 48 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَإِنْ أَعْرَضُوا فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظاً إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلَاغُ وَإِنَّا إِذَا أَذَقْنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً فَرِحَ بِهَا وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ فَإِنَّ الْإِنسَانَ كَفُورٌ (48) ترجمه : پس اگر روى گردانند (غمگين مباش) ما ترا بر آنان نگهبان نفرستاديم، (تا به اجبار آنان را به ايمان وادارى،) جز رساندن پيام، مسئوليّتى بر تو نيست و البتّه هرگاه از جانب خود رحمتى به انسان بچشانيم به آن شاد شده (و از ما غافل مى شود) و اگر به خاطر دست آورد كارشان بلايى به آنان رسد، (نعمت ها را فراموش مى كنند،) همانا انسان ناسپاس است. نکته ها: هميشه اعراض مردم به خاطر عملكرد مسئولين و رهبران نيست، حتّى اگر پيامبر معصوم هم تبليغ كند گروهى اعراض مى كنند. پیام‌ها : - رهبر جامعه بايد اعراض از دين مردم را پيش بينى كند. «فان اعرضوا» - مسئوليّت پيامبر، ابلاغ رسالت است نه اجبار مردم به پذيرش. «فما ارسلناك عليهم حفيظاً ان عليك الا البلاغ» - نعمت ها از خداست، پس نبايد ما را از خدا غافل كند. «اذقنا... منّا رحمة» - ابلاغ دين بر پيامبر واجب است گرچه عده اى نپذيرند. «ان عليك الا البلاغ» - لذّت هاى دنيا، جز به مقدار چشيدن نيست. «اذقنا رحمة» - رحمت هر چه باشد از جانب خداست. «منّا رحمة» - انسان موجودى كم ظرفيّت است. «اذقنا رحمة... فرح بها» - رحمت ها از جانب خداست ولى مصيبت ها بازتاب عمل انسان است. «منّا رحمة... سيئة بما قدمت ايديهم» - در تلخى ها نيز بايد ياد خدا باشيم و گرنه مورد ملامت و سرزنش قرار مى گيريم. «تصيبهم سيّئة بما قدمت ايديهم فان الانسان كفور» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️رضایت شوهر در امر آرایش 🔷س ۶۰۸۷: اگر شوهر پوشیدن لباس و یا آرایش خاصی را از همسرش درخواست کند، آیا اطاعت او بر زن واجب است؟ ( البته این درخواست برای داخل منزل است). ✅ج: اگر این درخواست در راستای استمتاعات باشد، و یا ترک آن باعث نفرت شوهر گردد، بر زن واجب است اطاعت کند، در غیر این صورت، واجب نیست 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam